het Griep medicijn Tamiflu wordt er van verdacht de oorzaak
te zijn van tientallen zelfmoorden,
bij een onderzoek in Japan bleken 128 personen
na gebruik van Tamiflu, eigenaardig gedrag suicidaal gedrag te gaan vertonen,
ze raakten geagiteerd kregen onverklaarbare hoofdpijnen en koorts.
ook uit Australië en Canada zijn er berichten van gebruikers die opeens psychische klachten kregen of overleden na gebruik van Tamiflu.
Sorteer op:
-
Gelukkig heeft onze regering hun bestelling al gedaan!
Blijkbaar werkt het dus wel erg goed om geen varkensgriep meer te krijgen :(
erg ook dat er al een paar jaar geleden onderzoeken zijn gepubliceerd die melding maken van deze 'bijwerkingen'... -
Dus zijn al die inkopers van dat spul te dom om zich fatsoenlijk te laten informeren, te stom om ff te googlen?
Of worden dus bijwerkingen doelbewust verzwegen?
Ik kan niet zeggen wat ik zelf erger zou vinden...
Aan de andere kant om even vanuit de complothoek te redeneren is het natuurlijk wel geniaal, mensen massaal bang maken voor een griepje zodat ze zich vervolgens laten inenten met de bijwerking dat ze van het dak af springen,
zit nog beter in elkaar dan de chemtrails!
Ik vroeg me altijd namelijk al af hoe de elite daar zelfimuun voor kon zijn. -
Ach ja.. De baarmoederhalskanker prik is ook veilig toch? Daar zouden ook geen risico's aan vast zitten. En toch zijn er mensen die bijwerkingen krijgen. Lekkere wereld hebben we ook eh? =D
-
mag geen naam hebben als we de rommel maar kwijtraken!!!! zo denken ze daar.
-
tamifluhoedje
nu niet => complotwaanzin -
Komen ze een beetje laat mee, dit is al 3 jaar bekend
http://psychcentral.com/news/2006/11/15/fda-war...
http://www.fda.gov/Drugs/DrugSafety/PostmarketD...
http://www.fda.gov/Safety/MedWatch/SafetyInform... -
@5
Neuroscience Letters
Volume 426, Issue 1, 9 October 2007, Pages 54-58
Lees dat artikel eens, is nou niet echt geschreven door complotwaanzinnigen. -
#3
Elk medicijn heeft bijwerkingen. -
#8
Nuance: kan bijwerkingen hebben.
Lees jij wel eens bijsluiters? -
Je hebt bijwerkingen en bijwerkingen ;)
-
Tamiflu? Slecht voor je? Heeft het mogelijke, fatale, bijwerkingen? Jongens, jullie weten toch dat de farmaceutische industrie van ons houd en nooooooooooooit iets zou doen wat de gezondheid kan schaden en hun portemonnee kan spekken????
-
#10
elk medicijn kan ernstige bijwerkingen hebben. Jij leest duidelijk geen bijsluiters.
Overigens is de suggestie dat er een verband zou zijn tussen Tamiflu en zelfmoord weer een hoogtepunt van onnozelheid en onkunde. Statistisch onderzoek waarin uiteraard bepaalde mogelijke andere oorzaken niet zijn meegenomen. -
#9
ben je nou met jezelf in discussie ? -
#13
Je weet dondersgoed dat het een vraag voor #3 is. -
Ik lees duidelijk wel bijsluiters.
-
twee dingen zijn blijkbaar een feit
ten eerste dat een aantal mensen het medicijn innamen
en ten tweede dat sommigen of toch teveel om toevallig te zijn zeflmoord achtig gedrag vertoonden kort of langer daarna
DAT ZIJN DE TWEE FEITEN
MAAR WIE ZEGT DAT PERSE ZOALS WE VERWACHTEN NATUURLIJK OMDAT HET MEESTAL ZO IS HET EERSTE FEIT DE OORZAAK IS VAN HET TWEEDE ?????
ECHT KRITISCH ZIJN IS ZOEKEN OF ER EEN ANDER SOORT VERBAND IS TUSSEN DEZE TWEE ZAKEN EN DUS OOK EEN HEEL ANDERE OORZAAK VAN DE ZELFMOORDGEDRAGINGEN !!!!
dirngend denkers gezocht , en zeg niet bij voobaat zomaar "dat kan toch niet ?"
MET MOET ALLE MOGELIJKHEDEN BEKIJKEN INDIEN ER NIET METEEN EEN VERKLARING IS VOOR IETS !
doen mensen , denken ! dringend!
er zijn meer van dit soort zaken aan de hand en niemand kijkt verder dan zijn neus lang is , en net daarom blijft het ongemerkt
greets -
Mensen het is toch een bekend Engels gezegde
DE DEVIL IS ALWAYS IN THE TAIL
Betekenis in dit verband de bijwerkingen komen pas later aan het licht
soms na jaren gebruik , mede door het feit dat als je er over klaagt krijg je te horen dat het tussen je oren zit -
#18
ook in Australië kwamen ze op dergelijke conclusies uit -
@19
Staat niet in het artikel. -
#20
staat er wel -
#22
er staat dat er 2 personen psychiatrische "problemen" kregen,
dat ze geen zelfmoord gedachtes hadden wil nog niet zeggen dat je
er gerust op kan zijn dat spul in te nemen,
wie weet misschien hadden ze daar wel zin om anderen
te gaan vermoorden i.p.v. zichzelf,
daarnaast bij 2 gevallen kan je ook moeilijk conclusies trekken
eerst maar eens wachten tot er een paar honderd personen in Australië
depressief worden en dan kijken hoeveel daarvan zelfmoordgedachtes hebben -
@dommer
Ik heb het in het verleden al eens gezegd, je maakt je nickname hier meer dan waar. LEER ENGELS, KLONT! -
#24 & #25
According to the Australian federal Department of Health, the Therapeutic Goods Administration has received two Australian reports of adverse psychiatric reactions to Tamiflu.
"These were reported in a 23-year-old who developed agitation, fever and headache after taking Tamiflu for an unspecified period of time, and depression and anxiety in a 39-year-old female," said spokeswoman Kay McNiece.
need I say more ? -
Wel wordt tamiflu ervan verdacht dat psychriatrische ed bijwerkingen op kunnen treden in combinatie met andere stoffen, helaas wordt hier niks over vermeld in de bijsluiter.
