Al vertellen politici nog zo vaak dat de privacy niet in gevaar is, het blijft een leugen. Het bewijs daarvoor wordt weer eens geleverd door het misbruik van de politie bij de kentekenherkenning. “
Sorteer op:
-
Mensen maak je maar niet meer druk hier over de KM heffing: Eurlingetje oefent onder leiding van Balkie al in het de keutel intrekken, want de VVD is tegen en met wie wil het CDA straks weer regeren? juist ja met de VVD en jawel de PVV is ook welkom om een meerderheid te vormen
-
Waarom moet nederland altijd een vooloper zijn op dit soort treiterende maatregelen.
-
Politici. Wie gelooft ze nog?
-
nieuws
soms vraag jeje af
waarom wil je op de hoogte blijven? -
@4 zodat ik weet wanneer het tijd wordt om te vertrekken;)
-
Dag mobiele telefoon! Dag pinpas! Dag Air Miles! Dag zonnebanktegoedkaart! Dag spaarkaart! Dag online shoppen! Dag vakanties! Dag creditcards! Dag autorijden! Dag stappen! Dag winkelen! Dag prijsvragen! Dag gezondheidszorg!
Neem maar fijn afscheid en dan maar fijn van je privacy gaan genieten hoor :-)
Wie denkt zijn privacy nog te kunnen beschermen is al een tijdje in de maling genomen. -
Ja maar, hoe kan je in de huidige maatschappij met computers je privacy nog beschermen?
Vroeger in de Renaissance bijvoorbeeld was er veel minder behoefte aan privacy, de koning poepte gewoon op de plee in de huiskamer! -
Ach straks rijd ik met vals kenteken, en loop met vals paspoort.....
Een vaste gsm gebruik ik uitsluitend voor onbenullige dingen, en voor de rest zorg ik dat ik op onnavolgbare wijze communiseer.
Af en toe breng ik een bakje koffie naar de stakkers die "onopvallend" voor de deur staan, en verzoek ze weg te gaan, daarna... (doen ze meestal ook wel)
Geen idee van welke club ze zijn, maar zomaar iemand volgen, is niet netjes jongens... en.... als je dat niet echt stiekum kunt doen ook "nutteloos".
Daarbij, ik ben niet echt gevaarlijk, zoek je gevaarlijke mensen dan ben je op verkeerd spoor.
Zelf ook veel inlichting verzameld in het verleden, en dan weet je op een gegeven moment de mogelijkheden wel....
De registratiedrang wordt veel te gek hier in Nederland, ook de gewone burger krijgt er last van. En misbruik wordt er van gemaakt, daar kun je donder op zeggen, dat ligt een beetje in het karakter van de mens besloten.
En de mensen bij de overheid weten ook "buitenwettelijk" altijd wel een rechtvaardiging te vinden.
Pss -
@6:
Je kunt ervoor kiezen een prepaid telefoon te gebruiken en die uit te zetten
Je kunt ervoor kiezen te pinnen en dan contant te betalen
Je kunt ervoor kiezen je Air Miles, zonnebanktegoedkaart of andere spaarkaart niet te gebruiken
Je kunt ervoor kiezen gewoon naar de winkel te gaan in plats van online te shoppen
Je kunt ervoor kiezen om op redelijk anonieme wijze op vakantie te gaan
Je kunt ervoor kiezen niet aan een prijsvraag deel te nemen.
Je kunt ervoor kiezen je gegevens niet in een patientendossier te laten opnemen.
Van stappen, winkelen en autorijden begrijp ik niet zo goed waar je dat vandaan haalt.
Het verschil is dat je met de kmheffing er niet voor kunt kiezen even niet getraceerd te worden. Lijkt me nogal een verschil. -
er zijn natuurlijk wel gradaties van privacy-schending, en je mobieltje kun je ook thuislaten, airmiles is toch kolder, mijn bonuskaart heb ik ooit eens van een oude mevrouw gekregen, creditcard heb ik niet nodig, ik vind het niet erg dat men weet wat voor dvd ik nu weer online koop en dat soort onzin, en zijn allemaal vrije keuzes, dit is verplicht, en als je je privacy wilt houden kun je dus niet meer met je auto en openbaar vervoer, en daar gaan ze dus te ver...je moet ongestoord kunnen reizen, de hele wereld over, dat is een fundamenteel recht, die ten alle tijde gerespecteerd dient te worden.
-
Als een politicus z'n mond opent om aden te halen, is-ie al aan het liegen. Geloof NOOOOIT een politicus; ze liegen als de beste. Denk bv even aan Leugenaar Bos, met z'n uitspraak:
"met de PvdA in de regering zal de AOW-leeftijd NIET verhoogd worden!" En dat met een bloedserieus gezicht. Hij loog toen al, maar in het stemhokje vergeet men dat liever en hoopt op betere tijden, tegen beter weten in.
En zo zitten de leugenaars bij alle partijen.
Tuurlijk gaan ze dergelijke gegevens misbruiken; er is dus een bureau voor nodig om dit aan de kaak te stellen. Twee korpsen die duidelijk de wet overtreden? Meteen de verantwoordelijken schorsen en vervolgen. Maar of DAT gaat gebeuren? Nee, want vriendjes overal.
Onze privacy is enorm in gevaar als we straks rondrijden met een Spionagekastje van €urlings. Iedereen WEET dat die gegevens misbruikt gaan worden. Zeker als blijkt dat ze maar liefst VIJF jaar bewaard blijven...! -
Wat kan misbruikt worden, zal ook misbruikt worden.... zo ook met de kilometerheffing!
Wat kan gehackt worden, zal ook gehacked worden.... zo ook de centrale database met vingerafdrukken en andere persoonlijke informatie!
Dus de overheid en juistitie zullen de gangen van alle burgers gaan controleren en dit zal uiteindelijk met zekerheid uitmonden in een algeheel bespionerend verkeers(overtredings)controlle systeem.
De centrale database met biometrische persoonsgegevens zal gehacked worden of gegevens zullen bijvoorbeeld via een verloren of verkochtte usb stick in verkeerde handen vallen en uw gegevens kunnen dan misbruikt worden voor doeleinden als identiteitsfraude. Zeg maar dag met uw zogenaamde veiligheid, het is voor u hierdoor juist een stuk minder veiliger geworden!
Zeg uw burgerrechten maar gedag met deze regering en vooral het CDA!!!! -
@9
Mooi gezegd.
:))
Een dikke plus..."Het verschil is dat je met de kmheffing er niet voor kunt kiezen even niet getraceerd te worden. Lijkt me nogal een verschil. "
Wat Tampert zegt...dat is "het gevaar".
Wij willen voor ons beslissen niet anderen voor ons beslissen. -
Eens met #12. Het CDA leeft met de illusie dat met deze draconische maatregelen de samenleving veiliger en controleerbaarder wordt. En dat is natuurlijk schijnveiligheid; een béétje terrorist of misdaadsyndicaat prikt makkelijk door hun techniekjes heen. Echter, de gemiddelde burger is de klos en heeft 's avonds al de snelheidsboet op de mat liggen, die 's morgens gemaakt is.
En het vervolg is een uiterst foute regering die dan langs komt en vraagt waarom je in Zone 16 was, terwijl toch bekend is dat dat verboten is. Want WIE geeft ons 100% garantie dat met de dood van Franco destijds, meteen de laatste dictatuur in Europa bestond? Er kan zó maar weer een idioot de macht krijgen, en dan zijn met dit soort systemen de burgers de klos. Dit kan niet, en dit mag niet. Wie niet voor z'n vrijheid vecht, is die vrijheid niet waard.
Als die 2e Kamer akkoord gaat met die spionagekastjes, hoop ik dat er massale Burgerlijke Ongehoorzaamheid komt. Serieus, ze gaan te ver. Veel te ver. De afstand tussen poltiek en maatschappij is absurd groot geworden, helaas. -
Ga naar www.kilometerheffing-nee.nl en lees daar wat er verzwegen wordt door
Eurlings en aanhang.
