Hoe zit het met PVV? Zij pleiten voor de afschaffing van eerste kamer en hebben geen factie in de eerste kamer.
Sorteer op:
-
Links huilt !!
-
@1
Rechts huilt over een paar maanden..!! -
Ik denk niet dat de eerste kamer direct afgeschaft dient te worden. De macht van de eerste kamer is al gelimiteerd en kan mogelijk nog wat afgevlakt worden doch het is wijs om wetsveranderingen eerst te toetsen aan de validiteit.
Mijns inziens zou het beter zijn om van de eerste kamer een adviserend orgaan te maken die hun rol van wetsveranderingen toetsen veranderen in adviseren hoe een wetsverandering KAN gebeuren als de huidige situatie dat niet toe zou staan.
Daarmee zou hun niet op democratische verkiezingen gebaseerde zetelverdeling gebaseerde macht kunnen worden omgebogen in een nuttige, dienende ambtenaren rol. -
Links komt gelukkig voorlopig niet meer aan de beurt.Weer achteraan aansluiten en beter je best doen links:)
-
grinnnnnnnnnn, een informateur die uit de Eerste Kamer komt, die weet des te beter dat een kabinet een basis in beide Kamers moet hebben. Wat een pech voor de PVV, want in de 1e Kamer tellen zij niet mee!
Tsjaaaaaaaaaaaaa, bovendien dezelfde roots als Job Cohen, van joodse afkomst, weet wat het kan betekenen als een partij wil dat iedereen op basis van etnische afkomst wordt geregistreerd, neuh dat komt beslist niet goed voor blonde Geert en de zijnen. -
@1 rechts gaat links worden na deze kabinet lol count on my words ;)
-
#2 Tja, als je daar passief op gaat zitten wachten dan kun je lang wachten denk. Echter de zoveelste linkse achterklap is al weer onwaar gebleken, de PVV geeft namelijk zeer duidelijk aan:
- tot concessies in staat te zijn (zelfs voor hun zeer belangrijke breekpunten zijn bespreekbaar, Brinkman is nog steeds lid van de PVV en de PVV jongerenbeweging groeit gestaag)
- te willen regeren
Het moet erg zuur zijn om alle dingen waar je zo vurig op hoopte fout te zien gaan bij de PVV geen bewaardheid worden. Misschien een goede tip, projecteer je eigen, links-opstandige doch niet constructieve gedrag niet op een partij die wil aanpakken. -
touche pas a mon pote #5
Ik denk dat jij een beetje naast de waard rekent. Het is niet voor niets een JOODS/Christelijke cultuur waarin we leven en als je denkt dat Job Cohen zit waar hij zit zonder reden dan mag je lekker nog even doorslapen.
Voor het geval je het niet weet, het Israelische model wat Geert Wilders zo voorstaat... deporteert geen Moslims, gooit geen gematigde mensen, bevuilt zich niet aan Islamitische taktieken. Ze zorgen alleen dat de radikale moslims die proberen om de gematigde moslims te bekeren tot nieuw radikalen buiten worden gehouden zodat ook gematigde moslims binnen de grenzen in vrede kunnen leven.
Klinkt wel als iets waar ook Cohen zich uiteindelijk in kan vinden denk je niet? Vooral als en wanneer blijkt dat de PVV toch echt nog steeds aan de rechtstaat gebonden is en eens in de regering zich wel zal moeten focusseren op de crimineel radikale moslims, maar dan ook kei en keihard. -
Ik ben benieuwd. Deze informateur komt in ieder geval niet uit de rechtse hoek van de VVD zoals Henk Kamp e.a. Het gesprek met Geert gaat daarom niet vanzelf goed!
-
@5 Iemand met die funktie, die met de door jou geschetste mindset aan zijn informatie-taak begint, bewijst dus alleen maar dat de Eerste Kamer opgeheven kan worden daar zij niet neutraal opereert.
Opheffen Eerste Kamer is trouwens ook een standpunt van GroenLinks.
Ook bedankt voor je registratie van de aanstaande informateur (?) als jood, ik wist dat niet (en het boeit me eigenlijk ook niet). -
Rosenthal? Had de Koningin een nieuw servies besteld? :-)
-
@7 de meerderheid is veel te krap, met een afvallige is je kabinet vleugellam, dat risico moet je niet willen lopen.
-
Ik denk dat een rechts kabinet zal afketsen omdat het CDA niet wil en omdat ik het van de VVD ook nog maar moet zien. Vooral de plannen van de PVV om de islam uit te sluiten zijn denk ik toch een breekpunt voor zowel VVD als CDA. Daar komt nog eens bij dat het CDA bijna gehalveerd is en dat het een meerderheid zal opleveren van slechts 1 zetel. Ik heb zo'n vermoeden dat het een opzetje is om de PVV te wippen en daarna toch met paars+ op de proppen te komen.
-
teh saientist #12
Daarmee ga je er vanuit dat de Tweede Kamer altijd eenmondig is, een realiteit die nog nooit is voorgekomen. -
Laat de eerste kamer in hemelsnaam blijven.
Dat is nog het enige instituut dat de rem er op kan houden bij dit kabinet. -
@6 Ja vast... In dat geval één lichtpuntje: Mogelijk maakt men dan inderdaad van 'dit' kabinet, 'deze' kabinet.
@1 En dat is een recente ontdekking?
@2 Ach, pluk de dag!
@3 Taakvolwassen volk in de tweede kamer zetten, proces optimaliseren en de 1e kamer bedanken voor de tomeloze inzet. Afscheidsfeestje, bloemetje en nog één keer een kaartje met kerst. Maar goed, da's mijn idee.
@4 Links dat haar best doet.....Ik heb toch de (mogelijk valse) hoop dat dit het is.
@5 Dat zou spijtig zijn. -
Erik74 #13
Hoe dan ook, de PVV zal zich aan de rechtstaat dienen te conformeren. In sommige gevallen bestaan wetgeving en grondrecthen om plannen van de PVV uit te voeren gewoon al maar is door vorige kabinetten niet zo gehandhaafd.
Artikel 1 bijvoorbeeld is goed te gebruiken om discriminatie van vrouwen, homos en andersgelovenden (eigenlijk de hele Nederlandse bevolking minus radikale moslims dus) strafbaar te maken met uitzetting uit Nederland.
Een VVD/PVV/CDA kabinet hoeft helemaal geen schokkende dingen te veranderen om Nederland leefbaarder en rechtvaardiger te maken dus ik vermoed dat VVD/CDA zich daar best in zullen kunnen vinden. -
@13 Daar zou je best eens gelijk in kunnen krijgen. Paars+ zal echter nog meer sociale neergang en onrust veroorzaken dan er nu al is. Laat ik het zo zeggen: ik ben blij dat ik niet in Den Haag woon.
Ook denk ik dat een coalitie met VVD en PvdA plus nog wat linkse partijen geen lang leven beschoren is. En wat zal het resultaat zijn bij nieuwe verkiezingen? -
Barremans #16
Eens mbt. taakvolwassen volk in de tweede kamer. Maar we moeten ons er wel van bewust blijven dat de zgn. 'ondemocratische' structuur van de PVV beweging tot nu toe een goede manier is gebleken om minder ervaren nieuwe politici in de luwte te houden van de Haagse adders maar dat dit moeilijk vol te houden zal zijn als er PVV ministers rondlopen.
Ik kan alleen maar hopen dat bestaande kamerleden voldoende ervaring hebben opgedaan dat ze dit al zullen kunnen uitstralen naar hun nieuwe collegas als ministers. Ik denk dat de eerste kamer verwijderen nog een brug te ver is. -
@17 Ik weet dat het kan, maar het is wel een hele krappe meerderheid. Als het gebeurt vraag ik mij af hoe lang dat kabinet stand zal houden en ik ben de LPF nog niet vergeten.
