SP-raadslid Simon Polman in Lelystad is door zijn partij geroyeerd. Polman weigert om zijn raadsvergoeding in de partijkas te stoppen en heeft het geld aan de voedselbank gedoneerd.
De ledenvergadering van de SP ontnam Polman het lidmaatschap, omdat politici van de partij verplicht zijn hun vergoeding in de partijkas te storten. SP-fractievoorzitter Van den Heuvel in Lelystad benadrukt dat raadsleden tekenen voor die regeling.
Simon Polman had van tevoren al aangegeven zijn zetel in de gemeenteraad niet op te geven.
Sorteer op:
-
Het partijbelang gaat voor de arme mensen die naar de voedselbank moeten!
-
De SP heeft gelijk. Hij wist dat erbij hoorde.
-
Tja, regels zijn regels. Ook bij de SP. Wist hij van tevoren en heeft hij voor getekend. De SP heeft inderdaad gelijk.
-
Op die manier krijgt ie wel 1x de aandacht en ongetwijfeld veer respect, en daar moej wat voor doen in Lelystad........
-
@3
Befehl ist befehl, Nicht, herr Grueber? -
@5 Ach, kun je het niet zonder Godwin? Hoe treurig en leeg.
-
Het klinkt wel behoorlijk bizar, uit een partij geflikkerd worden omdat je geld afstaat aan een voedselbankPleeg je nu een moord, oke, maar om deze reden?
Goed, ze weten waar ze voor tekenen, maar om een ' overtreding' Zo keihard of te straffen, blijft bizar overkomen.
Die afdracht zorgt sowieso al voor opstappen van een hoop mensen, zou toch eens kijken of dit niet beter herzien kan worden.
Want als het gerommel nu al begint biedt dat weinig hoop voor de toekomst. -
als hij het geld nu zelf zou houden zouden ze gelijk hebben, maar hij geeft het NB aan de voedselbank!
als hij het echt aantoonbaar aan de voedselbank geeft kan de SP toch wel een uitzondering maken?? -
@8 Als de SP slim is, doneren ze vanaf nu drie keer zoveel aan de voedselbank.
-
En zo blijkt de meevoelendheid van de SP met de minderbedeelden wel mee te vallen zodra de eigen centjes in het geding zijn. Goh, het zijn net kapitalisten. Ik blijf het een eng clubje vinden, want als er 1partij is die rücksichtlos leden in het gareel dwingt, dan zijn het die Noord-Koreafans uit Oss wel. Volgens mij zeuren ze alleen maar op de PVV om de aandacht af te leiden.
-
Als het aan de SP ligt hoeven voedselbanken niet te bestaan. Pak die partijen aan die mensen honger laten lijden in Nederland. Moet de SP de voedselbanken financieel gaan onderhouden? De andere raadsleden van niet SP-partijen kopen er gewoon een nieuwe auto of zo voor. De SP is inderdaad een partij van afspraak is afspraak. Als je niet wilt afdragen dan zoek je je heil toch bij een andere partij?
Het is mooi om te zien dat andere mensen niet kunnen begrijpen dat je geen geld hoeft wanneer je als vrijwilliger 2x per maand een vergadering moet bijwonen. Daar hoef je toch geen 1000 euro voor? -
@11 als het juist aan de SP ligt komen er meer voedselbanken door de grote belastingbetaler het land uit te jagen
-
Het staat in de regels, maar ik vind het een strenge straf!
Hier moet Roemer op reageren! -
@12
Yup..kan ook strategie zijn. Hoe meer armen hoe meer volgers. Zo werkt socialisme nu eenmaal. Dat is hun voedingsbodem. Zodra de SP weer zakt in de peilingen betekent het dat het weer wat beter gaat. Want een socialstisch beleid wat eigenlijk alleen louter stoelt op het beroven van werkenden (ze noemen het zelf groot-kapitaal, bekt gewoon beter) vergroot armoe juist. -
@11
Ja hoor! Dream on! Met de sp is er geen voedselbank meer nodig !
Deze meneer wil wel afdragen, maar niet aan de rijkste partij van Nederland! -
@9
Volgens de rekening 3 keer niets is niets? -
@15 Met de SP gaan straks de mensen die het meest verdienen naar de voedselbank omdat zij hun zuurverdiende centen moeten inleveren bij de 90% anderen hier in NL.
Ik geef deze man een pluim omdat hij weigert zich aan die idiote regel mbt het afdragen van zijn raadsvergoeding aan de partij, maar dat zegt niets over het onzalige plan van de SP om alle mensen die iets (meer) hebben (verdiend) dat te laten inleveren om Sinterklaas te kunnen spelen.
#12 heeft helemaal gelijk. -
De SP heeft nu eenmaal deze regel in haar beleid. Als de SP zou toestaan, dan hebben ze dus ook met alle andere leden van de SP te maken. Natuurlijk is het een goed gebaar, om je geld aan de voedselbank te geven. Er zijn ook andere manieren voor de voeselbank om aan geld of goederen te komen. Ik werk zelf voor een organisatie die met de voedselbank te maken heeft, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. Het is een beetje kort door de bocht als je hierom ineens tegen de SP zou zijn. De SP wil zich graag inzetten voor alle mensen die aan de onderkant van de samenleving zitten, en daar is geld voor nodig.
-
@17
Alhoewel ik de man geen pluim zal geven (je wist tenslotte van de afdrachtregel) ben ik verder helemaal met je eens! ;-) -
Wel een boute maatregel van de SP. Maar aan de andere kant als dat een duidelijke regel is binnen een partij, dient ieder zich daaraan te houden, anders wordt het een zootje. Maar meteen helemaal uit de partij zetten gaat wel erg ver.
-
@18
En wat voor hulp biedt de sp dan aan deze mensen? Naast de lobby in de politiek! -
Deze meneer wist waar hij aan begon toen hij zich bij de SP aansloot. Hij moet dan ook niet zeuren.
Aan de andere kant is het wel een waarschuwing voor weldenkend Nederland: de SP heeft geen boodschap aan verdiensten van een ander en al helemaal niet aan zelfbeschikkingsrecht. -
Punten voor de beste man.