Lees en huiver. -
En als je nu denkt dat de politie IJsselland op de vingers zal worden getikt omdat ze zich niet aan de regels houden, dan heb je het mis.
Het kabinet spoed zich nu te melden dat er een wetsvoorstel in de maak is, dat deze praktijken toegestaan gaan worden:
http://www.bnr.nl/artikel/14091942/kabinet-poli...
Als toezeggingen over het bewaren van kentekens zo makkelijk aan de kant worden geschoven, dan is het nu wel duidelijk dat dit ook zal gaan gebeuren met afspraken en toezeggingen omtrent de privacy van de kilometerheffing.
Al zal het natuurlijk heel nobel gebracht worden, onder het mom van "misdaadbestijding" of iets dergelijks. -
Stel je voor:
Dit kabinet sommeert iedere Nederlander zijn huis te voorzien van een gat in de voorgevel bij 4 bij 4 meter. Vervolgens stelt dit kabinet die mensen gerust door te zeggen: "Wij gaan er wel wetjes bij maken die bepalen wie er wel en niet naar binnen mogen kijken. Dan komt het goed!!"
Vraag:
Zit u lekker in uw huiskamer. Ookal heeft u geen bezwaar, omdat u ''toch niets te verbergen heeft?
En als er wel geloerd schijnt te worden, bij wie moet u zijn en hoe bewijst u dat?
Al met al probeert dit soort partijen die dit kabinet bevolken uw ''woning'' binnen te komen. Op dat terrein hoort de overheid niet thuis. -
Als er helemaal geen privacy meer is, zijn we dan ook verlost van de riooljournalistiek?
Nee hè? Dacht ik al; dan gaan ze gewoon dingen zitten verzinnen. (Deden ze al) -
@9
Wat heeft het voor zin een pre paid telefooon te kopen en deze niet aan te zetten?
Zodra je pint is alles van je bekend, zodra je een rekening opent bij de bank al.
Boek jij maar lekker anoniem een vakantie. Veel plezier in je tuin dan, de rest komt netjes in een database. Gelijk aan bijna alles wat je doet.
Even een voorbeeld van autorijden. Ik rij al jaren op de A15 richting Botlek vv (in de spits). Afgelopen november kreeg ik een enveloppe thuis met de mogelijkheid om te gaan spitsscoren. Ik was nl gedurende een aantal weken geflitst tijdens de spits.
Hier heb je je voorbeeld. -
@17
Vertel eens wat voor probleem jij kan krijgen als de politie er achter kan komen, door gericht daarnaar te informeren, waar jouw auto rondgereden heeft? -
@20: Als je niet verdacht bent is er geen need to know basis om je autorit te registreren.
-
En het alternatief is dan reizen met het OV, waar met de chipkaart ook je hele reis wordt vastgelegd in een database.
Maar ik heb niets te verbergen hoor! -
@22: Wat denk je van lopen of op de fiets?
-
Privacy wel degelijk in gevaar bij kilometerheffing. Natuurlijk!
Mensen die dit ontkennen zijn gewoon naïef.
Wees maar niet bang. Onze overheid zal over ons waken. -
Je privacy blijft beschermt, zolang er niets aan de hand is. Maar de kans dat je verdacht bent, is stukken groter geworden.
-
@23
woon 37 km van m'n werk, begin om de week om 06:00 uur. Op de fiets, yeah right
@24
Nu wordt je ook geflitst zie #19 laatste alinea -
@26
aanvulling, verhuizen dichter naar m'n werk toe is ook geen optie. Moet ik me inschrijven in een andere gemeente.... dag privacy -
@20
Vertel mij eens welk recht een 'machthebber' heeft om zaken over mijn leven te weten als ik niet word verdacht van het schenden van de rechten van anderen?
Ik kan meegaan in de welgemeende intenties van het collectivisme en centrale sturing, maar dat doe ik niet om de volgende redenen:
- Vrijheid is mijn basisrecht, zolang mijn gewenste vrijheid geen inbreuk maakt op de vrijheid van anderen. We zijn dus allemaal gelijkwaardig.
- Misbruik van dit systeem is geen illusie, ofwel door overheden of door derden. Ongewenst, dus een argument om elk controle/monitorings-systeem te vermijden. Geen complottheorie, gewoon gezond wantrouwen voor mensen die macht hebben over anderen; het primaire ingrediënt voor corruptie.
- Degenen die vooraan staan in de rij om zulke systemen te hacken of omzeilen zijn degenen die daadwerkelijk wat te verbergen hebben. Conclusie: de 'goede' mens schiet er niets mee op en ondervindt alleen extra problemen, terwijl de 'slechte' mens er nauwelijks minder van wordt.
Tenslotte:
- Elke overheidsbemoeienis in de maatschappij en de markt (de economisch/financiele kant van de maatschappij) is vrijwel per definitie incompetent en/of corrupt. Wij, de maatschappij (cq. de markt) kunnen dat veel beter organiseren. Ongeduld en paniek regeren helaas te vaak in deze tijd. Vooral in de politiek, waarin men in een beperkt aantal jaar moet scoren om te overleven. -
Listen to michael they dont care about us
http://www.youtube.com/watch?v=W9Lqm4Jq0e0
Jups michael goed gezien . -
@28 mooi gezegd ;)
-
@25 dit ben ik niet met je eens .ze zullen het misbruiken en wel hiervoor ,wanneer jij 2 kilometer te hard rijd krijg je de bon automatisch op je deur .Heb je geen flitsers of controlerende agenten meer nodig.Maar druk niet per ongeluk te hard op je pendaal. IS naar mijn in ziens maar 1 voorbeeld van wat kan .
Heb je een belasting schuld dan zullen ze je op deze manier opsporen ,dan heb je het volgens mij over hele kleine dingetjes ,maar toch.En zo zal het uitbreiden naar meer .Bedrijven zullen hun werknemers gaan schaduwen en leasebedrijven hun auto's .Er is altijd wel een hack te vinden voor de overspelige man of vrouw en het wantrouwen in elkaar wordt hier alleen maar mee vergroot.
Zeg a.u.b niet dat dit niet of nooit zou gebeuren ,dat zeiden ze ook van het burgerservice nummer en die moet je nu ook bij ieder akkefietje vermelden.En dat terwijl dit nummer alleen maar ter registratie was van de inwoners.Nu wordt het gebruikt als een vorm van paspoort verificatie. -
@20
Goh, VanRossem.. Valt me toch een beetje tegen van je. Welke club stemde je ook alweer? -
@21
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Het antwoord op jou opmerking is echter, er is wel een need to register uw rit, teneinde aan road-pricing te kunnen doen. -
@28
Je geeft geen antwoord op mijn vraag in #20, wat er nou precies zo erg is als de politie zou kunnen natrekken wanneer jouw auto op welke snelweg gereden heeft? Als ik jou achterna rijd weet ik het ook en nog meer. -
@32
Wat en wie valt er tegen? Ik stelde jou slechts een vraag in #20 en wat er hier vervolgens tegenvalt is dat noch jij noch anderen hier daar gewoon een rechtstreeks antwoord op geven. Jij komt zelfs niet verder dan verkapte diskwalificaties die moeten afleiden van het feit dat je het antwoord schuldig blijft, maar niet kunnen verhullen dat je blijkbaar alweer met de mond vol tanden staat. -
@9 en @10
je kan dat soort maatregelen idd allemaal nemen om te voorkomen dat de
overheid al die gegevens kan opvragen en eventueel gebruiken
maar wat geeft de overheid het recht die gegevens van die bedrijven op te vragen
of natuurlijk zelf op te zoeken
als ik mobiel bel kies ik ervoor dat de telecom maatschappij weet hoeveel ik bel
niet waar ik bel met wie ik bel en wat ik zeg
als ik een klantenkaart of spaarkaart gebruik kies ik er voor dat de winkels weten waar ik mijn spullen koop en wat ik koop
met die informatie heeft de overheid niets van doen
en beelden van beveiligingscamera's mogen alleen gebruikt worden als ik een misdaad pleeg
dat de overheid voor de km heffing gegevens gaat verzamelen waar en hoe laat ik ergens rij is een grof schandaal -
@34 Normaliter vind ik dat niet zo'n probleem hoor, ik vind de mens doorgaans goed, en van mensen die zich aansluiten bij de politie hoop ik dat dat nog iets meer geldt. Misschien goedgelovig, maar ook gebaseerd op mijn eigen ervaringen.
Mijn punt is echter dat ik niet hoef te verantwoorden waarom anderen geen verplichtingen aan mij mogen opleggen, en mij mogen controleren. De argumentatie ligt in deze bij hen, en als ze mij niet weten te overtuigen ben ik van mening dat ik de vrijheid mag opeisen om te weigeren. Dat is vrijwilligheid, en dat is de essentie van een vrije maatschappij. -
@9 heb jij ook zo'n kastje op de fiets dan? of een taxi?
-
@36 daarom worden die beelden ook bewaard. Het zou inderdaad handig zijn ALS je ze KAN gebruiken ivm een gepleegde misdaad.
Maar verder moeten mensen niet denken dat iemand het interessant zou vinden dat je op de A20 hebt gereden. Je moet jezelf ook weer niet zo belangrijk willen maken. -
@21 die need is er wel als jij later over je factuur wilt gaan zeuren. Dan moet men deze kunnen specificeren.
-
@37
Ik stelde een vraag. Jij geeft daarop geen rechtstreeks antwoord. Je hebt ook het recht om niets te zeggen. Mijn vraag blijft ondanks je eenrichtingsbetoog onbeantwoord.
Los daarvan: verkeerscamera's leggen dagelijks het verkeer vast, op een openbare weg. Googles Streetviewcamera's leggen je huis en voortuin vast (en een deel van je woonkamer als je gordijnen openstaan), vanaf de openbare weg. Wat is er precies privé aan een voor iedereen zichtbare auto, nummerplaat en bestuurder, die zich op de openbare weg bevinden en op welke manier wordt waarin precies inbreuk gemaakt? Ik kan jou, je auto en je kenteken toch ook op video vast leggen? Ik zou dat zelfs eeuwig kunnen bewaren, terwijl de politie de gegevens na korte tijd weer dumpt. -
men heeft een chip in je paspoort en je ov jaar kaart en ze kunnen via scanners overal vast stellen waar je geweest bent of gaat . er loopt een proces tegen NXP op het gerechts hof over deze chip maar de overheid gebruikt hem en niet alleen in nederland. hij is oook namelijk zeer gemakkelijk te kraken dus pas op je tellen.
-
Heb je wel eens gezien wat voor ENORME hoeveelheid camera's er op de snelwegen hangt ? Weet niet hoeveel procent er door die camera's gedekt wordt, maar heel heel erg veel.
Beetje vreemd om dan te "zeuren" over deze kastjes in je auto, terwijl de mogelijkheid nu ook reeds potentieel bestaat. Alleen daar je totaal niemand over. -
#43 Inderdaad. Bovendien, wat te denken van bijvoorbeeld PIN en mobiele telefoons? Waarom zeuren over het kastje, maar vrolijk geld uitgeven en bellen, wat allemaal al lang geregistreerd wordt. Maar niemand die daar een punt van maakt.
-
TS Zeker is de privacy in gevaar.
Zie de reactie van Hirsch Ballin op het fotograferen van alle kentekens, en het bewaren en gebruiken van die gegevens door de politie.
Dat is tot op heden onwettig, maar Hirsch Ballin wil nu de wet aanpassen om het wél legaal te maken.
Datzelfde gaat - gegarandeerd - gebeuren met de gegevens uit de kastjes voor de kilometerheffing.
Misschien niet nu en misschien ook niet door deze regering, maar elke volgende regering kan naar willekeur de wet aanpassen en de gegevens oneigenlijk gaan gebruiken.
NIET doen dus, die kilometerheffing. -
@19
Moet dat ding dan de hele dag aan staan?
Je kunt hem uitzetten en aanzetten wanneer je moet bellen.
Vragen jullie communicatieverslaafden je wel eens af hoe mensen leefden vóór de tijd van de prepaid telefoon??
Wij hebben er allemaal een, en die gaat alleen aan wanneer we dringend iemand moeten bereiken, voor flutpraat zoals ik dat altijd in de trein hoor, kunnen wij gewoon thuis terecht. -
De cameras zijn nodig in de toekomst om te kijken of jij je kastje wel gebruikt, geen GPS met lokatie in die buurt (dus ook als het ding kuren heeft ben je de bok), maar wel gefotografeerd, dan een boete.
-
Dit is een korte samenvatting van hoe onze overheid zich met onze prive levensfeer bemoeit:
- Dataretentiewet telefonie / internet. Alle verkeersgegevens worden opgeslagen voor minimaal 1 jaar. Anders geformuleerd: Met wie je belt, chat, smst, e-mailt, web-camt, naar welke websites surf je, wanneer, hoe laat, hoe lang. Content schijnt niet opgeslagen te worden, maar voor surfgedrag is dat niet heel moeilijk te koppelen. Verder van welke sites download je, welke overige netwerk services maak je gebruik van (bijvoorbeeld de VPN verbinding naar je werk).
- Aanvulling op de dataretentiewet; de overheid wil deze data hebben door middel van een uitbreiding op de wet invordering.
- De pogingen (in 2007), overigens later gebleken in strijd met de wet, om een kinderpornofilter bij alle ISP's erdoorheen te duwen. Is mislukt, mede ook omdat het filter nauwelijks kinderporno sites bevatte, doch wel heel veel andere (niet-) porno gerelateerde sites. Er waren geen procedures, geen toetsing bij rechter en de filter rules werden bepaald door uitsluitend justitie. Voor zover bekend had alleen UPC geen bezwaren en heeft dat ding daar aan gestaan. Deze discussie loopt achter de schermen nog steeds, mede in het licht van netneutraliteit voor de ISP's.
- Telecomwet en andere wetten (Wet BOB) die het telefoon/internettappen mogelijk maken zonder gerechtelijk bevel te tappen. De uitwassen zijn inmiddels duidelijk met ruim 26.000 taps per jaar.
- Overheid houdt actief alle NAW gegevens van alle ISP's plus IP adressen bij. Alle tel#, mobiel en vast en van de mobiele telefoons ook de logs aan wanneer aan welke vaste steunzender je aangemeld was. (Allemaal geregistreerd bij het CIOT), sinds augustus 2004 in: Besluit vorderen gegevens telecommunicatie.
- Bovenstaande gebeurd al veel langer dan deze wet bestaat. Op dit moment loopt er een rechszaak (het Amsterdamse liquidatieproces) waarbij de steunzender gegevens uit 1993 basis vormen voor bewijs van aanwezigheid op een bepaalde locatie. Let wel 1993, het WWW moest nog uitgevonden worden, GSM bestond nog maar net en was in NL nog niet in gebruik, de meeste mobielen hingen nog aan het ATF-2 of ATF-3 net (autotelefoonnet).
- Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten; De AIVD mag alle gegevensbestanden binnen overheid en bedrijfsleven opvragen en daarop datamining (patronen zoeken) toepassen. Alle grote databases, reisgegevens, verzekering, Airmiles, bonuskaart, spaarkaarten, etc, etc, etc, moeten allemaal in kopie naar moedertje overheid. Dit is al jaren aan de gang.
- OV chipkaart, alle ov-reisgegevens die minimaal 7 jaar bewaard blijven en de onmogelijkheid om nog anoniem te reizen. Inmiddels al bewezen dat deze gegevens in het belang van de "veiligheid" misbruikt worden.
- Koppeling BSN aan OV-chipkaart studenten.
- Centrale Vingerafdrukken database, zogenaamd om een paspoort authentiek en onvervalsbaar te maken.
- De foto van uw recente paspoort/rijbewijs of ID-kaart is inmiddels ook keurig digitaal en centraal opgeslagen.
- Uitbreiding van het cameratoezicht overal in Nederland onder de noemer van terrorisme bestrijding. Inclusief steeds geavanceerder wordende gezichtsherkenning en hoe makkelijk, uw digitale gezichtscan hebben we ook al.
- EKD - een enorme set van zeer persoonlijke gegevens van een kind + ouders die geregistreerd worden. Het is zelfs niet eens mogelijk dit te weigeren, dan wel de data aan te passen mocht het onjuist zijn. Ieder kind, en het bijbehordende gezin, staat in een Elektronisch Kind Dossier.
- EPD in aantocht. Inmiddels is het EPD al verplicht bij psychische patienten. De behandelend artsen krijgen geen gage wanneer zij niet in het EPD de gespreksverslagen opnemen (consultrapportage via DBC). Dit gaat natuurlijk ook gelden voor alle andere medische handelingen bij het live zijn van een landelijk dekkend EPD.
- Er zijn al regionale EPD's in gebruik zonder dat om expliciete toestemming van de burgers is gevraagd.
- Kentekenscanners overal, gebruikt voor vele doeleinden en een centrale registratie (Note: Hoe moeilijk is het dan om het systeem van wegbeprijzing op de drukke wegen hierop te baseren? Privacy een stuk beter beschermd als bij het Eurlings kastje).
- Rekeningrijden voorstel met permanente logging van waar je auto zich bevind. Privacy beschermd is absolute flauwekul, de techniek maakt privacy bescherming onmogelijk. De logfiles gaan permanent naar het CJIB, hoe moeilijk is het om de exacte locatiegegevens niet ook even op te sturen. Verder lijdt manipulatie tot exorbitante boetes of gevangenisstraf.
- De zogenaamde "interventieteams" die overal in het land huiszoekingen te doen. Klinkt heel erg als "SOFORT AUFMACHEN !!!!" Je moeten legitimeren in je eigen woning!!!
- Diezelfde "interventieteams" die razzias op straat uitvoeren en iedereen zonder echte reden fouilleren, ondervragen, legitimeren. Pure staatsintimidatie.
- De wet legitimatieplicht die steeds meer en meer bevoegdheden biedt aan politie en andere gezagdragers. Het gebrek aan evaluatie van de gevolgen zijn schokkend. Nut en noodzaak wordt aan alle kanten betwijfeld. Zo blijkt het te zijn dat de legitimatie plicht al misbruikt wordt om daarop te bekeuren. Iets wat in de huidige wet niet kan, daar de legitimatieplicht alleen geldt wanneer er iets aan de hand zou zijn. Een enkelvoudige bekeuring voor slechts het niet kunnen tonen van een legitimatie is in het huidige systeem inherrent onmogelijk.
- Het verplicht zijn van slimme meters in nieuwe woningen - het weigeren lijdt tot exorbitante boetes of gevangenisstraf.
- De bibliotheken houden bij wat je leent en die database is beschikbaar voor opsporingsinstanties.
- Elektronisch Medicatie Dossier: Alle gegevens over gebruikte medicijnen worden per persoon vastgelegd.
- Wet Structuur Uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen en BSN; Alle bestanden van uitvoeringsorganisaties moeten op persoon (nu middels Burger Service Nummer) gekoppeld worden, de verplichte koppeling aan een persoonsnummer.
- Belastingwetgeving die het mogelijk maakt voor de belastingdienst om zonder tussenkomst van de rechter loonbeslag of ander beslag te leggen.
- Overheid heeft inzage in alle financiele transacties (2004, Wet Vorderen Gegevens Financiële Sector).
- De steeds luider wordende geluiden om Cash geld uit het openbaar betalingsverkeer te gaan weren. Alles digitaal en dus te controleren door de overheid.
- Private stichtingen die internetblokkades willen (Brein) en daarop aansluitend dat het CDA in week 26, 2009 dan maar gelijk een vorm van CONTENT Politie voorstelt.
- Doorzenden van allerlei gevoelige informatie naar andere landen (vooral USA): passasiersgegevens, bank transacties (SWIFT).
- Wet rondom registratie van delinquenten. Actieve registratie en database vorming van zeer veel persoonlijke kenmerken. Deze registratie vind al plaats voor veroordeling, dus op het moment dat je verdachte bent en nog niet schuldig bevonden door een rechter. vb. Deze registratie, inclusief je DNA, kan al plaats vinden wanneer je wordt aangehouden omdat je je niet kan of wilt legitimeren.
- Er zijn gemeentes die het gebruik van huisvuil containers registreren met een keycard.
- Het stelselmatig ontkennen door de overheden van deze maatregelen en hun effect op de samenleving. Waarbij privacyvoorvechters worden gedemoniseerd en de lobby "wie niets te verbergen heeft, hoeft ook niets te vrezen....."
- Het complete gebrek aan weerwoord vanuit het hele politieke spectrum tegen de privacy schendingen die er over ons heen worden gestrooid. Zowel vanuit links, rechts of midden lijkt iedereen het ermee eens. Generieke standpunt is dat als je een Hyves pagina of een mobieltje hebt dan is je privacy toch al weg....
- De effectieve machteloosheid en niet de bereidheid tonen daar wat aan te doen door het College Bescherming Persoonsgegevens. Er zijn wat wijzigingen voor de vorm aabgekondigd, het cbp kan binnenkort boetes uitdelen.
- Commissie Brouwer-Korf (Justitie) die rustig stellen dat privacy ten allen tijden moet kunnen wijken voor wat op dat ogenblik maar opportuun lijkt (Mijn interpretatie van het begrip landsbelang). http://www.justitie.nl/actueel/persberichten/ar...
- Het NUP, nationaal uitvoeringsprogramma e-overheid. Info: http://www.e-overheid.nl/e-overheid-2.0/live/bi...
- Het Landelijk informatiesysteem schulden (LIS), bedacht door onze nationale topoplichter Dirk Scheringa. Een systeem waarin alle schulden, leningen, kredieten, hypotheken en wat al niet meer in moet worden opgenomen. (Hebben we daar al niet het BKR voor?)
- Het electronisch leerlingdossier (ELD). Gekoppeld aan het BSN, stel je voor je bent een ondernemend typje en spijbelt af en toe....
- Kentekenparkeren en registratie in centrale database, inclusief de controlerende auto die met een kenteken scanner rond rijdt en ook die data verdwijnt in een database.
- Een van de grootste problemen met bovenstaande zaken is dat ze onheroepelijk zijn. Inzage-, correctie-, verwijder rechten zijn niet geregeld. Procedures bestaan niet. Weigeren mag of kan niet, je zit er als burger aan vast. Het wordt steeds meer in een steeds hoger tempo (glijdende schaal). Een ander bekend fenomeen is dat de database voor doel X ook interessant lijkt voor doel Y. Function creep komt steeds frequenter voor. Paspoort vingerafdruk database is als reisdocumenten administratie begonnen, zelfs voor de inwerkingtreding is het ook al verruimt voor opsporingsdoeleinden.
- Het omkeren van de bewijslast; het rechtsbeginsel "iedereen is onschuldig tenzij het tegendeel is bewezen" vervaagt en draait in een richting van je bent verdachte tenzij je zelf kunt aantonen onschuldig te zijn aan datgene wat op dat moment door de overheid als strafbaar wordt aangemerkt.
- ANPR (Automatic Number Plate Recognition). Hierbij worden kenteken gegevens van alle voertuigen opgeslagen en lang bewaard. Dit is tegen de wet, echter heeft Binnenlandse Zaken en Justitie al aangegeven de wet te willen aanpassen, wederom ten koste van de vrijheid van de burgers.
- Opslag van DNA van kinderen, zelfs bij daden die als kattekwaad kunnen worden aangemerkt. Bewaard voor een periode van 20-30 jaar. Hieraan gekoppeld blijken kinderen met een HALT verleden bij de overheid een baan kunnen vergeten.
- De naaktscanners op Schiphol, hun doelmatigheid en nut staat zeer ter discussie, de privacy zou beschermd zijn echter is dit niet het geval.
- N.a.v. de auteursrechten discussie rondom internet gebruik lopen er nu voorstellen voor een download verbod. Deze brief van BOF legt haarfijn uit wat noodzakelijk is om een downloadverbod effectief te kunnen handhaven: https://www.bof.nl/live/wp-content/uploads/2009...
- November 2009, voorstel om huiszoekingen te legaliseren bij personen die om wat voor reden dan ook overheidsgelden ontvangen. Deze maatregel is volledig tegen de grondwet in.
- Nieuwe voorstellen rondom de aan ons verplichte zorgverzekering om bepaalde groepen mensen met een hogere premie te belasten. Het 1e voorstel, Januari 2010, is de rokers onder ons. Wat volgt? Vrouwen die op hoge hakken lopen? Mensen die neuspeuteren? Gaan ze hier het EPD voor misbruiken?
Gelukkig is BOF (bits of freedom) heropgericht: http://www.bof.nl en zijn er
http://www.vrijbit.nl
http://www.hetnieuwerijk.nl
http://www.privacymatters.nl - uiterst leerzame film en hier een Duitse variant: http://www.dubistterrorist.de
http://sargasso.nl/privacy
http://www.security.nl/tag/privacy
http://www.privacyfirst.nl
http://www.bigbrotherawards.nl -
@41
Voorbeeldje?
Stel je bent ziek en meldt dat bij je baas.
Vervolgens kom je tot de ontdekking dat je medicijnen op moet halen bij de apotheek. Je stapt in je auto en haalt die op.
Dan merk je dat je, ondanks het feit dat je ziek bent toch niet zonder eten kunt en rijdt, ziek en wel, even naar de supermarkt. Trillend van de koorts afrekenen, gauw weer naar huis en naar bed.
De dag erna ligt er een brief in de bus: geachte MvRossum, wij hebben geconstateerd dat u terwijl u zich ziek gemeld heeft op donderdag jl. 2x maal gespot bent terwijl u auto reed. Hierbij delen wij u mede dat uw ziektevergoeding over die dag wordt ingetrokken. Mochten wij dit soort overtredingen van de regels vaker aantreffen dan kan dit ernstige gevolgen hebben. Met de meeste hoogachting ....
Wat misbruikt kan worden, zal onherroepelijk misbruikt gaan worden.
Lees de geschiedenis maar eens na.
Heel veel van de maatregelen die momenteel getroffen worden zijn op zichzelf niet zo bedreigend. Het is het totaal aan maatregelen en het totaal aan gegevens dat er opgeslagen wordt wat een gevaar gaat vormen.
Wanneer je iets weet van databases, wanneer je iets weet van de beveiliging ervan, wanneer je oplet over hoe het OM nu al te werk gaat (waarheidsbevinding lijkt behoorlijk ondergeschikt te zijn aan "puntjes scoren") dan ontstaat wel een plaatje waar je je ernstig zorgen om moet gaan maken.
Ik geloof niet dat dit een bewuste ontwikkeling is. Wat ik wel geloof is dat mensen (de regering) die werkelijk geen flauw idee hebben van IT, laat staan van beveiliging, beslissingen nemen waarvan ze de reikwijdte niet overzien.
Nooit vraagt men zich af: "ok, het kan, maar is het ook wenselijk?" wanneer het om dat soort beslissingen gaat.
Stel je voor de grap eens voor dat een bepaalde persoon de macht krijgt in Nederland. Probeer je dan eens voor te stellen hoeveel informatie die persoon over iedereen in Nederland kan verzamelen om te bepalen of die "voor" of "tegen" hem is. -
Toen ik 1984 voor het eerst las (halverwege jaren 90) was ik vol afschuw en tegelijkertijd opgelucht dat wij (toen nog) niet in zo'n wereld leven. Laatst las ik het nog een keer... Toen was ik nog steeds vol afschuw, vooral over het feit dat er een golf van herkenning door mij heen ging...
En we hebben het allemaal zelf goed gevonden. Het is er gewoon "ingeslopen"... stukje bij beetje...
"He who gives up freedom for safety deserves neither." (Benjamin Franklin)
Maar nu is er misschien nog tijd om er wat aan te doen voordat we in "mindless Borgdrones" veranderen...
Resistance is Not futile... We will not comply!!! -
@44
Dat is een van de meest idiote en kortzichtige excuses om verdere privacybedreigende maatregelen toe te laten die er bestaan. "Er is al zo veel bekend, wat maakt dat ene nu nog uit?"
Vergelijkbaar met de stelling: "we betalen al zoveel belasting wat maakt 10% meer nu nog uit?"
En dan nog een keer 10% erbij, en nog een keer. -
Privacy???? Hebben we dat in Nederland dan???? Ze weten je overal te vinden hoor!!
-
Dat is precies de taktiek van de overheid richlittlepoorgirl,
stukje bij beetje.
Zo zal er niemand piepen. -
@53
Hoe kook je een kikker?
Door het water héél langzaam aan de kook te brengen.
Anders springt hij weg. -
@46
Meestal wel ja, anders heb ik geen mobiel nodig en kon zou ik gebruik maken van een vaste lijn. Een mobiel is er juist voor om bereikbaar te zijn.
Noem me een verslaafde maar heb dat ding nu eenmaal nodig voor m'n (o.a) werk. Scheelt me toch een week thuis zitten als ik call out dienst draai. -
@6. Pinpas, mobiele telefoon, etc. kan je ook niet gebruiken al valt het voor sommige mensen niet mee om een telefoon eens een dagje uit te zetten. Bij kilometerheffing heb je die keuze niet en wordt je ook nog eens verantwoordelijk gesteld voor het goed functioneren van het systeem dat gebruik maakt van een verouderd satellietsysteem (GPS) en dat gewoon uitgezet kan worden door de VS. Mijn reguliere routeplanner slaat toch zeker 4x per jaar op hol zonder aanwijsbare reden.
-
Kilometerheffing met een kastje is deel 1 van dit verhaal....
deel 2 is
de boete van te snel rijden krijg je nu meteen in de brievenbus..er is geen ontkomen meer aan..
heb je een traject te snel afgelegd...dan rekent dat kastje dat meteen voor de minister uit..en hoeft zelfs het Centraal Incasso Bureau er niet meer aan te pas te komen....Protersteren heeft geen zin..............
Ik denk niet dat er een ontkomen aan de kilometerheffing aan zit... -
Yep: Big Brother is watching you. Wordt dit ons toekomstscenario? http://carriere.blog.nl/actualiteit/2010/01/29/...
-
zodirect worden we massaal geinjecteerd met een chip zodat ze ook weten waar we lopen
Schaf dit per direct af!!! -
@46 over mobieltjes
"Wij hebben er allemaal een, en die gaat alleen aan wanneer we dringend iemand moeten bereiken"
Dat gaat dus niet werken...
Als jij mij dringend nodig hebt, maar ik jou niet, dan staat mijn mobiel dus niet aan. Jammer voor jou dan dus. -
Heb vroeger altijd geleerd dat wij hier in Nederland vrij zijn en dat aan de andere kant van het IJzeren Gordijn dat dat niet het geval was, nu heb ik het gevoel dat het gordijn niet is verdwenen maar een heel eind naar het westen is opgeschoven
Het word een keers tijd voor wat burgelijk ongehoorzaamheid, als je vrijheid in het geding is. -
@49
"Stel je bent ziek en meldt dat bij je baas.
Vervolgens kom je tot de ontdekking dat je medicijnen op moet halen bij de apotheek. Je stapt in je auto en haalt die op.
Dan merk je dat je, ondanks het feit dat je ziek bent toch niet zonder eten kunt en rijdt, ziek en wel, even naar de supermarkt. Trillend van de koorts afrekenen, gauw weer naar huis en naar bed.
