SP-leider Emile Roemer is door een succesvol optreden in de eerste verkiezingsdebatten in één klap de populairste lijsttrekker geworden. Zijn partij wint deze week in de peiling van TNS Nipo 4 zetels en komt uit op 13.
Sorteer op:
-
Hoewel ik niet veel heb met peilingen, gaat dit wel de goede kant op!
-
Hoe groter de SP des te kleiner de PvdA. Dus ja, dan is het wel positief....
-
@2 zonder grote SP geen linkse PvdA. Dan gaan ze zo verder met het CDA of met de VVD regeren
-
Way to go Emile. Gewoon doorgaan met de meest sociale partij van NL.
-
Ik vind het vooral een goed teken dat Emile Roemer geliefd is onder alle partijen.
-
Word 13 ons geluks getal op naar 25 en meer?
Nou peilingen er is geen peil op te trekken dus zou het nu al kunnen dat we al op 25 zitten.
Wat de hond peilt dat kan de kat ook maar daar heb ik de peilstok nog niet van gezien zou de kat pas op 10 juni peilen?
Emile we moeten nog even AAN DE WIELEN succes -
En terecht :).
-
@2 Dat blijkt niet uit deze peiling.
-
Op welke partij we ook stemmen,inleveren gaan we toch.
Alleen graag op een fatsoenlijke en eerlijke manier.
Verschillende programma's doorgelezen.
Voor mij is de SP de juiste keuze,omdat je naar draagkracht gaat inleveren. -
De winst van de SP komt niet van de PvdA. Ik ben en blijf PvdA stemmer, maar vind dit een goede ontwikkeling!
Roemer heeft het ook gewoon erg goed gedaan, niet alleen heeft hij een betrokken en sociale uitstraling, hij is ook betrokken en sociaal. Bij Rutte zie je dat hij een act aan het opvoeren is, Roemer is echt! -
leuke man die roemer, leuke partij die sp...... maar waarom waren ze zo "onzichtbaar" in de kamer, ondaks dat ze 25 zetels hadden?
http://www.manindezorg.nl -
@11
Zichtbaarheid heb je als partij redelijk weinig invloed op. Je kunt veel actie voeren, werkbezoeken doen, geweldige moties, en andere voorstellen in de krant aangenomen krijgen, maar de kranten moeten er wel over willen schrijven. Vergis je niet hoeveel invloed de media hebben in het maken of breken van een partij. -
@11 Als man in de zorg moet je toch weten dat Agnes Kant het voor elkaar gekregen heeft met haar initiatiefwet thuiszorg om de thuiszorg te verbeteren. Ik heb me verbaast over de weinige aandacht die dit heeft gekregen in de media. En wat dacht je van deze resultaten: http://www.sp.nl/overzicht/successen/
-
@11
De SP wil mee regeren,en niet voor spek en bonen in de 2de kamer plaats nemen. -
Ok, maar de andere partijen staan niet echt te trappelen om met de SP te gaan regeren. Ik vermoed dat dit vooral komt door de vrij extreme standpunten, en het nogal onbuigzame verleden op bepaald stokpaardjes.
@14 Als de VVD de grootste partij wordt dan is regeringsdeelname voor de SP bijzonder onwaarschijnlijk. -
@15 sorry voor de typo's
-
@15 je kunt de SP daardoor niet verwijten dat ze hebben meegholpen het land de vernieling in te brengen met neo-liberaal beleid waardoor de huidige crisis een enorme omvang heeft gekregen. Als blijkt dat men tijdens de formatie besprekingen volledig de verkeerde kant op wil moet je er mee stoppen. Nu zijn er ook hervormingen noodzakelijk en andere onwenselijk. HRA aanpakken moet, ww-duur bekorten is funest, iedere coalitie die daar niet aan wil is per definitie slecht en daar moet je nooit en te nimmer aan willen meewerken. AOW zou men ook niet aan moeten komen totdat de arbeidsmarkt is hersteld, ouderen langer laten werken terwijl jongeren werkloos zijn is erg slecht. We kunnen niet weten hoe de situatie in 2020 of later is, nu niet dus en zeker niet omdat men de pensioen spaarpotjes al gaat plunderen om het huidige begrotingsprobleem te betalen. Dat is de rekening bij de toekomst leggen.
-
@11 de SP was allesbehalve onzichtbaar, hoe kom je daarbij?
-
@15 wat is er zo extreem aan de stansdpunten van de SP? Ik heb het programma eens goed bekeken en het klinkt allemaal ontzettend redelijk eerlijk gezegd.
-
Roemer complimenten, maar het zijn vooral de plannen van de SP die alle lof verdienen, we moeten stoppen met de rekening steeds weer bij de midden en lage inkomens te leggen.
Elke 8 a 10 jaar hebben we een crisis en elke crisis wordt betaald door met allerlei smoesjes te korten op ww, aow, bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, onderwijs en gezondheidszorg.
Nog 1 of 2 keer zo'n crisis en we hebben geen ww, aow, bijstand, huurtoeslag en zorgtoeslag.
Dat is pas de rekening leggen bij de jongeren en komende generaties, zij hebben straks een samenleving zonder ww, aow, bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, onderwijs en gezondheidszorg.