-
" It is plausible that medications containing ethanol or CNS stimulants simultaneously taken with antiviral agents contribute to behavioral changes. Ethanol alone can lower body temperature. However, we observed further depression of body temperature with oseltamivir. Even if antiviral agents do not cause psychosis by themselves, it is possible that they modulate the CNS effects of other drugs when taken together. Besides ethanol, caffeine, ephedrine and codeine could be candidates. Because of concerns over an impending pan-epidemic of avian flu and the belief that oseltamivir is relatively safe, there is an urgent need to understand factors contributing to the altered behavior and suicides associated with antiviral drug use."
bron: Neuroscience Letters
Volume 426, Issue 1, 9 October 2007, Pages 54-58 -
Canada: The FDA advisory panel recommendations where based on a review of nearly 600 psychiatric adverse event reports in Tamiflu patients, and another 115 reports among people taking Relenza. Documents posted online by FDA staffers prior to the meeting said that there have been reports of 596 neuropsychiatric events, including 160 neuropsychiatric-related deaths, among children and adults taking Tamiflu. Among those reports, 75% came from Japan. In total, the FDA said, there were 25 deaths from all causes reported among Tamiflu users on a world-wide basis in patients younger than 21. Japan was also the origin of 81 of the Relenza reports, but no deaths where associated with that drug. Of the 48 million people treated with Tamiflu since its approval in 1999, the majority of users – 35 million – have been in Japan.
Health Canada updated Tamiflu's safety label after reports of bizarre behavior among patients who took the drug last year. The new Canadian investigation into Relenza was sparked by the FDA action. According to Health Canada's adverse reaction database, 27 people have reported adverse reactions to Relenza, including one adult who died. One 14-year-old reported nightmares and another six-year-old temporarily lost consciousness. Another 96 people reported adverse reactions to Tamiflu, including 110 adults who died and nine who reported psychiatric problems. -
#29
dek jij dat een depressie een grap is ofzo ?
een depresssie is een zeer ingrijpende gebeurtenis
in een mensenleven,
sommigen komen daar nooit meer uit,
en lijden verschrikkelijk. -
#32
rustig maar, er wordt niks gesuggereerd,
er worden slechts vraagtekens geplaatst
bij het gebruik van Tamiflu en Relenza. -
@32 Grueber
Met alle respect voor jou en je naaste ...
maar het van dichtbij meemaken van een depressie is iets anders als het zelf meemaken. Daarbij komt dat depressie een te klein woord is voor de omvang en variëteit ervan.
En dan nog gaat het hier om getallen van "gemelde" gevallen ... het is bekent dat gemiddelt maar 10% melding maakt van bijwerkingen. Dit geeft geen werkelijk beeld (in positieve en negatieve zin). Veel mensen doen niet de moeite om iets te melden en met de mentaliteit van "niet zeuren maar doorgaan" is dat ook niet vreemd.
Bij het al aanwezig zijn van psychische verstoringen en onbalans in chemische processen in de hersenen en het lichaam (al dan niet latent of al duidelijk zichtbaar/merkbaar) is het toedienen van bepaalde chemische mengsels wel degenlijk de oorzaak van versterkte triggers. Zonder controle of begeleiding kan dit fataleen of zeer zorgwekkende gevolgen hebben.
Dus ik ben het wel met Dommer eens. -
Er zijn heel veel psychische bijwerkingen door medicijn gebruik; o.a. omdat het soms je hormonen huishouding wat in de war schopt. Daaruit volgen dan allerlei kwesties. Deze soort effecten kun je heel makkelijk weglaten uit onderzoeken.
Het verband kan nog zo evident te zien zijn; in cijfers kun je het niet altijd terug zien. En dus; ' niks aan de hand'.
Speciaal voor krek: Prozac, waar veel van bekend is, ook wat heel gevaarlijke bijwerkingen betreft wordt her verpakt onder een nieuwe naam en gebruikt tegen andere problemen dan depressie; namelijk ; premenstrual dysphoric disorder.
Volslagen idioot dit, maar het gebeurt.
En krek, of dat nu een complot is of niet; who cares, dit soort zaken zijn gevaarlijk en onethisch. -
Nieuwe naam voor Prazac is overigens; Sarafem
-
Nog een reden waarom veel ellendige zaken niet erg over het voetlicht komen; wetenschap is uit op algemene kennis. Dat vind men objectief. Er wordt dan dus een onderzoek gedaan naar werking en bijwerking. Zij die er wel tegen kunnen worden in het onderzoek het meest naar voren gehaald, alle randverschijnselen worden naar de achtergrond gedrukt of weggelaten. Ten goede van de algemene bevindingen. Dit is - paradoxaal genoeg - dus heel erg selectief onderzoeks gedrag.
Selectief onderzoeks gedrag ... ook daar is onderzoek naar gedaan. Met niet al te beste uitkomsten.
Ik ken twee mensen die het zelfde middel tegen hoge bloeddruk kregen; bij de een hielp het , de ander werd er helemaal niet goed van en gebruikt nota bene kruidenthee; wat dus werkt. -
#35
"Het verband kan nog zo evident te zien zijn; in cijfers kun je het niet altijd terug zien. En dus; ' niks aan de hand'. "
Dit kan je ook omdraaien.
Mijn punt is dat als je wat wil vinden, vindt men altijd wel wat.
En prozac ken ik helemaal niet, alleen van naam. Ik verdiep me niet in medicijnen. Onnodig, ik slik ze niet -
Je hoeft je ook niet te verdiepen, maar doe dan ook niet alsof zo'n tamiflu helemaal ok is.
Je kunt inderdaad alles omdraaien; dat is het hele punt. Maar je weet ook wel dat wetenschap om cijfers draait en geld ook; da's handig !
Er word veel goed onderzoek gedaan; maar de markt gebied die onderzoeken naar voren te schuiven die geld opleveren. Daar zijn wel wat wetten tegen, maar die zijn erg eenvoudig te omzeilen. -
@Krek, misschien teveel "Crack" gehad? Volgens jou is alles wat niet bij de hangplekzenders te zien is of in de krant van wakker NL staat een Komplot. Mensen als jij bevestigen dat het Komplot uitstekend werk, vooral niet buiten de "box" denken, dat gaat pijn doen.
-
4231 mei 2009 22:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#40
Waar lees jij nou weer dat ik zeg dat tamiflu oke is?
Geef eens een link -
4431 mei 2009 22:06 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#41
Ach kindje toch. Kon je het niet laten om persoonlijk te worden.
Bovendien sta je uit je nek te zwetsen. Ik kijk namelijk nooit tv (op CL na). Maar dat heb ik al 1000 keer verteld maar je vindt het gewoon leuk om iemand in een hokje te duwen. -
#44
We weten weer waar we staan @reneajvan.
Ik dacht dat we normaal tegen elkaar zouden doen. Bij deze dus is dat voorbij. -
4731 mei 2009 22:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
'' tamifluhoedje
nu niet => complotwaanzin ''
Daar haal ik uit; tamiflu is ok. -
4931 mei 2009 22:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
5031 mei 2009 22:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#47
Wat zeg je mislukt figuur? Is de drugs teveel naar je hoofd gestegen in de periode dat je hier afwezig was.