De dag erna ligt er een brief in de bus: geachte MvRossum, wij hebben geconstateerd dat u terwijl u zich ziek gemeld heeft op donderdag jl. 2x maal gespot bent terwijl u auto reed. Hierbij delen wij u mede dat uw ziektevergoeding over die dag wordt ingetrokken. Mochten wij dit soort overtredingen van de regels vaker aantreffen dan kan dit ernstige gevolgen hebben. Met de meeste hoogachting .... "
Het eerste en enige voorbeeld dat ik op mijn vraag krijg en dan ook nog een die niet deugt en waarbij de zogenaamde 'klacht' of 'misbruik' niets met het kastje te maken heeft, maar met zieke spelregels die jij in je verhaal inbrengt. Als jij je ziek meldt bij je werkgever, mag je natuurlijk naar de dokter gaan en naar de apotheek, maar wiez egt dat jij in de auto zat en niet een kennis/vriend/partner? Het kan nu ook al zo zijn dat een controleur bij jou aan de deur staat, of dat je baas naar je huis belt, terwijl jij naar de arts, Appie of de apotheek bent. Dan heb je hetzelfde 'probleem', t.w. dat je je - afhankelijk van de spelregels van je werkgever of controlerende of uitkerende instantie - eventueel moet verantwoorden over het hoe en waarom van je whereabouts. Dat kastje doet in jouw fictieve geval dus niets nieuws en registreert alleen elektronisch ipv menselijk. -
@54
Weet je nog niet dat tv's en telefoons allemaal ook omgekeerd werken kunnen en dat de overheid sowieso al naar binnen kijkt en meeluistert?
[/ sarcasme]
;) -
Prof. Smalhout kreeg nog niet zo lang geleden toen hij bij een collega even over de duitse grens moest zijn na 14 dagen een keurige brief van Verkeer en Waterstaat met de vraag wat hij daar was gaan doen.
We komen in de enge tijd van de Big Brother is watching you met al die technische mogelijkheden en dat is maar 1 kant van de zaak , ook de criminelen die we hier schijnen te verzamelen -
@7 Door de misbruikers ervan af te schaffen.
-
@62
hetgeen te weerleggen is doordat de apotheek registreert dat je medicijnen gehaald hebt. Dus gaat je voorbeeld nergens over. -
google: Datamining..
"Want ik heb toch niets te verbergen" posters.. ga toch eens na hoeveel statistieken er uit data gehaald kan worden.
de BIG MAC INDEX is een leuk voorbeeld.
koopgedrag monitoren bijvoorbeeld.. je houd niet voor mogelijk wat bedrijven/instanties weer (kunnen) doen met die data..
en individueel gezien zijn er nog talloze dingen te bedenken. -
@62
Beetje late reactie, was er even niet.
Je hebt gelijk, op zich zeggen die zaken niets.
Maar wat als men ook nog eens het feit aanhaalt dat er een telefoongesprek van 20 minuten plaatsvond tijdens dat uitje? Dat je met een vriend(in) af sprak dat ze je kinderen van school zou halen laten we maar even buiten beschouwing.
Vervolgens komt men met een foto van MvRossum die uitgebreid, half voorover in de etalage van een winkel lijkt te staan kijken. Dat MvRossum op dat moment driftig naar een zakdoek zocht om een grote niesbui in op te vangen is bijzaak.
Dan ontstaat toch echt een plaatje van MvRossum die zich ziek meldt, maar vrolijk de stad in gaat, gesprekken houdt met vrienden en lekker gaat winkelen.
Het is niet het ene of het andere maniertje om gegevens op te slaan, het is het geheel aan manieren die iemand zwaar in de problemen kunnen brengen.
Dat, en het feit dat je geen flauw idee hebt wat er allemaal van je wordt opgeslagen, zodat je ook geen enkele manier hebt om de gegevens te controleren en te herstellen. -
Als die kastjes er komen dan moeten we nooit meer in onze eigen auto gaan rijden en misschien wel iedere week van auto wisselen. We ruilen met collega's of buren of vrienden.
-
@69
ben je serieus? Hoop voor je van niet. -
Kastjes mogen er van mij komen,heb niets te verbergen.
Je werkgever zal heus wel begrip voor hebben dat je even naar de dokter en apotheek moet,boodschappen moet doen,kinderen ophalen,op bezoek bij oma etc.
Heb het dus over leaserijders,die schijnen het meeste vrees te hebben voor dit systeem,je baas krijgt immers de rekening en weet met dit systeem precies waar je uithangt.
En ben niet jaloers,heb ook een auto van de zaak.Maak er alleen geen misbruik van. -
Het ideale Panopticon, waarbij je eigen huiskamer de cel is.
Gegevens verzamelen is 1, gegevens interpreteren is 2. En aangezien vergissen menselijk is... -
@69 jij voelt je blijkbaar zo belangrijk dat je denkt dat de overheid graag zou willen weten waar je van minuut tot minuut bent.
-
@73
of heeft veel te verbergen -
Natuurlijk is de privacy in gevaar.
1. Het apparaat houdt bij waar je hebt gereden.
2. We zijn bang voor criminaliteit en terrorisme.
3. Op een gegeven moment worden deze gegevens gebruikt voor misdaad en terrorisme bestrijding.
Zolang we het apparaatje NIET in de auto hebben, is het velen malen lastiger om dit in te voeren. Het apparaatje maakt de stap te gemakkelijk.
Dat geldt voor alle privacy gevoelige zaken. Zodra we het makkelijk maken, zal op een gegeven moment onze privacy onderschikt worden gemaakt aan terrorisme- en misdaadbestrijding en misbruik door corruptie. -
@76
1 dat doet je telefoon ook, aan de hand van je telefoon ben je ook te traceren
2 niet bang, wel bezorgd
3 de oplossing voor 2, neemt dan de bezorgdheid weg
terwijl je je bericht type is dit vastgelegd, de regering weet nu hoe jij erover denkt. Misschien vallen ze morgen vroeg wel bij je binnnen nu, -
#77
Ja, dat snap ik, DocRA.
Verschil met het kastje in de auto is natuurlijk dat ik er nu voor kies mijn mobiele telefoon aan te houden en ik er nu voor kies dit stukje hier te schrijven. Het kastje zorgt er voor dat ik me niet meer snel anoniem door Nederland kan bewegen.
Verder heb je een goed punt wat betreft het Internet. Het is van den zotte dat gegevens over waar je op Internet bent geweest voor lange tijd opgeslagen wordt ter inzage voor de overheid. -
@78
lees mijn reactie #19 nog eens door (laatste alinea), ik heb geen kastje (wil het zeker ook niet) maar toch krijg ik post thuis dat ik op de weg gesignaleerd ben. Kastje of niet, je hebt geen privacy meer en dat hebben we allemaal aan ons zelf te danken. Iedereen wilde een mobiele telefoon, iedereen wilde snel internet. Door het internet gingen we internetbankieren, online shoppen. We gingen pinnen bij winkels. Niemand kwam daar tegen in verzet, hetwas allemaal zo makkelijk.
En dan nu lopen klagen dat er een kastje in de auto komt, sorry hoor. -
#79
1. Ik (en misschien wij?) klaag/klagen altijd over dergelijke zaken.
2. Al dan niet geflitst worden heb je zelf in de hand.
Met het kastje in de auto KAN je niet meer anoniem met de auto door Nederland reizen. In alle overige gevallen, waar jij voorbeelden van aandraagt, heb je een keuze.
""
En dan nu lopen klagen dat er een kastje in de auto komt, sorry hoor.
""
Ik zie een uitermate groot verschil tussen de keuze hebben en niet meer kunnen kiezen. Sorry hoor... ;-) -
't Is frappant dat NU.nl geen aandacht aan deze kwestie heeft besteed -- althans, ik heb er geen enkel bericht over gezien.
Los daarvan vraag ik me intussen af hoe naïef ik eigenlijk ben. Een dag of wat geleden, toen dat misbruik van kentekengegevens door sommige politiekorpsen net in het nieuws was gekomen, begreep ik uit de kop van een bericht op Teletekst dat minister van BiZa Guusje ter Horst een wetswijziging terzake aan het voorbereiden was.
Prachtig, dacht ik, met mijn onnozele denkhoofd, onze regering onderneemt snelle actie tegen deze zoveelste aantasting van onze persoonlijke levenssfeer.
Mis poes! Toen ik het bericht las, bleek het te gaan om een aanpasssing van de wet waardoor dat gegevensmisbruik voortaan legaal kan plaatsvinden, omdat de aldus verzamelde gegevens zo goed van pas zouden kunnen komen bij latere criminaliteitsbestrijding...
Dat komt in mijn ogen op hetzelfde neer als het legaliseren van diefstal omdat dat zo handig is voor dieven.
Onze gekozen regeerders breien ijverig verder aan een Stasi-samenleving! -
#81
Inderdaad.
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/binnenla...
Te gek om los te lopen, de 'ik heb niks te verbergen' dooddoener die door zo velen wordt aangedragen bij dit soort discussies doet ons allen in een bodemloze put van privacy schending vallen. -
Voor een politicus is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat de privacy niet in het geding is. Immers, het is maar net welke definitie je aan de term privacy hangt.
Het is een klein beetje hetzelfde als wanneer je iemand met een minimum inkomen vraagt of een nieuwe Opel Astra duur is. Hij zal zeggen dat het een dure auto is en dat hij deze niet kan betalen. Vraag je het vervolgens aan iemand met een miljoen euro op de bankrekening dan zal hij zeggen dat het een heel goedkoop wagentje is en dat ie er wel 10 kan kopen.
Het is maar net met welke maat je meet. En daar zit em, in mijn optiek, nou net de crux. Natuurlijk is de privacy in het geding, ook al zouden de ritgegevens niet verstuurd worden naar het verwerkingscentrum, niemand kan of dit niet op een later stadium alsnog kan gebeuren. Niemand weet wat er gebeurt wanneer het kastje uit een auto gehaald wordt. Niemand weet wat er gebeurt als je toevallig op moment X op plaats Y rijdt waarvan later blijkt dat er omstreeks datzelfde tijdstip een misdrijf heeft plaatsgevonden...
Nee, dat kastje vind ik maar een vies ding. Bah... -
@80
lees nou eens, ik ben geflitst NIET voor snelheid, maar vanwege m'n aanwezigheid, heb dat dus niet zelf in de hand. Hier had ik GEEN keuze in. Net zo min heb ik keuze als ik bij ons over de Coolsingel rij en geflitst wordt om te kijken of ik nog bekeuringen heb openstaan. Netzo min heb ik de keuze als er een wagen rondrijd om te scannen of ik m'n wegenbelasting wel netjes heb betaald.
En wordt je privacy geschonden? Worden er extra ambtenaren aangenomen om te kijken waar een DocRA wel niet rijd? Allemaal zo paranoide, welkom in het tijdperk van de technologie. -
#84
""
lees nou eens, ik ben geflitst NIET voor snelheid, maar vanwege m'n aanwezigheid, heb dat dus niet zelf in de hand.
""
Zoals je weet is opslag daarvan momenteel verboden. Ter Horst is, belachelijk, een wetswijziging voor aan het opstellen om deze gegevens tien dagen te kunnen behouden.
En natuurlijk is er een groot verschil tussen continue plaatsbepaling en hier en daar geflitst worden.
Rekening rijden is een fikse stap in de verkeerde richting.
""
Allemaal zo paranoide, welkom in het tijdperk van de technologie.
""
Inderdaad, tijdperk van de technologie. Reden om uiterst kritisch naar de roepassing er van te blijven kijken.
Je noemt mij paranoide. Ik noem jou naief omdat je er van uit gaat dat wij in de toekomst ten alle tijde een betrouwbare volksvertegenwoordiging behouden en je gaat er vanuit dat onze huidige regering en ambtelijk apparaat geen corruptie kent. -
@83 jep , als je de pech hebt om in de buurt van een misdrijf aanwezig te zijn met bijvoorbeeld je mobiele telefoon , dan ben je in nederland een perifere verdachte
of potentieel getuige.
Dat zelfde geld voor de kentekenregistratie , in de buurt van een verdachte auto maakt je automatisch verdacht .. -
@5
Goede reis! -
@11
En dacht u dat met "knettergek" in de regering de km. heffing niet doorging? Als hij mee mag doen vergeet hij ook gelijk alles! Alleen daarom zou ik het leuk vinden als hij mee zou moeten doen! Dan gaat hij gelijk op zijn gezicht en weet iedere pvv er wat hij in werkelijkheid voor iemand is! -
Ach, ik ben ook eens gefotografeerd door RWS . Later kreeg ik keurig de vraag of ik ivm. verkeersonderzoek wilde opgeven wat mijn reisdoel was. Dus: verkeerstelling ivm. wegverbetering. Is niets op tegen zou ik zeggen, maar ja , ik heb ook niets te verbergen. Heb geen uitkering met een zwarte baan erbij, ben geen drugskoerrier, ik zit niet op het strand als mijn baas denkt dat ik elders aan het werk ben, o ja, en ik leef heel gelukkig zonder al die waanvoorstellingen van al die stakkers. Ik wens u allen wijsheid en sterkte!
-
Niemand twijfelde aan de privacyschending van de KM-heffing. Behalve hen die er belang bij hebben om het in te voeren.
-
Het is een gotspe dat een regering die zich met Gladio heeft beziggehouden, wat bewezen terrorisme is, mij als burger wil wijsmaken dat ze maatregelen nemen om mij te beschermen tegen datzelfde terrorisme.
En dat mijn privacy daarbij opgeofferd moet worden.
MIJN privacy, leest u? MIJN, en die is van niemand anders, dus die krijgt niemand als ik dat niet wil, de achterlijke redenering dat wanneer je niets te verbergen hebt , blijkbaar wel behandeld mag worden als een verdachte is ronduit te stompzinnig voor woorden.
Terrorisme bestrijding, een gevolg voor de burger is inperking van vrijheid, hoe kan je dat in hemelsnaam gebruiken om te zeggen dat je daarmee de vrijheid verdedigd?
In zo'n kromme wereld leven we, we brengen geld naar de veroorzakers van de economische crisis, we bezetten langdurig andere landen om ze te bevrijden, de farmaceuten laten we ons vergiftigen om ons beter te maken, falende bestuurders en juristen promoveren we, een komende ijstijd draaien we om naar opwarming, gezond voedsel maken we duur en slecht voedsel goedkoop enz enz.
En op basis van consensus lullen we dat allemaal weer recht
. -
@91 "MIJN privacy, leest u? MIJN, en die is van niemand anders, dus die krijgt niemand als ik dat niet wil"
Klinkt als een klein, egoistisch, jankend kind op kleuterschool leeftijd. -
Als je privacy wil moet je........... niet op internet gaan of
http://www.theonion.com/content/video/google_op...
daar kan je tegen betaling je privacy terug kopen -
Door al het zgn. voorkomen van en oplossen door, worden er gigantiese mogelijk- heden gecreeerd voor misbruik, zie het toegenomen scinnen. Terrorisme en criminele activiteiten zullen toenemen, Al deze zgn. registraties zullen in de nabije toekomst weer eens laten zien, dat het de veroorzakers zijn geworden. Door het actief te willen voorkomen wordt het alleen daardoor al veroorzaakt, en is door geleerden al veel eerder bewezen. Alles zal gecompliceerder worden en bijna niet meet te constateren en hebben we met zn allen ook nog aan mee betaald.!!
-
Ik lees hier NUL komma NUL gegronde argumenten.
Leuk inderdaad. Verder waardeloos geneuzel. -
@93 Ja en nee, als ik op internet ga weet ik dat mijn privacy deels geschonden word. Als ik een horeca gelegenheid in ga, waar een bord voor staat dat er camera toezicht is weet ik dat mijn privacy deels geschonden word.
Als, de overheid, mij verteld dat mijn privacy niet geschonden zal worden, dan moet ik ervan uit kunnen gaan dat dat zo is. Dit is echter niet het geval.
Een simpele vergelijking. Ik sta bij de bakker en bestel een witbrood. De bakker geeft mij een tas mee en vraagt hier wat geld voor. Ik mag er vanuit gaan dat ik een witbrood gekocht heb, nietwaar? Als ik thuis kom blijkt het dat het een bruinbrood is. De bakker, heeft mij, al dan niet, willens en wetens belazerd.
Ook een leuk detail aan deze discussie over privacy is de volgende: ALLE privacy experts zijn het erover eens dat Nederland erg ver gaat. Jammer dat de overheid deze experts niet op de voorgrond laat komen. Terwijl dit bij de zogenaamde klimaat experts wel keer op keer gebeurt. -
@96 Appel zegt: "Ook een leuk detail aan deze discussie over privacy is de volgende: ALLE privacy experts zijn het erover eens dat Nederland erg ver gaat."
Bron? Waar kan ik die opleiding "Privacy" eigenlijk doen? -
En deze kant gaan we op !!!
Telefoniste: "Pizza Hut, goede morgen."
Klant: "Goede morgen, ik wil bij U bestellen."
Telefoniste: "Mag ik uw Sofinummer, meneer?"
Klant: "mijn Sofinummer is 222 0033653 52"
Telefoniste : "Dank U meneer Jan van den broek. Uw adres is
Haachtsestraat 256 , en uw telefoonnummer 02-258 54 2. Uw telefoon op uw
werk bij Dexia is de 02-258 89 65 en uw GSM 06-7565 25 32.
Vanuit welke locatie belt U ons?
Klant : "Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?"
Telefoniste:"Wij zijn op "Het Systeem" aangesloten, meneer."
Klant: (zucht hier diep)" Goed dan! Mag ik dan twee pizza's met vlees..."
Telefoniste: "Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer"
Klant: "Hoezo?"
Telefoniste: "U lijdt, volgens uw medisch dossier, aan hoge bloeddruk en u
hebt een te hoog cholesterolgehalte in uw bloed; uw ziekteverzekering
weigert de gevolgen van een zo schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval
van problemen".
Klant: "Oei! Wat suggereert u anders?"
Telefoniste:"Waarom zou u onze Pizza met yoghurt en soja niet uitproberen.
U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden."
Klant: " Waarom denkt u dat ik die pizza zal lusten?"
Telefoniste: "U hebt onlangs het boek "Lekkere recepten met soja" in de
lokale bibliotheek uitgeleend".
Klant: "Oké. Graag twee grote. Hoeveel moet ik u betalen?"
Telefoniste : Dit lijkt me voldoende voor u, uw vrouw en uw vier kinderen
Het kost € 19.99
Klant: "Ik geef u het nummer van mijn kredietkaart".
Telefoniste: "Sorry, meneer, maar u hebt al uw maandelijks toegelaten
bedrag overschreden. U zult ons in cash moeten betalen."
Klant: " Ik haal vlug cash uit de muur voor dat uw bezorger langs komt"
Telefoniste: "Dat zal ook niet gaan, omdat er niets meer op uw bankrekening
staat."
Klant: " Dat is uw zaak niet. Stuur die pizza's maar hierheen. Ik betaal wel
cash met het geld dat ik nog in huis heb. Hoelang duurt het tot ik ze krijg?
Telefoniste: "We hebben op het ogenblik wat vertraging, meneer. U krijgt de
pizza's over 3/4 uur bij u thuis geleverd. Bent u gehaast, kunt u ze hier
komen afhalen nadat u cash bent gaan halen, maar pizza's per motor
vervoeren is op z'n minst acrobatisch."
Klant: "Hoe weet u in godsnaam dat ik een motor heb?"
Telefoniste: "Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt
kunnen doorbetalen en dat uw auto in beslag genomen is. Maar uw Harley is
betaald, en ik veronderstel dat u die wilt gebruiken.">
Klant :
;
Telefoniste: "Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer, want u bent
reeds op 18 juli 2003 veroordeeld geweest wegens belediging van een
wetsdienaar."
Klant: " "(Sprakeloos)
Telefoniste: "Iets anders meneer?"
Klant : "Neen, dank u.. Toch wel, vergeet niet om mij ook de twee liter Cola
gratis te leveren zoals het op uw advertentie staat.
Telefoniste: Sorry, maar een uitzonderingsclausule in onze publiciteitsstunt
verbiedt ons om gratis dranken die suiker bevatten aan diabetici voor te
stellen, laat staan te geven. -
Privacy gegarandeerd beweert de overheid.
Binnenkort cd te koop aangeboden van alle gevoelige gegevens van nederlanders.
Vanaf geboorte alles ook evt. gedrags problemen, school etc bedenk het maar, verzameld door een onbetrouwbare ambtenaar, zoals daar zijn vlg media.
Gewoon op ebay te koop, onder bieden. ken zowieso al 2 geintresseerde, echte cd liefhebbende staaslieden. Lees dit maar mw. Nadorst!!! -
@98, we kunnen er om lachen, maar het is eigenlijk treurig.
-
Ach freek de jonge zei het treffent en waar.
Het Nederlandse volkje wil zo graag Deugen.
helaas voor ze -
Tampert je profiel foto vind ik erg mooi ;-)
@9 Beter kon ik het niet zeggen.. ik kies tegenwoordig om zo min mogelijk mee te draaein in het big brother circus. -
BIG BROTHER IS WATCHING YOU
Wij zelf zijn de oorzak ervan dat de regiring ons controleerd, en ook niet.
Op den duur vragen zij ons niet dat wij dit of dat wilt,maar wij krijgen het gewoon in de schoot geworpen.
Een voorbeeld als je met de chipkaart reisd en je vergeet in of uit te chippenmoet je,je legitimeren om de bekeuring die erna komt te betalen.
Net als dat ik een keer op de tv keek,hoe een goze zich beet naam om een chip in zijn lichaam te laten inplanteren,zulke mensen heb je ook die zo stom en dom zijn. Gelooft het of niet,dat is de sein van de duivel (anti christ) 666. -
Hoe harder en hoe vaker ze roepen dat je privacy gewaarborgd is des te zekerde is dat juist niet zo.
-
@97
http://www.parlement.com/9353000/1/j9vvh6nf08te...
http://www.nu.nl/algemeen/2109630/eu-expert-vin...
http://static.rnw.nl/migratie/www.wereldomroep....
http://www.ecp.nl/node/135
http://www.security.nl/artikel/16981/Nederlands...
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&...
Privacyexpert. (wel grappig dat al zijn contact gegevens erbij staan)
http://www.law.leidenuniv.nl/org/metajuridica/e...
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/opmerke...
En voor de rest stel ik voor dat je zelf even onderzoek doet.
Vergeet niet je id-kaart mee te nemen als je het huis uit gaat. Ow en je staat ook op camera, voor het geval je het niet wist.
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
En Toen Gingen De Maskers Af
Een tijdje geleden toen de eerste leningen...
45 minuten geleden door Freedom Bytes
Crisis, begin een moestuin!
In tijden van recessie zijn we genoodzaakt...
1 uur 37 minuten geleden door Dirkvang
Overvaller nachtwinkel krijgt lesje van...
De man werd door de bendeleden bewusteloos...
2 uur 37 minuten geleden door smeerworst
'VS voorbereid op militair treffen met Iran'
De Amerikaanse marine is goed voorbereid op...
2 uur 56 minuten geleden door sporza_ripper
'Vrijlating doodrijder Floor schande
Hij heeft zijn spuit betuigd aan de vader...
3 uur 11 minuten geleden door Pim Pam Pet
Best gewaardeerd
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van...
'Wanneer de Libische overgangsregering...
5 dagen geleden door NUjij/MV
Kinderen in de kou door fout OV-chipkaart
De soap rond de OV-chipkaart bereikte in...
2 dagen geleden door mush
President Guatemala wil drugs legaliseren...
De president van Guatemala, Otto Perez...
23 uur 34 minuten geleden door Moskowfiets
Ernstige zorgen om vermiste Joyce...
Sinds gisteren wordt de 14-jarige Joyce...
4 dagen geleden door 12HD
Geruchten op internet over dood Kim Jong-un
AMSTERDAM – De nieuwe...
2 dagen geleden door Multatuli maxima

