PVV-leider Wilders heeft in het Britse parlement zijn anti-islamfilm Fitna vertoond.
Sorteer op:
-
1600
-
@1599 Punt. Maar hoe groot is de extreemse moslims groepen en hoeveel procent is het feit?
Trek na hoe groot en daarom heet samenleven met samenwerking, dus het helpt niet oorlog voeren maar dat kan alleen de veiligheid maatregelen.
BIJ bodyscan noem maar op... -
Verwijderd door redactie
-
1603@
Dat is jouw mening.. Joden vergassen is ook beladen en vernederd,
Over mekka en andere extreemse kun je andere manier aanpakken en dat helpt ook niet om hatende uitspraken,oorlogen uitvoeren.
Zie jij al voor jezelf gaan dat jij over komende jaren dat GW zegt alle mannen moet in legerdienst in om zulke risco nemen dat je dood geschoten wordt?
Nee dank je GW -
@ #1602:
"...daarom heet samenleven met samenwerking..."
Dat moet je tegen de taliban en moslims in Indonesië zeggen... -
@1603
Als je ziet hoe in no-time een deel van NL onder hun steen uit komt kruipen en wat voor discriminerende en hatelijke taal ze uitslaan richting alles wat niet in hun bekrompen straatje past, snap je ook weer waarom Hitler niet eens zo gek lang geleden zoveel aanhang kon verwerven. -
@1605
Wat is dat toch voor een hersenkronkel om constant te doen alsof wat er op plekken elders gebeurt, in Nederland plaatsvindt? Pure laster, falsificatie van de werkelijkheid en/of doorgeslagen angst. -
@1606 Net als de moslimextremisten dus.
-
@1608
Ik heb het echter over Nederlandse burgers, jij over sektarische groepjes in verweggistan. -
@1608 Hoe groot schat jij het aantal moslimextremisten in Nederland?
-
@ #1607:
Wacht even....
Dus iets wat een behoorlijk aantal jaren geleden in Duitsland speelde mag wel misbruikt worden om de PVV als staatsgevaarlijk aan te duiden maar een ander mag verder totaal niets anders dan Nederland gebruiken om de ideeën van Wilders aan te tonen?
Volgens mij ben jij degene met een hersenkronkel of anders met enorme oogkleppen... -
@1606
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. -
Gohhh.....heeft hij die Mega Hollywood Kas Kraker in Engeland getoond...!!
Deel 2 van die Mega Project die wordt in 3D....zoals Avatar gepresenteerd..Haha... -
@1608 Ik heb ze zelf niet geteld. Als het slechts 5% is van de totale gelovige bevolking is ook dat te veel. Gelukkig zijn de meesten niet streng in de leer.
De meesten weten gelukkig ook niet wat er in de boeken staat. Ik doel hier voornamelijk op de Hadis (Hadith).
Toen ik in Afghanistan was, nog voor de tijd van de Taliban, merkte ik haast niets van het geloof. De mensen waren vriendelijk en ontstpannen, praten meer over de laatste Indiase film die ze gezien hadden dan over het geloof. Het kan veranderen als een fanatieke groep gelovigen hun wil doorzetten. -
@1611
Nee hoor, je bent een beetje verziend geloof ik. Wat in '30/'40 speelde, speelde ook hier in Nederland. Wat in Verweggistan gebeurt in sektarische clubjes boeit nauwelijks voor NL. -
@1611
Begrijpend lezen is moeilijk? Er staat in #1606 alleen een mogelijk verband tussen de plotselinge opkomst van PVV-stemmers, en de plotselinge opkomst van de NSDAP in Duitsland in de jaren '30.
Dat is dus een vergelijking van de situatie hiero, met een situatie in Duitsland 75 jaar geleden. Niet andersom. -
"Het kan veranderen als een fanatieke groep gelovigen hun wil doorzetten."
Ik ken in NL maar 1 fanatieke club van enige omvang die probeert zijn radicale extremistische wil op te leggen en tegelijkertijd dicht op het wetgevende en bestuurlijke vuur zit en dat is de PVV (als je de naar theocratie strevende SGP even buiten beschouwing laat). -
@1614
Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden een vrij spectaculaire arrestatie plaatsvond van leden van de Hofstadgroep in het Haagse Laakkwartier. Die verzetten zich met handgranaten tegen hun arrestatie.
Sindsdien eigenlijk maar weinig gemerkt van extremisme onder die 800.000 moslims in Nederland. Jij? -
@1617
En dat toon je aan doordat: net als in de jaren 30/40 kwam de NSDAP ook zo plotseling op net als de PVV nu.
Wat een complottheorie. Een essentieel verschil is dat een groot deel van de Nederlandse bevolking eerder niets ziet in Wilders dan hem beschouwd als iemand waarop men stemt. Hoe kan Wilders dan ooit zo aan de macht komen net als Hitler?
Pure onzin dit. En dan heb ik het nog niet eens over de ideeën van Wilders die totaal niet overeenkomen met die van Hitler. Als zelfs dat meest overtuigende argument zo makkelijk onderuit te halen, wankelt het geheel wel heel erg. -
@1618
En straatterreur dan? -
@1619
Je moet voor de verandering nog eens proberen goed en begrijpend te lezen wat ik schrijf en waaróp ik daarmee reageer. Je legt me in #1619 namelijk woorden in de mond. -
@1620
Ik vind een tas roven iets heel anders dan proberen met aanslagen een samenleving compleet te ontwrichten, om daar vervolgens een Islamitische heilstaat van te maken.
