Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) laat onderzoeken of mensen die in de buurt van een misdrijf zijn geweest kunnen worden verplicht om mee te werken aan grootschalig DNA-onderzoek.
Sorteer op:
-
Dus als mijn buurman een wiet platage thuis heeft en afgeschoten wordt door een van zijn klanten moet ik dna afstaan, ik denk het niet.
Dat is een inbruikt in fundementele rechten.
Dit is de zoveelste stap op weg naar een totalitaire dictatuur. -
DNA ansich bewijst helemaal niets. Het bewijst alleen dat het monster dat ze gevonden hebben hetzelfde is als het monster dat ze bij een verdachte/betrokkene hebben afgenomen. Er zal nog steeds normaal ouderwets recherchewerk verricht moeten worden en bewijsmateriaal verzameld moeten worden om een zaak rond te kunnen krijgen. DNA is een zogenaamde red herring dat door het OM gebruikt word om zo hard mogelijk te schreeuwen dat ze de dader hebben zonder dat ze daar maar enig werk voor hoeven te verrichten. In landen als Amerika word DNA alleen allang niet meer als solide bewijsmateriaal gezien en zul je echt met meer moeten komen om een verdachte veroordeeld te krijgen.
Hier in Nederland word het DNA echt gezien als een soort goddelijke vinding van bewijs om iets aan te tonen wat misschien helemaal niet waar is en ben je al veroordeeld voordat je een eerlijk proces hebt gehad. -
@200
"Beter nog, neem DNA af bij de geboorte van een baby en sla dat op. Ik heb niets te verbergen; mijn zegen hebben jullie ! "
Vreemde woorden uit iemand zijn mond met de naam "Justice for all". -
Ik heb een heleboel te verbergen, nl. mijn privacy en mijn zelf beschikkings recht
Ofwel: laat die Teeven lekker ophoepelen met z'n achterlijk plannetjes -
Het argument 'ik heb niets te verbergen, dus het is ok', hierboven en in vergelijkbare contexten vaak genoemd, is wel het domste argument dat ik ken. Het gaat namelijk niet om individuele belangen of oordelen, maar juist om de maatschappelijke discussie: hoe ver mag een overheid gaan bij het creeren van (schijn)veiligheid en bij het aantasten van burgerlijke vrijheden? En wie garandeert uberhaupt dat er met verzamelde data op lange termijn goed wordt omgegaan?
De vergelijking van Teeven met sociale zekerheid en belastingzaken is volsterkt belachelijk, dat gaat helemaal niet over lichamelijke integriteit. Bovendien, verzamelt de overheid nu dan ook gegevens van ale mensen in een straal van 5 kilometer rondom een uitkeringstrekker? Nee dus. Het doet mij ernstig twijfelen over de competentie van deze staatssecretaris. -
@202
Helemaal juist! -
En de enige club die ons nog een beetje zou kunnen beschermen tegen de totalitaire controlestaat die de VVD en het CDA aan het bouwen zijn moet ook maar eens op de schop volgens diezelfde VVD.
Het Europees hof voor de Rechten van de Mens is maar een lastig clubje geworden:
http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/823... -
Ze willen toch naar privatisering van gevangenissen. De jacht op de "producten" voor deze instellingen is geopend!
-
@205
Mensen die dat argument gebruiken, zouden zich eens moeten afvragen of ze ook niets te verliezen hebben.
Het is juist het algemeen gebruik van dit argument, dat mensen doet beletten om iets verder te kijken. -
@198 wat maakt het uit of er een vingerafdruk of een irisscan in je paspoort zit. Je vindt een vingerafdruk niet goed in een paspoort, maar een irisscan vind je prima. Ok prima doen we een irisscan! Vingerafdruk lijkt mij sowieso foutgevoeliger, brandwonden enzo..
Maar je bent er nu dus wel mee eens dat de huidige techniek toegepast moet worden, in je vorige reactie zeg je: "De grote fout die het kabinet maakt in deze, is in mijn ogen dat men denkt dat door de huidige techniek, alle opties maar ten volle uitgebuit moeten worden." Hier valt irisscanning toch ook onder lijkt mij? -
"Ik heb toch niks te verbergen" Nee klopt totdat er weer eens iemand aan de macht komt die vindt dat we bepaalde (erfelijke) ziekten eens moeten uitroeien en hiervoor mooi de DNA database kan gebruiken.
Zo jij hebt meer kans op kanker dan een ander zo in de verbrandingsoven met jou en jij hebt meer kans op hartfalen ga jij maar even douchen.
Maar het scheelt dat wanneer je je eigen dood tegemoet ziet je wel kan zeggen; 'Hé maar ik heb niks te verbergen,. Stumperts... -
@202,
Leuk, maar verklaar maar eens hoe je zaad terecht is gekomen in iemand ;) Het is gewoon bewijs, belangrijk bewijs, maar niet het enige bewijs dat nodig is om iemand achter de tralies te krijgen. Een haar achterlaten op een plaats delict kan elke mongool. Dat weet de recherche echt wel. Als zij uit kunnen slutien dat jij het helemaal niet gedaan kunt hebben dan is de tweede lead, waarom probeert iemand jou te framen. Zijn echt geen domme mannetjes bij de recherche , ze worden gewoon terug gehouden door het tuig van de wereld die elke keer een beroep doet op hun privacy rechten en bla bla al die andere onzin die ze verzonnen hebben voordat we de middelen hadden om DNA onderzoek te achterhalen. -
@199 : en zie deze : http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publi... maar zoek zelf bij Rijksoverheid.nl even op "tapstatistieken", daar staan ze per jaar in vermeld. 2009 had 1183 taps oid.
-
@193 de techniek van DNA analyse gaat steeds verder, ze kunnen nu al bepalen wat voor huids en haarkleur de persoon heeft, de leeftijd en wellicht straks ook intelligentie.
De volgende stap is dat er ook rechten aan deze informatie onleend wordt. Loop jij ondanks dat je voorstander bent zomaar de kans dat je voor geen enkele overheidsbaan meer in aanmerking komt boven MBO niveau! -
@210
Wat het verschil is tuusen een vingerafdruk en een irisscan?
Simpel.. een vingerafdruk laat ik overal achter en kan daarmee zeer gemakkelijk aangemerkt worden als (potentiële) dader. Hetzelfde geldt voor DNA.
Tuurlijk valt een irisscan onder de mogelijkheden. De vraag is echter waarom men hier niet naar gekeken heeft.
Zou het zo kunnen zijn dat men dit niet gedaan heeft, omdat men bij de andere oplossingen veel meer mogelijkheden ziet in het vooruitzicht?
De irisscan op je paspoort heeft precies hetzelfde resultaat als de vingerafdruk alleen zijn de mogelijkheden die men daarmee in de toekomst heeft, een stuk beperkter. -
ik bedoel @199 natuurlijk:
de techniek van DNA analyse gaat steeds verder, ze kunnen nu al bepalen wat voor huids en haarkleur de persoon heeft, de leeftijd en wellicht straks ook intelligentie.
De volgende stap is dat er ook rechten aan deze informatie onleend wordt. Loop jij ondanks dat je voorstander bent zomaar de kans dat je voor geen enkele overheidsbaan meer in aanmerking komt boven MBO niveau! -
Verdachte Maar... ik kan me niet herrinneren dat ik daar gelopen heb.
Rechter : oh, dus u zegt dat u daar niet geweest bent?... nou uw DNA spreekt boekdelen meneer! u heeft daar uw kauwgum op de grond gespuugt.
dat wordt dan 90 euro boete meneer, alstublieft en bedankt! -
@200
Ik heb nog een beter idee voor mensen die bereid zijn hun fundamentele recht op privacy (en liefst ook dat van anderen) zo makkelijk op te geven: laat bij je geboorte een rfid-chip implanteren, dan kun je de rest van je leven draadloos gevolgd worden en weet de overheid precies waar je bent, en waar ze je kunnen oppakken als ze je ergens van verdenken.
Kan niets mee misgaan, de overheid heeft immers altijd het beste met je voor en maakt nooit fouten met privacygevoelige informatie. Ook weten we zeker dat ons land nooit meer een met de vijand samenwerkende overheid zal hebben, zoals zestig jaar geleden.
/sarcasme off -
de mensen die zeggen "ik heb niets te verbergen" zijn degene die al verziekt zijn door deze maatschappij en niet meer te redden zijn, wat een domme kortzichtige mensen. Zijn net fundamentele christenen die denken dat god alles heeft geschapen. weltrusten.
-
@211,
hahaha, wat een bangmakerij man. Nederland begint een beetje op Amerika en zijn terroristen te lijken. Allemaal bang. -
@214 / 212 Thanks, interessant!
Maar ziet er naar uit dat ze het prima onder controle hebben dan^^ Is nog nooit zo'n telefoongesprek uitgelekt de wijde wereld in! Anders hadden we het wel gehoord.. Dus met DNA kunnen ze dan ook wel omgaan!:p -
@219
Amen. -
Wie zegt niets te verbergen te hebben, liegt.
Is niet erg, als je maar niet denkt dat ik er in trap.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de toekomst waarin niets te verbergen valt, en ook de mogelijkeheid hebben tot lezen, kan ik het boek: "Dag der dagen" van Ira Levin aanraden.
Boek uit de jaren 70, angstwekkend realistisch anno Nu -
@221
Denk toch eens na en kijk eens in de geschiedenisboeken. -
Teeven bekijkt verplicht DNA-onderzoek.
lijk me verstandig om teeven verplicht te onderzoeken, die man spoort niet. -
@214
Die brief klopt niet.
"Op 12 september 2009 schreef Vrij Nederland dat minister van Justitie Hirsch Ballin een week daarvoor aan de Kamer vertelde dat er 26.425 telefoontaps waren gepleegd in 2009."
Bron: Wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoontap -
2297 april 2011 16:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@216 Alsof je een vingerafdruk boven 200 andere vingerafdrukken kan herkennen. Je kijkt te veel CSI..(Echte CSI mensen lopen ook niet met geweren rond verklap ik je even)
@217 Sowieso is het niet 100% dat DNA fenotype verklaard. Mensen verven hun haar (bruin genotype blond fenotype), stijlen hun haar(krul gen, stijl fenotype) Zelfs ziektes worden niet voorspeld, het geeft een vatbaarheidsindicatie weer!
Je genotype is niet alles wat je bent, het geeft een herkenningsmethode weer.
En de stap naar rechten ontlenen aan DNA gegevens, die stap is echt alsof mensen in de romeinse tijd naar mars reisden voor een vakantie. Dat is pure dromerij en dat weet je! -
"In het programma Buitenhof van 22 november 2009 verklaarde de voorzitter van het College van procureurs-generaal, Harm Brouwer, dat het in Nederland in 2008 om 26.000 taps ging, tegenover 2200 in de Verenigde Staten."
We tappen zelf tien keer zoveel af als Amerika, geruststellende gedachte he? -
@222
"Dus met DNA kunnen ze dan ook wel omgaan!"
- Assumption is the mother of all fuck-ups.
De criminele organisaties waarin jij verwijst in @184, hebben veel meer belang bij identiteitsgegevens dan een telefoongesprekje. Zij zullen meer pogingen gaan ondernemen om deze gegevens te bemachtigen.
Identiteitsdiefstal is inmiddels aan de orde van de dag en je kan systemen beveiligen, maar de beveiliging loopt altijd achter.
Eénmaal binnen in een dergelijk systeem en het hek is van de dam.
Persoonlijke noot: kan je vertellen dat een heleboel bedrijven niet eens weten als er ingebroken wordt op hun systemen.. puur en enkel omdat men dit niet voldoende checked en de reden die ze daarvoor aandragen is omdat men nog nooit problemen heeft ondervonden. Raar he?
Gezien de automatiseringsellende binnen het justiële apparaat,.. verder hoef ik het toch niet in te vullen wel?
Het is vaak de arrogantie van bedrijven en instellingen wat de deur openzet. -
@213
Je geeft zelf al het goede antwoord 'leg maar eens uit dat hoe je zaad in iemand is terecht gekomen ' dus zul je nog gewoon normaal recherchewerk moeten verrichten.
Wat betreft die privacy blabla, bij een verhoor van een verdachte word altijd eerst de cautie medegedeeld wat inhoud dat een verdachte van een misdrijf niet hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling wat inhoud dat het OM moet bewijzen dat de vedachte het misdrijf heeft gepleegd en dat later voor een onafhankelijke rechter bepaald word of al het verzamelde bewijs genoeg is om de verdachte te veroordelen.
DNA alleen bewijst niets als alleen dat je daar bent geweest dat het monster van jou was en is DNA niets meer of niets minder dan een ooggetuige of een beeldopname en uitdraai van je telefoongegevens en noem maar op.
Al deze bewijstukken bij elkaar leveren echter weer wel een duidelijker beeld van een eventuele dader op maar DNA afnemen is alleen verstandig als je zeker weet dat het je zaak verder kan helpen en niet alleen maar afnemen omdat het simpelweg kan.
En wat je zegt over dat de jongens bij de recherche geen domme jongens zijn daar zou ik nog maar eens goed over nadenken want ik heb zelf jaren bij de politie gewerkt en veel rechercheurs getroffen die dezelfde mening zijn toegedaan als ik en verdomde goed weten dat een zaak niet zo simpel is als je vaak word voorgedaan op tv en de kranten. -
2347 april 2011 16:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@230
nog zo een aanname van je.. ik kijk geen CSI en dat soort onzin.
Ik spreek uit eigen ervaring zoals ook in @232. -
2367 april 2011 16:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Doet me allemaal aan de sf film Gattaca denken.
-
@224
Of 1984 van George Orwell, wat overheidscontrole betreft een al lang gepasseerd station. -
Ik heb niets te verbergen, en zo wens ik dat te houden. Stel dat een landelijke DNA bank een feit is en er wordt bijv. een moord gepleegd en DNA van de waarschijnlijke dader gevonden. Stel verder dat DNA onderzoek (en ik ben aan de zeer voorzichtige kant) voor één miljoenste er naast kan zitten (ik meen dat het 1 op 10000 is, maar goed). Dan heb je op de gehele Nederlandse bevolking dus 16 á 17 verdachten rondlopen, die natuurlijk allen gechecked moeten worden. Ik zie al de politie bij iemand aankloppen en het gepraat begint al. Een leuke illustratie van een foutieve verdachtmaking is het duitse liedje "Was in der Zeitung steht" van Reinhard Mey, maar er zullen ook wel andere voorbeelden zijn. Een beetje paranoide misschien maar voor mij voldoende om nooit aan een landelijke opslag van DNA gegevens deel te nemen
-
@232 Lol, kijk eerst even naar een zin voor je het als volledig serieus opneemt aub.
Jij ziet DNA nog steeds als de almachtige informatie van allen. Dat is gewoon niet zo. Zelfs als je mensen wilt gaan klonen dan krijg je niet hetzelfde eruit als de oorspronkelijke bron van DNA. -
controle is nodig voor een overheid die al lang geleden heeft aangegeven niet meer te functioneren vanwege jaren lang falen.. paniek is een gemeengoed helaas en zal alleen door chippen of dna registratie van alle mensen in controle kunnen worden gehouden.. alle schapen in de kooi ermee, met die gekke wilders voorop.. vrijheid in nederland???? WHAHAHAHAHA,....... laat me niet lachen.. ik mag alleen maar lege briefjes in leveren en das maar goed ook want ik heb gewoon een hekel aan lezen en schrijven van het zoveelste overheids bsluit.. wat een stelletje idioten man die dat mooie nederlsand naar de ondergang helpen.. laatste stukje groen? in de prullebak ermee.. leuke nieuwe buren uit een ander land? sinterklaas kapoentje verplicht zingen.. minder geld dan de buren? hup leninkje afsluiten,, etc etc etc.. wat een ver EGO eert land man,, ben blij dat ik er al een paar jaar niet hoef te wonen en ik weet dat er een heleboel moet veranderen voor het weer es GEZELLIG is,, das et al nie meer sinds een jaartje of 30.. liefs uit Nepal van Mettinus Tibor Heerema,, heerema@gmail.com
-
Ik vind het zeer paradoxaal om te zeggen dat iemand niet meehelpt aan zijn proces als hij verplicht is DNA af te staan. Wacht ik snap het al, als je wordt gedwongen help je niet mee dus is het ook geen overtreding van de grondwet. Geweldige gedachtegang in de politiek...
-
@73
Stel ik jat je GSM
en nu druk ik ook nog DNA van jou achterover,
de haren in je kam, een volgesnoten kleenex,
wat sigarettenpeuken,
En dat laat ik allemaal achter op een plaats delict.
De gemiddelde politieman gaat echt niet
verder zoeken dan naar jouw identiteit.
Je hebt toch niets te verbergen?
Maar je gaat wel de bak in. -
@211 En waar denk je dat de farmaceutische industrie dan nog aan moet verdienen? ALS er al zoiets zou gebeuren, is het eerder andersom. Denk je ook niet?
-
@228 : Oh, het staat op Wikipedia, ja dan is het bij voorbaat al waar natuurlijk.
*Zucht*. -
@243 Een politieman misschien niet. Maar elke rechter zou daar gehakt van maken natuurlijk. Dat jij ergens geweest bent wil niet zeggen dat je iets gedaan hebt. Daar is meer voor nodig dan simpelweg wat DNA.
-
de VVD/CDA zijn naar mijn mening partijen die het nog erger maken dan de
duitsers. Het afstaan van DNA is niet alleen een inbreuk op mijn prive leven maar ook op dat van mijn kinderen en kleinkinderen. Deze mam liegt dat het
gedrukt staat Dat het alleen voor dat ene onderzoek is.Gelooft hij zelfs niet eens. Het wordt gewoon opgeslagen in het geniept en het komt ooit boven tafel. Deze regering wil
1). het gaan naar de rechter door zeer hoge kosten onmogelijk maken. 2)
het pensioen geld van de mensen stelen 3). Een DNA bank opzetten waar
straks iedereen inzit. Dit gekoppeldt aan het schandalige Digi code en het
sofi nummer. Een politie staat waar ook ter wereld kent dit niet.
Dus stemmers op VVD/CDA allemaal bedankt -
Als ik naar mij persoonlijk kijk ben ik niet eens direct bang dat de huidige overheid de evt. DNA databank zou misbruiken voor foute doeleinden....Ik steek me hand er niet voor in het vuur, maar toch...
Het probleem is: We kunnen allemaal niet in de toekomst kijken. Een regime over bijvoorbeeld 50 jaar hoeft maar enkele wetten er doorheen te persen en het is gebeurd. Politieke tegenstanders verdwijnen in een cel, etc.
En zolang ik dit scenario niet kan uitsluiten en mij geen 110% garantie gegeven kan worden dat mijn DNA niet misbruikt/slecht beveiligd is, dan kunnen we ergens over praten. In praktijk dus never gewoon nooit niet :) -
@246 Daar ben ik het wel mee eens. Er is ook laatst een artikel op nu.nl geweest van iemand die vrijgesproken is bij gebrek aan bewijs van moord. Echter had meneer wel bloed van het slachtoffer in de kofferbak, de pinpas en andere papieren thuis liggen (ook geprobeerd te pinnen) en hij heeft nog geprobeerd de auto van het slachtoffer op zn naam over te schrijven.....
In mijn oren dus compleet van de pot gerukt zoiets, maar het bewijst wel precies het punt wat je maakt: een rechter gaat je niet alleen op wat dna veroordelen....
Maar zoals ik al zij bij @248 , we kunnen allemaal niet in de toekomst kijken. -
@249 Ik heb die rechtszaak via Twitter gevolgd. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt. Zo'n overdaad aan bewijs, die meneer heeft ook leden van het gezin van het slachtoffer bedreigd, bestolen, opgelicht, etc. etc. en nog vrijgesproken. Omdat hij weliswaar meer zou weten van het misdrijf maar het niet onomstotelijk bewezen is dat hij daadwerkelijk het misdrijf gepleegd had. Het verplaatsen van een stoffelijk overschot is immers niet strafbaar.
Tegenwoordig wordt er zelfs aan je getwijfeld als je een moord vrijwillig toe zou willen geven, en mag jij vervolgens met hard bewijs komen dat je 't daadwerkelijk gedaan hebt, ook al heb je een verklaring en 100 ooggetuigen, zo lijkt het. -
Het celmateriaal dat wordt afgenomen mag alleen voor een bepaald onderzoek worden gebruikt. Het moet na afloop meteen worden vernietigd.
Jammer dat ze liegen dat heeft het verleden reeds uit gewezen !! -
Yep. Heel Nederland één groot plaats delict. Iedereen verplicht zijn DNA afgeven graag ! Ook die ongeboren baby want die kan het ook wel eens gedaan hebben ! En dat oude blinde dove omaatje van 103 in haar rolstoel ook. Iedereen is verdacht ! Allemaal die grote DNA databank in ! Ja die is veilig en niet te hacken hoor. Er wordt goed met uw DNA gegevens omgesprongen. Daar kunt u uw roverheid wel op vertrouwen ...
Ondertussen ... Is het opslaan van DNA en biometrische gegevens van mensen die niet ergens van verdacht worden gewoon verboden door het EHCR.
http://www.security.nl/artikel/25496/1/Onnodig_... -
Enge plannen van een hele enge man..
-
Gratis tip voor de politiek, justitie en politie. Men kan toch uit een dna uiterlijke kenmerken halen. Bijvoorbeeld de kleur ogen. En nog meer. Als je die scheidingen nou eens maakt, dan scheelt dat een aanzienlijk percentage verplichte dna-onderzoeken. Het is veel goedkoper en meer burgers tevreden. Dan nog zou ik het niet afstaan omdat ik de overheid volledig wantrouw, helaas hebnen ze mijn vingerafdrukken ook al, omdat ik mijn paspoort nodig heb. Maar als de politiek bovenstaande zou doen, dan wotdt het in ieder geval beter. Of is het dna onderzoek niet van goede kwaliteit? Zou me niets verbazen in dit land.....
-
@203 DNA kan ook ontlastend zijn he, vandaar mijn uitspraak !
-
Als ze me gaan verplichten DNA af te staan omdat ik toevallig in de buurt van een misdrijf was ga ik zeer zeker OOK een misdrijf plegen.
-
Wordt er dan ook dna van de koningin gevraagt, wanneer er een misdrijf bij haar in de buurt is geweest.
Zo ja, kunnen we meteen wat extra dingen sjekken :P -
@256 politie te werk anno 2011, Er is een misdaad gepleegd in Utrecht.
Heel Utrecht is in een staat van beschuldiging gesteld.
Degene die van mening zijn onschuldig te zijn, kunnen stante pede maar het buro komen om dna af te staan.
De rest zal tijdens een razzia uit hun huis gehaald worden om in afwachting van een rechtszaak opgesloten te worden in een huis van bewaring.
Ja het kan ook ontlastend zijn.
Zou niet nodig moeten zijn voor een HELE STAD! -
@258 hahaha top opmerking :)
-
Excuus voor een lang verhaal maar ..... Alweer DNA afstaan-questie???? Na een belachelijke optreden van Frank Paauw "Alle Nederlanders moeten DNA afstaan" van 14 maart komt dit!!!!!??? Jesus, nu een andere, wel "zachtere" poging om een globale database van DNA te creeren voor een totale controle en manipulatie, je hebt gelijk @26!
Hoeveelste keer is al bevestigt dat DNA is geen "wonder" bewijs van een delict! Ik geloof voor geen meter dat je DNA meteen vernietigd wordt als het bewezen is dat je niet schuldig bent, belachelijk hoor! Maar grote jongens van de verzekeringsmaatschappijen zamen met hun broertjes van de overheid kunnen deze informatie lekker gaan gebruiken om te zien voor welke ziekten je aanleg hebt en dan ga je lekker zelf betalen of .....gewoon sterven. Idd Hitler zou het ook heel leuk vinden.
@23, @186, @193, @201, @215, @258 - vette plus van me ook!
@91, @101, @128 - mee eens!
@28, @73, @181 - hoop dat jullie toch wakker worden, gelukkig zijn er mensen die wel begrijpen waar dit alles naar toe gaat - NWO!
@76, @77, @106, @139 - zucht, echt naief hoor...
@111 - er komt toch de tijd wanneer je wel een keuze moet maken - of ga je een biorobot worden met een chip in je hand of ga je idd al dit soort civilisatie gadgets afstaan en sterven tenminste als een mens want je zal zelfs geen voedsel kunnen kopen zonder die kl*te chip. Noem me gek of paranoidal, maar zo ben ik niet. Ik hoop alleen maar dat het nooit zal gebeuren maar de werkelijkheid van nu bewijst het tegenovergestelde :-((((( -
Ik denk dat Ceaucescu graag zo'n doortastende man als Teeven in dienst gehad zou willen hebben..
-
Teevens heb ik niks te verbergen , als je niks te verbergen hebt heb je ook niks te vrezen is mijn motto , ik ben voorbeeldig burger, hieperdepiep hoera!!!
-
Als ik de volle portemoney van onze Dick Scheringa zou vinden , breng ik de portemoney onmiddelijk naar het politiebureau , dat is mijn niveau !!
Masturberen doe ik niet , ik heb niks te verbergen!!
Teevens zing ik het volkslied iederen dag uit vollen borst !!
Maar ook ; Mijn diepste gedachten behoren tot het vaderland !!
Met elektroden op mijn brein heb ik geen probleem , volledig inzichtelijk verstand.!!
Hieper de piep hoera!!
Stijgers in Politiek
Verontwaardiging over Syrië stijgt
Een hele reeks westerse landen heeft de...
1 uur 7 minuten geleden door Tweetsweet
Robert Mugabe asked to be UN 'leader for...
Zijn ze daar nou helemaal van de pot...
11 uur 57 minuten geleden door kenny013
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
12 uur 38 minuten geleden door Nujij-fan
Rutte: geen mooi weer spelen en door de...
Het begrotingsakkoord is noodzakelijk om...
14 uur 3 minuten geleden door de Hertog van Alva
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
15 uur 9 minuten geleden door g.zeur
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
7 dagen geleden door All.you.need.is.love
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 17 uur geleden door Matthijs85