-
@18 Ik heb geen idee, ik denk alleen dat dat het zal worden.
-
Als VVD en CDA met de volgende punten van PVV eens zijn dan komt er wel een formatie tussen deze partijeen:
1- Preventief fouilleren in het hele land
2- Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’
3- Geen TBS
4- De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak maken op de voorrechten van een godsdienst
5- Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.(vandaag geen subsidi, morgen pleit hij voor verbieden van zulke media)
6-De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken(dus een Moslim als die gediscrimineerd wordt, mag nergens een aanklacht indienen)
7-Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes(Koran is heilig voor Moslims en hij wilt hun heilige boek verbieden. Hoe meer je verbiedt des meer je mensen een handje helpt om radicaal te worden)
8-Aantal leden Tweede Kamer terug naar 100
9-Gekozen minister-president
10-Handhaving van het bijzonder onderwijs en artikel 23 van de Grondwet, maar
islamitische scholen gaan dicht
11-Vrijheid van onderwijs is een grondrecht(lees punt 10 LOL en hij noemt zijn partij, partij voor vrijheid)
12-in artikel 1 van de Grondwet verankeren we de
Joods-christelijke en humanistische wortels van Nederland als
dominante cultuur
13-Schrap ‘handhaving internationale rechtsorde’ uit de Grondwet
14-Strijd tegen islam moet het kernpunt van ons buitenlands beleid worden(hij wilt oorlog met Islamitische landen)
15-Een internationaal tribunaal tegen de Iraanse president Ahmadinejad c.s. wegens het ophitsen tot genocide en de vernietiging van Israël(lol maak je maar geen zorgen om Israel zij hebben grotere fans dan jou)
16-Staak alle subsidies aan de anti-Israël-industrie, zoals ICCO, OxfamNovib etc.(zionisten wortelen zich zelfs in dit klein landje bravo jullie zijn cool)
17-Sinds 1946 bestaat er een onafhankelijke Palestijnse staat, daarom noemt de
Nederlandse regering ‘Jordanië’ voortaan gewoon ‘Palestina’(gefeliciteerd Palestina LOL)
18-Onze ambassade moet verhuizen naar de hoofdstad van Israël: Jeruzalem -
Erik74 #20
Ik denk dat niemand de LPF toestanden is vergeten en de PVV zeker niet. Vooralsnog zie ik de uitwerking van een zorgvuldig gekozen strategie die tot in de puntjes uitkomt. Ik heb daardoor enigszins vertrouwen dat dit ook in de toekomst zo zal blijven en dat men bij de PVV toch in ieder geval enigszins voorbereid is op de ongetwijfeld heftige aanvallen vanuit links die nog zullen gaan komen.
Geert weet ook wel dat kogels altijd van links komen. Ik vermoed zelf dat er na een ongewoon felle strijd tegen PvdA door de PVV voor deze verkiezingen er wel eens een verzoeningspoging kan komen die achter de schermen door Cohen/Wilders zal worden geregeld. Da's nogal een grotere stap dan op voorhand aan te geven dat de AOW leeftijd geen heilig huisje meer is, maar als PVV stemmer denk ik dat er wijsheid zit in het "beschermen van vrouwen, kinderen, homos, joden, christenen en zelfs gematigde moslims" in plaats van het "ongenuanceerd aanvallen van heel Islam".
Als Wilders deze laatste 'boodschap' geloofwaardig kan overbrengen zal zelfs de PvdA goed naar hun electoraat dienen te gaan luisteren in plaats van dogmatisch vast te blijven houden aan wat ze *denken* dat hun kiezers willen of ze zijn het volgende CDA.
Vergeet niet dat gematigde moslims echt wat te vrezen hebben van een wereld die steeds meer door Sharia van hun afgepakt word. -
@22 Volgens mij gaan zowel VVD als CDA daar nooit mee akkoord.
-
LolaKabab #22
Tja, zoals we in het verleden al vaak gezien hebben is het maken van een coalitie het doen van concessies. Dat weet iedere politieke partij en hoewel het mij een doorn in het oog is en politici de-facto als leugenaars doet overkomen IS dat de realiteit in een democratie.
Als jij denkt dat de PVV volledig zal vasthouden aan alle programma punten dan heb je gelijk natuurlijk....
Echter, als je ziet dat een groot deel van de PVV kiezers aangeeft geen erg grote problemen te hebben met de aankondiging van Wilders dat de AOW leeftijd geen heilig huisje meer is dan kun je je waarschijnlijk beter afvragen of het aanvallen op kiezersbedrog van de PVV een goede strategie is. -
@24
Jawel hoor..... het pluche en politieke carriere lonkt! -
Rosenthal duidt op voorkeur roti-coalitie. Of beter omschreven: moksi meti.
-
En om #23 wat toe te lichten:
http://tundratabloid.blogspot.com/2010/06/musli...
In dit artikel word gerapporteerd over Somalische moslim immigranten die vaak in conflict komen met Kurdische moslim immigranten omtrent hun handhaving van de correcte kleding voor moslims.
In tegenstelling tot wat de onderbuik van Nederland soms lijkt te denken heeft anti-Islam zijn vaak niets te maken met het beschermen van eigen belangen en het toegeven aan angst voor je eigen hache. Gematigde moslims zijn veelal de eerste slachtoffers van radikalen. Door de volledig anti-Islam boodschap van Wilders te nuanceren tot een pro-gematigde Islam boodschap zal links nog veel meer onder druk komen te staan en ontmaskerd worden als relativistische leugenaars zonder echte normen en waarden. -
Maar ik zie dat er slechts weinig inhoudelijke tegenstand komt vanuit het linkse kamp tegen mijn mening.
Zullen wel hun wonden aan het likken zijn terwijl ze alleen nog maar in staat zijn het min-knopje te bereiken :-) -
wat een heleboel kinderachtig gedoe over recht en links hier zegt. Bah... diep triet het niveau in dit land tegenwoordig.
-
@29 En dat vind je vreemd? (Geen inhoudelijke reactie.)
-
Coenspiracy #31
Nee niet echt verbazend. Ik heb nog maar zelden linkse mensen betrapt op het zorgvuldig willen opschrijven van hun eigen genuanceerde mening in plaats van het klakkeloos napraten van de politieke onderbuik dogmas van hun politiek correcte lijders. Maar goed, can't hurt to try. -
yiudikorsou #30
Waarom noem je dat kinderachtig? Als je tussen mijn regels doorleest kun je misschien diverse pogingen tot concessies lezen naar zowel links als naar gematigde moslims.
Niemand uit die kampen pikt echter de handschoen op. -
Nederland moet zich niet zo druk maken over de liberaal fachisten..... men volgd gewoon de trend van de kleine, vaak oost europese, landen zoals hongarije waar de bruine partijtroepen met vlag en uitgestrekte arm alweer door de straten lopen.
-
Mensen, ik vraag me af of Mark Rutte zo'n klus wel aan kan. Het is geen domme man. Maar tussen niet dom en het voortouw nemen in een formatie, zit toch nog wel een verschil.
Mark Rutte heeft een prima niveau, niets om voor te schamen. Zou op ieder kantoor zo aan de slag kunnen. Maar een land leiden.......... Tja, ik heb dan liever iemand met visie i.p.v. Mark Rutte !! -
@34 "fachisten"
Ach je weet niet eens hoe je het schrijft en ook niet wat het betekent. Ik zie nog wel eens wat anders met grote groepen door de straat lopen waar je voor moet uitkijken, maar die zijn denk ik van jouw cultuur. -
@35
Ja.
Ik vraag me af of Rutte genoeg overwicht heeft om de pvv in de hand te houden.