Wat ben je een ongelovelijke lul. Echt waar. Zo stakkerig. -
#48
Tsja wat zal ik zeggen. Is jouw conclusie -
#49
Het zal wel. Dag loser.
Want een loser ben je als je afspraken niet nakomt. maar ja wat kan je ook verwachten van iemand die al zijn hersenen al verblowd heeft -
5431 mei 2009 22:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Krek ....je duwt jezelf in het hokje en je beschuldigd anderen van dit feit. Je bent van harte uitgenodigd om met "onbevangen" blik de dingen te bekijken, maar jij weet alles al, dus ..klaar en DAT is jouw hokje. NWO heeft fantastisch werk geleverd, met medewerking van de "De Telegraf" e.a.
-
#54
Jij bent zo'n figuur die iemand een dolk in de rug steekt. Held op sokken ben je. -
5731 mei 2009 22:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zo te horen (lezen) heeft Krek heeft zijn portie Tamiflu al gehad.
-
5931 mei 2009 22:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#58 Zo te lezen eerder een overdosis met allergische reacties.
-
#55
Oh je leest de Telegraaf. -
6231 mei 2009 22:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
oh kijk een aantal pantoffeldiertjes hebben zich verzameld om iemand eventjes te grazen te proberen te nemen.
Nou laat eens zien waar jullie pantoffeldiertjes toe in staat zijn.
Het stelt bitter weinig voor tot nu toe -
Nee Krek, sinds alle dagbladen beursgemarkeerd zijn is nieuws per definitie commercieel en DUS geen onpartijdig nieuws. Haal dus al meer dan 10 jaar mijn informatie uit meer betrouwbare bronnen dan nagekouwde troep, Lees bvb Joris van Lutendijk, "Het zijn net mensen"Dat geeft een aardig kjkje in de keuken van de huidige jouranlistiek, waarbij er alleen nog maar sprake is van napraters, repeaters ipv reporters
-
Lieve Krek, je bent uitgenodigt op een feestje (het feest der onbevangen on-vooringenomen blije zielen) , maar wilt niet komen. Je wil niet eens even komen kijken.....
-
Heren, zullen we het wel on-topic proberen te houden. Kleutergedrag doe je maar buiten op het speelplein, ja!
BASTA dus!!! -
Geef een kikker een gouden stoel...
Toch springt hij in die modderpoel. -
6831 mei 2009 22:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#64
bla bla bla bla
En wat jij leest is natuurlijk betrouwbaar en niet gekleurd. Hoe stom kan ik ook zijn om daar aan te twijfelen. Whoehahahahahahahaha
Naiever dan naief ben je
Oh voor jouw informatie:
Met welk dagblad je ook komt of welke tv-programma dan ook. Je slaat altijd de plank mis. Dus ik zou daar maar mee ophouden met dat kinderachtige probeersel om iemand in een hokje te duwen. Maar neem nog een blowtje. -
#68
Nee hoor. Je moet niet teveel drugs gebruiken krijg je last van fantasieen en paranoia. Ik heb nergens gemind of geplust. -
"Maar neem nog een blowtje" Ik heb nog nooit geblowed, dus dat "weet" je ook. zie # 65
-
#66
Nou ja ze hebben zelf hun "eigen" topic om zeep geholpen. Iedereen kan zien wat hier gebeurt. Het zijn wederom de complotters die beginnen met persoonlijke aanvallen en schelden.
Het is gewoon dom volk die elke keer zelf hun eigen topics om zeep helpen -
Maar het was weer eens indrukwekkend. Vier figuren die gezamenlijk iemand aanvallen. En het resultaat is nul.
Voortaan maar uit een beter vaatje tappen, want dit leek nergens op.
Ik heb nog wel wat suggesties voor jullie.
Stuur maar een mail naar t.rol@nwo.com -
7431 mei 2009 22:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#74
Ja ik slik heel af en toe paracetamol. Dat klopt ja.
Vertel eens hoe doe je dat hasjh spuiten.? Nog nooit van gehoord. Maar jij weet er vast alles van.
Poeh zucht. weer een indrukwekkende aanval (not) van die neurotische gestoorde oerwoudbewoner -
@Krek Hoor ik bij die vier? Waar val ik jou aan? Lees mij en oordeel en concludeer niet zo snel. Zie #65
-
7731 mei 2009 22:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
er zijn wel meer medicijnen die rare bijwerkingen hebben,
ik had laatst pijn in mijn rug en toen kreeg ik oogdruppels
tegen de pijn,
maar dat irriteerde mijn netvliezen, dus ik besloot ze maar als neusdruppels
te gebruiken, dat hielp wel eventjes 3 uurtjes ofzo,
maar nu heb ik ontdekt dat wanneer je dat dopje er vanaf peutert
en je dat flesje gewoon leegdrinkt dat je minstens 1 week
geen last meer hebt van Ischias of hernia. -
Eindelijk lukt een van de plannen van de nwo. Sinds we op de eerste bilderbergconferentie hebben besloten tot population reduction zijn onze plannen met gemtreels, tandpasta, e621 en nog veel meer allemaal op niets uitgelopen. Daardoor is de wereldbevolking gegroeid met 4.5 miljard sinds toen. Jullie kunnen je allemaal voorstellen dat onze bazin opperhagedis bea daar niet zo blij mee is!
Met dit middel zullen we massaal zelfmoorden kunnen uitlokken zonder in de picture te lopen. Behalve bij complotters dan die hebben alles al in de gaten voor de nwo zelf de plannen maakt. -
Uiteraard kozen we Japan de helft van de bevolking vertoont daar immers constant eigenaardig gedrag suïcidaal gedrag.....
-
@39 Grueber
Luister ik wil jou niet aanvallen of zo, dus begrijp me niet verkeerd (ben maar een beetje duidelijk en voorzichtig aangezien de tendens vanaaf hier in het draadje...ahum)
Dommer post volgende in #26:
>> "These were reported in a 23-year-old who developed agitation, fever and headache after taking Tamiflu for an unspecified period of time, and depression and anxiety in a 39-year-old female," said spokeswoman Kay McNiece. <<
Okee het gaat hier om 2 gemelde gevallen wat op zich niet veel is, maar zoals eerder bekent meld niet iedereen "vermeende" bijwerkingen.
Waar het mij wel om gaat is dat de psychische/hormonale invloed van bepaalde middelen onderschat word. Nou zijn psychische causale verbanden heel moeilijk te bewijzen aangezien niemand een testbalans maakt voordat het middel toegedient wordt en nadien om de effecten te bekijken. Daarbij zal niet bij iedereen een hormonale verstoring resulteren in psychiatrische neveneffecten, maar mogenlijk wel getriggert worden bij mensen/kinderen die al (om diverse redenen) een psychische onbalans hebben. Daar moet heel verantwoordelijk mee omgegaan worden want anders speel je toch echt met levens als dok/injecteur/regering zijnde.
Ik weet niet of je de volheid en ernst van depressie kent, dat zijn serieuze sombere gedachtes die in de meeste gevallen gepaard gaan met gevoelens van waardeloosheid en schaamte, falen, .... en A die resulteren in de wens om niet meer te leven zonder daadwerkelijke zelfmoordacties te ondernemen (speelt zich alleen in de gedachten af) of B toe gaan naar het wel actief willen termineren van het eigen leven en uitmonden in zelfmoordacties.
Een plotselinge verandering in je chemische stoffen in je hersenen kan er voor zorgen dat je gedachtes of opwellingen krijgt die je eerst en normaal niet had of in negeerbare mate, maar die nu heftig getriggert worden door de medicatie.
Je uitspraak (vertaling) in #29 over de bijwerkingen
( Alleen wat hoofdpijn, koorts en onrustig gevoel bij de één en depresiviteit en een ongemakkelijk gevoel (wat samengaat met depresiviteit) bij de ander. Geen, nogmaal geen, verwijzing naar suicidaal gedrag.)
vind ik niet helemaal hetzelfde als wat er werkelijk mee bedoelt word, nl :
"adverse psychiatric reactions ... developed agitation, fever and headache after taking Tamiflu for an unspecified period of time, and depression and anxiety"
Nadelige psychiatrische reacties, niet te verwarren met nadelige psychologische reacties of je wat vreemd in je hoofd en lijf voelen. PsychiATRISCH is een zwaarder label!
Ontwikkeling van geprikkeltheid, koorts en hoofdpijn voor onbepaalde langere tijd > men spreekt hier van "psychiatrische geprikkeltheid" wat anders is als een "gewone" normale geprikkeltheid of onrustig gevoel zoals jij het omschreef die maar een dag of wat of een weekje duurt. Besef je wel wat anxiety (extreme angst/angstaanvallen) met je doen? en zeker ook nog eens als je een depressie erbij krijgt? ... geloof me, dat wil je niet weten!
Vaak verloopt depressie volgens een opbouwend patroon, maar wanneer het onnatuurlijk ineens ontstaat als gevolg van een medicatie dan is dat traumatisch voor zoiemand!
Wat je zegt in #18 ben ik het dan ook niet mee eens, want daar is oorzaak-gevolg heel goed zichtbaar. Het klopt wel dat Japan (en china ook geloof ik) bekent staat om de hoge percentages zelfmoord vanwege de grote psychische druk waaronder zij leven. Een middel als Tamiflu kan dan juist een trigger zijn bij die mensen die al op de rand van depressie leefden maar zich nog redelijk staande wisten te houden.
Door mijn cursus over PTSS (de oorzaken en gevolgen en wat eraan te doen is) is het heel erg duidelijk geworden dat de meeste mensen niet goed meer voelen, dwz dat ze hun gevoel niet goed kunnen benoemen, en dat de gemiddelde mens liever zijn nare gevoelens wegslikt met pcm of gewoonweg negeert. Het toedienen van bepaalde medicatie kan ervoor zorgen dat je heel erg geconfronteerd word met je goed verborgen en weggestopte en genegeerde gevoel zodat het teveel word om te hendelen > gevolgen zijn hoofdpijn, angst, koorts, flauwvallen, depressies, hartkloppingen en onwel voelen, etc ...
Dus wederom ben ik het wel met Dommer eens. (Maakt niet uit om welk land het gaat) Tamiflu kan wel met depressiviteit en nadelige psychiatrische gevolgen in verband gebracht worden en dus ook met de zelfmoorden van bepaalde ingeënte mensen.
Snap je wat ik duidelijk probeer te maken? -
Sorry voor de lange posting *bloos*
-
@83
Ik gebruik het woord KAN omdat niet elk mens hetzelfde reageerd en niet elk mens een trigger als gevolg krijgt. Je kan dit niet zwart-wit stellen.
Nogmaals : van dichtbij meemaken is anders dan het zelf meemaken. Jij kunt meeleven en sympathie opbrengen ... maar je kan nooit ervaren wat iemand voelt diep vanbinnen. 'Behoorlijk goed' is niet hetzelfde als er midden in gezeten hebben.
Wat klopt er dan volgens jou niet ?
De tekst die Dommer gaf zegt toch dat er 2 gevallen "bekent" zijn in australië, psychiatrische depressie of indicaties (zoals in tekst) gaan ook te vaak gepaard met levensbeëindigende gedachtes of andere destructieve acties (verminking, drugs, etc..)
Ipv sensatiezucht zie ik vaak juist door velen een bagatellisering van de ernst van de gevolgen ... daarmee neem je een hoop mensen niet serieus die wel degenlijk tijdelijk of langdurig in de problemen komen door toediening van de medicatie(s).
Juist omdat (!) er in Japan veel zelfmoordneigingen zijn, moet men voorzichtiger en verantwoordelijker met deze (en toekomstige) medicaties om gaan, want je brengt mensen naar the edge of reason ... naar de laatste druppel in de emmer ...
Feit IS dat medicijnen gevolgen hebben op je hormonen en synthese in je hersenen, dus als er al een psychisch onstabiele situatie IS dan dient men extra waakzaam, verantwoordelijk en voorzichtig om te gaan met het toedienen van medicatie waarvan verstorende gevolgen bekent zijn. In deze zijn oorzaak en gevolg wel degenlijk van belang. Het jammere is dat jij (en anderen) dan onterecht zouden kunnen concluderen dat bepaalde zelfmoorden en nadelige psychiatrische gevolgen niet door het medicijn komen maar gewoon een gevolg van de druk waar het land onder leeft ... daarmee doe je de mensen die WEL door gevolg van Tamiflu hun leven beeindigen zwaar tekort. Het is niet OF/OF maar meer EN/EN.
De link hoeft ook niet sluitend uit dit/DAT bericht te blijken (voor jou dan) maar er zijn genoeg linken gegeven door meerdere personen die dat wel leggen. -
Als mensen koorts hebben , kan onderliggende problematiek als bijv. verkapte depressie naar buiten komen.Daar komt bij ( ik reageer even op genoemde agitatie en axiety) dat koorts dat bij een heleboel mensen kan opwekken.
Je kunt daarom een medicijn niet per defintie koppelen aan dit gedrag. Zéker niet bij deze spaarzame gevallen.
( En al helemaal niet in Japan, waar de suïcide de hoogste ter wereld is, dacht ik) -
Maar, als je me niet gelooft, slik rustig geen tamiflu; de wereld is toch al overbevolkt.Ik hoop alleen dat je geen kinderen achter laat met een berg verdriet.
-
Zo kan mijn schoonmoeder niet zo'n spuitje krijgen ?!!!!
-
@ grueber #85
als jij je nou eens wat minder druk maakte over trolletje Dommer,
en gewoon luisterde naar wat er nog meer gezegd / geschreven wordt okay?
Dommer heeft gezegd dat er ook in Australië 2 zelfmoorden waren
en dat stond niet in de tekst. jaaah..Maar nouw?
dat lijkt precies in jouw straatje te vallen,
wachten tot iemand een fout maakt, en er dan op in te blijven hakken,
misschien dat je je dan beter voelt of zo?
maar dat je dommer 3 of 4 keer op dat feit wijst of met anderen
over dommer in de clinch gaat begint vervelend te worden.
#88
die van mij krijgt een bosje bloemen, ( m.a.w. wat doe je verkeerd? ) -
#76
Eh ja jij hoort bij die vier. Zie #41 -
Wat ik niet begrijp is dat iedereen het logisch vindt dat speed xtc en coke slecht is voor je, maar dat veel mensen niet snappen dat medicijnen ook chemicaliën zijn die ook per definitie slecht zijn voor je lichaam. Ik zou zelfs willen stellen dat de BIJWERKING van die chemicaliën is dat het een ziekte kan bestrijden. Maar slecht zijn ze zowieso.
-
Ik neem alleen medicijnen als het echt niet meer te vermijden is, paracetamol en andere bende daar kan ik wel zonder. Van een beetje pijn krijg je karakter.
-
@85
Het gaat wel om depressieviteit ... mensen ontnemen zich het leven niet als ze happy en blij zijn. Zelfdoding is een gevolg van depresiviteit wat weer het gevolg is van veranderde hormoonspiegels door veranderde chemische stoffen in de hersenen, wat een mogenlijk gevolg kan zijn van Tamiflu.Als er in een tekst staat dat een middel "ervan verdacht is de oorzaak te zijn" dan is dat niet zomaar uit de lucht genomen, dan is er wel degenlijk grond voor deze uitspraak en impliceerd dat er verder onderzoek naar gedaan zal worden ... wat ik heel erg goed vind.
Ik vind Japan of welk ander land geen slecht meetpunt, want als de zelfmoordcijfers meer stijgen na toediening dan in voorgaande periodes of jaren dan is er wel degenlijk een factor aanwezig waardoor die verhoogde. Laten we verdere cijfers even afwachten en kijken wat men gaat concluderen ;)
Je kan niet zeggen omdat er al een hoog ZM-percentage is dat deze gevallen dan niet meetellen.
Wat Australië betreft heb je gelijk dat er niet duidelijk staat dat er werkelijk zelfmoorden gepleegt zijn, maar als iemand met psichatrische indicaties gediagnosteerd word dan is dat niet zomaar vanwege een dipje hoor. Je kan er wel van uit gaan dat er dan tijdelijke of langdurigere gedachtes zijn van zichzelf iets aandoen. Maar goed, er is niet meer info voorradig dus doen we hier allemaal aannames.
Trigger:
Nee niet iedereen krijgt die trigger, of niet duidelijk genoeg ... anderen krijgen weer andere lichamelijke klachten vanwege de veranderde chemische huishouding nav het innemen van een medicatie. In sommige gevallen is het wel aan te tonen dat dit middel voor zelfdoding verantwoordelijk was, in anderen vager en in weer anderen niet. Maar tis onterecht om zoals het op mij overkomt dat je het bijna wegwuift!
Excusses als ik je verkeerd begrepen heb. -
@91
Daar maak je een goede opmerking vind ik. -
nujijevenniet en krispy,
Jullie zijn echt een bron van vermaak.
Net om het eender waar het om gaat,jullie verdraaien het.
Zo ver mij bekend is hebben synthetische drugs een andere werking als bijv. de chemo bij kanker.
Nou mag ik dar een beetje fout liggen,maar ik heb zo mijn vermoeden.
Maar hoeveel verstand hebben jullie van Chemo? -
Iedereen aan de tamiflu dan, ruimt lekker op.....
-
@95 Vankaas
Chemo kwam hier niet ter sprake, dus weet niet waarom je het erbij haalt.
Mijn vader heeft chemo gehad en was er behoorlijk ziek van,
nou speelt bij kanker en chemo weer een heel ander aspect mee dan bij inentingen of medicatie met Tamiflu.
Ben blij dat je je vermaakt. -
@nujijevenniet #91
"maar dat veel mensen niet snappen dat medicijnen ook chemicaliën zijn die ook per definitie slecht zijn voor je lichaam."
En alternatieve medicijnen bevatten geen chemicaliën? -
@91,
volgens mij valt zuurstof ook onder chemicalien....
hmmm
Hoog tijd dat de hippies stoppen met ademhalen! -
@97,
dus als het om chemocalien gaat is alles mogenlijk,maar ik mag er geen chemo bij halen?
bestaat chemo niet uit chemicalien?
Waar hapert het volgens jou? -
Tamiflu is totaal schadelijk.
Om zo meer je er tegen bent,om zo gekker worden de hersenkronkels -
#101 Ik denk dat het dan ook zaak is mensen die aan de Tamiflu zijn in de gaten te houden. En alleen verstrekken als het echt moet, bijvoorbeeld als een dodelijke griep-variant is vastgesteld.
Helaas worden veel bijwerkingen pas duidelijk nadat een medicijn langere tijd in gebruik is. -
Zucht.
Dat bedoe ik nou.
Niet eens lezen kunnen ze -
Door de varkensgriep krijgen de meeste mensen longontsteking, dat is goed te behandelen.
Zie http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/144...
Waarom zou je dan nog Tamiflu kiezen? -
@100 Vankaas
"dus als het om chemocalien gaat is alles mogenlijk,maar ik mag er geen chemo bij halen? "
We hadden het over chemicalliën idd en die zitten ook in chemo's.
Ik heb niet gezegt DAT je het er niet bij mocht halen, ik vroeg je aalleen waarom je dat deed. Dat is een verschil.
Mensen met kanker is toch weer ff anders als mensen met suïcide depressies.
@102 TMar
Dat vind ik ook.
@104 Trabantje
Daar zeg je wat ;) -
Krispy,je bent ongelovelijk.
Een echte fanaat.
Lees nog maar eens wat je @94 gezegd hebt,dat vond je heel prima.
Omdat het in je straatje past.
En mensen die het niet met je eens zijn moeten het liefst hun mond houden?
En dan leg mij maar eens uit wat xtc,speed,enz. met tamiflu te doen hebben.
Want die combinatie mag wel,volgens jou. -
Nee hoor VanKaas mensen die het niet eens zijn hoeven van mij helemaal niety hun mond te houden.
Wat #91 zegt is dat hij/zij het vreemd vind dat iedereen het logisch vindt dat speed xtc en coke slecht is voor je, maar dat veel mensen niet snappen dat medicijnen ook chemicaliën zijn die ook slecht kunnen zijn voor je lichaam. En daar ben ik het globaal wel mee eens, en dat slaat op het slecht vinden van speed en xtc maar allerlij medische drugs maar heel normaal vinden.
Snap ie?
De overeenkomst is de werking/beïnvloeding van de aanmaak van stoffen in je hersenen of een veranderde balans door inname van deze meds/drugs. Dit gevolg kan dus variërende uitwerkingen hebben of bijwerkingen die schadelijk kunnen zijn of al dan niet permanent een verandering teweegbrengen waardoor psychische/psychiatrische gevolgen mee gepaard gaan.
Dat is bij chemo ook wel zo, maar kanker is toch weer anders dan preventief meds/drugs ingespoten te krijgen zonder op de (mogenlijke bij-)werkingen voorbereid te zijn (psychologische/psychiatrische/hormonale)
Chemo is voor een ziek persoon niet prettig en niet gemakkelijk te verdragen, maar die weet dat er een verschikkelijk gezwel ergens zit ... de keuze is chemo of mogenlijk (eerder) doodgaan. Van tamiflu is niet eens de 100% dekkende effectiviteit aangetoont.
Ik weet ff niet of er ook kwik in chemotherapie/medicijnen kankerbestrijding zit.
Ik vind dat we verantwoord en voorzichtig om moeten gaan met meds/drugs waarvan we weten dat ze in meerdere gevallen voor depressiviteit zorgen met mogenlijk gepaardgaande en zich ontwikkelende suïdiciteit. Bestudeer de randvoorwaarden van een bepaalde bevolkingsgroep waaraan ze toegedient worden. We zijn nog steeds levende en voelende mensen en geen bio-robots. -
Krispy,
een nujijevenniet openbaart een hersenkronkel over xtc en chemicalien waar jij het mee eens was,zeer mee eens.
Mijn vraag,hoe komen jullie zonder chemie door het leven? -
Sorry, had 107 niet gezien
-
In Tamiflu zit kwik veel kwik, (net als in amalgaanvullingen trouwens)
Hier een link vaar symptomen van een kwikvergiftiging :
http://www.geocities.com/pet_peters/symptomen_k...
Lees hoofdstukje "depressie" >
[...]Daar kan het dan de normale werking van de hersenen verstoren waardoor men vrij snel zeer ernstig depressief kan worden. Doorgaans gaat dit gepaard met zelfmoordgedachten en een sterke neiging tot geweld (vb allerlei zaken willen stukslaan). Men kan al op enkele dagen zeer zwaar depressief zijn. Als de aanvoer van kwik gestopt wordt, kan het nog maanden duren vooraleer de depressie wegebt is.[...]
Andere symptomen zijn ook gemeld bij inentingen/vaccinaties met kwik. -
Krispy,
daar moet ik je gelijk geven.
We zijn geen bio robots.
Maar ook geen bio zelfgenezende wonder,dat is ook waar.
En daar komt ons het vaccin te hulp.
En zulke oncontroleerbare artikelen uit verweggistan veranderen daar niets aan.
Het rare van deze artikelen is altijd dat het mogelijkst van ver weg komt.
Anders gezegd,is het al bekend hoeveel europeer zich omgebracht hebben?
In Europa een massa zelfmoordgolf komt door Tamiflu?Ik betwijvel het. -
Amalgaan,nog steeds een veel gebruikte legering.
En een wonderbarlijk weinig zelfmoorden daar door. -
Grueber,
hoe kan je een door de pharma geschreven bijsluiter lezen.
Schaam je.Alleen de door de kruidenguru geschreven berichten zijn waar.
HAHAHAHA -
@113
Er zit iig wel thiomersal in influvac , een griepspuit :
http://www.consumed.nl/medicijnen/4329/Influvac...
Injectievloeistof in 0,5 ml wegwerpspuit met gezuiverd en geïnactiveerd virion. Bevat tevens polysorbaat 80 en sporen van gentamycine en als conserveermiddel thiomersal.
Thimerosal bestaat voor 50% uit Kwik.
Voor zover ik kan vinden zit er geen kwik of thimerosal in de tabletten, maar wel in de injecties.
Dus wat de tabletten betreft heb je gelijk. -
@114 Kaas
Das weer helemaal los van de pot ! ... niet waar dus. Ik kijk graag naar beide bronnen. -
los van de pot,of niet.
Een beetje gein moet kunnen.
Ook van beide kanten,:-)) -
@115. Daar heb je gelijk in, maar dit topic gaat over de correlatie tamilflu-zelfmoorden. Influvac heeft daar nits mee te maken.
-
In bijna elke vis zit verdullemenogantoe meer kwik dan in wat voor spuit dan ook.
En ik geloof niet dat mensen door vis eten zelfmoord plegen.
Maar daar loig ik dan ook wel fout,:-D -
@117 Kaas
Nou kom maar op met dat potje gein :D Daar ben ik wel voor in ;)
@118 cccp
Ja klopt maar is net als Tamiflu een griepbestrijder (maar dan in spuittoediening).
Onderstaande wetende
- Tamiflu's safety information states: "People with the flu, particularly children and adolescents, may be at an increased risk of self-injury and confusion shortly after taking Tamiflu and should be closely monitored."
- Tamiflu, een van de twee medicijnen die wordt gebruikt voor de bestrijding van de mexicaanse griep, is gekoppeld aan suïcidaal gedrag bij jonge mensen en is ineffectief bij het behandelen van de huidige stam van de menselijke griep in de Verenigde Staten.
... en is er dus wel een correlatie tussen de drug en de zelfmoorden.
het andere medicijn is Relenza:
http://www.relenza.com/about-relenza.html
als je dit leest dan gaat alle zin om het te nemen wel voorbij want het is net zo erg als de griep zelf ... (dubieus medicijn dus vind ik persoonlijk). -
@120
in japan wordt heel veel vis gegeten, toeval dat door ook zo'n hoog percentage zelfmoorden voorkomt?? -
@121
ooit rekening gehouden met de cultuur van de Jappen????
als er mensen in Nederland zelfmoord plegen, en 't blijkt dat ze ooit paracetamol geslikt hebben, is er dan ook gelijk een correlatie? -
@123 MF86
Vraag 1:
Die vraag moet je aan de onderzoekers stellen die de link leggen tussen de zelfmoorden en de medicijnen.
