De VVD gaat toch weer proberen het rookverbod in kleine kroegen ongedaan te maken.
Sorteer op:
-
@399 Jan K.
Ik heb even bij de gemeentelijke verordeningen in jouw dorp gekeken maar daar staat niets over een rookverbod in de eigen tuin.
Misschien moet jij dan ook maar gaan verhuizen naar een gemeente die dat wel heeft. -
Waar zijn eigenlijk alle reacties gebleven??
-
@402 Ik zie het al, excuses :D
-
ben pas net nieuw hier maar heb net eens de berichten van Jan K. en dikkemick gelezen.......Om te beginnen zou ik als ik Jan was eerst je naam eens aanpassen want je kon zo het criminele milieu in maar goed.........Is maar een tip.........Dan als tweede vraag ik me af waar gasten als jullie je druk om maken zeg. als je werkelijk zo begaan bent met je gezondheid en het eventuele meeroken hoop ik dat jullie je mobieltje al weggesmeten hebben (lijkt me wel moeilijk een de criminele wereld maar goed).....De resultaten van diverse onderzoeken zijn veelal speculatief evenals het feit (zoals wel gesteld maar onderdrukt door telecomaanbieders) mobiele telefoons veroorzaker zijn van een vele hersentumoren tegenwoordig al (laat staan als we 10jaar verder zijn..............Mijn pa is net kankervrij en probeert te stoppen met roken...........voor jullie nu weer zo'n kortzinnig en ondoordacht antwoord geven eerst mijn theorie..........De veroorzaker van kanker is veelal terug te voeren op stress, mijn pa probeert nu te stoppen met roken wat denk je dat dat met een persoon doet............juist enorm veel stress..........Hoewel ik nog jong ben weet ik dat vroeger de staat het zelfs aanprijsde om te gaan roken want dan had je status en aanzien en juist nu vele jaren verder moeten er peperdure opslokcampagnes voor worden gehouden. Mensen zoals jullie zijn voor deze kapitaalvernietiging de veroorzakers, nl. als kleine groep je hevig verzetten tegen iets waar je nooit iets tegen kan beginnen......Hetzelfde als dat je eenieder zijn telefoon ontneemt!!!! Snap je;)
-
@393.
Welke vraag bedoel je???
@396.
Kan/zal jouw zeker niet overkomen hé en jij bent ook een lekkere hoor Wulfie, maar hier heb je hem dan toch nog.
Je kent m'n streven voor in de toekomst toch wel en waar ik overlast ervaar, dus..
Dat hoef ik aan JOUW toch niet meer uit te leggen. -
Jan dan vraag ik het nog maar een keer, als er zoveel mensen zitten te springen op een rookvrije horeca, waar ongetwijfeld een heleboel gezellige mensen bij kunnen zitten, waarom was er voor het verbod, dan geen goedlopende tjokvolle gezellige kroeg/dancing rrokvrij te vinden. Nu het verbod er eenmaal is, gaan er vele op de fles, want klanten blijven weg omdat ze niet mogen roken, en die zijn niet vervangen door die gezellige niet rokers die dit zo toejuigen.
Begrijp inmiddels dat er gewoon te weinig mensen zijn, zie vorige antwoord van een (net als ik) niet roker die daar behoefte aan hebben, maar ik ben nieuwsgierig naar een antwoord van een anti-roker, wat is jullie verklaring hiervoor? -
De VVD probeert het imago politiestaat van zich af te schudden.
Om zo te kunnen concurreren met die andere rechtse partij
Te zielig en triest dat die andere partij de 67 jaar AOW heeft laten varen.
Lachwekkend tegelijk dat zij samen nooit de meerderheid halen.
Het CDA heeft gelijk niet met hen in zee te gaan. -
ik hoor net dat de film uit een post hier een dikke hit is bij kroeg bazen.
ik heb hem veel mensen gestuurd
ga hem ook opnemen.
hij staat in post @225
ik,vind het een goed plan deze nederlandse film aan zo veel mogenlijk mensen te toonen, dat zal de politiek ook pijn doen. -
@401.
Nou, dat had je niet hoeven doen hoor want dat wist ik en jij trouwens ook wel.
Maar wanneer je de discussie gevolgt hebt zul je begrijpen waar het om ging. -
Nou Jan, als jij de discussie gevolgd had wist je ook mijn vraag nog, waar je overigens nog steeds geen antwoord op hebt gegeven...........,jammer. Maar misschien heb je er geen verklaring voor dat kan ook maar zeg dat dan gewoon.
-
@410 Jan K.
Natuurlijk heb ik de discussie gevolgd maar het enige wat jij en dikkemick het liefst zouden willen is een totaal rookverbod. Dat is er niet ( en zal er ook nooit komen) dus loop niet te zeiken over een buurman die in zijn eigen tuin ( ik hoop dat je dit kunt lezen want ik schrijf het niet met hoofdletters) desnoods de hele dag aan een stuk door loopt te roken. -
@404 Te uwer info. Ik heb geen mobiel.
Ten tweede. Zeer vervelend voor je pa! Kanker is een lijdensweg wat veel mensen zich niet kunnen voorstellen.
En om dan te spelen met je gezondheid door te blijven roken....Russisch roulette spelen...je kan kanker krijgen maar het hoeft niet.....vind ik uitermate stupide.
Dat je pa niet kan stoppen...zegt niet eens zoveel over je pa. De meeste rokers kunnen het niet omdat het BOCHT is! Bocht van de eerste orde.
En JA...de overheid heeft hier ook schuld aan. het werd gepromoot middels reclames e.d. want ook de overheid werd 9en WORDT) er beter van als mensen roken.
Maar dit GIF moet verbannen worden. De stress rook je niet weg. De stress wordt juist veroorzaakt door die stinkstok....door het tekort aan nicotine!
Sterkte voor je vader. -
@411 M'n ogen zijn nog goed en er zit geen, door roken veroorzaakte glaucoom voor, dus IK kan het prima lezen.
Dat totaalverbod komt er zeker te weten....Absoluut 100% zeker weten. Het wordt meer en meer ontmoedigd....en straks....tralala....het totaalverbod. -
@406.
Het is een proces van jaren en wellicht was het toen nog te vroeg.
Wat ook een probleem is/was waar naar toe te gaan wanneer er van bijv. vier vrienden er twee roken en dus werd vaak tegemoet gekomen aan de behoefte van de roker en de twee anderen moesten dan maar meeroken.
Er waren en zijn er behoorlijk veel die een hekel hebben aan dat gerook maar ja,...niet gaan was blijkbaar ook geen optie dus,.........
En daarom kwam dat waarschijnlijk niet goed van de grond. -
@413
dikkemick, de ontmoediging werkt niet meer, al jaren niet meer, er is iets anders aan de hand, men is het beu, en men begint dit gedoe te haten tot op het bot, men is wakker en word steeds bozer, het lijkt me voor jullie dan ook beter in het openbaar hier niet meer voor uit te komen, want dat lijkt mij niet langer gezond. -
@412 Mijn eigen post. teruglezend staat deze zin er wat ongelukkig tussen.
"En om dan te spelen met je gezondheid door te blijven roken....Russisch roulette spelen...je kan kanker krijgen maar het hoeft niet.....vind ik uitermate stupide"
Dit heeft nl. niets met de vader te maken, maar met de roker in het algemeen. (kan verkeerd opgevat worden....en dat wil ik liever niet) -
nu ja, wat je er ook van mag vinden, en hoe het ook opgelost zou kunnen worden.
dicke mick en jan K hebben natuurlijk wel een punt. -
@Jan bedankt voor het antwoord. Alleen de situatie zoals je die hier voorspiegelt is nu niet een situatie waardoor ik meer respect krijg voor die anti-roker die eigenlijk altijd maar ergens naar toe ging omdat de andere twee daar naartoe wilden, bij wijze van spreken dan. Hadden zij toen dan geen eigen mening? En is het dan nu nog steeds te vroeg, want nog steeds zijn de kroegen niet gevuld en gaan er dagelijks nog vele failliet dankzij het anti rookbeleid.
-
@417, natuurlijk hebben zij een punt, alleen is het allemaal zo ver overtrokken met alle regeltjes die overal voor verzonnen worden. Mensen kunnen nu eenmaal steeds minder van elkaar hebben en daar moeten we allemaal mee omgaan. Laat er gewoon plekken komen waar iedereen zelf kan beslissen waar hij in gaat zitten of in gaat werken.
-
hoe je het draait of keerd........niet-roken zal de norm worden.
dat was jaren anders.
Igg ook beter natuurlijk.
dus als je dan toch rookt....beetje aanpassen.......dan mag het vast nog wel ergens. Dicke mick is de beroertste niet. -
@419
daarom verloor mijn vorige baas dit personeels lid.
en werk ik nu samen met een paar top mensen.
wat mijn oude baas zeer veel klanten kost.
en we roken vrolijk verder. -
@418.
Ik begrijp als geen ander de positie van de kleine kroegbaas.
Daarom heb ik ook tig keren hier opgeroepen deze niet in de steek te laten en dan maar zonder peuk.
Je kunt dat allemaal zo terug vinden door even op mijn naam te klikken en daar kun je het allemaal lezen.
Natuurlijk gun ik niemand een faillisement maar het is toch in ons aller belang om van die onnodige ongezonde en overlast gevende rokerij af te komen.
Ook doe ik hier regelmatig de oproep een peuk uit te vinden die niet zo stinkt en evt. gezondheidsbevorderend is, wie weet ga ik dan ook weer ro........laat maar. -
@422
waarom?
een kroeg is er voor een peuk en een drankje.
en we doen er toch niemand kwaad mee?
valt de peuk of het drankje weg, is deze horeca weg
simpel. -
het word dan wel uit de media gehouden, maar failliet is failliet.
link
http://www.smokersclub.com/banloss3.htm
zomaar een greep -
@422
Je hoeft toch niet in die rokerskroeg te komen !
Is toch niet zo moeilijk. -
En weet je Dikkemick en Jan.K er zijn maar heel weinig zo'n mensen zoals jullie die alleen aan zichzelf denken en het liefst een totaal verbod zien op roken.
Dat handje vol mensen gaat het niet redden hoor, ik rook in ieder geval heerlijk door nog. -
@426.
Bonny, wil jij nog even de laatste twee zinnen van @422. (te beginnen bij natuurlijk) even goed lezen om je vervolgens af te vragen wie er nou alleen maar aan zichzelf denkt. -
@427
Jij en roken.......nee ........daarom nam ik die laatste 2 zinnen niet serieus, sorry.
Gelukkig ben je niet zo erg extreem als Dikkemick. -
Ik begrijp niet dat roken niet wordt toegestaan, wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een gevanceerde luchtbehandelings aparatuur.
Door dit soort "ontsnappings clausules" dwing je de horeca ondernemer om hierin te investeren.
Uiteraard zal de overheid ook een duit in het zakje moeten doen.
Het zijn immers dwingende overheids maatregelen. -
@429
Ook een prima plan. -
P.S. Met gevanceerde luchtbehandelings aparatuur merk je niet dat je buurman rookt.
Je ZIET het alleen. -
Geavanceerd* (moeilijk)
-
@430 ;-)
-
@431
Ja maar dat zien......alleen al dat zien zou bijvoorbeeld voor Dikkemick al teveel zijn. ;) -
@431
Dan is het probleem waarschijnlijk nog niet opgelost.
Als ik de reacties van een paar van die anti-rook figuren hier lees ruiken die niet alleen met hun neus maar zelfs met hun ogen.
Tot nu toe is dat beperkt gebleven tot 40 meter, maar het zou me niets verbazen dat dat binnenkort 100 meter wordt. -
@435
Ja hahah van die 40 meter, echt lachwekkend gewoon. -
@434.
Ik denk dat het terechte grootste bezwaar bij de stivoristen luid;
Als IK er maar geen last van heb...... (en mn kinderen )
Als je dat bezwaar wegneemt, valt er niet zoveel meer te protesteren.
Kan me tenminste niet voorstellen dat stivoristen medelijden hebben als je roken gerelateerde kanker krijgt..:-s
Dat maakt dan niet meer uit. -
@422 Jan. K.
Er werd toch gezegd, och die rokers, die mogen wegblijven hoor !
Daar komen tien keer zoveel nietrokers voor terug , "was ook het anrwoord van Klink, en een lachend CDA,CU, PVDA die het daar toen ook mee eens waren .
Wel we hebben het gemerkt, daarom joh loop toch is niet zo uit je nek te stieren, met je prietpraat .
En geef de roker is niet de schuld ! -
@429
de kloe zit hem in dat antirokers roken NERGENS willen toestaan, ook niet bij jou thuis, ook niet waar hun NOOIT komen, zij EISEN overal schoone lucht, al komt er geen kip, er mogen verbrandingsovens staan, file van 1000 kilometer, dat maakt ze niet uit, want dat noemen hun schoon, als er maar geen één sigaret in zit.
zal ook wel een eis zijn van hun geld schieters uit de farmaceutenindustrie
maar hoe dan ook, antirokers zijn de super ego trippers van deze eeuw
en koning ego
link
http://www.metropoly.nl/index.php?option=com_co... -
trouwens, uit wetenschappelijk bewijs blijkt dat kinderen die meeroken thuis 22% beter bestand zijn tegen ziektes.
zie de film op post @225
. -
Nou, de anti's melden zich niet meer, dus kruip ik ook maar in mijn nest.
Morgen weer vroeg op en met de auto ( ja, ik ben rijgeil) onder het genot van een sigaretje (bij 1 zal het wel niet blijven) naar het werk.
Dus: welterusten allemaal. -
@441
truste -
@439
Ik vind het wel terecht dat er in openbare ruimtes niet meer gerookt mag worden.
Dat is overal waar mensen samenscholen.
Toch wil ik voor Cafes, mits toegerust met een adequaat luchtsysteem, een uitzondering maken.
Dit heeft ook te maken met de aard van het cafe bedrijf.
Sommige mensen roepen wel dat het binnenkort helemaal voorbij is, ik geloof daar niets van.
Roken is verslavend genoeg om er mee de illigaliteit in te duiken.
En ik kan het weten.... -
Ook ik vindt het prima dat in openbare ruimtes niet meer gerookt mag (en dat zeg ik als roker), ook geen probleem met rookverbod in restaurants, al hadden velen restaurants voor het rookverbod aparte gedeeltes dat was toen ook heel prima opgelost.
Maar roken in een cafe moet gewoon kunnen, met goede afzuiging of weet ik wat voor een systeem.
En inderdaad @443 roken gaat echt niet voorbij hoor in de cafe's, gaat gewoon door. -
@443
Veel liever de illegaliteit dan meewerken aan het succes van dit huidige beleid.
Niet meer naar restaurant maar lekker koken en barbecuen thuis....
Niet meer naar de (rookvrije) kroeg maar lekker thuis bier tappen, kaartje leggen en keuvelen.....
Niet meer op terras van de rookvrije kroeg maar lekker in de tuin of op balkon met drankjes de dag doorkomen....
Het bespaard heel veel ergernissen en is ook nog eens heel goed voor je uitgaven patroon...... Moet de horeca rookvrij zijn en blijven heb ik genoeg alternatieven om mijn gram te halen maar dan niet en nooit meer in de horeca..... -
Bonny,
zou jij n.a.v. @427. een eerlijk antwoord willen geven en niet met een rotsmoes weg willen kruipen zoals je in @428. doet door je vast te bijten op een stukje tekst wat ik daarom nu maar heb weggelaten en wat een onnodig bijregeltje was waar het nl. helemaal niet om ging.
Komt t'ie.
Natuurlijk gun ik niemand een faillisement maar het is toch in ons aller belang om van die onnodige ongezonde en overlast gevende rokerij af te komen.
Ook doe ik hier regelmatig de oproep een peuk uit te vinden die niet zo stinkt en evt. gezondheidsbevorderend is. -
@446
Het is alleen maar overlast als er iemand erover klaagt, waar jij aan voorbij gaat is dat het voor jou en dikke een overlast is maar voor de meeste mensen niet.... Absoluut niet alle niet rokers zijn ook tegen het roken en met name tegen het roken in de kroeg.....
Maar nog steeds géén echte antwoord van jou dat als er 15% eenmanszaken het roken weer mogen toelaten waarbij er dan nog 85% van de horeca nog rookvrij is, waarom dan nog die 15% erbij willen?? Ben je misschien bang dat die 15% dan 70% van de klanten naar zich toe zullen trekken en dat dan pas echt duidelijk zal worden dat de zogenaamde steun voor het huidige beleid feitelijk verzonnen is??
Nogmaals: met dwang creëer je geen begrip maar verzet, de grootste fout is om de horeca van de ene op de andere dag tot een rookvrije zone te bombarderen. Daarbij komt nog dat het beleid gebaseerd is op beschremen van personeel en dat ZZP'ers geen personeel hebben wordt dan maar onder de mat geveegd. Het beleid is dus nooit bedoeld voor de klant maar voor het personeel, neem je dit zwart wit dan blijkt dat de rechtspraak in Nederland er wel heel erg gekleurd erop staat.... namelijk stivoro en can kleuren onder een politieke paraplu van prestige...... -
De argumenten van @416 Kan ik inkomen, jawel ik rook.
Maar als je roemt op politiek, dan snap ik opeens de politiek, om het weer toe te laten, reden : inkomsten voor de staatskas, jawel er wordt meer verdient aan rokers dan aan niet rokers.
Lees mijn eerdere post, dan weet je wat ik bedoel. -
@447 De meeste niet-rokers EN kinderen(!!) vinden die penetrante rooklucht SMERIG!
-
Vervolg...Alleen de ex-roker wordt bij de lucht weer even op zijn schouders getikt door zijn ex-Meester.
-
Alleen een onnozele domoor blijft roken omdat hij zijn vrijheid niet wil laten aantasten.
Dan nog liever tast hij zijn gezondheid aan en desnoods sterft hij tien jaar te vroeg aan een hele nare ziekte.
Maar de vrijheid die een NIETroker ervaart is onbeschrijvelijk.
Heerlijk soepele longen die 's morgens bij het opstaan geen hoestbuien veroorzaken bijvoorbeeld. -
@450 Ben je dan voor een rookverbod vanwege de algemene gezondheid of ben je nou gewoon bang weer in de verleiding te komen?
Uitleg: ik ben zelf een (weliswaar op gelegenheid maar dus alsnog) roker.. Ja, ik ben het met jullie eens dat je als roker rekeing mag houden met anderen. Zo ben ik er bijv tegen om te roken tijdens je zwangerschap of waar kinderen bij zijn en zoals ik eerder ook al aangaf mag er best rekening gehouden worden met mensen die er absoluut niet tegen kunnen... Jullie hebben inderdaad wel degelijk een punt dus in mijn ogen wanneer je zegt dat een ander niet de dupe mag worden van mijn levensstijl.
Maar de manier waarop jullie je mening hier lopen te verkondigen lijkt veelal om het volgende te gaan: Rokers zijn de slechterikken van de maatschappij, iedereen moet maar stoppen, want dat hebben jullie ook gedaan... de rokers zorgen ervoor dat de mensen die gestopt zijn weer in de verleiding komen.
Nogmaals iedereen weet al dat roken slecht voor de gezondheid is/kan zijn (hoe je het ook went of keert) Maar mag de keuze alsjeblieft bij mijzelf blijven om te roken of niet... Zeker als ik al rekening met een ander houdt. Ik leef hier nog steeds in een vrij land hoor. Ik zie dan ook nog steeds het probleem niet om een scheiding te maken tussen kroegen waar wel gerookt mag worden en kroegen waarin niet... Iedereen de vrije keus... -
@451 Jij bent gelukkig als niet-roker... ik op dit moment als een roker...
Dat is mijn eigen keus -
@453
Voor mij dus niet te begrijpen.
Temeer omdat het, afgezien van je gezondheid, nog veel geld kost ook.
Al kreeg ik een miljoen dan nog ging ik niet roken.....en dat meen ik echt. -
@454 Hoeft ook niet.. Jij doet het op jouw manier en ik op die van mij..
Zo simpel is dat gewoon... Misschien houdt jij er juist weer van om in het weekend een lekker koud biertje of een wijntje te pakken... Ik houdt weer absoluut niet van alcohol om mijn redenen..
Maar wat maakt dat nou uit? -
@455
Je zal het saai vinden maar alcohol drink ik ook niet.
Ik denk namelijk dat alcohol nog ongezonder is dan wordt beweert.
En ik heb er ook geen behoefte aan.
En dan nog wat, ik lig er niet van wakker hoor dat jij rookt.
Als je er echt van geniet: veel plezier. -
@456 Oh nee hoor... daar zal ik je absoluut niet saai om vinden.
Maar je bent mij dan ook totaal geen verantwoording schuldig hoe jij je tijd graag besteed en waarom. Het enige waar ik dan begrip, of eigenlijk een beter woord: respect voor moet hebben is DAT jij graag op jouw maniertje je leven invult. En dat heb ik ook, gezien je mij er niet mee lastig valt. -
DIKKE MICK
Je loopt te lallen als een dronkaard.Zuip niet zo veel man. Daar krijg je KANKER van.
Je hebt niet eens geantwoord op deze twee rubrieken. Je bent een lafaard van de onderste bodem.
geef eens antwoord op #341. en # 342.
Maar dan schijt je in je broek.
Ze moeten jou opsluiten je bent een gevaar voor iedereen je geeft door iedereen stres te geven rechtstreeks kanker. Een bewezen feit .
Dus neem je naam Jan K (anker) lekker mee ga op een eiland zitten op de noordzee. Komt niemand naar je toe.
Jij zegt dat je van iedereen kanker krijgt nee wij krijgen het van jou gestresde reakties.
Opzouten moet je -
Hatsssssss meis ik ben nog steeds gestopt goe he
-
#449.
Knijper op je neus ruik je het niet duh -
Vroeger was het niet gepast om buiten te roken. Nu zie je door de hele stad mensen buiten roken. Kijk, dat zien kinderen dus ook weer. Ook kinderen, waarvan de ouders niet roken. Een kroeg is slecht en daarom moet je daar kunnen roken. Toen ik jong was wist ik al dat je niet naar een kroeg moest gaan. Dat was een apart sfeertje en dat moet je zo houden. Waarom dan geen verhoogde leeftijd invoeren voor een kroeg. Bijvoorbeeld 30 jaar en ouder. Je kunt gewoonweg niet iedereen gelijk maken. Is niet goed voor de geestelijke gezondheid, want er zijn altijd mensen die daar buiten vallen. Het leven bestaat uit geven en nemen. Jongeren worden gek van al dat gecontroleer. Elke stap wordt breed uitgemeten. Experimenteren blijven ze toch doen. Is het dan niet beter dat ze dat dan doen in een buurthuis, zodat er nog een beetje overzicht is. Of willen we dat de jeugd ongezien hun gang kunnen gaan en dat het soms te laat is. Lijkt mij dat de eerste optie beter is. Bij mij in de buurt zie ik dat bijna alle jongeren aan het blowen zijn op het pleintje. Ik deed mijn eerste joint in een coffeeshop, maar was toen wel stukken ouder en voor mijn 16 de was ik in een buurthuis, sportvereniging of schoolfeestje. Dus sociale controle op die manier werkt beter dan dat alles stiekem gebeurd. Je ziet dus dat jongeren steeds jonger dingen doen en dat is voor mij een kwalijke zaak. Want hele jonge kinderen hebben nog niet echt het vermogen om nee te zeggen. Ik heb 2 kinderen van 14 en 12 en die roken allebei niet. Het heeft me veel moeite gekost om mijn kinderen al vroeg weerbaar te maken. Het gevolg hiervan is dat ze zich wel een beetje buiten gesloten voelen. Het sociale opgroeien verdwijnt dus al heel vroeg en dat is niet goed. Ik hoop dat mensen inzien wat het gevaar is van betutteling.
-
MP ik ben echt trots op je! Hou vol meis, je bent lekker op weg!
Zoals ik eerder al aangaf heb ik in het weekend nog wel eens effe trek in een saffie voor de gezelligheid met me dinnetje (ja ik weet het.....) maar daar blijft het tot op heden dan ook bij. Verder geen behoefte aan.
Moet eerdaags weer effe naar de tandendokter (effe voor de halfjaarlijkse check en schoonmaakbeurt) dan kap ik ook met me gezelligheidspeukies... -
@446
" Komt t'ie.
Natuurlijk gun ik niemand een faillisement maar het is toch in ons aller belang om van die onnodige ongezonde en overlast gevende rokerij af te komen.
Ook doe ik hier regelmatig de oproep een peuk uit te vinden die niet zo stinkt en evt. gezondheidsbevorderend is. "
Het is in JOU belang Jan. K, begrijp dat eens.
Hele vele mensen hebben er totaal geen last van, het grote deel niet.
Die oproep moet je niet hier doen maar bij sigarettenfabrieken.
Prima dat je me telkens dubbel vraagt dan ik je een antwoordt moet geven, maar antwoordt aub ook op vragen van andere mensen. -
@449
"De meeste niet-rokers EN kinderen(!!) vinden die penetrante rooklucht SMERIG! "
Wat een onzin loop je te vertellen Dikkemick, hele vele mensen hebben er totaal geen last van ! Weet dat je dat niet wil horen, je ziet hier zelfs op nujij hele vele niet rokers die toch voor het opfheffen zijn van het rookverbod, maar dat wil jij niet inzien. -
@ mijn minnaar ;-)
Kan je ook uitleggen waarom je het er niet mee eens bent? -
@461
Wat bedoel je met "betutteling"? -
@466 Niet om voor Elise te spreken, maar het lijkt mij dat ze met betutteling bedoeld: de overheid/andere mensen die wel eens even gaan vertellen hoe iemand zijn leven moet invullen... Je MOET gezond eten, je MOET sporten...
Ik denk dat je mensen best mag waarschuwen voor gevaar, maar als je dat eenmaal gedaan hebt zit je taak er ook best wel op vind ik. Dan is het aan de andere persoon om er iets mee te doen, MAAR dan draag je ook zelf de gevolgen van je acties. -
@464 Veel mensen ZEGGEN uit beleefdheid dat ze er geen last van hebben. Maar stinken doet het! Kinderen durven vaak niet of geven de moed op. Pa of ma rookt TOCH.
-
@460 Een aso-opmerking a-la-Bonny. Schijt hebben aan diegenen die er last van hebben.
Die moeten maar een schutting plaatsen.
Die moeten maar een knijper op de neus zetten.
NEE! Jullie moeten stoppen ons te vergiftingen. -
IEDEREEN, zonder enige uitzondering is het ermee eens dat NIET-roken beter is dan wel roken.
Vandaar dat het rookverbod er MOET komen. Iedereen blij. -
Dikkemick... lees je eigen posten nou nog eens een keer...
ben jij nou een volwassen persoon? Je loopt maar te blaten man. -
@467
Ik lees nergens dat ik MOET gaan sporten of dat ik gezond MOET gaan eten.
Ik heb ook nooit en brief van de overheid gekregen waarin staat dat ik bepaalde dingen MOET.
Wel bereiken mij via allerlij media berichten wat WEL en WAT niet gezond is.
Ik probeer dan een inschatting te maken of ze gelijk zouden kunnen hebben en of dat advies goed is in te passen in mijn leven.
Meestal is het goed te doen, niet roken bijvoorbeeld kost me geen enkele moeite en ook geen geld. -
@472 Nou een rookverbod is anders een zeer typisch voorbeeld van betutteling Jan K..
Dat ze mij waarschuwen voor de gevaren van roken en dat ze me tips geven over wat wel gezond is... helemaal prima... kan ik alleen maar toejuichen... Maar de beslissing om iets wel of niet te doen ligt nog steeds bij mij, met alle gevolgen van dien. -
@463 'een peuk die niet zo stinkt'
Alle goeie dingen stinken. -
@473 sorry, bedoelde natuurlijk hetkanaltijdbeter...
-
@473
Jan K?
Oke maar een rookverbod op een bepaalde plek wil nog niet zeggen dat je MOET stoppen met roken.
Je mag nog altijd zoveel roken als je zelf wilt.
Maar ja, je mag nou eenmaal ook niemand doodschieten.
Er moeten natuurlijk wel bepaalde regeltjes zijn anders wordt het onleefbaar op de wereld.
Verder mag je hier echt ALLES in Nederland, nergens zoveel vrijheid...... -
@475
Ooh, ja oke hoor -
@476 Ok... nu ben jij ook niet degene die hier loopt te verkondigen dat roken in het algemeen maar verboden moet worden, dus daar kan ik je ook alleen maar gelijk in geven.
Maar ik heb alleen dan nog steeds geen antwoord op de vraag: wat is het probleem om zowel rokers-kroegen als niet-rokerskroegen in Nederland te hebben? -
Daar bewezen is dat tabak gezond is (door velen al meer dan 400 jaar gebruikt ) en hoe meer dit gebruik toenam hoe ouder de mens werd.
Anno 1500 zonder tabak gemiddeld 45 jaar
Anno 1600 beperkt gebruik tabak gemiddeld 50 jaar
Anno 1900 tabak raakt meer ingeburgerd gemiddeld 60 jaar
Anno 2000 tabak algemeen gemiddeld 80 jaar
Anno 2010 tabak niet overal toegelaten gemiddeld 79 jaar.
In de 16e eeuw (eerste tabak) verdubbelde de Europese bevolking.
periode 1940-1945 tabak werd ontraden Europese bevolking daalt. -
@478
Zal net jouw favoriete kroeg een niet-rokerskroeg worden.
Hoe gaan we dat indelen dan?
Alleen eenmanszaken kan niet want dat heeft weer oneerlijke concurentie tot gevolg. -
@479 Sorry, maar het wil er bij mij niet in dat roken gezond is voor de mens... Ik heb een keer een foto gezien van een long vol met teer en het gaat er bij mij niet in dat dat goed is voor de mens...
Dat terzijde, kan de levensverwachting van de mens ook niet omhoog gegaan zijn door technologische ontwikkelingen in de zorg? En kan het uiteindelijk niet gewoon weer een stapje achteruit zijn gegaan omdat mensen de kans niet meer krijgen een degelijk afweersysteem op te bouwen omdat ze net even te makkelijk naar de antibiotica grijpen voor ieder kwaaltje, waardoor het afweersysteem "lui" wordt? -
@480 Nou... wat maakt een kroeg tot favoriet kun je je dan afvragen..
Stel, ben onwijs eraan gehecht om een peukie tijdens het uitgaan te roken, dan zou dat voor mij dus een kroeg zijn waar gerookt mag worden en maken vooral de mensen die er komen, de muziek, het personeel en het sfeertje het tot een favoriet...
Ja ik had vroeger ook een favo kroeg... maar nadat de sfeer eruit ging, het personeel langzamerhand ingewisseld werd voor een soort van proppers die dachten dat ze oh zo mooi en goed waren, het groepje waar ik mee omging ook niet zo veel zin meer in die tent hadden... ja toen had ik ook snel een andere kroeg gevonden hoor. Dat was overigens allemaal nog voordat het rookverbod werd ingeluidt.. -
@482
Eerlijk gezegd heb ik er ook geen verstand van want ik kom slechts bij hoge uitzondering in de kroeg.
Ik ben wel heel blij dat er in 2004 een rookverbod voor de werkplek is ingevoerd.
Eindelijk verlost van die stank.
Lijkt me voor een horeca-medewerker toch ook wel fijn en dat is ook de reden dat er ook in de horeca een rookverbod is ingevooerd. -
@466 Daar bedoel ik mee met het verbieden van iets. Dat mensen andere mensen erop gaan wijzen dat jij iets slechts doet. Het gevolg is dat deze zogenaamde slechte mensen/kinderen, zich gaan onttrekken van het sociale leven en zoeken naar medestanders en gaan het ergens stiekem doen, waar ze niet lastig worden gevallen door dat wijzende vingertje. Het gevolg daarvan is dat kinderen dus niet meer samen deelnemen in deze maatschappij. Beide partijen hebben dus hierbij een nadelig effect. Het is juist zo belangrijk dat kinderen gezamelijk omgang met elkaar hebben. Mensen uitsluiten is op elk gebied niet wenselijk. Het is beter om tot een compromis te komen. Met andere woorden heb ik liever dat mijn kinderen in de buurtdisco met rook en drank in aanraking komen, waar er een volwassene toezicht kan houden. Dan dat mijn kinderen thuis zitten zonder sociale contacten te hebben. Even cru gezegd.
-
Dikkemick, ik heb nergens geschreven dat je een knijper op je neus moet zetten dat was iemand anders, spreek dan die persoon aub en gooi niet alles op mij.
Je moet gewoon eens ophouden met zeuren Dikkemick, rokers zullen er altijd blijven of je nu wil of niet, die kun JIJ NIET tegen houden ! -
@478
Dan kun je lang wachten op je antwoordt, die krijg je namelijk niet, of een hoop er omheen gedraai. -
@483 Rookvrije werkplek is inderdaad ook weer iets waar ik me wel in kan vinden inderdaad... Ook daar heb je weer met meerdere mensen te maken waarvan er vast wel een gedeelte is die het niet op prijs stelt... (stukje rekening houden)
Maar wat in de horeca overigens wel heel vaak het geval is is dat ook het personeel rookt... Ik ben zelf ook niet zo'n gigantische stapper, maar nu het zomer is ga ik graag wel eens op een terrasje zitten.. nou ik zie dan het personeel van die kroeg omstebeurt naar buiten lopen hoor... ze roken daar allemaal... -
Even terugkomend op @483
Inderdaad; de reden waarom het rookverbod in de horeca is ingesteld is die van het recht op een rookvrije werkplek... Maar zoals ik dus in @487 eigenlijk bedoelde te zeggen; wat als het personeel geen behoefte heeft aan een rookvrije werkplek? Daar komt dus ook weer die betutteling dan in terug.. -
@486 Van dikkemick en Jan K verwacht ik niet eens een antwoord...
-
@487 het is toch om je rot te lachen, in heel veel winkels zie je het personeel buiten een sigaretje roken .
-
Ach ja, ik vergeet dan weer dat alleen Jan.K daar dan weer last van heeft binnen 40 meter .
Wat is het leven dan ook ondraaglijk voor lieve Jan> k. -
@490 Ja aan de ene kant wel, aan de andere kant vind ik het te triest voor woorden.
Nogmaals ik vind het initiatief "recht op een rookvrije werkplek" heel goed... je mag best rekening met elkaar houden. Wat mij wel weer heel erg stoort is dat er ook genoeg gevallen zijn waarbij het personeel geen behoefte heeft aan een rookvrije werkplek.
Het initiatief recht op rookvrije werkplek wordt vanwege het opgelegde rookverbod dan dus compleet uit zijn verband gerukt, wanneer men geen gebruik wilt maken van dit recht.. -
@488
Zeker, en betutteling accepteerden we als kind van drie jaar al niet he.
Dus waarom nu dan wel! -
@492 Inderdaad , ik heb het genoegen dan wel omdat ik Stucadoor ben, en na het leegmaken van mijn kuip ,ik gelukkig altijd ff een sigaret op kan steken .
Ik heb wel is heel hard moeten lachen om een collega van mij, die onverantwoord stond te mengen, zonder een raam open te zetten, zonder stofkap op , en zo'n keer of acht het witte stof stond in te ademen per dag .
En dat is echt slecht hoor !
Alleen verweet hij mij dat ik rookte na het leegmaken van mijn kuip, terwijl ik alle andere veiligheidvoorschriftenm wel naleefde !
Ja toen heb ik hem zo hard uitgelachen, dat ik hem daarna ook nooit meer hebt teruggezien .
Opgeruimd staat netjes wat mij betreft in dezen . -
@493 Ja mag van mij nu zo sarcastisch worden waar je zin in hebt, maar je gaat me toch niet vertellen dat je je als volwassen persoon nog de les laat lezen?
Dat je bepaalde dingen liever niet zelf ondervind/ontdekt/uitvogelt? -
@494 Wat dacht je van kappers???
Verflucht, lucht van de permanentvloeistof, al die sprays?
Kan volgens mij ook niet goed zijn hoor... Denk dat daar ook maar een regeltje voor moet komen... -
@495
Als het de leefbaarheid ten goede komt wel.
Bovendien is er niemand die mij de les leest.
Verder heb ik in de ruime halve eeuw die ik op aarde ben genoeg ondervonden/ontdekt/uitgevogeld en m'n gezonde verstand gebruikt. -
@497 Dus tot alle beslissingen die je tot op heden hebt gemaakt ben je helemaal zelf gekomen...
Nogmaals: "Het initiatief: recht op rookvrije werkplek wordt vanwege het opgelegde rookverbod dan dus compleet uit zijn verband gerukt, wanneer men geen gebruik wilt maken van dit recht.. "
Mensen bepalen zelf wel of ze de risico's waar voor gewaarschuwd wordt willen nemen of niet... ze zijn gewaarschuwd. PUNT. -
@498
PUNT.....UIT. -
@499 Worden we het toch nog eens met elkaar deze discussie ;-)
-
Jan.K ik heb weer is geen antwoord gehad op @438 !!!
Als de waarheid boven water komt, ben je zoals altijd weer niet thuis !!!!!! -
Wanneer krijg ik antwoord DIKKE MICK.
Je plettert gelijk een min er tegenaan maar een antwoord tss moeilijk he.
En jij hoeft niet een schutting te plaatsen kan ook gezamelijk tenminste doen ze hier in de buurt wel.
En mijn buurman peukt ook in de tuin , Maar ik heb het nog nooit geroken.
Ik ruik wel koeiestront
dan een post van jou
@460 Een aso-opmerking a-la-Bonny. Schijt hebben aan diegenen die er last van hebben.
Die moeten maar een schutting plaatsen.
Die moeten maar een knijper op de neus zetten.
NEE! Jullie moeten stoppen ons te vergifting
Mijn antwoord hierop
Je moet niet Bonny erbij halen die is niet verantwoordelijk voor mijn zeggen.
En jullie is meervoud ik rook niet meer ben heel lang geleden gestopt.
Maar je moet wel binnen blijven want van de zon krijg je kanker dus ook niet fietsen.
Jij hebt een beroert leven je mag nu niet naar buiten. Je moet schuttingen plaatsen maar als de zon schijnt mag je weer niet naar buiten.
Jezus man als het mooi weer mag je buurman wel roken want jij moet toch binnenblijven. Probleem opgelost
Maar wat ik zou doen als ik jou was verhuizen naar een eilandje in de zee heb je geen last van rokers probleem opgelost .
Wij moeten ook steeds verhuizen van jou alles zit nog in dozen. -
Verwijderd door redactie
-
Veiled, reken er maar niet op dat je die nog gaat krijgen...
Zodara ze zich in een hoekje gekletst bevinden weten ze niets meer terug te zeggen en schakelen ze uit frustratie over op de min knop, worden ze sarcastisch en gaan ze schelden... Zolang ze maar niet toe hoeven te geven dat er een kern van waarheid zit in hetgeen wat jij of ik zeg.
Maar ik vergeef het ze: De kunst van het discussieren is duidelijk niet aan hun besteed. -
Nou VVD wetje maken er mag weer gerookt worden overal.
Tenslotte gaan vele kroegen dicht door de niet rokers. Zij hebben geen respect naar hardwerkende ondernemers toe.
Zij blijven massaal weg uit de kroeg -
MP-tje....... zo boos en fel heb ik je trouwens nog nooit meegemaakt ;-)
hihi!!
Meis, laat je niet zo opfokken door ze...
Dacht eerst ook een fatsoenlijke discussie met een anti-roker te voeren... Op het moment dat ik iets zeg waar niet omheen te gaan valt, schiet er opeens een brok sarcasme uit... Kan je toch alleen maar om lachen dan ;-) -
Nou DIKKE onderbouw je min maar of gaan je hersens van de drank niet zo goed meer
-
Nee MP, Dikke is NIET verslaafd. Dat in tegenstelling tot 99% van de rokers.
Jammer he...maar het lukt je niet. -
O ja Hier is je minnetje. Die ene was nl. niet van mij
-
Maar dikke kan wel alleen maar minnetjes geven en niet inhoudelijk op serieuze vragen of standpunten ingaan....
-
@417
Onder oplossing verstaan fundamentalisten dat ze volledig hun zin krijgen. -
Waar precies wil je antwoord op MP? Gelijk heb ik toch, WANT roken is dodelijk slecht. Ik hoef dus geen eens moeite te doen iets te beargumenteren. Het is zo klaar als een klontje.
-
Ow hatsie hier word ik giftig om. Mensen die zo hersenloos zijn. Enkel schelden naar een ander toe.
Nee idd ik ben niet zo'n felle maar ik kan heir niet tegen.
We zijn geen 2 jaar meer . Ik heb een opvoeding al gehad en hoef dit niet meer te pikken van een ander.
Pff wat een hersenloze randdebielen heb je zeg.
En liegen doet die dikke ook hij heeft gerookt heeft een auto dus als jij zo'n probleem hebt om te stoppen zou ik weer gaan roken want stres is het ergste
kanker verwekkende iets. Geleerd in het ziekenhuis. -
@511 Nee hoor. Roken op een zolderkamertje met een afzuigkap op koolstoffilterbasis mag nog wel gerookt worden. Als er maar geen kinderen op die zolder slapen! Ik heb het beste voor met Meester Nicotine hoor. Anders zit Hij zonder werk
-
#512.
#341.
#342. -
@514
Beter had u mijn stelling in #511 niet kunnen bewijzen, dank hiervoor. -
Beste MP
Pas op, want ik ga je melden met je "hate" en "flame". Je draagt zo nog niets bij tot de discussie ook.
Ik heb nooit gerookt! Ben inderdaad dus nooit stoer geweest! Auto is een noodzakelijk (en maatschappelijk helaas geaccepteerd) kwaad!
Maar auto's (i.t.t. peuken) worden schoner en rijden binnenkort niet meer op koolwaterstoffen. -
@513 Niet doen...... zie er gewoon de humor van in ;-)
Trouwens; nooit opgevallen dat ze elkaar heel netjes afwisselen hier? Volgens mij is het gewoon 1 persoon, die hier gewoon een beetje zit te stangen.. die zit werkloos thuis, moet ergens zijn dag mee vullen... -
@516 Neen, want als ik volledig mijn zin krijg, wordt er nergens meer gerookt.
N E R G E N S. Ik geef de rokers dus het zolderkamertje... -
#518.
Ja idd het is ook een persoon er is ook nog een derde in het spel.
#517.
Dus weer een leugen erbij en ik pletterde van mijn stoel van het lachen Hate en Flame.
Kun je weer niet winnen.
Nou nog een keer je antwoord hierop uitgebreid graag.
#341.
#342.
En vooral op dat jij op dit draadje met het woordje kanker gooit alsof het niets is weet je wel wat het is.
Ja en je mag het melden hoor doe ik toch een paar dagen een spelletje
Maar dan zal ik melden dat jij je medemens kanker gunt anders heb je toch geen werk meer daar leef jij toch van het is toch je werk om met deze mensen om te gaan. -
#520.
Hahahahahahahahahahahahaha rimpels weg een dag niet gelachen is niet geleeft -
#519.
En als ik mijn zin krijg word jij opgesloten psygo ziek
Mens leer eens te leven met je medemens geeft een stuk rust -
@521 Nog NOOIT heb ik iemand kanker toegewenst! Ik weet wat kanker is, want ik werk MET (long)kanker patienten. DAT gun ik niemand
en juist DAAROM vind ik rokers dom. Heel dom.
En....asociaal omdat ze in de buurt van mensen roken die er niet om vragen.
Je lijstje vergelijkingen ga ik niet op in. Zijn nl. schadelijk alleen voor de persoon zelf!!!! En autorijden heb ik al uitgelegd. Je wint dit NOOIT -
@521 Nog NOOIT heb ik iemand kanker toegewenst! Ik weet wat kanker is, want ik werk MET (long)kanker patienten. DAT gun ik niemand
en juist DAAROM vind ik rokers dom. Heel dom.
En....asociaal omdat ze in de buurt van mensen roken die er niet om vragen.
Je lijstje vergelijkingen ga ik niet op in. Zijn nl. schadelijk alleen voor de persoon zelf!!!! En autorijden heb ik al uitgelegd. Je wint dit NOOIT -
@524 LOL!!!! Ben toch benieuwd hoe ze aan die cijfers komen... mij is niets gevraagd??????????
-
#524.
zeker de hond geweest -
@528 Mij ook niet!
-
Schelden MP doet geen zeer. Ongewild rook inademen van een ander wel!
-
Natuurlijk wil het meerendeel het rookverbod handhaven. Zelfs de meeste rokers snappen het. Roken veroorzaakt kanker EN overlast!
-
#526.
Ik hoef niet te winnen ik heb al gewonnen.
Want het blijkt dat ik meer hersens heb dan jij -
http://www.rnw.nl/data/files/images/lead/sigare...
Doen jullie ff er een opsteken en naar dikke blazen word ie weer rustig -
@532 Waaruit blijkt dat? Kun je dat onderbouwen?? Voorlopig schrijf je de hond met kleine letters...
-
@533 Hahahaha...humor heb je wel. Maar DAT heb ik ook. Nu alleen geen tijd om het plaatje van de Marlboro cowboy op te zoeken (aan de zuurstof)
-
@535 Dat snap ik niet... wel de hele dag onder drie verschillende nicks op nujij rondhangen, maar geen tijd om een plaatje op te zoeken?
-
@536 En aan tijd om mijn minnaar te zijn is ook geen tekort ;-)
-
Verwijderd door redactie
-
@519
Je krijgt je zin niet hoor. -
@538 We weten al dat roken schadelijke gevolgen kan hebben... het ging over het rookverbod
-
Goh, wat zijn we naar elkaar gegroeid. Niet dus. Dit is nou wat ik bedoel! Mensen die steeds verder van elkaar verwijderen. Een gevaar voor de sociale harmonie in een gemeenschap. Beide partijen willen winnen, maar beide partijen gaan verliezen en trekken andere mensen er ook nog in mee.
-
@539 Dat zei m'n buurman nog toen hij zijn asbestschuurtje ging plaatsen. Ik vertelde destijds dat er een verbod op zou komen, omdat de beschaving doordendert. Zo ook met roken.
het plaatje nog bekeken? En de tekst van de ooit zo stoere cowboy?? -
@536 Is dat zo ?
-
@542
Heb niets gezien, verwijderd door redactie.
Dikkemick, probeer eens in te zien aub dat er altijd rokers zullen blijven, ongeacht of dat nu wel of niet in het cafe is.
De roker rookt vrolijk door.
JIJ kan en mag niet voor andere mensen beslissen wat een ander mag doen of niet.
Jij staat NIET boven andere mensen Dikkemick. -
@543 DAT of er lopen er gewoon meer los als dat er vast zitten....
-
@545
Denk het laatste.
Dikkemick we weten wel dat jij tegen rokers bent maar ook rokers zijn mensen en geen on-mensen, besef dat aub eens. -
Verwijderd door redactie
-
@517
Je zegt een auto is noodzakelijk
Ik zou zeggen pak eens vaker de fiets of het openbaar vervoer
Een auto is niks noodzakelijk aan
Ik moet in weer en wind op de fiets en voor langere afstanden met het openbaar vervoer
Ik kom ook overal waar ik naartoe wil hoor
Dus een auto is zo noodzakelijk nou ook weer niet -
@544 daar krijg je dan 3 minnen voor......3 minaars hier, hahha.
-
ik heb eens zitten na denken, eigenlijk zou elk kind recht op meeroken moeten hebben, als uit onderzoek blijkt dat tot 22% minder kinderen luchtwegaandoeningen krijgen, en er verder geen enkel nadeel bestaat vind ik dit een zaak die ernst genomen moet worden.
ook blijkt uit de film dat er geen enkel antirook geneesmiddel te bestaan
film
http://www.dailymotion.com/video/xdhzoo_de-anti...
alle wetenschappelijke argumenten zijn echt in de film. -
VVD-ers moeten lekker in hun eigen woonkamer gaan roken en de horeca met rust laten.
-
@550.
dloops,
1 + 1 = 3.
Echt waar, ik heb het horen vertellen.
Echt waar, je gelooft het niet hé, echt waar, serieus. -
@552
dat klopt Jan K
de Stivoro medewerker verteld een 1+1=3 verhaal in de film op post @550
hij gaat dan ook genadeloos op zijn bek. -
@551
Nou ja zeg..Je doet nu net alsof horeca-ondernemers bij zo`n wet roken opeens allemaal mogen en zullen toestaan.
Dat lijkt je toch niet zo heel waarschijnlijk? -
@553.
dloops, er loopt een tijdsmelding met dit filmpje mee.
Kun jij mij vertellen op welk tijdstip waar jij het in @553. over hebt plaatsvindt want ik kan het nl. niet vinden.
Overigens zeer amateuristisch in elkaar geflanst filmpje zeg waarin helemaal aan het eind een door de Stivoroman aangekaarte fatsoensnorm zoals gewoonlijk weer weggewuift wordt met rare vergelijkingen. Egoistme heet zoiets. -
@555
Het is een propaganda-filmpje..niet meer en niet minder.
Elisabeth Whelan wordt niet zomaar na enkele seconden al afgekapt.
Met de waarheid heeft het net zoveel van doen als Stivoro`s 28 seconden-campagne. -
@555
na dat hij de cijfers voor zijn neus kreeg, kon hij enkel zeggen,,dat hij overtuigd was zonder wetenschappelijke onderzoeken,,ligt er duim dik boven op.
je wil het gewoon niet horen -
Nou goed, even serieus weer. En ik bedoel ECHT serieus.
Kan een roker zich voorstellen dat een niet-roker die uitstoot vindt stinken. ECHT stinken, doordringend stinken? Kun je je dat een klein beetje voorstellen???
Goed. Dikke gaat in ZIJN eigen tuin zitten en 5 meter naast hem, wordt er ieder kwartier/20 minuten (langer houdt meneer het niet vol) een stinkstok opgestoken.
Ik begrijp dat deze meneer zelfbeschikkingsrecht heeft om te roken (nog...) en dat het zijn eigen tuin is. MAAR: MOET ik van zijn "plezier" meegenieten of moet ik iedere keer als hij zo'n stok opsteekt maar een geluidsoverlast gaan maken met b.v. de cirkelzaag?? Om het kwartier even 5 min. de zaag op vol vermogen aanzetten?? -
En als ik even op mijn eigen vraag a-la-Bonny mag reageren...
Die zou iets zeggen: "Dan doe je toch oordoppen in?"
Nee dus Bonny! Er zijn dingen die niet meer kunnen. Roken en continu overlast veroorzaken horen daar niet bij. De enige reden natuurlijk dat roken nog niet totaal verboden is, is de taks die erop zit. Jammer dat de regering (nog) zo hypocriet is. -
@553.
dloops, n.a.v. @555. VOOR DE TWEEDE KEER MIJN VRAAG, er loopt een tijdsmelding met dit filmpje mee.
Kun jij mij vertellen op welk tijdstip waar jij het in @553. over hebt, plaatsvindt en deze Stivoroman (in jouw woorden) GENADELOOS op z'n BEK gaat. -
Stemmen binnen halen voor de VVD,dat is volgens mij het enigste wat de VVD hier mee beoogt
-
@561
Wat de VVD er ook mee beoogt, ik vind deze opstelling van de VVD niet meer van deze tijd. -
@301
Als jij gelijk hebt, geef dan eens antwoord op @311.
Het zijn de kleine kroegjes die failliet gaan, de grotere hebben zeker 75% minder omzet.
Ik vraag me af of dan een barbecue nog wel mag van jullie.
En alcoholdranken moeten we ook maar verbieden, veel te gevaarlijk. -
Begin met roken zonder hulp van dokter en zonder laser.
-
@469
En jij moet gewoon eens ophouden met jou wil op te dringen bij een ander
OPDRINGER -
Roken is leuk!!
-
Job Gohen zei dat al voor de verkiezingen. Dus goed dat ze mekaar op dit punt gevonden hebben.
-
@565
Doet die niet, blijft het doen, begrijpt nog steeds niet dat de roker echt niet gaat stoppen voor hem. -
Ze paffen zich maar een slag in de rondte, ik kom toch niet in de kroeg.
-
Schande, VVD!
-
Ik ben voor de vrije keus van de kroeg zonder personeel. Waarbij de omschrijving wel zo moet zijn dat alleen de uitbaters in de kroeg mogen werken.
-
@566
Tot je ligt te creperen tengevolge van die "leuke" maar domme gewoonte. -
@572
Ah dat zeg jij........dus ? -
dat lukt ze niet en dat willen zelf ook niet anders had vvd de ziekenzorg niet zo verneukt VVD is een oplichters bende meer niet
-
Gewoon een ordinaire verkapte bezuiningingsmaatregel.
Mensen flink laten paffen dan worden ze niet zo oud en zo bespaart de schatkist weer een hoop geld -
De VVD en pafferige types.......
-
@571
Misschien zijn er wel uitbaters van eenmanskroegen die blij zijn met het rookverbod.
Hoeft hij tenminste niet zelf een rookverbod voor z'n kroeg in te voeren.
En als het rookverbod voor alle kroegen geldt is er ook geen sprake van oneerlijke concurrentie. -
5795 juli 2010 18:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@578
de wet was bedoeld ter bescherming van personeel, die heb ik niet.
ik heb ook geen ruimte voor een rookhok (42² m) grotere kroegen met personeel en een rookhok kunnen dus gewoon doorroken terwijl ik - zonder personeel - een algeheel rookverbod heb terwijl in eerste instantie de wet niet voor mij bedoeld was omdat ik geen personeel heb.
nu is er dus echte concurrentie vervalsing, ik geen personeel en geen rookruimte maar wel een rookverbod, de grotere kroegen met personeel een rookruimte, geen rookverbod, en das dan geen concurrentie vervalsing? de kleine kroegjes gaan allemaal kapot en de grotere - met personeel en zonder rookverbod - krijgen er nog meer klanten bij, jahoor deze wet is echt eerlijk...
broodroof is het en daar zit de KHN en grotere kroegen achter... -
@580
Die grootschaligheid maakt alles kapot.
En als ze je als kleine ondernemer je het brood uit je mond hebben gehaald kun je uit armoede naar de bijstand waar je te horen krijgt dat je eerst de rest van het bedrijf maar moet opmaken.
Stijgers in Politiek
Brussel adviseert Nederland met klem...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
12 uur 3 minuten geleden door ,Ton
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
13 uur 32 minuten geleden door All.you.need.is.love
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
15 uur 31 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
15 uur 50 minuten geleden door g.zeur
Samsom : Akkoord biedt geen uitweg uit...
Het akkoord over de begroting voor 2013...
15 uur 54 minuten geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
6 dagen geleden door choffy
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
PvdA-kiezers willen regeren met SP
PvdA-leider Diederik Samsom moet na de...
22 uur 14 minuten geleden door Ikkee.
Wilders vraagt weer uitstel debat eurofonds
PVV-leider Geert Wilders heeft...
7 dagen geleden door madsoft
Holocaust overlevende spreekt zich uit...
Een sterke boodschap van deze Holocaust...
13 uur 23 minuten geleden door Tweetsweet