Maar nieuwe verkiezingen lijken me ook heel leuk. -
@35
Balkenende was zeker wel geschikt, ja in een fantasie-film (Potter), maar een land regeren? En Cohen dan, misschien in een tekenfilm als Garghamel. -
@36
Ik kijk gewoon vanuit het buitenland naar de politiek in nederland..... ik bekijk de gebeurtenissen in nederland dus zonder enige nationale politieke voorkeur maar wel met kennis van de politiek in vele andere europese landen. -
Humberto Tan heeft het punt van ethnische registratie goed verwoord
http://www.youtube.com/watch?v=I77Cw2DBK38&feat... -
LolaKaba #40
Mee eens. Ik heb het verkiezingsprogramma van de PVV goed gelezen voor de verkiezingen en was zelf ook geschokt door die passage. Toch heb ik op de PVV gestemd. Ik vertrouw op de coalitie vorming dat dit punt uit het PVV programma zal schrappen.
'kzal niet zo flauw zijn om de 109 surahs uit het partijprogramma van Islam hier op te gaan sommen die oproepen tot geweld en haat. -
@41 Ach, de PvdA deed dit al in 2009.
-
Is allemaal een pot nat. Over 4 jaar is er niets veranderd en zijn de rijken nog rijker.
En het gepeupel dat dacht wat in te brengen met haar stem, slaap rustig verder. -
@41
U vergelijkt een religie dat 1400 jaar geleden ontstaan is met een politieke partij anno 2010? Knap hoor. Wij kunnen, jodendom, christendom en islam met elkaar vergelijken.PVV is geen goddienst maar een politieke partij in een democratische land als Nederland waar men streevden naar vrijheid, gelijkheid en vrede. -
@29, waarom zou "links" zijn wonden moeten likken ? Heb jij een andere verkiezingsuitslag gezien dan ik ?
Vanuit mijn standpunt gezien is deze verkiezingsuitslag geweldig. Ga maar na, PVDA/Groen LInks hebben een gelijk aantal zetels t.o.v. de vorige verkiezingen, een echt wonder gezien de peilingen van vooral de PVDA de laatste drie jaar !
Er was dan ook terecht een groot feest in Paradiso afgelopen woensdag.
De ruk naar rechts gaat dan ook totaal ten koste van het politieke midden (CDA-CU=-24).
Over het breekpunt kunnen we kort zijn, waarschijnlijk heeft wilders niet zo veel kennis van de Nederlandse taal, een breekpunt is per definitie niet onderhandelbaar, niet tijdens onderhandelingen, en al zeker niet ervoor. Zoals hij zelf al zie: kiezersbedrog.
Niet dat ik het erg vind, ben het helemaal eens met een aanpak van de AOW. Het zal des te meer noodzakelijk zijn, als de PVV zijn zin krijgt aangaande het migratie beleid. Ik vrees dat die leeftijd dan trouwens naar de 70 zal moeten, maar goed, daar komt Geert tzt wel achter.
Misschien is het goed om de post van #22 eens te lezen, en je de vraag te stellen of het CDA met zo'n partij in een regering gaat zitten. Alhoewel de wonderen zijn de wereld nog niet uit, daar i.i.g. de SGP al gedoogsteun overweegt. Nog zo'n partij die recht indruist tegen Wilders, immers sommige punten die Wilders gebruikt om de Islam te bekritiseren worden nog altijd gepropageerd door deze partij.
Ik hoop vurig dat een eventueel VVD-PVV-CDA kabinet er komt. Ik geef ze 150 dagen maximaal.
De zogenaamde ruk naar rechts wordt eigenlijk al genuanceerd, Rechts kan alleen maar een meerderheid krijgen m.b.v. het CDA, een partij die is gehalveerd. Maar goed het recht doen aan de verkiezingsuitslag zal altijd vanuit het eigen gelijk worden beredeneerd. -
PvdA heeft op veel meer zetels gestaan dan de uiteindelijke 30.
SP heeft fors verloren ten opzichte van aantal zetels voor de verkiezingen.
CDA is niet rechts. Dat is een middenpartij. Met regelmatig behoorlijk wat (s)linkse gedachten. -
LolaKabab #44
Islam is geen religie. Het is een politiek economisch systeem en zou als zodanig beoordeeld dienen te worden.
De surahs van de Koran zijn gesteld als absolute waardes en zonder speciale context van een speciale situatie zoals oorlog. Ze worden daardoor gebruikt om moslims tegen elkaar op te zetten. Ik wil graag praten over hoe deze eeuwenoude regels teniet kunnen worden gedaan.
Je naam doet vermoeden dat je mogelijk vrouw bent en moslima, is dat zo? Als dat zo is zou ik je willen verzoeken het volgende artikel door te lezen:
Inside Iran's sex slave industry
http://www.examiner.com/examiner/x-17009-Freeth...
Dat moeten we toch als niet-moslim en moslim met elkaar toch niet willen? Dit artikel gaat weliswaar over Iran, waarvan de soenitische leer door shiieten niet als Islam word gezien doch het geeft een goede indicatie hoe vrouwen in Iran onder een moslim regering worden behandeld.
En voordat je zegt dat dit alleen in radikale landen gebeurt, dit is wat een advokaat in een gematigd moslim land vrijelijk mag zeggen over vrouwen van een ander geloof:
Arab Men Should Sexually Harass Israeli Woman As Resistance
http://www.youtube.com/watch?v=nDqWGtykYNE
Ik hoop dat je Arabisch spreekt en de vertaling kunt tegenspreken maar anders: Dit moeten we met elkaar toch niet willen?
Hoezeer je ook probeert vast te houden dat Islam een oud geloof is en we die regeltjes in de Koran maar moeten vergeten, Islamisten over de hele wereld doen dit NIET. Fanatieke Somalische moslims in Denemarken zoeken zelfs ruzie met Kurdische moslims omtrent hun niet-moslim kleding. Dat is in Europa, vlakbij Nederland. Wens jij door een fanatieke moslim op straat gewezen te worden op het feit dat je mogelijk niet helemaal volgens de Islam regels gekleed gaat?
Ik zeg dat we samen proberen de realiteit onder ogen te zien dat Islam wereldwijd op grote schaal misbruikt word en dat de enige manier om te voorkomen samenwerking is waar we wel samen durven uit te spreken dat we dat nooit willen laten gebeuren.
Of denk je soms dat de linkse politiek die al hun oude stokpaardjes (vrouwenrechten, homorechten, kinderrechten etc.) zo makkelijk aan de kant heeft gegooid je echt beter zouden helpen in de toekomst? -
@47 Mijns inziens is er sprake van een politiek economisch systeem met de Islam als ruggegraat. In Nederland heb je ook de Islam maar hier vormt het geen politiek economisch systeem.
Wél is de invoering van een Sharia-rechtbank in mijn ogen een slechte zaak. Dat zeg ik overigens ook over andere religies! -
sjaak327 #45
Een groot gedeelte van de PVV kiezers heeft geen probleem met het laten vallen van het 'breekpunt', ik ook niet. Ik vermoed dat er na de aankondiging dat dit een breekpunt is en de felle kritiek hierop van Rutte dat er binnenskamers over gesproken is bij de PVV.
Dat het standpunt mbt. het 'breekpunt' daardoor is gewijzigd geeft aan dat Wilders die vooralsnog steeds 'het' PVV standpunt wenst te verkondigen en daarvoor als niet democratisch word gezien achter de schermen wel degelijk naar z'n achterban luistert.
Het wijzigen van het standpunt omtrent dit 'breekpunt' ondermijnt tevens een ander lang staand links strijdpunt, namelijk dat de PVV helemaal niet wil regeren. Ze willen dit kennelijk zeer graag, zozeer zelfs dat 'breekpunten' opzij kunnen worden gezet om een mogelijke coalitie partner blij te maken.