Als er geen sociale voorzieningen meer zijn waarvan gaan we dan de banken, bedrijven en spaartegoeden van rijken mee betalen? -
@17
Ik kan het niet beter verwoorden,goed geschreven. -
@17 Disclaimer, als er een partij is die tegen het neo-liberarisme is en was dan is het de SP.
Verder noem je allemaal dingen die de SP als enige allemaal wil, vreemd.
Paars is alleen paars als er ook rood inzit; de SP -
@2 De pvda heeft zichzelf en met medewerking van bos, zich zelf aan de kant gezet. Draaikonten politiek van cda en pvda kost stemmen.
Dat dit bij de pvda meer zetels kost komt alleen doordat er weinig mensen met een christelijke overuiging bij deze groep zit.
Het cda loopt alleen maar angst te kweken bij oude mensen die geen eigen mening hebben en daardoor maar op de c blijven stemmen.
De SP is de enigste partij waar in ieder geval de politici met een midden inkomen ook kunnen rond komen en niet kunnen (of moeilijk) graaien voor eigen gewin. Kun je nog wat van leren oa bos en balkende. -
Verdiend, een man die zegt waar het op staat zonder andere mensen te schofferen.
-
Van de PvdA snoepen ze ook nog wel zetels af, maarja,de PVDA kijkt liever naar de VVD itt tot hun potentiele kiezers
-
Ik ben blij dat een enthousiasme als Roemer heeft zich kan vertalen in meer zetels. Bij deze man zie dat hij zich inzet voor de standpunten, iets wat ik niet heel veel bij anderen zie. Voor dat hij de leiding van de SP op zich nam heb ik hem regelmatig gezien als woordvoerder voor vervoer en hij had in tegenstelling tot zijn collega van het CDA echt kennis van zaken. Hij weet waar hij het over heeft.
Roemer is meer iemand die er tegen aan gaat met kennis en niet met populaire praatjes. -
Ik hoop van harte dat de SP in elk geval meer zetels zal krijgen dan de PVV en dat de kiezers intussen die vastgelopen plaat van Wilders niet meer kunnen horen! Ik heb het helemaal gehad met die negatieve klaagzang van hem. Tijd voor hoop en een positieve noot... Volgens mij kan Roemer die prima brengen.
-
@9
Inleveren naar draagkracht: de beste manier om ambitieloos te worden én blijven. -
291 juni 2010 16:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
En terecht, humor en genialiteit is nodig, al helemaal nu. Hij kan mensen naar mijn mening pas echt met elkaar verbinden. Job Cohen kan dat alleen als hij op ' de troon' zit maar, niet in de kamer.
-
Vanmiddag kreeg ik van onze buren, kéurige D'66-ers, te horen dat ze mij complimenteerden met Emile Roemer als lijsttrekker van mijn partij.
Verder gaan ze op vakantie en gaven ze mij volmachten om voor hen te stemmen.
Ik mocht zelf bepalen op wie.
Andere buren hebben dat inmiddels ook gedaan, en alweer mag ik zelf kiezen op wie ik die volmachtstemmen uitbreng(Dat moet dan wel mijn echtgenoot doen, want men mag maar twee volmachtstemmen uitbrengen).
Ook geregeld.
Tot mijn verbazing kreeg ook onze jongste dochter gisteren twee volmachten(Er gaan kennelijk ERG veel mensen de hort op, volgende week).
Conclusie.
In dit huis wordt 9 keer op de enige goede partij van dit land gestemd.!!
Go!! Emile!! Go!! -
@28
Rodie.
En jij barst, als ik het goed begrijp van de ambitie??
Vandáár dat je hier zit te posten. -
13 zetels nog maar? Komen van de 25! Gelukkig heeft de gemiddelde Nederlander dus kennelijk toch een verstand en wordt de sp gehalveerd bij de verkiezingen. Een asociaal programma als dat van de sp mag niet beloond worden.
-
@31 Typisch. Stemmen ronselen. Waar kennen we dat van?!
-
@11 Manindezorg?
Echt waar, vond je de SP onzichtbaar??
De partij die de meeste kamervragen stelde, die ALTIJD aanwezig was, die NOOIT wegliep uit een debat, en die van alle partijen het meest aan het woord was??
Hoe vaak keek je naar die kamerdebatten??
KIJK, dat de media dat niet meldden lag wel aan de media, niet aan de kamerfractie van de SP. -
#33
Roemer had een heel goed punt om Raden van Bestuur minimaal door 50% aan werknemers te laten bezetten.
Goede weerstand tegen hedgefunds en overspannen aandeelhouders die regelmatig bedrijven als bloedzuigers kapot maken. -
Hij is een skón mens die Emile Roemer, ging het hem mijn stem krijgt hij alvast. :-)
-
@3 Dat bewijst maar weer hoe onbetrouwbaar en geveinsd links de PvdA feitelijk is. De beste oplossing: geen PvdA in de regering, en zelfs niet in de kamer.
Die kliek moet opgeheven worden zodat de zetels die zij verkwisten over kunnen gaan naar partijen die ook daadwerkelijk voorstaan wat ze beweren. -
@36 Tja... Wel blijven opletten. Hij had het over RvC. Niet Raad van Bestuur. Dat lijkt me een paradox aangezien de RvB werknemer van een bedrijf is.
