Er zijn de afgelopen tijd ''informele contacten'' geweest over gedoogsteun van de SGP aan een minderheidskabinet van VVD en CDA.
Sorteer op:
-
het wordt steeds absurder....
-
MOOI... !!
-
Och, alles beter dan de PVV in de coalitie/gedoog-coalitie.
,,, maar of je hier nu zo blij van wordt? -
Het wordt van kwaad tot erger vraag me af waar ze mee bezig zijn heulen met nog meer extremisten wat een walgelijke vertoning het wordt een steeds groter circus.
-
Het wordt nu echt eng!
-
tsja de PVV vechtend tegen de onderdrukking van vrouwen en de SGP vechtend om de vrouwen terug de keuken in te krijgen.
Opstelten, kap er maar mee!!!! -
#3
dan blijft de PVV er gewoon bij gedogen hoor
die SGP is een extraatje om te voorkomen dat er CDA dissidenten zijn
die de boel opzettelijk laten ploffen -
Het is wel een beetje gerommel in de marge.
Grefoos, graaiers, en nep gristenen in een coalitie met fascisten.
Voorwaar, we gaan in dit land écht de goeie kant op!! -
Misschien moet er een kabinet komen waarin iedere partij meer of minder is vertegenwoordigd. Hebben we de ultieme afspiegeling van de verkiezingen en kan een ieder stoppen met zeiken.
-
wel een mooie combi voor nieuwe kruistochten.
-
Nu nog effe de PvdD :)
-
#7
Tsja, dat zal inderdaad ook wel moeten ja ... joepie *not* -
Neej werkelijk...
Dus van een oogkleppendragende schreewlelijkerd die zich blindstaart op moslims...
Gaan we over naar oogkleppendragende schreeuwlelijkerd die zich blindstaart op vrouwen...
Nou zou voor dat laatste nog wat te zeggen zijn, ware het niet dat het hier het uitsluiten van vrouwen betreft.
Belachelijk. -
Dit rechtse kabinet wordt een steeds ziekelijker presitge project van mensen uit de rechts-conservatieve hoek, die met iedere groep uitsluiters die ze erbij halen steeds meer draagkracht verliest.
Gisteren problemen in het CDA. Ook in de VVD zijn er mensen, die er niet gelukkig mee zijn. De PVV achterban zal ook gaan protesteren als de bezuinigingen hen raken. (Immers het lijkt erop de Wilders een groot deel van zijn sociale programma heeft ingeleverd.)
Dit kan straks alleen een giftig uitsluit kabinet worden met islamofobe en vrouwonvriendelijke trekken en waar de onderlaag in de samenleving de rekening mag betalen. -
De SGP? Ik moet er niet aan denken, dat is de ergste optie die er is. Ga dan desnoods toch maar praten over een middenkabinet of anders toch paars+.
-
De SGP houdt vast aan de oude tekst van artikel 36 van de Nederlandse geloofsbelijdenis. Daarin wordt het streven genoemd: "om te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk des antichrists te gronde te werpen". Deze forse tekst was oorspronkelijk met name tegen de Rooms-katholieken, de pausen en de Kerkelijke Staat gericht.
o , wat eng.... -
dit kabinet gaat "dwangbuis 1" heten....met als regeerakkoord de fabeltjeskrant.
Waar heeft Nederland dit aan verdiend sniksnik -
Verwijderd door redactie
-
Je zal maar gedoogd willen worden door SGP.....
Brrrrrrr...... griezelig..... -
Hoe staan de PVV adepten tegenover dit 2de gedoogakkoord, het maakt niet uit hoe ze een dergelijk akkoord bereiken, als het er maar komt?
-
Nou de liberale troefkaart hebben de VVD'ers al snel gespeeld. Is economie werkelijk het enige wat telt?
-
@ #20
Zelfs met SGP erbij zijn er met aftrek van dissidenten maar 75 zetels. En dan is het definitieve akkoord er nog niet eens wat nog meer dissidenten kan opleveren. -
t gaat een klein stapje de goeie kant op =D
-
Oh jongens, hier krijg je toch pijn in je buik van. Ook plotseling opkomende migraines. Moedeloos word ik ervan!
-
@ #21
Nope........ het premierschap van Rutte.......
Zal mij benieuwen wat de liberale vleugel van VVD hiervan zegt..... -
Je kunt wel duidelijk zien hoeveel de rechtse elite ervoor over heeft om in het pluche te komen en daar, gedurende een bepaalde periode, sociale zekerheid, onderwijs en zorg volledig en definitief met de grond gelijk te maken.
Ik denk dat diverse corifeeen uit de VVD zelfs zover zouden gaan met de reet van dhr. Wilders te tongzoenen om dit kabinet te kunnen vormen. Wat een walgelijke vertoning. -
@ #24
Immigran spuiten...... werkt als en tiet.... -
@14 PVV achterban klagen?? Die steunen Geert door dik en dun en maakt niet uit of er nu westerstorm of oosterstorm is.
-
@27: Iets van spuiten en slikken, lijkt een beetje op onze politiek. Zij spuiten, wij slikken met een nare blik op ons kop....
