Ik ben het helemaal eens met deze dames!!! Laten we hopen dat op 9 juni Almere wakker wordt en tot die tijd inziet dat de PVV niet de toekomst maar de middeleeuwen vertegenwoordigt.
Min me maar: I don't care!!
Sorteer op:
-
Ik dacht juist dat hoofddoekjes een middeleeuws verschijnsel was.
-
zo lastig om te erkennen dat vele wel achter het beleid staat van de PVV
we zullen het zien op 9 juni -
Het begint er nu op te lijken dat het hoofddoekje gebruikt wordt, als middel om te laten zien wie er gelijk heeft, godsdiensvrijheid heeft toch niets te maken, met een hoofddoek, iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil, maar waarom moet iedereen weten tot welke religie iemand behoort, ik ben Atheist, en als ik op straat loop ziet niemand aan mij dat ik niet in een opperwezen geloof, en dat is prettig.
Ik wil mensen beoordelen, als ik met ze in gesprek raak, en zo die mensen kan leren kennen, en uit een goed gesprek zal blijken, of ik iemand sympathiek vindt of niet, juist door dat uiterlijk vertoon plaats je jezelf al in een hokje, je geeft al aan dat je een bepaalde religie uitdraagt, om die reden ga je ook gelijk, denken bij jezelf, laat ik even oppassen dat ik niets verkeerd zeg over Allah of Mohammed.
Dus eigenlijk discrimineer je jezelf. -
TS ik mag je maar 1 stem geven.
PVV is de weg naar de middeleeuwen.
Een Hongaarse trouwen of als vriendin hebben??
Hoe inconsequent kan je zijn. -
@4
Voor de middeleeuwen hebben we de SGP, CU, en het CDA al. -
Bij ons heeft D66 gewonnen .
Bij iedereen op straat , vraag ik me nu af : ,,heb jij er op gestemd ? of jij ?,, -
Wat is er nou zo verkeerd aan een hoofddoek? Moslima's dragen het omdat ze hun haar (schoonheid) willen bedekken. Is dat zo'n gevaar voor Nederland? Het bedekken van je haar? (als het om het bedekken van het hele gezicht ging, oke dan begrijp ik het wel) Het moet niet gekker worden in Nederland. De islamhaat wordt steeds gekker en gekker. Door alle haat ben ik me alleen maar nog meer gaan verdiepen in de islam. Daaruit is gebleken dat Wilders een hele hoop bullshit verkondigt. Mensen doe eens zelf onderzoek over de islam ipv de stoere citaatjes overnemen die Wilders uit de koraan haalt.
-
Als vrouw heb ik moeite met de hoofddoek en de gedachte erachter, maar ik ga een andere vrouw niet vertellen dat ze die hoofddoek af moet doen. Het is zo goedkoop, het aanvallen van de hoofddoek.
-
@7
Dat hoeft in Nederland niet, want ze worden echt niet aangerand, ik las laatst een artikel, waar de Imam zei, dat het een bescherming was voor opdringerige mannen, maar hij zei er wel bij dat het in de landen was waar de hoofddoek traditioneel gedragen werd.
Hier zijn wij wat minder snel opgewonden waarschijnlijk met of zonder hoofddoek. -
@9
Nou plaats is een geldige bron. Ik zie niet zo snel een imam het volgende zeggen: ''maar hij zei er wel bij dat het in de landen was waar de hoofddoek traditioneel gedragen werd. ''
Moslima's dragen een hoofddoek omdat ze hun schoonheid willen verbergen. Zo simpel is het. Het gaat niet om aandranding of iets dergelijks. Het is niet ter bescherming van de vrouw.. Je kunt het raar vinden, maar moslima's dragen het uit eigen overweging, niet omdat ze een man hebben die ze dwingt. Tuurlijk bestaan die mannen, maar die vormen zeker niet de meerderheid van de moslims. -
@11 Schoonheid verbergen voor wie? Waarom moet een vrouw haar schoonheid verbergen?
-
@11
Met alle waardering en respect, maar waarom moet je schoonheid verbergen dan, dan zou je dus eigenlijk helemaal ingepakt moeten zijn in een boerka want dan zie je echt niets, een vrouw met een hoofddoek kan er ook nog wel mooi uitzien, velen zijn zwaar opgemaakt, dus ik zie het toch echt als een religieus vertoon. -
@8
Ik heb als man ook moeite met de gedachte erachter (een vrouw moet zich bedekken, omdat mannen zich niet zouden kunnen beheersen bij de aanblik van het sierraad van de vrouw, er gemakshalve vanuitgaand dat ietere man een potentiele hersenloze verkrachter is) maar toch geloof ik dat veruit de meeste moslima's hun hoofddoek dragen omdat ze dat zelf willen, omdat het gevoel bij een groep te horen door hoe je je kleedt een soort zekerheid geeft.
Net zoiets als de stropdas, bijvoorbeeld.
En dan denk ik: waarom niet? Wat heb je er nou voor nadelen van? Laat die meiden lekker hun ding doen, dan doe ik de mijne.
Vrijheid, dat was toch waar die V in PvV voor stond? -
@14 Als die meiden dat vrijwillig doen..prima. Hun keuze en die keuze mogen ze hebben wat mij betreft.
-
Mijn minnaar @14 is het ergens niet mee eens. Wat zou dat zijn? Misschien komen we er nooit achter.
-
#3
Tsja, mee eens. Maar dat mogen mensen wel zelf weten wat mij betreft ;-)
Wat jou, en de PVV, betreft leg je de mensen dit op. En dat is bijzonder fout. -
#11
""
Moslima's dragen een hoofddoek omdat ze hun schoonheid willen verbergen. Zo simpel is het.
""
Tegenwoordig dragen velen het uit protest tegen de PVV. -
@17
Ik wil niemand iets opleggen, maar heb sterke twijfels over de zogenaamde vrijwilligheid van dat hoofddoekje, in ieder geval is het geen westerse traditie.
En zelfs in Turkije zie je er minder dan hier in Nederland.
http://www.nujij.nl/turkse-vrouwen-verscheuren-... -
Ik kan deze dames goed begrijpen.
Zij voelen zich bedreigd in hun vrijheid, de vrijheid namelijk om je goddienst uit te dragen. Dan mag je protesteren.
Overigens is het zo dat nog steeds de overgrote meerderheid, weliswaar verdeeld over meerdere politieke partijen, tegen een hoofddoekverbod.
Lijkt mij duidelijk. -
Mensen dwingen om iets te laten zou ook geen westerse traditie moeten zijn..
-
#19
Het keppeltje is ook niet een westerse traditie en in Marokko lopen er, procentueel, volgens mij ook minder met een hoofddoek rond.
Zoals ik al aangaf, het is tevens een uiting door een minderheidsgroep ter verdediging van haar geloof die nogal onder vuur ligt. Men pikt het niet dat hen geloof als extremistisch ('de gematigde Islam bestaat niet' aldus Wilders) wordt weggezet terwijl ze zelf de religie gematigd en vredelievend belijden. -
Nederland, Europa, allemaal zwaar in de crisis. En de geblondeerde leider praat over een hoofddoekje.
-
@19
Turkije is dan ook een staat die er heel hard op hamert om seculier te zijn. Dat vind ik gezien de geschiedenis van dat land ook niet zo onbegrijpelijk.
Zo strikt seculier, dat kennen we in Nederland niet. Helaas, volgens mij, maar dat terzijde.
Maar ik heb er totaal geen moeite mee als iemand zijn/haar levensovertuiging uiterlijk laat zien. Doe maar lekker!
En dan verwacht natuurlijk ook dezelfde onbevooroordeeldheid en tolerantie terug.
Dat is vrijheid! -
@24
Ik woon in Baarn en inderdaad de hoofddoeken hier zijn op 1 hand te tellen, maar ik ben Amsterdammer, en ben 25 jaar geleden uit Amsterdam vertrokken, en ben laatst een keer naar de markt in Adam oost geweest, ik was echt verbaasd, en had nu niet echt het idee, dat ik in Amsterdam was.
Het was niet meer de markt zo als ik hem kende.
Maar goed dat zal allemaal wel normaal zijn. -
@ #12
'Waarom moet een vrouw haar schoonheid verbergen? '
Omdat ze dat zelf moet weten. Heel sec, ik eis ook niet van jou dat je jouw blote poes of tieten loopt omdat ik die schoonheid wel wil zien. -
@26
Ik heb een ander idee over schoonheid dan wat jij nu stelt, dat is wel appels met peren vergelijken.
En wat hebben je hoofdharen met schoonheid te maken. -
@11 Deze Moslima's dragen een hoofddoek om d'r (schoonheid) te verbergen. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen waarom een vrouw vrijwillig haar schoonheid van zich af wil nemen? Als deze vrouwen het echt zelf graag willen, mogen ze dat van mij. Maar het is juist de kunst om er de vrouwen uit te halen die wƩl onderdrukt worden?
Toch zie ik er mijn nadelen wel van in. Denk bijvoorbeeld maar aan werk. Het gaat er in Nederland tegenwoordig vooral om, hoe jij je eigen presenteert naar andere toe. Ik ben van mening, dat je eerder toegelaten of geaccepteerd word zonder hoofddoek en nette kledij, dan een Moslima met een hoofddoek, en die toch evengoed haar best doet. -
@ #27
Goed lezen waar ik op reageer dan weet je ook waar het 'heel sec' voor staat. En voor wat betreft hoofdharen, reken maar dat dat een schoonheid kan zijn. Mijn vrouw en dochter zijn mahogany redheds.... -
@29
Mijn vrouw heeft prachtig lang dik zwart haar, maar zij hoeft en wil het niet eens verbergen. -
9 Juni Wilders neemt 100% macht in Nederland.
-
@ #30
De mijne ook niet. Ben zelf ook een tegenstander van reli-uitingen maar wel weer een voorvechter van vrijheid. Mijn wens doet er dus niet toe als het om een hoger goed gaat.
Ik ben dus geen voorstander van PVV maar wel van het bestaan ervan.... -
Gisteren, verliest de PvdA 1 van zijn 3 kiezers. En hadden 4 jaar geleden ook al verloren, maar viert dat toch als een overwinning!
Agnes Kant, volgens kenners zag je het aan komen (Frits Wester), maar die gooit de handdoek in de ring!
En ik volg dan enkele actualiteiten programma's, dan hoor ik enkelen een heldere conclusie trekken.
Er hangt iets in de lucht, er wordt stiekem al gefluisterd van Bos, van Bakenende zijn het al roddels.
Het zou toch niet waar zijn hĆ© Stel je nou eens voor dat die twee autisten zich ook nog eens alle 2 achter de oren krabbenā¦..
Wat zou er dan wel niet kunnen gebeuren, een zooitje lekker fris bloed er in.
Weer terug naar de inhoudā¦ā¦ -
@33 "En hadden 4 jaar geleden ook al verloren"
Nee, de cijfers bewijzen dat je ongelijk hebt:
PvdA
% 2002 15,8
% 2006 23,4
Z. 2002 1317
Z. 2006 1988
A. 2002 1.040.921
A. 2006 1.617.097 -
@ #33
'Gisteren, verliest de PvdA 1 van zijn 3 kiezers. En hadden 4 jaar geleden ook al verloren, maar viert dat toch als een overwinning! '
Nope.... PvdA had 4 jaar geleden een historische overwinning. Zo groot dat ze nog steeds meer zetels overhouden dan 8 jaar geleden. CDA is wat anders.... Die verloren 4 jaar geleden historisch en nu nog een keer er overheen..... -
Ik proef dat hier ook weer de mensen,, wij dus u en ik PvVĆ©rs SPāers PvdAāers we praten weer met elkaar, We gaan de dialoog weer aan. De oneliners, die pikken we niet meer.
Wij zijn hier al langer mee bezig. En DAT is ook wat de politiek hoort te doen.
Discussiƫren over de inhoud........
Een eerlijk hen en weer gepraat, over de voors en de tegens...
Wat moet echt en wat is onzin.
Zo hoort het!! -
@ #36
Vent doe je huiswerk! -
@34
Als je de statistieken er bij pakt. En je zet dat voor een open geest.
Dan zie je aan de gehele linker kant een verlies.. gestaag steeds minder draagvlak.. naar een punt waarbij ze nog steeds niet begrijpen, dat als zij hun standpunten niet een beetje gaan loslaten.... en dan kan dat best nog even duren hoor, met wat halfslachtige maatregelen. Maar uiteindelijk, wordt het hier een totale bananen republiek, en dan hebben we Zimbabwe hier, of het word een totale anarchie met getto's nog erger dan in Amerika. -
@ Liwwie
Jij bent net zo autistisch als je grote helden. -
Natuurlijk hoe moeten we zonder hoofd doek verder
oplossing 1 terug naar je land van oorsprong
oplossing 2 de hoofddoek afdoen en je gedragen als een echte ingeburgerde nederlandse
en wil je die hoofd dragen doe dat in de avond uren in de huiskamer en probeer zo je man of vriend te verleiden.. -
@38 Een bananenrepubliek krijg je met Wilders en de PVV.
Je zwamt ongelofelijk. Je schrijft onwaarheden neer. Je hebt absoluut geen gelijk. -
De PvdA was al aan het inleveren, toen moest PF nog komen.
Maar de paarse kabinetten, waren iets wat het heeft doen eroderen.
Toen heeft PF er een groot gat in getrapt.
Het linker veld, dat is zich een hoedje geschrokken, dat er maar zo ineens een levens gevaarlijk groot gat in hun visie heeft getrapt. Die hun idealen.
Ze hebben zich van die schrik wat hersteld, en waren in de veronderstelling, dat als je het geluid uit zet, dat het dan best meevalt.
En gingen vervolgens weer gewoon verder, als of er niets gebeurt was.
Sterker nog, de snelheid werdt ff flink op gevoerd. Een generaal Pardon moest er zelfs komen.
Intussen heeft GW zich los gemaakt van het politiek correct gelul van de VVD, waar je ook niets meer van hoefde te verwachten. En begon te groeienā¦
En nu is het vandaagā¦ā¦
Als er nu niet een duidelijke move van het linkerveld wordt gedaan,
Echt ik zie het somber in.
Het linker veld stelt, er gebeurt een WONDER. Iets waardoor GW niet meer mee doet.
Sterk afhankelijk, in hoeverre het als een WONDER is, ontstaat er dan een soort volksopstand??
Met geweld, brandstichting? Nog erger?
Of zal het land de rust, voor de 2e maal in 8 jaar tijd, miraculeus toch alles onder controle houdt. Blijft het menselijke overeind.
In het laatste geval, blijf ik dan toch somber, want ik voorspel DAN een scenario als in 2002.
We gaan weer gewoon verder waar we gebleven waren.
Het hervindt zich weer,
Gaat het, zoals het nu doet, een 3e van je kiezer verliezen, die het vertrouwen in je op zeggen. Gaat die dat vieren als een overwinningā¦..
Dan is het een kwestie van tijd, en het wordt ??.
Die zou NOG groter gaan worden dan. Misschien, zou dan de vergelijking met snorremans wel eens echt terecht kunnen zijn.
U geloofd toch niet, dat deze politiek, die de gevestigde orde, dat die dan in staat zou zijn, dit te voorkomen?????
En dan zeg ik..
Dank u wel sojalisten,
Churchill had gelijk, het nieuwe fascisme komt van links. -
@41
Jij gokt op een Wonder. met alle risico's.
En in het meest gunstige geval, over een aantal jaren een equivalent van GW krijgen..
Ik noem DAT asociaal -
@41
Jij gokt op een Wonder. met alle risico's.
En in het meest gunstige geval, over een aantal jaren een equivalent van GW krijgen..
Ik noem DAT asociaal -
Ik snap niet wat die Turkse vrouwen lopen te mekkeren !
In hun vaderland mogen ze ook geen hoofddoekjes dragen in openbare instellingen of op scholen.
En hier is het een probleem.
En erger nog er zijn gewoon Nederlanders die vinden dat ze het wel mogen.
Geen pet in de klas = ook geen hoofddoek in de klas.
Nederlanders of mensen mogen ook niet met een hoofdeksel of met een deels bedekt gezicht (b.v. door haardracht niet op de foto voor een paspoort.
Met een hoofddoek mag dat wel, m.i te gek voor woorden dat onderscheid. Bevalt je het niet dan moet je maar een conclusie trekken of je wel wilt wonen in een land waar ze andere regels hebben, maar bedenk wel in je eigen vaderland kom je helemaal niet met de poot aan de grond. -
@45
Het zijn GEEN Turkse vrouwen op de foto maar Nederlandse vrouwen.
Hun vaderland = Nederland
We wonen in Nederland niet in Turkije en we hebben hier bepaalde VRIJHEDEN verworven in de loop der eeuwen waar de Turken een puntje aan kunnen zuigen( of bent u het eens met de Turkse regels rondom het hoofddoekje want dan zijn er mogelijkheden voor U om te emigreren)
Moslim vrouwen dragen een hoofddoek uit GODSVRUCHT net als heilige moeder MARIA net als joodse vrouwen en net als NONNEN.
Bij de rede van dit gebod moet je bij de SCHEPPER zijn! -
kindermisbruik is erger dan hoofddoek
-
#45
Ik snap niet waar u over loopt te mekkeren.
Maak u eens druk om de crisis, of zo en laat een ander eens in zijn waarde en matig uw taalgebruik eens een keer. -
De Middeleeuwen?
Nee, daarvoor moet je bij de Taliban zijn, of Iran waar ze homo's ophangen. Of Indonesie waar een volwassen jonge meid stokslagen krijgt voor het drinken van een biertje. Of Saoedie Arabie waar men mensen stenigt of onthoofd. Of in Pakistan waar ze christenen verbranden. DAT is waarom hoofddoekjes bij autochtone nederlanders weerstand oproept. Een hoofddoek representeert een middeleeuws boek met middeleeuwse wetten en middeleeuwse straffen en inderdaad, een middeleeuwse opvatting over de rechten en plichten van vrouwen. -
De Middeleeuwen?
DORDRECHT - Gemiddeld zeven keer per week komt bij de stichting Chris voor landelijke christelijke kinder- en jeugdhulp een melding binnen over incest of seksueel misbruik, gepleegd binnen christelijke groeperingen. Van misbruik door een pedofiel is gemiddeld ƩƩn keer per veertien dagen sprake
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1998/02/03/2... -
@ 50
U heeft wel een eenzijdig beeld van de werkelijkheid.
Ik kan tal van voorbeelden opnoemen waar de moderne wereld hun idee van VRIJHEID wil opleggen met fosforbommen, raketten , draaikonterij, verkettering en dwang.
Als u de middeleeuwen zou bestuderen en de geweldige invloed van de Islam op de westerse wereld zou ontdekken, dan zou u wel anders piepen.
En u hoeft zich niet druk te maken over de rechten en plichten van moslimvrouwen. dat kunnen ze HEEL goed ZELF! -
Geschiedenis
De moslims hebben de geschiedenis een wetenschappelijke precisie gegeven. Dit betekende een belangrijke stap in de richting van historische kennis. Ibn Khaldun trachtte een antwoord te vinden op de meest prangende vragen van de menselijke geest, bijvoorbeeld over de strijd van de mens in zijn aardse bestaan en de verschillende motieven achter bepaalde daden. Wat zijn de beperkingen van het menselijk intellect? Hij nam een resoluut afscheid van de speculatieve manier van redeneren zoals de Grieken en de Christenen die kenden. Het is dus niet vreemd om te stellen dat het moderne Europese humanisme in de vorm van moderne wetenschap en filosofie in verschillende opzichten eigenlijk een voortzetting is van de toenmalige islamitische cultuur.
Ik kan in dit korte bestek geen volledig relaas geven van alle contributies en uitvindingen die van oorsprong islamitisch zijn. U kunt zich allicht voorstellen dat moslims nog op vele andere manieren een bijdrage hebben geleverd aan het mondiale culturele erfgoed. Denk maar aan: mechanica (hydraulica, windmolens, irrigatiesystemen, zoals terug te vinden in Andalusiƫ), schilderkunst, architectuur, sport, enz. Zie bijgevoegde bibliografie indien u meer wilt weten. -
Wiskunde
De eerste die wiskundige getallen systematisch bestudeerd heeft was Muhammad Bin Musa Al Khawarizimi (Algorizam). Hij introduceerde het wiskundige concept "algoritme", genoemd naar zijn laatste naam. Hij was één van de grootste mathematici die ooit geleefd heeft. Hij word erkend als de grondlegger van de algebra, deze naam is afgeleid van de titel van zijn bekendste boek "Al Jabbr Wa Al Muqabilah". Via dit werk werd het Arabische getallensysteem in Europa geïntroduceerd. Zijn boek Al Jabbr (algebra), was het toonaangevende werk dat aan de Europese universiteiten gebruikt werd tot ver in de 16de eeuw.
Scholastiek en literatuur
Abu Hamid Al Ghazali (Algazel) was een zeer productieve schrijver. Met zijn theologische doctrines beïnvloedde hij Europa in sterke mate, dit geldt zowel voor het Jodendom als het Christendom. Thomas van Aquino heeft heel wat elementen overgenomen van hem. Hij is gestorven in 1111 AD. Ibn Rushd (Avarroës), geboren in 1128 AD, wordt beschouwd als één van de grootste denkers en wetenschappers in het Europa van de 12de eeuw (islamtisch Spanje). Hij is bekend geworden als de grote commentator van de filosofie van Aristoteles. Op deze wijze heeft hij het westerse gedachtegoed van de 12de tot de 16de eeuw sterk beïnvloed. Thomas van Aquino was de eerste leerling van de grote commentator, Ibn Rushd, en er bestaat geen enkele twijfel dat Ibn Rushd veel invloed heeft gehad op de denkwijze van één van de grootste katholieke theologen, namelijk Thomas van Aquino. Men kan vaak lezen dat Ibn Rushd eigenlijk meer het Europese gedachtegoed aanhangt dan het Oosterse. Dankzij zijn commentaren heeft het Westen Aristoteles leren kennen en zijn invloed op de filosofie is dan ook aanzienlijk. -
@51: sorry, ik heb geen gegevens omtrent pedofilie en kindermisbruik in de middeleeuwen. Er bestond in de middeleeuwen naar mijn weten nog geen meldpunt. Ik weet ook niet wat dit 12 jaar oude krantenartikel te maken heeft met vrouwenemancipatie versus de positie van de vrouw binnen de Islam.
Ik kan natuurlijk heeel flauw gaan doen en voorbeelden gaan geven over huwelijken van minderjarige meisjes in het Midden Oosten.
http://humantrafficking.change.org/blog/view/sa...
Maar dan krijg je weer zo'n moddergevecht. Want voor je het weet wordt de grondlegger en profeet van een Arabisch geloof er weer bijgesleept die een 6 jarig meiske tot zich nam.
Laten we dat maar niet doen. -
De Grieken waren gefascineerd door scheikunde, maar de Arabische moslims waren zowat de enigen die veel aandacht schonken aan de ontwikkeling van de alchemie als wetenschap. Zij deden vooruitstrevende ontdekkingen en vonden chemicaliën uit die ook voor andere wetenschappen van belang waren zoals de mineralogie, de botanica, de bouwkunde, enz. De interesse in deze wetenschap was zodanig groot dat hij een onderdeel vormde van alle hogere studies. Jabir Ibn Haiyan (Geber) staat bekend as de vader van de chemie. De naam chemie is afgeleid van het Arabische Al-Kimya. Hij was arts in Kufa omstreeks 776 AD. Een groot deel van zijn publicaties bleef gedurende 7 eeuwen zeer populair en ze werden allemaal vertaald in het Latijn. Hij heeft de ontwikkeling van de chemie in belangrijke mate gestuurd. Verschillende termen werden door Jabir geïntroduceerd: alkalie, suiker, syroop, elixir,alcohol, cinebar en alembic, bijvoorbeeld. De bereiding van zwavelzuur was één van zijn meest belangrijke ontdekkingen; dit zuur is momenteel één van de meest gebruikte zuren in de moderne industrie
-
Ziekenhuizen
De moslims hebben verschillende ziekenhuizen gebouwd waarvan het vroegste voorbeeld teruggevonden is in 707 AD in Damascus, Syriƫ. Deze ziekenhuizen waren niet alleen opgesplitst in verschillende afdelingen, zoals nu, maar ze waren tevens voorzien van hun eigen tuinen waarin kruiden en andere medicinale planten gecultiveerd werden. Rom Lander beweert dat "we er al reden toe hebben om aan te nemen dat Europa tijdens de kruistochten tegen de moslims eindelijk hun eigen ziekenhuizen begonnen te bouwen naar het Arabische voorbeeld dat ze tijdens de kruistochten tegenkwamen. Het eerste ziekenhuis in Parijs, "Les Quinze Vingt", was gebouwd door Louis IX nadat hij teruggekeerd was van de kruistochten (1254-1260)." -
Voor het gebed doet iedere moslim woedoe' oftewel lichamelijke en geestelijke reiniging. Dit ritueel vormde samen met andere hygiëneregels de basis voor de reputatie die de moslims hadden als één van de meest schone volkeren op deze aarde. George Bernard Shaw sprak vol lof over het onderwijs op medisch vlak van de moslims in hun streven naar een gezonde samenleving. Hij merkte op dat toen de Britten het islamitische gedeelte van Hawaï veroverden de plaatselijke bevolking gedwongen werd het Christendom te accepteren en dat er kort daarna, als gevolg hiervan, allerlei ziektes uitbraken.
Moslimgeleerden hebben geweldige ontdekkingen gedaan op medisch gebied en op de volgende vlakken: anatomie, fysiologie, bacteriologie, diagnose en behandeling, chirurgie, enz. Eén van de grootste moslimartsen was Abu Bakr Bin Zakariya Rhazes. De islamitische encyclopedie vermeldt hij tot diep in de 17de eeuw de absolute autoriteit op het gebied van de geneeskunde was. In een rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie uit mei 1970 staat dat zijn essays over pokken en mazelen zeer origineel en accuraat zijn en dat zijn essay over besmettelijke ziekten het eerste in zijn soort was. Hij was geboren in 864 AD en heeft een enorm boekwerk geschreven, "Al-Hawi", bestaande uit 20 delen, dat later in 1279 in het Latijn vertaald is en herhaaldelijk herdrukt vanaf 1488. Zijn invloed op de Europese geneeskunde is dus aanzienlijk. Ibn Sina (Latijn: Avicenna), geboren in 980 AD, schreef "Al-Qanun" dat uit meer dan een miljoen woorden bestond. Dit werk is eveneens in het Latijn vertaald in de 12de eeuw en werd één van de meest invloedrijke boeken in het middeleeuwse Europa tot ver in de 17de eeuw. Hij heeft als eerste meningitis beschreven en zijn verhandelingen over mineralogie vormden de voornaamste bron voor de christelijke encyclopedisten van de 15de eeuw. Yaqub Ibn Ishaq Al Kindi (ook wel: Al Kindus), geboren in 800 AD, was de eerste arts die systematisch de doses voor diverse medicijnen wist te bepalen. Zijn invloed op de filosofie, de wiskunde, de geografie ende fysiologie duurde zeven eeuwen. Al Haythem (Al Hazen), geboren in 1035 AD, heeft een belangrijke bijdrage aan de oftalmologie geleverd. Hij onderkende de rol die de retina speelt bij het zicht van de mens en in zijn boek "Optica" behandelt hij het verschijnsel licht en de diverse kleuren. Zijn werk heeft wetenschappers als Roger Bacon en later Leonardo da Vinci en Kepler beïnvloed. Ibn Al Nafis, geboren in 1289, beschrijft de bloedstroom ruim 300 jaar voor William Harvey die erover schreef in 1628. Al Baitar, geboren in 1248, was een expert op het gebied van diergeneeskunde en zijn wetenschap werd naar hem vernoemd: al baitarah, een woord dat verbasterd is tot "veterinair". -
De kaliefen trokken wetenschappers, dichters, artsen en filosofen aan die door iedereen gesteund werden. Een andere geloofsovertuiging vormde geen probleem. Het leerproces werd gestimuleerd en ontwikkelde zich. De moskeeƫn deden in eerste instantie dienst als scholen voor de gemeenschap. Toen de vraag naar nog meer kennis alsmaar toenam werd de zogenaamde "medressa" opgericht (college). Daarnaast kwam er ook de "jaamiya", de universiteit. De oudste universiteit ter wereld is de Al-Azhar in Cairo, Egypte, en daarna komt de Qarawiyyine Universiteit in Fez, Marokko. De islamitische wijze van lesgeven werd op den duur nagebootst door de Europeanen en het is dan ook niet verwonderlijk dat er qua terminologie vele overeenkomsten zijn: het begrip "zetel" komt van het Arabische "kursi" (letterlijk: stoel) waarop de docent zat tijdens het lesgeven. Het uit het Latijn afkomstige woord "doctoraat" komt van "licentia docendi": de toestemming om les te mogen geven en dit bestond reeds lang in de islamitische wereld. Het was een rechtstreekse vertaling van het Arabische "ljazat at-tadris". De toestemming om les te mogen geven werd verleend door een geleerde ('alim) die zelf bij een andere geleerde had gestudeerd nadat hij een probleem had kunnen oplossen dat hem voorgelegd was waarbij hij zijn oplossing vervolgens moest verdedigen tegenover een panel van erkende geleerden. Dit lijkt heel sterk op de hedendaagse praktijk zoals die voorkomt wanneer iemand afstudeert. De kleden die men tegenwoordig nog steeds draagt heetten "Jubba-tul-faqih" en werden gedragen wanneer een geleerde zijn diploma in ontvangst nam. Later werden er nestels bevestigd aan de hoofddeksels die men droeg zodat de nieuwe geleerde eraan herinnerd kon worden dat hij te allen tijde op het matje kon worden geroepen door God wanneer hij zijn boekje te buiten ging: op die manier zou hij angst hebben voor God tijdens het lesgeven
-
#55 De PVV fractie en vergaderingen bestaan hoofdzakelijk uit mannen, vaak van middelbare leeftijd. Alsof die iets weten van de rechten van de vrouw.
-
Literatuurlijst:
Arnold, Sir Thomas, and Guilaume, Alfred [Ed], The Legacy of Islam, Oxford University Press, 1960
Beckingham, C.F., Misconceptions of Islam: Medieval and Modern, Journal of Royal Society of Arts, September 1976
Briffault, Robert., The Making of humanity, [Lon] 1938
Browne, E G., Arabian Medicine, [Cambridge] 1921
Draper, John William., The Intellectual Development of Europe,[Lon] Vol. I, 1875
Farsi, Nabih [Editor] The Arab Heritage, Russell & Russell, Inc., [New York] 1963
Hitti. P K., History of the Arabs,[Lon], Macmillan, 1956
Jairazbhoy, R A., The Civilisation of Islam, [Pakistan], Ferozsons Ltd, 1996
Landau, Rom., Islam and The Arabs, [Lon] 1958
Makdisi, George., The Rise Of Humanism In Classical Islam & The Christian West,[Edinburgh] 1991
Menocal, Maria Rosa, The Arabic Role In Medieval Literary History: A Forgotten Heritage, University of Penn. Press [Philadelphia] 1987
Nasr, S H., An Introduction to Islamic Cosmological Doctrine, Harvard Uni. Press, Cambridge [Mass] 1964
Nasr, S H., Science & Civilisation In Islam, ITS [Cambridge], 1987
Said, Edward, Orientalism,: Vintage Books, [New York] 1978
Sarton, George., A Guide to the History of Science, [Massachetus] 1952
Shaw, Sir George Bernard., The Genuine Islam, Vol. I, No. 8 1936
Stiefel, Tina., The Intellectual Revolution in Twentieth Century Europe, St. Martinās Press [New York] 1989
The British Astronomical Association., Whoās Who in the Moon, Vol. 34, Part I, 1938
Toynbee, Arnold, J., A Study of History, Oxford University Press, 1951 -
Conclusie
Deze uiteenzetting geeft slechts een zeer summier beeld van de bijdragen van de moslims aan het mondiale culturele erfgoed. Evengoed zal het duidelijk zijn, hoop ik, dat de moslims een substantiƫle invloed hebben gehad op allerlei aspecten van de globale cultuur en dat ze in het bijzonder bijgedragen hebben aan de stand van kennis en welvaart zoals die nu in Europa bestaat. De moslims worden wereldwijd gezien als de dragers van de toorts van cultuur en beschaving. Het kan makkelijk aangetoond worden dat er zeer veel kennis via Spanje in Europa is terechtgekomen en de invloed van de Arabische taal en cultuur op bijvoorbeeld het Nederlands is nog steeds zeer goed merkbaar. Een paar voorbeelden: algebra (al Jabbr), zenith, nadir, elixir, alcohol, alchemie, alkalisch, aorta (van "avarta"), admiraal, tarief, safraan, cijfer (van sifr), azimuth, suiker, enz., enz.
De vooroordelen van het Westen hebben er niet alleen voor gezorgd dat de bijdragen van de moslims ontkend worden, maar heeft ook een anti-islamitische hetze ontketend die geleid heeft tot het verbasteren van namen om hun Arabische herkomst te verdoezelen. In de tekst kunt u diverse voorbeelden terugvinden. Hier volgen er nog een paar: Ibn Bajah (Avempace), Abul Hassan (Alboacen), Ibn Haysham (Alhazen), enz. Wordt het geen tijd dat de originele werken van de genoemde Arabische auteurs opnieuw bestudeerd worden omdat ze een aanzienlijke contributie hebben geleverd aan de ontwikkeling van Europa tot wat het nu is? -
@52: met alle respect, ik geloof niet dat u weet waar u het over hebt.
http://www.brandeis.edu/projects/fse/Pages/hono...
http://www.gendercide.org/case_honour.html
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs...
Deze vrouwen zouden het ook met U oneens zijn geweest. -
Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN. (Bron:
http://www.buddybuddy.com/peters-1.html
Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen!
http://www.buddybuddy.com/peters-1.html
Dus tot dertig jaar geleden, trouwden jou voorvaderen met 7 jarige meisjes! Zwijgen is acceptperen. Niemand zei er wat over, dus waren zij allemaal pedofielen? Wat te zeggen van die wetmakers dan? Waren die wetmakers zelf ook allemaal pedofielen?
Sterker nog, als je de profeet 30 jaar geleden zou berechten zou hij geen pedofiel zijn, en nu wel? Wat zijn dit voor schefe standaarden?
Tot vorige eeuw mogten mannen met 10 jarige meisjes trouwen, en California was de eerste staat die het in 1889 naar 14 veranderde. Waren die wetmakers en die mensen toen pedofielen? Toen was je geen pedofiel en nu wel? Waarom een dubbele standaard? (Bron: -
jij komt alleen met zionistische propaganda meer niet,
-
@ Antipolitiek: heel mooi natuurlijk. Leuk hoor, knippen en plakken.
Je vergeet echter dat islamitische geleerden de klassieke Griekse werken gebruikten om "hun" wetenschap uit te vinden.
Pythogoras was toch wel echt een Griek. Hippocrates ook. Galileo Gallilei was Italiaan. Copernicus was Duitser. Sir Isaac Newton was Brit.
O, en Christiaan Huygens (microscoop) was Nederlander en Van Der Waal ook (van der waalskrachten).
Sinds de Middeleeuwen heeft echt alle relevante wetenschap in Europa en de VS plaatsgevonden. En....veelal door geniale Joden. -
@64: kun je nou echt niet beter je best doen dan met voorbeelden uit de 19e!! eeuw aan te komen en uit 1930! Kom op, dan kan beter! Je relispam wordt voorspelbaar. Wel te rusten.
-
Feit is en blijft dat de PVV in Almere democratisch verkozen is. Niet zeuren dus.
-
@ #39
'@ Liwwie
Jij bent net zo autistisch als je grote helden. '
Doet zeer hĆØ...... als je zo genadeloos in de hoek wordt gekakt. Bovendien is PvdA bepaald niet mijn partij. Ik zal nog even wat zout in de wonden strooien.
Zetels voor PvdA in 2002 waren 1317. In 2006 waren dat er 1988.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_gemeen...
Het is gewoon zo dat PvdA in 2006 asociale winst heeft geboekt. SP verdubbelde ze zelfs ruim.
Dus klep dicht en in je mandje..... -
Waarom kijken de mensen niet verder? als de mensen is de standpunten van de pvvalmere zou bekijken op hun website zouden ze zien dat de pvv niet alleen maar haat is en anti islam maar dat ze ook hele goede standpunten hebben!
-
"Ze draagt sinds haar huwelijk een hoofdoek."
Hmmm, ze is sinds haar huwelijk verplicht moslima, en moet dus een hoofddoek op?
Ik snap niet zo goed hoe je door je huwelijk ineens een hoofddoek gaat dragen zonder dwang. Is met haar huwelijk de totale verlichting opgetreden?
Onzin, en aandacht trekken. -
de hoofdoek is vroeger in het leven geroepen door vrouwen! om zo te laten zien dat ze niet van de "one night stands"zijn! later is daar een heel verkeerd beeld bij ontstaan
-
@ #70
PVV is een samenraapsel van gejatte niet te combineren linkse en rechtse programmapunten met een niet wettelijk uit te voeren populistisch immigratiesausje. -
@ 70
Raar dat de PVV nooit met die' goede standpunten' campagne voert... -
@ 74 dat proberen ze ook maar in de media wordt alleen maar naar het hoofddoekjes verbod en de anti islam gekeken
-
@ 72
Dus jij denkt dat vrouwen zonder hoofddoek in zijn voor een one night stand.?
Dat noem ik pas een verkeerd beeld -
Vroeger moesten we altijd het hoofddeksel af doen in de klas, hoeden, petjes en hoofddoekjes horen daar naar mijn mening ook bij. Hetzelfde geldt voor restaurants, bibliotheek, gemeentehuis, kroeg (nou ja, kroeg is misschien een randgevalletje). Dit valt in mijn optiek onder de Noord-West-Europese moderne etiquette.
-
@ 76 ik heb het niet verzonnen maar dit is mij zelf verteld door een islamitische vrouw zelf! dus wie heeft er hier nu een verkeerd beeld en meteen een oordeel over iemand! ik zei ook vroeger!!! dus dat betekent niet 10 jaar geleden maar vele malen langer!
-
@77
wat raar dan he eigenlijk dat Wilders de keppeltjes er buiten houdt.
Vind ik wel vrouwonvriendelijk jij? -
@ 76
interessant!
Nou heb je andere meningen van andere islamitische vrouwen
Verkondigen die handel dus -
@ antipolitiek
Dat is allemaal mooi, al die uitvindingen en ontdekkingen, als ze ook maar met hun tijd mee waren gegaan, maar ze zijn in de periodes van ontdekking blijven hangen.
Ze hebben niet hun kennis uitgebreid, met als gevolg dat ze nu dus een aantal eeuwen achter lopen op de westerse wereld. -
@ 81
misschien komt dat door al die oorlogen en onverdraagzaamheid die het moderne westen met zich mee heeft gebracht
Eerste wereld oorlog, tweede wereld oorlog..., Irak, sebrenica, Palesina,derde wereld oorlog? -
@ 81
Vergat ik nou de verwoestende invloed van Nederlanders in Indonesie te noemen?
Silly me! -
@79, Inderdaad, daarvoor geldt hetzelfde, al moet ik toegeven dat ik nooit zoveel keppeltjes tegen kom, of ze vallen gewoon niet op (ze zijn wel erg klein)
-
@ 79
Nee hoor, ze zijn niet klein, zo groot als een basbalpet zonder klep. Hun hoeden en tulbands van shiks zijn ook niet echt klein, maar ja dat zijn weer mannen he... -
#75
Onzin, het is de PVV die keer op keer de onzinnige onderwerpen met een grote mond de pers in roeptoeteren. Zo gaf GW nog aan dat het verbod op de hoofddoek een van de belangrijjke speerpunten in Den Haag en Almere zou zijn.
Nogal logisch dat de complete pers zich daar op stort.
En dat wist Wilders donders goed. Hij's triest, maar niet dom. -
@ #82
Dus om uw reacties samen te vatten:
Het is allemaal de schuld van het westen dat de islamitische grootmachten van weleer geen grootmachten meer zijn, en het is de schuld van het westen dat men is blijven steken?
Laat ik nu denken dat juist oorlogen vaak ten grondslag zijn van wetenschappelijke ontwikkelingen . . . -
Waar maken we ons druk over? De ontwikkeling van Almere loopt gewoon vast. De ontevreden autochtone kiezer wordt binnen 4 jaar hard geconfronteerd met de economische werkelijkheid en de leegheid van de PVV en kan dan 2 kanten uit. Hij radicaliseert of hij gaat nadenken.
Ondertussen moeten bedrijven maar een andere vestigingsplaats zoeken, want het wordt rommelen in de polder over "hoofddoekjes". -
@ Barand
Ik maak me druk om mijn persoonlijke vrijheden.
Als morgen een partij de grootste wordt die jou bepaalde kledingseisen voorschrijft die jij niet met je identiteit of integriteit kan verenigen wacht je dan ook geduldig 4 jaar af tot het stoom er af is? -
Wat een gezeik over die hoofddoekjes.
Er is in NL een scheiding tussen Kerk en Staat.
Staat: geen hoofddoekjes!
Kerk: al draag je 100 van die doeken. -
@89 Onzin verhaal....
Je houdt je gewoon aan de wet; daar buiten heb je alle vrijheden! -
#90
Prima, maar dan alleen voor de staat en tevens voor keppeltjes, kruisjes en enig andere geloofsuiting. Hoewel ik het overdreven vind, is dat een maatregel die je zou kunnen voor stellen.
In het PVV geval gaat het om het verbieden van alleen hoofddoekjes, expliciet door GW aangegeven: keppeltjes en kruisjes zijn geen probleem, en bij _alle_ instellingen (dus ook verenigingen) die subsidie ontvangen. -
@91
Alsof de wet gƩƩn vrijheden biedt..
Jij maakt onderscheid tussen "de wet" en "vrijheden" -
Het is algemeen bekend dat mensen met een hoofddoek niet snel aangenomen worden buiten de gesubsidieerde bedrijven. Zodoende werken ze allemaal bij gesubsidieerde instellingen en waarom moet dit in stand gehouden worden. Dit heeft niets met integreren te maken. Doe je hoofddoek af en ga solliciteren met je HBO diploma, want die hebben ze bijna allemaal al op zak en integreer. Dit had 10 jaar geleden al geregeld moeten zijn. Niemand in Nederland draagt zijn geloof uit in het dagelijkse leven, maar dat doe je in je eigen tijd.
-
Bij middeleeuwen denk je maar aan 1 ding TS en dat zijn hoofddoeken en islam. Wel alles in het juiste perspectief blijven bezien en vooral de onderbuikgevoelens niet je betoog laten beheersen.
Die dames liegen ze mogen wel gewoon de bieb in alleen zonder hoofddoek.
Boehoe discriminatie, slachtofferrol werkt weer op volle toeren, boehoe het is niet eerlijk. -
@1, Het was niet middeleeuws alleen bij ons. Bij jullie misschien wel als mode, maar bij ons voor onze geloof tot het einde.
-
Heb het idee dat de betekenis van de hoofddoek op straat wordt gegooid en dat mensen er zelf maar een betekenis aangeven...
Hoofddoek dragen? Geen probleem.. Kruisje dragen? Geen probleem..
Maar wanneer regels van een instelling bepaalde dingen verbieden heb je je daaraan te houden. Tuurlijk, de instelling kan er voor kiezen specifiek religieuze uitingen van een specifieke religie toe te laten en de rest niet. Is niet discriminerend, is de vrijheid dat men heeft om, privaat, een instelling op te richten. En mensen, by all means, ga er voor.
Het probleem dat ik persoonlijk heb met religieuze uitingen, is wanneer het gaat om specifieke regels in omgevingen waar niets 'privaat' aan is. Een openbare school, stadhuis, enz. Plekken waar de regering direct subsidie naar toe stort of die direct opdrachtgever is. Op deze plekken behoor je, als werknemer en gever, in mijn ogen een seculier standpunt innemen. Immers, door geen enkele religie (e.a.) voorrang te geven, krijg je een omgeving waar mensen op gelijke waarde met elkaar kunnen omgaan.
Algemeen hoofddoekjesverbod? Absoluut tegen. Je gaat je gang maar in je eigen omgeving, in je eigen tijd en in je eigen 'kerk'. Maar onthoudt dat religie je geen vrijstelling geeft van bepaalde regels. En als een baas wilt dat zonder hoofddoek aan het werk bent, dan kan ik hem alleen maar gelijk geven als diegene je niet aanneemt of ontslaat bij het uit de hand lopen van een eventuele discussie.
Als dat discriminatie is, noem mij maar een neo-nazi. Interesseert me geen bal. In mijn ogen het alleen maar normaal om je aan te passen aan je omgeving en je niet dood te staren op je eigen kleine wereldje.