-
@15 Met de SP is inderdaad geen voedselbank meer nodig. Volgens welbekend recept zal nieuwspraak ingevoerd worden. Voedselbanken zullen winkels heten waar je met door de nog grotere overheid verstrekte voedselbonnen kunt inwisselen.
Zelfverdiend geld bestaat immers niet meer in een Socialistiese Staat. -
achterhaald idee van de SP dat iedereen zijn salaris inlevert. Er is niets veranderd in al die jaren van de Communistische Partij Nederland en consorten. De uitgangspunten zijn communistisch maar dat schijnt niemand zich te willen realiseren. Ik ben niet voor het communisme. Ik stem niet voor een leefwijze als in China, Rusland, Cuba, noem maar op. Mijn stem krijgen ze dus niet ! ! !
-
Dat is dan het 9e raadslid van de SP wat opstapt over de afdrachtregeling , wie volgt !
-
#23
Aha, wanneer men 11 van de 12 maanden het geld in eigen zak stopt is het goed om de 12e maand het geld aan de voedselbank te geven omdat je mogelijk wat schuldgevoel krijgt door een bepaald kerstliedje?
Denk dat de ambtnaren van Financien ook blij zullen zijn als ik 1 maand loonbelasting aan een goed doel geef en de rest niet afdraagt.
Altijd loonbelasting afdragen aan 1 van de rijkste landen ter wereld, belachelijke regel., kan ik zelf wel een invulling aangeven, mogelijk dat ik melancholisch wordt in een decembermaand. -
Als je voor de SP de politiek ingaat dan weet je dat er een afdragingsregel bestaat. Je moet daarvoor tekenen! IEn ik kan het waarderen, diegene die zich daaraan wil vastbinden laten m.i. hiermee zien dat ze vanuit hun politieke overtuiging die functie vervullen en niet omdat pluche zo lekker zit.
Als je dan op persoonlijke titel je toch besluit om je niet aan die regel te houden, dan kun je inderdaad verwachten dat dit concequentie's kan hebben.
Buiten dat - en dat schijnt iedereen direct te vergeten maar zeer zeker deze man ook- als het bekend werd/wordt bijvoorbeeld vlak voor een verkiezing, dat er geld van een politicus van een bepaald partij - die het goed doen in peilingen -op een rekening van een bepaald voedselbank wordt gestort, kan dit ook gaan ruiken als een poging tot stemmen kopen.
En waren de commentaren die dan waren gekomen, ook nog terecht geweest. -
@25 Op zich is er niks mis met het geld in de partijkas te stoppen ipv het zelf te houden. En vergelijken met de dictaturen in China etc. gaat wel erg ver. Dat heeft namelijk helemaal niks met het echt communisme te maken. Echt communisme heeft te maken met alles voor iedereen. Er zit immers het woord "commune/community" in. Dictaturen die met een rode vlag zwaaien staan daar ver van af.
-
Mijn reactie in een andere draadje over deze onderwerp
Als je voor de SP de politiek ingaat dan weet je dat er een afdragingsregel bestaat. Je moet daarvoor tekenen! IEn ik kan het waarderen, diegene die zich daaraan wil vastbinden laten m.i. hiermee zien dat ze vanuit hun politieke overtuiging die functie vervullen en niet omdat pluche zo lekker zit.
Als je dan op persoonlijke titel je toch besluit om je niet aan die regel te houden, dan kun je inderdaad verwachten dat dit concequentie's kan hebben.
Buiten dat - en dat schijnt iedereen direct te vergeten maar zeer zeker deze man ook- als het bekend werd/wordt bijvoorbeeld vlak voor een verkiezing, dat er geld van een politicus van een bepaald partij - die het goed doen in peilingen -op een rekening van een bepaald voedselbank wordt gestort, kan dit ook gaan ruiken als een poging tot stemmen kopen.
En waren de commentaren die dan waren gekomen, ook nog terecht geweest. -
SP, eigen volk eerst.
-
Sorry voor @30. Had 3 verschillende tabbladen van nu.jij openstaan en dan kan je de overzicht wel eens eventjes kwijt raken.
-
@25 Stem PVV, stem je op Israel, stem VVD, stem je op de USA, stem CDA, eum, toen wist ik het niet meer.....
-
@31 Lodewijck, eigen portemonnee eerst.
-
Moet je maar niet bij de SP gaan, wat een lamzak, zoek dan een andere partij waar ze niet zo'n vage regel hebben als je het niet aan staat.
-
Nogmaals; welke doelen steunt de sp dan van dat geld?
-
De SP, met miljoenen belegd vermogen, wil met ijzeren discipline vasthouden aan communistische handleidingen voor bestuurders. Een financieel belang heeft de partij hier niet bij, dus waarom dan zoveel ophef over 1 raadslid?
Het antwoord is ideologie. De oude wens van de CPN en de Waarheid. Laten de stemmers op de SP eens goed lezen wat de fundamentele waarden van de SP zijn voordat ze Nederland overgeven aan een dogmatische dictatuur.
Denk even mee met de SP: Voortaan mag ieder kind gratis studeren. Als hij een baan vindt, moet hij zijn inkomen boven modaal afstaan aan de staat (lees SP) -
@37
Waar staat dat? -
wat is hun punt?
-
@38 In de statuten , dat weet je toch ? als je tekent voor de SP moet je je inkomen boven een bepaalde grens inleveren voor het gemeenschappelijk doel .
Waarom zou dat anders worden als de Sp aan de macht zou kunnen komen. ? -
En zo goed voor de mensen zorgen; zelfs raadsleden die hun baan kwijt zijn door hun werk/tijdsinvestering voor de sp
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article...
En nog meer van de ideologische mensen van de sp die het er zo mee eens zijn;
http://www.hpdetijd.nl/2011-08-22/sp-wethouder-...
Nog nergens gevonden wat ze er dan mee doen? Ik lees hier beweringen dat het gebruikt wordt om de armen te helpen. Krijg geen antwoord op de vraag wat dan? Of gaat het allemaal op aan campagnes? -
Ik vind het wel humor dat er binnen no-time al drie of meer topics zijn over dit voorval. Hoe wanhopig kun je zijn met je doemnieuws strontsmijterij.
