De aanklager van de KNVB had een veel zwaardere straf moeten eisen tegen Ajax-aanvaller Luis Suarez na diens bijtactie in het duel tegen PSV.
Sorteer op:
-
Vreemd, interne zaken bij andere politieke partijen zijn taboe, daar gaan ze zelf over, ook al betreft het wettelijke overtredingen als geweld, misleiding en fraude. Maar bij het voetbal, een beet in de nek van iemand die reeds vele malen getrapt was door medespelers moet zwaar gestraft worden als "Voorbeeldfuntie"
Twee of drie maten om mee te meten.... -
nou ja zeg...hoe durft de VVD. Over miljoenen belangen spreken, weten ze wel hoeveel Ajax dit zelf gaat kosten? Bemoei je maar eens met belangrijkere dingen; NS en Pro Rail terug naar de overheid bijvoorbeeld. Maak je niet druk om dit soort dingen please. 7 duels is echt flink, 5 was in mijn ogen beter geweest en ik vind dat vanaf nu de straf voor smerige ellebogen en natrappen dan ook verhoogd moet worden. Sowieso een matennaaier die Bakkal, eerst vriendelijk en lachend het veld aflopen en een dag later willens en wetens een rapport opstellen zodat hij weet dat er een schorsing zal komen. Báh!
-
de VVD vind straf Suarez te laag, nee samen regeren met een partij rascisten dat kan wel, laat de VVD even over zichzelf nadenken, stelletje hypocriete idioten daar bij de VVD
-
Ik heb vorige week vrijdag er ruim 5 uur over gedaan om thuis te komen vanuit Utrecht, samen met duizenden andere reizigers! NS faalde hopeloos, maar de politiek zegt er niets van, Schandalig om mensen zo in de kou te laten staan! Dat vind ik echt wel belangrijker dan 1 gefrustreerde voetballer.
Oh ja...ooit wel eens gehoord van NIels Kokmeijer? Die kan na die schandalige overtreding geeneens meer voetballen, maar kreeg slechts 10 wedstrijdjes schorsing, terwijl er met Bakkal niets aan de hand is. Donder op VVD! -
hahahah de VVD probeer zo ook te scoren zie dit eens http://www.youtube.com/watch?v=Fd4HdfDFpHg
-
Ze willen een kleinere overheid aan de ene kant maar als ze zich met dit soort dingen moet gaan bemoeien kunnen ze nog wel wat ambtenaren gaan aanemen.
Wanneer gaat men nu eens een keer regeren ipv reageren op de media omnog wat zetels te scoren.. -
Blij om te zien dat @3 het presteert om binnen een paar minuten weer bij Wilders uit te komen als het om voetbal gaat. Job well done ;)
Persoonlijk denk ik dat er wel belangrijkere dingen te bespreken zijn in de tweede kamer dan de 'vampire-bite' van Luis Suarez. Maar goed, morgen komen er vast kamervragen of de kleur van Zwarte Piet nog wel politiek correct is en of we ook niet blanke pieten moeten hebben.
Het ergste is nog wel dat dit soort jokers met dit soort idiote compleet niet-relevante opmerkingen per jaar wel bijna een ton euro wegtikken. .. -
Als hij vanuit de overheid een straf op wil leggen, doe dat dan door subsidies te snoeien. Voetbal vind ik ook cultuur.
-
Niet erg liberaal van de VVD
-
Heeft dat kamerlid niets beters te doen? De regering heeft geen zeggenschap over de Knvb. Als een van de betrokkenen er problemen mee heeft kunnen ze het proberen aan te kaarten bij een rechter. Heeft de overheid niets mee te maken.
-
Over voorbeeldfunctie gesproken. Betekend ook als Politici de wet overtreden ook veel harder gestrafd moeten worden. Ben benieuwd wat zijn oordeel hier in is. Ja 7 wedstrijden schorsing van Suarez vind ik een redelijke straf aangezien hij nog een voorwaardelijke straf van 1 duel had staan. Mocht er sprake zijn van toebrengen van zwaar letsel dan mag dat best nog harder gestrafd worden. Misschien de schorsing gelijk stellen aan de duur van herstel van de betreffende speler die door zo'n actie geblesseerd is geraakt...
-
Nou overheid.. VVD bemoei je dan liever met de staffen van Lucassen, Hernandez enz enz
Wat een ongelooflijk belachelik actie, het moet niet veel gekker worden ! -
Vroeger was de VVD nog een liberale partij. Nu zijn ze compleet de weg kwijt en denken dat de overheid alles moet regelen.
-
Heerlijk, die mondelinge daadkracht van de VVD! Spierballentaal, dat krijgen we veel te weinig uit Den Haag.
-
Moeten ze bij de VVD niet iets anders doen...,,
Ooooo ik snap het nu ze hebben meer verstand van voetballen...
go en dat regeert dit land -
Belachelijk geluid uit VVD hoek. Laten de heren en dames politici zich eerst druk maken over hun eigen verantwoordelijkheden. Daar hebben ze het moeilijk genoeg mee. Zorg dat ons land weer veiliger wordt door overlast, geweld, bedreigingen, wapenbezit en overige criminaliteit aan te pakken. Zet daar de eigen tanden maar eens in!!
-
@3: Waarom moet een topic over voetballen altijd weer uitdraaien op iets totaal anders ? zucht .....
-
Weer zo'n schijt Hagenees die het nodig vind om zijn bek open te trekken over Ajax.
Hou toch lekker je smoel en hou je met dingen bezig die echt belangrijk zijn. -
En weer valt een VVD-er door de mand als NEP-liberaal.
De VVD zou moeten pleiten voor:
- stopzetten van subsidies aan sportclubs
- eigen verantwoordelijkheid van de bonden
Maar ja, alles voor het pluche. -
Aan de fracties van VVD, PVV en CDA: STRAFFE TAAL IS IETS HEEL ANDERS.
-
Blijkt dat veel mensen vinden dat de politiek zich nergens mee mag bemoeien.
Waarom wordt dit bijtincident als een akkefietje afgedaan terwijl als een minister maar iets verkeerd zegt het opgeblazen wordt.
Ja, de regering zou zich niet met de sport mogen bemoeien, maar dan ook geen miljoenen subsidies meer geven.
En ja, ik weet dat ik veel tegenstand zal vinden hier, maar het is mijn mening. -
Het VVD kamerlid heeft groot gelijk.
Kannibalisme is verboden over de hele wereld, als we de naar de PVDA moeten
luisteren, zal hij als straf 2 dagen bladeren moeten ruimen in het Vondelpark
Gelukkig is er nu een rechts bewind die korte metten maakt met dit soort praktijken. -
@21 Inderdaad: geen subsidies en geen bemoeienis. Op welk terrein dan ook. Gevolg: eerlijker, goedkoper en beter.
Maar leg dat maar eens uit aan de netto-ontvangers... -
Het is allemaal keurig geregeld door de diverse sportbonden. De overheid moet zich daar niet mee bemoeien. Ik moet er niet aan denken. Een overheid die politie-achtige taken op zich neemt om eenvoudige akkefietjes als voetballen. Zulke verhalen hoor je wel eens overwaaien uit bijv. Noord Korea, na een slecht verlopen WK.
-
VVD vindt straf Suarez te laag....
De VVD zal wel angstig zijn dat er zo meteen ook in de kamer gehapt zal worden.
Happen naar pijnenburg mag,,
Dus direct maar een voorbeeld stellen met hogere straf eisen... -
@18 = Prima genuanceerd verhaal....keurig!
-
Ik vind wel dat de man een punt heeft. Zo'n omhooggevallen straatjoch als die Suarez heeft inderdaad een voorbeeldfunctie. Die gast krijgt miljoenen omdat ie een kunstje kan. Als ie dat niet kon had dat pestventje ergens in Colombia in de goot lijm liggen snuiven. Misplaatst om zo'n figuur de hand boven het hoofd te houden.
Begin maar eens met het overheidsgeld in te trekken. Die sportclubs zijn rijk genoeg. -
Op zich zelf is het wel een gave om een voetbalbijtincident direct tot een politiek debat te verheffen. (hé zelfs bij het typen gaat er rood lijntje door)
-
Politiek is Politiek en Sport is Sport! Wel eens gekeken naar debatten in Aziatische landen? Daar slaan politicie elkaar gewoon in de kamer, en die krijgen toch ook geen celstraf? Laat de KNVB voetballers dan maar straffen en laat de VVD ergens anders moraalridder gaan spelen......
-
ik denk wel dat er rekening mee gehouden is met het feit dat hij verminderd toerekenings vatbaar is /was.
hij ziet eruit als een mongool en zijn actie was van een idioot.
7 wedstrijden is prima -
@28
voetbal bijt incident... is dat in een voetbal bijten.. -
@27
en het landsbestuur heeft geen voorbeeldfunctie????????????
wat doen ze dan met een zooi criminelen? -
Opzich begrijp ik het wel. Moedwillige overtredingen zoals deze kun je ook onder mishandeling rekenen. Immers dat was het ook geweest als het op straat was gebeurd. Ik zou me daarom ook voor kunnen stellen dat de KNVB helemaal niet straft bij dit soort overtredingen, maar aangifte doet van mishandeling bij de politie en het daarna aan de rechter over laat.
-
Dacht dat juist de VVD voor minder overheidsbemoeienis is dus dit lijkt mij een sterk staaltje van scoreboard-politiek
-
Het is wel zo dat je niet goed bij je hooft bent als je een andere speler bijt.
-
Let wel : Wat Suarez geflikt heeft slaat helemaal nergens op en dat hij stevig gestraft wordt lijkt me helemaal op z'n plaats. MAAR . . . Laat de politiek zich asjeblieft niet met sport bemoeien. Dit is een aangelegenheid voor de KNVB en Ajax.
En dat nu uitgerekend de VVD, die zowat tegen elke vorm van overheidsbemoeienis is zich hier druk over gaat maken is gewoon bizar. Zeker als je ziet wat er zich allemaal in de coalitie afspeelt. Laat ze zich daar maar eens op concentreren. -
@33
Precies. Waarom worden sporters nooit strafrechtelijk vervolg voor zaken waarvoor wij als we het op straat zouden doen regelrecht in de bak belanden. De wet geld voor iedereen en op het sportveld gelden geen andere regels. Belachelijk dat zware en opzettelijk overtredingen waarbij andere spelers gewond raken zo'n lage straf staat. Een paar weken schorsing is geen straf. -
Gaat de politiek zich bemoeien met spelregels van de sporttak en eventuele straffen?
Het lijkt me een incident wat in de jurisdictie van de sportwereld moet vallen.
Anderzijds is het wel een geval tussen mensen onder elkaar die onder de "algemene" wet vallen.
Ik begrijp alleen de toegevoegde waarde van het VVD oordeel niet. -
Daarom is deze uitspraak zo politiek volmaakt, ook al slaat het nergens op...
Of is het een stille hint naar de PVV die mensen die ernstiger vergrijpen pleegden toch zonder sancties laten zitten? Maar dat is natuurlijk te ver gezocht, toch, omdat de politiek deze uitspraak heeft gedaan denk ik er het mijne van. -
Gewoon celstraf;een voetbalstadion is toch geen vrijhaven.Deze man gewoon bij de rechter en de bak in klaar.
-
Je geloofd het niet tot je het zie staan, dit klinkt als een grap, zelfs voor een doorgewinterde PSV supporter - dit slaat nergens op.
-
Ik snap er helemaal niets meer van: ik dacht toch echt dat de VVD stond voor *minder* overheidsbemoeienissen. De laatste tijd willen ze werkelijk overal een poot tussen de deur. Ze zijn onderhand nog erger dan dan de Jehova-getuigen.
-
Kijk, had Suarez nou door gebeten dan zeg ik ja, dr uit met die gast voor het hele seizoen of zo, het resultaat van deze beet was een rood plekje, ik denk dat het 2 misschien 3 dagen later al niet meer te zien is.Het zag er qua incident alleen niet prettig uit.Die gast van Vitesse kreeg 5 wedstrijden en die beet iemand in de neus,
dus het is echt wel gelijke monniken gelijke kappen, zo'n VVD figuur wil blijkbaar ook ff in het nieuws, that's all. -
De VVD doet wel ergere dingen dan Suarez.
-
@40 Precies waarom laten we straffen aan de sportbonden over. Gewoon naar de rechter en behandelen als ieder ander. Moet je kijken hoe snel het aantal overtredingen terug loopt.
-
De hele regeriing moet gewoon met zijn poten van voetbal afblijven , en gaan regeren!!!!! sukkels
-
Vroeger was de VVD een liberale partij, je weet wel, zo van minder overheid en minder bemoeienis.
Dit is een civiele zaak. Heeft de overheid niets mee te maken. Echt iets wat Ajax, de KNVB en PSV lekker mooi onderling mogen oplossen.
Pas als er aangifte wordt gedaan en het een strafrechtelijke zaak wordt mag de overheid zich er mee bemoeien. -
@37
Misschien omdat voetbalclubs vanwege hun belangen vaak boven de wet staan. Kijk maar eens naar de inzet van de politie bij voetbalwedstrijden en de vernielingen gepleegd door voetbalsupporters. De voetbalclubs en de voetbalsupporters hoeven daar niet voor op te draaien. Nee, dat mag de Nederlandse belastingbetaler doen. -
De politiek moet zich niet met voetbal bemoeien. Zeker niet zo lang ze zelf de zaken niet op orde hebben. Het enige bemoeien wat ze van mij mogen is korten op de subsidies. Voetbal is namelijk net zo goed cultuur en dat meten met twee maten gaat natuurlijk nergens over.
-
heeft meneer een dubbel paspoort? dan lijkt me de oplossing simpel. nederlands paspoort intrekken en terug sturen.
-
dus belachelijk!!!!!
-
Nee, nu moet de overheid zich er niet mee bemoeien. Nu moeten ze zich maar met andere zaken bezighouden.
Lijkt me een goed idee. Dit betekent naar mijn mening dan ook dat de overheid moet stoppen met het verlenen van subsidies. Geen stadion die nog gekocht mag worden door de gemeente. Geen miljoenen steun meer voor het voetbal. Dus ook clubs die in financiele moeilijkheden zitten moeten het dan zelf oplossen.
Prachtig. Het voetbal zal zichzelf dan opheffen. Zijn we ook van het geweld af!!.
Met alle reacties van boven komt het op mij neer dat de mensen wel de lusten willen maar niet de lasten. -
Als ik mijn buurman zo zou bijten wed ik dat de mij door de overheid opgelegde straf vele malen lager zal zijn.
En nu wil ze zich gaan bemoeien met voetbal?
Dat Suarez aangepakt moet worden is duidelijk, maar wat mij betreft doet de KNVB het beter dan de overheid.
Misschien moeten we het omdraaien. ;-) -
@48
Vergeet niet de miljoenen waarmee gemeentes clubs boven water houden. Over schandalig gesproken. Bij financieel wanbeleid moet je een club gewoon failliet laten gaan. Daar moet de overheid zich eens niet mee bemoeien maar nee men is te bang voor "de fans" ipv van "de fans" gewoon keihard te zeggen dat ze bij de bestuurders die er een potje van hebben gemaakt moeten zijn geeft men de club een potje met ons geld. -
Straks gaat Wilders ook nog hardere straffen eisen, dat moet hij vooral gaan doen. Hoe durven ze zeg die politici. Wat mij aangaat is de strafmaat voor Suarez hoog genoeg
-
Deze nieuwe regering wil zich blijkbaar overal mee bemoeien. Weinig liberaal, veel totalitair.
-
Een hogere strafmaat is mij ook op zijn plaats voor een voetballer met zo'n voorbeeldfunctie. En dan nog niet eens je excuses aanbieden ook niet.
Echt een dom voetballertje uit A'Dam. -
Dat een politicus zich uitspreekt op persoonlijke titel, is ok, als hij persoonlijk verteld wat hij ervaart door de verruwing is oke, maar doe dit niet onder de hoed van een partij, kijk naar uzelf daar begint verruwing etc, lees alleen al wat hier allemaal boven staat! verbeter de wereld maar begin bij jezelf zou voor iedereen een gedachte moeten zijn die we de hele dag meenemen.
-
Hier heeft de VVD wel een punt. Straffen moeten voor amateurs en profs gelijk zijn.
-
Wat heeft een politieke partij zich te bemoeien met de strafmaat van een voetbalbond, al vind ik de strafmaat ook te laag.
-
6125 november 2010 08:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De vele reacties dat de VVD zich er niet mee moet bemoeien kan ik begrijpen. Maar het argument dat de VVD aanvoert vind ik goed. Ik denk dat de meesten hier onderschatten hoeveel impact de acties van voetballers op het veld hebben op het gedrag van de kijkers.
Als een profvoetballer de scheidsrechter helemaal stijf vloekt om een (in zijn ogen) dubieuze beslissing, dan mag mijn zoon van acht dat toch ook? Natuurlijk mag dat niet, en ook die profvoetballer mag dat niet, maar op TV lijkt het alsof er niets aan gedaan wordt. Dit leidt tot verruwing van de maatschappij en het voetbal in het bijzonder. Iedereen die het daar niet mee eens is zou eens wat vaker zijn gezicht moeten laten zien langs de voetbalvelden bij jeugdwedstrijden of bij andere sporten. -
Complete onzin, hebben ze niks beters te doen?
De Jong breekt iemand zijn been en je hoort er niemand over in de politiek (het was in Engeland maargoed, het is een NL speler), Suarez brengt iemand geen zichtbare letsel toe en nu ineens gaat iemand het veroordelen..
Laat het voetbal maar aan de KNVB over, schoenmaker houd je bij je leest! -
Oh jee, de overheid ziet weer een melkkoe....
-
Bij ernstige incidenten op het sportbalveld zou de scheidsechter aangifte van mishandeling moeten doen bij de politie. In lichtere gevallen moeten de clubs of sportbonden het zelf maar regelen.
Hockeyscheidsrechter De Liefde nieuw in de Tweede Kamer moet zich profileren om bij nieuwe verkiezingen weer een plaatsje in de TweedeKamer of beter te kunnen krijgen. Dat dit werkt zien bij bij de staatssecretaris Zijlstra die zich vooral profileerde met domme opmerkingen. -
Weten we ook wat hem bezighoudt ! Kan z'n bovenkamer wel verhuren, ruimte zat.
-
@60
Wat heeft een politiek partij. Wat heeft een politieke partij te maken met de strafmaat van een sportbond? Ben je helemaal besodemietert. De overheid bepaald nog altijd de wet niet de sportbond. Politiek partijen dienen zich overal mee te bemoeien dat is hun taak. -
Wat een kneuterige vorm van politiek bedrijve zeg.
Lees de laatste twee oranje zinnen op http://deliefde.vvd.nl/
Meneer is zelf betrokken bij sport en scheidstrechtert wat in het (hoe kan het ook anders...) hockey, mag nu in Den Haag op een blauw stoeltje zitten, en denkt daar gelijk maar misbruik van te moeten maken. Politiek heeft zich niet op een dergelijke wijze te bemoeien met sport!
Ik sluit me bij een aantal meningen van hierboven aan....
Uiterst matig getimed, en zodoende nogal inconsequent op dit moment, om de mond vol te hebben over overheidsbemoeienis bij geweld in de sport, terwijl de VVD recentelijk consequent weigert een standpunt in te nemen t.a.v. maatschappelijk wangedrag van regeringspartner PVV. Dit betreft geen voorbeeldfunctie?
Snel je mond houden, eerst de zaakjes zelf op orde hebben... En dan mag je misschien nog een keer terugkomen met je grote mond. FOEI! -
Laat die vvd lekker naar zichzelf kijken,een land regeren kunnen ze niet dus gooien ze het op een andere boeg.
Als de politiek zich gaat bemoeien met de strafmaat in het voetbal,is voor mij de gein er vanaf,en ik kijk nooit meer naar een wedstrijd.
Dus vvd,steek je hand in eigen boezem daar je kom je veel meer rottigheid tegen -
7025 november 2010 08:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De VVD is nu eenmaal een groot liefhebber van straffen, beboeten, dwingen, verplichten, aanpakken etc. Als een VVD'er de woorden 'straffen' en 'bezuinigen' hoort, komen er waarschijnlijk spontaan gelukshormonen vrij. Hetzelfde geldt in feite voor de rest van dit kabinet. Alleen hanteert men binnen de eigen gelederen natuurlijk aanzienlijk soepelere normen.
-
De VVD wil zich overal in vastbijten lijkt het wel !! :-)
-
Als VVD stemmer vind ik ook dat de politiek zich niet moet bemoeien met de straffen die de KNVB aan spelers op kan leggen. Als er al aanleiding is voor verdere vervolging is daar de burgerrechter voor.
Overigens wel mateloos irritant dat steeds weer dezelfde mensen hier de discussie gelijk naar Wilders en de PVV betrekken, wat een onvoorstelbare frustatie druipt er bij die inzendingen af. -
Misschien moet de VVD gelijk haar hoofd even buigen over t clubje genaamd PVV
-
Wat een dwaas.
Pak Joris Demmink aan als je je ergens mee wil bemoeien! -
Het begin van een poging om een totaalstaat te vestigen .
Zie hier de rechtse " vrijheid " met een " zich terugtrekkende " overheid.......... -
Deze VVD-er de Liefde laat maar 's weer zien dat het "liberale gedachtengoed" ook maar een vernisje kan zijn. Wat een overheidsbemoeienis met een commercieel bedrijf!
En laten we wel wezen, deze Liefdesbeet is ook niet hetzelfde als een kopstoot of klappen uitdelen. Maar deze meneer wil punten scoren met zware straffen voor iedereen die niet op het pluche zit! -
Waar bemoeien ze zich mee!?
.Als ze mee willen bemoeien, dan moeten ze zich ook gaan beoeien met de salarisen van voetballers in Nederland en Europa,want die worden te hoog en zijn ook in verhouding met de amateur voetbal belachelijk hoog. -
Och jee, wat een spierballentaal voor de bühne.
Als een speler de spelregels overtreed, is dat een zaak van de tuchtcommissie van de KNVB.
Als een speler de wet overtreed (in of buiten het veld) staat het de overheid vrij om strafrechtelijke vervolging in te stellen.
Kortom: bemoei je met je eigen zaken. -
Juist, dan kunnen hun overbodige vrienden, die door de reorganisatie als ambtenaar hun baan gaan verliezen, toch intern worden weggeschoven naar een nieuwe functie. In Tv studio's kijken naar alles wat de burger doet en ze dan extra straffen. En omdat dit heel statisch werk is, ze rijkelijk belonen met toelage's en andere bonussen.
-
@74
Wat ben je toch een zielig iemand -
Goh als de VVD zich wil bemoeien met voetbal,waarom worden ze geen scheidrechter.
Ik zou het liefst ook al die idioten bij de vvd eens lekker willen bijten. Maar dan doe ik wel me Jaws kunstgebit aan.
Ik keur het niet goed wat Suarez heeft gedaan. Maar 1 ding die jongen zit er helemaal door heen. Misschien een burn-out. Als voetballer heb je geen keus.
De ene kan het makkelijker handelen dan de ander. Tip voor Ajax stuur Suarez lekker op vakantie. Dan komt ie in februari weer in topvorm terug. -
De politiek heeft niets te zeggen over de individuele rechtspraak. Ze zijn wetgevend. Dit voorstel druist direct in tegen de trias politica. Wat wil de VVD? Een dictatuur vestigen?
-
Het is dezelfde overheid die bakken vol met geld betaalt (ons geld) aan betaald voetbal. Al is het alleen al al het vandalisme wat steeds plaatsvindt en alle politieoptredens die noodzakelijk zijn. Mag je dan van een professionele speler met een dijk van een salaris dat betaald wordt door de gehele gemeenschap dan ook een voorbeeld verwachten? Ook wat mij betreft is de straf niet hoog genoeg. 6 maanden schorsing met inhouding van het halve salaris dat zou je waarschijnlijk in het bedrijfsleven als straf gezien hebben.
-
"Volgens VVD'er de Liefde moet de KNVB de voorbeeldfunctie van het betaald voetbal serieuzer nemen, anders kunnen de miljoenen euro’s voor fairplay-projecten beter aan andere zaken worden uitgegeven."
Wellicht heeft hij hier degelijk een punt.......
@74 Zeurpiet en sukkel. -
Wanneer de zoveelste PVV'er over de schreef gaat hoor je ze niet , want ze willen zich niet mengen in andermans zaken en nu willen ze zich als een tuchtcommissie in het voetbal op gaan stellen. Bemoei je hier nou even niet mee en hou je bezig met regeren, dit is al moeilijk genoeg voor de VVD.
-
Zou de politiek zich niet met 'belangrijkere' zaken moeten bezighouden? Bv. in plaats van BTW verhoging op kunst/cultuur die wachttijden van politici stopzetten. Schandalig!
-
Volgens mij zijn er op het moment wel belangrijkere zaken waar de VVD zich mee bezig zou moeten houden.
-
'Overheid moet zich kunnen bemoeien met straffen'
Ik had liever dat de overheid zich bemoeide met het aanpakken van clubs wiens supporters de boel verzieken.
Wil de overheid zich straks ook kunnen bemoeien met het wel of niet goedkeuren van een doelpunt?
Ik zie wel waar de prioriteiten liggen. -
Het schorsen van een speler op basis van buitensporig grove "overtredingen" is mij te soft. Zelfs al krijgt de speler een boete opgelegd, met een salaris van 5 ton of meer per jaar is dat geen straf die in verhouding staat tot het "vergrijp" in mijn beleving.
Het is niet de eerste keer dat deze kleuter onsportief gedrag vertoont. (de bekende WK handsbal bijvoorbeeld) Een rode kaart is eigenlijk een te lage straf op zo'n belangrijk moment. Of eigenlijk een te hoge beloning. Pure competitie vervalsing, de komende 3 WK's geen Suarez is wat mij betreft een passende straf.
Zo iemand komt te makkelijk weg met zaken als schwalbes, kaarten vragen/eisen bij overtredingen van de tegenstander enz.
Dus ja, hij raakt overmoedig en het raakt van kwaad tot erger.
Ik zit hier bij een concurrent. Als ik nu eens bij iemand van hen aan het sleutelbeen ga knagen, zou ik dan nog een baan hebben denk je?
Of kom ik weg met een weekje onbetaald verlof?
Ik vind de kamervraag niet eens zo vreemd, het is een potentieel geweldsdelict.
Uiteraard valt of staat een zaak met al dan niet aangifte doen daarvan.
Maar die verantwoordelijkheid ligt dan weer bij de gebetene.
Suarez heeft wel degelijk een voorbeeldfunctie. Er zijn veel jochies die hem als hun held zien. Het zou jammer zijn als straks de tetanus injecties niet aan te slepen zijn omdat deze jeugd elkaar de strot afbijt omdat hun held dit ook mag.
Ik begrijp dat dit overdreven overkomt maar het gaat toch al niet zo geweldig met onze sociale gedragsnormen dus laten we vooral een voorbeeld stellen in gevallen die echt overduidelijk te ver gaan. -
Alles willen privatiseren, maar met dit soort dingen willen ze zich ineens wel bemoeien? Een woord... Hypocriet.
-
9225 november 2010 08:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Dit is makkelijk scoren
Laten ze hun tanden maar ergens anders in zetten -
Wat een stelletje opportunisten bij de VVD zeg ...
-
afgezien van de vraag of de mening van de VVD hier relevant is, in principe ben ik het wel met de man eens....
-
@29 "in Aziatische landen? Daar slaan politicie elkaar gewoon in de kamer, en die krijgen toch ook geen celstraf?"
En dus moeten politici elkaar hier ook maar gaan slaan? Of slaan in het algemeen is wel goed?
Wat voor redenatie zet je hier neer?? Raakt kant noch wal... -
De VVD heeft goed door hoe populisme werkt, wat dat betreft is de PVV een goede leerschool voor de VVD. Waarom heb ik zo het gevoel dat dit niet recht uit het hart komt maar gewoon opportunistisch is van de VVD. Als ze nu eens een punt maken van het harder optreden tegen witteboordencriminelen die hoog in de top van bedrijfsleven en banken de boel bij elkaar graaien i.p.v. een groot punt te maken van een incident op het veld. Maar ja, dan schoppen ze natuurlijk haar eigen electoraat tegen de schenen!
-
Laat Bakkel maar aangifte doen bij de politie. Dan wordt Suarez gestraft als iedereen die geweld gebruikt. Hoewel mocht het bij een gewone burger gebeuren dat hij gebeten wordt op straat dan heeft de politie geen tijd en is de dader onbekend. Suarez wordt dan al meer gestraft dan een anonieme gek op straat omdat hij wel te achterhalen is.
-
neem even een tijdsprong van pak-m-beet, een paar honderd jaar vooruit....
Wat zullen de mensen uit die tijd zich rotlachen om deze vorm van "sport".
Ooit uitgevonden door het Britse volk heeft voetbal zich gemanifesteerd in een grote gewelddadige geldverslindende volksvermakelij.
Niets tegen een balletje trappen, want dat mag ik ook graag doen, maar zoals het klootjesvolk én de politiek deze bezigheid serieus neemt? Ik lach nú al!
Geweld op het veld word door veel mensen als "normaal" beschouwd, evenals het geweld buiten het veld. Vernielingen, bedreigingen, lichamelijk geweld, en dat allemaal om het kleur van het T-shirtje, want meer is het niet.
Zeg nou toch zelf; wát onderscheid is er tussen de clubs onderling? Voetballen alleen Friezen in Heerenveen? (ééntje dus)
Zijn alle Ajax spelers Amsterdammers?
En de trainers?
Ziet u mijn punt? Wát maakt de ene club voetballers nou zo anders dan de andere? Uiteindelijk moet je toch kunnen toegeven dat het alleen het T-shirtje is wat de één van de ander onderscheid.
Voetbal zal net als de bokssport en andere zinloze barbaarse "sporten" als volslagen belachelijk worden beschouwd als de mensheid beschaving heeft bereikt. -
@2 , enige realiteitszin is jou vreemd zo te zien.
Bakkal een matennaaier? Die hield zich KEURIG op de vlakte na de wedstrijd. Dat de beelden maar voor zich moeten spreken. En dat is ook zo gebeurd. Een rapport van Bakkal verandert daar niks in, want de beelden spreken voor zich. Bovendien hoeft hij in het rapport toch zeker niet te gaan liegen???? Hij is gebeten (!!!!) tijdens een voetbalwedstrijd (!!!). Hallo? Wakker worden....!!! Hoe kun je van een bijter (!!!!) een slachtoffer maken???
Trouwens... 7 duels is mede gebaseerd op het feit dat er nog een voorwaardelijke straf liep voor suarez. Anders was het waarschijnlijk eerder 5 geweest. Dus wel even de feiten checken voor je wat uitkraamt. -
Waar het om gaat is dat Suarez een achterlijke en barbaarse overtreding heeft gemaakt, ik heb nog nooit zo iets gezien en was geschokt. En er bestaat zeker een kans dat kinderen die dit hebben gezien zich ook agressiever gaan gedragen.
-
je hebt politiek en je hebt sport...of is sport politiek en politiek sport. Als dat zo is, krijg je toestanden waarin de politiek zich met de sport wil gaan bemoeien, weer interventie van de overheid, bemoeizucht. Terwijl de politiek geen interventie toestaat...van de burgers of zo. Hypocriet zootje. Nee, dus. Geen overheidsbemoeienis. Laat ze zich bezig houden met banken of met de ns of zo.
-
Gewoon ontslag, en dan zonder gouden handdruk of wachtgeld. Dit soort barbaarse figuren hoeven we niet te tolereren....
-
Tja politiek valt er niet veel meer te halen, als Den Haag zich alleen nog met sport gaat bemoeien, koop ik een seizoenskaart van Fortuna Sittard!
-
Ik ben het helemaal met de VVD eens: dit monster Luis Suarez zou in ieder geval dit gehele seizoen niet meer mogen worden toegelaten op de velden.
-
Is Suarez gestraft?! Hoorde gisteren op het journaal dat hij een paar dagen weg is voor een korte vakantie, ik vind dat geen straf hoor! Verplichte aanwezigheid bij het team gebeuren en flink korten in zijn salaris en/of een flinke boete zou beter op zijn plaats zijn. Subsidies geven op voetbal vind ik zo wie zo overbodig gezien de topsalarissen die ze mogen ontvangen.
-
Hahhaha de politiek gooit het argument "voorbeeldfunctie" in de strijd.
Kan het nog hypocrieter. -
hmmmmm.... waar bemoeid de overheid zich nu dan weer mee?
Hebben ze geen krediet-crisis te bezweren? -
@99 Beschaving of barbarisme heeft niets met voetbal te maken, je kan die zaken niet met elkaar verbinden. Je kan wel zeggen dat er een bepaalt slag volk naar voetbal gaat die hun primitieve emoties niet kunnen kanaliseren en voetbal eigenlijk gebruiken om opgekropte agressie bot te vieren. Stel dat je voetbal afschaft zal deze agressie van dat bepaald slag volk zich elders manifesteren. Het is een maatschappelijk probleem dat tot uiting komt tijdens voetbalwedstrijden. Het feit dat een speler over de schreef gaat, noem ik maar voor het gemak een incident, gezien het feit dat je voetbal toch nog steeds een redelijk veilige sport kan noemen.
-
@62
klare taal en volledig mee eens.
Alleen al hoe sommigen hier reageren op andermans mening en verbaal helemaal doorschieten is al een mooi voorbeeld.
Het gebrek aan respect voor onze medemens in het algemeen is aan het wegzakken.
Dit soort incidenten draagt daar aan bij.
Jammer hoor. -
Ik ben voor scheiding van sport en staat.
-
En dat er lui zijn die een paar taken moeten neerleggen en toch de volle mep,datvangen,daar hoor je hem niet over liegen en bedriegen mag wel
Dat moet zwaarder bestraft worden ,maar dat doet pijn als hijn dat zegt -
Laat die VVD schoenmaker zich bij zijn leest houden! Laat hem het land gaan besturen ipv media-geil zijn mening geven over Suarez.
Suarez is natuurlijk een onvolwassen verwend jochie, maar dat zelfs politiek Den Hag daar een mening over gaat geven is belachelijk! -
@12
Is dit nu niet precies wat er bij Suarez gebeurd?
Dus onderschrijf je het argument van de VVD.
;-) -
Veel te laks van de Politiek om pas op zo'n opvallend incident te reageren...ik erger me wekelijks aan het gedrag van "volwassen" profvoetballers op het veld die schijnt het altijd op de ledematen van de tegenstander uit te zijn...Dáár moeten de clubs en de KNVB zich maar ook over buigen. Al die kleine incindentjes uiten zich een keer in zo'n groot incident...ook in het geval Suarez is er een voorgeschiedenis, net als in het geval van Zidane...dat gedrag is niet te vergoelijken, maar het begint altijd met al die kelien pesterijtjes...dat noemt zich dan sportief ....
-
@114
Moet @112 zijn uiteraard. -
ik heb hier hele dubbele gevoelens bij
vroeger vond ik voetballen leuk en was er haast elke dag mee bezig. nu besteed ik er nog amper tijd aan. waarom ? ten 1e vind ik het maar een zootje verwende kleuters die eerst over geld zeuren en dan daarna ook nog vergeten zich in te zetten
ten 2e het gedrag als spelers zoals Suarez en Ibrahimovic met los vliegende armen, schwalbes en nu dit weer maken voor mij voetbal een ergernis die ik zelfs bij de allerkleinsten terug vind op het voetbalveld
dus dat de politiek daarop gaat reageren lijkt me logisch want er gaat inderdaad veel geld elke week weer naar het voetbal en de lui die zich ook buiten het veld zo gedragen. geen idee wat er eerder was maar overtuigd dar er een wisselwerking is tussen gedrag op en naast het veld
maar ook ik vind het op dit moment wel erg hypocriet overkomen
schijnbaar mag je in een paarse stoel wel dit soort gedrag vertonen en ben je als voetballer meer dan een concertorkest, misschien moeten die ook steeds vallen, slaan en bijten, trekken ze ook meer publiek van een bedenkelijke soort -
@62 Helemaal mee eens, maar als er een parij voor verruwing pleit door een verdere tweedeling in de maatschappij te creëren is dat o.a. de VVD wel. Sociologen schrijven al jaren dat er een duidelijk verband bestaat tussen agressie en geweld in een samenleving en de tweedeling in die samenleving. Je kan over het algemeen best stellen dat het niet de hoogopgeleide Nederlander is (uitzonderingen bevestigen de regel zeg ik maar alvast) die gevoelig is voor dit schechte voorbeeldgedrag of evt. zelfs schuldig is aan dit gedrag. Nee het zijn de laagopgeleiden die hun frustraties botvieren op zaterdag of zondag.
-
@109 Neen, het is GEEN maatschappelijk probleem, maar een probleem van een hinderlijke minderheid. Net zoiets als de krakers uit Amsterdam.
Maar waar het eigenlijk om gaat is dat de acties van spelers op het veld gevolgen hebben voor het doen en laten van de mensen die er naar kijken. En omdat dat er heel veel zijn, en omdat de beelden steeds maar weer herhaald worden, veranderen de normen en waarden en het gedrag van de kijkers.
En DAAROM moet dit zwaarder worden bestraft dan bij een potje recreatievoetbal. -
De overheid moet zich zeker hier mee bemoeien,,,er gaat heel wat belastinggeld naar de "voetbalwereld".
-
Nee. Anders gaat de politiek zich ff met voetbal bemoeien. Moet ik Rutte straks ook bellen om te vragen wanneer ik mag gaan poepen ?
-
De VVD slaat inderdaad de spijker op de kop.
maar het is wel zo dat de boetes voor betaald voetbal hoger liggen dan bij de amateurs.
daarom zijn de schorsingen zo verschillend.
zie daar de andere post van mij over neusares.
8 wedstrijden en 34000 is het max in betaald voetbal. -
Dit valt toch gewoon onder strafrecht? Als ik iemands hersenen insla kom ik toch gewoon voor de rechter, onafhankelijk van waar ik me op dat moment bevind? Ik snap dit soort dingen nooit.
-
Bemoeienis van de politiek met sport? Kamervragen, straks moet er vast weer een commissie komen. Dit kost de belastingbetaler geld, terwijl we het aan de private sector moeten overlaten. Het verbaast mij dat de VVD hier niet op reageert!
-
@119 Daar ben ik het niet mee eens, als je op deze wijze gaat redeneren kunnen we ook wel geweld op TV gaan verbieden. Ik denk dat het wel degelijk een maatschappelijk probleem is. Denk je dat mannen van 18+ zo'n voetballer nadoen? Als dat zo is, doen ze ook Politici na? Worden ze beïnvloed door graaiende bankiertjes en denken ze, dan steel ik ook maar? etc....
-
@125
Helaas kijken niet alleen 18+ mannen naar voetbal maar ook jochies van 6-17 jaar. En die worden WEL heel sterk beinvloed door wat ze zien.
Ik stel dan ook voor dat, op 5 december, de Sint zijn paard Americo en plein publique afrost (is misschien een aardige woordspeling) met de roe van maatje Piet, mocht de schimmel het in zijn botte hoofd halen te poepen op straat.
Moet Piet dat weer opruimen, poep in de zak enz. Lekker fris allemaal
Dat is pas een voorbeeld stellen. -
Correcte redenering van de VVD; topsporters hebben een voorbeeldfunctie vooral voor de jeugd. Als kinderen hun idolen dit soort gedrag zien vertonen, gaan ze dit nadoen op de veldjes in de regio en dat is het beginpunt van de verdere vervaging van normen en waarden. Zo'n smerig kereltje als Suarez hoort niet op een voetbalveld thuis; ook hier geldt harder straffen doet voorkomen. Schorsen voor een volledig seizoen, of misschien wel voor het leven. Was het nou een forse overtreding in het heetst van de strijd, dan kun je er nog vaak een deel "per ongeluk" in zien; maar dit is echt willens en wetens iemand aanvallen en proberen te verwonden. Een volledig seizoen bschorsen en 500.000 euro boete t.b.v. een goed doel.
Weet je wat een sporter is die zijn voorbeeldfunctie wel snapt? Roger Federer, altijd correct, nooit een onvertogen woord, altijd respect voor de tegenstander, nooit zeiken tegen de scheidsrechter; misschien moeten daar veel voetballers (Suarez voorop) eens een voorbeeld aan nemen. -
@125 Wat is dat nou voor vergelijking! Een politicus zoekt het debat, met in het achterhoofd dat iedereen zijn argumenten mag noemen en verdedigen.
Een voetballer wil alleen zijn gelijk halen (zijn gram halen) en schuwt daarbij krachttermen niet. Zoals gisteren ook weer eens duidelijk meermalen werd getoond door Wesley Snijder Cabau van Kasbergen, als hij vond dat de scheidsrechter geen gelijk heeft. DAT gedrag wordt overgenomen door half de natie en DAT leidt tot verruwing.
Waren de spelers maar meer als politici, dan zou het spel een stuk aantrekkelijker worden om naar te kijken. -
Terechte beslissing (als die doorgaat) van de VVD! Ik zeg: afschaffen dat voetbal! VOETBAL=OORLOG!!!
-
Misschien mag Johan Cruyff de statuten van de VVD onder de loep nemen? Oog om oog, bal om bal
-
Moge hij zich beter bekommeren om de politiek
-
@99 MeesterJos
"Wát maakt de ene club voetballers nou zo anders dan de andere? Uiteindelijk moet je toch kunnen toegeven dat het alleen het T-shirtje is wat de één van de ander onderscheid."
Nee dat is niet waar, Ajax is een heel andere club dan Groningen.
Ado heel iets anders als PSV,de sfeer, de historie en mentaliteit is meestal heel verschillend.
Cruijff heeft ooit bij Feyenoord gespeeld maar dat maakt hem nog geen Feyenoorder. -
Bart de liefde. :-x Sukkeltje, ga hockeyen. Voetbal is oorlog. Suarez weet dat hij fout zat. Hij heeft zijn excuus aangeboden en aangegeven dat hij fout zat. Tevens heeft hij heeft een flinke boete gekregen van zijn werkgever die naar een goed doel gaat, is 7 wedstrijden geschorst terwijl hij voetbal het mooiste vindt om te doen, aangezien hij afgelopen week met liefde en plezier duizenden km-s heeft afgelegd voor een vriendschappelijk potje voor zijn land Uruguay tussen de duels van Ajax in. Bovendien is hij al 5 dagen in alle pers terecht bekritiseerd. Zo is het wel genoeg volgens mij.
-
13425 november 2010 10:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@133 Zeg Zosia, wie denk je wel dat je bent? Om zo denigrerend te doen over andere sporten maakt JOU geen beter mens.
En als Suarez zo veel van het spelletje houdt, waarom gaat ie dan niet eens echt voetballen. Zijn opstelling is er een van een miezerige loser die niet tegen zijn verlies kan en dat toont door overdreven handsballen, schwalbes en bijten. Walgelijk gewoon. -
"Volgens de VVD'er moet de KNVB de voorbeeldfunctie van het betaald voetbal serieuzer nemen, anders kunnen de miljoenen euro’s voor fairplay-projecten beter aan andere zaken worden uitgegeven."
Ik zou zeggen, besteedt die miljoenen liever aan Kunst en Cultuur dan aan dat commerciele voetbal.
"Ook de KNVB deelt zware straffen uit aan schuldige amateurvoetballers", aldus De Liefde. “Waarom dan niet bij Suarez?”"
Antwoord: Ook hier draait alles om geld!!! -
Petje af voor die voetballer van PSV die volgens de trainer van Ajax, een liefdesbijtje van Suarez ontving! Het woord matennaaier is zeker niet op hem van toepassing. De gemiddelde voetballer had zo'n belachelijke aktie, enorm afgestraft, maar nee hij maakt er geen punt van. Daar kan het mannetje van de vvd een voorbeeld aan nemen
-
De Liefde heeft altijd gezegd, als ik alter groot ben en de baas zal ik wel 's wat doen aan die agressie op het veld...
-
@135 Waarom doe ik denigrerend over andere sporten? Ik zeg alleen dat die VVD-er zich beter bezig kan houden met hockeyen. Maar ieder zijn sport hoor. Jij doet pas denigrerend over Suarez. Wat heb jij dan helemaal gepresteerd als sporter dat je hem voor miezerige loser uit denkt te kunnen maken? Maar doeg Pietje. Fijne dag verder en druk een punt kerel. Ik wist niet dat je kwaad werd.
-
"Hetzelfde geldt voor boksen", aldus De Liefde, "het wordt tijd dat profsboksers hun voorbeeldfunctie serieus nemen en als volwassen mensen hun ondeling geschil uitpraten. Dit geweld tolereren we op straat toch ook niet?".
-
Heel goed van die VVD'er!
Relschoppers ontvangen doorgaans ook gewoon dubbele straffen: Zowel van de rechter/OvJ als van de KNVB en de clubs!
Waarom de spelers in het stadion dan ook niet? Dit is gewoon mishandeling, en aangezien Bakkal een schriftelijke verklaring heeft ingediend, moet men die eigenlijk nog even doorsturen naar de Politie. Officiele aanklacht, en Suarez ook strafrechtelijk veroordelen. Openbare geweldpleging of zoiets? -
@140 lol :-)
-
laat de vvd eerst maar even discussieren over de straffen voor pvv, cda en vvd fractieleden.
Maar die zullen ze ongetwijfeld te hoog vinden.
Het zijn voornamelijk lieden uit het zuiden en oosten des lands ,
de districten waar de pvv hoog scoorde, die fulmineren tegen Suarez
en Ajax in het algemeen.
De vvd hoopt van die echte pvv-onderbuik gevoelens te profiteren. -
Rechtse hobby.
-
@85 Dat jij direct begint met schelden zegt gelukkig meer over mij dan jou. Wel eens gehoord van de pot verwijt..........Jij mag m afmaken;)
-
Vreemd. De VVD heeft wel een mening over een van zich afbijtende voetballer (lekker belangrijk namelijk). Maar een mening vormen over oplichtende, ontuchtplegende, kopstootgevende, huiselijk geweldplegende, bedreigende etc. politici lukt vreemd genoeg ineens niet? (ineens omdat ze wel heel vlug iets vonden van het dubbele paspoort van Albayrak)
-
@85/145 Voor je het misschien niet begrijpt.....t is sarcastisch bedoeld....!!!!
-
De oplossing is toch tamelijk eenvoudig, strafrechtelijk vervolgen, de bewijzen waren duidelijk.
-
Als die VVD-er Bart de Liefde zou eens een uitspraak zou doen over kamerleden met strafbladen i.p.v. te bemoeien met beslissingen gedaan door het KNVB.
-
7 duels TE LAAG?? Belachelijk. Voor een been breken krijg je minder. Trouwens, waar bemoeit de VVD zich mee? Bange mensen partij...
-
Dit is wel heel populistisch van de VVD. Waar bemoeien ze zich mee. Ik ben geen fan van Ajax, maar dit hoort toch echt bij de KNVB thuis. Hier zullen al die VVD-ers in de Arena-skyboxen niet blij mee zijn...
-
laat de VVD lekker hun bek houden en doen waarvoor ze aangesteld zijn ( regeren als het regeren kan noemen ) en niet met zaken bemoeien waar ze geen ene bal verstand van hebben ,,,,,,laat dat maar lekker aan de KNVB en Ajax over , hoewel ik vind dat die matennaaier Otman Bakkel ook zeker 3 wedstrijden schorsing verdiend en dan hebben we het nog niet gehad over kloteknijper Theo Janssen ook goed voor 4 wedstrijden.
-
e=a
-
Gun Ajax een goed bedrag voor Luis Suarez, wegwezen met die vent. De VVD moet zich hiermee niet bemoeien. Laat ze maar eens een standpunt innemen over die criminele bende van hun gedoogpartij de PVV.
-
Het blijkt wel dat deze regering zich geen raad weet met failliete kapitalisme.
-
Populisme schijnt besmettelijk te zijn.
Belachelijk om je hiermee te gaan bemoeien en beneden het niveau dat ik van de VVD gewend ben.
Misschien een idee voor de KNVB om zich uit te spreken tegen de bezuiningingsplannen voor cultuur? Zou ongeveer dezelfde relevantie hebben. -
Omdat de gedraging van Suarez buiten het spelelement valt kan Bakkal gewoon aangifte doen van mishandeling. Dan wordt Suarez gewoon strafrechtelijk vervolgd. Simpel.
Wat de politiek betreft, die moeten zich hier niet mee bemoeien, maar hij heeft wel (een beetje) gelijk. Kerels met een reactie zoals Suarez horen gewoon niet op het veld thuis. Opzouten met die gozer. De voorbeeld functie van hem mogen we niet vergeten. Hij speelt bij een populaire club en is nog aanvoerder ook. Dit gedrag is niet te tolereren. -
Ik vind bij dit soort gedrag meteen de speler kan vertrekken, en ook niet meer mag voetballen op professioneel niveau.
Kom op mensen, dit is toch niet normaal meer? en maar geld binnen slepen... ja dan is een geldboete een lachertje, en 6 wedstrijden geschorst worden?
Ik vind dat hij helemaal niet meer mag voetballen...
ziek gedrag! -
Fantastisch! Is politiek Den Haag al zover gedaald? We zitten midden in een economische crisis met ik-weet-niet-hoeveel werkelozen (om maar eens iets te noemen) en de VVD gaat zich met dit soort zaken bezighouden! Mooie manier om de aandacht proberen af te leiden van die schandalen rondom de PVV!
Laat die Suarez verder gewoon eens met rust! Natuurlijk is het niet goed te praten wat hij gedaan heeft, maar hij heeft zijn straf aanvaard en die lijkt me hoog genoeg. En begin in Den Haag eens te werken! -
zolang er teveel geld meespeelt; is iedere straf belachelijk; schorsen voor t leven; dito in de politiek; geen lugubere leugenaars cq criminelen als voorbeeld functie !
-
@150
Voetbal is nu eenmaal een fysiek spel. Het kan dus voorkomen dat er, per ongeluk, een blessure plaatsheeft en iemand zijn been breekt..
Opzet moet altijd zwaar bestraft worden.
Soms is het echter lastig te beoordelen of er daadwerkelijk opzet in het spel was.
Maar dat gaat in dit geval niet op.
Per ongeluk iemand in het sleutelbeen bijten is helaas nogal ongeloofwaardig.
Conclusie? -
Ga eens regeren ipv met voetbal bemoeien...
-
De uitspraak van de VVD is geheel juist ! Weldenkende mensen begrijpen dat een geestelijk gestoorde " Dracula " een levenslange schorsing opgelegd zou moeten krijgen en... Min. van Justitie.. wat dacht U van uitwijzing van deze crimineel naar thuisland Uruguay ?
-
Wat een poeha, iedereen heeft wel weer een mening en laten we eerlijk zijn voetbal is nu eenmaal een contactsport. Niks goed te praten mbt de bijt van Suarez maar daar kan Ajax en de KNVB toch zlef een besluit over nemen.
Als het gaat om voorbeeld functies dan moeten de partijen in Den Haag eerst maar eens hun eigen lijken uit de kast halen. Maar ook daar gaat het niet anders dan in het voetbal, bestuurlijke blunders worden altijd beloond met een baantje als burgermeester of commissaris v.d. Koningin. Of met een strafblad in de kamer zitten, als ik solliciteer met een strafblad krijg ik echt geen baan! -
laten we voorop stellen dat de VVD zich beter met wat er in den haag gebeurd kan bemoeien.
en het voetballen aan de knvb over laten. -
hoe kan het zijn dat de VVD nog stemmen krijgt.
die lucassen zeggen ze niets op dat is intern voor de PVV zeggen ze.
en nu over suarez hebben ze wel een oordeel.
ok ik mag die suarez ook niet maar dit gaat tever heren VVD.
ga eerst eens uitspraken doen over het wanbeleid in den haag (en ja nujij minners op mij lees dit goed),heren VVD ga eerst eens die mafketels die in de PVV zitten en niet sporen aanpakken voordat jullie je met het voetballen gaan bemoeien.
dat is dan zoals jullie zeggen iets interns van ajax en de knvb. -
@163: Zullen we "kickboxer" De Jong dan terug integreren in Nederland?
Oh nee... die wil niet meer meedoen.
Wat een gezeur om een incident, ze kunnen beter camera's op de twijfelachtige beslissingen richten dan op iets wat blijkbaar de kijkcijfers en de gemoederen ophitst. Vinden ze het gek dat straks de zogenaamde supporters hierom weer op de vuist gaan.
Hou op zeg! -
Laat me niet lachten: de VVD zou wel eens orde op zaken stellen.
Wat hebben ze bereikt: 2 fractieleden met een veroordeling op zak, hier geen consequenties uit trekken, niets over het criminele gehalte van de PVV zeggen. Maar nu wel een oordeel klaar hebben over de straffen van de KNVB en het lef hebben nog iets te zeggen over een voorbeeldfunctie.
Maar ja, we mogen wel roken in kleine cafe´s, 130 km op de snelweg crossen en de villa´s worden gesubsidieerd door de staat.
Ja, hoor de VVD geeft echt het goede voorbeeld, but not. -
Ja ja. En die van Jhim van Bemmel is zeker te hoog. NEEN, dat is een interne PVV aangelegenheid.
-
Luis Suarez? Wie is dat?
Gelukkig ziet niet iedereen profvoetballers als voorbeeld, wat Bart van de VVD hier beweert.
Wat dachten ze van minimumstraffen vanwege de voorbeeldfunctie van parlementariers?! -
Gaat politieke bemoeienis in de sport niet recht in tegen de liberale principes van de partij?
-
Ze hadden die werkvergunning van Suarez in moeten trekken.
Een beetje agressie in een duel om de bal, OK maar dit? Dit gedrag hoort niet thuis op de velden.
-40 miljoen willen ze voor hem hebben. Ik hoop dat ze er nu nog geen 10 voor krijgen.- -
Ik vind de VVD een hoerenpartij, waarom? Omdat ze enkel om de centjes denken, op alles wat vast en los zit besparen. Samen werken met Wilders (die ook nog steeds in het geheim een VVDér is), bedrijven gratis geld geven, en de burger laten betalen voor het falen van het systeem. Daarnaast behoren die lui zich helemaal hiermee niet te bemoeien, maar eerder op de gein die er tegenwoordig in supermarkten plaats vind. Maar dat is natuurlijk een te ver van je bed show.
Dit kabinet mag wat mij betreft heeel snel haar biezen pakken en NOOIT meer terugkomen -
Minder overheids bemoeienis.........uhhh waar? We worden aan alle kanten leeggetrokken door dit kabinet en nu willen ze zich ook nog met sport gaan bemoeien? Waar gaat het heen met dit land? Nog even en ze bemoeien zich zelfs met wanneer ik naar de plee wil gaan....
-
Zit er in Den Haag voor tonnen, ja misschien wel voor miljoenen te vergaderen over de meest lullige dingen zoals voetbal.
Schaf af die bende (het voetbal )en halveer de lonen in Den Haag. (de politiek) -
SnijtraM vindt straffen voor zakkenvullende VVD-vriendjes te laag
-
Ut lijkt wel pruimentijd in de politiek, niet echt een significant onderwerp voor onze politici lijkt mij.
-
Nooit geen inmenging van de politiek met het voetbal!!
Het heeft ze tachtig jaar gekost om eindelijk die voetbalwet erdoor te krijgen - en nu krijgen we ineens dit?!
Iedereen mag zich uitspreken over het voetbal - graag - maar politiek en voetbal moeten van elkaar gescheiden blijven - en dat staat ook in de statuten van de FIFA - dus als we niet uitkijken, dan krijgt de KNVB er straks nog problemen mee ook. -
Ongelofelijk. Het hele juridisch bestel op zijn kop zetten. Nooit gehoord van de trias politica bij de degeneratieslachtoffertjes bij de VVD. Nee de politiek mag zich nooit bezighouden met individuele strafzaken. Hiermee zet de VVD de deur open voor allerlei vormen van gelegenheidswetgeving waarbij ongetwijfeld het achterliggende doel is politieke tegenstanders achter slot en grendel te krijgen.
-
Eindelijk een voetballer met een VOC mentaliteit.
-
18125 november 2010 23:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik vind die straf ook te laag. Ik begrijp werkelijk niet dat het toegestaan wordt om elkaar te bijten tijdens een potje voetbal, op straffe van een paar wedstrijden aan de kant zitten. Je moet op kantoor eens proberen om tijdens een vergadering je collega te bijten. Dikke kans dat je ontslagen wordt en mogelijk nog een strafzaak aan je broek krijgt ook! Maar neuh, tijdens het voetballen mag het gewoon, want dan ´lopen de emoties zo hoog op´. Ontslaan zo´n Suarez, misschien zelfs nooit meer bij een club laten voetballen als hij zo onhandig is met zijn emotietjes.
-
@111 Ik ben voor scheiding van sport en staat.
Prima. Maar dan moet de sport ook niet meer aankloppen bij de staat voor subsidie of andere ondersteuning!
Gelijke monniken, gelijke kappen! -
Citaat "De KNVB, het NOC*NSF en vele andere bonden krijgen miljoenen aan overheidsgeld voor fairplay-projecten.´´
Dit is shocking!
Kunst en cultuur wordt om zeep geholpen en voetballen wordt zwaar gesubsidieerd. Als je dan ook bedenkt dat het door hooligans nog enorm veel extra geld kost wegens vernielingen en inzetten politie en ME dan is het helemaal bizar. Een bijtende voetballer die al over the top betaald wordt kan natuurlijk ook niet en moet eruit gegooid worden. -
Ja hoor, de politiek wil zich met voetbal gaan bemoeien. Wat dachten ze er van eerst er wat verstand van te krijgen? Gaan de amateurs dan ook dezelfde boetes betalen als prof voetballers? Dit zijn nou eenmaal twee soorten voetbal die je niet één op één kan vergelijken.
Dit is gewoon een goedkoop schot. Suarez zit bijna op de maximum straf, als dit nog te weinig is hadden ze dit al lang moeten weten. Maar dan hadden ze verstand van voetbal moeten hebben.. Daarnaast gebeuren er genoeg vuile overtredingen, die even erg of erger zijn dan deze actie. Waarom werd er toen niet gereageerd? Oh ja, toen kreeg het minder media aandacht. -
#170 OK!
Ik denk dat de VVD dichter bij huis (de kamerbankjes) een zinvolle discussie over de zwaarte van straffen aan kan gaan. Maar daarvan willen ze geloof ik de aandacht afleiden. -
En wat vind de VVD van Free Fighting? Moet je in de samenleving ook niet doen :-) . En het had hem of de schrijver gesierd als er gesproken zou worden over bijters in het algemeen en niet persé over Suarez. Oh nee, je mag geen groep generaliseren, er zijn ok vast bijters die in koek happen... Moeilijk hoor.
-
H'm.... wat zou het eigenlijk aan bezuiniging opleveren als het hele betaald voetbal werd afgeschaft? Al het voetbalvandalisme weg, treinen blijven heel, politiemensen kunnen 's zondags thuis blijven zitten, het overheidsgeld wat in de clubs en stadions wordt gestoken kan in de zak van de belastingbetaler blijven zitten...
Als ik de commentaren hoor IS 90% van het aantrekkelijke voetbal al opgeheven, en wordt er ten behoeve van de belangen van de commercie en de bonussen alleen nog wat rondgeschopt om een volgende ronde te halen, maar wordt er na de verrichtingen van de e-tjes niks meer vertoond wat de moeite van het aanzien waard is, terwijl de kosten omgekeerd evenredig in het kwadraat toenemen.
Wie rekent er even uit wat het ons bespaart op jaarbasis? -
dubbele moraal:
Straf van Suarez te laag, Geen straf voor Lucassen en trawanten??? Laat me niet lachen. Tis weer de tijd van de Goed Schijnheilige man.
Makker staakt je dom geraas! -
VVD, dat is toch die partij van de zelfregulering en de terugtrekkende overheid? Van ongelimiteerd graaien in de bonuspot van onze bankensector zeggen ze niets, maar Suarez is op TV geweest dus daar kunnen we mee scoren. Nog een namaak-Law&Order partij in Den Haag.
-
Nou allemaal stoppen met deze discussie en Suarez gewoon uitzetten
-
@1 Ben het helemaal met je eens! Ze moeten "hand in eigen boezem steken".
@163 Is een eng, naar mannetje, totaly freak om Wilders woorden te gebruiken.
@165 Heel sterk, heel scherp uw reactie. U heeft zondermeer gelijk! -
De VVD kan beter zich gaan richten op interne zaken en strafzaken rondom de PVV alvorens zich over zaken te buigen die door de KNVB worden gemanaged.
Daarbij haken ze ook nog in op de management policies van de KNVB.
Volgens mij is dit ook een kwestie van de Fifa, niet dat ik het daarmee eens bent, maar die wilt geen politieke inmenging. -
Laten ze eens beginnen met geen sporters mjet een stafblad op te nemen in nationale en olympische ploegen ...
-
Wat wordt de minium straf voor liegende kamerleden en gedoogpartijleden?
Laten ze zich daar maar druk over maken.
Die hebben ook een voorbeeld functie en zij gaan over ons belastinggeld.
Stijgers in Politiek
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
13 uur 33 minuten geleden door All.you.need.is.love
Begrotingsdebat zet verhoudingen op...
Vz, we wisten dat het erg zou worden. Maar...
14 uur 52 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
'Woningmarkt kan opnieuw op tafel'
Over de plannen voor de woningmarkt zoals...
15 uur 3 minuten geleden door de_oppositie
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
15 uur 54 minuten geleden door wazup
Samsom : Akkoord biedt geen uitweg uit...
Het akkoord over de begroting voor 2013...
15 uur 55 minuten geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
3 dagen geleden door g.zeur
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
6 dagen geleden door Matthijs85
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
7 dagen geleden door All.you.need.is.love
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
1 dag 1 uur geleden door sjeune
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
3 dagen geleden door Marcgr8