-
Ik heb ooit gehoord dat de VVD een liberale partij is dat heb ik ooit op een opleiding die ik gehoord heb, maar in hoeverre is de VVD nog liberaal als ze met een partij als de SGP samen gaan ?
-
grinnnnnnnnnnnnnnn, dus Geert moet gedogen dat er een andere gedoger komt die niet gedoogt dat hij de vrouwen emancipatie wil bevorderen door hoofddoekjes te verbieden... hoe moet dat nu in Genemuiden en Staphorst...
die Rutte... levert alles in wat liberaal is... vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst en nu ook nog een keer de emancipatie van de vrouwen... wat is die man bang van Roemer en Cohen... -
@30: met een open mind en in het algemeen belang samenwerken, ook met andersdenkenden: da's zeer liberaal. Jij volgt wel bijzondere hoogwaardige opleidingen. Dar steek je nog eens wat op!
-
@31 ... De angst zit er bij hem met mensen om te gaan die wel om kunnen gaan met mensen die minderbedeeld zijn of een chronische handicap hebben, ik kan het wel begrijpen na conservatieve liberale begrippen hoor ...
-
De onderhandelingen lijken zich steeds meer af te spelen in de gesloten afdeling van een psychiatrische kliniek. Kon Wim Kan nog maar es door het luikje kijken, dan hadden we iets om te lachen.
Het gedooggedrocht wordt steeds griezeliger. Kan die deur alsjeblieft héél lang dicht blijven?! Tot er geen teken van leven meer is! -
@32 La Boucher alles maar om die minderbedeelden te naaien is het niet, laten we eerlijk, dan maar een coalitie aan gaan met een partij die vrouwonvriendelijk is, en Nederland wil regeren bij de Bijbel, zolang we maar niet met de plebs moeten omgaan.
-
@31: De opvattingen over de gevaren van de Islam zijn niet beperkt tot VVD en PVV. Samenwerken in het landsbelang is liberaal. Job Cohen wil niet bezuinigen (omvang en tempo) en Emile is een behoudzuchtige staatssocialist.
-
gvd,.. wat een ellende ook...
cda hoort niet in een nieuw kabinet thuis, omdat zij de GROOTSTE VERLIEZERS waren tijden de verkiezingen, en nu historisch laag staan in de peilingen (en een hoeft voor mij al helemaal niet)
Begrijpen de heren en dames politici het dan niet? Het volk wil GEEN cda meer..
Waarom stemmen we tegenwoordig nog?.... ze kunnen net zo goed gaan dobbelen ipv verkiezingen te houden -
@35: Het politieke landschap is verdeeld en verpulverd. Als je iets wilt bereiken moet je samenwerken en een meerderheid zien te krijgen. Het gaat er vooral om wat je kunt bereiken. Met wie is natuurlijk niet zo belangrijk. Er zijn namelijk een paar probleempjes. Weet je nog?
Economische crisis, staatschuld, veiligheid, internationale samenwerking, zorg, onderwijs, integratie, integratie, sociale zekerheid, verzorgingsstaat, arbeidsmarkt, woningmarkt. -
gristen-fundamentalistische-vrouwonderdrukkende-middeleeuwse partij
-
"in ruil voor een moratorium op maatregelen op medisch-ethisch terrein."
Die hufters willen Nederland dus weer 30 jaar achter laten lopen op de rest van de wereld?
Net als de vorige keer een kabinet Paars nodig was om een aantal normale zaken zoals euthanasie, abortus en het homohuwelijk te regelen, gaan we nu dus een kabinet krijgen dat niet alleen leunt op extreem-rechts, maar ook nog eens oer-conservatief is? Bah! -
@36 ... ach het is maar hoe je het bekijkt wel fijn overigens dat dadelijk miljonairs recht blijven houden op de HRM, en we dure prestige vliegtuigjes voor terug krijgen, daar betaal ik dadelijk graag 100 euro per afspraak bij de dokter voor, en betaal ik dadelijk al mijn astma medijcijnen uit eigen zak (vraag me af waarom ik uberhaupt nog verzekerd ben), en vind het fijn dat er dan bezuinigd gaat worden, op het feit dat ik helaas een handicap heb ...
-
Het was al vanaf het allereerste begin overduidelijk dat de SGP gedoogsteun in beide kamers noodzakelijk zou worden.
-
@37, heeft u een beter idee zonder CDA dan? Ze moeten wel nadat PVDA, D66 en GL niet wilden.
Voor klachten, gelieve u te wenden tot Cohen en Pechtold. Als zij niet hadden geweigerd hun verantwoordelijkheid te nemen, hadden we al lang een regering gehad. -
Ik zou zeggen opnieuw stemmen.
-
@40 Wees niet bang acht jaar lang Bruin I en II mocht dat uitkomen en Nederland is weer terug geschopt honderd jaar geleden, zeker als het om sociale armoede gaat in Nederland ...
-
Ik slik nu 20 soorten medicijnen per dag, bij Bruin zonder SGP zou ik die nog in kunnen ruilen voor één pil, met de SGP erbij mag ik die niet meer en moet ik creperen.