Maar goed, los daarvan is het natuurlijk (wederom) een onzinnig plan. Het bedrijf is eigendom van aandeelhouders. Als werknemers het niet bevalt, gaan ze maar ergens anders werken. Of als ze durf hebben ipv de hele tijd laf te klagen, beginnen ze maar een eigen bedrijf. -
Roemer is idd sympathiek, goede debatter, komt prettig en daadkrachtig over.
SP kent als linkse partij ook mijn sympathie, zal er echter nooit op stemmen, iets te links voor mijn liberale aard.
Goede partij om de sociale balans in de gaten te houden. -
@ Dai #33
Het doet pijn hè..... dat SP niet op de door jouw beoogde en verwenste 0 zetels komt. Duik maar gauw weer in je economie-studentenboekjes. Wie weet mag je straks onder het huidige minimumloon aan de slag. -
ik wil graag SP stemmen,
maar ik ben bang dat ik er dan de a-sociale pvda bij kado krijg.:( -
heerlijk omdat mooie brabantse accent hoor praten, dat doet me aan iemand denken, mijzelf ik heb ook zo'n heerlijk brabants accent :-)
-
Zoals ik het nu zie dan is Roemer een waardig opvolger voor Marijnissen, hopen dat hij het zo volhoudt.
-
@34: "Typisch. Stemmen ronselen. Waar kennen we dat van?! "
Hè gelukkig, onze grootste SP-basher is ook weer van de partij. Misschien tijd om een anti-SP blogje te beginnen? ;) -
@2: "Hoe groter de SP des te kleiner de PvdA. Dus ja, dan is het wel positief.... "
Tja, een grotere SP betekent aan de andere kant ook een kleinere PVV. En daar ben ik dan weer erg mee in mijn sas. -
@31 Absoluut niets tegen de SP, maar zou het je niet sieren als je voor die ene volmachtiging op D66 stemt, gezien de politieke achtergrond van je buurman. Het is jouw keuze, dat zeker, maar persoonlijk zou ik bij een volmachtiging stemmen op de partij die het dichtste staat bij de persoon van wie ik de machtiging heb gekregen.
-
Wat ik mis aan de SP, is dat lekkere ding, AK.
-
GROTE SP graag
-
@41 Ach, regeren doen ze toch nooit. De schijterds.
'Duik maar gauw weer in je economie-studentenboekjes. Wie weet mag je straks onder het huidige minimumloon aan de slag.' Tja, als de sp wil dat mensen niet gewoon wat mogen verdienen, vertrekt iedereen naar het buitenland. Blijf je zitten met sp-stemmers: werklozen en nietsnutten -
"In de peiling van TNS Nipo krijgt SP-leider Roemer na zijn eerste tv-optreden direct de hoogste waardering als lijsttrekker, een 6,5. Hij wordt gevolgd door Pechtold, Halsema (beiden 6,3) en Rutte (6,2). Als premierskandidaat scoort Cohen nog steeds het hoogst (32 procent), Rutte is tweede met 27 procent."
Wilders is de grote afwezige in de scores. Waarom ook niet eigenlijk? -
Niemand had voor 'lekker ding AK' (@48) van Roemer gehoord. Nu ineens is die beste man bekend en gaat heel sociaal nederland erachteraan.
Mensen vinden zelfs zijn standpunten ineens wel weer goed. Waar gaat dit over? Het is niet dat een aardig grappige persoon Roemer het land even gaat verbeteren. Nederland heeft meer nodig dan dat. -
@34
Van de PVV of van Leefbaar Rotterdam, kies maar. -
@50 zou erger zijn als spul als jij het nooit voor elkaar krijgt om te gaan.
Je moet harder werken jonge het wordt nooit iets. -
Het beste nieuws staat in het grafiekje bij het volkskrant artikel; PVV van 19 naar 17 zetels.... Geert had gezaaid onder de potentiele SP aanhang, maar Roemer is nu degene die oogst.
Heel mooi! -
@34
Hoe voelt het om minnetjes te krijgen de mensen die werken zijn nu thuis. -
@Dai, van welke planeet kom jij? Verdien je dan zoveel, dat als de SP al die plannen kan doorvoeren dat je zoveel in moet leveren? Ben jij zo'n graaier uit het bankwezen? Dat moet haast wel want anders kan ik niet verklaren waarom je elke keer de SP zo aan het afbranden bent. Ik stem 9 juni op de SP om hun standpunten en ik hoop dat de SP zoveel zetels krijgen zal dat jij dat helemaal niet leuk zult vinden.
-
Het lijkt ten koste te gaan van GL en D66, PVDA blijft helaas gelijk.
Wat ook wel opvalt is dat de SGP op 3 zetels staat. Ook voor het eerst sinds tijden. -
ga voor de eerste keer naar SP ...xx
-
CCCP aan zee here we come!
Socialisme is het tegengestelde van sociaal.
Morality ends where the gun begins..
Ach zelfs de VVD is socialistisch. -
@ #50
'Ach, regeren doen ze toch nooit. De schijterds.'
Regeren mogen ze nooit door die andere schijterds..... -
@ #60
Echte kapitalisme zit dichter tegen communisme aan dan socialisme..... kijk naar de tegenstellingen, kijk naar de drang naar privacyschending en ga maar door..... -
@ #58
Misschien ziet de achterban van GL en D66 het flirten met VVD wel niet zitten..... -
Er zijn legio redenen om op de SP te stemmen.