Tevens heeft het nog steeds lid zijn van Brinkman al weer een links strijdpunt tegen de PVV onderuit gehaald en groeit de aanhang van de PVV hierdoor gestaag, vooral onder de jeugd die vaak op schoolpleinen het meest en meest direct met agressie te maken krijgt.
Ik heb overigens #22 beantwoord in #25, misschien moet je toch proberen om wat minder selectief te lezen? -
Coenspiracy #48
Islam is not a religion, nor is it a cult. In its fullest form, it is a complete, total, 100% system of life.
Islam has religious, legal, political, economic, social, and military components. The religious component is a beard for all of the other components.... See More
Islamization begins when there are sufficient Muslims in a country to agitate for their religious rights.
When politically correct, tolerant, and culturally diverse societies agree to Muslim demands for their religious rights, some of the other components tend to creep in as well. Here's how it works.
As long as the Muslim population remains around or under 2% in any given country, they will for the most part be regarded as a peace-loving minority, and not as a threat to other citizens. This is the case in:
United States -- Muslim 0.6%
Australia -- Muslim 1.5%
Canada -- Muslim 1.9%
China -- Muslim 1.8%
Italy -- Muslim 1.5%
Norway -- Muslim 1.8%
At 2% to 5%, they begin to proselytize from other ethnic minorities and disaffected groups, often with major recruiting from the jails and among street gangs. This is happening in:
Denmark -- Muslim 2%
Germany -- Muslim 3.7%
United Kingdom -- Muslim 2.7%
Spain -- Muslim 4%
Thailand -- Muslim 4.6%
From 5% on, they exercise an inordinate influence in proportion to their percentage of the population. For example, they will push for the introduction of halal (clean by Islamic standards) food, thereby securing food preparation jobs for Muslims. They will increase pressure on supermarket chains to feature halal on their shelves -- along with threats for failure to comply. This is occurring in:
France -- Muslim 8%
Philippines -- Muslim 5%
Sweden -- Muslim 5%
Switzerland -- Muslim 4.3%
The Netherlands -- Muslim 5.5%
Trinidad & Tobago -- Muslim 5.8%
At this point, they will work to get the ruling government to allow them to rule themselves (within their ghettos) under Sharia, the Islamic Law. The ultimate goal of Islamists is to establish Sharia law over the entire world.
When Muslims approach 10% of the population, they tend to increase lawlessness as a means of complaint about their conditions. In Paris , we are already seeing car-burnings. Any non-Muslim action offends Islam, and results in uprisings and threats, such as in Amsterdam , with opposition to Mohammed cartoons and films about Islam. Such tensions are seen daily, particularly in Muslim sections, in:
Guyana -- Muslim 10%
India -- Muslim 13.4%
Israel -- Muslim 16%
Kenya -- Muslim 10%
Russia -- Muslim 15%
After reaching 20%, nations can expect hair-trigger rioting, jihad militia formations, sporadic killings, and the burnings of Christian churches and Jewish synagogues, such as in :
Ethiopia -- Muslim 32.8%
At 40%, nations experience widespread massacres, chronic terror attacks, and ongoing militia warfare, such as in:
Bosnia -- Muslim 40%
Chad -- Muslim 53.1%
Lebanon -- Muslim 59.7%
From 60%, nations experience unfettered persecution of non-believers of all other religions (including non-conforming Muslims), sporadic ethnic cleansing (genocide), use of Sharia Law as a weapon, and Jizya, the tax placed on infidels, such as in:
Albania -- Muslim 70%
Malaysia -- Muslim 60.4%
Qatar -- Muslim 77.5%
Sudan -- Muslim 70%
After 80%, expect daily intimidation and violent jihad, some State-run ethnic cleansing, and even some genocide, as these nations drive out the infidels, and move toward 100% Muslim, such as has been experienced and in some ways is on-going in:
Bangladesh -- Muslim 83%
Egypt -- Muslim 90%
Gaza -- Muslim 98.7%
Indonesia -- Muslim 86.1%
Iran -- Muslim 98%
Iraq -- Muslim 97%
Jordan -- Muslim 92%
Morocco -- Muslim 98.7%
Pakistan -- Muslim 97%
Palestine -- Muslim 99%
Syria -- Muslim 90%
Tajikistan -- Muslim 90%
Turkey -- Muslim 99.8%
United Arab Emirates -- Muslim 96%
100% will usher in the peace of 'Dar-es-Salaam' -- the Islamic House of Peace. Here there's supposed to be peace, because everybody is a Muslim, the Madrasses are the only schools, and the Koran is the only word, such as in:
Afghanistan -- Muslim 100%
Saudi Arabia -- Muslim 100%
Somalia -- Muslim 100%
Yemen -- Muslim 100%
Unfortunately, peace in never achieved, as in these 100% states the most radical Muslims intimidate and spew hatred, and satisfy their blood lust by killing less radical Muslims, for a variety of reasons.
"... Before I was nine I had learned the basic canon of Arab life. It was me against my brother; me and my brother against our father; my family against my cousins and the clan; the clan against the tribe; the tribe against the world, and all of us against the infidel. -- Leon Uris, 'The Haj' ..."
It is important to understand that in some countries, with well under 100% Muslim populations, such as France, the minority Muslim populations live in ghettos, within which they are 100% Muslim, and within which they live by Sharia Law. The national police do not even enter these ghettos. There are no national courts nor schools nor non-Muslim religious facilities. In such situations, Muslims do not integrate into the community at large. The children attend madrasses. They learn only the Koran. To even associate with an infidel is a crime punishable with death. Therefore, in some areas of certain nations, Muslim Imams and extremists exercise more power than the national average would indicate.
Today's 1.5 billion Muslims make up 22% of the world's population. But their birth rates dwarf the birth rates of Christians, Hindus, Buddists, and Jews, and all other believers. Muslims will exceed 50% of the world's population by the end of this century.
Adapted from Dr. Peter Hammond's book: Slavery, Terrorism and Islam: The Historical Roots and Contemporary Threat -
@50 Nou ja, vind wel dat ze kritisch bekeken moeten worden. Lijkt me gezien documentaires van toespraken logisch.
-
Ja maar met alleen kritisch bekijken kom je er niet. Het is een complexe situatie waar navelstaren teveel belangrijke tijd kost. Ik ben oprecht blij dat Nederland een zo moedig politicus als Geert Wilders heeft die met gevaar voor eigen leven dit soort praktijken een halt wil toeroepen.
-
@52
Hetgeen maar weer eens bewijst dat nederlanders bange, of bang gemaakte, mensen zijn! -
@52 Ik ben niet tegen het ondernemen van actie maar je moet wél goed bedenken hoe je dat doet. Dat je het recht op vrijheid van vereniging niet naleeft vanwege angst op terrorisme is begrijpelijk. Dat je iets als een Sharia-rechtbank verbiedt, is in mijn ogen ook te snappen. Maar een verbod op moskeeën en het niet langer toestaan van Islamitische immigranten is denk ik niet iets wat te realiseren valt.
-
@49 "Ik heb overigens #22 beantwoord in #25, misschien moet je toch proberen om wat minder selectief te lezen? "
? De vraag was of je echt denkt dat het CDA in zo'n coalitie gaat zitten. Daar zie ik in #25 geen antwoord op, of het moet "Als jij denkt dat de PVV volledig zal vasthouden aan alle programma punten dan heb je gelijk natuurlijk.... " dit zijn.