De afdrachtregeling daar wordt voor getekend. Daar moet je je als lid gewoon aan houden.
Het zou wat zijn als jij op een dag niet kwam opdagen bij je werk, en als je baas vroeg waar je was je zei "Ik heb de hele dag kommen soep staan uitdelen bij het daklozencentrum". Dan reageert je baas ook niet met "Ooohh het daklozencentrum! Dan is het goed!" -
@37 Onzinverhaal, CPN is opgegaan in Groen Links.
-
@41 Yep ik herinner mij enen krista van velzen , die onder druk van de SP zelfs haar wachtgeldregeling moest inleveren , na het debacle van de laatste verkiezingen toen de SP van 25 naar 15 zetels terugviel.
Sindsdien niets meer van gehoord , zelfs geen baantje gekregen in het bestuur.
ja ja de SP "zorgt" goed voor haar mensen tot je niks meer kan betekenen of een eigen mening krijgt -
Hopelijk is dit het begin van het einde............
-
478 februari 2012 09:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
488 februari 2012 09:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@44 en dan mensen als @48 die hun reacties kopieren en in alle draadjes plakken lol
-
Dit begint te lijken op een verandering, mensen gaan nu eindelijk eens handelen naar hun gevoel, en niet wat hun opgelegd wordt. Ik vind het super van Dhr. Polman om het geld eens neer te leggen bij diegene die het hards nodig hebben.
En de SP zal er echt geen boterham minder door gaan eten, het is tenslotte de rijkste partij van Nederland. Nu zou het de partij nog sieren om eens de woorden naar daden om te zetten.
Maar ik ben bang dat dit boven hun machte ligt. Want dit bewijst maar weer eens, dat geld nog steeds een rol speelt, op een verkeerde manier.
In elk geval een pluim voor Dhr. Polman, en ik hoop van harte dat er meer mensen dit gaan volgen.
En nog even wat betreft de afspraak rond de afdracht regeling, regels kunnen bijgesteld worden. Dit gebeurd dagelijks, Je moet het alleen willen. -
De SP heeft haar Marxistisch/Leninistische structuur nog steeds behouden lijkt het wel.
Compliment voor de heer Polman, die zich waarlijk sociaal toont. -
@45 Tjonge, jonge, oude shit opdiepen en dan een blogje maken, stoer hoor.
Maak eens een blogje over alle streken van de PVV, nee wacht, dan heb je meer serverruimte nodig..... -
Terecht van de SP. Hij wist vooraf dat de SP een afdrachtsregeling heeft waar hij zich aan moet houden. Hoe nobel ik het ook vind dat hij de voedselbank wat extra geld gunt; Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je dan maar "eigen rechter" gaat spelen en over de afspraken heen stapt die je bij de SP hebt gemaakt en waarvoor je hebt getekend. En daarbij... als het aan de SP ligt zijn er helemaal geen voedselbanken nodig in Nederland!!
-
@51 Waarlijk subliem, iemand die zijn arbeidscontract ontloopt, dus fraudeert wordt door u gecomplimenteerd, kan wel raden wat u stemt.
-
558 februari 2012 10:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@18
"De SP wil zich graag inzetten voor alle mensen die aan de onderkant van de samenleving zitten, en daar is geld voor nodig."
Wat gebeurt er dan met dat geld??? Worden er boodschappen van gekocht? Huren betaald? Baantjes geschapen?
@53 een idee? -
578 februari 2012 10:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@54
Beetje kinderrachtig, niet? Het gaat nu even over de sp. -
@56; Nee, het beleid van de SP is zo dat er gewoon geen voedselbanken nodig zijn. Dan hoef je ook geen boodschappen voor die mensen te doen. Dat lukt ze zelf dan ook wel ;-)
-
@54 Even uw opmerking corrigeren. Het raadslid is in dienst van de gemeente en ontvangt een vergoeding daarvoor. De claim die zijn partij, waar hij lid van is legt op verdiensten is niet rechtsgeldig. Hij kan dan ook nooit verplicht worden dit af te staan.
-
@55 en @57 Alweer copy en paste hele stukken hier en op de andere draadjes, hoe zielig kun je zijn. Gebrek aan inspiratie oh aanhanger van Grote Geert ?
-
@60 Ach jee en nog nooit iemand geprocedeerd hierover, misschien wat voor een PVV infiltrant.
-
638 februari 2012 10:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@54 U is niet bekend met het feit dat een contract over verplichte afdrachten tussen politici en partijen, verboden is?
Dit is trouwens schering en inslag bij de SP. Van de afgelopen jaren kan ik met gemak tussen de 40 en 50 namen opnoemen van SP bestuurders die de partij, met medeneming van zetel, verlaten hebben vanwege deze afdracht aan de partij. -
Deze meneer zou op de hoogte geweest moeten zijn van het sociale karakter van de SP.
Als hij daar niet achter staat, had hij ook geen lid moeten worden van de SP.
Terecht dat de SP, deze man weggestuurd heeft.
SP komt o.a. op voor de belangen van mensen onder modaal.
De vergoeding van bv Kamerleden is riant en daarom maken Kamerleden een deel van die vergoeding over aan de SP, waarbij dat geld wordt ingezet voor sociale projecten. Dan nog houden de SP Kamerleden een riante vergoeding over.
Kamerleden die het niet eens zijn met deze regel, zijn niet SP-waardig. -
Nou Piet! PVV Fobietje? Hou daar eens mee op, vervuilt m.i. de discussie hier.
@59
Ja hèhè, dat snap ik ook wel. Mijn vraag komt uit een reactie hierboven. Daarin werd gesuggereerd dat het geld wat naar de partijkas gaat gebruikt wordt voor sociale projecten en die mensen die het nodig hebben..
Hoe dan!!?? -
Voordeel is wél dat we van de SP tenminste weten waarmee de partijkas wordt gevuld.
-
@64 Doe maar, noem ze maar even op.
-
@66 U bepaalt niet wat ik doe hier, niet veel op met vrijheid van meningsuiting zeker ?
-
Hij heeft er zelf voor getekend. Een beetje dom dus. Als je geen geld wilt afstaan aan de partijkas van de SP moet je je niet voor die partij verkiesbaar stellen.
-
@63; Wat een onzin!
-
@68
Ik hoopte al dat je dat zou zeggen.
Google heeft het werk voor me gedaan, en het zijn er véééél meer dan de door mij genoemde 40 tot 50. Iedere maand gemiddeld een stuk of 5. Jaar in, jaar uit.
Hele SP besturen stappen op als hun communistische ideeën niet gedeeld worden.
http://tinyurl.com/6sqveu5 -
@69
Haha, nou moet het niet gekker worden! In elke reactie zit een geweldig oordeel. Lekker discussiëren zo!
En ook zo lekker sociaal ;-) ik begrijp dat ik geen antwoorden krijg. Daarnaast eist u, oordeelt u en komt met niks anders aanzetten dan retoriek.
Gaap. -
De afdrachtsregel zit ingebakken in de SP. Doe je mee, dan draag je af. Als iedereen op eigen initiatief geld gaat doneren (aan welk goed doel dan ook), dan kan de afdrachtsregel de prullenbak in. Ik begrijp de SP wel.
-
Ben je tegen de SP dan ben je voor de PVV. Zitten hier alleen maar zwartwit denkers. Sorry, maar ik ben niet van extreem rechts en ook niet van extreem links.
Objectief kan ik wel constateren dat de linkse hoek eerder grof en beledigend uit de hoek komt dan de rechtse hoek. -
@75
Inderdaad! + -
@72 Ja, intikken op google kan ik ook zeg, wel erg goedkoop dit.
-
788 februari 2012 10:33 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@77
Gaap
Waar blijft een inhoudelijke reactie? -
808 februari 2012 10:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@75
@76
Nogmaals, je moet niet aan mijn vrijheid van meningsuiting komen en als jullie dan vinden dat ik grof uit de hoek kom is dat goed uitgelokt. -
@79 U klinkt als een onderwijzer.....
-
Dat Polman geld aan de voedselbank in Dec en Jan gegeven heeft is wel een slimme zet! Hij wist al dat hij geroyeerd zou worden en heeft zich ingedekt met "kijk mensen ik ben goed" en nu dus een eenmansfractie. Even nachecken volgend jaar of hij alsnog dezelfde bedragen betaald aan de voedselbank.
-
@76 Ik richt mij niet tot personen. En jahoor, iedereen mag van mij alles zeggen.
-
858 februari 2012 10:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@82
En u als iemand die goed naar een profiel kan gaan om te lezen wat de andere reacties zijn van die persoon.
@81
Nou, echt.. Slachtofferrol lukt ook prima!
Ik ben uitgepraat met piet 52 -
De Socialistische Partij zouden deze actie in plaats van "ja, leuk van je maar nu ben je geroyeerd", moeten/kunnen omdraaien in "ja, en dat vinden wij nou fantastisch, kijk eens wat een meelevendheid bij de SP (en volgende keer niet meer doen)"...Dat zou veel betere reclame opleveren en bovendien beter aansluiten bij hun gedachtegoed...
-
@86 Oh jeetje, had ik dat niet gemogen ?
oh nee, u was uitgepraat.... -
@85
Ben het even kwijt hoor! Vind u ook niet dat als je tekent voor het afstaan van je vergoeding, dat je dan niet zelf moet bedenken dat je een betere bestemming weet? Want dat snap ik dan weer wel van de sp
Dat je vervolgens op geen enkele manier de discussie aan kan gaan over veranderingen van de regel is niet echt ok. -
Een beetje een triest bericht dat wel, was er dan geen enkele andere mogelijkheid dan royeren?
-
@85 je berichten zijn off-topic.
en totale onzin. -
Even over de linkse mening en de grofheid.
Bij de laatste TK verkiezingen stond ik als lid van het stembureau. Op dat moment even niet achter de tafel. Ik was neutraal gekleed met shirt en sweater.
Er komen 4 types binnen met opvallende kleding, veel ijzerwaren en tattoos. Doen hun ding met stemmen en in het voorbijlopen bijten ze mij een aantal kreten toe:
"Zo, jij geilt zeker op Geert Wilders"
En nog zowat.
Ik heb geantwoord dat ik als lid van het stembureau geen voorkeur mag uitspreken.
Het werd een bedreigende situatie.
Wat je ook mag zeggen van de bavianen van Geert Wilders. Die komen op mij eerder angstig dan bedreigend over. Misschien omdat er tot nu toe alleen gematigde en rechtse politici worden doodgeschoten of bedreigd. -
@88
Jawel hoor! Dat mag best! (moet eerlijk bekennen dat ik dat ook bij u heb gedaan )
;-) -
Er staat:
**Volgens Van den Heuvel is Polman niet uit de partij gezet omdat hij geld aan de Voedselbank heeft gedoneerd, maar omdat hij de afspraken van de SP niet is nagekomen. De fractievoorzitter zegt al een jaar met zijn mederaadslid te discussiëren over de afdracht.**
Hier volgt dus uit dat Polman zich niet langer aan een afspraak wenste te houden en het dus als gebaar aan de voedselbank gaf.
Dat lijkt mooi maar is het niet wat ...........gezocht.?
Als je het met een partij niet meer eens bent, kun je die partij toch ook niet meer vertegenwoordigen.?
Ik vind al die opgestapten en geroyeerden die maar blijven zitten toch maar een rare mogelijkheid.
Ik stem op een partij waar ik achter sta en niet op een vreemde eend in de bijt. -
958 februari 2012 11:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@92 Ik vraag mij af waarom iemand u zou beschuldigen van zoiets, het slaat toch helemaal nergens op zou ik zeggen, maar om nou de conclusie te trekken dat "links" grof is.
Erger me alleen dood aan lui zoals Apex2 die continu draadjes vervuilen met copy en paste spul wat ze in meerdere draadjes droppen. -
@93 Fijn zo, geen enkel probleem hoor, heb weinig te verbergen.
-
@95 Ik denk met uw fanatisme dat men beter kan waarschuwen voor u.
-
Ik weet nog steeds niet wat ze nou doen met al dat partijgeld. Weet iemand dit? Ben serieus geïnteresseerd!