Ik vind straatterreur geen extremisme. Waarmee ik trouwens niks wil bagatelliseren: in de bak met die vervelio's! -
#1620 Waar komt dat toch vandaan dat lastpakken die overlast veroorzaken op straat op één lijn worden gezet met terroristen die zichzelf en anderen opblazen.
-
@1619
Probleemjongeren en jeugdcriminaliteit, is dat hetzelfde als sektarisch religieus-fundamentalistisch /extremistisch dodelijke terreuraanslagen? Je doet domweg mee aan die haatzaaiende truc van Wilders door via de termen 'straatterreur' en 'marokkaanse intifadfah' e.d., problemen van sommige allochtonen op 1 hoop te vegen met geweld van een geheel ander niveau en een totaal andere context. Lasterpraatjes. -
#1622 Je was me net voor.
Door de gebruikte overdreven terminologie worden zaken helemaal uit verband gerukt en opgeblazen. Met al dat geroeptoeter wordt het eigenlijke probleem helemaal niet opgelost. -
@82
Misschien tijd om de feiten er bij te halen. Volgens http://www.gendergeschiedenis.nl/nl/dossiers/ki...
werd vrouwenkiesrecht in NL in 1917 (passief) en 1919 (actief) en in Turkije in 1933 (actief) en in 1934 (passief). -
@1424
beetje vermoeiend dat verhaal over Europa dat bij de Bosporus zou ophouden. Azie is gewoon de naam van west-turkije in de oudheid. Daarna is het de naam geworden van het hele werelddeel. Hert is allemaal zo betrekkelij ern de verdeling Azie-Eiuropa is een traditie, meer niet. -
Het ging hier om extremisme, zie #1618
Ik begrijp dat ik hier de enige ben die straatterreur onder extremisme vind vallen.
De rest bagatelliseert het. -
Bomaanslagen vallen onder terrorisme, over terminologie gesproken.
-
@1621
En hoe kan de PVV dan wetten veranderen? Op eigen houtje? Zoveel stemmers hebben ze nog lang niet hoor. Je doet voorkomen alsof de PVV zomaar even de wetten aanpast, zonder dat iemand het doorheeft. Alsof dat ooit zou gebeuren. Maar goed, je moet natuurlijk een beetje mals praten om je argumenten kracht bij te zetten. -
#1628 Dus iemand die een vuilnisbak omschopt of een ruit ingooit is voor jou hetzelfde als iemand die in naam van een godsdienst of politieke organisatie een bom plaatst en onschuldige mensen vermoord. Dus wat jou betreft moet je die allemaal op dezelfde manier bestrijden.
-
@1631
Iemand die op straat mensen bedreigd en overvalt vertoont voor mij extreem gedrag. Dat is niet hetzelfde als terrorisme. Je zou eerst een woordenboek moeten aanschaffen alvorens je hier met termen gaat gooien. -
@1628
"Ik begrijp dat ik hier de enige ben die straatterreur onder extremisme vind vallen."
Uhm, ja, daar lijkt het op.
"De rest bagatelliseert het. "
Lees #1622 nog eens...? -
@1628
De rest bagatelliseert niet, jij overdrijft. Als je die jongeren zou aanklagen wegens extremisme werden ze gegarandeerd vrigesproken in welke rechtstaat dan ook. -
@ #1615:
Volgens mij was de NSDAP toch echt een Duitse partij en niet een Nederlandse...
Later, toen Duitsland Nederland aanviel kregen we er inderdaad mee te maken.
Daarom nogmaals, waarom mag jij wel Wilders met een situatie in het buitenland vergelijken om je gelijk te halen en andere niet om het verhaal van Wilders te verduidelijken? -
@1635 Je vergeet dat in NL de nodige NSB-er niet schuwden om achter dhr. Adolf H.aan te lopen.
In tijden van crisis staan alijd van dit soort idioten op zoals GW en het prolatariaat loopt er gewoon achteraan. Loop maar lekker achter een idioot aan die roep een democratische partij te zijn. Hoezo democratisch, je kan niet eens lid worden van deze eemansclub (niet dat ik dit zou willen).
Als je de geschiedenis aan wilt halen moet je hem wel goed begrijpen natuurlijk. -
@ #1636:
Je hebt in Nederland ook lieden die achter dhr. Osama B.L. (of mensen die dezelfde mening hebben) aanlopen... -
@1636
Precies, er zijn altijd gekken die achter extremisten aanlopen, alleen is het zo dat in Nederland slechts een paar mensen achter de denkbeelden van Osama B.L. aanlopen, maar een hele grote groep achter Geert. W. aanlopen. -
@ 1638 moet voor @1637 zijn, sorry
-
@1637 haat heeft nog nooit iets opgelost;
PVVee stemmers zitten vol frustratie en haat, kan jij me uitleggen waar dat vandaan komt ? We leven in een rijk land, iedereen kan een goed leven hebben, maar nee, we laten ons frustreren en roeptoeteren dingen die nergens op slaan.
