Na Duitsland eist Apple nu ook een verbod op de Galaxy Nexus in de Verenigde Staten. Volgens het bedrijf schendt de telefoon van Samsung en Google vier patenten.
Sorteer op:
-
@159: En zelf doe je niet mee aan de eeuwenoude, oh zo vermoeiende iOS vs. Android discussie, wou je zeggen?
-
@196 Ik heb oog voor kwaliteit en jij voor goedkope namaak.
-
@200 Oef....tot tweemaal toe vraag ik je om links of andere feiten die jouw redeneringen onderbouwen. Die geef je niet en nu taai je af....ik zou zeggen welterusten.
-
@ 202 Dus jij koopt Samsung (kwaliteit)
-
Ik vind het nou dom dat samsung al Zijn nieuwe toestellen met galexy noemen. Na da galaxy s heb ik nog geen toestel gehoord zonder galaxy.
-
@202
Apple mocht willen dat toestellen als de Galaxy S2 en Nexus namaak waren van hun eigen producten, dan zouden de iOS apparaten in elk geval de snelste op de markt zijn. Nu is het nog maar middelmatig, zeker met Android 4.0.
En jubelen dat Apple zo'n goede winst-omzetverhouding heeft, denk daar eens goed over na.... -
@193 Door het klakkeloos kopiëren van Apple's ideeën is Samsung hard op weg zichzelf te verneuken. Uiteraard weten ze dit bij Samsung zelf ook wel, maar hebben de gok genomen en hadden hooguit verwacht dat het bij een boete zou blijven. De (briljante) stap van Apple om het gehele product te verbieden hadden ze natuurlijk nooit verwacht en zal ze hopelijk duur komen te staan. Wellicht hebben ze inmiddels zoveel verdiend op hun iClones dat er dan toch eindelijk een afdeling "Innovatie" gaat komen bij Samsung.
@195 Damn, je sloeg toch echt bijna de spijker op z'n kop!
@196 Je reactie geeft weer dat je niet geheel tevreden bent met het feit dat je zelf met minder genoegen hebt genomen. Hoe komt dat?
@201 Reageren staat vrij dacht ik. Maar het zou inderdaad behoorlijk maf zijn als ik in elk topic over Justin Bieber loop te schreeuwen wat voor raar ventje Justin Bieber is, dat ik nooit en te nimmer iets van 'm zou kopen en dat mensen Justin Bieber moeten boycotten. Dat is wat de meeste Android-gebruikers namelijk wel doen in Apple-topics. En opvallend genoeg zelden in Android-topics. (Go figure) -
Och gaan we weer op de "het is namaak"-toer?
Zal even nieuwe functie pakken van de 4S, Siri... nee echt nog nooit gezien. Maar het is nieuw volgens hun, net als de layout van iOS enz enz. Maar goed sinds wanneer is een stukje glas gebonden aan kwaliteit? Dus je wilt zeggen dat je TV ook goedkope (namaak) rommel is? Bestaat ook bijna altijd uit plastic, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Abdroid word steeds beter en beter, ICS bewijst het maar, Apple ziet het als een gevaar voor hun inkomens en hun aantal Apple ja-knikkers.
Maar goed iedereen kiest het product wat ze willen simpel. Zeggen dat Samsung/Android namaak is.. tsja zeg ik op de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. -
@206 Linkje mbt deze lawsuit gechecked? Wat zijn je bevindingen van het plaatje op pagina 10 van de pdf?
http://assets.sbnation.com/assets/946594/Apple_... -
@207 (@201) Dat heet jaloezie en wees eerlijk wat voor bijzonders valt er nu over Android te vermelden behalve rechtzaken?
-
Welke telefoon is beter qua bedrijf de apple iphone 4s of de samsung galaxy note
Leuk voor apple niet leuk voor samsung -
@205, neeee iPhone, iMac of iPod is maar 1x gebruikt. Steeds +1 erachter plakken is erg uniek. Zeker voor een bedrijf die zich innovatief noemt. Daarnaast brengt Samsung meer dan alleen de galaxylijn voor telefoons.
-
@209
Mooi plaatje hoor, je weet dat geen van die toestellen de Nexus is waar het over gaat? http://www.samsung-galaxynexus.nl/wp-content/up... -
@209 Je moet http://fosspatents.blogspot.com/ even lezen over de meest recente...die kan verstrekkende gevolgen hebben voor Motorola/Google.
-
@209
Oh ja, en wat betreft de S2 die ik noemde:
http://samsung-blog.com/wp-content/uploads/2011...
Ik zie het verschil totaal niet. Ik kan me voorstellen dat wanneer je die telefoons naast elkaar hebt liggen en 1 van beide jouw toestel is je geen idee hebt welke van de 2 het nou is.
[/sarcasm]
Laten we elkaar nou geen mietje noemen. De S1 leek op de iPhone 3GS. Geen rechtszaak. De S2, die wezenlijk verschilt,komt uit. De eerste reviews spreken omschrijven het als de beste smartphone op de markt en nog geen 2 weken later start Apple de eerste rechtszaak. De Nexus lijkt nog minder op de iPhone, maar Apple vind het toch nodig om weer een rechtszaak te starten. Apple ziet in Samsung geen bedreiging omdat het zaken zou kopieeren, Apple weet dat Samsung kunstjes kan uithalen die zij, als feitelijk software boer, niet kunnen vertonen. En terecht, als ik mijn Galaxy S2 met Android 4.0 test met Peacekeeper dan is het inderdaad, terwijl een half jaar ouder, sneller dan alle iOS apparaten: http://peacekeeper.futuremark.com/results?key=4...
Samsung is Apple's meest gevaarlijke concurrent en als Apple ergens niet van houdt is het concurrentie. -
@210 Inderdaad, jaloezie/afgunst. En zeiken om te kunnen zeiken.
Als Apple net zo klakkeloos zou kopiëren van bijvoorbeeld Samsung, zou ik het meer dan reëel vinden dat Samsung Apple aan zou klagen en in zou zetten op een (wereldwijd) verbod. Dat zou namelijk ieder gezond bedrijf doen.
En over gezond gesproken; het is niet meer dan normaal dat als je iets of een bepaalde functie wil overnemen, dat je daarover gaat onderhandelen en voor het patent moet betalen. Maar dat schijnt er maar niet in te kunnen bij de Androids.
@209 Lees het volledige artikel op NU.nl eens, met name het zinnetje "Apple diende de aanklacht donderdag in bij de rechtbank in Californië". De Nexus is weliswaar weer iets aangepast aan de oudere modellen (na de nodige lawsuits), maar borduurt nog steeds voort op het iPhone-principe.
Niets mis mee overigens (best een mooi toestel), maar dan dient Samsung ook de benodigde licenties voor de patenten te betalen aan Apple. In plaats daarvan houden ze gewoon bij hoog en laag vol dat zij niet naar de iPhone hebben gekeken. -
@216
De Nexus lijkt net zo veel op de iPhone als een willekeurig WebOS, WP7 of Android apparaat van een andere fabrikant. Als jij een telefoon met aanmaakscherm als een iPhone dan heb je gelijk maar neem je jezelf in de maling.
Maar ga maar van mij uit, Apple gaat dit nooit winnen. Siri? Apple komt met een Voice activated zoeksysteem, waar elke concurrent dat al jaren heeft, en ineens is dat in de Galaxy Nexus van Apple gekopieerd? Zoeksuggesties? Yeah right! Misschien dat Android 4.0 van Google is en Google heer en meester is in zoeksuggesties? En nee, dat lockscreen lijkt totaal niet op "slide to unlock" van de iPhone.
Dat hele loftoeter onzinstukje doet mijn rugharen overeind staan. Ik hoop en ben er ook vrij zeker van dat Apple hiermee goed op zijn bek gaat.
Ik zit te wachten op de claim dat Apple de aarde heeft geschapen. -
het is al laat dus typo's.
-
Hier begrijp ik dus weer helemaal niks van. Slide to unlock gekopieerd? Ik heb ics gezien en het LIJKT niet eens op de unlock van Apple.
Het zoeken via Siri (simpelweg spraakherkenning om een jasje) en woordsuggesties bestond al lang, zelfs al voor de allereerste iPhone.
Daarnaast zie ik Apple ook bepaalde dingen van Android overnemen. De statusbar die naar beneden is te slepen in 4.0+ ? Heefr -
Hier begrijp ik dus weer helemaal niks van. Slide to unlock gekopieerd? Ik heb ics gezien en het LIJKT niet eens op de unlock van Apple.
Het zoeken via Siri (simpelweg spraakherkenning om een jasje) en woordsuggesties bestond al lang, zelfs al voor de allereerste iPhone.
Daarnaast zie ik Apple ook bepaalde dingen van Android overnemen. De statusbar die naar beneden is te slepen in 4.0+ ? Heefr -
Hier begrijp ik dus weer helemaal niks van. Slide to unlock gekopieerd? Ik heb ics gezien en het LIJKT niet eens op de unlock van Apple.
Het zoeken via Siri (simpelweg spraakherkenning om een jasje) en woordsuggesties bestond al lang, zelfs al voor de allereerste iPhone.
Daarnaast zie ik Apple ook bepaalde dingen van Android overnemen. De statusbar die naar beneden is te slepen nieuw in 4.0+ ? Heeft Android al sinds het begin.
Ik denk juist dat dit negatieve invloed heefr op de consumenten.. dit gezanik bellemert alleen maar de innivatie. -
3 x gepost... negeer de eerste 2 maar:)
-
@216 Je moet Siri niet afschilderen als een stembediening die je op de iPhone ook al eerder had. Dit is heel wat anders. Kijk deze eens http://www.youtube.com/watch?v=0UVhY_BXNBU
-
@219 Slide to unlock is heel precies omschreven anders is het geen patent. Of je er nu een slotje en rondje van maakt doet niet ter zake.
De statusbar/notification screen komt uit de iPhone jailbrake scene. En daar zit geen patent op kennelijk.
Als je ergens een patent op hebt heb je recht van spreken anders niet. -
Als apple nou gewoon telefoons gaat maken die het gewoon doen in een keer (grip of death van iphone 4 en batterijproblemen van de 4s.) en beetje afwisselen van designs zou ook niet pijn doen..saai en voorspelbaar nu.
-
@224
Fout, de jailbreakscene heeft dit overgenomen van Android. Overigens, als je ergens patent op hebt dan moet de rechter bepalen of je recht van spreken hebt. -
@217 Voordat de iPod werd gelanceerd heb ik dit principe in ieder geval (op zo'n formaat) nog niet gezien. De meeste phone's hadden immers allerlei moeilijke knopjes en menu's en menig gebruiker had een smsduim vanwege de 4x3 keypad-functie of zat met een pennetje te klooien. Ook Apple had op z'n eerste iPods een (soort van) jogdialer en kwam pas in 2007 met de iPod-Touch, die de basis heeft gelegd voor de iPhone ( Zie http://en.wikipedia.org/wiki/IPod_Touch ). Multi-touch bestond toen al wel een tijdje maar was onbetaalbaar en (volgens mij) nog niet op zo'n klein formaat als de iPod toegepast.
Daarvóór was de trend in mobieltjes juist "zo klein als mogelijk" –al dan niet met klepje– en met talloze modellen als voorbeeld. Pas na 2007, en pas nadat de iPod Touch en de iPhone werden geïntroduceerd, kwamen er weer grotere modellen op de markt met het principe van de iPod-Touch. Als gevolg van dit succes volgden de andere bedrijven, waaronder Samsung. -
Heb maar mijn iphone aan mijn pa gegeven, mijn ipod aan mijn zus en mijn ipad aan mijn zusje.
Ik wik niet geassocieerd worden dat ik zo'n merk thuis heb. Dus dat ik nu met een andriod phone en andriod tab rondloop betekent niet dat ik Apple niet kan veroorloven. Maar dat ik zat en me irriteer aan het gedrag van Apple. -
wat Apple echt schade toebrengt is de imagoschade die ze zichzelf aandoen door het aanspannen van al deze rechtzaken. Ik heb iPhone gehad, ben nu naar Samsung Galaxy S2 gegaan. Ja, er zijn veel overeenkomsten, maar feit is dat Samsung het product van Apple niet alleen na heeft gemaakt, maar ook meteen heeft verbeterd. En daarom verdient het een plek op de markt. Vooruitgang. Ontwikkeling. Je neemt wat er al is en verbeterd het. Ik zou zeggen tegen Apple, stop in je volgende versie van de iPhone het Swype sms systeem van Samsung. Ik kan niet meer zonder. En verbeter het. En als Samsung dan ook kinderachtig gaat lopen brullen en proberen de iPhone te verbieden over de hele wereld brengen zij zichzelf imagoschade aan.
-
@159 whahaha sluit ik me bij aan!
-
@228, tuurlijk Jimmy, heel geloofwaardig.
-
@226, fout komt uit de jailbreakwereld de ontwerper is nu in dienst van Apple, en dat vanaf eind 2007.
-
Zoals Apple zelf zou zeggen: FRAND
-
@232
Creatief met data, de beste man heet Peter Hajas, is vanaf juni 2011 in dienst bij Apple. De eerste versie van het door hem ontworpen MobileNotifier stamt uit 2010.
Wat betreft andere software dat hetzelfde doet, dan is er nog LockInfo dat stamt uit 2009 en Notified Pro dat stamt uit 2010. Ter vergelijking: vanaf Android 1.0, uitgekomen op 23 september 2008, zitten notificaties in de statusbalk.
Dus ja, overgenomen door de jailbreak community en overgenomen door Apple. -
Het loopt Apple weer dun door de broek. Tja...je moet wat he? :)
-
“De verkoop van de Galaxy Nexus tijdens deze rechtszaak zal onherstelbare schade voor Apple veroorzaken," aldus het bedrijf in de aanklacht.
apple is gewoon bang voor concurentie. -
Siri is geen spraakbesturing met een nieuw jasje. Het is een ex millitair project waar al jaren aan gewerkt is. De bedoeling was een persoonlijke assistent te programmeren. 1 die uit jou woorden begrijpt wat je bedoelt en daarop reageerd.
Bijv. Siri. Where is my wive?
Siri opent een tracking app en zoekt je vrouws locatie. Ze moet dan wel 3g enzo hebben. Dan vertelt siri jou waar ze is en vraagt of je een route naar haar wilt?
Het systeem heeft intussen geleerd wie mijn vrouw is en kan haar op mijn commando smsen bellen tracken en mailen. Volledig op stem gecommandeert.
Het is veel meer dan dat simpele nokia spraakbesturings dingetje in een nieuw jasje. -
@234
Prodigy, Feit: Android heeft het overgenomen van de jailbreak community. Taskbar Notifier was er namelijk al eind februari begin maart 2008 dat is een half jaar(!) voor Android uitkwam ;-)
http://www.iclarified.com/entry/comments.php?en... -
Oh, is die Nexus zo goed dan? Denk dat ik de volgende keer maar gewoon een Nexus neem...
-
@235 en @236 Aha de El Cheapo kids zijn ook weer wakker zie ik.
Notification bar. Ook zo'n terugkerend onderwerp. STEL dat het kwam van Android, wat niet zo is, dan zou dat toch een uitgelezen mogelijkheid zijn voor een tegenaanval? Aangezien dat niet gebeurd is het niet zo. -
@234
Na een beetje googlen zie ik dat het er zelfs één jaar eerder was, namelijk 28 september 2007. Dus niet meer gaan roepen dat Android eerder was hè..
http://www.iphoneclub.nl/2083/taskbar-notifier-... -
Alle mensen die dom zijn, en dat zijn er wat... google eens wat is een octrooi / patent. En kap eens met dat gefuckzooi qua fanboy bullshit. De een is nie beter als de ander. Ligt eraan wat je wilt.
-
Het is schijnbaar voor veel mensen heeeel erg moeilijk toe te geven dat ze eigenlijk het te dure verkeerde toestel hebben aangeschaft.
Dat is voor deze mensen een gezichtsverlies. Deze mensen verliezen hun imago lijkt het wel. -
24513 februari 2012 09:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Je durft toch bijna in het openbaar je I-phoneniet meer uit je zak te halen door dit gezeur.
Het is inderdaad bijzonder slecht voor het imago van Apple. -
@real2real
Uhm, dit is niet hetzelfde. Ik heb het over het drop down notificaties. Beide links zij simpele iconen die statisch in de statusbalk verschijnen.
@245
Wat wil je daar mee zeggen Mario? Die staat al in het originele bericht. Over copy paste gesproken, maar daar ben jij sowieso goed in gezien we je wel eens hebben betrapt op het copy pasten van berichten van andere nujij bezoekers. Werkelijk zelden zo'n achterlijk persoon als jou meegemaakt. -
@244 Ik heb eerder het idee dat jij het lastig vindt om toe te geven dat je het verkeerde toestel hebt gekocht. Je blijft daar namelijk maar op hameren. En dat doe je niet voor niets...
-
@247 Nogmaals, ik heb helemaal niets met datgene wat hij allemaal schrijft maar je gaat wel erg persoonlijk worden. Teken van zwakte. Gewoon bij de inhoudelijke feiten houden. Just my 2 cents..
-
Kopiëren? 1 woord: icloud
-
@250 iCloud is gebaseerd op iTools uit 2000 later .mac uit 2002 en daarna MobileMe uit 2008.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/MobileMe -
@240 je bedoelt iSheepo? :) Ik snap je angst :)
-
Lachen, het gaat overmoeibaar door. Niemand stelt hier de vraag waarom Apple niet net als Microsoft probeert de betwiste patenten te licenseren, dat is een win win situatie, en de consument heeft keuze en Apple verdient er nog een leuke cent aan. Nu is het een volstrekt kansloze expeditie en is er een behoorlijke reputatieschade, tenminste bij een gedeelte van de consumenten, degene die Apple niet als een soort religie ervaren.
-
@246 Je kunt met goed fatsoen je Android niet uit je zak halen, iedereen kijkt je aan van daar heb je weer zo'n goedkoop aftreksel.
-
@253 Heel simpel, dat wil Apple niet omdat dat nu juist meder de punten zijn die de iPhone onderscheidend maken van de rest. En Microsoft op de mobiele markt hoef ik op dit moment niet serieus te nemen toch? Zelfs hun baas Steve Balmer zegt dat ze nog geen fluit voorstellen op dit markt. Ze zijn blij met elke cent dus.
-
Oef paar spelfouten, jammer dat je nooit kan editen.
-
Hoveel emoties kunnen telefoontjes losmaken?
-
Ik vind ook dat Apple veels te ver gaat in de rechtszaal, tegelijkertijd is het wel degelijk zo dat Samsung alles jat wat los en vast zit.
Ik verwacht heel erg veel minnen, maar laat die maar komen. Als je kijkt naar mobieltjes en tablets voor de introduktie van de iPhone en iPad dan kun je concluderen dat Apple een nieuwe standaard heeft neergezet. In vorm, touch screens, het apps en app store concept, de hardware, de interacties, het browsen, zowat alles was daarvoor fundamenteel anders of het bestond nog niet.
Alles van de concurrenten wat daarna volgde, was het een op een kopieren van bovenstaande concepten. De vorm, touch, de apps, de interacties, het browsen, alles is letterlijk gekopieerd als totaalconcept.
En nogmaals, ik vind niet dat Apple dat concept in de rechtszaal moet afdwingen maar er is wel degelijk heel erg veel afgekeken. -
@231
Waarom is het ongeloofwaardig?
Ik kon het ook wegggooien maar dat is kapitaal vernietiging.
Voor mensen die Apple fan zijn is het ongeloofwaardig.
Maar ik heb het echt gedaan. Sterker nog. Ik heb in New York zelfs in de rij gestaan om een Ipod Nano te bemachtigen tijdens de release week. -
Maar dat terzijde.
Apple verkopen behalve hun product ook de emotie van hebben van een "Apple". Als die emotie verdwijnt door al deze rechtzaken dan verdwijnt ook meteen de meer waarde van die gadgets. Ik denk dat iedereen mee eens is dat een winstmarge van boven 70% van een normale I-Phone volkomen te danken is aan de goodwill en merk beleving. -
Apple is de belichaming van alles wat er fout is in deze tijd. Wat een walgelijke club mafkezen... Na de bijzonder slechte ervaringen met de service van apple kies ik nooit meer voor iphone, imac of ibook. Doe dan maar "namaak" van een fatsoenlijker bedrijf.. Zeker aangezien de "namaak" in zo goed als alle opzichten beter werkt...
-
#228
dit kan ik volledig begrijpen. Ik ben ook helemaal afgestapt van het "merk der smeerlappen".... -
@249
Ik vind het gewoon een randdebiel, dat heb ik bij geen van jullie maar deze man is echt gestoord. Zeker gezien de functie die hij bekleed zou hij beter moeten weten.
@258
Ik ben het wel met je eens dat Apple een nieuwe standaard heeft gezet. Maar dat gebeurd wel in meer sectoren met meer producten. Als je een standaard zet betekent dat niet dat jij ineens kan verwachten jarenlang het alleenrecht te hebben op een dergelijk product. -
@263 En daar in het laatste stukje ga je de fout in, als er patenten op rusten heb je wel het alleenrecht.
Zou wat zijn dat jij veel aan R&D kwijt bent en als het aanslaat de concurentie er fijn mee vandoor gaat. Zo krijg je nooit meer innoverende zaken op de markt. -
@247 Graag niet persoonlijk gaan worden, ik waardeer iedereen die aan de discussie deelneemt maar geen hate gedrag graag.
@Den Haag - Vandaag: Vooral doorgaan! -
Apple zijn argument dat het besturingssyteem van iemand zijn eerste smartphone bepaalt wat hij daarna blijft kopen is onzin want ik heb juist voor de Samsung Galaxy Nexus gekozen omdat hij google android heeft. Had de Samsung Galaxy Nexus een ander besturingsysteem gehad dan had ik een ander toetstel gekozen zoals de HTC Desire ofzo maar nooit en te nimmer voor Apple. I had overigens daarvoor overigens geen smartphone maar iedereen met een beetje verstand kan zien dat android de markt zal veroveren en dat de iPhone net als de Mac voor de apple enthousiastelingen zal zijn.
-
Apple wordt een beetje vervelend irritant.
-
Apple wordt een beetje vervelend irritant.
-
#267
apple is al een hele tijd behoorlijk irritant... Al een paar keer bij programma's als kassa geweest omdat ze de boel belazeren. -
@266 Je bevestigt nu precies hetgeen er aangegeven wordt. Maar als Android nou niet zo op iOS geleken had dan had je zeer waarschijnlijk niet voor dat toestel gekozen.
-
Patentrechtzaken zijn, zeker in Amerika, orde van de dag. Het is onzinnig om te stellen dat Apple 'kinderachtig' bezig is. Tenminste, ze zijn niet kinderachtiger dan andere bedrijven.
Wat ik wel flauw van Apple vind is om te stellen dat 'het besturingssysteem op je eerste smartphone cruciaal is voor toekomsite smartphone-keuze'.
Mijn eerste 'smart'phone draaide op Windows. De tweede ook (beide Qtek), de derde was een HTC HD2, dus weer Windows. Niet omdat Windows zo goed beviel maar omdat er niet zo veel keuze was.
Daarna een HTC Desire gehad (Android, dus) en pas nu zit ik aan m'n (2e) iPhone (en een iPad). De volgende telefoon is ook al bekend: dat wordt met zekerheid een iPhone 5.
Dus nee, het is niet zo dat ik géén Apple telefoon wil omdat m'n eerste telefoon géén Iphone OS had. -
Overigens vind ik het wel een opmerkelijke en enigzins vermakelijke tendens:
'Vroeger' kozen mensen voor Apple (Mac) om rebels te zijn tov IBM. Daarna kozen mensen voor Apple (iPhone) om te rebels te zijn tegen Windows Mobile en Nokia en nu kiezen mensen voor Android om te rebelleren tegen Apple. -
#271
"De volgende telefoon is ook al bekend: dat wordt met zekerheid een iPhone 5."
Das mooi stom van je.... -
Moet altijd lachen om die:
"ALWEER EEN RECHTZAAK?!?! Nu koop ik nooit meer een Apple product! >:-("
- reacties
Wordt eens een beetje volwassen allemaal, het is maar een fucking telefoon...
Serieus. Een telefoon. -
@273 Waarom is dat stom. Alleen jij maakt slimme keuze's zeker. Heerlijk om miljoenen DrJacobjes te zijn met zijn allen..
-
@272
Leuke vergelijking, maar hij klopt niet.
Mensen kozen voor Apple omdat het beter werkte, niet om rebels te zijn. -
@272 Laat me niet lachen zeg, de enige reden is de prijs. Android is cheap en lijkt op iOS. Je hebt het geld ervoor over....of niet.
-
@273
Met alle respect maar ik bepaal zelf wat ik prettig vind en wat niet.
Dat jij het daar niet mee eens bent kwalificeert mijn keuze niet per definitie als 'stom'.
Maar als je daadwerkelijk geinteresseerd bent wil ik je best een reden geven waarom het juist stom zou zijn om een andere telefoon te nemen dan een iPhone:
Ik heb een abonnement op iTunes Match. Dit betekent dat ik op mijn telefoon, via 'the cloud', toegang heb tot alle mp3's in mijn bibliotheek. Dit werkt, uiteraard, alleen op een iPhone dus als ik een andere telefoon zou hebben dan betaal ik voor niets voor dat abonnement.
Verder kan ik alle foto's/filmpjes direkt streamen op mijn Apple TV (niet noodzakelijk maar wel een leuke optie) en foto's die ik maak worden automatisch geupload naar m'n iPad, Macbook en Apple TV.
Dit zeg ik overigens niet om op te scheppen maar om even uit te leggen waarom het niet per definitie stom is om een iPhone te kiezen. -
@275
dat is stom omdat je je laat naaien als je je inlaat met apple. En nee, niet alleen ik maak slimme keuze's.. er zijn wereld wijd miljoenen android gebruikers. En miljoenen die de ware aard van apple beginnen door te krijgen... -
@276
Ook. Maar de 1984-reclame riep ook wel degelijk op om tegen de gevestigde orde te kiezen.
Bekijk verder de documentaire 'Macheads' eens.. Daarin zijn wat mensen aan het woord die daadwerkelijk 'rebels' zijn. ;)
Maar je hebt gelijk hoor, ik bracht het wat ongenuanceerd.
@277
Je mag lachen wat je wilt. Elke keer (lees: bijna dagelijks) als Apple in het nieuws komt zie je op NuJIJ honderden reacties met als inhoud 'en daarom kies ik voor een Android'. Dat was niet zozeer mijn mening, meer een constatering. -
@278
En dat is de reden waarom
"het besturingssysteem op je eerste smartphone cruciaal is voor toekomstige smartphone-keuze" -
@279
Jij gelooft echt dat de wereld er beter op wordt als je geen Apple-producten koopt? :) -
@278
dus je barst van de apple spullen... Das nog veel stommer dan ik dacht... Dit is toch het perfecte voorbeeld waarom het stom is wat je doet. Je zegt eigenlijk : "ik moet wel een iphone kopen omdat al mijn andere mediaspul ook apple is en apple alleen zijn eigen spul ondersteunt." Voorbeeld: ik vind het als programmeur leuk om apps te maken voor de smartphone. Als ik die vervolgens aan vrienden wil geven moet ik dat bij apple aanbieden via de appstore, dan kunnen zij eerst checken wat het is. Bij android kan ik het direct op andermans telefoon zetten. Zonder tussenkomst van een dictator. -
@255 Of Microsoft wel of niet serieus moet worden genomen, daar gaat het hier niet over, feit blijft dat Microsoft een behoorlijk bedrag (rond de half miljard dollar), aan Android verdient. Dat lijkt me toch ook voor Apple een betere zaak dan een verkoopverbod proberen af te dwingen, wat op deze basis zogoed als onmogelijk zal zijn.
Slide to unlock is geen onderscheidend criterium van de Iphone, been there, done that got the t-shirt. Anderen ware Apple al voor, blijkbaar vergeten mensen dat Apple een groentje is op de smartphone markt. -
@282
ja... ietsje. Geen zaken doen met malafide bedrijven zou een beginnetje kunnen zijn naar een betere wereld. -
@279 Aha nu krijgen we het hoofdstuk Apple is Evil.....
Blij dat Motorola/Google dat niet is, dat geintje met FRAND patenten is zeker netjes?
Quote "Motorola heeft namelijk begin 2011 eenzijdig tegen Qualcomm gezegd dat het licentiecontract Apple's gebruik van Qualcomm's chips niet meer dekt. Qualcomm zelf heeft aangegeven dat dit onterecht is."
Dat is schending van FRAND voorwaarden door uitsluiten van specifieke concurrenten. -
@279 Wat is steeds meer inzie, alleen hebben jullie dat helemaal niet door, dat niet de Apple aanhangers zich als een Jehova getuige gedragen maar de Android aanhangers. Ik lees alleen maar dat Apple gebruikers stomme keuzes maken, dom zijn en zich laten naaien. Mooi stukje propaganda. Maak er een mooi boekje van en ga langs de deuren.
Respecteer een keuze van een ander. Niet accepteren maakt jezelf erg dom! -
@284 Tuurlijk, hey hier is het patent: http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1...
-
@286
tja, genaaid wordt je toch wel, dat klopt. Maar door in ieder geval niet in zee te gaan met de grootste oplichters kun je het wel tot een minimum beperken. Het gaat me te ver om hier de ervaringen met apple support uit te schrijven en vervolgens te vergelijken met dell support waar ik daarna een laptop van heb aangeschaft... Wat een verademing.. -
@285 je neemt jezelf toch niet serieus? Apple verkoopt echt geen troep, zoals je probeert te verkondigen ("dat is stom omdat je je laat naaien als je je inlaat met apple"). Kan me voorstellen dat jij de waarde er niet van inziet, omdat je liever android en windows gebruikt (bv omdat je een programmeur bent), voor veel consumenten is het het geld waard (bv. de gebruiksvriendelijkheid/stabiliteit/simplicity, design, etc). Dus de keuze is per persoon anders. Kortom het is feit dat het geen feit is dat je "genaaid wordt als je met apple in zee gaat".
-
@290
"(bv. de gebruiksvriendelijkheid/stabiliteit/simplicity, design, etc). "
design is het enige argument waar ik me in kan vinden... Dat MacOS stabieler is dan windows is verleden tijd. Ik gebruik zelf trouwens liever linux, maar daarbij komt je argument van gebruikervriendelijkheid wel naar voren.. linux is niet heel erg gebruikersvriendelijk. -
@288 En ? laten we eens kijken of dat patent overeind blijft staan als blijkt dat anderen Apple jaren voor waren ! En of dat patent uberhaupt wordt geschonden.
-
@290
maar het gaat mij vooral om support en openheid. Apple support is ronduit slecht, en ik ben niet de enige met die ervaring. En over de openheid (appstore) hoeven we het niet eens te hebben. -
@293
Als je openheid belangrijk vindt, behoor je niet tot de doelgroep van Apple, dus waar maak je je druk over.
De meerderheid vindt dat niet belangrijk, maar wil graag een apparaat dat simpel werkt en die behoren wel tot de doelgroep. -
@ Apple lovers; waarom al dat gezeur over patenten? Ik zie geen andere oplossingen. De 1e auto was ook van het merk Ford en had een motor en 4 wielen en deurtjes. Zijn alle merken autos die hierna volgden ook naapers?
Apple moet goed het verschil zien tussen naapen en innoveren. Een product verbeterd zich nou eenmaal. Ik snap het wel... over een tijdje kijkt niemand meer naar Apple. net als Ford ooit eens de 1e auto fabrikant was :-) Verzonden van mijn GALAXY S2 -
@294
en als je belabberde support wil? Hoor je dan ook tot de doelgroep van apple? -
@293
Ik heb een prima ervaring gehad met de supportafdeling. Verder zie ik het probleem met de Appstore helemaal niet.
Maar daar gaat het jouw helemaal niet om!
Jij kunt niet accepteren dat iemand een andere keuze maak dan jij. Dat is het punt. Niet er omheen draaien. -
@295 Laten we daar maar de rechters hun werk laten doen ipv iemand met een Samsung bril op?
-
@292 Heb je de link wel bekeken? Het is heel specifiek beschreven wat de actie is waarop patent aangevraagd is.
-
@296
Support? Geen idee, in 20 jaar met een huis vol Appleproducten nog nooit nodig gehad. -
@295 " Verzonden van mijn GALAXY S2'
Je bedoeld vanuit jouw Ford Galaxy? ;-) -
@299 Ja zeer specifiek, toch hebben gebruikers van Windows Mobile bijna dezelfde handelingen kunnen ervaren ver voor dit patent is gefiled, ergo de validiteit van dit patent is niet onomstreden. Buiten dit vraagstuk zal de rechter moeten bepalen of deze unlock functie bij de Samsung telefoon inbreuk maakt op dit patent EN of dit zo ernstig is dat tot een verkoopverbod zou moeten worden overgegaan, ik denk dat in beide gevallen Apple weinig kans maakt.
@300 Prijs je gelukkig, ik heb hier bij mijn werknemer al verschillende Iphones richting onze provider moeten sturen omdat ze dienst weigerden. -
@300
puur geluk... maar ik heb ook een huis vol apple spul gehad en ben er gelukkig helemaal van af. Ik ben al een paar jaar clean zullen we maar zeggen.. -
@303
Waar had je dan support voor nodig? -
@247, hoe de nitifier er uitziet maakt niet uit, feit is wel dat er iets dergelijks al mogelijk was voor de iPhone voordat Android er was.
-
@270 Juist niet want je kan met Android juist veel meer dan met iOS zoals zelf apps ontwikkelen waar Apple zijn besturing zeer gesloten houdt is Android juist erg open en dat is een zeer significant verschil
-
@307
99,9% van de gebruikers wil dat helemaal niet :-) -
@307
Ten eerste zou het de gemiddelde gebruiker (zoals ik) een worst zijn of je voor een besturingssysteem kunt ontwikkelen, ten tweede is iedereen vrij om een app voor iOS te maken en deze ter goedkeuring naar Apple te sturen. Als deze vervolgens aan de voorwaarden voldoet komt deze gewoon in de App-store.
Maar (nogmaals); ik als consument stoor me juist aan de wirwar aan rommel in de Android-market. Juist dát was voor mij een reden om voor iPhone te kiezen. -
@307 Maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt: wat ontwikkel jij zoal?
-
@304
men heeft support nodig als dingen stuk gaan. En ja, ook apple spullen kunnen stuk gaan. Maar als dat dan zo is steken ze bij apple support nog net niet hun middelvinger op...
@309
"Juist dát was voor mij een reden om voor iPhone te kiezen." Heb je ook liever een gecontroleerde search engine? Zoals google in China? Als je fatsoenlijk de zoekfuncties leert gebruiken is het geen wirwar... -
@310
van Tinus weet ik het niet, maar ik ontwikkel apps die niet, voordat ik het aan vrienden kan geven, eerst door een stelletje idioten goedgekeurd hoeven te worden... -
@272 @276
'Vroeger' waren de bezitters van een Macintosh niet zo zuur als de generatie van tegenwoordig!
'Vroeger' werd je je nog door diezelfde mensen uitgelachen omdat je een Macintosh had en stonden ze zelf nog in de rij voor Windows 95!
'Vroeger' waren Macintosh bezitters nog echte pioniers.
'Vroeger' had je nog gewoon Classic MacOs.
'Vroeger' was een Mac/Apple nog geen 'statussymbool'.
'Vroeger' kon je een applicatie nog gewoon gratis downloaden voor je Mac nu moet alles via de Appstore en moet je er ineens voor betalen....
'Vroeger' kon je een Mac ook niet kopen bij de V&D of Dixons, toen moest je er nog het halve land voor door kruizen!
'Vroeger' had je gewoon een Mac en dat was genoeg....
'Vroeger' was alles eigenlijk beter..... -
@311
Support kun je ook nodig hebben als je niet weet hoe iets werkt, als je iets wil bestellen... etc.. Support is niet alleen voor als er iets stuk gaat.
Verder vind ik de vergelijking met een zoekmachine kant noch wal raken. Kwaliteitsbewaking is heel iets anders dan censuur (hoewel veel mensen dat verschil niet lijken te snappen).
Ik weet heel goed hoe een zoekfunctie werkt.
Maar dan nog ging het daar niet over; we hadden het over 'de gemiddelde consument'. Het lijkt me onzinnig dat je die doelgroep eerst een cursus 'zoekfunctie gebruiken' moet geven voordat ze weten hoe je de goede apps uit een market filtert. -
@272
God daar hebben we die zielige dooddoener weer. Ik kreeg bij het verlengen van mijn abo de mogelijkheid om te kiezen voor een iPhone 4S. Daarvoor moest ik 60 euro bijbetalen. Woehoe, ik weet niet wat jou definitie is van veel geld, maar ik vind dat absoluut niet een groot bedrag.
Ik hoef niets van Apple omdat ik hen niet nodig heb om mijn handje vast te houden en omdat er, gezien mijn persoonlijke voorkeuren, stukken betere producten op de markt zijn.
Nogal een kinderlijk argument om te denken dat iedereen die voor Android kiest dat doet omdat het goedkoper is. -
@313
Goed lijstje! :D
Met 1 kanttekening: Je kunt buiten de Mac-Appstore nog gewoon downloaden en installeren. De Appstore is meer een aanvulling (een soort online-sofwarewinkel).
Hopelijk blijft dat ook zo want ik vrees wel voor de toekomst van OSX.. Apple lijkt hiermee iets te veel de iOS-kant op te gaan, incl sandboxing.
Maar dat heeft natuurlijk bar weinig met een verbod op Samsung telefoons te maken ;) -
@315
Oh, zo bedoelde ik het niet, hoor :)
Het viel me alleen op dat er op NuJIJ erg vaak gezegd wordt 'ik kies voor Android omdat ik tegen Apple ben'.
Maar je hebt gelijk, dat stond er niet duidelijk, waarvoor excuses. -
Oh, wacht... Had ik het trouwens over goedkopere telefoons, #315 ?
-
@315, en heeft dat te maken met Apple of de rovers van providers????
iPhone 4S is goedkoper dan de iPhone 4 en toch betaal je bij een verlenging meer voor de 4S dan voor de 4 (bekenen met een 16Gb iPhone 4 eind 2010 en de iPhone 4S bij uitkomst oktober 2011). -
@315
THNX! ;-)
Laat ik één voorbeeld noemen: Growl, altijd gratis geweest....
idd het heeft niets te maken met het verbod op de Samsung telefoons maar ik wilde alleen op deze manier aangeven: "Waar hebben we het in godsnaam over!" Ik vind het het gewoon jammer dat de 'Apple-gedachte' van vroeger gewoon niet meer bestaat! (Think Different) -
Ik bedoelde natuurlijk: @316
THNX! ;-)
Laat ik één voorbeeld noemen: Growl, altijd gratis geweest....
idd het heeft niets te maken met het verbod op de Samsung telefoons maar ik wilde alleen op deze manier aangeven: "Waar hebben we het in godsnaam over!" Ik vind het het gewoon jammer dat de 'Apple-gedachte' van vroeger gewoon niet meer bestaat! (Think Different) -
@ #184:
Dan weet je gelijk waarom MediaMarkt kan beweren zo goedkoop te zijn. Hetzelfde geintje flikken ze trouwens met veel meer Apple-spul en bijvoorbeeld ook televisies die gewoon overjarig zijn. -
@320 Growl is geen App van Apple. Is een zogenaamde open-source App waarvan de ontwikkelaar gedacht heeft gezien de populariteit om daar nu een klein bedrag voor te vragen. Is dat nu in een keer de schuld van Apple. Kom op zeg!
-
@321
Met m'n laatste zin bedoelde ik meer mezelf :)
Maar jij hebt in ieder geval helemaal gelijk! Dat bedoel ik ook een beetje met mijn opmerking over OSX met iOS look (maar goed, ik ben er zelf ook ingetrapt... Heb een Magic Trackpad gekocht omdat dat zo lekker werkt met de gestures in OSX Lion...). -
@317 en #319
Ik richtte me aan de verkeerde, excuus, bedoelde #277 -
@307 Sorry, maar heb je je er wel eens in verdiept? Eigen apps ontwikkelen kan altijd, ook buiten de appstore om, voor eigen toestellen. Dat heet een developers licentie.
-
@311 Searchengine is standaard Google op iPhone (en daar is een hoop geld voor betaald), maar ook Yahoo! en Bing zijn in te stellen.
Het is geen China op iPhone hoor, je vergist je. -
Wat kan Apple toch zeuren!! Al dat geneuzel over parenten kom op zeg werk liever samen voor een betere mobile telefoon ervaring maar ja... het gaat om geld he alles draaid om geld
-
@328
In de zakenwereld gaat het inderdaad om geld.. Dat vind ik niet zo heel vreemd. -
@327 behalve als Apple het blocked, zoals bijvoorbeeld zaken als porno, dan is het net China. Wat was ook al weer dat Apple patentje om te voorkomen dat tijdens concerten de camera van de iphone zou werken, is dat al geimplementeerd, of heeft Apple toch afgezien van dat onzalige idee ?
-
33113 februari 2012 20:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@330, porno is gewoon te kijken op de iPhone, alleen er zijn geen apps te vinden in de appstore.
Maar begrijp sowieso niet waarom je zo nodig porno wilt kijken op een klein schermpje maar iedereen zijn voorkeur. -
@332 ik kijk porno op mijn jailbroken ipad2, veel groter scherm :) het gaat in deze natuurlijk niet zozeer om porno an sich, maar om het feit dat Apple blijbaar beslist dat er geen porno applicaties in hun store mogen worden verkocht, en dat er dus wel degelijk een vorm van censuur bestaat in het ios ecosysteem,
-
@328 Dus moeten ze hun business maar weg geven van jou ? Slim plan !
-
ze moeten aplle eens van de hele wereld verbannen.
stelletje gore oplichters bende meer is het niet -
33615 februari 2012 12:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
33719 februari 2012 13:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
Stijgers in Tech & Gadgets
Romney mikpunt van spot na blunder in app
Presidentskandidaat Mitt Romney heeft een...
14 uur 49 minuten geleden door Pardon_l*l_u_staat_op_...
Eerste test-iTV’s rollen van de band
Apple is begonnen met de productie van de...
1 dag 8 uur geleden door JasperKusters
Lumia 900 volgende week te koop in Nederland
De Lumia 900 van Nokia is vanaf volgende...
1 dag 12 uur geleden door degeneratie
LG komt in 2013 met 4K (Ultra HD) oled tv
LG heeft grootse plannen met OLED. Eind dit...
2 dagen geleden door Homecinema Magazine
'Ondersteuning Windows XP vijf keer...
De jaarlijkse ondersteuningskosten...
3 dagen geleden door zwart/wit
Best gewaardeerd
Sir Jonathan Ive, de man die Apple smoel...
Jonathan Ive. Of eigenlijk Sir Jonathan...
5 dagen geleden door Nader tot U
Lumia 900 volgende week te koop in Nederland
De Lumia 900 van Nokia is vanaf volgende...
1 dag 12 uur geleden door degeneratie
Patentoorlogen in beeld
De laatste tijd is het niet meer bij te...
7 dagen geleden door TheckMagazine
Facebook komt met eigen mobiel?
Volgens the New York Times hebben 'bronnen...
2 dagen geleden door TouchReviews.nl
FC Barcelona helpt bij donatie van 1...
Wereldberoemde voetballers moeten...
5 dagen geleden door akkers