@94
Het gaat hem om de afdrachtregeling, dan kan je het met de ideologie van de partij nog wel eens zijn natuurlijk.
Ik heb ook begrepen dat hij al een jaar niet afgedragen had en het laatste maandje de bijdrage naar de voedselbank stuurde. -
1008 februari 2012 11:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@96 Dat vroeg ik mij ook af. Ik was echt even van de leg.
En als ik mij ga ergeren, heb ik rechtsbovenin een kruisje. Klik, weg ergernis.
Het op de persoon spelen is zo zinloos, want bijna iedereen is anoniem. Schoppen tegen Wilders en Roemer is natuurlijk wel leuk, want die hebben zich aangeboden als verbale boksballen.
En copy-paste is alleen irritant als je alle draadjes gaat lezen. Ik heb alleen deze opgepakt met de meeste items.
En nog een tip: Je ergeren is boete doen voor de fouten van anderen. Niet doen dus. (lees hier een smiley) -
@77 Blijkbaar kan toch niet iedereen dat, anders zou je het zelf wel gedaan hebben. Jij dacht 'die stemt PVV, die zal ik wel zo gek krijgen dat die 50 namen gaat typen.'
'k dacht 't niet, Job. -
@99 Ik ben nooit in de financieen van de SP gedoken, zou ook niet kunnen ben geen lid.
Mijn idee is dat je gewoon geen bezoldigd bestuurder van welke partij dan ook moet worden als je het niet eens bent met zulke elementaire dingen. -
@92 Dan waren het de geitenwollensokken met sandalen die je hebben verraden.
Het trendy brilletje zou ook kunnen. -
@104 Helaas, saaie sokken, geen brilletje, geen kale kop en zeker geen sandalen.
-
Gek eigenlijk. Zowel links als rechts noemde zijn voorman "Onze geliefde leider"
-
@102 Klopt precies.
-
Nou het feest is nog niet afgelopen want het was de gemeenteraad die dat deed en vanuit de partij zijn ze het er misschien helemaal niet mee eens dus het verhaal zal wel worden vervolgd
-
Bij de SP weet je donders goed waar je aan begint en als je niet wil houden aan SP regelementen, die al jaren zo zijn, moet je niet voor de SP in de raad gaan zitten.
-
@95 Apex2
We hebben nu staatsbelangen; geld en CDA-ers, VVD-ers, PvdA-ers bij alle grote bedrijven en banken, ja zelfs staatsbanken, dat is communisme en Rutte is onze communistische leider.
Met vrije marktwerking waren ze failliet gegaan en we hadden tientallen miljarden in de zak gehouden, nu moeten we maar zien of we het ooit terugzien.
Er is/was weinig nederlands aan die banken. maar ja, de vooraanstaande CDA-ers, VVD-ers en PvdA-ers hebben ervoor gezorgd dat wij die internationale banken behandelen als nationale banken en he dan redden.
Nederland is een communistisch land geworden met staatsbelangen in alle grote bedrijven en banken en zelfs staatsbanken.
Rutte is onze communistische leider. -
@95 een lesje maatschappijleer en geschiedenis is voor jou geen overbodige luxe.
Je probeert de SP in een bepaald hokje te plaatsen, wat helemaal nergens op gebaseerd is.
Communisme is niet altijd sociaal.
Communisme van Karl Marx is wellicht sociaal.
Communisme van Stalin, Moa, Kim Young il, is gebaseerd op Nationalisme en is dus verre van sociaal of links.
Dat komt meer in de richting van extreem rechts.
Jouw vergelijking komt in de verste verte niet in de buurt, van het sociale karakter van de SP. -
Het is een regel. Net zoals het voor U en ik een regel is om belasting te betalen. Als U zegt; ik geef mijn belasting lekker aan het goede doel dan krijgt U ook problemen met de belastingdienst. De ophef is volkomen onterecht. Bovendien steunt de SP ook goede doelen. Kapitalisten kun je ze verder niet noemen, want uit die partijkas kan niet gesnoept worden door individuele SP'ers, die nog altijd modaal verdienen DANKZIJ DEZE REGEL!
Even denken voordat je oordeelt aub. -
@112
Welke goede doelen? -
Logisch en het goede voorbeeld. Heel wat anders dan VVD CDA en PVV waar politici zich voortdurend schuldig maken aan belangen verstrengeling en bovendien de partijkas laat vullen door onduidelijke bronnen.
-
Rechts heeft de klok weer eens horen luiden maar begrijpt niet waar de klepel hangt.
-
@112
Wat een onzinvergelijking! Belasting is wettelijk vastgesteld en wordt uitgegeven aan doelen waarover democratisch beslist is. Bij de SP moet de afdracht gebeuren van eigen geld, voor, zoals #113 al stelt, een zeer onduidelijk doel. Als jouw voetbalvereniging de helft van je salaris eist, terwijl jij het liever aan de voedselbank geeft, is dat dan ook oké? -
1178 februari 2012 12:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@117 tuurlijk alle rottigheid in de wereld komt van links. Zo kennen we rechts weer, vooral de balk voor eigen ogen niet zien!
-
Even voor de duidelijkheid
Hij is NIET uit de partij gezet omdat hij geld doneert aan de voedselbank
Dat maakt de anti links propaganda ervan -
@117 En natuurlijk is het allemaal de schuld van de SP
-
Rechtse stemmingmakerij wegens gebrek aan positieve rechtse inbreng.
-
Deze meneer heeft zich aan de afspraak binnen de SP te houden.
-
Zijn alle nederlandse media kanalen ineens een offensief tegen de sp begonnen?? Des te harder zal ik sp stemmen!!!
-
@119
Inderdaad. Hij is uit de partij gezet omdat hij een eigen mening had. -
Is iedereen vergeten hoeveel mooie dingen de socialisten hebben geregeld de afgelopen 50jaar in nederland?? De banken worden alleen nog maar overeind gehouden door socialistische principes,en amerika is overgekocht door zelfs een communistisch land...en nog zijn de voorstanders van het kapitalisme trots op hun uitgeholde en leeggesnoven systeem..iets met oogkleppen te maken,totale ontkenning is een typisch symptoom van verslaving.... nederland is in haar socialistische tijd nooit zelfs maar enigzins communistisch geweest,maar heeft unieke vrijheden verworven voor iedereen,met een super zorgstelsel,echter dit is volledig afgebroken en verkocht door de vvd en cda...roemer is een leuke vent,en vergelijkingen met mao en stalin,zijn getuige van volledige blindheid....het kapitalistische systeem heb ik niets tegen,maar het is wel feitelijk failliet,en niet meer te verdedigen...
-
Fijn draadje dit - voor SP-bashers, lijkt me;)
Mao, Stalin ik zie ze alweer voorbij trekken, geheh.
Haal Hitler er ook nog ff bij aub!
HAHAHA:D
Alles (behalve inhoud) wordt inmiddels uit de kast gehaald - ietswat zielig en vooral erg grappig, imho;)
Voor de rest is alles wel gezegd - mbt. dit onderwerp. -
@124 - niet omdat hij een eigen mening had - maar omdat ie zich niet aan de samen gemaakte afspraken hield.
-
@125
Lekker selectief! Als het om misstanden gaat "heeft links de afgelopen 50 jaar niet geregeerd", nu hebben ze opeens "de laatste 50 jaar allerlei mooie dingen geregeld". -
@113
Vooral kleinere doelen, zoals zeer recent het hele NedCar gebeuren. Alleen al om daar aanwezig te zijn om het protest kracht bij te zetten, kost geld. De SP geeft niet veel aan conventionele goede doelen, maar onderneemt zelf actie. Dan weten ze ook dat het geld goed terecht komt.
@116
Dat is helemaal geen onzin. Belasting is een wet, geven aan de partijkas is een regel. Aan beiden heb je te houden. Binnen de partij wordt ook democratisch beslist, dus dat argument gaat ook niet op. En waar het geld onder andere (naast campagnes e.d.) naartoe gaat kun je hier boven lezen. -
Onzin, als de SP aan de macht komt verdwijnen de grote werkgevers echt niet massaal naar het buitenland. Momenteel is Nederland nog een zeer aantrekkelijk land om je als groot bedrijf in te vestigen. Als de SP in de regering zou komen zou het enigszins onaantrekkelijker worden, maar niet zodanig dat grote bedrijven massaal wegtrekken! Dat is echt een overdreven rechtse niet onderbouwde leugen.
Back to topic: nobel dat het SP-lid de vergoeding aan de voedselbank gaf. Maar men weet van te voren waar je aan begint. Bij de SP draag je je vergoeding af aan de partij, zodat de partij uiteindelijk niet afhankelijk hoeft te zijn van het grote bedrijfsleven. Zo voorkomt de SP namelijk dat het niet al te betrouwbare grote bedrijfsleven een te grote stempel drukt op het beleid van de partij. De VVD bijvoorbeeld, dik gespekt door het grote bedrijfsleven, laat zich er regelmatig door inpakken. Is ook terug te zien in hun bekrompen, korte termijnsbeleid van meer, meer en nog eens meer. En vooral geen belasting betalen... -
Toch nog maoïstisch dus? Ik dacht dat was afgeschaft binnen de SP.
-
@124 Beste Mispoes.
Dat is ook niet de reden waarom hij uit de partij is gezet.
Wellicht is het verstandig als je eerst weet waar het over gaat, voordat je gaat reageren. -
@130
Die 50.000 (aangetoond!) werklozen gaan niet ontstaan doordat de bedrijven in moeilijkheden komen? Waardoor dan wel? -
@132
Zijn mening week af van die van de SP, anders kun je het niet noemen. -
@126 Bashen is toch een gewone bezigheid op nujij. Wat wil je dan? Bij elk bericht alleen maar zeggen dat alles wel lekker gaat?
Bash de PVV omdat ze pro-joods, contra islam en voor waterstofperoxide zijn.
Bash de PvdA omdat ze geen stemmers meer hebben.
Bash het CDA omdat ze telkens weer omdraaien als je ze voor de kloten wil schoppen.
Bash de SP omdat Marcus Bakker minder extreem was dan Marijnissen en Roemer.
Bash de SGP omdat ze vrouwen achter een burka van geraniums willen verstoppen.
Bash de VVD omdat hun voorman geen meisje kan vinden.
Bash D66 omdat ze overal een mening over hebben, behalve belangrijke zaken.
Ben ik er nog 1 vergeten? PVDD, die basht zichzelf wel. -
Onvolledig, zoals altijd bij de luie gemakzuchtige Nederlandse journalistenkliek.
Deze SP'er trad aan in januari 2011. Toen al weigerde hij een deel van zijn vergoeding in de partijkas te storten, maar hield die voor zichzelf. Pas vanaf december 2011, nadat er al een aantal keer ruzie was geweest over zijn weigering zich aan de afspraken te houden, begon hij met het overmaken van het geld naar de voedselbank.
Met andere woorden: eerst een heel jaar de maandelijkse vergoeding ZELF houden, dan twee maandjes aan de voedselbank geven en nu in de media de held uit gaan hangen.
En de gemakzuchtige journalistenkliek neemt het zomaar klakkeloos over, tot tevredenheid van de rechtse bashers. Hoezo 'linkse' media?! -
Apex2... Je bent off-topic.... en kraamt ongelovelijke onzin uit
-
@135 Ik snap echt niet wat Marcus Bakker met de SP te maken heeft, hij was leider van de CPN en later lid Groen Links.
Dat van de VVD is simpel omdat hij niet uit de kast durft te komen.
D66 heeft helaas wel een mening over AOW naar 75 of zoiets. -
@135, Ik vind het ook niet erg, hoor! NoProb.
Eerder grappig - zoals ik eerder al schreef. -
@134 Als je ergens een functie gaat bekleden (in die geval namens de SP) en je stemt in met de voorwaarden en je gaat vervolgens je eigen regels maken en je niet aan afspraken houden - dan heb je inderdaad een afwijkende mening - zo tevreden? ;)
-
@134 Dat heeft niets met een eigen mening te maken.
Als jij een arbeidscontract met je werkgever afsluit, dan dienen beide partijen zich daar aan te houden.
Als je het daar niet mee eens bent, had je geen contract met die werkgever moeten afsluiten.
De man heeft zich NIET aan gemaakte financiële afspraak gehouden…. Ruim een jaar lang!
De SP is dus nog zeer coulant geweest. -
De SP is niet de enigste partij die werkt met een afdrachtsregeling. PvdA, CDA, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en de Partij voor de Dieren doen dit ook.
-
@141 Je zit daar op persoonlijek titel. De werkgever is het Rijk/de gemeente Lelystad. En niet de SP.
-
Als die man het niet eens is met die afdrachtsregeling, had hij een partij moeten zoeken die dat niet heeft. Afspraak is afspraak.
Je zit daar niet op je persoonlijke titel. Je zit daar als volksvertegenwoordiger voor de mensen die op de sp hebben gestemd. -
@144 Juist... Daar heb ik niets aan toe te voegen...
Hoe kun je volksvertegenwoordiger zijn van een partij... Als je niet achter de standpunten van die partij staat?
Deze man heeft zich niet aan financiele afspraak gehouden en vertegenwoordigd niet het sociale karakter van de SP.
Deze man had voor een andere partij moeten gaan werken/vertegenwoordigen. -
1468 februari 2012 14:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wat een slappe hap partij die SP
-
15 6 uur 59 minuten geleden door bagel
@11
Ja hoor! Dream on! Met de sp is er geen voedselbank meer nodig !
Deze meneer wil wel afdragen, maar niet aan de rijkste partij van Nederland!
Als jij vindt dat de SP de rijkste partij van Ned is dan geef je daarmee aan dat de SP goed met geld om kan gaan . Wordt het dan geen tijd om zo'n partij aan het regeren te krijgen ? Zulke partijen hebben wij juist nu erg hard nodig . VVD / CDA geven alleen maar bakken vol met geld weg . . -
De SP is net de Katholieke Kerk het gaat hen alleen maar om de organisatie de mensen zelf dat is bijzaak geen gevoel dus
-
Dus als de SP gaat regeren moeten wij ons extra verdiende geld (bv overwerk) afdragen aan de regering.
Brrr...eng hoor. -
Nou ben ik absoluut een SP-stemmer maar in dit geval zeg ik 'SP ga je schamen, heel, heel diep schamen'.
Die man verdient een lintje. -
Apex2 Ik reageer niet inhoudelijk op jou...
Je reacties zijn off-topic en je kraamt enkel onzin uit -
1538 februari 2012 15:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1548 februari 2012 15:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@155 Amen, hebt u niet door dat u ( behalve deze sul ) iedereen kwijt bent geraakt met uw fascistische gebrabbel ?
-
1568 februari 2012 15:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@156 U bent me goed......( wil geen b.a.n. )
-
Ik vind het zo triest om hier te zien hoe sommige mensen iets proberen te zoeken of aan te grijpen om een bepaalde groep zwart te maken. De SP is een van de weinige partijen die al tientallen jaren er op gericht is om problemen struktureel, en daarmee zo efficiënt mogelijk, op te lossen. Er zouden in Nederland helemaal geen voedselbanken hoeven zijn, maar door de kabinetten van de afgelopen 20 jaar zijn we nu in deze situatie beland en als het zo verder gaat wordt het alleen maar erger. Dan krijg je over een paar jaar Amerikaanse toestanden met veel daklozen, veel armoede en een middengroep en een groepje exhorbitant rijken. Een gevolg hiervan is dat criminaliteit alleen maar zal toenemen en het welbevinden, het geluk, het comfort, de gezondheid en gevoel van veiligheid zal sterk afnemen. Dat maakt ons land er nou niet bepaald fijner op.
-
1598 februari 2012 15:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wel een punt om eens te kijken hoe ultra links en ultra rechts eigenlijk een sluitende cirkel maken.
De PVV stemmer is een SP stemmer die Marokkaanse buren heeft.
Beide partijen zijn tegen de EU bemoeienis.
Beiden willen Griekenland laten vallen.
Beiden hebben geen democratisch gekozen leider.
Beiden zijn tegen het pensioenakkoord.
Beiden zijn tegen uitzending naar Afganistan.
Gek genoeg zijn dit punten, waar ik mij ook wel in kan vinden.
Hoe kan dat?
Het zijn populistische standpunten, die lekker scoren bij simpel volk zoals ik. -
1618 februari 2012 15:59 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@160
Ik geloof niet dat U erg op de hoogte bent.De SP wil de Grieken juist helpen maar niet de banken met hun woekerrentes
Roemer is democratisch in een ledenvergadering verkozen
Niet akkoord gaan met het pensioenakkoord is populistisch?
Tegen uitzending naar Afganistan is populistisch?
Weet U wat populistisch is dat is iets verkondigen wat men niet hard kan maken. -
Wat is er nu feitelijk aan de hand?
Mijnheer Polman kiest er zelf voor om zich bij de SP aan te sluiten en namens die partij als politicus te gaan werken. Hij krijgt daar een behoorlijk salaris voor.
Binnen de SP is uit solidariteitsgevoel al vele jaren de afspraak dat een bepaald deel daarvan afgedragen wordt aan de partij, zodat daar weer andere nuttige dingen mee kunnen worden gedaan. Het wordt echt niet uitgegeven aan dure sportwagens, subtropische vakanties en luxe etentjes. De persoon houdt dan altijd nog een behoorlijk salaris over om fatsoenlijk van te leven.
Polman wist heel goed van deze regeling en weet dat nog steeds en heeft zich daarmee akkoord verklaard. Dan kan hij niet ineens denken: "ik doe dat niet, ik geef het geld aan iets anders". Wanneer ik lid wordt van een bepaalde organisatie en ik spreek af dat ik maandelijks een bepaald bedrag doneer, kan ik niet ineens zeggen: ik geef het nu ineens aan de voedselbank, of aan de slachtoffers van een aardbeving, of aan mijn dochter die wil gaan studeren, of aan dat boertje dat zijn ene paard kwijt geraakt is, of aan wat dan ook.
Als je je binnen een organisatie niet (meer) kan vinden in de afspraken die daar gemaakt zijn dan kun je:
A.. het aankaarten en proberen het te veranderen
B.. je er aan aanpassen
C.. je er niet meer in kunnen vinden en afscheid nemen
De gift van de heer Polman lijkt misschien nobel, maar hij onttrekt zich aan zijn afspraak. Hij had ook van zijn eigen geld een donatie aan de voedselbank kunnen doen.
Er is verder niets ernstigs aan de hand. -
1648 februari 2012 16:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1658 februari 2012 16:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
snurk......
-
De SP heeft deze regel ooit ingesteld omdat ze van mening waren dat iemand in een publieke functie zichzelf niet onnodig hoeft te verrijken. Het past ook bij het oorspronkelijke SP standpunt dat niemand meer dan drie keer het minimumloon hoeft te verdienen.
Eigenlijk heeft iedereen hier gelijk. De SP fractie heeft gelijk omdat de letterlijke tekst in het contract stelt dat de raadsgelden in de partijkas moeten worden gedeponeerd. Polman heeft ook gelijk omdat hij zichzelf niet verrijkt met gemeenschapsgeld en dus de ideologie van de partij wel volgt.
Aangezien de SP een ideologische partij is, ben ikzelf geneigd om Polman net even meer gelijk te geven dan de fractie. -
@164 U impliceert dat de SP invloed heeft op de Griekse wetgeving?
-
@42 Ja, dat vind ik nou een goede vergelijking.
Als je afspraken maakt met een organisatie waar je voor werkt, dan kun je dat niet ineens weigeren en op eigen houtje andere dingen gaan doen. Dit geldt natuurlijk ook als je hiermee zou proberen iets goeds te doen. Het zou een zooitje worden als iedereen maar van afspraken en verpichtingen af zou wijken omdat hij er anders over denkt. Dan betaalt straks niemand meer belasting, iedereen heeft wel een "belangrijke" reden om niet op zijn werk te verschijnen, of op de sportvereniging te komen helpen, enz. -
@129
Ja, maar daar kopen de wernemers van NedCar geen droog brood voor toch? Een bedrijf wat anders failliet gaat levert ook geen werk op. -
1718 februari 2012 16:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@148
Dat las ik in het artikel. (bij dat andere draadje over dit onderwerp)
Ik geloof niet dat een partij de armoede kan oplossen. Gedrag van mensen kan oplossen. Waar de sp voor staat, wat terug te zien is in haar statuten, is niet iets voor mij. Ik geloof in solidariteit, hulp als het minder gaat, maar geloof nog meer in zoveel mogelijk zelfvoorzienend zijn. De wereld is niet gelijk te trekken. -
Kan je na gaan wat er gebeurt als de sp aan de macht komt,krijgen we nog minder,alleen zij willen rijk zijn.Dat is ook socialisme.
Minne maar.
Na de volgende verkiezinge krijg ik toch gelijk. -
se SP koopt met het geld in de partij kas vlaggen, tshirt en spandoeken
-
communisten aller lande, laat de armen verhongeren. Haleluja, praise the SP...
N.O.T. ! -
@175 :
Ik ben Joep Meloen
Die naam die kreeg ik toen ik zoveel jaar geleden werd geboren
Ik ben Joep Meloen
Kan ik er wat aan doen, vanachteren Meloen en Joep van voren
Ze vragen vaak: "Meneer, hoe heet u ook al weer"
Als ik dan zeg hoe of ik heet
Dan zingen ze voordat je 't weet
Ik ben Joep Meloen
Die naam die kreeg ik toen ik zoveel jaar geleden werd geboren
La la la la la la la la -
@174 maar geen JSF's;)
-
@164 ehm... nou niet in de regering in ieder geval! ;)
-
@159 Een correctie? Hahahaha - ehm... noem deze crisis die al een aantal jaren aan het opwarmen is maar een correctie, geheh - QE123! Bring out yar helicopterzzz, gehehh...
Een systemische correctie > FTFY;D -
Tjonge typisch van een mug een olifant maken is dit. Toekomstige raadsleden tekenen VOORAF en VRIJWILLIG een formulier waarin zij zelf toestemming geven hun raadsgeld af te dragen aan de SP, een discussie of dit juist is hoort niet hier maar in de partijraad thuis. De raadsleden weten waar ze voor tekenen, als men halverwege de rit toch ineens andere ideeen krijgt en het raadsgeld weg gaat geven, is het logisch dat de SP hen op hun verplichtingen wijst en eventueel royeert. U gaat tog ook niet uw maandelijkse huurgeld bij de voedselbank brengen en dan verwachten dat uw woningbouwcorporatie uw huur dan wel kwijtscheld?!...juist....dit is gewoon een interne zaak en eigenlijk niet eens nieuwswaardig... of staat de SP soms te hoog in de peilingen en zoeken sommige journalisten nu spijkers op laag water ?.
-
Als je je vergoeding in een voedselbank stopt denk je misschien dat je goed bezig bent, maar het is symptoom bestrijding. Stop je het in de partijkas kan de SP er politiek iets mee doen zodat ze niet meer nodig zijn.
-
Vanwege dit systeem stem ik geen SP .
-
@182 volledig openheid van (financiele ) zaken.
Dat kan de Partij Van Verraders niet zeggen.
Stijgers in Politiek
Verontwaardiging over Syrië stijgt
Een hele reeks westerse landen heeft de...
46 minuten geleden door Tweetsweet
Robert Mugabe asked to be UN 'leader for...
Zijn ze daar nou helemaal van de pot...
11 uur 35 minuten geleden door kenny013
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
12 uur 3 minuten geleden door All.you.need.is.love
'Woningmarkt kan opnieuw op tafel'
Over de plannen voor de woningmarkt zoals...
13 uur 59 minuten geleden door de_oppositie
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
14 uur 50 minuten geleden door wazup
Best gewaardeerd
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
2 dagen geleden door de topper
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
6 dagen geleden door Matthijs85
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
3 dagen geleden door Marcgr8
Holocaust overlevende spreekt zich uit...
Een sterke boodschap van deze Holocaust...
12 uur 20 minuten geleden door Tweetsweet