Vraag 2:
Zucht .... je vergelijkt een ei met een appel. -
@124
die leggen dus geen link, dat zijn enkel de journalisten en de media etc.
Als er een causaal verband zou zijn, dan stond dat nu in Nature.
ik vergelijk helemaal niks, ik herschrijf de conclusie die men hier trekt op zo'n manier dat ie voor meer mensen begrijpbaar is. -
Nature 446, 358-359 (22 March 2007) |
Published online 21 March 2007
Tamiflu side effects come under scrutiny
Ichiko Fuyuno
Is Tamiflu causing suicidal behaviour?
Japanese paediatricians are studying whether Tamiflu, the drug widely thought to be our best defence against avian flu, might be causing mental instability and suicidal tendencies. An initial study cleared Tamiflu of any link, but that study, as well as a larger one that has just started, are raising concerns about conflicts of interest, as some of the researchers have received large sums of money from the drug's Japanese distributor. -
@115 krispy
Er zit GEEN thimerosal in influvac (noch in de andere griepvaccins). Consumed heeft het verkeerd onder hun kopje 'samenstelling', kijk maar in de daadwerkelijke bijsluiter, onder punt 6: http://www.consumed.nl/bijsluiters/2483/Influvac
Ook te vinden op de website van het NVI: http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h22289.pdf -
@127
Website van het NVI moet zijn website van het college beoordeling geneesmiddelen. -
Helemaal vergeten, ik ga over 2 weken op reis; moet nog tamiflu inslaan.
Goed dat ik dit draadje weer tegenkom. :-D -
@mac
Waar ga je naar toe? -
Naar mijn lievelingseiland in Griekenland, en als de pet goed staat, nog wat verder zwerven.
-
Lekker. Zou nog BIJNA jaloers zijn. Bijna ;)
-
Ja, uiltje, dat snap ik, ik ben op mijn beurt echt ( positief ) jaloers op jou.;-)
Je gaat over een paar dagen, hè? Hoe lang? En kom je daarna terug naar Nederland? -
Soory dat ik er ff tussen kom,maar ik ben jaloers op jullie beiden.
En Mac,jij bent echt leuk.
Vergeten op vakantie te gaan? Dat kan? -
van Kaas, jij mag er altijd tussen komen. Ja, ik "vergeet" ( lees: verdring ) het feit dat ik op vakantie ga. Buiten mijn werk ben ik ten eerste oeverloos chaotisch, maar vooral heb ik de pest aan reizen, door de wachttijden op de airport, en het feit dat ik niet meer mag roken daar, én in het vliegtuig.Ik neem dus vlak voor het instappen een tranxene in, en slaap de hele reis door, daarna word ik als een zombie het vliegtuig uit gehesen, waarna ik in de auto verder slaap, en op mn bestemming aangekomen op een luchtbed gekwakt ( mijn reisgezelschap kan me nl inmiddels wel schieten ) en met een rotklap door de kou wakker word.
Van die dingen, dus. Verder vergeet ik altijd belangrijke zaken als zonnebril, badgoed etc.Elk jaar weer. -
van Kaas, maar hoezo? Blijf jij thuis dit jaar? Kan ook heel heerlijk zijn, zeker als het weer meewerkt, toch?
-
@Krek #5 "People with the flu, particularly children and adolescents, may be at an increased risk of self-injury and confusion shortly after taking Tamiflu and should be closely monitored." Uit de bijsluiter. Dus blijkbaar geloven de producenten ook in 'jouw complot'. Jij ziet overal 'n 'complot' in, waartegen je in 't geweer moet gaan. Als 'anti-complotter' kun je echter toch ook soms tever gaan.
@Macmorc en Whiteowl; ik dacht dat off-topic http://www.nujij.nl//toekomst-9.5776148.lynkx daar was. Maar ik wens iedereen een fijne vakantie toe, hoor. -
Dankjewel, Pokertje. :-))
-
HAHAHAHA;heerlijk geschreven @135.
Je hebt gelijk .
Vakantie is heerlijk,vooral op jouw manier,ROLF.
Ik mag wel oppassen.Ben niet thuis en lig aan een infuus,kwik tanken.:-)))
.Nee,voor mij geen vakantie dit jaar,so sad. -
van Kaas, hè, wat vervelend voor je! Dat wist ik niet, dacht dat dat niet meer hoefde bij je? Lukt het om het nog zo comfortabel mogelijk te maken, met veel boeken, kranten, laptop mee, enzo? En zorgen ze daar goed voor je, qua medicatie, dat je zo min mogelijk bijwerkingen hebt?
-
Vervelend? Nee,hoor.
Dat het niet meer nodig was dacht ik ook.
Maar dan was er nog een melanoom,pech gehad.
We proberen het nu met kwik,ik bedoel Interferon.
Nee,er was gezegd dat het erger lijden is dan bij de chemo,maar dat vind ik niet.
Ja,genoeg te lezen en een laptop van het ziekenhuis.
In 1 woord,toppie.
Het hapert aan een goede koffie,weet je nog?
Bijwerkingen? JEUK
Krab ff,ja?:-))) -
Ja, dat is pech! Maar wel ontdekt, en goed dat t aangepakt wordt.* mac krabt verwoed* Helpt t een beetje?
Als t me lukt, bericht ik je wel vanaf de vakantieplek; never a dull moment bij mij.
Zoals op mijn huwelijksreis, dat ik al mijn bagage thuis had laten staan, behalve mijn beauty-case, en op de huwelijksnacht het vreemde bed ben uitgedonderd,plat op de harde vloer.En een blauwe plek op mijn koon had, en iedereen moest vertellen dat ik echt, heus, een hele lieve man heb, maar uit mn bed gevallen. enz.Maar dat hielp niet, want iedereen deed verdacht vriendelijk tegen me.:-D -
HAHAHAHA
Ik lag me slap.
Je moet een boek schrijven,wordt je steenrijk mee.
Wacht ff,ik moet me weer oprapen.Viel uit het bed voor lachen.
Hou maar op te krabben Ophouden,asjeblief,het helpt.
WHOEHAHAHA,ff tranen wissen.Te gek verhaal.
Ik hou nu op,truste
van Kaas drukt op de uitknop en lacht zich kapot,:-))) -
Sweet dreams, van Kaas. ;-)))
-
@van Kaas
Goh, je heb idd wel pech! Maar goed iig dat 't niet zo erg is als de chemo. En wat de koffie betreft: vrienden en familie naar een dichtbijzijnd cafe sturen en jou een lekker bakkie mee te laten nemen? Slaap lekker in ieder geval!