1. Het is zo'n beetje de enige partij die doorheeft dat nu bezuinigen alleen maar meer economische problemen zal veroorzaken.
2. de SP heeft oog voor de zwakkeren (gehandicapten, ouderen etc.) in de samenleving.
3. Ze willen het gat tussen arm en rijk niet zo groot laten worden dat er nog meer scheuren in de samenleving komen.
4. Onderwijs lijdt niet onder de SP. Studeren wordt niet iets alleen voor de rijkelui.
5. De SP doet niet mee met oorlogje spelen en miljarden uitgeven aan de JSF, om zo een paar mooie baantjes bij de NAVO te regelen.
6. De SP doet haar principes niet in de uitverkoop om stemmen van allochtonen te winnen (zoals we wel eens bij PvdA of GL zien) of om aan het pluche te blijven plakken (PvdA).
7. Sterker nog, de SP draait in zijn geheel niet. Het is een betrouwbare partij.
8. Het is tijd voor een frisse wind door de politiek, en dan spreekt een nieuw gezicht als Roemer aan. -
#12
je hebt helemaal gelijk man; daarom en dikke plus! -
#64
Vergeet ook niet dat de politici het niet doen voor de poen. Ze krijgen een fatsoenlijke vergoeding of salaris en moeten een deel daarvan afdragen aan de partij die daarvan de partj en de acties kunnen opbouwen. Op deze manier hou je de idealisten binnen en de baantjesjagers; zoals er zo vele zijn bij de PvdA; VVD D66 en CDA buiten!! -
#28
Ambities over de rug van een ander; dat is helaas zovaak het geval in Nederland! -
@62
Wat is volgens jou dan kapitalisme?
Hoort daarbij dat de overheid het in elke markt voor het zeggen heeft?
Zoals dat nep geld dat door onze strot is geduwd en omhoog worden gehouden door het bankenkartel vriendje van de overheid? -
@62
And while you're on it.. Het verschil tussen communisme en socialisme? -
Nu hopen dat hij alsnog niet te vroeg piekt voor de verkiezingen van volgende week!
-
@ 64
1. Dus meer lenen is de oplossing? Als jij een ton schuld hebt, ga je dan ook naar een kredietverstrekker om dit probleem op te lossen?
2. En wat doe jij voor de armen en zwakkeren? Als jij al iets doet dan zie je dat je geen overheid hiervoor nodig hebt. Doe je niets dan What the fuck do you care? Overheden willen meer armen en zwakkeren. Zonder deze groep geen bestaansrecht voor de overheid. Hoe meer problemen ze creeren hoe meer mensen denken afhankelijk te zijn van de overheid = meer stemmers = meer macht.
3. Nivellering. Allemaal even arm. Dat is wat ze willen. Stelen van de productieve en geven aan de armen.
4. We financieren via belastingen tientallen studies met duizenden studenten die geen ene moer leren en waar totaal geen vraag naar is. Het hele onderwijs leunt tegen de overheid en leerlingen worden gehersenspoeld door leraren die naar scorenkaardjes kijken en niet naar wat de leerling leert. Wiens brood men eet wiens taal men spreekt.
5. Ondertussen gebruiken ze geweld om te stelen van hun eigen productieve inwoners.
6. no comment
7. Helemaal mee eens. Met z'n allen richting de afgrond.
8. Doe maar een orkaan. Zodat er niets meer van die 2de kamer overblijft. And while you're on it, neem dat koningshuis ook maar mee.
De enige oplossing is niet je sanctie geven aan dit corrupte systeem. -
Een stem op de SP is een verloren stem, ze willen geen coalitie aangaan en alleen regeren als ze een meerderheid behalen wat gelukkig niet realistisch is.
-
http://nos.nl/artikel/161359-sp-in-europarlemen...
zie verder dit .. altijd gezeur over het salarisplaatje en dan twee fracties ! -
SP daar ben ik het volledig mee eens. Goed en serieus programma.!! Maar ik zou
met de studiebeurzen toch wel iets willen doen en dat is toch voordelen geven aan studenten die studies gaan doen waar we direct iets aan hebben zoals techniek,ICt, geneeskunde e.d. Het is natuurlijk prachtig dat veel studenten toneelscholen bezoeken maar gezien de crisis is daar op dit moment toch even minder behoefte aan. -
De SP heeft mooie, edele standpunten die zouden moeten passen in een land als Nederland en die ook bovenal realistisch zijn, m.n. de visie op de hypotheekrente. Roemer is een sympathieke integere persoonlijkheid die de SP naar een hoger niveau zal tillen, meer nog dan Marijnissen en zijn Hema-worst.
-
#75
Vind dat je een beetje overdrijft :) maar feit is wel dat SP een oprecht sociale partij is, i.t.t. een niet nader te noemen partij aan de extreemrechtse zijde die slechts enkele `sociale` standpunten heeft gekaapt om in een goed boekje te komen bij de achterban. -
@76
Waar 2 a 3 honden vechten om 1 been..., dat gezegde gaat m.i. op voor de SP. Immers, hebben zij nu al veel progressie geboekt in zo'n korte tijd. Het zou kunnen dat deze verkiezingen verrassende resultaten zullen hebben dan zal blijken of ik overdrijf of niet. Vergis je niet, het klimaat is weliswaar bijna ideaal voor rechts extremistjes maar ook voor socialisten. -
Ik zie dat de mensen aan hun portemonnee moeten denken en dat ze in deze economische malaise dan ook naar een partij gaan die goed voor hun portemonnee is. Het moge duidelijk zijn dat het Agnes Kant het allemaal een beetje teveel is geworden en dat het in haar persoonlijke irritatiestroming is gaan komen, maar goed we hebben Emiel nu. Ik heb nog in Boxmeer bij hem in de klas gezeten. Leuke jongen, die de gangbaarheid in tact wist te houden in de klas en waar humo was daar was Emiel. Mijn hemel wat hebben we gezopen tijdens Carnaval in de Fuik. ja dat waren andere tijden. Die positiviteit heeft hij nog steeds en ik kan je wel zeggen, dat het meer word dan vier zetels winst. Heel goed Emiel zo doorgaan. Lekker nederig en jezelf blijven. Ga zo door man. je doet het goed!!
-
En zoals verwacht, de winst van de SP gaat ten koste van de PVV.
Ga zo door, nu nog t spreekwoordelijke nekkie dr af bij de VVD tennisclub en
Nederland word in één week verstandig! -
Dit land heeft solidariteit nodig en geen splijtzwam politiek van rechts.
-
Roemer is wel de enige politicus,
die weet wat een moshpit is! -
@11
De SP onzichtbaar???????????????????????????????
Dat is de meeste domme opmerking die ik ooit gehoord heb. -
Om een beetje met Roemers woorden te spreken; de andere partijen zijn bezig met een wedstrijdje vér-pissen.
Ik geloofde in de SP en ik geloof nog steeds in de SP, iedereen heeft het er maar over over hoe goed zij het voor hebben met de mensen in ons land maar de SP is voor mij de enige partij die geloofwaardig overkomt. -
Verwijderd door redactie
-
Leuk voor Roemer..... maar toont het ook niet aan dat peilingen en de media vooral hypes creëren?
Ooit stond de PvdA op 60 zetels in de peilingen vanwege Wouter Bos en zijn kontje.....
Rita Verdonk bijna 30 zetels..... nu nul....
Wilders bijna 40, nu ergens tussen de 15 en de 18.....
D66 eerst in de 20 nu 15?
Gisteren was het Rutte, morgen is het Roemer... overmorgen?
Ik dacht dat we op partijen stemde, niet op op mensen die mogelijk premier zouden kunnen worden.
Als je op een persoon stemt, stem je ook op een partij.... kijk liever daarnaar. Wat heeft die partij de afgelopen periode gepresteerd? Denk hierbij gerust tot 20 jaar terug ....
Het zou wel eens een teleurstelling kunnen voorkomen of verkleinen. -
@85
Wat de SP gepresteerd heeft?
Ik zou daar inderdaad maar eens in duiken als ik jou was.
Kon je wel een verrassen. -
@84 "Het is gewoon een feit dat de achterban van de sp bestaat uit werklozen en ander nutteloos tuig."
Toch leuk dat het uit een toetsenbord komt van iemand die hier maar maximaal 180 dagen verblijft zodat hij geen belasting hoeft te betalen......
Over nutteloos tuig gesproken....
;-) -
@86 Het was niet special pro of anti SP! Maar meer de hypes die om politici wordt gekweekt.
Overigens vind ik die Roemer wel verademing ten opzichte van de rest. -
http://www.youtube.com/watch?v=szZl9oR4pwc&feat...
grote schoonmaak,duurzaam -
Verwijderd door redactie
-
@90 De reactie is al verdwenen.....
Krijg je ervan als je geen belasting betaalt.....
;-) -
@91
:) -
SP komt terug, blijkbaar worden mensen toch een stuk wijzer....
-
VERSCHRIKKELIJK!
-
Jarenlang op een andere partij gestemd, maar ik weet nu dat mijn stem wel degelijk naar de SP gaat, zij zorgen er juist voor dat door de doorstroming van het geld, dus niet overdreven bezuinigen, juist de economie ten goede komt, en de staatskas ook gespekt wordt, hoe je het ook draait.
En draaikonten zijn zij in het geheel niet!
Ik hoop dat ze hun standpunten waar kunnen maken, en de andere partijen, ook in zien dat dit de beste methode is, om Nederland gezond te houden op alle vlakken. -
@94 Ieders eigen keuze, gelukkig:)
-
@85 Ik hoop dat mensen daadwerkelijk stemmen op de standpunten van een partij!
Een sexy kontje zegt mij totaal niks:) -
982 juni 2010 01:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
992 juni 2010 01:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1002 juni 2010 01:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1012 juni 2010 01:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1022 juni 2010 01:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1032 juni 2010 01:33 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1042 juni 2010 01:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@51 Al die politieke analisten zoals F.Rottenberg en dat F. Westers lulden, idd. aantoonbaar in de ruimte door Wilders te omschrijven als goed debater en slim politicus .Ik roep al maanden dat er alleen maar thuis ingestudeerde oneliners uit Wilders strot komen en hij juist NIET debatteert....
-
1062 juni 2010 01:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1072 juni 2010 01:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Roemer wordt premier volgens de laatse peilingen....
-
1092 juni 2010 02:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
van 10 naar 12 zetels = 4 zetels winst? nog meer een reden om dus niet op de SP te stemmen. Ze kunnen niet eens rekenen.