Ik kan niks constructiefs ontdekken in wat GW voorstaat, behalve dan het ego van een dom blondje strelen. -
@1635
Antisemitisme bestond ook in Nederland al in de jaren dertig, evenals in andere landen. Ik heb de term NSDAP niet eens gebruikt en ook niet nodig. Je bent nu spijker sop laag water aan het zoeken, om je gezicht te redden, terwijl je heel goed weet dat het zwaar overtrokken kolder is om extremisme die zichzelf associeert met een religie, over alle burgers in NL uit te smeren en er me te stigmatiseren die op de een of andere manier aan die religie verwant zijn. -
@1640
"PVVee stemmers zitten vol frustratie en haat, kan jij me uitleggen waar dat vandaan komt ?"
Ik denk wel eens dat het mensen zijn die een trauma hebben opgelopen omdat ze niet of te weinig moederliefde hebben gehad, omdat ze 'knuffelen' als misprijzend scheldwoord gebruiken. -
Volgens de Telegraaf was het een groot succes vanwege de "grote belangstelling" en de "honderden demonstranten". Over het lage aantal bezoekers (60) en dat er op de foto slechts een tiental mensen staan geen woord. Hetzerige partijdige krant.
-
@1642 dank voor je uitleg :-)
Eerlijk gezegd had ik nu eens een gedegen antwoord van een PVVee-er gelezen, dat zal wel niet lukken, want dan moeten ze nl. nadenken over hun gedrag. Nadenken kan je ze meestal toch niet op betrappen, het woord moslim, imam of Aboutaleb hoeft maar te vallen en je hebt een draadje van 1600 postings.
Ze willen niet vergeleken worden met hun vakbroeders uit de jaren 30 (die waren toen fout :-)). Een kleine geschiedenisles leert toch echt dat er te veel overeenkomsten zijn en dat alle ingrediënten
aanwezig zijn om ..........
Ik vind het triest, heel triest, dat een welvarend land als Nederland zo af kan glijden omdat men uit pure haat, jaloezie en domheid achter een dom blondje aanloopt.
Ik hoop dat de rest van NL straks tijdens de verkiezingen goed nadenkt wat hun stem voor gevolgen (kan) heeft (hebben). -
Dank je Jozhik........ik ben alleen bang dat de meeste Tokkies geen duits kunnen lezen.
-
@1646: Daar gebruiken we dan ff Google voor...
www.sueddeutsche.de%2Fpolitik%2F877%2F505083%2F... target="_blank">http://translate.google.nl/translate?u=http%3A%... -
@1645
Als dit stuk ook maar een beetje representatief is voor de Duitse houding (en ik ben bang dat dat zo is) dan dienen we er rekening mee te houden dat de handelsbetrekkingen met Duitsland ernstig gaan bekoelen.
Dat slaat een gat in onze schatkist dat met 60 blonde pruiken niet op te vullen valt, zeker wanneer we er op moeten rekenen dat meer landen ons gaan Isoleren.
Oostenrijk had die ervaring al eens, en was rap genezen. (Jorg Haider) -
Ter info, en dit betreft alleen nog maar Duitsland:
In het eerste halfjaar van 2008 importeerde Duitsland voor meer dan 35,5 miljard euro aan Nederlandse goederen, zo blijkt uit cijfers van het Statistische Bundesambt, het Duitse CBS.
( http://www.duitslandweb.nl/actueel/uitgelicht/2... ) -
@HenkG: Voor jou bestaat vrijheid van meningsuiting dus alléén voor Wilders en zijn aanhang?
-
Johzik: ik denk dat je HenkG verkeerd begrijpt.
-
ach zolang de zoon van de oprichter van hamas zelf verkondigt dat de islam een zeer geweldadig geloof is en ex moslims bedreigt worden moeten we erg voorzichtig zijn met deze lui
-
@1640
dit kan je beter van de anti wilders populisten zeggen
je reactie slaat totaal nergens op -
De Islamitische ideologie past niet in het Nederlandse plaatje volgens GW. Nou, die vieze kinderverkrachters in de kerk mogen ze ook allemaal castreren en op de boot zetten richting vaticaanstad waar ze worden beschermd door de heilige oude koning met de puntige hoed. Tegenwoordig past de christelijke ideologie ook niet meer in het Nederlandse plaatje. Steeds meer mensen doen afstand van het geloof en ik ken nog weinig mensen om mij heen die echt een geloof aanhangen.
Die straatratten moeten bovendien worden aangepakt maar om de link te leggen van marrokaanse reljeugd en de Islamitische ideologie is een plank die volledig is misgeslagen. Deze gasten hebben juist helemaal niets met religie, ze hebben maling aan alles. -
@1651 I don't think so. Er staat nergens in het artikel iets dat al niet eerder door anderen is gezegd. En nergens in het artikel wordt gesteld dat Nederland met Wilders in de regering moet worden geboycot. Sterker nog, de beste methode om Wilders aan te pakken is volgens het artikel: "Bleibt also, den Mann mit den gebleichten Haaren (mit-)regieren" - De beste optie is om Wilders te laten (mee-)regeren, dat heeft meer effect dan rechtzaken en debatten, die Wilders alleen maar gebruikt om zijn kretologie te uiten en te janken over links, cordon sanitaire. Om Calimero te citeren: "Want zij zijn groot en ik is klein."
-
@1650
Nee jozhik, waar haal je dat nou vandaan? Ik vermoed dat jij denkt dat ik beargumenteer dat de Duitsers dat stuk niet hadden mogen schrijven? Weet dan dat ik het er voor 95% mee eens ben.
Ik denk juist dat het prima is om te vernemen hoe het buitenland, niet dwarsgezeten door de Wilders-hausse, tegen deze zaken aankijkt.
Persoonlijk acht ik Wilders schadelijk voor ons land.
En het artikel dat jij onder onze aandacht bracht, doet mij denken aan NOG een gevolg van Wilders-in-de-regering: economische krimp die misschien erger is dan de hele kredietcrisis. -
@1656 I stand corrected...
-
Wat mij betreft mag GW gaan regeren, des te eerder valt hij door de mand.
Waar ik wel van baal is dat we nu in een economische crisis zitten en er te veel geneuzeld wordt over kopvoddentax, straatcommando's etc.
Het PVVee zit te wachten op een verlaging van de belastingen en als dat niet komt haken ze meteen weer af, het zijn toch allemaal holle leuzen.
Ondertussen glijdt ons land steeds verder af en moeten we niet uitkijken voor een cordon sanitaire door het buitenland. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Ik kan niet begrijpen dat het PVVee niet inziet in wat voor rijkdom wij leven, met vrijheid van meningsuiting enz. Dit wordt allemaal op de schop gegooid door een stelletje machtswellustige ondemocratische relschoppers. -
Tsja ik dacht even aan afhangelijkheid in 1975 door koningin beatrix.
Dat was een goede aanpak. En zoja dus alle mensen met dubbele nationalepaspoort ook weg,terwijl is van nederlandse antillen...
Dus hij had simpelweg anders moeten aanpakken: Keuze zijn je wilt nederlander zijn en niet meer afhangelijk van hun eigen land..
De duitse bevolking van NSDAP in 1909 is dat begonnen en dus dat groeit vanzelf. Het is net een kinderschoen dat de schoen ook langzaam groter wordt.
Ah fijn als ik een peruaanse vent hier in nederland woont en past zich heel goed aan in nederlandse cultuur. Dus hij ook weg naar eigen land in peru?
Ah fijn kijk dan toch voorbeeld van prins willem -alexander trouwde met maxima!
Een buitenlander die in nederlandse cultuur aanpast... -
En? Bakje popcorn erbij en lachen maar?
Ik verwacht toch wel dat die Engelse met hum excellente gevoel voor humor die man honend de filmzaal hebben uitgestuurd. -
(Geen reacties hier gelezen, ik reageer even op het artikel)
Dat Wilders er zo over denkt, wisten we al. Wat mij interesseert is de reactie van de aanwezigen daar... -
Je kan veel van Wilders zeggen, maar hij verkondigt zijn mening heel helder. Iedereen weet waar hij met hem aan toe is.
Kan hij daar ook worden gearresteerd voor racisme? -
@ #1641:
Moslims zijn wel de grootste antisemieten die er momenteel rondlopen, vergeet dat niet!
Kijk maar om je heen zou ik zeggen.
(En dan nog een vergelijken van Wilders met Nazi's durfen te maken...) -
Moslims zijn wel de grootste antisemieten die er momenteel rondlopen, vergeet dat niet!
Kijk maar om je heen zou ik zeggen.
(En dan nog een vergelijken van Wilders met Nazi's durfen te maken...)
http://www.youtube.com/watch?v=sTrf2_aWIl0
http://www.youtube.com/watch?v=oA04nZ0S-7I
http://www.youtube.com/watch?v=Tn9Ue0Ly86I&feat... -
@ #1665:
Voordat je je op je tenen getrapt voelt, youtube is GEEN bron om je gelijk te halen!
Beelden die het tegendeel bewijzen zijn net zo makkelijk te vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=_aj52gIWOUc -
@ #1667 #1668 & #1669:
Zal ik dan ook maar linken naar filmpjes plaatsen waarin te zien is hoe moslims joden aanvallen e.d.?
Het is inmiddels al heel lang duidelijk dat moslims jodenhaters zijn.
10000 youtube-filmpjes tonen het tegendeel echt niet aan hoor.
Kijk een naar Fitna om te zien hoe diep de haat tegen joden bij moslims zit.
Die lui zijn gewoon ziek! -
@1670: wreedheden zijn geen excuus voor wreedheden. We hebben alle Duitsers na WW2 toch ook niet vergast?
-
al probeert onze blondine in de voetsporen van hitler te treden, wordt een vergeleiking gemaakt die zachtgezegd niet klopt. Wilders beschikt niet over de cappaciteiten waarover hitler beschikte. Hitler was in 1 woord een genie, tacticus (kwaadaardig dat dan weer wel) noem maar op.. GW is slechts een oppurtuniteits zoekende. nu snap ik dat er nsbers waren in de oorlog, de laagbegaafde gehersenspoelde menigte loopt nu weer achter gw aan
-
@ #1672:
Moet je dan maar thee gaan drinken met de mensen die met de koran in de hand andersdenkenden de vreselijkste dingen toewensen?
Inmiddels is wel gebleken dat dat in ieder geval niet helpt... -
@1673
Hitler was een hele hoop, maar zeker geen briljant tacticus. Hij heeft Duitsland de totale vernietiging in geleid. -
Toen Hitler in 1933 aan de macht kwam was zijn macht totaal, de NSDAP bepaalde alles. Daarbij waren mensen opgegroeid met een bepaalde mindset. Ik zou het pas zorgwekkend vinden wanneer Bernard jarenlang lid gebleven zou zijn.
Dat is nou wat ik bedoel: Dat doet wilders ook. Dat is een waarschuwing voor iedereen.
Ik werk in gemeente in sociale zaken: Ik ken hoop clienten die echter een ellende hebben meegemaakt oa landen van Turkije en marokko , iran,irak afgistan noem maar op.
Deze mensen willen vrede en willen heus wel terug in hun eigen land,maar zij kunnen nog niet terug omdat daar nog te gevaarlijk is.
Bijvoorbeeld iemand in turkije een militere dienst heeft geweigert kunnen zonder pardon in de gevangenis en gemarteld. In Iran heb je weer zo verhaal over ophanging en Irak was de saddam hoessien ellende. Maar zolang daar een oorlog is dan kunnen mensen bijna nergens meer heen, in welke land dan ook. Dus deze mensen hebben zelfs risco gelopen door 6 weken lopen naar bijv frankrijk ofzo..
De buitenlandse vrouwen werden zelfs misgehandeld door hun mannen, zelfs nog meer ergere dingen.
Welja de buitenlandse vrouwen hier is gekomen kunnen via mensensmokkelaars terecht gekomen.
Deze vrouwen kunnen niet terug omdat in hun eigen land hebben geen medische en pyschologische hulpen... dat hebben in nederland dus wel.
Trouwens in nederlandse na het oorlog kwamen de gastarbeiders. Dat waren moslims en hindostanen, welke buitenlander dan ook kwamen hier werken en omdat nederlanders wilden niet eens wc's schoonmaken en zo en zosus en sus..
Zo kwamen heel families hier in nederland. Dus wie liet de buitenlanders binnen?!
JUIST De nederlanders zelf!!!
Dus dat moeten we niet vergeten hoe ondankbaar is die wilders!!
Dus STEM NIET OP WILDERS, hij is een schreeuwer en wilt baas zijn... Als hij de regering wordt dan loopt echter uiot de hand in nederland.
Langzaam aan de hand begin ik ook van die vluchtelingen snappen hoe zij hebben gevoeld van die machten in politek van hun eigen land. -
"De profeet Mohammed noemde hij 'een barbaar, een massamoordenaar en een pedofiel'."
Bijzonder beladen vooral door al die islamiten in Europa maar helaas gewoon waar. -
In London kunnen ze trouwens meepraten over de fijne gevolgen van de islamisering van hun samenleving:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1233918... -
@1677
Hij had beter moeten verwoorden en ik vind zelf te grof wat wilders zegt. Hij kwets mensen oa katholieken christen,prostanten joden,nog meer allerlei gelovige mensen...
Hij is gevaarlijk bezig en daarom moet je niet achter wilder na rennen.
Wees niet blind en hou je ogen wijd open.
In kleine details heb hij wel gelijk maar niet hardop kraaien. -
@1679
"In kleine details heb hij wel gelijk"
Nee, in grote lijnen heeft hij gelijk -
@ #1676:
Je zou hetzelfde kunnen zeggen over de landen waar ze een moslim-regime hebben zoals bijvoorbeeld Indonesië. -
@1678 Hoe komt het dat de moslims aan het radicaliseren zijn? Dat artikeltje gaat namelijk niet over islamisering zoals jij beweert, maar over toenemend fundamentalisme. En dan moet je wel even uitleggen hoe dat komt, want de migratie van moslims naar west-Europa ligt zo goed als stil, dus het gebeurt intern.
-
Nee één oog Niet alle details.
Je moet wel verstand bijhouden en laat niet door GW invloeden.
Je gaat niet straks spijt krijgen als je op pvv stemt en zeker dan ben je te laat.
Duiters waarschuwen het al en zij schamen het dood hoe hun verleden hebben gedaan tijdens 2ewereldoorlog.
dus jij gaat niet erom vragen om 3e wereldoorlog?
Nee bedankt zeg ik. -
@1681
Punt.. Maar die indonesie is niet meer afhangelijk van Nederland!
Dus zij blijven daar in eiland en daarmee moet GW niet meebemoeien. Wij ook niet. -
Ik wordt best wel moe van die lui die janken over Wilders en maar blijven wijzen naar een situatie van ruim 70 jaar geleden maar 100% blind zijn voor de ellende die moslim regimes met zich meebrengen.
Ik vind de situatie in Indonesië veel meer vergelijkbaar met het Duitsland van 1933 dan Wilders die iedereen daar juist voor wil waarschuwen! -
@ #1684:
En Nederland is geen Duitsland in 1933... -
Wilders spreekt de waarheid in London, zou m.i een betere kop boven dit artikel zijn geweest.
-
Droom jullie maar lekker en staar maar blind op GW...
Denk het is niet beste keus.. -
Voor mij is zijn de moslims het Duitsland van 1933 en is Wilders juist degene die ons waarschuwt.
Wilders roept niet in een kerk op om mensen met hun hoofd naar beneden van een flatgebouw te gooien omdat ze van hetzelfde geslacht houden, Wilders roept niet op om cartoonisten te vermoorden omdat ze een tekeningen hebben gemaakt die hem niet aanstaan, Wilders liep niet te juichen op straat nadat er vliegtuigen het WTC in New York waren binnengevlogen, Wilders steekt geen kerken in de fik...
Wilders wil alleen dat de mensen die dat wel doen/deden zich aan onze regels en wetten houden en vertrekken wanneer ze dat niet willen. -
Pfffffff ik word er zo moe van. CU is een gelovige partij die de Nederlanders ook de wetten voorschrijft. Zondag alle winkels dicht. beperking van de koopzondagen. Zondag dient volgens de CU een rustdag te zijn. En wij als Nederlanders gaan hiermee akkoord.
Pfffffff we meten hier met 2 maten. Waardeloos. -
De PVV vergelijken vindt ik echt belachelijk. De mensen zijn het nou eens gewoon zat. Al jarenlang luisteren de regeringsleiders e.d al niet naar de Nederlandse bevolking en heel logisch is dit dus het gevolg. Gewoon een kwestie van logisch nadenken..
-
@1686
Nederland woont wel naast duitseland. Dus is dicht bij geweest in 2e wereldoorlog... -
@ #1692:
Nou en?
Heb jij het meegemaakt?
En waarom door blijven zeuren over iets dat ruim 75 jaar geleden in het buitenland gebeurde?
Kijk liever naar Indonesië NU!
Of kijk eens wat Marokko vandaag met Nederlanders heeft gedaan... -
Iets waar Wilders ons al vaker voor gewaarschuwd heeft, maar zijn tegenstanders blijven de oogleden stijf op elkaar houden.
Hoe tollerant zijn die moslims nu eigenlijk? -
Alle mensen, voor of tegenstander, steunen deze goedkoopste campagne door steeds maar weer te reageren. Wilders heeft geen politieke zendtijd nodig, hoeft niet zo nodig bij Pauw en Witteman of welk programma dan ook. Ik zag zijn naam alleen nog niet verschijnen in sesamstraat. Wat is er dommer dan een dom blondje? Precies hij die zich vrijwillig blond verft. Wordt trouwens weer tijd, hij heeft uitgroei, misschien dat hij zelf eens uitgegroeid zal zijn als de discussies uitgeroeid worden. Jullie spekken zijn verkiezingscampagne. Ik nu ook maar dat is eenmalig beloof ik.
-
Hitler had 'Mein kampf'
Wilders heeft 'Fitna'
Hitler had de gestapo
Wilders wil straatcommando's
Hitler had een hekel aan Joden
Wilders heeft een hekel aan Moslims
Hitler had een raar snorretje
Wilders heeft een raar kapseltje
En al die Wilders aanhangers maar zeggen dat Wilders niet hetzelfde gedachtegoed nastreeft dan die snordragende dictator uit Duitsland... -
@ #1697:
Hitler had 'Mein Kampf'
Moslims misbruiken de koran
Hitler had de gestapo
Moslims hebben al Quaida
Hitler had een hekel aan joden
Moslims hebben een hekel aan joden, christenen, homo's en cartoonisten
Hitler had een raar snorretje
Moslims hebben rare baarden en burka's
En de Wilders tegenstanders maar zeggen dat moslims niet hetzelfde gedachtegoed nastreven als de snordragender dictator uit Duitsland... -
De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Het Uur zal niet aanbreken, totdat de gelukkigste persoon op aarde de dwaze zoon van een dwaas zal zijn.”
Wat we vandaag de dag zien is dat de beste der schepselen, degene met het beste gedrag - de meester van de mensheid - wordt geschoffeerd om electorale redenen. Hier in Nederland heet de aanvoerder van deze schoffeerders Geert Wilders. Hij heeft een groep toejuichers aangetrokken die hun hoop op hem vestigen wat betreft hun welzijn en veiligheid. We leven in een tijd van dwaze, idiote en labiele leiders. Zij kenmerken zich niet door hoog niveau, maar horen daarentegen bij het uitschot van de samenleving.
Wilders heeft tijdens verschillende gelegenheden een aantal walgelijke beledigingen geuit aan het adres van personen bij wie Wilders te min is om de riemen van hun sandalen los te maken. Deze beledigingen vormen een gevaar. Dit dient stellig afgekeurd te worden door alle mensen die over een gezond verstand beschikken. Wilders en zijn bende zijn in staat om een vuur van ‘wanorde’ aan te wakkeren, maar zij zullen dit vuur niet onder controle kunnen houden.
Voorwaar, degenen die ongelovig zijn en (die de mensen) van de Weg van Allah afhouden zijn waarlijk ver weg gedwaald. Voorwaar, degenen die ongelovig en onrechtvaardig zijn: Allah zal hen niet vergeven en zal hen niet op een Pad leiden. Behalve het Pad naar de Hel, zij zijn daar eeuwig levenden. En dat is voor Allah gemakkelijk.”
(Soerat an-Nisaa’: 167-169) -
ROTTERDAM - Geert Wilders wordt in een Duitse krant vergeleken met Adolf Hitler. Volgens de Süddeutsche Zeitung deed de overwinningspeech die Wilders na de gemeenteraadsverkiezingen hield denken aan Hitler.
,,Vandaag Almere en Den Haag, en morgen heel Nederland!", zei Wilders nadat zijn PVV in Almere de grootste partij was geworden en in Den Haag de tweede partij. In het redactioneel commentaar van de krant wordt deze overwinningsroes vergeleken met Hitler toen die zei dat alles volgens plan verliep.
De gerenommeerde Duitse krant met een linkse signatuur maakt zich zorgen om de opmars van Wilders, die 'behalve islamhaat het land niets te bieden heeft'. Volgens de krant is niet de islam, maar Wilders zelf het grootste probleem in Nederland.
AD.nl -
@ #1699:
Dat geldt dus niet voor mensen die niet in die onzin geloven... -
@1699: Dus als ik het goed begrijp moet ik eeuwig branden in de Hel omdat ik niet geloof in jouw God? Mag ik jou dan ook even de #%$&^*(* wensen?
Alleen al om die mening is een stem op de PVV méér dan waardevol. Ik ga me toch godsgloeiende niet door iemand die in een fictief persoon gelooft laten vertellen dat mijn leven waardeloos is, en dat ik het verdien om te branden in de hel?
Als je nog meer verhaaltjes wilt lezen, Naser: Ik kan je Sneeuwwitje en de 7 dwergen aanraden, en ook Bambi is erg mooi. Ben je meer van persoonlijk gewin, dan wil je misschien Sinterklaas eens overwegen, daar krijg je af en toe nog iets van. -
@1699
Ik ben zo ongelovig als wat, maar mag ik desondanks ook tegen GW zijn? -
@1699: Uiteraard, dat staat iedereen vrij. Daarom leven we in een democratie.
-
Sorry, @1703 bedoel ik :)
-
@1699, Naser, wat de fuck wil je hier mee zeggen?
Geloof me, ik walg van de PVV, maar het soort teksten dat jij hier in je post zet, zorgt er wel voor dat mensen doodsbang worden voor Moslims, en zich dus tot iemand als GW wenden om "gered" te worden. Niet slim om dat hier neer te zetten. Verder slaat het ook helemaal nergens op. Als jij Allah een belangrijke rol in je leven wilt geven en dat in je kleding en levenswijze wil uiten, dat vind ik dat je daar alle recht toe hebt en wens je daar veel succes mee. Maar je moet je ook realiseren dat het gros van de Nederlanders niet eens geloofd in het bestaan van Allah, God, Jaweh of hoe je het ook maar wil noemen, en hem al zeker niet beschouwd als de "meester van de mensheid". Doe je ding Naser, maar dring dat dan vervolgens niet aan ons op, zoals je ook niet wilt dat wij ons atheïsme aan jou opdringen. En ons bedreigen met de hel heeft geen enkele zin. Wij zijn niet bang voor de hel, want volgens ons bestaat die niet. -
@1699
Een groep toejuichers heeft gevonden ?
Begrijp je wel dat je eventjes het intellect van de alle PVV stemmers op de schop neemt ? Beetje arrogant vind je niet.
Jij bent zeker ook zo eentje die loopt te schreeuwen dat Wilders alleen maar bezig is te generaliseren en te discrimineren, maar wat ben jij hier aan het doen ? Schijnheil !!!
Wilders neemt geen blad voor de mond, dat lijkt me niet verkeerd in het huidige politieke klimaat. Jarenlang hebben huichelaars in Den Haag de boel voor de gek zitten houden, op elk denkbaar front, en nu is Wilders er die tenminste duidelijk aangeeft waar hij voor staat. Je kunt het daarmee eens zijn of niet,
Wel wat anders dan vele katholieken EN moslims die zogenaamd zo heilig zijn, maar ondertussen flink wat storten op de wallen.
Die koran teksten die je hier neerzet zijn niet meer of minder aanstootgevend dan de uitspraken van Wilders die jij als schofferend ervaart...dus stop met huichelen en klagen ! -
@1703
Beetje raar verband dat jij trekt.
M.a.w. alleen Moslims mogen tegen Wilders zijn ?
Dat hele zwart - wit denken dat de linkse garde heeft ingevoerd (en rechts beschuldigd het te gebruiken), is een van de oorzaken waarom er zoveel taboe heerst op crimineel allochoon tuig. -
1699 - Dat is dus precies wat Wilders al zei : dat dit soort figuren in ons land komen vertellen wat goed is en slecht.....wij moeten nu opkomen voor ons recht, onze waarden, onze cultuur en ons land.
Mijn PVV-advies aan meneer Naser : blijven geloven, maar wel in je eigen land en laat ons in onze waarde en als ik hier in mijn eigen Nederland wiet wil roken (waar de koran trouwens weinig moeite mee heeft als ik eens bij de meeste coffeeshops binnenkijk.....), een dikke lijn coke wil leggen of me zelf helemaal lam zuip dan is dat mijn recht hier, net zoals ik alle kerkgangers elke zondag ook met rust laat en bovendien wel degelijk respecteer en ik denk dat velen zo denken.
Wat echter wel grappig is is het feit dat velen maar blijven 'zeiken' over het feit dat PVV-kiezers volgelingen zijn en mensen zonder verstand....hahaha wat een goede grap. En dan de volgelingen die Allah bij elkaar heeft gesprokkeld ???? Ik neem aan dat velen voor kennisgeving hebben aangenomen wat hun moskee-leider hen heeft verteld....................
Geert Wilders is de persoon die eindelijk over het enorme smalle krikkemakkige weggetje heeft gelopen met allerlei obstakels, aangebracht door de CDA, en die ook nog de finish heeft weten te halen zodat hij als enige echte vertegenwoordiger van ons volk duidelijk kan maken wat ons land voor ons betekend en als ik zo eens lees, met allerlei opmerkingen dat Nederlanders rascisten zijn en discrimineren, zijn velen niet trots op Nederland, want zij zien binnen 10 jaar liever dat elke Nederlands geboren kind een 2e Arabische naam moet krijgen.
Ik respecteer elk geloof en elk persoon, maar kan diezelfde persoon mij en Nederland ook respecteren als wij nu aan de handrem trekken en nu gaan proberen om dat wat wij (!!!!!!) hebben opgebouwd en af hebben zien brokkelen (bedankt nog CDA) weer trachten te herstellen ? Of gelooft elke Nederlander dat de massa-immigratie positief werkt op onze instelling om met hard te werken veel te bereiken. Kijkt u eens om u heen, neem een kijkje bij alle sociale instellingen in ons land en concludeer dan maar eens wat er enorm opvalt en concludeer dan maar waarom de economie continu extreem moet groeien en concludeer dan waarom er zo veel politie op straat moet wandelen en rijden en concludeer dan maar waarom de wachtlijsten in de zorg alleen nog maar toenemen en concludeer dan ............nog niet voldoende bewijs ????
Geef Wilders alsjeblieft dezelfde ruimte als dat de CDA al jaren krijgt en ik weet zeker dat hij veel gematigder is dan velen denken, maar dat extreme is nu eenmaal de enige oplossing om te bereiken wat velen in ons mooie landje als utopisch zien, maar wat wel degelijk open ligt voor ons allen, maar er hangt altijd een prijskaartje aan elke verandering dus bij komend beleid ook en ik geloof niet dat Wilders, zoals velen blijkbaar denken, zorgt voor een Auschwitz-kamp of iets dergelijks, maar zeg nu zelf mensen : ALS JE CONTINU TEGEN MUREN AANLOOPT DAN MOET JE EXTREMER UIT DE HOEK KOMEN OM EEN VEEL KLEINER DOEL EN EEN GROTERE MASSA TE BEREIKEN. Daarom geloof ik en vertrouw ik op de PVV, om dus iedereen die hier nu woont te beschermen, maar wel op de Hollandse manier.
Ik geloof in Holland, u ook ? -
@1699: je mist hier toch wel een beetje contact met de ziel van de Nederlandse samenleving.
Om maar te noemen:
Zelfverheerlijking hoort daar niet bij. "Eigenroem stinkt" zeggen we dan.
Daardoor zul je (en alle moslims die net zo hautain redeneren als jij) tenminste als arrogant worden gezien en eerder vooroordeelbevestigend werken dan dat je bruggen bouwt.
We hebben in dit land doorgaans wel een grote bek en kunnen mekaar behoorlijk beledigen - maar als het er op aankomt helpen we elkaar gewoon als er een klusje te doen is.
Als je zogenaamd beledigd wordt roep je maar dat iemand wat beters moet verzinnen om je op de kast te krijgen.
Het soort beeld wat je nu van moslims schetst is er een van mensen met zeer lange en gevoelige tenen en het geheugen van een olifant.
Precies dat schrikbeeld is voor PVV-stemmers reden om te handelen zoals ze doen.
Zorg er alsjeblieft niet voor dat ik het nog met de PVV eens ga worden ook. -
Dus Geert heeft zijn knip en plakwerk in Engeland laten zien. Denk je nou echt dat die engelsen wakker liggen van een lijsttrekker uit Nederland? Ze hebben toch meeste te maken met onze Koningin of het europees parlement
-
@11
Ik hoop niet dat hij veroordeeld wordt voor zijn maffe uitspraken want dan is de weg vrij om een ieder die maar enigszins de vinger op de zere plek legt voor het gerecht te dagen en gaat ons land heel snel naar de knoppen. -
sorry hoor, maar wat is hier nu zo schokkend en gek aan?. Die vent vindt iets wat ik niet extreem vindt of racistisch. Hij heeft hier niks nieuws gezegt in london. Gewoon wat hij altijd zegt en overal over moslim religie. De man vindt moslim cultuur gewoon 10x niks, is dat nu zo erg omdat te melden? waarschijnlijk is een groot deel hier het ook mee eens?.
Ik snap wel dat een hoop mensen geld verdienen, aan de intergratie.
Volgens mij zijn al die wilders haters meer van die IQ loze schapen die denken slim te zijn als ze tegen iets zijn. Aangezien ik niet in zie wat een pvv stemmer nu zo dom maakt?.
Als je het mij vraagt, zijn de mensen die op de pvda/cda/d66/sp een stuk dommer. Aangezien deze partijen of niks bijbrengen wat ze al meerdere malen bewezen hebben. Of hebben ze het land tot deze afval put getrokken.
Even een hint: Ook al ben je oerdom, stemmen op cda maakt je niet gelijk een weetenschapper. Kijk maar is wat voor onzin die pvda'ers bijvoorbeeld uit staan te kramen bij de wereld draaid door, krijgen ze 1x weerwoord snappen ze er niks meer van.
Ma ja nu.nl'ers zijn over het algemeen een kudde schapen die gewoon maar met alles mee praten, en vanalles aannemen wat een ander zegt.
Stijgers in Politiek
Robert Mugabe asked to be UN 'leader for...
Zijn ze daar nou helemaal van de pot...
12 uur 56 minuten geleden door kenny013
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
13 uur 23 minuten geleden door All.you.need.is.love
Begrotingsdebat zet verhoudingen op...
Vz, we wisten dat het erg zou worden. Maar...
15 uur 9 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
16 uur 11 minuten geleden door wazup
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
17 uur 18 minuten geleden door Duracellkonijntje
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 18 uur geleden door Matthijs85
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66