Tja, stel jezelf de vraag of het CDA in een rechts kabinet gaat zitten (als meest linkse partij) , en tegelijkertijd de helft van de overgebleven achterban van zich vervreemd, of dat men in de oppostie een beter alternatief ziet. Lees ook punten 10 en 11 van #22 nog eens na. Het CDA is als de dood dat die discussie weer de kop opsteekt. -
@Meneer lopendeBand
Waarom hoor ik dhr Wilders niet over Christelijke Tyranen in Afrika? Mensen rechten worden geschonden in die landen maar daar hoor ik u en uw leider niet over hebben. Iran was een pracht van het land in de jaren 70. Wie heeft Khomeine gesteund in zijn revolutie? Ja wel het Westen(Frankrijk). Afghanistan was een pracht van het tot 35 jaar geleden. Met de komst van Russen en de immigratie van de Afghanen richting Pakistan begon de ellende in dat regio. Afghanen werden gerecruit door CIA en MI5 tot Jihad. Er zijn documentaries waar je ziet dat een Amerikaan(senaator) die Afghanen toespreekt in Afghanistan en ze motiveert tot Jihad tegen de Russen en hij zegt zelf s"Allah Akbar". Wie heeft Osama gesteund in zijn strijd tegen de Russen? Het waren westerse landen en VS.
U en Wilders moet eerst in zijn eigen boezem kijken en dan pas Moslims van alles verwijten. Welke Irakees en Afghaan heeft een aanslag gepleegd in VS of een andere westerse landen? Maar Irak werd doodleuk aangevallen voor Olie omdat Sadam niet wou schoothondje zijn en Afghanistan werd aangevallen omdat Taliban zich tegen zijn meesters gekeerd hadden. Het is nu een trend geworden om Islam en Moslims aan te vallen. Oorlogen voeren levert eens geld op en je kunt er rijk van worden, huur paar mafkezen die zogenaamd zich opblazen in de naam van Allah en daarmee ga je aangeven dat Islam dit soort acties goedkeurt terwijl Islam betekent Vrede. U zegt dat Islam het oolog voeren goedkeurt maar wie heeft als eerst begonnen om Islamitische landen aan te vallen? Het was noch Afghanistan noch Irak maar deze twee landen zijn wel binnengevallen. En oh jah 9/11 was een inside job zelfs Amerikanen zeggen dat want het is toch obvious dat na de 9/11 aanslagen, meer dan de helft van de wereld ligt in de handen van VS en zij/bongenoten profiteren er van enorm. Deze economische crisi is ook een mythe, dieven hebben er enorm van geprofiteerd. -
Ik geloof niet dat Rosenthal snel zal kiezen voor een coalitie met de PVV, ook omdat het CDA nog altijd niet erg optimistisch is over zo'n coalitie.
-
@44 de PVV is geen politieke partij maar een éénmansbeweging zonder partijbestuur, partijvoorzitter, partijcongres of inspraak van leden. Er is maar één lid en dat is Geert Wilders.
Was prachtig hoe Hero Brinkman gisteren weer aan het liegen was bij KvdB over Geert Wilders die het laten vallen van het AOW breekpunt eerst met z'n fractie zou hebben overlegd. Daarna loog hij over Nederlandse registratiesystemen die mensen nu al op seksuele geaardheid zouden registreren. Wat een pathetische leugenaar is het toch. -
@58
Ook Wilders voorganger legde in 1933 niet alle kaarten meteen op tafel om aan de macht te komen. Strategie is belangrijk om je werkelijke ideen te kunnen verwerkelijken. -
Ferry Mingelen zei dat bij een coalitie met de PVV eerder Henk Camp naar voren zou worden geschoven. Als dat klopt dat ligt de voorkeur van de VVD dus ergens anders.
-
@58, precies, Ik vraag me af of dat een voorbeeld is van een doorsnee PVV kamerlid. De manier waarop hij de etnische registratie probeerde te verdedigen was ontluisterend. Hij sloot af met het noemen van 1.5 miljoen kiezers ! (waren er trouwens minder, 1.453.944).
Als het inderdaad een doorsnee PVV kamerlid is, kan ik bijna niet wachten op de politieke top soap die er aan zit te komen.
Erg benieuwd of zijn poging tot meer democratie binnen de PVV zal slagen. -
Kijk alleen naar dat gezicht van die Rosenthal. Een volgevreten plofkop van ons geld: Jan Modaal!
En DAT wordt Nederland de komende 4 jaar. Volgevreten managers en wij maar inleveren. -
LolaKebab #56
Ik denk toch dat je de historie van de revolutie in Iran nog maar eens wat beter moet nalezen. De Shah werd afgezet in 1979, dus aan het eind van dat prachtige land zoals jij dat noemt. Sommigen zouden het regime van de Shah toch echt geen paradijsje noemen al denk ik dat het oneindig te verkiezen was boven wat er nu in Iran is.
Waar je mogelijk op doelt, Operatie Ajax, of het omver gooien van Mossadegh, gebeurde al veel eerder in 1953. Die operatie is terecht omstreden en als de historie van Iran enige indicatie is van de nabije toekomst zal het Iraanse volk zich ook wel kunnen ontdoen van de fanatiek Islamitische greep die nu het land in bedwang heeft. Maar laten we vooral niet vergeten dat de coup van Khomeiny er vnl. een was geinspireerd door anti-Amerikaanse en anti-Westerse sentimenten. Daarnaast werd Khomeiny inderdaad geholpen door westerse mensen die een grondige hekel hadden aan westerse normen en waarden... links liberalen, laten we daar vooral eerlijk over zijn. Diezelfde links liberalen en gematigde moslims die dachten dat het onder Khomeiny wel goed zou komen als het juk van het westen maar afgegooid was kwamen toch bijzonder bedrogen uit want ze waren tussen de eerste massa slachtingen van Khomeiny.
Laten we wel zijn, je zeg 'het westen' en 'amerikanen' alsof het een grote homogene groep is die allen tegen brave Islam zijn. Toch vind je het niet terecht om 'moslims' als een grote homogene haatdragende groep te zien?
Radikale Christenen zijn in Nederland geen bron van bedreiging. Als ze dat ooit zouden worden vind je mij aan je zijde hoor. Overigens, zelfs in de strijd tegen radikale moslims kun je mij aan je zijde vinden als je maar durft te erkennen dat het wel degelijk de zijde van de rede is.
'Islam' betekent overigens niet 'Vrede', het is het Arabische woord voor 'Onderwerping'. -
sjaak327 #55
Inderdaad, je geeft zelf je antwoord al. Ik betoog in #25 dat de PVV niet aan alle standpunten vast zal houden (lees: teneinde een regering met CDA/VVD mogelijk te maken) -
@59 er zijn idd veel overeenkomsten tussen de pvv en nsdap .
Maar ook tussen de sp en de nsdap .en ook tussen de sp en pvv. -
#5
waarom hebben linkse rakkers het altijd over de achtergrond van de mensen waarover ze praten, vooral de afkomst lijkt erg belangrijk
racisten soms ? -
Even toelichten maar, De sp en pvv en nsdap draaien allemaal om charismatische leiders die zeggen op te komen voor het gewone volk ten opzichte van de rijken en/of de kwaden.
-
@66
Nee men probeerd te analyseren waar het racisme van de rechterkant vandaankomt! -
LopendeBand welke Islamiet heeft een aanslag in Nederland gepleegd dat Moslims gevaar zijn voor Nederland? Als u die tasjes dieven bedoelt die lui beschouw ik eens niet als Moslims. Wilders is populair omdat hij kei hard is tegen Islam en Moslims zodra hij zijn mening over Islam en Moslims nuanceert, verliest hij deze kiezers.
Maar goed even de video's van deze blog goed kijken
http://videovolt.blogspot.com/2010/06/regeren-m...
deze lui worden straks onze ministers LOL als wilders wilt regeren dan moet hij maar wat betere mensen in zijn clubje verzamelen. -
@67
PVV en SP zijn inderdaad een "Führerpartij" dit is te zien aan het verlies van de SP. Zonder Wilders zou de PVV nergens zijn.