-
De SP verdient ook beter. De PvdA kleedt de modale burger uit. Dat doet de SP niet. Daarom zou de SP groter moeten zijn dan de PvdA. Onderwijzers, politieambtenaren, mensen uit de zorg, gewone loonslaven zijn bij SP en PVV veelo beter af. Op 9 juni kan deze burger kiezen voor behoud van zijn perspectief dat door VVD PvdA CDA D66 en GL met zekerheid van hem zal worden afgenomen.
-
prima gedaan tot nu toe; ik zweef nog steeds ..sjonge
-
@111 de meeste fracties van de sp vallen uit elkaar door de mores in de partij
Je zit toch niet te wachten op een versplinterde partij na de verkiezingen .
Het lijkt allemaal wel redelijk samenhangend tot iemand kamerlid of raadslid is en problemen van huiselijke of financiele aard krijgt.
Dan wil hij/zij vaak meer geld tijdelijk en dat kan dus niet.
Met als gevolg ruzie onmin intimidatie en uiteindelijk weer een SP zetel verloren
Kortom geen goede basis voor deze tijd -
@114
Achjah, binnen de VVD fractie blijft altijd alles bij elkaar of niet?
Daar wordt nooit iemand uit de partij gegooid of vriendelijk verzocht te vertrekken.
Daar gaat altijd alles goed toch?
* proest* -
De PvdA heeft haar plannen met de hypotheekrenteaftrek uitgestelt tot NA de komende regeerperiode, zo kan ze regeren met CDA en/of VVD
-
@115 Dat zeg ik niet. Feit is dat het sp-bolwerk verdert afbrokkelt!
-
@111, inderdaad met PVV en SP behoud men het goede (en met de PVV trekken we het slechtste ook nog eens door de plee).
PvdA stemmen is voor de mensen die de indoctrinaties geloven en denken 'beschaafd' te ziin, echter zij zijn niet 'BEschaafd', maar worden straks GEschaafd. Stem toch SP.
Wie rechtse idealen heeft die stemt PVV, de 'linksen' op de SP. Wat is er xzo moeilijk aan, of heeft Neredrland nog steeds niet door dat de Grote Potverteerders PvdA, CDA, D66 etcetera alleen aan hun IMAGO poetsen zonder daadwerkelijk iets te willen veranderen?
Ach wat zwam ik ook. Als straks na Griekenland Portugal en nog wat volgen, dan is het gewoon te laat - en is de enige keus emigreren. -
@117 gezwets. De EP-fractie van de SP bestond uit twee mensen die ruzie hebben gekregen. Kan gebeuren. Heeft niks met afbrokkelen te maken; laten we wel wezen, de EP-fractie is niet bepaald de spin in het web.
-
@119 Jaja, is al het zoveelste incident bij de sp.... De LPF was er niks bij!
-
Verwijderd door redactie
-
SP is gewoon een partij die voor iedereen maar vooral voor de "gewone" man/vrouw is.
Ik ben kleine zelfstandige maar ben nu niet en nooit net van plan om op de VVD te stemmen. Ik hou het op de SP ook al was ik geen "fan" van Emile (hij doet het trouwens redelijk perfect), het programma dat een partij heeft en niet de persoon van een partij, daar gaat het om. Een man/ vrouw kan nog zo goed praten of er mooi uitzien, maar daar kan je geen land mee besturen. Denk toch eens na mensen, lees de programma's en ga dan pas stemmen. Stem op een partij en niet op een persoon omdat je hem-haar zo aardig vind. -
@122 nu niet en nooit net moet zijn nu niet en nooit niet natuurlijk.
Wat ik ook nog even kwijt wou is, dat iemand in zijn commentaar terecht heeft gezegd dat bezuinigen het slechtste is dat men kan doen, je mag wel bezuinigen maar dan niet op de mensen, als zij minder krijgen, kunnen zij ook minder uitgeven, krijgt de winkelier minder inkomen, kan er minder ingekocht worden, kan de fabriek zijn producten niet meer kwijt, heeft dan dus ook minder personeel nodig en zo kan je nog wel een heleboel dingen daaraan toe voegen.
Bezuinigen op de gewone man, is echt niet de oplossing. bezuinigen op overheidsuitgaven en bedrijfsuitgaven, daar moet men het in zoeken.
Veel succes allemaal op 9 juni en SP, ik hoop dat jullie er nog vele zetels bij krijgen. Jullie zijn denk ik bijna de enige partij die het opneemt voor het "gewone" volk. -
Bij de PvdA daalt de koopkracht als je 150.000 euro of meer verdient, de midden en lage inkomens houden dezelfde koopkracht.
Bij de VVD hou je jouw koopkracht als je 150.000 euro of meer verdient, de midden en lage inkomens leveren koopkracht in.
De SP is de enige partij waarbij de koopkracht van midden en lage inkomens stijgt, dat is goed voor midden en kleinbedrijf, dus voor de economie. -
hup Emile hup,mijn stem krijg je
-
Echt de enige partij met maatschappelijke betrokkenheid!
Verdient als enige de grootste te worden!
Emile kwam wat laat, Agnes heeft haar best gedaan!, Maar nog 4 dagen te gaan!! -
Goed nieuws. Laat alle PvdA stemmers maar overstappen naar SP. Als de PVV stemmer dat dan ook doet dan zijn we van een hoop ellende af ;-)
-
Help de bankiers en hun bonus! Stem VVD!