-
@46 20 gossie verschrikkelijk, ik heb collega's die elke dag met zo'n broodtrommel aan medicijnen zie mee nemen buiten de collega's om die vaak ook nog affankelijk zijn van (duur) taxi vervoer, wat ook nog onbeschoft is dat ik collega's heb die om zeven uur op staan om opgehaald te worden, maar pas ver na half acht op hun werk aankomen, het zal waarschijnlijk wel normaler gaan worden onder Bruin I ...
-
Maak me maar wakker als de oorlog begint.
-
@40
Iedere liberaal die nu nog VVD stemt is een stomkop. De VVD gaat op het moment alleen maar voor de graaicultuur en niet voor verworvenheden als euthanasie, abortus en het homohuwelijk . Op deze terreinen valt nog een wereld te winnen, maar alles voor de centen tegenwoordig. -
iedereen die zegt liberaal te zijn dient op de D' 66 te stemmen, dat zeg ik als SP' er na akte, LB
-
Ja, ja de SGP wordt weer eens verketterd. Wil toch eenieder er eventjes fijntjes aan herinneren dat het (conservatief) christelijke deel van onze samenleving ons land gemaakt hebben tot wat het is. Voor zover mij bekend de enige partij die een theocratie voorstaat zonder die op gewelddadige wijze te willen bereiken!! Laten we ons land en haar verworvenheden niet verkwanselen aan opportunisten en parasieten. Ik heb kinderen en die wens ik niet in een wezensvreemde toekomst te storten. Zij zullen een tijdens de kerst een kerstboom in de school hebben opgesteld en de tramconducteur zal een kruis mogen dragen "boven" zijn uniform. Een belijdend moslim of boeddhist of hindoe mogen dat trouwens ook van mij en van de SGP....
-
@50
Correct. De enige liberale partijen op dit moment zijn GL en D66, de éne linksliberaal en de ander midden-liberaal.
Rechtsliberaal is in de ban van de hypotheekrenteaftrek, waar een echte liberaal juist tegen zou moeten zijn. Een echte liberaal is tegen overheidssubsidie, behalve waar het de sociaal zwakkeren betreft. En een villabewoner is géén sociaal zwakkere. -
@49, wat vreemd dan, dat de VVD de partij was die zich liet horen op landelijk én lokaal niveau toen Balkenende IV discriminatie van homoseksuelen door ambtenaren legaliseerde.
Amsterdam, Rotterdam, Arnhem, Huizen, Apeldoorn, Utrecht, allemaal gemeenten waar het de VVD was die moties aannam om discriminerende ambtenaren alsnog te ontslaan, of dat men tegen de legalisering was (in dat geval blokkeerde het CDA meestal een echte ontslagmotie).
Daarnaast trok VVD-lijsttrekker Onno Hoes die kar op landelijk niveau. -
@51
Het christelijke deel van de natie heeft de ontwikkeling van ons land en de wereld juist eeuwenlang tegengehouden.....
Kruistochten waarbij men tot de middel in het bloed stond hebben ze ons gebracht, Inquisitie, brandstapels en legio misdaden hebben ze begaan, totdat de verlichting eindelijk er eens een keer toesloeg...
En die kerstboom is een oerheidens symbool, wat die rotchristenen van mijn voorouders hebben afgepakt en wat ik als heiden zijnde weer heb teruggepakt. -
@51 de SGP en de CU vertegenwoordigen net als het CDA maar een ding :
onbegrijpelijke achterlijkheid. Geloof belijden doe je maar binnenshuis !
Godsdienstonderwijs is k i n d e r m i s h a n d e l i n g van de ergste soort.
Onsmakelijk en in mijn ogen misdadig ! Stop de grefologisering van Nederland ! -
@51, dat is volstrekt onwaar. De afgelopen eeuw (20e) is het conservatieve Christendom stukje bij beetje verdreven uit de politiek.
Nederland is wat het is ondanks, en niet dankzij de conservatief-christelijke politiek.
Ik noem voorbeelden:
-In 1953 is de bepaling geschrapt dat van iedere persoon in Nederland moet worden bijgehouden of hij/zij 'wettig' is bij het CBS. Dat was een registratie van of je binnen of buiten een huwelijk was geboren.
-De etnische en religieuze registratie die Christelijke politici hadden ingesteld om hun achterban te schatten, waar de nazi's zo dankbaar gebruik van maakten om zoveel Nederlandse Joden te vermoorden, is in 1946 afgeschaft.
-Er is seksuele voorlichting gekomen op scholen gekomen vanuit de overheid, en andere initiatieven op dat gebied.
-Er is een mogelijkheid tot geregistreerd partnerschap, en die mensen kregen dezelfde rechten als getrouwde stellen.
-Eerst is de strafbaarstelling van homoseksualiteit teruggedraait, en daarna zijn allerlei discriminerende maatregelen ongedaan gemaakt. (tot aan Balkenende IV)
-Stukje bij beetje zijn voor vrouwen er steeds meer gelijke rechten gekomen.
-Abortus is gedecriminaliseerd en er is ondersteuning in plaats van vervolging voor ongetrouwde moeders.