@mac
LOL!
Ik vergeet eigenlijk altijd maar 1 ding: m'n pyjama. Maar die vergeet ik dan ook ALTIJD! Komt misschien omdat ik 't inpakken altijd nog lekker in m'n pyjama doe (zoals nu ;)) en 'm dan vervolgens vergeet in een tas te douwen.
'k Heb trouwens nu wel ontzettend spierpijn (poogde gisteren om 2 dozen, een tas met beddengoed, een wasrek en een rugtas(je) in 1 keer een kilometer naar het ziekenhuis te sjouwen, bedoeld voor de volgende buitenlander die zonder potten en pannen Aussie binnenkomt). Wordt nog wat morgen met 'n backpack op m'n oh-zo-zere schoudertjes... -
Uiltje, dat komt wel goed met je schouders. ;-) In no time ben je op pad, en ga je enorm genieten! Als je zin hebt, laat ons onderweg eens weten hoe het gaat, en hoe je geniet. Heb het heel fijn!! Tot later!
-
@127 Whiteowl
Tssssss
Zit er wel in. Dat lees je toch, ik verzin het echt niet zelf hoor.
http://www.consumed.nl/medicijnen/4329/Influvac...
Injectievloeistof in 0,5 ml wegwerpspuit met gezuiverd en geïnactiveerd virion. Bevat tevens polysorbaat 80 en sporen van gentamycine en als conserveermiddel thiomersal. -
Okee ... ff zoeken zie ik dat ze sinds 2002 thimerosal-free zijn ... op andere site, maar je verwacht wel van zeker zo een site (consumed) dat hij accurate gegevens laat zien. Dus is niet helemaal mijn fout.
VAXIGRIP contains Neomycin (an antibiotic) and thimerosal (a preservative in contact lens solution) and chicken protein.
FLUVIRAL contains thimerosal (a preservative in contact lens solution). INFLUVAC contains gentamycin (an antibiotic) and chicken
In australie zit het nog wel in influvac volgens tabel2
http://www.blackherbals.com/thiomersal_fact_she...
The UK government has this year chosen seven vaccines to combat three expected strains of the flu virus, and is aiming to vaccinate 70 per cent of people aged over 65 in a UK-wide programme.
The Scotsman can today name the four which, according to the Department of Health, contain thimerosal - and, therefore, mercury. They are Fluvirin, Fluarix, Influvac and Agrippal. The mercury-free vaccines are Inflexal V, Begrivac and this year,s flu vaccine from Aventis Pasteur.
http://www.rense.com/general60/fourof7fluUKshot...
Maar iig goed nieuws dat er ook een thiomersal-vrij middel op de markt is. -
@148
Sorry, maar je hebt weer ongelijk (tja, ik heb inmiddels alle bijsluiters van alle Nederlandse vaccins op m'n computer staan ;)). Ook in Vaxigrip zit geen thimerosal. Fluviral wordt in NL geloof ik niet gebruikt (staat iig niet bij het NVI). Hier kan je alle bijsluiters vinden:
http://www.nvi-vaccin.nl/?id=352
Het enige in Nederland gebruikte vaccin waar thimerosal in zit, is het volwassen tetanusvaccin (dus niet in de D(K)TP voor kids). De rest is allemaal zonder thimerosal. Dus EN de RVP vaccins, EN de griepprikken zijn kwikvrij.
Tipje voor het opzoeken: zoek altijd naar de Nederlandse vaccins, want dezelfde vaccins kunnen van land-tot-land nog wel verschillen.
Of het in Australie zit weet ik niet, zo ja, dan heb ik net vrijdag een dosis kwik binnen gehad, maarja, gelukkig heb ik daar dan geen problemen mee. -
http://www.ncirs.usyd.edu.au/facts/thiomersal.pdf
In Australie zit het qua griepprikken alleen in Fluarix en Fluad, niet in Influvac dus. En laat ik nou bij god niet weten welk vaccin ik heb gehad. -
Sorry hoef je niet tegen mij te zeggen want ik beweer het niet persoonlijk, maar de artiekelen beweren het wel. Dus ga bij hun ook maar zeggen dat ze ongelijk hebben.
Ik ga toch nooit een griepprik halen of Tamiflu innemen. -
@151
Da's onbegonnen werk. Type 'thimerosal' en een willekeurig vaccin in, en je krijgt duizenden bronnen met verkeerde informatie. Die ga ik echt niet allemaal af. Ik houd het wel bij nujij. -
What else is new. Elk jaar zijn er wel weer farmaceutische schandalen te noemen waarbij niemand ook maar kritisch wordt aangekeken, laat staan aangeklaagd. Maar wel de antroposofische geneeskunde belachelijk maken en verbieden.
Geld geld geld. het draait allemaal om geld. -
De alternatieven daarentegen gaat het puur om het genezen van de medemensch en verdienen slechts genoeg om een beetje door het leven te kunnen.
</sarcasme>
Beetje jammer dat dat genezen niet lukt. -
Oud nieuws... ofwel: dit had eerder onder de aandacht gebracht moeten worden.
-
Dit zou een onderwerp moeten zijn waar we allemaal wijzer van kunnen worden. Met nuttige informatie enzo. Nu zie je een behoorlijk aantal reacties van mensen die elkaar allen maar de loef proberen af te steken. Jammer!! Ik stop met het volgen van dit gezeik!!
Stijgers in Gezondheid
Pangasius De Nieuwe Groene Leugen
Veel Nederlanders eten Pangafilet, een...
6 uur 24 minuten geleden door Visserij
´Nachtdienst verhoogt kans op borstkanker´
Vrouwen die in de nachtdienst werken, lopen...
1 dag 12 uur geleden door Nationale Zorggids
Welvaartsziekten treffen ook arme landen
Armoede en snelle urbanisatie zorgen voor...
1 dag 13 uur geleden door akkers
'Besparing op hoortoestellen werkt...
De miljoenenbezuinigingen die in het...
2 dagen geleden door Marhens
Vrouw komt terug uit Bijna Dood Ervaring,...
In februari 2006 werden Anita Moorjani's...
2 dagen geleden door houtm035
Best gewaardeerd
Indringende documentaire over GMO..!
Milieu activiste en wetenschapper Vandana...
2 dagen geleden door Bird Eyes
Barst in de vaccinatie-theorie!
Het principe van vaccinatie berust op een...
3 dagen geleden door Freedom Bytes
Vrouw komt terug uit Bijna Dood Ervaring,...
In februari 2006 werden Anita Moorjani's...
2 dagen geleden door houtm035
Tandartsen willen niet concurreren
Tandartsen zitten niet te wachten op...
6 dagen geleden door Mijn.nick.is.nick.



