AMSTERDAM – Microsoft zal iedereen die na 2 juni een Windows 7-pc koopt een update naar Windows 8 aanbieden voor 15 dollar.
Sorteer op:
-
Tja ik weet niet hoor, hoeveel zullen die update aanschaffen, tenzij je een systeem met touch screen hebt. Windows 8 neemt denk ik het stokje van Windows Vista over
-
zelfs voor dat geld mogen ze hem houden.....
-
Bij Apple kosten de software updates altijd zo weinig, en als je na 2 juni een mac zou kopen zou je de nieuwe software gratis tegoed houden! Typisch dat idiote microsoft weer hoor, overal geld voor vragen en doen alsof je het bijna gratis weggeeft
-
vorig jaar W7 aangeschaft, wacht wel tot W9 of 10 uitkomt.
-
Update van Vista naar W7 gratis? Bij Dell moest er 20 euro administratiekosten betaald worden. Is maar wat je gratis noemt :-(
-
We downloaden 'm wel via een torrent.
-
@5 moet je ook niet bij zo'n beun bedrijf als dell aanschaffen! Gewoon een computer laten samenstellen door de ITer om de hoek. Die kon je een windows vista OEM versie verkopen met windows 7 voucher. Was je waarscheinelijk net zo veel geld kwijt, en werkt 10x beter!
-
@7 Helaas ging het hier om een laptop. Een desktop schroef in inderdaad zelf in elkaar met een OEM versie.
-
En? Zouden ze geluisterd hebben naar de testende consumenten?
-
@Redactie "Winsupersite" niet "Superwinsite".
-
Kan ik mijn Amerikaanse Windows 7 (laptop gekocht op vakantie in de USA) ook updaten naar een Nederlandse Windows 8?
-
van mij mogen ze hem houden. mijn laptop blijft windows 7 draaien en winnenkort komt er een macbook pro bij :)
-
Kan ik mijn Amerikaanse Windows 7 (laptop gekocht op vakantie in de USA) ook updaten naar een Nederlandse Windows 8?
-
@9 De test voerden ze waarschijnlijk uit om fouten eruit te halen, niet om het hele concept van het besturingssysteem erop aan te passen. Als ze dit al doen naar aanleiding van reacteis, zal dit pas in een volgende editie komen lijkt me.
-
*binnenkort
-
@11 Je kan misschien proberen een professionele editie van Windows 8 erop te zetten (wellicht dat je extra moet betalen). Dan kun je zonder problemen een Nederlands taalpakket installeren en gebruiken.
-
Windows 8 was de eerste windowsversie waar ik erg nieuwsgierig naar was, omdat het de eerste keer was dat de user interface ingrijpend zou veranderen.
..en toen las ik weer berichten over internet explorer only, en die flauwekul waarvan ik dacht dat we dát nu wel gehad hadden, en nu is de nieuwsgierigheid weer gedaald tot onder nul.
Geef mijn portie maar aan fikkie, ik kan nog wel een paar jaar vooruit, en dan zien we wel weer verder. -
@3 Apple heeft dan ook enorme marges op hun hardware. Die hoeven niet zo veel te verdienen aan het OS. Ik vraag me zelfs af of kostendekkend op zich al wel een doel is...
-
Dit bericht gaat over windows toch? En niet over rotte appels? En macdonalds books?
Oke dat dacht ik! -
Ik denk dat ik deze maar oversla, wat een foeilelijk product hebben ze bij Microsoft nu toch gemaakt van Windows 8.
Windows 3.1 had een mooiere uitstraling.
-
@ #17:
Tja... Als je niet begrijpt wat je leest ga je misschien verkeerde conclusies trekken...
-
@17
dan heb je niet goed gelezen waar het over ging.
je kan in de normale windows 8 gewoon draaien wat je wilt.
Alleen als je windows 8 RT gebruikt (op ARM processors) kun je alleen IE gebruiken in de desktop interface. in de metro interface (die echt gemaakt is voor tablets, waar de RT versie ook vooral op gebruikt gaat worden) kun je ook gewoon gebruiken wat je wilt.
de desktop omgeving van windows 8 RT is nogal uitgekleed tov van die in de normale versie. er draait alleen een aangepaste versie van office, IE en nog iets. In metro kun je gewoon alles doen wat je wilt.
In de normale win 8 kun je overal doen wat je wilt -
@17 als je de berichten over ie only goed gelezen had, had je geweten dat het alleen voor de ARM versie geld. Deze versie zal waarschijnlijk niet op je computer komen.
-
@23
sterker nog, alleen in de desktop omgeving van de ARM versie. in de metro interface kan het wel gewoon -
Misschien als ik die 15 dollar zelf zou krijgen. Alhoewel, nee, toch ook maar niet.
-
Ik heb Windows 8 gehad op mijn desktop , het was er na een paar dagen al weer af. . Wat een onduidelijk en gebruiksonvriendelijk besturingssysteem was dat..
Zal waarschijnlijk voor een touchscreen scherm wel goed werken maar ik heb mijn twijfels.. Maar ieder geval niet voor Lap of desktop geschikt. -
@26 tenzij je een touchscreen hebt, dan zou het denk ik wel prima werken
-
als ze weer kms/mak keys ondersteunen dan pas download ik hem. en downloaden als nog via torrents. alleen de interface al. net zoals samsung bijvoorbeeld, als je een telefoon met zo'n ding om te betalen op de markt brengt, lijkt het mij logisch dat er ook echt wat mee kan.
-
En al die mensen die voor Microsoft de testversie hebben gedraaid, worden die ook nog beloond?
-
@29 bedankt met wie weet een windows versie wat niet zo lekker werkt op hun systeem zonder enige touchscreen
-
Joepie dan zal ik mijn Commodore 74 eens gaan updaten.......
-
Veel meer zal het ook niet waard worden
-
moet je daarvoor ook je schijf opnieuw formateren?
-
Al kreeg ik 15 dollar toe..
-
@4, goede instelling. Niet per se omdat Windows 8 slecht is* maar omdat Windows 7 nog gewoon mee kan. Niemand dwingt je om up te graden, ik snap ook niet waarom sommige mensen boos worden als er een nieuwe versie beschikbaar komt. Wees blij dat je op momenten dat je een nieuwe PC nodig hebt er een actueel product beschikbaar is. Iemand kan dus bijvoorbeeld makkelijk van XP naar W7 en dan naar W9. Zolang Microsoft voorgaande versies langere tijd blijft ondersteunen zie ik het probleem niet in van nieuwe versies uitbrengen om de 3-4 jaar.
*Alhoewel W8 momenteel niet geschikt is voor non-touchscreen PCs. Je hebt nog wel de klassieke desktop maar de manier waarop deze verwerkt is in W8 toont dat het de bedoeling is dat vanaf nu alle apps voor de Metro omgeving worden ontwikkeld. Dit is dus waar Microsoft heen wil, en of je dit goed of slecht vindt doet er niet toe maar feit is dat deze omgeving momenteel niet geschikt is voor muis en toetsenbord. Ze zouden een optie moeten geven voor ''desktop mode'' in de Metro omgeving. Hiermee kan dan een startbalk verschijnen onderaan en kunnen de tiles kleiner weergegeven worden zodat er geen ruimte verloren gaat op hoge resolutie schermen. Het is belachelijk dat er geen startbalk en je met rare muisbewegingen moet switchen tussen applicaties terwijl je een Full HD scherm hebt waarvan de meeste ruimte onbenut wordt. -
De grafische schil van Windows 8 ziet er zeker goed uit, voor tablets en aanverwanten, en in verschillende opzichten zeker beter dan iOS en Android.
Maar mijn PC-tje zal nog rustig jaren verder tuffen op Windows 7 - ik heb geen enkele reden gezien of gelezen om te upgraden. -
Wij hebben w8 gehad op beide computers. Maar weer snel w7 erop gezet. Vind het helemaal niks. Net zo flut als vista was.
-
Voor mensen met een laptop met daarop een windows vista/7, let op! Bij het installeren van een besturingssysteem wordt de speciale bootsector overschreven die de bij de laptop geleverde herstel partitie ontoegankelijk maakt. Dat wil zeggen dat als je windows 8 of linux gaat proberen je de windows geleverd op de harde schijf niet meer zal kunnen gebruiken als een herinstallatie nodig is. Vrijwel alle laptops worden met een herstel partitie geleverd, zonder de speciale bootsector kan je deze legale windows waar je voor betaald hebt niet meer gebruiken.
Als je een echte windows dvd hebt bijgeleverd dan geld dit niet. Microsoft levert bewust windowd geketend aan de harde schijf mee, zodat je een nieuwe windows moet kopen als je een grotere hd wil, linux installeerde of een nieuwere windows versie wil proberen.
Ik zie vrijwel geen mensen meer die een dvd met windows erbij kregen. Een gemene truuk on mensen meer licenties te laten betalen, en het onaantrekkelijk te maken linux te installeren omdat dan de speciale bootsector om de herstelpartitie te bereiken niet meer werkt. -
@3 Apple heeft het allang aan jou verdient door je veel te veel te berekenen voor de hardware met OS die je in de winkel hebt gekocht.
Splinter en de balk verhaal dus van jouw kant.
Bovendien kost een update bij Apple geen 15 maar 30 euro. Heb zelf een Macbook pro dus ik weet waar ik het over heb. -
Stomme blokken/tegels lijkt toch nergens op? Het oog wil ook wat.... Nee, ik blijf lekker bij 7.
-
@ 5
Bij mij zelfs € 30 euri aan verzend- en handelingskosten. (Toshiba)
Klaarblijkelijk een andere definitie van gratis ;)
-
Moet MS zijn zakken weer vullen? Zoals gewoonlijk zijn er genoeg wegen om dit weer gratis binnen te halen.
-
windows 7 was een hele goede voortgang op windows xp.
daar zouden ze iets heel moois uit kunnen maken maar als ik de preview van win 8 zag dan zou ik die bagger nooit, maar dan nooit op mijn pc willen hebben. -
@42, het is een gigantisch bedrijf met duizenden werknemers, had je verwacht dat door hun ontwikkelde producten gratis zouden zijn? Als ze dat zouden doen dan hebben ze echt problemen met hun aandeelhouders.
De hele inzet op Metro UI (wat overigens geweldig werkt op m'n mobiel en Toshiba tablet) was een enorm risico. Aandeelhouders verwachten snel resultaat en alhoewel weggeven voor de snelste groei zorgt moet het wel rendabele groei zijn. Ik denk dat Microsoft op de goede weg is, ze moeten gewoon volhouden ook al zijn duizenden piraatjes boos op hun (alsof je er voor betaald had als het 1 euro was geweest).
-
Upgrade naar Ubuntu kost 0,00.
-
@ijzerehertog:
je harde schijf moet je elke dag formateren, beter nog is om dat elk uur te doen :P -
@12 Als je Windows op je MacBook gaat draaien heb je daar ook een licentie voor nodig hoor.
-
ik heb de RC van windows 8 geprobeerd en na 4 uur heb ik die virtuele bak verwijderd. Garbage van de hoogste plank!!!! windows 8 voor 15 euro? dat je dat er zelfs nog voor durft te vragen is te gek voor woorden....! Voor dit broddelwerk kun je geen geld vragen!
-
W8 wil ook niet meer zeggen dan dat je moet wachten (Wacht) tot w9 er is.
Wat een foei lelijk ,afgrijselijk ,ondoordacht ,systeem is dit geworden zeg.
-
Jullie kijken alleen naar de skin. Hoe de buitenkant eruit ziet. Ik kan je vertellen dat dat helemaal niks uitmaakt. Je kan w8 terug zetten met een w7 uitstraling. Het gaat om de inhoud. En als je pc binnen 10 sec kan opstarten zie ik dat als een vooruitgang.
-
@45
nee sorry, ik kom nog te veel problemen tegen met niet werkende hardware en niet beschikbare (goede) software. -
@49, je kunt er veel over zeggen maar niet dat het ondoordacht is. De Metro interface is een goede combinatie van stijl en functionaliteit. Het is in z'n huidige staat gewoon niet ontworpen voor PC's. Het was ook dom om dit als testversie uit te brengen op PC's. Had de aanwezigheid van een touchscherm als eis gesteld voor het uittesten en de reacties zouden anders zijn geweest.
Met een paar simpele bewegingen kun je gemakkelijk het hele systeem bedienen, het is ook nog leuk om te doen. Dus ondoordacht is gewoon niet waar. -
@3
Uhm... Lion en Snow Leopard enzo waren ook niet gratis. Bij MS is het dus niet anders dan bij Apple: minor updates/upgrades gratis, major updates is betalen.
@5
Je geeft het zelf aan administratie kosten van DELL. -
"Windows 8 update kost 15euro" die kop klopt totaal niet! erg sensatie beluste journalistiek weer van nu.nl
-
@3
Wat zit jij nou te blaten? Ja, het OS wordt gratis meegeleverd met de hardware. Daar staat tegenover dat je service packs bij Microsoft gewoon voor niks via Windows Update binnenhaalt. Bij Apple mag je daar gewoon 30 euro per stuk voor aftikken, elke keer weer met een andere poes erop. Leeuwen, luipaarden, sneeuwkatten - het blijven dure schijtbeesten. -
@38
Wat een onzin. Als je een pc zonder uefi hebt gekocht zit het er na de installatie van Windows niet in eens op. Net zoals dat ik niet opeens een kleuren laserprinter heb als ik de driver installeer. En Windows 8 werkt ook zonder UEFI (UEFI is echter wel iets wat MS als eis stelt aan hardware bouwers als ze een MS/Windows logo op hun systeem willen plakken (maar dan moet het systeem er alleen van voorzien zijn, het hoeft niet aan te staan)).
@48
tja, wat waren de specificaties van je virtuele bak? In een virtuele bak kan je ubuntu ook slecht laten presteren, en windows 7 ook met zo weinig resources draaien dat het er niet meer uitziet (terwijl het er op je echte laptop dan wel goed uitziet en presteert).
@46 nou ja, jij zal nooit last hebben van een te volle harde schijf.
@42 Dus koop je maar een ipad die even duur is als een laptop met preïnstalled windows.
@41
Dan moet je dus bij Nokia klagen. Het is dus niet dat MS het product niet gratis ter beschikking stelde. -
@38
De image op de harddisk is geen slimme truc van MS om meer licentie geld binnen te halen. Het is een truc van de hardwareleveranciers op (licentie)kosten te besparen.
Daarnaast zit er voor de gebruiker over het algemeen het voordeel bij dat hij/zij op eenvoudige wijze de pc kan terugzetten naar de fabrieksinstelling ipv formateren HDD en dan prutsen met installatie CD's. -
@51 Heb je dat echt geprobeerd of is dit weer zo'n oude plaat die voor de 100000e keer wordt afgespeeld?
-
@11 Ja, dat kan.
@13 Nog steeds :-) -
Jah joh, is toch bijna niks15€ waarom niet?
-
Als je verstandig bent laat je de Windows 8 update lekker zitten, het is bagger.
Je weet 1goede win ( bijv windows XP ) en de volgende is bagger ( Vista) 7 was weer goed.
Windows 8 dvds afspelen... Vergeet het maar.. Extra betalen
NT4, 98SE, 2000, XP, 7 allemaal goed
95, Millenium, Vista allemaal bagger
-
Zo worden de zakjes weer gevuld.
-
Tja commerciële rotzooi kost nou eenmaal geld.
-
@63 jij bent dom.
Windows is tenminste vernieuwend en innovatief in tegenstelling tot Android. Android is voor mensen die graag nagemaakt spullen willen die goedkoop aanvoelen en ook nog niet wens goed werkt vanwege de talloze formaten van hardware.
Gelukkige heb ik een Apple product waar ik ook mijn Windows 7 op heb ivm games. Succes met jullie goedkope troep zoals Linux en weet k veel allemaal wel niet. Ik ben de beste. -
Paul Thurrott van WinSuperSite.com is wekelijks te horen op de podcast 'Windows Weekly' van het TWiT netwerk met Leo Laporte.
De opname is live te zien op http://twit.tv elke donderdag van 20:00 tot 22:00 Nederlandse tijd. -
windows?
-
@64
Waar je reactie op 63 op slaat snap ik niet, door zijn linux plaatje?
Maar over apple/linux: http://en.m.wikipedia.org/wiki/OS_X#section_1
Ga vooral door met bashen/trollen. -
@35 De desktopmode is er gewoon in Windows 8 ;-)
-
Raar hoor 15 euro betalen voor een downgrade van Windows 7 naar Windows 8 terwijl een upgrade naar Ubuntu gratis is!
-
@64
"jij bent dom."
Je hebt helemaal gelijk.
"Windows is tenminste vernieuwend en innovatief"
Inderdaad, tegeltjes. http://pix.toile-libre.org/upload/original/13370 …
"Gelukkige heb ik een Apple product waar ik ook mijn Windows 7 op heb ivm games"
Gelukkig heb ik een Linux product van Canonical waar ik ook nog mee kan gamen. http://appdb.winehq.org/ -
@47 wie zegt dat ik windows op een macbook pro ga draaien??? die macbook pro is er om te kijken of het aantrekkelijk genoeg is om windows voor thuis gebruik te dumpen en op mac over te gaan.
-
Kunnen de Apple-mensen weer naar hun eigen grot terugkeren? Ik werd vanmorgen aangesproken dat het irritant was dat ik als pc-gebruiker op een Apple-draadje zat. Misschien kunnen de Apple-kruisridders ook wegblijven van Windows-onderwerpen. Die arrogante houding is godsgruwelijk irritant. We weten dat je een Apple hebt, we vinden het prachtig voor je, maar kunnen zelf best zonder.
-
Ik heb Windows 8 geprobeerd maar het is niets voor mij. die hele vormgeving voelt gewoon slecht aan op een desktop. ik blijf voorlopig wel op windows 7.
-
De metro-interface is alleen geschikt voor touchscreen hardware, en dan werkt het geweldig en is de opzet ook logisch. De innovatie en vernieuwing is daar gewoon geslaagd. Een mooie tegenhanger van Android en iOS.
Op een klassieke desktop slaat het echter nergens op en heb je er niets aan (ik heb het uitvoerig getest). Ja, je kan het uitzetten. Nou, geweldig. Dan kan ik net zo goed ook gewoon Win7 blijven gebruiken. -
@Redactie:
Hey Colin, ga eens een cursus interpunctie doen.
"I helped my uncle jack off the horse" vs "i helped my uncle, jack, off the horse". Zie je het verschil?
Lees nu je eigen werk eens door en tel de komma's.
-
@72 Praat je altijd in de "we" vorm?
Behoorlijk arrogante houding en godsgruwelijk irritant. -
Overigens ja ik heb windows 8 op een laptop gedraaid om het te proberen, maar gelukkig was dat op een laptop waarop ik niet dagelijks mee werk want bah vond het niks. draaide wel goed ofzo maar die metro interface niet te doen zonder een touch screen,
-
7815 mei 2012 19:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@76
Als ik echt arrogant zou zijn, dan zou ik je nu verbeteren op het feit dat het de 'wij-vorm' is.
En dan zou ik eindigen met; verstuurd vanaf mijn Mac-book -
ik ga dus echt niet overschakelen, blijf lekker bij windows 7. heb de preview geprobeerd en er is echt geen reet aan. Leuk voor een tablet, maar niet voor een desktop or laptop
-
windows 8 is voor een touchscreen gemaakt vandaar dat het minder handig is op een laptop of desktop.
-
@79 Je hebt me nu verbeterd. Echt arrogant!
Eigenlijk zou ik je nu een arrogante klootzak moeten noemen. Oh, kijk, ik heb het net gedaan ;-)
En als ik nu arrogant zou willen zijn, dan zou ik je verbeteren op het feit dat het een MacBook is. Oeps, wat arrogant van mij...
Verstuurd vanaf mijn iMac
Adem in, adem uit, adem in, adem uit...maak je niet zo sappel joh. -
Voor alle windowsfans
Microsoft-ceo Steve Ballmer krijgt van Forbes de titel 'slechtste ceo van Amerika'. De topman had allang ontslagen moeten zijn, oordeelt het zakenblad.
Ballmer is "zonder enige twijfel de slechtste ceo van een beursgenoteerd Amerikaans bedrijf anno nu. Hij heeft eigenhandig Microsoft uit de snelstgroeiende en meest lucratieve tech-markten gestuurd", oordeelt Forbes-auteur Adam Hartung. Die 'verloren' markten zijn volgens hem die van muziek voor mobiele apparaten, van smartphones en van tablets.
'Waardevernietiger'
Daarnaast heeft Ballmer volgens Forbes tijdens zijn bewind "de groei en winsten van niet alleen zijn bedrijf opgeofferd, maar ook van 'ecosysteem'-bedrijven als Dell, HP en zelfs Nokia. Het bereik van zijn slechte leiderschap reikt ver voorbij Microsoft als het gaat om het vernietigen van aandeelhouderswaarde - en van banen."
De beurskoers van het bedrijf was 60 dollar per aandeel in 2000, net voor het aantreden van Microsoft-veteraan Ballmer als ceo. Tegen 2002 was het aandeel ingestort naar een bereik tussen de 20 en 29 dollar. "En het is maar een paar keer teruggekomen naar zijn huidige lage waarde in het 30 dollar-bereik."
"Dat is geen wonder, aangezien de uitvoering van nieuwe product rollouts constant zijn vertraagd en zijn uitgemond in producten die zo weinig toegevoegde waarde boden dat klanten naarstig manieren zochten om upgrades te vermijden." Forbes-auteur Hartung noemt Windows Vista, 7 en Office 2010 als voorbeelden van producten waar gebruikers niet echt warm voor lopen. Het heeft lange tijd geduurd voordat Windows 7 de veelgebruikte eervorige versie XP voorbij ging.
Mobiele missers
Hartung werpt de Microsoft-ceo enkele bekende mislukkingen voor de voeten. Dat is niet alleen het flink uitgestelde en vervolgens impopulaire Windows Vista, waar volgens Ballmer zelf meer dan tweehonderd manjaren aan zijn besteed, maar ook de geflopte muziekspeler Zune, het geschrapte Windows CE (Consumer Electronics) "en andere mobiele producten".
Verder heeft Microsoft de overgenomen smartphone Danger na lang ontwikkelwerk uitgebracht en direct weer geschrapt. Ook is er nog Microsofts vroege ontwikkelwerk aan de Courier-tablet, dat niet verder dan een R&D-project is gekomen.
'Slechts pc-bedrijf'
Toch doet Microsoft het qua omzet en winst niet slecht. Alleen is het ingehaald door Apple, dat nu "de leiderschapspositie in persoonlijke technologie" heeft veroverd. Ook Ballmer zelf boert goed. Forbes merkt in het artikel over incapabele ceo's op dat de Microsoft-leider op de negentiende plaats staat van Forbes' miljardairslijst.
Die positie is volgens Hartung bereikt ondanks enorme risico's en mislukte initiatieven die Ballmer heeft genomen en ondernomen met geld van aandeelhouders en banen van werknemers. Nu, ruim tien jaar na Ballmers aantreden als ceo, is Microsoft volgens Forbes nog altijd alleen een pc-bedrijf. "En niets meer. Terwijl de vraag van pc's verschuift naar mobiele producten."
Het bestuur van Microsoft had Ballmer al lang moeten vervangen, door een ceo met begrip voor de snelle verschuivingen in technologie die het bedrijf dan mee had laten gaan met markttrends, sluit Forbes het vernietigende oordeel over Ballmer af. De Microsoft-leider voert dit Forbes-ontslaglijstje aan, met daarin nog één andere tech-ceo: John Chambers van Cisco. -
@83 "Voor alle windowsfans".. Waarom voor alle windows fans? Als ik je artikel goed lees dan conludeer ik: wat had Microsoft kunnen bewerkstelligen met een goede CEO? Lijkt me dat Microsoft het erg goed doet. Verschil tussen de OS'en is tevens steeds kleiner. Ik zie ook nog vrij weinig Apple op de desktop.
'nuf said. -
@83
Pfffff.... bedankt.
Misschien was de link naar Wiki makkelijker geweest? -
o
-
En hoeveel kost het blauwe scherm van windows?
-
Iemand uit de "Windows is goed" - hoek...
> Wat is Win8?
> Waarom is het beter dan Win7? Of XP?
Ik kwam onder meer dit sumiere lijstje tegen:
http://www.pcworld.com/businesscenter/article/24 …
Is dit alles wat er beter / anders is aan Win8 tov Win7 ? -
Heb even zelf zitten neuzen op YouTube.
Leuk idee, van Win8, om widgets / screenlets / gadgets op de desktop / homescreen te plaatsen. Niet uniek, maar op deze manier uitgewerkt wel beter dan de twee andere OS'en (mac en linux) bieden.
Ik word wel zenuwachtig van dat "geflip" en "gedraai" van tegeltjes. pfoe. Maar dat kan misschien wel uit...
-
@87 die krijg je er gratis bij, en ja een mac kan ook crashen
-
@85 .........nee, want dan had je het niet gelezen...!
;-) -
Broedkip.
-
Ik heb mijn iOS getrenched met Windows 8. Ik had mijn ouwe bios lineair overgesampled naar de bitclock. Man, wat een kutzooi. Niks werkt meer.
-
@38 Zelden zoveel onzin gelezen als jouw post. Het is pertinente onzin.
Windows 8, net als voorgaande Windows versies kan gewoon opmeen ongebeuikte partitie, of op bijvoorbeeld de Windows 7 partitie worden geinstalleerd, zonder dat die recovery partitie wordt overschreven.
Zelfs als je dom genoeg bent om die recovery partitie wel te overschrijven, kijk eens goed op je pc, daar zit een sticker op, die sticker bevat een product key, dat is je Windows licentie, daarmee kun je Windows gewoon weer opnieuw installeren. Desnoods met een dowloaded iso.
Dat Microsoft Windows "gekentend" aan de hd verkoopt is nog grotere nonsense als hierboven. Niets is minder waar. Er zijn twee soorten Windows licenties, retail en oem. De retail licentie kan worden gebruikt op iedere computer die technisch de minimale systeemeisen aankan, support voor die versie wordt door Microsoft geleverd. Een oem licentie kan enkel worden gebruikt op de hardware waar het werd meegeleverd (de sticker), de oem levert hiervoor de support, en kan hiervoor ook de DvD leveren. Als jij een grotere harddrive in die computer wilt zetten dan kan dat, en dan kun je gewoon de key gebruiken die op de sticker staat. -
Lopen mensen elkaar nu uit te kafferen over een computerdinges?
-
Hmmm.. krijg bij de titel van het bericht een ander idee dan wat er in de tekst beschreven wordt. Titel duidt eerder op de algemene update van een oudere versie van Windows naar Windows 8, niet alleen voor mensen die vanaf een bepaalde datum een PC met daarop Windows 7 kopen. Helaas.
-
@89 Dat kan inderdaad uit.
Ik draai nu W8 sinds de consumer preview, heb eigenlijk geen grote minpunten kunnen ontdekken en alles is enorm snel.
-
M'n Win7 is anders nog goed genoeg, zwle mogen die Win8 zooi houden.
-
ownee niet weer een windows / mac battle!!!!!.
ik haak nu al af.
doei -
@94
Als je bijvoorbeeld een geheugenupgrade doet van 4 naar 8 veranderd je hardware configuratie. Nu zul je de windows EOM versie opnieuw moeten activeren. Heb je dit al een enkele keer gedaan zul je naar MS moeten bellen omdat je licentiecode verlopen is. Zo'n OEM versie s helemaal niet zo comfortabel als jij wilt doen overkomen.
-
Weet je wat ze van mij mogen doen. Een OS uitbrengen dat wat beter omgaat met systeemvervuiling. Ik erger me nog steeds kapot aan het feit dat bij het deïnstalleren van een programma, vaak de installatiemap blijft staan. En dat er bij 64 bit een extra 'program files' map is. Kan dát nou niet anders??? Voor de rest is Win7 prima hoor...
-
10216 mei 2012 09:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@102 nog nooit apple gehad neem ik aan, dat veroudert nog meer dan windows.
-
@58
daadwerkelijk geprobeerd.
Ik ben namelijk heel erg geïnteresseerd in een ander OS. Daarom heb ik ook al diverse distributies geprobeerd. (k)ubuntu, debian, freebsd, mint etc.
Maar ik loop wel steeds tegen dezelfde problemen aan.
allereerst het eeuwige probleem: gamen. Het kan nog steeds niet, dan heb je nog steeds windows nodig. EA is nu waarschijnlijk bezig met een stap richting ubuntu, dat lijkt me wel interessant. Als de gamewereld massaal overgaat op multiplatform kan ubuntu best een stuk groeien. Dat is voor veel mensen al een barriere. Als je wilt gamen en normaal spul wilt gebruiken, dan kun je dan prima terecht bij ubuntu.
Ik zit ook nog met een berg hardware en bijbehorende software (elektronica ontwikkel spul) dat meestal windows only is.
Een dualboot zie ik niet zitten. Dan blijf je switchen. En Wine lost lang niet alles op in mijn geval -
@102
dat is vooral omdat het volk dat dat voor zichzelf beslist vaak ook het volk is dat zijn eigen pc samenstelt. daar kunnen ze niks aan verdienen.
Ze zoeken de klant die naar de mediamarkt gaat en een computer uit het rek pakt. Die klant wilt thuis de stekker inpluggen, en kunnen beginnen -
er is een dikke fout in het ontwerp.
als je windows 8 in metro-mode zet en je moet met je handen je touchscherm bedienen...
Hoie zwaar denk je dat het is om je arm de hele tijd omhoog te houden en sleep bewegingen te maken?
voor tablets is het ideaal maar voor je werkplek waarbij je je arm moet optillen is het waardeloos.
(dat is dus de reden dat apple dit idee nooit heeft doorgezet ;)) -
@3 Whjahaha!!!
Je draait de zaken om freak. Apple laat je overal voor betalen.. Een update voor je rotte apple product kost ALTIJD geld.
Een update voor je Android, of MS product is ATIJD gratis. Behalve in dit erg logische geval.. -
Ik kan het waarschijnlijk toch via school gratis krijgen, dus mijn probleem is het niet.
-
@101
jep, dat KAN anders... Kop 'm zelf maar in... (zie mijn avatar) -
11016 mei 2012 11:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik ben het er niet mee eens.
-
@107 : Buiten je nogal puberale bewoordingen (praat toch eens gewoon normaal, allemaal!): updates voor OSX zijn ook altijd gratis. Upgrades niet. Ook bij Windows NIET.
@3 : Praat geen onzin, pas bij Snow Leopard is de prijs omlaag gegaan. Daarvoor steevast ca. 125 Euro voor upgrades.
@Allen : Ongelooflijk wat mensen nog een praat maken voor een upgrade voor 15 euro. Wat moeten ze dan doen? De hele boel maar voor niets weggeven? Dan blijft er weinig over, voor een softwarebedrijf...
-
Al zouden ze me 15 dollar toegeven om over te stappen..
Nee bedankt Microsoft, ik wacht wel weer op de volgende.
Kan niet eens een dvdtje afspelen of chrome gebruiken. -
@100 ook dat klopt niet ik heb verschillende keren een memory upgrade gedaan en nog nooit heeft dit een noodzaak tot reactivering veroorzaakt. Slechts bij drie major hardware wijzigingen is een heractivatie noodzakelijk, en anders dan degene waarop ik reagereerde probeert te verkondigen zijn daar behalve die paar centen voor het telefoontje, geen kosten aan verbonden. En trouwens ook weer uit eigen ervaring, zo'n telefoontje is snel en Microsoft doet daar ook geenzinds moeilijk over.