-Euthanasie, oftewel, het inkorten van ondragelijk en onnodig lijden, is gelegaliseerd. -
... even een vraagje als ik zo zie, de SGP net de kiesdrempel gehaald en zo, heeft dadelijk nog meer in spraak, dan partijen die een keer en meer zoveel meer zetels hebben ... raar land Nederland ...
-
@53
Nou...dan neem ik aan dat in de huidige kabinetsformatie de VVD aan het strijden is voor de homoseksuelen, voor zelfbeschikking over het eigen leven en meer van dat soort zaken.
Kan je rekenen? Reken er maar niet op!
Zeker niet met gedoogsteun van die mafkezen van de SGP.
De VVD gaat alleen maar voor het geld, platte materialisten zijn het geworden.
Geen greintje fatsoen meer. (anders ga je ook niet met de PVV onderhandelen) -
@57
Het aantal zetels of dat men gewonnen of verloren heeft doet er niet toe. Het gaat om een meerderheid, beste linkse rat. In die zin is het logisch dat men steun zoekt bij de SGP.
Maar een echte liberaal heeft niets te zoeken bij de SGP! -
Nog even doorgaan en er komt een revolutie!
-
@59 ... Vooruit dan maar, maar okay over een ding kunnen we het eens zijn, de VVD is niet liberaal te noemen ...
-
@34 het CDA had toch slechts 2 zetels minder dan die club van @59
-
En wat vinden de apostelen van GW hier van?
Je zou toch denken dat ze hier niet achter staan met GW die zegt op te komen voor de emancipatie van de vrouw terwijl sgp'ers vrouwenonderdrukkers van het ergste soort zijn. -
Ben benieuwd hoe ver VVD en CDA willen gaan om naast de PVV ook de (gedoog)steun van de SGP te krijgen. Euthanasie verbieden, abortus verbieden, homohuwelijk verbieden, seks buiten het huwelijk strafbaar maken, homoseksualiteit strafbaar maken, vrouwen mogen straks weer ontslagen worden als ze zwanger raken?
-
CDA/SGP.. niet terug naar de jaren 50 maar naar de Middeleeuwen.
Wow, Nederland gaat er echt op vooruit.
(hmpf...) -
@63 zolang ze maar een fobie hebben tegen de Islam, is alles goed volgens mij ... )-:
@64 ++++++++++++ -
prettig, de spelregels veranderen tijdens het spel. Hoe zielig
-
@ 54, 55, 56: Maar wat staat jullie dan voor ogen? De SGP heeft sinds mensenheugenis 2 zetels en staat voor een (wellicht het enige) constante deel van de samenleving. Zoals elke politieke partij (en de daarbij behorende bevolkingsgroep) willen zij hun stem laten horen en invloed uitoefenen op de politiek en zodoende willen beinvloeden hoe hun leven er in de (nabije) toekomst uit zal zien. Waar ik naartoe wil is te zeggen: laat het democratisch proces zijn loop vinden, bij de volgende verkiezingen zal eenieder worden beloond of worden bestraft. Het is te gek voor woorden dat men een groep mensen (waarvan niemand last heeft in het dagelijks leven) ridiculiseert en niet serieus neemt. Zelfs met die 2 zetels blijken ze nu hun verantwoordelijkheid te willen nemen!! Laten we zien, beoordelen en dan vervolgens een waardering uiten! Positief danwel negatief, Nederland is immers een democratie!
-
@68
Ik heb wél last van de SGP en christenen in het bijzonder. Ik heb namelijk geen zelfbeschikkingsrecht over mijn eigen leven. En dat houden die christenen tegen, met behulp van de VVD die voor het platte geld gaan. -
@68 Nederland is immer een democratie een natie die geregeerd dient te worden door de Bijbel ? ... Is mijn ogen een theocratie geen democratie ...
-
god hell ... ik heb dit jaar voor de eerste keer in mijn leven een sgp poster zien hangen in mijn gemeente, hartje katholiek landschap ... :-)
-
Mijn hemel da´s nog meer bizar, kunnen we meteen over naar de islam daar heeft een vrouw ook geen rechten als alleen het aanrecht
-
Als dit echt waar is - het is toch echt te gek voor woorden - gaat Nederland naar de (gristen-) honden. Het is een farce, een afschuwelijke nachtmerrie !
Ik geloof dat het tijd is dat de kiezers de straat op moeten onder het motto : stop
krankzinnige fundamentalisten ! Zo'n regering willen wij niet ! -
@74
Als je een echt democraat bent, zul je zelfs de SGP moeten accepteren. -
natuurlijk kan ik de SGP accepteren. Maar de constructie waar een islamofoob en een gristentaliban-partij hun extreme gedachtengoed kunnen omzetten in reele politiek is een echte nachtmerrie.
-
Nou, ik ben net 2 uur lid van nu.jij en ik heb al wel veel vrienden gemaakt zeg! Heb mij toch voorgenomen om netjes te zijn en zal dat ook blijven, Men kan proberen mij en mijn medestanders te bedelven onder een lawine van kritiek maar het is een feit dat die "verwerpelijke" SGP na bijna 100 jaar haar verantwoordelijkheid neemt. Nogmaals: laten we zien, oordelen en vervolgens een waardering uitspreken.
-
@77 typisch voor een grefo je liegt. En de SGP staat voor een achterlijke,
verwerpelijke, door en door doortrapt lelijke en gevaarlijke ideologie.Nuf said. -
Dubbel 3 uur 4 minuten geleden door Hermione http://www.nujij.nl/sgp-krijgt-medisch-ethisch-...
-
Tijd voor 'n tikkeltje meer fundamentalisme in de Nederlandse politiek ?
-
@79: Deze staat hoger. Belangrijke ontwikkeling. Niet zeuren.
-
Meneer Hoogland, ik lieg niet!! En als we beginnen over doortrapte ideologieen dan wil ik wel met u de handschoen opnemen! Gedachtengoed van de Staatkundig Gereformeerde Partij (laat de naam van deze partij tot u doordringen) is noch achterlijk, noch doortrapt, noch lelijk en al helemaal niet gevaarlijk). Mocht het met de gedoogsteun niets worden, dan even goede vrienden. Bij hen geen brandende auto's of bedreigingen aan ambtsdragers!
-
@77 Uw mening is verwerpelijk. De SGP staat voor achteruitgang en discrimatie van vrouwen. Vrouwen mogen zelfs niet eens lid worden van de partij. De SGP is de Taliban van Nederland. Het zijn christelijke fundamentalisten.
@64 Volledig eens. De VVD verloochent haar principes door een deal te maken met de SGP. En dat alleen om de a-sociale bezuinigen op de zorg en de sociale zekerheid door de Tweede Kamer te drukken. De SGP staat met haar verbod op abortus, euthanasie, het discrimineren van homosexuelen diamentraal tegen de grondbeginselen van het liberalisme. Bolkestein moet gekrenkt zijn over deze deal. Hoe kan zijn eigen VVD in vredesnaam een deal afsluiten met de christenfundamentalisten van de SGP? Zijn VVD, die tegen iedere betutteling van de samenleving is door de confessionele politieke partijen!
Het doel heiligt blijkbaar de middelen. De 18 miljard bezuinigingen moeten de komende kabinetsperiode worden doorgedrukt. Kosten wat het kost. Desnoods door de liberale grondbeginselen tijdelijk in de koelkast te zetten! -
De SGP eng? vanaf 1918 actief en nog nooit, nog nooit! een voorstel gekomen van deze mensen waardoor je er bang voor zou moeten worden. Ze proberen op een democratische manier invloed uit te oefenen: Ja, zoals zij dat graag zien, aan de hand van de bijbel. Maar dat is toch heel normaal?! Ok, ze hebben een visie die veel mensen niet delen, maar die gaan dus ook niet stemmen op die partij.
D-E-M-O-C-R-A-T-C-I-E heet dat ;)
Zou de PvdD aan de macht komen dan zou het vlees bijvoorbeeld veel duurder worden, mag je geen pelsdieren meer houden etc. Zo kun je bij elke partij wel iets roepen waardoor je denkt in je vrijheid ingeperkt te worden. Veel reacties zijn wat dat betreft enorm kortzichtig en tonen een zeer beperkte manier van denken. -
In ruil voor steun gaan diverse ethische zaken opgeschort worden.
In de petitie die pleit voor meer zelfbeschikking bij Euthanasie zitten veel VVD-ers onder leiding van Bolkestein.
De VVD verkwanselt haar liberaal-ethische opvattingen aan de zwarte pakmannen! -
@38 internationale samenwerking,en dat samen met de pvv? Wat ben je ook een lachwekkend figuur le boucher
-
@82 de beoordeling van uw bijdragen en de reactie van o.a. 83 spreekt boekdelen.
U leeft op een andere planeet. Een planeet waar ik niet wil leven.
En de leugen begint waar U sreekt over de vele vrienden die U sinds twee uur hier heeft verkregen. Liegen is typisch voor grefo's. -
Als men er nu eens aan zou gaan denken iets te gaan onderhandelen met de SP, de partij zonder die enge G dus, dan komt het toch meer in de goede richting.
Eng hoor, PVV, VVD, CDA en SGP....kunnen we net zo goed meteen alle islamieten, vrouwen en de minder verdienende nederlanders de nek om draaien...brrr -
@85
Ben benieuwd hoe de VVD er binnenkort in de ''peilingen"" voorstaat....
Rechts gaat ten onder aan de machtswellust van zijn leiders.
Duurt niet lang meer, ook al gaan ze er zitten. -
@88, SP, communisten!, wat eng!
Hoewel........heeft ook wel grote voordelen, kan ik eindelijk eens lekker uitslapen, omdat het geen zin heeft te werken omdat ik dat toch met iedereen moet delen. -
@82
Mag ik weten wat de sgp voor heeft met hoogopgeleide vrouwen, bijstandsmoeders, werkende moeders, vrouwen op topposities, abortuswetgeving, euthansasie, het homohuwelijk, adoptiewetgeving voor homo's/lesbo's, het feit dat Nederlandse vrouwen nog steeds 16% minder verdienen voor hetzelfde werk als mannen.
En dat, ;let wel , gezien in het licht van de EU waar er hard getrokken wordt aan salarissen voor vrouwen, een beter bestaan voor bijstandsmoeders, enz enz.
Hoe rijmt u dat? -
Ik vind het maar raar dat zoveel mensen vinden dat je niet mag samenwerken met (andere) democratisch gekozen volksvertegenwoordigers. Immers: de 150 leden van de Tweede Kamer representeren het volk. De kern onze rechtsstaat is dat je je aan de wet houdt. En dat voor een regering een meerderheid nodig is van de volksvertegenwoordiging. Dat betekent samenwerken.
Eerst mag de PVV niet van allerlei principiële puristen. En nu mag de SGP ook niet. Waar gaat dat heen met onze democratie? -
@90 ... aan de andere kant als het aan de VVD zo liggen heb je nergens meer recht op als je morgen ontslagen word, betaal je een torenhoge rekening aan de dokter als je volgende week te horen krijgt dat je een chronische aandoening hebt, en mag je er teveel onder gaan lijden met de SGP er bij moet je letterlijk lijden en heb je geen zelfbeschikkingsrecht meer , in naam van zijne majesteit die daar boven ons uit zit te lachen ...
-
@89 ... Kwaad keert tegen zich zelf in :-) ...
-
@51 DE SGP heeft Nederland gevormd tot wat het nu is,zo zout heb ik nog nooit gegeten.Kijk eens naar de zetels die de SGP in haar bestaan heeft gehad.
* 1922-1925: 1 zetel (van de 100)
* 1925-1929: 2 zetels
* 1929-1937: 3 zetels
* 1937-1956: 2 zetels
* 1956-1994: 3 zetels (van de 150)
* 1994-1998: 2 zetels
* 1998-2002: 3 zetels
* 2002-heden: 2 zetels -
@91 heel simpel werken in plaats van de hele dag op nujij rond te hangen
-
@37 Kort door de bocht 1miljoen en 200.000 kiezers hebben op het cda gestemd. Och ja alleen het volk van anderhalf miljoen dat pvv stemde denkt dat ze het Nederlandse volk vertegenwoordigen
-
@92
de kern.... zeg dat maar eens tegen Wilders... artikel 1 enzo.
@96
Says who?
Ik kom er pas net in.. hele dag gewerkt en vanavond ook. Dat heb je als je thuiswerkt. -
@93 Ik pleit hier ook niet voor de VVD maar alle randvoorwaarden om succesvol te zijn in dit land zijn aanwezig. Alleen gezondheid is niet te regelen, daarom moet de gezondheidszorg ook uitstekend en goedkoop zijn (prima punt van de PVV overigens)
Maar met links zijn degenen die willen werken zeker de klos. Als je rond wil komen van 1500 euries met 36 uur werken, en savonds bankhangen voor de tv is dat helemaal prima. Maar dan moet je in mijn ogen niet gaan klagen als je de vele extra's die in de goede jaren zijn opgebouwd nu weer worden teruggedraaid. Dit land zit in een crisis, en niet alleen als het gaat om de economie maar ook zeker als het gaat om karakter en mentaliteit. -
@98
"Ik kom er pas net in. Dat heb je als je thuiswerkt."
Ik bespeur toch een zekere contradictie -
En we zijn weer terug in de Middeleeuwen... anti-homo, anti-vrouw en anti-islam.
Floris de Vijfde, Mariken van Nimwegen en Bonifacius zijn al benaderd voor een ministerspost... :-S -
@43 nou nou jij bent ook goed in het verdraaien van feiten... allereerst wilden pvda, groenlinks en d'66 samen met vdd paars+ maar was het de vvd (!) die dat uiteindelijk niet zag zitten... Over verantwoordelijkheid gesproken... als de pvv verantwoordelijkheid wilde nemen, zouden ze actief deelnemen aan het kabinet. Het vertrouwen is neem ik aan toch wel groot genoeg om uiteindelijk genoeg zetels te krijgen in de 1e Kamer? Of zijn er net als voor de regeringsploeg ook niet genoeg geschikte kandidaten te vinden voor Provinciale Staten... Triest hoor zo'n halfslachtige partij met een populistisch en discriminerend partijprogramma die niet voldoende in huis heeft om te kunnen regeren... Dan maar de gevestigde partijen :P
-
@68 Dan ben je niet met de situatie op de hoogte SGP stemmers zijn trouwe stemmers . Ik woon in een plaats waar dit maar al te goed is te merken ,omdat veel jongeren hier niet gestemd hebben zitten wij met een grote SGP die iedereen de wil probeert op te leggen geen popmuziek niet zwemmen op zondag. Geen uitbreiding van discotheek en zo kun je wel doorgaan , ik moet er niet aan denken dat ze in Nederland iets te zeggen krijgen ze zijn even erg als de moslims.
-
@53: dat lijkt met nog wel enigszins verklaarbaar, aangezien Onno een homo is...
Is hij overigens getrouwd met Albert? -
@103: volgens mij is de gemiddelde moslim aanzienlijk minder conservatief en beklemmend.
-
@27 Immigran? Dat klint wel erg als immigratie! Mag niet van de Grote Blonde Brulkikker!
-
Ik zat op een zondag vlak voor de verkiezingen op internet alle proramma's van de partijen eens door te lezen,wat schertst mijn verbazing op de site van de SGP kon je niet komen,die zit zondags dicht omdat het de dag de heren is stond er nog te lezen.HET IS 2010 ga met je tijd mee,maar toen de maandag erop ik ging kijken en ik las het programma van hun,dan beslaat je echt de adem,vol met bijbelspreuken,en bijna nog extremistische dan de PVV
-
@82
"Bij hen geen brandende auto's of bedreigingen aan ambtsdragers! "
Nee, jullie proberen ze dood te bidden. -
@93 Lord Barsalis
Zijne Majesteit? Hare Majesteit bedoel je!
Je weet toch wel, dat God een mooie zwarte vrouw is?
En vanaf nu is het Onze Vader het Onze Moeder! -
@98: Steeds wijzen naar anderen: dat leidt tot niets. Dat is onzin. Dat is fout. Je moet zelf het goede voorbeeld geven. Als Geert voor de trein springt: dan hoef jij dat niet te doen.
-
@108: eerlijk is eerlijk: ik wordt liever doodgebeden (of in ieder geval dat iemand het probeert) dan dat mijn auto in de fik gaat...
-
Als ik een week geleden de ontwikkelingen van de laatste dagen voorspeld zou hebben had ik me (toen) volstrekt belachelijk gemaakt.
Sinds de geblondeerde indo zich op een sleutelpositie bevindt is het volstrekt Comedy Capers daar in Den Haag. -
@51
Wil toch eenieder er eventjes fijntjes aan herinneren dat het (conservatief) christelijke deel van onze samenleving ons land gemaakt hebben tot wat het is.
Bedankt voor de moeite.
Een egoistische asociale puinhoop en het conservatieve christelijke deel is daar verantwoordelijk voor.
Ik had niet beter kunnen zeggen. -
@110
Die snap ik niet. Ik ben wel de laatste op deze aardbol die ook maar iets met de PVV te maken wil hebben, omdat Wilders de laatste is die serieus met onze democratie omgaat. Nu gaan leuren bij de SGP, 2 zetels... voor dat beetje meer... dat is toch echt een beetje sneu. De basis is te smal , 76 min dissidenten, een stuk of 5 minstens, en dan vullen we dat tegen alle principes maar weer in met de SGP? Ze weten in Den Haag heel goed dat er geen draagvlak is, het CDA probeert te redden wat er te redden valt, de VVD ook en tja, dan krijg je dit rare gespartel ..
@100 Welke dan? -
@82: het gedachtegoed niet lelijk? Ze gaan er wel vanuit dat ik verderfelijk ben!
En alle ander mensen, dat is waar, maar toch... -
@114: volgens mij wil:
- De VVD zo veel mogelijk bezuinigen, mits de 'vrinden' worden ontzien
- Het CDA (met verhagen voorop) gewoon minister(s) zijn (laatste kans?)
- De PVV alles wel opgeven, zolang maar tegen de Islam getrapt mag worden
- De SGP alles wel opgeven, zolang maar tegen vrouwen, progressieven en heidenen getrapt mag worden -
Nu nog boer Koekoek opgraven voor gedoogsteun en ze kunnen gaan regeren.
-
En zo verkoopt het CDA en de VVD, hun hele ziel en zaligheid, en Lichtje Morgenster ligt plat van het lachen om zo,n stel imbecielen.
-
@ #82 Ze kunnen er anders ook wat van daar in Middelharnistan.
Zie http://www.nrc.nl/binnenland/article1684571.ece... en huiver. -
@114: Jij maakt een jijbak richting geert Wilders, door te zeggen "zeg dat maar eens tegen Wilders". Je hoeft helemaal niets tegen Wilders te zeggen. Jij hoeft je niet te laten leiden door Wilders.
-
De SGP erbij.... mag ik even kotsen. Laat die partij lekker buiten het kabinet. Straks wordt alles nog christelijker. Het liefst zien zij, samen met het CDA dat men naar en volgens het sprookjesboek:"De Bijbel" gaat leven.
Kijk naar een aantal zwaar christelijke of katholieke dorpjes hier in Nederland. Ik hoef deze niet op te noemen, maar daar lopen zij echt achter. Dat zijn kleine landjes in een groot land om het zo maar even te zeggen.
SGP kunnen hun bijbel niet uit de politiek laten. Zij zullen net als het CDA hun geloof opdringen en dan is de SGP nog erger.
Geloof mag nimmer leidend zijn voor politieke handhaving. -
Ach met de SGP lopen de dames toch het hele jaar weer in rokjes http://www.apeldoorn.tk/mode/meisjes-reformator...
-
Welk kabinet met de VVD heeft je voorkeur als deze coalitiebesprekingen stranden?http://www.dit-denkt.nl/p/402
-
@122: onder de knie... onder de knie... (zucht)
-
Van de ene fascistische kutpartij naar de andere.
Er moeten gewoon nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden, aangezien dit niet gaat werken. -
De SGP is een partij met nazi beginselen lees het volgende er maar op na.
http://www.doorbraak.eu/gebladerte/11376f89.htm -
De SGP?! Het moet niet gekker worden.
Ik stem al vanaf mijn achttiende trouw iedere keer dat er gestemd mag worden, maar kan iemand mij uitleggen wat daar het nut nog van is? -
VVD is dus allang niet meer liberaal... En blijkbaar mogen we dus nog wel steun krijgen van onze eigen poldertaliban.. Want ja onderdrukking van vrouwen mag wel als ze christelijk zijn..
-
Dat wordt dan een gedoog kabinet dat in het zadel wordt gehouden door een gedoog partij.
Daarbij blijken "liberalen" opeens ook samen te kunnen werken met fundamentalistische christenen.
Me dunkt dat een groot aantal Nederlanders volkomen de weg kwijt is. -
@129, samenwerken is een heel groot woord voor iemand vragen of ze het er mee eens zijn of niet. En aangezien er nul tegenover staat.
Ik bedoel, ik zie een partij als de PVDA hun mensen nog wel verraden om samen te werken met fundamentalisten. Dat deden ze ook onder Balkenende IV, en dat doen ze zo weer.
Maar de VVD doet dat echt niet. Als de SGP het ermee eens is, mogen ze voor zijn, en zo niet, dan niet.
Dit is eigenlijk een heel slim spel. Ze beloven de SGP eigenlijk alles zoals het nu al is. In ruil voor iets dat ze toch al hadden, verleidt men de SGP daarna tot dingen steunen waarover ze anders zouden twijfelen. De SGP betaald voor een sigaar uit eigen doos als het ware. -
@9
Dat klinkt heel democratisch maar in de praktijk is zoiets niet te doen, te veel kapiteins op een schip.. -
Zielig!!!
-
VVD wil gewoon een stel idioten erbij zodat ze dezelfde neoliberale politieke agenda er door kunnen drukken die de VS de afgrond in heeft gedrukt.
De rijken zijn daar nooit rijker geweest en fuck de rest. -
@127
zelfde vraag hier. Ik zie de nut niet meer in... steeds minder. -
@127 / @134: als jullie het niet doen, en de 'anderen' wel kom je daar misschien nog wel achter...
-
Het gaat steeds meer de goede kant op. Moslims worden straks buitengesloten, vrouwen weer terug naar hun enige recht (het aanrecht) en homo's kunnen we weer allemaal aan de hoogste boom knopen. Ik voel de frisse wind al door het land waaien. Ik als roomblanke protestants/christelijke arier gaat de straat weer terug veroveren. De here zij geprezen, godnondeju
-
Rebelleren!! Tijd om het binnenhof binnenkort te bezetten!
-
Citaat van Van der Staaij: "Onze basishouding tegenover elk kabinet is in beginsel constructief. Die welwillendheid kan wel verspeeld worden door ethische verslechteringen".
Dat heeft dus niets te maken met 'sigaar uit eigen doos' maar gewoon met het al decenniaoude standpunt van de SGP. -
Cda en Vvd met gedoogsteun van de Pvv en de SGP. Het is godverdomme om moedeloos van te worden . Dan heb je wel de grootse club politieke nono's en ratten bij elkaar
-
De SGP heeft de ideale oplossing voor het hoofddoeken probleem, alle niet-Islamitische vrouwen moeten aan de Christenhoofddoek, baby's maken en achter het aanrecht staan. Vrouwen hebben bij de SGP nog minder rechten dan het gemiddelde Islamitsche land. Geweldige partij om met de PVV samen te werken. Hypocrieter kan bijna niet.
-
Alleen jammer voor Geert dat ze bij de SGP ook niet van Joden moeten hebben (die hebben immers Jezus Christus vermoord als je die refo's moet geloven)
-
De gristelijke traditie is een groot bloedbad.
-
Met de SGP - mijn god, behoedt ons! Wij worden nml. weer teruggeworpen in de tijd, nog voor de seksuele revolutie!
Als ik dan toch móet kiezen tussen twee kwaden, dan maar met de PVVee(1,5 milj. + 1 verdwaald zieltje). -
Ja, DOEI : de SGP heeft hiervoor veel te weinig zetels.
Kunnen ze de overige kleine partijen ook wel direct vragen ......
Met zijn allen lekker dit kabinet gedogen .... :-)))(((((
Stijgers in Politiek
Brussel adviseert Nederland met klem...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
11 uur 58 minuten geleden door ,Ton
Robert Mugabe asked to be UN 'leader for...
Zijn ze daar nou helemaal van de pot...
12 uur 32 minuten geleden door kenny013
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
13 uur 36 seconden geleden door All.you.need.is.love
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
13 uur 27 minuten geleden door All.you.need.is.love
Samsom : Akkoord biedt geen uitweg uit...
Het akkoord over de begroting voor 2013...
15 uur 49 minuten geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
6 dagen geleden door choffy
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 18 uur geleden door Matthijs85
PvdA-kiezers willen regeren met SP
PvdA-leider Diederik Samsom moet na de...
22 uur 9 minuten geleden door Ikkee.
Holocaust overlevende spreekt zich uit...
Een sterke boodschap van deze Holocaust...
13 uur 18 minuten geleden door Tweetsweet