We kunnen hier dus spreken van een "Rattenvanger" uit Limburg. -
Laat de PVV alsjeblieft gaan regeren!
Ongetwijfeld valt het kabinet na een paar maanden/half jaar en komen de PVV-tokkies er achter dat de PVV toch niet zo geweldig is.
Beetje jammer dat dit dan over de ruggen moet van de rest van Nederland en er een hoop tijd, waarin ook serieus geregeerd had kunnen worden, verspilt wordt.... -
@69 hahhaaha is lache wat een domme mensen bij de PVV , staat wat te vertellen wat ie zelf niet snap , ach ja leest uit een boekje
-
Kan de PVV niet alleen regeren? Dan worden er meters gemaakt i.p.v. luchtballonnetjes oplaten.
-
@5
Tsjaaaaaaaaaaaaa, maar Geert Wilders draagt Israel en het joodse volk tevens een warm hart toe,zijn vrouw is ook van joodse afkomst en Geert heeft ook een groot deel van zijn leven in Israel doorgebracht.
Dus mensen die het steeds hebben over blonde Geert en de zijnen en de PVV als een soort nsdap beschouwen zitten wat dat betreft helemaal verkeerd.
De PVV heeft een sterke pro-Joodse achterban en steunt Israel waar het maar kan.....en andersom. -
@71
Goh...zie dat de adelijke elite ook hier actief is. -
@72
Dion Graus en Martin Bosma zijn maasterlijk en mijn favorieten LOL. Dion Graus wordt Minister van Landbouw en Martin Bosma minister van onderwijs. Bosma is voor stampen alles uit je hoofd leren. Nou het komt helemaal goed met Nederland het kan niet beter XD -
@75
Ja klopt...en jij, van het woonwagenkamp uit Limburg? -
Heeft iemand al de moeite genomen om het begrip 'racisme' te bestuderen ?
Geloof het niet he? -
Klinkt als de bakker die zijn eigen brood gaat aanprijzen.
Arm Nederland. -
@78
Nee leg eens uit beste PVVer, aangezien jullie zo slim zijn verwacht ik een hele goede uitleg van je[hint:Bosma en Graus] -
Iedereen heeft het over de domheid van de PVV. Geen probleem, ze zullen vast niet allemaal even briljant zijn.
Ik verbaas me echter wel, of eigenlijk ook niet, over de domheid van links Nederland. De PVV en/of Wilders vergelijken met de NSDAP,Adolf Hitler of bestempelen als racistisch, getuigd eveneens niet van actief nadenken.
Ik vraag mij steevast af hoe men een partij die sterke joodse symphatieen heeft en Israel steunt in verband kan brengen met nazisme en/of racisme. -
En de volgende overeenkomst is de achterban van de pvv en sp .Beide kampen zijn vol vooroordelen en zaaien haat.
-
@78
Racisme betekent dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Aangezien moslims niet tot een 'ras' behoren kan er geen sprake van racisme zijn. Mijn inziens komt racisme in 'georganiseerde' vorm dan ook niet voor in Nederland.
Oja, en over vooroordelen en 'domheid' gesproken, waaruit maak jij op dat ik PVV'er ben? Ik heb geen PVV gestemd en zal dat ook nooit doen.
Wie denkt er hier nou in hokjes? -
@80
Racisme betekent dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Aangezien moslims niet tot een 'ras' behoren kan er geen sprake van racisme zijn. Mijn inziens komt racisme in 'georganiseerde' vorm dan ook niet voor in Nederland.
Oja, en over vooroordelen en 'domheid' gesproken, waaruit maak jij op dat ik PVV'er ben? Ik heb geen PVV gestemd en zal dat ook nooit doen.
Wie denkt er hier nou in hokjes? -
Racisme : elke moslim uitmaken voor terrorist.
Racisme : Elke pvv-stemmer uitmaken voor dom, racist, woonwagenbewoner uit limburg, je opa zat vast bij de NSB, tokkie -
@83
Ok beste niet-PVVer leg mij eens uit wat hij dan met deze punt uit zijn verkiezingsprogramma gaat doen:
Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’
Antillianen zijn zwart en behoren tot een bepaalde ras. -
"bovendien dezelfde roots als Job Cohen, van joodse afkomst,"
De PVV steunt de joden in Israël. -
@81, ik denk dat je daar maar eens goed over na moet denken. Of weet je niet wat Israel doet met Palestijnen? Ook een pro-Israel partij kan fascistische trekken hebben. Het feit dat de PVV GEEN democratische partij is, maar een one-man-party moet je al te denken geven: er is geen partijdemocratie, men kan geen lid worden, niet bepalen wie er op de kieslijst staat en de fund raising is een raadsel. Erg vreemd dat de VVD uberhaupt met zo'n partij gaat praten. de D staat toch voor democratie lijkt me zo. En dan ga je zo'n partij in een democratisch land regeringsverantwoordelijkheid geven? Ze zullen eerst zelf door een democratisch proces moeten gaan. Regeren is niet spelen in een speeltuin. Daarom ben ik er fel op tegen dat "men het dan maar moet porberen, die CDA-VVD en PVV regering, want dan valt de boel wel uit elkaar". Dat is totaal onverantwoordelijk. Men moet dat helemaal niet proberen, het kan niet en er is niet voldoende draagvlak voor, want ook het CDA zal uit elkaar vallen en een deel van de VVD zal zich afsplitsen. En als dat laatste niet gebeurt, dan stel ik voor dat de VVD voortaan als VV door het leven gaat.
-
@86
Antillianen zijn een volk,dat zij tot een ras behoren is niet relevant. Er staat geen vermelding 'negroïde' ,in dat geval zou het pas racisme zijn. -
@88
Ik heb het ook niet over de term "fascisme' gehad. Fascisme komt inderdaad in iedere cultuur,ongeacht etnische afkomst of politieke overtuiging voor.
Het gaat mij om het feit dat men de PVV benoemt onder racistisch en nationaal-socialistisch wat dat zijn ze eenvoudig niet. -
@89
Dat is juist heel slim van hem om niet "negroide" erbij te plakken want dan anders was hij wettelijk te vervolgen maar jij en ik weten wel waarom hij het over ethnische registratie heeft. Zelf een kind van 2 kan dat snappen dat deze regel erg rasistisch is. Wat wilt hij hiermee doen? -
@90 Ik vind de PVV een neo-nationalistische partij. Zo zou ik ze betitelen. Maar in deze globaliserende wereld en in Europa, is dat niet meer houdbaar en reeel. Neemt niet weg dat er problemen zijn in dit land, maar Wilders heeft geen oplossingen, hooguit verwoordt hij verwrongen en verdraaid iets van de onvrede die er is. Maar dat maakt nog niet dat hij zou moeten gaan regeren.
-
Vize premier Wilders? Dan kun je je buitenlandse betrekkingen wel vergeten!
-
@88 Volk en Vaderland?
-
@1
Ik glimlach hoor.. Het circus is begonnen :-) -
De PVV en al haar leden negeren,dat had in de dertiger jaren in Duitsland ook gemoeten.De geschiedenis leert wat de gevolgen zijn geweest.Of je nu links bent of rechts,dat is de boodschap die ik mee wil geven.
-
@96
Negeren is de foute weg.... je moet ze blootstellen en voortdurend confronteren met hun beloftes en uitspraken. Misschien kan men dan ook nog een deel van die domme PVV kiezers aanzetten om de vergeten hersendelen weer te activeren. -
Ik gok erop dat de heer Wilders zelf niet mee wil regeren. maar dat kan ie natuurlijk moeilijk zeggen ;-)
Stapt hij in de regering, dan is het als kleinere partij tegenover de VVD. Hij zal best wel water bij de wijn moeten doen om uberhaupt in de regering te komen. Dat vinden zijn aanhangers niet leuk, denk ik.
En dan zul je zien dat er niet veel verandert: een maatschappij is een log iets, dat krijg je niet in een vloek en een zucht omgedraaid. Want je kunt natuurlijk roepen dat de "oude" partijen er niets van gebakken hebben, maar die zitten er echt niet om de "burger te pesten". Dat is gezwam in de ruimte.
En omdat hij dan met zijn standpunten die met zoveel bombarie zijn verkondigd (en waardoor zoveel mensen op hem stemmen: hij zal het wel eens veranderen) weinig kan presteren, raken zijn aanhangers teluergesteld en gaan ze weer naar een andere partij.
Bovendien heeft Wilders naar mijn idee te weinig capabele mensen met ervaring, dus die worden in een regering met VVD (ea) ondergesneeuwd.
Het verstandigste voor de PVV zou zijn als hij in de oppositie blijft zitten. Maar dat hoop ik niet, want dan zijn we over een aantal jaren nog verder van huis en zou de PVV nog wel eens groter kunnen worden.
Iets roepen is nl iets makkelijker dan iets uitvoeren. -
@2 en daarnaduipt links af want de volgende verkiezingen zijn het 40+ etels voor de PVV mede door het tokkieseren van de PVV-er door de linkserikken DANK JE DAARVOOR
-
Dhr v Rosenthal verstaat de kunst kritieke situaties goed te kunnen beoordelen; dat zal hem heel goed van pas komen nu er inschattingen gemaakt moeten worden mbt de haalbaarheid van een kabinet van VVD,PVV en.......
De PVV is vlgs mij een "crisis-partij" met enkel G. Wilders als maker van dat wat er van/door de PVV als beleid gemaakt moet worden / en dan nog presteert hij het nog geen 24u later iets wezenlijks als de AOW ter discussie te stellen terwijl hij "met zekerheid" stelde dat hieraan niet getornd zou worden!!! Zelfs de FNV werd door hem door het slijk gehaald toen werkg.org en werkn.org. tot een vergelijk waren gekomen terzake de AOW
Hoe betrouwbaar kun je zijn??? -
Ik vind die etnische registratie interessant. Ik ben benieuwd hoe Wilders daar zelf mee weg komt aangezien hij een halve indo is.
Om mee te kunnen regeren zal Wilders heel veel water bij de wijn doen om in zijn verkrampte wereldbeeld ons voor links te behoeden en ons van de moslims te bevrijden. Dat is zijn obsessie en verder interesseert het hem niets. De rest van de zgn linkse economische plannen (volgens Rutte) heeft hij er alleen maar bijgehaald om zieltje te winnen aan de linkerkant. Dit zal echter tijdelijk zijn. Laat er rustig een rechts kabinet komen onder Rutte en liefst zo snel mogelijk zodat ze in ieder geval de begroting nog kunnen maken. Dan is het probleem binnen een jaar opgelost en wordt de PVV gedecimeerd. -
@85:
"Racisme : elke moslim uitmaken voor terrorist.
Racisme : Elke pvv-stemmer uitmaken voor dom, racist, woonwagenbewoner uit limburg, je opa zat vast bij de NSB, tokkie"
Nee, dat is generalisatie.
ge·ne·ra·li·se·ren -seerde, h gegeneraliseerd als algemene regel laten gelden op grond van één bijzonder geval -
Racisme is discriminatie (dis·cri·mi·ne·ren -neerde, h gediscrimineerd, discriminatie toepassen; achterstellen) op basis van ras en heeft niets met politieke of religieuze ideologie te maken.
-
Binnenkort nieuwe peilingen: 75% heeft spijt op de PVV te hebben gestemd....
-
@103 Racisme is een vorm van discriminatie. Je kunt namelijk ook discrimineren op leeftijd, geslacht (bijvoorbeeld vrouwen), geaardheid (discriminatie van homoseksuelen), religie (bijv. anti-semitisme) en zelfs politieke voorkeur.
-
@LopendeBand
U had een filmpje over vrouwen in Iran had geplaatst hier heb ik een filmpje over een joodse vrouw die graag hoofddoek wil dragen naar bruiloft. Ben benieuwd of Wilders dit wel goed vindt want Nederland is een joodse en christelijke land.
http://www.youtube.com/watch?v=yhaE4zz-hNs -
@LopendeBand
dit is ook iran in hartje tehran waar ze alles kunnen binnen huis alleen buiten dragen ze hoofddoek.
http://www.youtube.com/watch?v=FzEfU0vKVCY -
Ook een Paars kabinet zal niet verder komen als voorgebakken .
-
@105:
Maar dat zeg ik juist; racisme heeft niets met discriminatie op basis van politieke of religieuze ideologie te maken, enkel op basis van etniciteit. -
Hoe is het mogelijk dat hij eventueel met de PVV wil samengaan.
Als er één partij krankzinnige ideeën heeft, is dat wel de PVV! -
Wat zou Job aan het doen zijn ?? De boel bij elkaar aan het houden ?? kan geen kwaad geloof ik !!
-
@109 Excuus ik las dat je zei: racisme = discriminatie. En dat is niet waar. Racisme is niet hetzelfde als discriminatie. Racisme is een vorm van discriminatie. Was te snel met mijn reactie.
-
"Dan is het probleem binnen een jaar opgelost en wordt de PVV gedecimeerd. "
@101
"Decimeren" betekent letterlijk dat er een tiende vanaf gaat. Ik hoop dat het wat meer zal zijn ;-) -
in 2011 zijn er nieuwe provinciale verkiezingen,
en dat is er een grote kans om ook daar de PVV extra groot te maken,
Dan is het niet ondenkbaar dat de PVV daar de grootse fractie gaat worden,
en dan zal de PVV de dienst uit maken in de 1e Kamer,
dan zijn de rollen eens omgedraaid,
draaiend links en de groene graaiers zullen dan
een koekje van eigen deeg krijgen als ze PVV voorstellen willen traineren.
die verkiezingen van 2011 worden dus zeer belangrijk mensen...
vergeet het niet, de provinciale verkiezingen bepalen de samenstelling
van de 1e kamer. -
"Dan is het niet ondenkbaar dat de PVV daar de grootse fractie gaat worden,"
@114
In Nederland is de grootste fractie nog altijd een kleine minderheid, dus van "de dienst uitmaken" kan sowieso geen sprake zijn. -
In stil protest
tegen de PVV
Plant tante Rie
nog wat
Afrikaantjes
in haar achtertuin
Loesje -
@99
Volgens mij leunt er een Marokaan op je Ascona.
Die paarse met die hardcoresticker op de achterruit is toch van jou ? -
@32 Ok, ik plaag graag een beetje, maar lees eens wat van mijn langere posts. Links of rechts?
-
Rechts juicht veeeeeeeel te vroeg ;)
CDA wil niet met PVV
PvdA ook niet...
dus hoe willen VVD en PVV ... OOOOIT ! een meerderheids coalitie realiseren ?
WHAHAHAHAHAHA !
MORONS -
VVD+PVV+CDA hebben samen slechts 49,55 % van de stemmen gehaald, dus hoezo wordt er gesproken van een krappe meerderheid? De officiële uitslag kan nog wel een verrassing opleveren denk ik, ook al wordt anders beweerd.
En die 28000 (!) blanco/ongeldig stemmers hebben hun stem weggegooid, want die tellen helemaal niet mee!
De reacties geven goed weer dat Nederland met de kop in het zand zit. Het werkelijke probleem dat aangepakt moet worden is dat er geen visie op de toekomst is. Daardoor heerst er angst, want we zien allerlei bedreigingen, zonder houvast. Daarom ben ik voor een pragmatisch economisch kabinet. Laat alle partijleiders in de tweede kamer zitten. Pak de economie (ook in Europees verband) aan, want een goede economie betekend: werk, ontplooiingsmogelijkheden, hoop, geld voor verbeteringen, etc.
En zorg ondertussen (referenda?) voor een goede visie op hoe Nederland er uit moet zien in 2050. Pas dan kun je over de middelen en de weg daar naar toe praten. Zijn we ook van dat conservatieve Rechts-Links geneuzel af. -
iemand met Rosenthal als naam zal geen moeite hebben met pro isarel partijen te verenigen
-
@121 Arabier, vooroordeel..... foei toch!
-
@122 , is geen vooroordeel , het is toch een feit dat de PVV en VVD pro israel zijn , zet er nog een christelijke partij en klaar ben je .
-
Probleem is dat foute partijen te veel stemmen hebben behaald omdat het klootjesvolk wéér verkeerd gestemd heeft:
PvdA 30 zetels
PVV 24 zetels
CDA 21 zetels
SP 15 zetels
CU 5 zetels
SGP 2 zetels -
#119 @Morons
ga n's de avondschool afmaken. -
@123 Arabier, maar daarom hoeft een Rosenthal dat nog niet te vinden.
De meeste liberale joden hier hebben een pesthekel aan de fundi's in Israel. -
@124, helemaal mee eens. De VVD en de PVV hebben samen een obsceen aantal stemmen weten te behalen;)
-
@127 De VVD heb ik niet genoemd!
-
Wat de VVD , daar stem ik niet op omdat ik te weinig verdien en geen recht heb op een erfenis van een paar ton of een miljoen alsmede geen rijke ouders met een goed lopend / of gelopen bedrijf ...
Wat de PVV, daar stem ik niet op omdat de partijstructuur me niet aanstaat omdat Geert Wilders van de VVD vandaan komt, omdat Geert Wilders geen oplossingen heeft, omdat Geert Wilders hele bevolkingsgroepen demoniseert ...
Allebei geen partijen voor mij ... -
Zoals ik het zie heeft rechts (PVV-VVD-SGP) 57 zetels, dus ga maar fijn in een hoekje zitten janken want je hebt 93 zetels tegen.
-
@127
VVD en PVDA hebben zo'n 20% van de stemmen en de PVV 16%, ik vind dat eerder obsceen weinig, tenzij je heel hard gaat opblazen. -
@128, nee, dat klopt ;)
-
Zelfs de koningin is in verwarring.
Melkert had gelijk. er waait een gure wind door Europa. -
@64 "Inderdaad, je geeft zelf je antwoord al. Ik betoog in #25 dat de PVV niet aan alle standpunten vast zal houden (lees: teneinde een regering met CDA/VVD mogelijk te maken) "
De vraag was:
" De vraag was of je echt denkt dat het CDA in zo'n coalitie gaat zitten. Daar zie ik in #25 geen antwoord op"
Niet of de PVV zijn standpunten gaat aanpassen, daarvan is iedereen wel van overtuigd. (in ieder geval voor de vorm, ik betwijfel nml of Wilders daadwerkelijk wil regeren). -
nou laten we het afwachten en hopen dat die rechtse mongolen elkaar allemaal afmaken., je kunt toch niet zeggen dat een bepaalde groep mensen iets niet kan maken maar de andere groep wel... echt het feit dat ik de vorige zin al MOET typen maakt me al ziek van jullie allemaal.
Kots. -
@97, perfect.
-
gelukkig dat ik al lang niet meer in dat chaoslandje aan de noordzee woon :-)
-
Wie nog niet doorheeft dat de PVV links is mag het zeggen..
Ik denk dat het gros van de mensen niet links of rechts is (hokjes). De bevolking en alle partijen willen:
- goede betaalbare gezondheidszorg
- goede onderwijsvoorzieningen
- voldoende werkgelegenheid
- veiligheid
- een fatsoenlijk dak boven het hoofd
- betaalbare en gezonde voeding
en het vooruitzicht dat dat er ook over 50 jaar is.
Als Rosenthal met die agenda gaat werken, is 1 juli dat kabinet rond. -
De koningin vraagt om haast te maken. Ik lees daarin, dat zij erop rekent dat VVD-PVV niet gaat lukken (want geen meerderheid en CDA wil niet), en dus deze noodzakelijke maar eigenlijk tijdverspillende poging zo snel mogelijk af wil ronden, waarna overgegaan kan worden op het echte werk. Daarnaast is Rosenthal een vrij tactisch keuze: heeft invloed op Rutte, heeft zelf niets met PVV, kan straks GL en PvdA aan de VVD lijmen.
-
pracht kans voor het CDA.
wilders zal overal in toestemmen omdat hij zo graag in de regering wil,
verkiezingsbeloften of niet, dat interesseert hem helemaal niets, regeren datist
de VVD zal het grootste gedeelte van wat het CDA wil moeten toestaan
anders stapt het CDA eruit en zit jongetje Rutte met de gebakken peren.
Dus CDA, zet die rechtse ballen de duimschroeven aan.. -
@139 Denk dat Bea hoopt op PvdA + CDA + SP + GL + D66. Een kabinet met daarin VVD én PvdA komt er niet!
-
#141
vergeet de SGP en de CU niet -
@142 Sorry!
-
#143
er moet wel een zo groot mogelijke meerderheid zijn he
gezien de economische belangen die voor ons land op het spel staan
er moet flink bezuinigd worden zodat we de SGP en de CU node kunnen missen. -
@8, keep on dreaming...
-
@124. En wat heb jij dan gestemd, orakel der politiek?
-
@146 TON?
Bij de uitdeling van zenderfrequenties heeft de overheid behalve eisen ook en maximum gesteld.
Kunnen we dat ook eens doen voor politieke partijen. Een stuk of 4 lijkt me wel voldoende. Als we niets doen hebben we volgende keer 235 partijen op de lijst en hebben de grootste partijen in de 2e kamer 2 zetels. -
Slim van de koningin om hier mee te beginnen, hebben we dat alvast maar gehad. In tijden van crisis is het natuurlijk verstandig geen experimenten te beginnen.
-
@140
Wilders kan wel overal in instemmen omdat hij graag wil regeren. Zijn achterban zal toch resultaat willen zien. Ze hebben nu al ruim 3 jaar in de kamer gezeten en niets gepresteerd. Volgens mij raakt het geduld een keer op. -
Ik ben zelf erg benieuwd of Wilders de etnische registratie en het preventief fouilleren ook laat vallen. Ben ook benieuwd of VVD nu nog een beetje meer naar rechts op wil schuiven (Moet de PvdA immers ook steeds, bij regeringsdeelname!)
Kijk naar "The Pianist" (Film - Roman Polansky) en kijk dan vooral naar de toekijkende mensen. En denk hier eens over na.
Maar: Laat rechts maar fijn gaan regeren en het dan vooral beter doen en een beter leefbare samenleving creëren. Ik ben zeer benieuwd.
Stijgers in Politiek
Verontwaardiging over Syrië stijgt
Een hele reeks westerse landen heeft de...
1 uur 45 minuten geleden door Tweetsweet
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
15 uur 28 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
15 uur 47 minuten geleden door g.zeur
Samsom : Akkoord biedt geen uitweg uit...
Het akkoord over de begroting voor 2013...
15 uur 51 minuten geleden door All.you.need.is.love
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
17 uur 3 minuten geleden door katje van sjefke
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
2 dagen geleden door de topper
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
7 dagen geleden door All.you.need.is.love
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo

