Zweden staat bekend om z'n tolerante bevolking. Nog nooit heeft iemand er op een politicus gestemd die openlijk zijn afkeer van immigranten beleed. Maar dat kan zondag, bij de parlementsverkiezingen, weleens veranderen.
Sorteer op:
-
Tja, oorzaak en gevolg. Gelukkig wordt men in heel Europa langzaam wakker.Daar waar Geert Wilders werd verguisd durven nu het eerste schaap over de dam is meerdere te volgen. Heel Europa heeft met dezelfde problematiek te maken. Zijn het in Nederland de Marokkanen dan zijn het in Duitsland de Turken etc. die voor overlast zorgen.
Ik denk wel dat we op deze manier, door de handen ineen te slaan het tij nog kunnen keren. -
Enne zweden is nog wel het leegste land van europa .. op frankrijk na inmiddels
-
Overal waar twee groepen wonen die van nature niet samen willen werken krijg je op gegeven moment onlusten of oorlog.
-
@1; Wel een beetje laat wakker.
-
Mensen die niet hezelfde referentiekader delen (cultuur, normen en waarden etc.) vormen geen samenleving. Je hoeft dus ook geen onderlinge solidariteit te verwachten in een dergelijke maatschappij.
-
Je krijgt de beste maatschappij als je tegenstellingen hebt. Als iedereen dezelfde mening heeft is vooruitgang bijna onmogelijk en de kans op tunnelvisie groot.
-
Het schijnt dus een europees probleem te worden.
-
De gewone bevolking is in het begin van het immigratiedrama nooit ergens in gekend en later is er nooit naar hen geluisterd. Het is allemaal bekokstoofd door de politieke elite, die er in het dagelijks leven nog steeds heel weinig van merkt, voor de gewone Nederlander is dat wel anders.
-
@5
precies, dus het zou wel zo gepast zijn wanneer het land je niet zint, of overal schijt aan hebt, schijt aan de regels etc om lekker op te hoepelen!! -
@6
Ik kan alleen maar constateren dat multiculturalisme nooit lang bestaan heeft in de geschiedenis. In de Balkan had je iets wat op multiculturalisme leek, maar men heeft daar ook veel conflicten gehad. Als je de logische limiet berekent van multiculturalisme dan zie je dat het concept gedoemd is om te mislukken. -
In Amerika werkt de immigratie prima, maar het grote verschil is dat iedereen daar moet werken voor zijn geld en ze kunnen daar echte tranen en calimerotranen zeer goed onderscheiden. Hier kun je dertig of veertig jaar een uitkering trekken en als men er iets over durft te zeggen uithuilen op de schouder van Ome Cohen. Dat geldt natuurlijk ook voor tokkies, dat doorgaans werkschuw tuig is en de verzorgingsstaat maximaal uitbuiten.
-
Het heeft nog lang geduurd, maar dat was meer door het pappen en door je strot heen duwen geweest.
De deal voor eurabie is al lang geleden gemaakt
http://janice-laureyssens-visie.skynetblogs.be/... -
@2 ..."op Frankrijk na inmidddels"---> ROFLOL!
In islamitische landen willen veel 'stammen' ook al niet met elkaar samenwerken. Hoe kan jhe dan verwachten dat zij zich aanpassen in het land der khafirs.
Het is schandalig, bijvoorbeeld voor de mensen die de sharia ontvlucht zijn dat een nul (da's een spelfout) van een Minikster ook nog eens overweegt 'de sharia in te voeren als daar een meerderheid voor is'.
Zo'n nul (alweer die spelfout) daarvoor zouden ze hennep moeten legaliseren, maar dan anders.
De elite heeft er s-geit aan want die heeft nergens last van. Ik hoor Bos nog zeggen Prinsjesdag 2008 'de crisis gaat aan Nederland voorbij', en drie maanden later roofde hij de belastingkas leeg om de banken te kopen (zichzelf voorziend van kruiwagens voor als ie z'n kinderen zat is).
Ik hoop dat de Zweden de Fjorden gaan dempen. -
@10 Ik ken eigenlijk geen tijd dat het niet heeft bestaan, mogelijk de trechterbekercultuur.
-
Was het niet Khadaffi die onlangs 5 miljard eiste anders zou hij de poort van zijn land openzetten zodat grote schares Europa zouden binnen trekken? Die linkse partijen schijnen maar niet te begrijpen dat ze zelf (en hun aanhangers) de portefeuille moeten trekken om het allemaal te kunnen blijven bekostigen, tenzij de groepen zich ook economisch onafhankelijk maken en dat gebeurt op veel te kleine schaal. Dat heeft overigens niks met onverdraagzaamheid te maken, maar met gezond verstand en economisch solide beleid..
-
Zweden is ook het land dat al jaren geleden afstand heeft genomen van gedoogregeringen, omdat het bestuur van het land eraan onderdoor ging. En Wilders cs maar roepen dat het zo goed werkt. Jaja. Zelfs in denemarken zijn ze er flauw van.
@15
Trap jij nu werkelijk in de retoriek van Khadaffi? Zelfs in het europees parlement lagen ze onder hun stoel van het lachen. Hou toch op man. Denk toch eens na. -
@15 ja dat zei Kadaffi.
maar hij vergat dat er een zeetje tussen zit dus dat wordt dan zwemmen.
Want volgens mij bezit de gemiddelde Moammer geen jet maar een ezelskar en/of kameel.
Duurt wel effe voordat ze hier zijn denk ik. -
@14 ik vind dat #11 het eigenlijk prima heeft gezegd.
Niemand heeft bezwaren tegen andere culturen, wel tegen het betalen voor andere culturen. Want betalen, doen we liever voor een paar leuke vrouwen op TV en niet voor de volgende vrouw van de buurman (of ie nou allochtoon of autochtoon is maakt daarbij weinig uit). Uiteindelijk hebben we daar namelijk geen donder aan, en als onze eigen vrouw er achter komt is ze nog boos ook. -
In zweden trekken ze op tijd aan de bel, met onze bel rammelen ze wel veel maar de klepel is eruit blijkbaar.
-
Weg met het Eurabië -concept. De islamideologie brengt Europa niets goeds. Ik zou iig niet weten wat.
De ogen van de Zweden gaan open! -
@18 Je betaalt ook niet aan de andere cultuur alle mensen hebben hier gewoon dezelfde regels en rechten.
-
Verwijderd door redactie
-
20 @ Tsaar Peter de Grote
Toch moet me van het hart dat een heerlijk broodje shoarma een verrijking is voor de samenleving. -
Verwijderd door redactie
-
@6 Niet als tegenstellingen strijd geven. De indoctrinatie op de jeugd in bepaalde culturen in Nl. creërt disrespect en haat jegens de moeder(land)cultuur leidt tot ontsporing van de jongere en uiteindelijk lijd de hele bevolkingsgroep daaronder.
Het probleem zit in het gevoel beter te zijn dan de ander. Dit is een onderdeel van bepaalde culturen. Culturen/ideologieën die dit beeld omarmen kunnen niet samenwerken met zelfkritische culturen.
In de geschiedenis hebben we genoeg voorbeelden gezien waar dit superioriteitsgevoel tot kan leiden. -
Verwijderd door redactie
-
@22 Ook uit afrika zie ik. Je laat je gek maken door mensen die de maatschappij polariseren onder het mom beste bedoelingen en je mag niet discrimineren...maar ondertussen passen zij zelf positieve discriminatie toe...ook dat is discriminatie, welke tot grote onvrede leidt, zoals je kunt merken.
Ik voel me overigens nooit gediscrimineerd, men noemt mijn kinderen wel eens chocolaatjes e.d. maar daar lachen wij om, dat is nijd ;-) -
@22 Yes alle RECHTS EXTERMISTE partijen in Europa unite! We zullen de Europese vlag van Europa ook gelijk veranderen en in een hakenkruis maken!
Goed dat je even verduidelijkte dat u bij de Europese vlag, de vlag van Europa bedoelde anders zou dat veel verwarring gezaaid hebben ;) -
@25 Ja dat klopt de weerstand tegen de nieuwe bevolkingsgroepen onder autochtonen is soms groot maar daardoor moet je je niet laten leiden bij dergelijk beleid. Ook de immigranten die problemen hebben met de cultuur in het nieuwe land zullen die problemen moeten overwinnen. Beide groepen hebben vaak het gevoel dat hun cultuur beter is maar toch zie je dat men van elkaar de goede dingen overneemt. Immigratie hoort nu eenmaal bij de mensheid en men heeft jaren over de wereld gereisd, het zo erg vreemd zijn om dat te willen stoppen, migratie heeft de mensheid gebracht waar we nu zijn.
-
@11 "In Amerika werkt de immigratie prima, maar het grote verschil is dat iedereen daar moet werken voor zijn geld en ze kunnen daar echte tranen en calimerotranen zeer goed onderscheiden."
Huilen dat je gediscrimineert wordt op de werkvloer terwijl je niet eens je LBO hebt afgemaakt is een typische Marokaanse ziekte. Hardwerkende Aziatische en Mexicaanse immigranten in Amerika die geen uitkering krijgen schijne daar geen last van te hebben. -
@31
Precies. Schuldcultuur. Als iets niet lukt is het altijd de schuld van anderen. -
@30.....
beste disclaimer...stop nu eens met dat overdreven korrekte politieke denken.....ik weet wel...je bent in die richting opgeleid of verdient daar je brood mee maar ga eens met je tijd mee en blijf niet hangen.... velen zijn je voorgegaan om te proberen een beter Nederland te krijgen voor de nederlanders die het moeten doen met een nationaliteit........overigens wel bedankt voor de ruime inbreng, ook al ben ik het daar niet altyd mee eens......met vriendelijke groeten Willem. -
@33 Ik denk helemaal niet politiek correct onze hele beschaving is gebouwd met migratie. Het idee dat je het zou kunnen stoppen is absurd zeker met de moderne middelen om te reizen. Daarnaast is migratie een welvaart voor de mensen je hebt alleen wat angsthazen die er bang voor zijn. Ik kan niet helpen dat ik geen struisvogel ben die vanwege wat rotjochies of terroristen meteen een muur om Nederland willen bouwen en het liefst weer de klompjes dragen en spruitjes eten. Dat gezeur over islam is al helemaal idioot.
-
Er zijn grenzen aan tolerantie. Bij iedereen.
-
@11
En in Amerika is Nederland maar een pukkeltje in het landschap ... Dat betekent dat Nederland niet op dezelfde schaal dit soort politiek kan handhaven. -
@30 Ik heb niet het gevoel dat mijn cultuur beter is wel rustiger. Ik denk ook dat het de bedoeling is dat culturen, mensen versmelten juist en dat dit een evolutionair proces, zo bedoeld is. Daarom ben ik tegen afscheiding in iedere zin van welke aard dan ook, hoofdgroep, subgroep om het eender vanuit welke hoek of perspectief. Niet afzetten tegen elkaar, maar adapteren, groeien, evolueren. Ik heb mij altijd bevoorrecht gevoeld in Nederland, positieve discriminatie (onnodig) zelf ervaren, van daar uit komt mijn vorige reactie. We zijn hier gewoon allemaal Nederlanders en daarom mag ik ook zeggen dat ik tegen eilandvorming op basis van religie ben, want dat bevordert de sociale cohesie en de groei van het collectieve bewustzijn niet, het frustreert en maakt mensen boos.
-
Over 30 jaar is Hitler vast de grote held uit de Europese geschiedenis geworden als het zo doorgaat.
-
@1
De enige problematiek die ik constateer is het eindeloze reppen over "de problemen". Elke dag blijven herhalen dat er problemen zijn, in de trant van De Witte Kuif, is dogmatisch en propagandistisch, waardoor de wat minder weloverwogen burger meent dat er inderdaad van alles aan de hand is.
Het wordt zo langzamerhand allemaal bijzonder vermoeiend. -
@11
Het is goed dat je begint over Tokkies en uitkeringstrekkers. Er wordt nog wel eens een beeld geschapen van hardwerkende Nederlanders en allochtone uitkeringstrekkers. Terwijl in de jaren '70 en '80 het nog wel eens als een sport werd gezien om steun te trekken. Waarom werken als je er ook zo van kon leven. 10 jaar over een studie Nederlands met een riante studiebeurs waarvan eveneens kon worden geleefd. Massa's werknemers die in de WAO werden geloosd en het verder wel prima vonden. Talloze ambtenaren die een riant wachtgeld genoten, Enz, enz.
Maar blijf vooral denken dat het enkel allochtonen zijn die hier de klauw komen ophouden...
Maar laten we vooral -
@37 Ach religie is aan het uitsterven, er zijn nog wat bange mensen die een god nodig hebben maar dat verdwijnt allemaal wel. Het kost wat tijd maar de meeste goden gaan niet eeuwig mee.
-
Laten we de immigranten respecteren , zei respecteren ons ook , onze gebruiken , onze normen en waarden..
Immigranten zijn 'n welkome verrijking voor de samenleving gebleken , je kan er op bouwen , samen zijn we tot iets groots in staatblijkt nu , wederzijds respect is daarbij de sleutel tot succes.
Laat de minnetjes maar komen. -
@41 Wat men zaait zal men oogsten, ik weet het niet..
@42 affirmative -
@10
De term multiculturalisme is verzonnen toen integratie niet meer vol te houden viel en tegenstellingen duidelijk zichtbaar werden. De politiek dacht toen: laten we het een naampje geven, dan klinkt het vertrouwd en zal de samenleving niet protesteren.
Laat die samenleving nu wat minder dom en wat mondiger zijn dan die politici dachten... -
@37
Aardig punt. Alleen is het geen natuurlijk proces. Het is geforceerd door overheidsbeleid. Het beleid heeft ook de sociale cohesie niet bevordert. Gevolge nu de problemen.
Ik ben net als jij tegen eilandjes in de samenleving, maar ik ben wel van mening dat de cohesie gestimuleerd moet worden met beleid. De stimulatie van een multiculturele samenleving is in mijn opinie geen beleid dat gericht is op sociale cohesie. Eerder het tegenovergestelde ... -
@42
Mooi stukje ironie. -
http://www.google.nl/search?client=opera&rls=en...
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=opera&...
Tja....het land van Pipi Langkous is haar onschuld kwijt geraakt aan een cultuur die niet de hunne is... -
Misschien krijgen we ooit nog onze trots terug als Europeanen, na ons eeuwenlang ontwikkeld te hebben en te hebben gevochten voor onze vrijheden. En misschien leren we onze trots ooit nog eens te durven verdedigen.
-
http://www.youtube.com/watch?v=SpjsWQdE5ZY&feat...
Deze uiteenzetting geeft slechts een zeer summier beeld van de bijdragen van de moslims aan het mondiale culturele erfgoed. Evengoed zal het duidelijk zijn, hoop ik, dat de moslims een substantiële invloed hebben gehad op allerlei aspecten van de globale cultuur en dat ze in het bijzonder bijgedragen hebben aan de stand van kennis en welvaart zoals die nu in Europa bestaat. De moslims worden wereldwijd gezien als de dragers van de toorts van cultuur en beschaving. Het kan makkelijk aangetoond worden dat er zeer veel kennis via Spanje in Europa is terechtgekomen en de invloed van de Arabische taal en cultuur op bijvoorbeeld het Nederlands is nog steeds zeer goed merkbaar. Een paar voorbeelden: algebra (al Jabbr), zenith, nadir, elixir, alcohol, alchemie, alkalisch, aorta (van "avarta"), admiraal, tarief, safraan, cijfer (van sifr), azimuth, suiker, enz., enz.
De vooroordelen van het Westen hebben er niet alleen voor gezorgd dat de bijdragen van de moslims ontkend worden, maar heeft ook een anti-islamitische hetze ontketend die geleid heeft tot het verbasteren van namen om hun Arabische herkomst te verdoezelen. In de tekst kunt u diverse voorbeelden terugvinden. Hier volgen er nog een paar: Ibn Bajah (Avempace), Abul Hassan (Alboacen), Ibn Haysham (Alhazen), enz. Wordt het geen tijd dat de originele werken van de genoemde Arabische auteurs opnieuw bestudeerd worden omdat ze een aanzienlijke contributie hebben geleverd aan de ontwikkeling van Europa tot wat het nu is -
@49
"De Moslims" is een andere groep dan de, vaak kansloze en slecht opgeleide immigranten, die Europa overspoelen. En de laatste groep wordt in dit draadje bedoeld.
Daarnaast zijn het de cultuur en de geleerden uit Mesopotamie en Turkije geweest die jij bedoelt van grote rijke invloed te zijn geweest op Europa.
Maar zoals vaker heeft religie daar dus helemaal niets mee temaken. -
@49
Je hebt absoluut gelijk maar dan niet zozeer "de moslims" maar eigenlijk Arabische landen, de huidige Midden-Oosten regio, inclusief Egypte. -
@49
Er is een heel erg groot verschil tussen de Arabische en Turkse geleerden die ons gedurende eeuwen hebben geinspireerd aan de ene kant en de primitieve plattelands haatbaarden die hun eigen volk en onze westerse cultuur in gijzeling houden en de kansarme immigranten aan de andere kant. -
5415 september 2010 01:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#54
Als je dat zegt voelen bepaalde immigranten zich op hun pikkie getrapt. Dan discrimineer je. ;-) -
Tja, het wordt een Europees verschijnsel. Dus dan is er wel iets aan de hand met de maatschappij beleving in die landen. Zelf denk ik dat gevoelens van onvrede over immigratie en de zichtbare gevolgen ervan te lang zijn onderdrukt. En je kan je afvragen waarom. Is het niet de taak van politici om een land beter te maken, om veiligheid te garanderen en balans te houden die spanningen wegnemen tussen bevolkingsgroepen? Maar onrustige geluiden werden teveel weggewuifd of geattaqueerd. Nu keert de wal het schip.
-
jacob's ladder #15
Je stelling is enigszins onbegrijpelijk als je bedenkt dat de linkse partijen de enige zijn die hier al tijden lang proberen dit in goede banen te lijden.
SP begon er dacht ik in 1983 al mee.
De PvdA gaf dit handen en voeten door de nieuwe Vreemdelingewet 2000 te ontwerpen en erdoor te krijgen .
( Juist, Job Cohen als staatssecretaris was de architect )
Centrum rechts ( CDA ) en rechts ( VVD ) konden ( Verdonk ) of wilden hier geen consequennt beleid van maken.
Verdonk ( rechtser als rechts ) was een complete rampenminister en de VVD greep niet eerder in, dan na daartoe gedrongen te zijn geworden door de Tweede Kamer, het leidde tot onverkwikkelijke zaken met als triest hoogtepunt de ander VVD coryfee Hirschin Ali.
Dus dat brevet van onvermogen mag je rustig op het bord van " rechts " leggen. -
Tsaar Peter de Grote #32
Ja, dat klinkt me wel bekend in de oren, iets wat binnen een bepaalde politieke partij in Nederland ondertussen tot kunst is verheven. -
NL ook. Alleen ziet de politiek dat nog niet.
-
@1 oorzaak en gevolg
De ene helft van de wereld gunt de andere helft het licht in de ogen niet.
De ene helft van de wereld wil de anderen verbannden (waarheen dan?)
Van de ene helft van de wereld mag de andere helft niet op deze aardbodem rondlopen.
Zie je nu niet hoe DOM die gedachten zijn? -
@59
ONzin, Het was Cohen die de wetten aangescherpte en inmiddels komt er amper een kip binnen.
Eerste kwartaal 2010: 8 Afrikanen. Waar heb je het over?
Waarom heeft Rutte geen ministerspost voor immigratie?
OMdat er geen immigratie meer is.
Waarom maakt Wilders dat tot speerpunt?
Omdat ie dan niks hoeft te doen want het bestaat niet eens meer. -
In ieder land heb je intolerante klootzakken, waarom in Zweden niet ?
-
Overigens uitermate suggestief artikel weer.
-
@61
Hoeveel turken en marokkanen kwamen er in de door jou genoemde periode binnen ?
Potentiele handophouders in het kader van gezinshereniging. -
@54
Als die grenzen dicht waren, hadden wij niet zo'n welvaart gehad en had je weer wat anders te mekkeren, namelijk dat je geen flatscreen-tv had, of zoiets. -
@64
Kun je dat zelf niet even opzoeken bij het CBS?
Doe ik namelijk ook.
En gezinshereniging is dermate aan regels en INKOMEN gebonden, daar hebben jij en ik helemaal geen last van.
Onzin dus. -
@65
Wat een vreemde gedachte .
Wat hebben open grenzen met een flat-screen te maken ? -
Verwijderd door redactie
-
@67
Hier. Uit de wetgeving.
Van de gezinshereniger kan worden verlangd dat hij/zij beschikt over huisvesting die voldoet aan de algemene normen inzake veiligheid en hygiëne, alsmede over een ziektekostenverzekering en stabiele inkomsten, zodat hij/zij zichzelf en zijn/haar gezinsleden kan onderhouden zonder een beroep te doen op het stelsel voor sociale bijstand van de betrokken lidstaat. Tevens kan van de gezinshereniger worden geëist dat hij/zij voldoet aan de integratievoorwaarden overeenkomstig het nationale recht en dat hij/zij gedurende een bepaalde periode (maximum twee jaar) in de betrokken lidstaat heeft verbleven alvorens de leden van zijn/haar gezin zich bij hem/haar kunnen voegen
@67
Alles. -
@68
Beginnen we met schelden omdat ik mijn gelijk kan aantonen en jij je ''gelijk'' niet WILT aantonen? -
hanshlein #64
Dat onderwerp is al zolang en zovaak uitgekauwd, dat het ondertussen onzinnig begint te worden.
Lees nu eens gewoon een keer de Vreemdelingenwet, het hoeft niet de hele wet te zijn, maar het gedeelte waarin wordt vermeld wat de eisen zijn die hieraan gesteld worden.
http://www.ind.nl/nl/Images/1001_VIN_NL_4011_tc...
Maar zoals ik het inschat zal dit niet in je straatje passen en zul je dit overslaan, zodat je je in onwetendheid kunt blijven wentelen en je domme kreten kunt blijven slaken.
Onwetendheid kun je simpel oplossen door je te informeren, domheid is echter een ander verhaal. -
Verwijderd door redactie
-
@72
Ik ben een oer-Nederlander hoor.
Maar goed, jij wilt je gelijk niet aantonen, dan heb je in mijn ogen dus ongelijk want ik kan mijn gelijk wel aantonen.
Zie @69
Nog een argumentje misschien? -
Misschien kan Hanshlein naar Zweden verhuizen?
-
Jammer dat een beginnende discussie weer wordt verstoord door scheldpartijen in plaats van argumenten.
Helaas begint dit steeds grotere vormen aan te nemen, bij gebrek aan diezelfde argumenten. -
@12 http://janice-laureyssens-visie.skynetblogs.be/...
Interessant. Ik wist het, maar had het nooit zo duidelijk gelezen. -
@1
"Gelukkig wordt men in heel Europa langzaam wakker."
Frankrijk en Belgie hebben al jaren te maken met de partijen a la de pvv..
en toch zie ik heel vaak de voorbeelden van de wijken van brussel en parijs als schikbarend voorbeeld voorbij komen..
denemarken kent al jaren een gedoogvariant als nu besproken wordt.. de crimininaliteitcijfers zijn niet gedaald.. de positie in het buitenland is niet beter geworden.. etc etc..
niet gaan doen of wilders het wiel heeft uitgevonden.. dat is niet zo,..het is allang bekend dat deze stroming gen oplossingen biedt. -
Na 40 jaar kon dat niet uitblijven.
Je haalde ze binnen....!
En als je nu kijkt naar het resultaat.
Door het Zweedse en ook Nederlandse tolerant gedrag van weleer, zitten zij en wij nu met de gebakken peren!
Alleen de linkse politici en wankend Brussel blijven star volhouden ! -
Zolang de industrie/banken de dienst uitmaken, zal er niks veranderen. De overheid kan nog zoveel regeltjes en wetjes maken, het heeft totaal geen zin. Onze levensstandaard en primaire kosten zijn veel te hoog. Verlaag die kosten niet door subsidie, maar zo dat een gezin van een minimum kan leven. Deze scheefgroei heeft ervoor gezorgd dat er armere mensen van buitenaf hier komen werken voor een habbekrats, maar wat voor hun veel geld is. De industrie is hier de boosdoener. Komt nog bij dat bijna alle laagopgeleide dienstverlenende banen aan het verdwijnen zijn(zijn bijbaantjes geworden). Aan de andere kant is de vraag naar banen vergroot, omdat er veel vrouwen aan het werk moeten omdat hun gezin niet met een loon kunnen rondkomen. Als je bij het arbeidsbureau komt, dan hangen daar veel banen. Wil je er op reageren is die baan al voorzien of een dubieus baantje. Doek alle uitzendbureaus op en zorg dat de overheid dit zelf gaat regelen. Zo kan er controle komen over hoeveel banen we beschikken. Heb je geen auto, wordt het al zeer moeilijk om een baan te vinden, want je moet in verschillende bedrijven inzetbaar zijn. Doorverkoop van bedrijven en privatiseringen levert voor de gewone burger niets op. Er zijn verschillende dingen aan de hand. En ik vind dat je daar niet alle moslims de schuld van kunt geven. Ook andere groeperingen en eigen blanke kindjes veroorzaken problemen. Sowieso moeten er meer mogelijkheden komen om overlast te bestrijden. Kinderen die niet mee kunnen, moeten goed geholpen worden in het arbeidsproces een plaats te vinden. Je moet dingen wel breder blijven zien. Het is wel zo gemakkelijk om de vinger te wijzen naar een bepaalde groep mensen.
-
@ In Oman (het laatste Arabische sprookje) mag je komen werken en wonen!
Het leven is daar prima!
Geen gerommel tussen geloven,simpelweg er is maar 1 geloof!
Je wordt daar niet lastiggevallen, aangerand of dergelijke (ook niet inelkaar geslagen door een Marokkaan)
Je ziet nauwelijks politie!
Vrouwen hoeven geen hoofddoek om en kunnen alleen de straat op (ook auto- rijden)
Alleen,....Heb je geen werk meer, moet je binnen drie maanden het land uit!
Kan hier ook! -
O ja,.....Het verhaal van Oman is bedoeld voor @79
-
@65
Als de poorten dicht waren gebleven, dan hoefde je je flat screen niet vast te ketenen. -
@6 disclaimer, waar haal je die onzin vandaan? Op zijn minst moeten de neuzen dezelfde kant opstaan, anders ontstaat er alleen maar chaos en het recht van de sterkste.
-
@82
Als de poorten dicht waren gebleven kon niemand zich een flatscreen veroorloven -
@82
goed gooien we de poorten dicht.. maar jij gaat als eerste de aspergevelden in..of de slachthuizen,of welk ander smerig werk dan ook..werken zal je. -
@85 Goed punt, eens kijken of ze dan nog zo graag 'de poorten dicht' willen......
-
@83
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn om samen te kunnen leven. Uit tegenstelling komen vaak hele mooie dingen voort. Alsjeblieft geen uniformiteit in de maatschappij, dat doodt de geest -
"Enne zweden is nog wel het leegste land van europa .. op frankrijk na inmiddels"
Niets "op Frankrijk na", Frankrijk is dichter bevolkt. De bevolkingsdichtheid is het probleem niet; het is de druk op de voorzieningen. -
@87 Precies, juist verschillen maken het leven boeiend. Preken voor eigen parochie zijn veelal erg saai.
-
@85 Dat is ook geen probleem, ik voel me daar niet te goed voor hoor.
-
"Hier kun je dertig of veertig jaar een uitkering trekken en als men er iets over durft te zeggen uithuilen op de schouder van Ome Cohen."
Uitkringstrekkaardij, die gericht is op inkomensvervanging in plaats van overbrugging leidt inderdaad tot zedenbederf. Mensen leren de wil tot werken af, waarmede men een klasse armen kweekt, die niet meer genegen is te werken en deze kwaal op volgende generaties overdraagt. -
"De bevolkingsdichtheid is het probleem niet; het is de druk op de voorzieningen."
Ik moet het op zijn negentiende-eeuws zeggen: het gaat om de aanslag op de armenkassen. -
@90 Ook voor een minimumloon?
-
"Ook voor een minimumloon?"
Om zedenbederf te voorkomen, waarom niet? -
@94 Waar heb je het nou toch over met je zedenbederf? Ik vroeg of Tourtoise zich ook niet te goed voelde om tegen een minimumloon vuil en zwaar werk te doen. Gewoon een vraag.
-
"Waar heb je het nou toch over met je zedenbederf?"
Wanneer je gaat werken in plaats van bij een armenkas aan te kloppen, voorkomt dat toch zedenbederf. -
@96 Armenkas?? Als iemand een WW uitkering krijgt, heeft hij daar gewoon voor betaald in de vorm van premies en belastingen. Dat noem je dus niet de armenkas.
Nog afgezien van het feit dat dat woord op zich nogal stigmatiserend is.
Heb jij nooit in je leven gebruik hoeven maken van de sociale voorzieningen in dit land? En zo nee, ben je dan voor 100% zeker van je baan, voor nu en altijd en heb je tevens de garantie dat je nooit ziek wordt of zelfs arbeidsongeschikt??
Oordeel niet zo hard -
"Nog afgezien van het feit dat dat woord op zich nogal stigmatiserend is."
Het zegt precies, waar het om draait. -
@85
ik ga helemaal niks doen, werk al hard voor mn geld!!
Luister als jij de taal niet goed kent en dan ergens moet werken waar geen spraak of wat dan ook aan te pas komt, moet je niet zeiken. -
@98 Nee, het zegt wat jij ergens van vindt en hoe jij oordeelt over dingen. Verder zegt het niets.
-
@99 Maar wie gaat dat werk dan doen als die poorten dicht zijn?? Want dan houden we toch alleen nog maar echte Nederlanders over die vloeiend de taal beheersen, allemaal dezelfde normen en waarden hebben en allemaal keihard willen werken??? Toch???
-
"Nee, het zegt wat jij ergens van vindt en hoe jij oordeelt over dingen."
Ik ga alleen niet mee in het linksisme, dat je mensen onbeperkt kunt toelaten tot je armenkassen, helemaal niet als ze uit den vreemde komen. Met bevolkingsdichtheid heeft dat niets te maken. De vreemdelingen gaan naar die gebieden, waar het al drukbevolkt is, zoals Malmö, Göteborg en Stockholm, alwaar het gros een beroep doet op:
DE ARMENKASSEN;
om onderbevolking tegen te gaan, heb je niets aan ze. Daar zie ze liever de hardwerkende Nederlander voor komen. -
"Maar wie gaat dat werk dan doen als die poorten dicht zijn?"
Als niemand meer wil slachten, stoppen gewoon met vlees eten. Als het assortiment voldoende uitgebreid is, is slachten niet meer nodig. -
@101
We hebben allemaal dezelfde normen en waarde!! bruin geel of zwart!
Ik heb hard geleerd en daar zelf voor betaald, gezien ik geen behoefte heb om schoon te gaan maken etc.
Als ik geen opleidingen en cursussen had willen volgen, dan zou ik blij zijn met een baan, wat het ook inhoud!
Je krijgt er toch voor betaald?? -
"Ik heb hard geleerd en daar zelf voor betaald, gezien ik geen behoefte heb om schoon te gaan maken etc."
Toch we zonder armlastig te worden, naar ik mag hopen? -
Hoezo zonder armlastig?
Ik kom ook maar van een huishoudschool en heb bijbaantjes gehad als schoonmaakster, heb achter lopende band gestaan....niks mis mee overigens.
Spijt als haren op mn hoofd, dat ik op school maar heb lopen aanklooien en alle bijbaantjes aangepakt om omscholing te kunnen volgen.
Nu ben ik daar, waar ik wil zijn en heb daar niemand voor hoeven bedanken! -
"Hoezo zonder armlastig?"
Nou, ik dacht even, dat je alleen baantjes wilde hebben, waarvoor je geleerd hebt en mijn ervaring is dan dat mensen in de tussentijd aankloppen bij een armenkas. -
een uitkering armenkas noemen is het zelfde als hypotheekrenteaftrek de houd de rijkestinkerds rijk regeling noemen
-
"een uitkering armenkas noemen is het zelfde als hypotheekrenteaftrek de houd de rijkestinkerds rijk regeling noemen"
De hypotheekrenteaftrek is een korting op belasting, die door "rijken" zelf betaald is. -
@107
heb je er aan gedacht dat als je een levensstandaard gewent bent je niet een twee drie ergens voor het minimum kan gaan werken wil je niet alles verliezen.
Het zou bijzonder slecht voor de economie zijn als iedereen zijn hebben en houden moest verkopen zodra hij ontslag krijgt om een of andere reden.
Mogen mensen die hun werk verliezen ook de kans krijgen om een fatsoenlijke baan te vinden.
Dat ze tussentijds een uitkering krijgen daar hebben ze voor gewerkt of niet. -
@110 Helemaal eens! Maar het is natuurlijk veel makkelijker om gewoon zomaar ongenuanceerd iets te roepen hè ;)
-
@105
Waarom moet er toch altijd het woordje hard bij als een Nederlander iets zegt.
Hard geleerd hard werken.
Leren en werken is genoeg.
Hard gelooft je toch niemand.
Ik dacht hard te werken tot ik in china was geweest.
Er zijn niet veel Nederlanders waaronder ik ook die dit lang volhouden.
En zelfs daar springen ze het dak van de fabriek af als het te gek wqrdt. -
"Waarom moet er toch altijd het woordje hard bij als een Nederlander iets zegt."
Om de ambtenaardij uit te sluiten.
"heb je er aan gedacht dat als je een levensstandaard gewent bent je niet een twee drie ergens voor het minimum kan gaan werken wil je niet alles verliezen."
Daarom wordt er in de literatuur daarover ook aangeraden te sparen en niet alle geld op te maken en te wennen aan een hoge levensstandaard, omdat men eens een baantje heeft, dat goed betaalt. -
@113 Doe toch niet zo raar en zo veroordelend! En zo kortzichtig en onwetend!
Ambtenaren werken ook gewoon, je hebt waarschijnlijk niet eens door welke beroepen daar allemaal onder vallen.
Je moet nogal wat sparen wil je de klap van 2 x modaal naar het minimumloon kunnen opvangen! Nog dom ook want als je op 2x modaal je baan verliest, krijg je een uitkering (waar je voor betaald hebt) zodat je een andere baan op hetzelfde niveau kunt zoeken. En dat is slim, want mensen die 2 x modaal verdienen, betalen en consumeren meer dan mensen die het minimumloon verdienen. -
"Je moet nogal wat sparen wil je de klap van 2 x modaal naar het minimumloon kunnen opvangen!"
Als je zoals de figuren uit "Een dubbeltje op zijn kant" 5.000 euro per maand stukslaat, dan blijft er niets over om te sparen, inderdaad. Bijna 2.000 ging doorgaans op aan "pinnen".
De heer Schimmelpenninck, die kon sparen
jaren at hij boter vleesch noch visch. -
@115 Waar heb je het nou weer over?? Ik heb het niet over een tv-programma, ik heb het over de realiteit.
-
"Ik heb het niet over een tv-programma, ik heb het over de realiteit."
Dat waren dat soort gezinnen; salarissen, waar je u tegen zei, maar geen enkel benul van geld. En het was bittere realiteit in plaats van dat salaris, dat je toch niet levenslang kunt waarmaken, te sparen voor slechtere tijden ging het op aan "pinnen".
__________________________________________________________________
De heer Schimmelpenninck, die kon sparen
jaren at hij boter vleesch noch visch. -
@117 Man, geef nou gewoon eens antwoord! Ik zeg alleen dat je heel wat moet sparen (zoals jij aangaf als oplossing) om het gat tussen 2 x modaal en minimum te dichten.........
En laat die Schimmelpenninck er buiten. -
"Man, geef nou gewoon eens antwoord! Ik zeg alleen dat je heel wat moet sparen (zoals jij aangaf als oplossing) om het gat tussen 2 x modaal en minimum te dichten."
Je constateert het precies juist; inderdaad heel veel sparen en dat doen de meesten niet.
Schimmelpenninck betreft gewoon een foraal post scriptum.
__________________________________________________________________
De heer Schimmelpenninck, die kon sparen
jaren at hij boter vleesch noch visch. -
@90
prima .. staat genoteerd -
@99
dat doen ze ook niet.. jij zeikt erover dat ze de taal niet kennen. -
Harmenzon #109
>>> De hypotheekrenteaftrek is een korting op belasting, die door "rijken" zelf betaald is. <<<
U gelooft nog in sprookjes ? -
"U gelooft nog in sprookjes ?"
Als je geen belasting betaalt, kun je hem niet aftrekken. Dat is wat anders dan een beroep doen op de armenkas. -
@123
Met andere woorden: Voor het feit dat je zo rijk bent belonen we je met extra belastingvoordeel. -
@109
Je klets over sparen maar vind gesubsidieerd geld lenen wat hypotheekrente aftrek is wel goed.
Zolang het in het straatje past is alles ok maar owee als iemand anders iets krijgt waar hij of zij voor gewerkt heeft dan is het hek van de dam.
Wist je dat werken sparen is voor het moment dat je zonder werk komt te zitten.
Je betaald die premies niet voor jan lul. -
@61
"" Eerste kwartaal 2010: 8 Afrikanen. Waar heb je het over?
Waarom heeft Rutte geen ministerspost voor immigratie?
OMdat er geen immigratie meer is.
Waarom maakt Wilders dat tot speerpunt? ""
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
WAT EEN ONZIN !!! Dit is een linkse leugen die hier op Nujij al langer circuleert
Er komen elk jaar rond de 140.000/150.000 immigranten ons mooie landje binnen. Vergis je niet dat is elk jaar een stad als Den Bosch of Amersfoort erbij
Dus je valt hier mooi door de mand.
En maar blijven beweren dat er geen massa-immigratie plaatsvind. De grote linkse leugen.
http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4GGLL_n...
http://www.google.nl/search?hl=nl&pwst=1&rlz=1T...
Je kan je afvragen waarom links het van leugens en gegoochel met cijfers moet hebben. Iets om over na te denken. -
"Met andere woorden: Voor het feit dat je zo rijk bent belonen we je met extra belastingvoordeel."
Als Nederland volhardt in zijn hoge belastingschijf van 52% kiezen jongeren niet meer voor een carrière in Nederland.
"Je betaald die premies niet voor jan lul."
Die WW-premie stelt niets voor; een ZW-premie mis ik overigens. -
@127
Zonder die WW premie zou een bedrijf als DAF het niet overleeft hebben de laatste 2 jaar.
Moet je toch weten of niet? -
@126
Niet vergeten dat er ook elke dag zo'n 350-400 mensen vetrekken uit Nederland.
dat is tussen de 130000 en 150000 per jaar -
Voor de minners op @29
Dit was cynisch bedoeld, voortaan zal ik dat er maar bij zetten aangezien veel mensen niet echt tussen de regels door kunnen lezen. -
@129
Dat is een beetje overdreven. Verleden jaar vertrokken er 111.000 uit Nederland
Verreweg de meeste die vertrokken waren NLers die het zinkende schip verlaten.
Maar waar het om ging was dat links de cijfers verdraait zoals @61 die beweerd dat er dit jaar maar 8 afrikanen NL binnenkwamen. En dan vraag ik mij eigen af waarom links dit doet, waarom verdraaien ze de waarheid.
Weet jij het ??
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=... -
@131
Als je dan wilt spreken over massa immigratie, spreek dan ook over massa emigratie.
Ik ben geen spreekbuis van links, ik kan alleen voor mezelf spreken.Volgens mij is het verdraaien van cijfer in het eigen voordeel nou niet echteen typisch linkse eigenschap. Lijkt me eerder menselijk -
Harmenzon #123
>>> Als je geen belasting betaalt, kun je hem niet aftrekken. Dat is wat anders dan een beroep doen op de armenkas <<<
Wat een simpel zwart-wit denken zeg....
Het gros van de Nederlanders betaalt belasting, dit komt in 1 grote pot.
Een kleine groep trekt hier onevenredig veel geld uit, wat men de HRA noemt.
De mensen die geen gebruik maken van de HRA ( bv door geen hypotheek te hebben ) betalen dus evengoed mee aan die graaicultuur.
Ergo : Onzin om te verklaren dat de rijken dit zelf betalen. -
lange karim #126
Je lijkt Wilders wel met z'n rekenkunsten.......
De kosten van immigranten zijn 7,2 miljard op basis van onderzoek wat ik in opdracht heb uit laten voeren.
De directeur van dat onderzoeksbureau zegt dat het rapport nog lang niet klaar is en waar Wilders zijn cijfers weghaalt is hem een raadsel.
De hoofd-onderzoeker van datzelfde instituut stelt : Wilders fantaseert die cijfers domweg bij elkaar, de door hem genoemde bedragen raken kant nog wal.
Achteraf blijkt dat slechts de kosten zijn berekend, en de baten buiten beschouwing zijn gelaten .....
In jouw geval :
Je praat alleen maar over immigratie ( met cijfers die overigens niet kloppen ) en dan ook nog de totale immigratie.
Dus ook Nederlanders die weer terugkeren enz. enz.
De emigratie laat je wijzelijk buiten beschouwing, want dit zal je stelling teveel aantasten.
Je bent gewoon op walgelijke wijze bezig de zaak te manipuleren en en passant beschuldig je de mensen die met het complete plaatje aankomen, daarvan. -
@134
""Je praat alleen maar over immigratie ( met cijfers die overigens niet kloppen ) en dan ook nog de totale immigratie.""
Ik heb natuurlijk over de totale immigratie en zoveel NLers keren er niet terug
EN CIJFERS DIE NIET KLOPPEN ?????
Dit zijn de cijfers van het CBS andere cijfers zijn er niet (tenzij je @61 betrouwbaar vind en als bron wil gebruiken)
"" De emigratie laat je wijzelijk buiten beschouwing, want dit zal je stelling teveel aantasten.""
Lezen is niet je sterkste kant. zie @131 Eerst goed kijken en dan pas schreeuwen.
"" Je bent gewoon op walgelijke wijze bezig de zaak te manipuleren en en passant beschuldig je de mensen die met het complete plaatje aankomen, daarvan""
Waar manipuleer ik ?? Dit zijn de cijfers van het CBS http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=...
Klopt als een bus dus. Manipuleren is een links iets. Wederom zie @61 -
@69 en @78 Daar ligt inderdaad het werkelijke probleem.
Wetgeving in onze politiek is gericht op Economie, niet op samenleving! Dus als je maar geld kunt verdienen dan ben je welkom, wat een verkeerde reden. Ben je vluchteling dan moet je binnen kunnen komen. Altijd kijken naar sociale motieven niet naar economische.
Hier zie je dat de grote politieke partijen slaven zijn van de Multinationals, de elitaire rijken.
En dit geldt niet alleen voor immigratie, dit geldt voor iedere nieuwe regel en de complete inrichting van de samenleving. De maatschappij is ondergeschikt gemaakt aan de Economie de afgelopen vijftig jaar en die beweging moet weer omgekeerd worden. Dit gaat met de huidige bekende politieke partijen nooit lukken! -
lange karim #135
In die reactie heb ik het overduidelijk over jouw #126 ............
>>> Ik heb natuurlijk over de totale immigratie en zoveel NLers keren er niet terug <<<
Onderstaande link geeft bv over het jaar 2008 ruim meer dan 50 % terugekerende Nederlanders aan.........
26.790 op een totaal van 48.317 ........
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1212...
>>> Lezen is niet je sterkste kant. zie @131 Eerst goed kijken en dan pas schreeuwen. <<<
Zoals gezegd, was mijn reactie gebaseerd op je #126, moeilijk he ?
En zou je misschien aan kunnen geven waar ik schreeuw ?
>>> Waar manipuleer ik ?? Dit zijn de cijfers van het CBS <<<
Je #126 ( ik refereer daar maar voor de derde keer aan, je bent blijkbaar erg hardleers )
quote
WAT EEN ONZIN !!! Dit is een linkse leugen die hier op Nujij al langer circuleert
Er komen elk jaar rond de 140.000/150.000 immigranten ons mooie landje binnen. Vergis je niet dat is elk jaar een stad als Den Bosch of Amersfoort erbij
Dus je valt hier mooi door de mand.
unquote
De CBS statistieken geven heel andere cijfers aan, je hanteert in deze post slechts het aantal immigranten, zoals ik al eerder zei.
Dus wie hier door de mand valt, mag je zelf invullen ...................
Of het is natuurlijk mogelijk dat je geen statistieken kunt lezen, geen probleem, maar slaak dan niet van die kreten. -
"De CBS statistieken geven heel andere cijfers aan, je hanteert in deze post slechts het aantal immigranten, zoals ik al eerder zei."
Als voor iedere armenkasvrager er een vuller weggaat, is het wel een probleem. -
Harmenzon n #139
Verdiep je toch eerst eens in de toelatingseisen voordat je weer van die domme opmerkingen maakt.
http://www.ind.nl/nl/Images/1001_VIN_NL_4011_tc... -
Dit artikel ging volgens mij niet over economie of Nederland/ CBS
-
Ja, en ?
Zijstraatje moet kunnen in een discussie.
Raakvlakken genoeg. -
@129
2,5 miljoen Nederlanders leven in het buitenland.
Wie heeft werk voor hun als die terug moeten komen? -
#derooiekater
Wat kan jij de boel lekker verdraaien zeg. #lange karim heeft gewoon gelijk.
Het rare is dat je hem aanvalt terwijl hij gewoon cijfers van het CBS hanteert Maar als iemand zoals #61 beweerd dat er dit jaar maar 8 afrikaanse asielzoekers naar Nederland zijn gekomen dan hoor je jou niet terwijl dat nou juist een stompzinnige leugen is.
Niet alleen zit je er naast maar je meet ook nog eens met 2 maten, maar ja dat zijn we wel gewend van links. -
@144
In een gesprek over immigratie moet je ook met 2 maten meten.
Als je spreekt over immigratie dan hoort daar emigratie bij.
Je kunt wel roepen er komt een stad ieder jaar bij.
Op het moment is het zo dat meer mensen uit Nederland vertrekken dan er bij komen.
Dat heeft niets met links of rechts te doen het is een statistisch vaststaand feit. -
@144
Als je het gewend bent dat links met 2 maten meet dan is links het gewend dat rechts dat wil lezen wat er staat ook al is dit gelogen ,als hun verdraaid gelijk maar bevestigd wordt. -
@145
" Als je spreekt over immigratie dan hoort daar emigratie bij. "
Ligt eraan wat je wil vastellen. Waar het mijn om gaat is dat bij immigratie het veelal gaat om 3de wereldvolkeren terwijl bij emigratie de grootste groep uit Nederlanders bestaat. Dat betekend dus dat we heel langzaam afglijden naar een 3de wereldland
Buiten dat had @langeKarim het niet alleen over immigratie maar ook over emigratie (reactie @131 )
"
" Op het moment is het zo dat meer mensen uit Nederland vertrekken dan er bij komen.
Dat heeft niets met links of rechts te doen het is een statistisch vaststaand feit"
Wat is dat toch met jullie? Verdiep je eerst is ergens in voordat je iets beweert, de cijfers zijn notabene hier op dit draadje te vinden.
2009: emigratie 111.897 immigratie 146.378
illegalen en rijksgenoten (surinamers antilianen) niet meegerekend
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=... -
@147
Kan zijn dat je op het laatste gelijk hebt.
Het is zo dat er voorspeld wordt dat er meer mensen vertrekken dan er bij komen in de toekomst.
Excuus als die cijfers nu niet helemaal kloppen.
Er zijn meer dingen aan de hand als je spreekt dat mensen van hier die iets kunnen vertrekken.
Als ons werk naar het buitenland lees China vertrekt ,zal ik toch ook iets moeten ondernemen om brood op de plank te houden
Ik zal toch iets moeten doen en als dit over de grens is zal ik het moeten aan pakken.
Je moet het zien als leegloop van kennis.
Zal in de toekomst de prijs van de producten daar duurder als hier geproduceerd worden komt hier nog niemand aan de bak omdat deze kennis weg is.
Er was hier geen vraag naar en de kennis die er was is geëmigreerd. -
"Er is een heel erg groot verschil tussen de Arabische en Turkse geleerden die ons gedurende eeuwen hebben geinspireerd"
Dit lees ik hier in een van de reacties.
Dan denk ik als immigrant in welk land woon jij eigenlijk? Na vier decennia hier in Nederland kan ik jou nog wel vertellen dat er nooit sprake is geweest of gesproken is over wetenschap of inspiratie uit Turkije, Midden Oosten, Arabische landen en ook op school nooit iets is onderwezen daarover en ik heb een koffer vol met diploma's. Dit is Obama napraten om bepaalde landen goed te willen stemmen.
Klinkklare, maar dan ook abominabele en exorbitant foute bewering. De Nederlandse wetenschap en cultuur kent heel veel invloeden, frans, spaans, italiaans, noors, saksisch, antilliaans, surinaams, duits,grieks, , indonesisch, ambonees, enz. maar.. arabisch, turks NUL. Nooit heeft er versmelting van rassen plaatsgevonden of uitwisseling met deze volken in Nederland. Nooit is er een uitvinding daar vandaan gekomen, dit weet je als je de schooltijd in Nederland hebt doorlopen.
Absurde Islampropaganda nagepraat.
Dit populaire verzinsel wat je de laatste anderhalf jaar in de media ziet verschijnen na de onderwerping van Obama aan de Islam. En van mij mag je dit best propaganderen maar besef dat iedereen weet hoe idioot deze poging is. -
@149
Je redenering gaat al mank bij punt 1.
Na 4 decennia in NL.....
De invloeden van de Arabieren zijn dagelijk overal in heel Europa.
Koffie met suiker?
Algebra- sommetje?
Ooit gehoord ook van de VOC die de wereld rondzeilde en overal van alles meenam? -
@150 Ik weet zelf wel hoelang ik in Nederland woon, denk je niet?
Ik heb het niet over gummetjes, gom, producten. De tekst waar ik op reageer ging over inspiratie. Zoek dit woord eens op.
Inspiratie beste NL -
Het Algebra argument hoor ik trouwens ook vaker, dus zal dit even rechtzetten. Algebra komt uit mijn land, verrrrrrrrrrrrr voor het jaar 0 totaal andere cultuur, een uitgestorven cultuur. En zelfs dit betwijfel ik gezien de bouwwerken van andere culturen. Daarnaast vind ik de (uitvinding van) sterrenkunde, muziek(noten) puur en pur sang belangwekkender.
-
Daar gaan we...met z'n allen.
-
Ach, Algebra is uitgevonden 3000 jaar voor Christus in oud Perzië. Daarna is het gemoderniseerd in China en India, overgenomen en gemoderniseerd door de Grieken, dat is overgenomen door Egypte. Babylonie. Dat werd weer veroverd door de moslims. Science in the quran (part II) youtube.com/watch?v=G4CgrIiYSZE&feature=related
Hebben ze allemaal van de Grieken gejat, zelfs dezelfde foute dingen. -
kijkt u wel eens naar de serie Wallander ? en is u ook opgevallen dat zodra er een 'buitenlander' in beeld komt , hij altijd of de dader , of betrokken is ?
verbaasd me echt helemaal niets -
indd , uitvinding van het cruciale getal 0 komt uit Indiê
-
@155
met de foute dingen bedoel je pedofilie , toch ? -
Ik ken mensen die geëmigreerd zijn naar Zweden.
Die Zweden zijn echt enorm racistisch , iedereen die geen Zweed is wordt met de nek aangekeken, waar je ook vandaan komt.
Zweden heeft niets met tolerantie -
@8
De gewone man? Voelde die zich niet te goed om plees te schrobben in de jaren '50 en '60? Tsja, dan zal de politiek knopen moeten doorhakken. -
@156.
Is het je ook opgevallen dat de slechteriken in Amerikaanse films en series ook vaak een Nederlandse naam hebben? -
zweden bekend om zijn tollerante bevolking? YEAH RIGHT! wie heeft dat nu verzonnen?
-
Weer de rare gevolgtrekking dat door de opkomst van een extreem rechtse partij in Zweden, dat dan meteen heel Zweden intolerant is geworden en de allochtonen zat is.
Net als in Nl gaat het om een beperkte groep, die totaal niet representatief is voor de gehele bevolking. Maar PVV cs willen ons dat graag doen geloven. Nou sorry,daar trap ik niet in. 15% representeert hier in Nl absoluut niet de meerderheid.
Stijgers in Politiek
Verontwaardiging over Syrië stijgt
Een hele reeks westerse landen heeft de...
2 uur 26 minuten geleden door Tweetsweet
'Woningmarkt kan opnieuw op tafel'
Over de plannen voor de woningmarkt zoals...
15 uur 40 minuten geleden door de_oppositie
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
16 uur 9 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
16 uur 31 minuten geleden door wazup
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
17 uur 38 minuten geleden door Duracellkonijntje
Best gewaardeerd
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
1 dag 1 uur geleden door sjeune
PvdA-kiezers willen regeren met SP
PvdA-leider Diederik Samsom moet na de...
22 uur 52 minuten geleden door Ikkee.
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66