...Hint hint... -
Ik denk persoonlijk dat GW momenteel een miljoen mensen de rug toe keert.
juist op een moment dat NL de moslims hard nodig heeft in de strijd tegen het terrorisme.
Denk je dat er ook maar 1 islamitisch land nog met NL in zee gaat als hij zijn achterlijke ideeen door voert.
Het tegendeel gaat denk ik juist gebeuren,
nl Alqaida zet hier in NL een paar cellen op om aanslagen te plegen,
en dan mag meneer Wilders van uit zijn ivoren toren het proberen op te lossen zonder hulp van de Islamitische landen.
Hij speelt (on)-bewust de Alqaida de juiste kaart toe.
Ik voorspel dat de AIVD een hele drukke periode tegenmoet gaat, en is dit dan MEER VEILIGHEID wat GW ons voorschotelt.
Nou, geef mij die hang jongeren maar, die hebben we beter in de hand dan de ongrijpbare terroristen -
#97
Ja. Nogmaals:
Het gaat om een verbod dat door de overheid wordt opgelegd en het geld niet voor de uitdraging van religie in het algemene maar het gaat alleen om hoofddoekjes. Sterker nog, GW geeft expliciet aan geen verbod te willen voor keppeltjes en kruisjes. -
Almere zal niet wakker hoeven worden, die zijn al wakker, nu de rest van Nederland nog.
-
Hoofddoekjes middeleeuwen? Mijn Nederlandse blanke, Katholieke oma draagt ook n hoofddoekje, dus....
Val een ander aan om een hoofddoekje, als je niets beters in je mars hebt
(min maar, ik zie dat als minnaars!) -
@97: ook jouw baas heeft het recht niet om dingen te verbieden of gebieden als het niets met het werk te maken heeft. Iets anders is het als je een burka verbied bij een bank, vanwege herkenning. Maar doe dat dan ook bij mutsen, helmen, zonnebrillen, etc.
-
"Het is een afschuwelijke gedachte dat ik straks de bibliotheek niet meer in mag",
Nou mevrouw, u mag zeker de bibliotheek in, echter zonder uw religeuze aanhangsels. Dus u kiest er zelf voor om niet de bibliotheek in te gaan. -
@92
Dat kan niet he, Geert's vrienden krijgen veel subsidie en dragen keppeltjes, dus ja die mogen dat blijven doen natuurlijk, Geert wil alleen het hoofddoekje uit de gebouwen die subsidie krijgen. -
@101 dan wordt het tijd dat je haar eens een mooi hoedje kado doet.Wie laat zijn oma nu met zo'n armoedig doekje oplopen!
Je moest je schamen. -
Wat zegt die TS rare dingen....De PVV terug in de middeleeuwen? Die PVV probeert juist dit land uit de middeleeuwen te houden!!
-
@105
Bij de bejaarden waar Geert het zo over heeft komt het heel veel voor dat ze een hoofddoek dragen, vooral bij wat slechter weer en oma net naar de kapper is geweest.
Maar WGAF wat iedereen buiten op zijn hoofd heeft?
Heb ik het niet over een Burka, mensen met een helm worden geweigerd in banken, pompstations, winkels ed. dus ik vind het niet meer dan normaal dat iemand met een Burka ook gewoon geweigerd mag worden. -
@6, de meeste die jij aankijkt hebben niet gestemd! ;-)
-
@99 weet ik en daar ben ik het ook helemaal niet mee eens. Het is ook in deze onmogelijk om dit door te voeren zonder de grondwet hier op aan te passen. Men zou moeten streven voor gelijkheid, geen apartheid.
-
@103
dan dus ook zonder keppeltjes, kruisjeskettingen etc! -
#107
Je begrijpt, neem ik aan, dat die helm af moet ivm. de herkenbaarheid.
Met een hoofddoekje ben je niet herkenbaar?
Houdt toch op met die drogredenen en laat de mensen in hen waarde. -
@110, kruiskettingen kun je nog verstoppen in je kleding, hoofddoeken niet!
-
Laten we hopen dat op 9 juni Almere wakker wordt en tot die tijd inziet dat het tijd voor de PVV wordt.
http://www.nujij.nl/buurthuis-dicht-na-overlast... -
#111
Mezel maar eens voor de verandering gemind ;-) Had #107 niet goed gelezen. Excuus Jenzzel. -
Als we PVV mogen geloven dan is de vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting voor de volgende mensen alleen:
- Christen
- Joden
- Atheisten
- Mensen van Nederlandse komaf en ook Negers, molukers die de kond kussen van de PVV
Maar vrijheid geldt dan niet voor alleen
- Molsims
EN DAN CONCLUDEERT PVV DAT ZIJ RECHTVAARDIG ZIJN?
Ik zie hier geen rechtvaardigheid maar alleen blinde haat, rasiceme enz
Alleen hoofddoekjes moeten verboden worden maar joden en christen mogen gewoon hun religieuze symbolen dragen zoals keppeltjes ,pruiken(hij noemde het er niet bij maar dan mogen die grote hoeden dan ook van de joden.) EN DEZE PARTIJ NOEMT ZICH VRIJHEID???????
Nou als deze partij gaat reageren dan zeg ik jullie 1 ding Alleen een hele lange zwarte periode -
@97
Ik erger me ook dood aan al die atheisten die hun ongeloof uitdragen
Bah, het lijken wel maoisten als die uniformiteit.
Geintje natuurlijk
Maar zo stom klink jij nou ook!
Laat iedereen in zijn waarde, -
@48
Waarom moet ik mijn taal gebruik aanpassen ? Er staat geen onvertogen woord in !
Uw fantasie en werkelijkheid stroken niet met elkaar. Lees wat u lezen wilt, maar ga er geen draai aangeven.
Stijgers in Politiek
GroenLinks wrijft weer in de treintax-vlek
Gisteren, 29 mei 2012 :
Reizen met de...
35 minuten geleden door Nujij-fan
Verontwaardiging over Syriƫ stijgt
Een hele reeks westerse landen heeft de...
2 uur 21 minuten geleden door Tweetsweet
Shabieha van Assad martelen een jongen van...
Deze jongen van ongeveer 15 jaar wordt...
4 uur 29 minuten geleden door Tweetsweet
Kamer fluit staatssecretaris Van Zanten terug
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van...
7 uur 6 minuten geleden door PuckAmri
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
13 uur 38 minuten geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
3 dagen geleden door g.zeur
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 19 uur geleden door Matthijs85
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66