Help de uitkering van Beatrix, Maxima en Willem! Stem CDA!
Help de gewone mens om niet armer te worden! Stem SP! -
Bij VVD en CDA daalt de koopkracht van de midden en lage inkomens.
VVD, CDA en PVV willen hypotheekrenteaftrek voor de rijken behouden en aansturen op onbetaalbaarheid.
GroenRechts wil AOW afpakken van een groep vrouwen, zelfs de VVD wil dat niet.
GroenRechts wil een kortere ww, zodat mensen met een flink arbeidsverleden ook snel in de bijstand komen.
Groenrechts wil als enige hypotheekrenteaftyrek afschaffen.
Groenrechts is bijna even rechts al D66 en GroenRechts en D66 willen paars zonder SP
Paars zonder rood, zonder SP is geen paars.
Zulk paars hadden we eerder en de topinkomens stegen enorm, kijk maar naar de volgende grafiek. -
Paars zonder rood, zonder SP is geen paars.
http://plaatjes.us/grafiek.jpg -
Kom op nou zeg! Een olijke drinkebroer die een paar snedige opmerkingen maakt is ineens geschikt om het land te gaan besturen? Ik zeg niet dat ie het niet zou kunne, maar hij heeft nog een hoop te bewijzen.
-
@131 Heb je het nou over Brinkman, Bonzons :-) ...
Maar even serieus wat wil je dan, Rutte ?, Balkenende ?, Wilders .... die drie zijn ook een ramp bij elkaar Cohen misschien ... Ja roemer heeft nog veel te bewijzen maar ik heb echt wel hoop in Roemer ... -
@132 Ja, het is moeilijk kiezen deze keer. Ik heb het al vaker geroepen: als deze lijsttrekkers het beste is wat het land te bieden heeft dan kunnen we beter gelijk de dijken doorsteken. Ik heb mijn hoop gevestigd op Cohen. Dat is de meest beschaafde van het spul. En wilden we dat niet zo graag allemaal, weer wat fatsoen terug? Laten we dan eens beginnen met een fatsoenlijke regering. En daar past geen Wilders, Rutte of Balkenende in.
-
@133 Met Cohen kan mee leven, als hij de PVDA in gareel houd ...
-
Goed nieuws voor nederland.
PVDA, SP, Groenlinks, ;D
Turn left -
Vreemd....
dat het optreden van één iemand mensen ineens doet besluiten om van partij te wisselen.
Kan het niet anders zien dan dat deze mensen niet de moeite nemen om partijprogramma's te lezen. -
Het zou mooi zijn als de SP het CDA en de PVV inhaalt.
-
De SP en de PVV zijn de enige partijen die ook na de verkiezingen luisteren naar de gewone burger.
Slecht aan de SP is dat de belastingdruk zwaar verhoogd wordt en dat hierdoor Nederland economisch ineenstort, want alle bedrijven en banen gaan zo naar het buitenland.
Daarom is het linkse beleid van de PVV beter dan dat van de SP. De PVV wil bijvoorbeeld alle straatterroristjes het paspoort afpakken en land uitzetten, geen geld meer betalen aan de EU, geen geld meer aan corrupte regimes in de derde wereld geven, het mes zetten in allerlei zinloze subsidies, geen dure JSF en defensie speeltjes en de helft van de ambtenaren ontslaan. Dat zijn stevige bezuinigingsmaatregelen waar de burger geen last van heeft, waarmee je een sociaal beleid kan voeren (zoals behoud AOW en hypotheekrenteaftrek) en waardoor het sociale beleid van de PVV betaalbaar wordt.
De SP wil alleen maar geld uitgeven zonder dat ze aangeven waar ze het geld vandaan willen halen. Dus wil je een sociaal beleid dat goed is voor het land als geheel dan is de PVV een betere keuze dan de SP (wat weer een betere keuze is dan de rampzalige PvdA of D'66). -
De SP is vanaf vandaag de onbetwiste koopkrachtkampioen van Nederland. De voorstellen in het SP-verkiezingsprogramma pakken veel beter uit dan de plannen van rechts. Ook vergeleken met de programma's van GroenLinks en PvdA scoort de SP sterker. Vooral alleenstaande AOW'ers, gepensioneerden met een klein pensioen en mensen met een sociale uitkering worden door de SP in bescherming genomen tegen de gevolgen van de economische crisis. Hun koopkracht wordt door de plannen van de SP vergroot. De rekening ligt bij de hoogste inkomens, zonder dat daar kaalslag plaatsvindt.
Nadat eerst het Centraal Planbureau al liet zien dat de SP haar verkiezingsbeloftes over bescherming van de lage en middeninkomens waar maakt, toont nu onderzoeksinstituut Nyfer aan dat de meeste mensen veruit het beste uit zijn als de SP haar plannen in beleid mag omzetten.
SP-voorman Emile Roemer, vanmorgen op campagne in zijn woonplaats Boxmeer, is niet verrast door de nieuwe onderzoeksresultaten, maar wel blij. Roemer: "Vanaf het begin hebben wij vol overtuiging ingezet op het beschermen van de mensen met lage en middeninkomens tegen de gevolgen van de crisis. Gebleken is dat deze crisis veroorzaakt is door bankiers, beleggers en bestuurders die wegkeken en toe stonden dat er gegokt werd met spaargeld en hypotheken. Dan gaat het niet aan om mensen zonder schuld aan de crisis wel de rekening ervan te laten betalen. Ons programma is niet alleen goed voor de koopkracht. We moderniseren het financiële stelsel, snijden nutteloze bureaucratie weg en maken de maatschappij meer op menselijke maat. En we zorgen er ook voor dat er voldoende bezuinigd wordt, maar zonder de economie kapot te bezuinigen. Dat laatste doet rechts. Je moet maar durven: eerst de crisis mee veroorzaken en daarna echt herstel te saboteren door draconisch te bezuinigen en alleen topverdieners uit de wind te houden."
De SP-lijsttrekker vindt het geweldig dat de laatste dagen steeds meer kiezers de weg terug naar zijn partij weten te vinden: "Overal waar ik kom merk ik dat de idealen en uitgangspunten van de SP door heel veel; mensen nog steeds sympathiek gevonden worden. Door allerlei omstandigheden verloren we tijdelijk onze aantrekkingskracht maar die ontwikkeling hebben we nu gekeerd. Het vertrouwen komt terug. Daar ben ik ontzettend blij mee. Juist omdat ik weet dat onze plannen een sociale uitweg uit deze crisis mogelijk maken. Hoe sterker de SP op 9 juni wordt, hoe groter de kans dat wij het beleid mee kunnen gaan bepalen. Mensen bewijzen ook zichzelf een grote dienst door woensdag SP te stemmen. Je stem telt vier keer: je maakt de SP sterk, trekt de PvdA naar links, stuurt Balkenende uit het Torentje en voorkomt dat Rutte daar in trekt!" -
Ik wordt doodziek van de zogenaamde generaties na ons en ondertussen ook maar zorgen voor de genaratie voor ons, zeg maar de babyboomers. Dus de generatie die nu het geld binnen brengt, de generatie die is begonnen met de werkloosheid in de jaren '90, moeten nu de rijken onder ons, de babyboomers gaan onderhouden, en de komende generaties gaan financieren. Hoe gek zijn wij eigenlijk? Wij hebben toch ook recht op een fatsoenlijk leven.
Blijft alleen de SP over die mij en mijn generatie ook nog wat gunt. -
139@prima stukje,de verhaaltjes van Rutte zijn nog maar het topje van de ijsberg,wil natuurlijk niet te ver gaan zo vlak voor de verkiezingen,de rest komt zodra hij het voor het zeggen heeft.Wees vestandig en stem SP,doe ik nu ook na 40jaar steeds maar weer PVDA gestemd te hebben en hun verkiezings verhaaltjes te geloven,kwam meestal niet veel van te recht,Heb er mijn buik nu van vol en geef Emiel de kans.
-
Op naar de 54 SP zetels.
Sapperdeflap -
#138
"Daarom is het linkse beleid van de *** beter dan dat van de SP " ?
Jij ben ook goed de weg kwijt, zeg. -
@140 Typisch. Aso instelling van een aso clubje als de sp.
-
#144
Ik begin het door te krijgen, het maakt u niet uit wat u zegt als u maar het laatste woord heeft. -
@145 En jij had uberhaupt niks moeten zeggen. Krijg je dat ook al door?
-
1478 juni 2010 11:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@146 Nee, vertel?
-
@146 Tja, sp-er... laagopgeleid en niet zo slim....
-
@149
Hahahahahahahahahahaha, voor jou een vraag, voor mij een weet. -
@150 Beide niet. Is een feit.
-
@151 Tuurlijk joh, ...... droom maar lekker verder.
-
Dag Dai.
-
@153 Droom? Feiten!
bron Synovate:
De arbeidsongeschiktheid onder PVV-stemmers is nog niks vergeleken met die onder deSP-kiezers. Van de SP-aanhang zijn namelijk extreem veel mensen niet meer in staat omte werken, zo blijkt uit het onderzoek. Daarnaast zijn SP'ers bovengemiddeld werkloos,werkzoekend of zitten ze in de bijstand. -
Eindelijk na een paar jaar ga ik ook maar weer eens naar de stembus, en ja voor mij is er maar 1 mogelijkheid de SP
-
hou eens op met peilingen dat slaat helemaal nergens op!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Wat een waardeloze partij!!!!!
-
Ik mis Agnes nog steeds, maar deze man is een waardige vervanger.
Agnes, bedankt voor je inzet! -
Alle partijen, werkelijk alle partijen hebben het over de economie, over cijfers en over aantallen, de SP is de enige partij die het heeft over mensen.
Stijgers in Politiek
Kamer fluit staatssecretaris Van Zanten terug
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van...
5 uur 25 minuten geleden door PuckAmri
Robert Mugabe asked to be UN 'leader for...
Zijn ze daar nou helemaal van de pot...
11 uur 29 minuten geleden door kenny013
Rutte: geen mooi weer spelen en door de...
Het begrotingsakkoord is noodzakelijk om...
13 uur 35 minuten geleden door de Hertog van Alva
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
14 uur 42 minuten geleden door g.zeur
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
15 uur 52 minuten geleden door Duracellkonijntje
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
2 dagen geleden door de topper
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
'Pro-Europa politici moeten hopen dat...
De pro-Europa politici weten verdomd goed...
4 dagen geleden door All.you.need.is.love
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo



