Apple heeft bij de Europese Commissie geklaagd over Motorola Mobility. Volgens het bedrijf houdt Motorola zich niet aan de zogenoemde FRAND-voorwaarden.
Sorteer op:
-
'Europese Commissie moet machtsmisbruik Motorola onderzoeken'
De pot verwijt de ketel... enzovoorts -
Jee gaan we weer
-
Waar klaagt apple niet over?
-
Let's get ready to rumble!
-
Apple klaagt
Apple klaagt aan ...
Met Apple krijgen (hebben?) we Amerikaanse toestanden. -
Apple mag blij zijn dat de EC (nog) niets tegen de 1 jarige garantie termijn van hun gedaan heeft(wet = 2 jaar min.)...over vertrouwen in je eigen producten hebben gesproken.
-
apple = macht van de arrogatie
wordt tijd dat ze op hun bek gaan. -
@6 and in the right corner international lawsuit champion..... APPLE!!!! and in the left corner , motorola and samsung!!
-
Jaaaaaaaa daar hebben we er weer 1
-
Kan ik ook een filter instellen op nu.nl? Ik zou graag alles wat over apple gaat niet zichtbaar willen maken.
-
Boooooring!
En nu de Apple fans en non Apple fans elkaar nog wat beledigen en ook dit berichtje kan weer worden bijgezet. -
@10 Des te meer mensen reageren op dit soort berichten, des te vaker zal je ze zien... Op dit moment bent u dus ook mede verantwoordelijk voor wederom een Apple topic...
Moet je eens kijken hoeveel mensen de reclames zien hier... -
Jeetje hoelang gaat het nu nog duren dat de 'Europese Commissie Apple gaat onderzoeken aangezien die ook regels aan hun laars lappen!
-
Nou, al die belachelijke bedrijven allemaal! Terwijl de ene gewoon veel beter is dan de andere. Maar nu koop ik nooit meer iets van een bedrijf meer, die willen alleen maar geld verdienen en niet mijn beste vriend zijn!
-
Klaag Klaag Klaag! Laten ze dat geld voor processen eens gebruiken om die idioot hoge prijzen voor hun producten te verlagen!!
-
Echt serieus. Wat een kinderachtig flutbedrijf.
Maar ga vooral zo door....met het graven van jullie eigen graf. -
@15 Waarom zouden ze?
-
@5
Zou je willen wijzen waar in de Nederlandse CQ Europese wet staat dat je recht heb op twee jaar FABRIEKSGARANTIE ?
Want dat staat nergens in de wet , tenzij jij dat aan de wet heb toegevoegd -
Sorry @5 moet zijn @6
-
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
-
@20 Motorola bedoel je neem ik aan?
-
Moet niks meer hebben van Apple,
Ze gedragen zich eigen echt als kleine kinderen.
Ze zijn echt triest! -
Ja hoor daar heb je dat k*t bedrijf weet.
Ga een andere planeet verzieken.... -
Nee de kat in dit verhaal is volgens mij Apple mijn mening als ze zeker zijn van bepaalde dingen, dan stap je naar de rechter. Maar Apple heeft niet alles zelf bedacht en dat gaat in de toekomst naar mijn mening zeer zeker een staartje krijgen.
-
@22 Meer bedrijven klagen elkaar aan hoor. Het is niet alleen Apple. Nu.nl weet dat over Apple het meest gelezen wordt, daarom zetten ze dat hier ook neer. Microsoft klaagt Google ook aan, maar dat zie je nooit verschijnen. Het boeit mensen niet.
Nu.nl in het vervolg deze soort zaken niet meer plaatsen a.u.b. -
Gisteren heb ik nieuwe oortjes gekocht bij de mediamarkt. De oortjes van apple zijn best ok. Maar omdat Apple iedereen aanklaagt (Ja andere bedrijven klagen terecht terug), heb ik toch maar voor de Philips oortjes gekozen.
-
@26 Philips gekocht ipv Apple oortjes is een gemiste kans...............
"Shure" oortjes zijn veel beter!
:-)))))
Sorry, grapje.
Er zijn zo zoetjes aan weinig originele reacties op dit soort berichten rondom Apple, patenten, aanklagen etc. meer te bedenken.
Maar ook Nu.nl kent deze mening al van meerdere reacties en het helpt niets.
Blijkbaar heeft Apple een hoog "lees- en reklameer", ehhh "reageer" gehalte.... -
@26 Ik kies gewoon wat ik het beste vind.
Wat zal het lastig worden om boodschappen te doen zeg... -
@6 en @13, geef mij eens een artikel uit het wetboek waarin staat dat een fabrikant 2 jaar garantie moet verlenen.
Fabrieksgarantie mag is niet verplicht. -
@29 ZIE HIER
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet -
Als je al de reacties leest over welk onderwerp dan ook besef je opeens hoeveel negatievelingen er in dit land wonen zeg ... Het zegt iets over mentaliteit van veel mensen, hoe staan ze in het dagelijks leven en in de maatschappij. Hopelijk is het een minderheid , ikzelf probeer altijd het positieve ergens uit te halen maar heeh
-
Maar heeeh , is mijn mening maar hoor .., wie ben ik
-
@30, dat gaat over de WETTELIJKE GARANTIE en niet over dr FABRIEKSGARANTIE.
-
@31
Je vindt dat iedereen erg negatief is, behalve jij. Wel eens van ironie gehoord? -
@32
Ja, wie ben jij? -
oh oh oh, wat heeft iedereen meteen weer een mening klaar over apple... begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind ook dat apple (en de rest!!!) af en toe over dingen zeiken die nergens over gaan. Maar als je het gevoel hebt dat je zelf meer moet betalen dan dat Motorola aan andere partijen vraagt dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je een onderzoek in laat stellen...
Maar ja, iedereen wil alleen maar zeiken over apple dus ga je gang :-) -
goede zaak, geen misbruik maken van essential patents en daar lijkt het heel sterk op.
-
Ik ben het volledig eens met de klacht. Als patenten volgens FRAND geleverd MOETEN worden mag de prijs niet afhankelijk zijn van het succes van een product. Volledig terecht dat die praktijken aangepakt moeten worden. Motorola is bezig met een vorm van afpersing die hun heel duur kan komen te staan. En wat alle Anti- en pro-apple mensen hier ook van vinden. Al deze mensen zouden hetzelfde doen als het een product van zichzelf betrof, dus probeer die bril eens af te zetten en dan eens naar de situatie te kijken. Over de rehtzaken, ja Apple start rechtzaken als er patenten geschonden worden, doet Samsunf en google ook hoor, ben daar maar niet bang voor. Verder lees ik veel dat er samsung componenten in Apple producten zitten, is helemaal waar, deze zijn echter alleen geproduceerd door Samsung volgens de specificaties van Apple, er zijn wel algemene chips hoor, maar die vallen nu juist onder de FRAND voorwaarden en daar heeft Apple vanaf dag 1 voor betaald. En ook voor de nummerlezertjes die denken dat een 1 Ghz chp sneller is dan een 900 Mhz, dat is complete onzin, de pipelining in de processor bepaald de snelheden, niet de kloksnelheid. Ik lees hier zoveel onzin altijd, iedereen weet het het beste en probeert elkaar te overtuigen van haar/zijn gelijk. Ik heb geen Iphone en ook geen samsung, gewoon een android htc met een verschrikkelijk klotebatterijtje erin...
-
@33 lees eerst even je vraag en beantwoord dan mijn reactie
daaruit blijkt dat de fabrikant minimaal twee jaar garantie MOET geven. -
@39, lees dan maar eens goed je eigen wijsheid, dat gaat over de WETTELIJKE GARANTIE waar de VERKOPENDE partij aan moet voldoen. Apple als FABRIKANT hoeft hier NIET aan voldoen zolang zij de fabrikant zijn.
Als je een product koopt via de online winkel van Apple of via de toekomstige officiële winkel van Apple dan pas zijn zij de verkopende partij en niet de fabrikant en dan moeten ze voldoen aan de WETTELIJKE GARANTIE.
Dus nogmaals geef me een artikel waarin staat dat een FABRIKANT 2 jaar GARANTIE moet verlenen. -
@39 Nee, de verkopende partij, de winkel of provider dus, moet 2 jaar garantie geven. Waar zij de kosten claimen is hun probleem. Bij Apple kunnen ze niet claimen en daarom proberen ze de klant aanvullende garantie aan te smeren. Apple Care wordt jou verkocht omdat de winkel niet zelf voor de kisten op wil draaien. Je wordt genaaid door de winkel, niet door Apple. Als je zo stom bent om er in te trappen natuurlijk.
-
Apple zet zichzelf negatief in het nieuws
-
@38 ++ Goed commentaar on topic, en zo hoort het!
-
@26
Beter had je sowieso geen Apple oordopjes gekocht. Ik vind apple producten meestal best prima hoor, daar niet van, maar die oordopjes zijn in no time stuk en zijn niet speciaal of zo. Kwaliteit oordopjes zijn die van sennheiser vind ik persoonlijk. -
ik zat er eerlijk gezegd op te wachten...
mijn mening is dit een logisch vervolg op de aanklachten en rechtszaken die er over en weer al gevoerd zijn en nog steeds worden, het zat er best wel aan te komen dat er "gepraat" ging worden over de patenten die motorola heeft, en die straks hoogstwaarschijnlijk in handen van google gaan komen.
(en dat staat geheel los van mijn eigen voorkeur btw, ik denk dat mn volgende telefoon namelijk weer een symbian gaat worden :P ) -
Apple die durft te spreken over machtsmisbruik. Bah!
Wij walgen collectief van Apple! -
@46 ik walg met je mee...
Wat een eng bedrijf is Apple zeg.. hele tijd met die rotpatenten aanvragen en aanklagen... maar in de tussentijd wel bijna dezelfde notificatie balk van android gebruiken en dan in iOS 5 ook de slide to camera gebruiken..
Google's antwoord op waarom ze apple niet keihard daarop terug aanklagen: that's not how we roll!
Kreeg steeds meer afkeer van Apple -
Apple valt weer in herhaling zoals in de jaren 80.
Toentertijd dat Steve Jobs Apple verliet waren ze in no-time kansloos (vrije val), Steve Jobs kwam terug en gelijk gingen de aandelen van $13,- naar $ 20,- in één dag. -
NU is de beste man overleden, maw Apple gaat ook stilaan dood...
-
Apple klaagt.........
Was ik toch bijna zover een Mac aan te schaffen.
Helaas Apple, wat een negatief imago hebben jullie je aangemeten. -
@48, Steve Jobs heeft nooit Apple verlaten hij moest weg.
Hij was trouwens tot zijn terugkomst nog nooit CEO geweest. -
Wat loopt Apple nu weer te janken, volgens mij doen zij zelf precies hetzelfde.
Ze moeten net als een anderen ook betalen voor patenten van een ander, zo gaat dat nou eenmaal in Europa, we zijn geen Amerikanen die Apple in alles maar gelijk blijven geven. Wat is Apple inmiddels een zielig bedrijf aan het worden. -
@50
Ga over op linux kost niks .
Is hardstikke goed .
En lekker snel -
Ben nooit een fruit eter geweest, maar van Apple word ik echt ziek.
-
Mensen dat aanklagen gebeurt door alle bedrijven. Enigste reden waarom Nu.nl dit onderwerp neemt is omdat het veel gelezen wordt. Veel berichten blijken bijvoorbeeld oud te zijn.
Nu.nl hou op met dit soort berichten -
pleurde die Appel maar ver van de boom
-
Rechtzaken zullen altijd blijven en als men denkt dat ze in hun recht staan, moeten ze zeer zeker naar de rechter stappen. Maar dat klagen bij de EU is gewoon Zielig. En persoonlijk denk ik dat ze dat ook niet te veel moeten doen want dan zijn ze zelf aan de beurt bij de EU.... want feit is dat ze zelf ook regels aan hun laars lappen.
Maar om het afpersing te noemen zoals in @38 gaat wel heel ver Apple betaald al jaren niet en ze zijn ook niet van plan om te betalen. Ze starten liever de ene rechtzaak naar de ander...en zetten patent 1,2,3 en ja maar door in tijdens de zaak. En het grappige is het unlock patent gaat nog een staartje krijgen voor Apple aangezien Google er nu ook 1 in handen heeft. -
Ik ben er nu echt aan het denken om alle apple producten de deur uit te doen. Wat een zielig bedrijf dat apple!!!!
-
6118 februari 2012 21:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
:D
-
Ik snap echt niet dat mensen ineens produkten van Apple gaan boycotten, alleen omdat www.nu.nl zin heeft om alles wat Apple doet online te zetten.
Dat je dagelijks shit over Apple leest betekend niet dat al die andere fabrikanten niet dagelijks in de rechtbanken zitten te vechten...
als ik bij NU.nl werkte zou ik ook zoveel Apple nieuws posten...het aantal clicks en reacties bij Apple topics zijn veel groter dan andere Tech topics..
Maar normaal gesproken zijn die rechtzaken dingen die op de achtergrond gebeuren..en wij als gebruiker niets mee te maken hebben..dus oordeel Apple gewoon op produkt en service..en niet op nieuws-uploads van een stagiaire bij Nu.nl -
Heeft Apple het voor elkaar dat in Duitsland Motorola haar toestellen niet meer mag verkopen vanwege inbreuk op slide to unlock van Apple.
Zit notabene Apple te zeiken dat Motorola haar macht misbruikt? Wat een enorme plaat hebben ze daar voor hun kop. Ja Motorola heeft dan toevallig patenten die onder FRAND vallen en Apple met slide to unlock niet. Het blijft niettemin bijzonder zielige krokodillentranen. -
Apple ... wie wil daar nog mee gezien worden
-
Je zou natuurlijk ook kunnen concurreren door betere producten te ontwikkelen, maar alles is tegenwoordig een strijd geworden om via de overheid de concurrent de hersens in te slaan.
-
Weinig inhoudelijks alleen kids die geleerd hebben wat in groepsverband te roepen, knap hoor! wow
-
Misschien moeten Google/Motorola Samsung en HTC ook maar eens bij de EU gaan klagen over Apple.
-
@68 Kijk die is leuk, op welke gronden dan?
-
Straks gaan ze nog een rechtszaak beginnen tegen mij omdat ik een peer eet i.p.v. een appel. Hierom heb ik gister Samsung Galaxy s2 white gehaald. F*** Apple.
-
@70 Jammer dat je je zakgeld nog niet gekregen had, anders had je een echte kunnen kopen.
-
Hahahaha apple .
Man niemand durft zijn appeltje meer te laten zien met of zonder bumper.... -
Quote uit Motorola Annual Report:
"We are currently defending such litigation in the ITC. The ITC cases brought by Microsoft and Apple asserting patent infringement will be resolved in the second and third quarters of 2012. If we do not succeed in such litigation, including in the Microsoft or Apple litigation, we could be required to expend significant resources to pay damages, to develop non-infringing products or to obtain licenses to the intellectual property that is the subject of such litigation, each of which could have a negative impact on our financial results."
Precies, dit gaat Google/Motorola nog een hoop centjes kosten als ze verliezen. -
Zoals ik in @14 al zei: deze hele discussie komt weer uit op:
Nou, al die belachelijke bedrijven allemaal! Terwijl de ene gewoon veel beter is dan de andere. Maar nu koop ik nooit meer iets van een bedrijf meer, die willen alleen maar geld verdienen en niet mijn beste vriend zijn!
Geen van die bedrijven is aardig mensen! Het enige wat ze willen is het geld uit jouw zak. Dus koop wat je wil en laat ze onderling maar rechtszaken aanspannen. -
Apple is Evil
-
Altijd bekvechten hiero bij de tech afdeling.
Owee als het over apple of Android gaat....
Eigenlijk ook wel leuk om te lezen hoe ze elkaar zitren af te zeiken : D -
Lawsuit episode 5967
-
@69 het moedwillig tegenwerken van de Concurrentie.
-
Moedwillig niet aanschaffen van een 3G licentie. Daar door zijn Samsung en Motorola veel geld mis gelopen.
-
En misschien ook nog effe een Quote uit de bio van Steve jobs onder de loep nemen. hij wilde koste wat het kost Android vernietigen. Omdat het volgens hun gejat zou zijn. De grootste dief is Apple zelf.
-
Nu staat er vaak onder berichtjes gestuurd door een Apple: sent by iPhone ... alsof het mij interesseert met wat voor toestel een SMS gestuurd wordt. Ze doen dat denk ik omdat ze trots zijn dat ze een iPhone hebben.
Het wordt pas echt leuk als zij door deze berichten niet meer trots zijn om een apple te hebben. Dat anderen onder hun smsjes zetten: Not sent by iPhone. -
ik heb 3 apparaten met Android en dat bevalt me beter dan iOS. En dit zou ik niet zeggen als ik iOS niet geprobeerd had.
-
@79 en 80
Volgens mij is hier motorola de foute partij door niet aan de FRAND voorwaarden te voldoen en is in deze zaak niet apple de foute partij. Die constateren dat er niet aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan dus dienen een klacht in (geen eens een rechtszaak). -
mag ik oftopic even zeggen dat het logo van Motorola echt cool is, tks.
-
En ze klagen maar aan!
-
@83 Apple is vanaf het begin al fout bezig ze maken gebruik van technologie zonder dat ze daar een licentie voor hebben aangeschaft. En zelf doen ze moeilijk over een horizontaal geplaatst speakertje in de tablets van Concurrenten.
-
@78 en @79 Die is lollig, iedereen mag anderen aanklagen, ook jij! Als voorbeeld even Motorola/Google, die een slag gewonnen heeft enkele weken geleden. Ze eisen een verkoopverbod en moeten daarvoor wel 100 miljoen euro storten om gederfde inkomsten te compenseren als ze toch verliezen in hoger beroep.
Ze doen dat er er komt een verkoopverbod welke vervolgens tijdelijk afgekocht word door Apple. Het gebeurt beide kanten op dus en geld is de borgstelling tegen schade als het ongegrond blijkt te zijn. Je concurrenten dwars zitten mag dus.
Dat Motorola/Google hier FRAND patenten voor inzet is onrechtmatig, althans, die klacht leggen ze neer bij de EC. Laat die dus maar met een uitspraak komen. -
Apple is gewoon een achterbaks kut bedrijf meer kan ik er niet van maken. Als ze hun zin niet krijgen dan gaan ze concurrenten aanklagen en klagen bij de EU.
-
@86 Noem eens een voorbeeld dan? En kom dan niet aan met de 3G patenten waar Qualcomm al die licentiegelden voor betaald heeft, dubbel betalen hoeft dus niet.
-
@87 noem jij 2.25% van de opbrengsten veel? want dat heeft motorola aan Apple gevraagd voor de licentie.
-
@88 Het gaat erom dat het spel volgens de regels gespeeld wordt, is dit niet het geval dan mag je klagen toch?
-
@90 2.25% van wat?
-
Pfff, laten die bedrijven nou eens gaan doen waar ze goed in zijn: producten maken en ophouden met zeiken over patenten, vormen van tablets, airbooks, look-a-likes en wat al niet meer. Weet dat wij als consument uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen.
-
Sppel heb altijd wel iets te klagen.
Iklaag zouden ze moeten patenteren.
Wat een ongelooflijk zeikbedrijf is dat appel gebeuren.
Ik verklaar iedereen die zo een out of date apparaat heeft tot HET klaag ras.
Ze kunnen het gewoon niet uitstaan dat ze aan alle kanten voorbij gestreefd worden. In de plaats van hun apparatuur te verbeteren gaan ze klagen en andere (betere) apparatuur afzeiken.
How low can you go.
T wordt echt tijd dat het iklaag ras zich tegen de ileider keert en het regime ten val brengt.
Verstuurd van ..... geen idinges -
@93 Ben benieuwd hoe je zelf reageert als je zelf veel geld in ontwikkeling van je product gestoken hebt en de concurrent gaat precies hetzelfde maken zonder dat ontwikkel geld er aan te besteden. Hij maakt lekker winsten ten koste van jou.
-
En wie is nu de rotte apple
-
Weetje waarom al die Apple producten zo duur zijn? Omdat Apple zoveel geld verliest aan rechtzaken! :)
-
@92
2.25% van de verkoopprijs van de 3G producten van Apple.
http://www.nu.nl/internet/2736672/google-noemt-... -
@83 je leest niet goed er staat duidelijk dat Apple ze verdenkt en onderzoekt of het Zo is er staat nergens dat Apple dit weet dus hoe kan jij nu vertellen wie fout zit.
-
Eerlijk gezegd vind ik 2,25% van de verkoopprijs niet meer dan redelijk. Alleen Apple vind het te duur. Apple wil er zo goedkoop mogelijk aankomen daarom hebben ze bij de EU een klacht ingediend.
-
Jammer dat iedereen zo haatdragend is dat ze niet meer objectief een stukje kunnen lezen. Als het waar is wat hier staat (wordt nog onderzocht) dan probeert Motorola op een zeer laaghartige manier flink te verdienen aan het success van Apple.
Verder heeft iedere technologie-gigant duizenden patenten, en honderden rechtszaken lopen, allemaal nodig omdat je anders binnen een mum van tijd door je concurrent de nek omgedraaid wordt. En als je patenten hebt, ben je verplicht deze te verdedigen, anders worden de ongeldig.
Het spel is smerig maar iedereen is verplicht deel te nemen. -
@100 2,25% van verkoopprijs is niet redelijk. Dit houdt in dat er onderscheidt is tussen fabrikanten qua licentiekosten. FRAND staat voor Fair, Reasonable en Non-discriminatory en houdt onder meer in dat bedrijven geen onderscheid mogen maken tussen verschillende fabrikanten bij het verstrekken van licenties op hun patenten. Apple heeft dus wel degelijk een punt en dit gehonoreerd wordt mag Motorola/Google een groot bedrag reserveren op hun balans ter compensatie (miljarden).
-
Hey Apple gaat stoeien met Google..interessant...
-
Vandaag at een meisje een appel tijdens de carnavalsoptocht. Ik heb Apple gebeld en deze ondernemen direct actie.
-
En wouter 1971 heeft zojuist zijn 17.334e pro appel reactie geplaatst.
-
Hoeveel mensen kent iedereen die een Motorola toestel gebruiken in de EU?
-
@105 En frankje4422 heeft zichzelf voor de zoveelste keer een plusje gegeven...proficiat hoor!!! En nu weer inhoudelijk he...onee daar snap je niks van he.
-
Wat wordt de volgende rechtzaak van Apple. Dat ze patent heben op het achterlichtje van mijn fiets en daarmee Gazelle gaan aanklagen?
-
Apple die zogenaamd Miljarden spendeert aan het bedenken van een functie "slide to unlock" is dus wel toegestaan om andere merken van de markt af te dwingen. Maar als een bedrijf zijn energie liever toewent om te zorgen dat we fatsoenlijk kunnen bellen mag niet eens meer een prijs voor vragen.
-
Gewoon openheid op patenten die standaarden vastleggen. De eerste onderhandeling is dan natuurlijk wel het belangrijkst om het meeste eruit te slepen, maar dan is het daarna wel voor elk bedrijf gelijk op basis van stuksprijs.
-
@95 Inderdaad, er zullen wat dat betreft heel veel bedrijven niet in hun nopjes zijn. Met Apple dan. Zij doen het werk en onderzoek en Apple gaat er met alle credits vandoor, maar blijkt zelden tot nooit de innovator. Maar ja, maak dat een Apple gebruiker maar eens wijs. Die danken soms het wiel nog aan Apple.
-
@109 slide to unlock is toch wel even van een hele andere orde dan 3G he? Slide to unlock is innovatief. Nooit zou je zoiets geniaals zelf bedenken. Het heeft de wereld en onze denkwijze verandert. 3G is marginaal, goedkoop en van plastic, heb je niet nodig. Toch?
-
appel stop met janken en ga eens giede telefoons maken
-
Wat kan apple toch zeiken zeg
-
Haha...ik beleef zoveel lol aan alle reacties hier van mensen die Apple bashen met woorden als crimineel, zeikbedrijf, rotte appel en weet ik wat niet meer. Verdiep jullie nou eerst eens in de tekst wat er staat. Apple heeft het vermoeden dat ze voor een FRAND patent meer moeten betalen dan andere fabrikanten. Daarom heeft Apple bij andere technologiebedrijven inzage gevraagd omtrent de kosten die zij betalen voor deze technieken. Of Apple hier inmiddels inzicht in heeft gekregen is voor niemand van de reageerders hier bekend maar de algemene reacties hier doen anders vermoeden. Op het moment dat een bedrijf een klacht in dient bij de EC moet er een gegrond vermoeden bestaan wat deze klacht rechtvaardigt zoals inmiddels het onderzoek wat naar Samsung loopt. Dus laten we eerst maar eens afwachten wat de resultaten van deze onderzoeken zijn voordat we een oordeel vellen over welk bedrijf dan ook.
Zoals hier valt te lezen kan Apple niets goed doen in de ogen van veel reageerders. Nu is Apple een zeikbedrijf omdat ze opkomen voor kosten die voor ieder bedrijf gelijk moeten zijn volgens FRAND. Op het moment dat Apple zoiets zou doen dan wil he niet weten wat er dan gezegd wordt alhier, crimineel kutbedrijf, oplichters en meer van dat soort zaken.
Ik lees wel eens in diverse fora dat Apple gebruikers uitgemaakt worden voor het aanhangen van een religie en dit met hand en tand verdedigen maar gezien de reacties alhier begin ik toch echt het tegenovergestelde te vermoeden. De Apple gebruikers reageren over het algemeen op een nette manier (een enkele hooligan daar gelaten) maar het meeste wat ik hier lees zijn toch echt alleen maar reacties die redelijk hersenloos en met het nodige onderbuik gevoel geschreven zijn! -
Vandaag nog geen aankondiging gezien van een nieuwe rechtzaak door apple. Er is hopelijk toch niet iets gebeurd met de juristen aldaar.
-
Tijd voor een volledige boycot op apple producten (hoef ik geen moeite voor te doen aplle komter niet in bij mij)
-
Apple klaagt, Apple sued, Apple verbied ... En ondertussen alleen met slappe updates komen. Hun image is in elk geval al naar de filistijnen ...
-
Je gaat je inderdaad afvragen waar het innovatieve competitieve bedrijf is gebleven. Apple begint een beetje te lijken op het verwende ziele pietje uit de klas dat zijn zin niet krijgt.
-
Apple is rotzooi ik heb in het verleden wel eens van die rommel gehad maar was zo naar de knoppen nu heb ik een motorola en dat is veel beter.
Bovendien Apple moet niet zeiken dat 3G en umts is door anderen ontwikkeld en aangezien apple daar ook gebruik van maakt moet apple maar verboden worden net als het feit dat ze rechthoekig zijn dat soort telefoons waren er al eerder dan die rommel van apple touchscreen was er ook eerder dan dat apple daar gebruik van maakte.
Kortom het is Apple wat verboden moet worden maarja die kopen gewoon wat rechters om want wie wil geen 10 tot 50 miljoen op zijn bankrekening. -
@115 ++ Helemaal eens. De anti Apple fans, welke ik voornamelijk bestempel als jaloers en vol afgunst, zijn veel feller in de Apple draadjes dan de pro-Apple's. Als je er zelf het geld niet voor (over) hebt, moet je vooral pretenderen dat dat andere product niks is, dan voel je je lekkerder blijkbaar. Het onderwerp hebben de El Cheapo's ook niks zinnigs over te melden want dat is veel te moeilijk voor ze. Min maar raak, de waarheid is hard.
-
@121
Waarheid is dat mensen als jou een product beslissen op basis van een prijskaartje + merk.
Bijvoorbeeld met de populaire dure headphones "Beats By Dre", Prijs: €200 - €500.
Ze hebben een kwaliteit van een €50 headphone maar mensen betalen massaal 4x - 10x voor de rode B en mooie design.
Je kan vinden wat je wilt, maar ik verbaas me dat er zo veel mensen graag veel geld willen uitgeven voor zogenaamde "dure mooie populaire" elektronica. Die volgend jaar mooi antieke, outdated zijn.
Voornamelijk jongeren die slachtoffers zijn van dat ze altijd de duurste merk spullen willen, maar mannen met leeftijd van 41 die ook prijs/merk-geil zijn ... pfff... k'mop je bent te oud om door zo iets te laten manipuleren.
(no insult intended) -
@121 goh, alle mensen die kritisch zijn tov Apple en co zijn dus jaloerse sloebers. Interessant en goed onderbouwd weer, zoals we van je gewend zijn.
Ik kan alleen over mijzelf spreken, maar ik kijk kritisch naar diverse onderwerpen, net als de partij die jouw politieke voorkeur lijkt te hebben. Maar goed, wat weet ik er ook van? Ik ben maar een achterlijke bleekselderijvretende sloeber vol afgunst. -
@102 ken jij het percentage wat motorola aan de andere telefoon fabrikanten vroeg? Waarschijnlijk niet. Dus kan je niet weten of die 2,25% die ze aan apple vroegen eerlijk is.
-
We kopen gewoon Samsung en gebruiken Apple voor de dorst.
-
Maak je toch niet zo Sapple ik krijg hiervan een Slapple.
-
@124 Jammer dat je niet op de hoogte bent. Dat wil men vragen aan iedereen zie brief:
http://www.scribd.com/doc/80976133/12-02-08-Goo...
En dat maakt het oneerlijk want op basis van verkoopprijs een licentieovereenkomst sluiten is in strijd met het Non-discriminatory begrip.
Dit omdat in elk toestel dezelfde techniek zit maar er wel andere licentie prijskaartjes aan hangen.
artikel: "FRAND staat voor Fair, Reasonable en Non-discriminatory en houdt onder meer in dat bedrijven geen onderscheid mogen maken tussen verschillende fabrikanten bij het verstrekken van licenties op hun patenten."
Apple laat nu ook uitzoeken wat andere fabrikanten eerder betaald hebben voor deze licenties en vandaar heeft men een groot probleem als het blijkt dat Google/MMI misbruik maakt van deze patenten.
Zo groot zelfs dat ze er melding van maken in hun eigen financieel overzicht. -
Steven Jobs is tocht dood, dus Apple zal straks wel instorten denk ik.
-
@81 Mensen met een iPhone of iets dergelijks van Apple, zetten dat: Send by iPhone er niet zelf achter, dat gebeurt automatisch. Eigenlijk stuur je ook reclame mee.
-
@102 een percentage maakt juist geen onderscheid tussen afnemers van je patent. Als Apple het gerechtvaardigd vindt om een hoge marge (lees opbrengst) op hun produkt te nemen, moeten ze Motorola meer betalen. Het komt mede door het patent van Motorola dat zij hun product kunnen maken en dus geld kunnen verdienen. Daar komt bij dat 2,25% rond de €10 zal zijn, hetzelfde dat door Android gebruikers betaald wordt aan Microsoft voor het gebruik van patenten. Het zou juist onrechtvaardig zijn als een andere fabrikant €10 zou moeten betalen over een toestelletje van €100 en Apple maar €10 over een toestel van €600.
-
@130 We zullen zien, volg de patentenblogs maar.... fosspatents bijvoorbeeld.
-
@7 Het wordt tijd dat JIJ op je bek gaat !
Oh, dat gebeurde al toen je je Samesung kocht ! Goh, wat sta je voor aap met zo'n goedkope afbraak kopie ! -
2,25 % is diefstal !
Ow... Altijd lastig, percentages... Vooral voor de zielloze Droids hier ! -
@16 Apple graaft eigen graf ? Een aandeel kost nu meer dan 500$ ! Met andere woorden; dat is al snel een stuk meer dan er aan jouw uitvaart besteed zal worden !
-
@60 Doe maar. Maar dan wel echt doen dan hè, vandaag nog ! Plaats je even de link op Marktplaats ?
2,25 % Vragen voor FRAND-patenten is diefstal. Maar helaas komt dit jouw botte hoofd niet binnen. -
@130 Dat is nog eens een briljante redenatie !
Laten we in het vervolg bij duurdere restaurants 40% meer BTW betalen. Waarom ? Gewoon, omdat ze beter en dus duurder zijn. -
13719 februari 2012 18:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@132 tot en met @136 , en opgelucht? Gaat het weer een beetje? Alle frustraties er weer uit?
Kop op kerel, het gaat maar over gadgets! Niet levensbedreigende dingen. -
@136 En de volgende stap is alle onderdelen niet per stuk betalen maar ook als % van de verkoopprijs. En laten we straks de telecomboeren ons niet laten belasten voor een vast bedrag per minuut maar als % van de toestelprijs of zelfs: je salaris. Dus hoe duurder het toestel of hoe hoger je dalaris hoe meer je moet betalen per minuut.
En als laatste stap betalen we straks geen 2,50€ meer voor een biertje in de kroeg maar gewoon als % van je salaris. Das het meest eerlijke voor iedereen. Is een salarisverhoging ook niet meer interessant ;-)
Kortom: idioot voorstel -
@137 , wie heeft nujij verlaten?
-
Google vraagt aan iedereen 2,25% als jij je product dan duur verkooptmoet je ook meer afdragen.
-
@141 En dat is dus in strijd met Non-discriminatory. Want iedereen betaalt dus verschillende bedragen voor hetzelfde en dat is concurrentievervalsing.
-
@136 Zitten slapen op de basisschool? Jouw voorbeeld slaat nergens op, BTW is al een percentage, dus betaal je automatisch meer voor een duurdere maaltijd.
-
@141 Ze mogen zeer hoogstwaarschijnlijk geen 2,25% van de complete verkoopprijs van het product vragen. Zulke FRAND-bedragen gaan vrijwel altijd over de prijs van het onderdeel. De chip is degene die het patent gebruikt en daar moet de licentie over zijn. Zelfs dan is 2,25% waarschijnlijk nog vrij veel, omdat er met zulke technieken tientallen patenten zijn die gelicenseerd moeten worden.
Trouwens is in dit geval Qualcomm, de chipmaker, het ook met Apple eens dat ze niet eerlijk worden behandeld. Apple heeft de chip bij hen gekocht, zij hebben een licentie en dus vinden ze allebei dat de licentie al gedekt is. Of dat uiteindelijk ook echt zo is of dat Apple alsnog een licentie moet afnemen van Motorola is de vraag, maar het lijkt erop dat Qualcomm en Apple een goede zaak hebben. De EU zal binnen enkele weken vrijwel zeker bekend maken dat ze dit gaan onderzoeken in een antitrustzaak. -
G3, is dat niet net zo gangbaar als afgeronde hoeken en unlocken door te schuiven over het scherm? Samsung moet zijn spullen uit de schappen halen, maar Apple heeft recht op het kopen van een licentie.
Ik zou persoonlijk ook de hoofdpijs vragen aan Apple als ze iets van mij moesten hebben. -
@145 Hoevaak moeten mensen iets tikken voor het begrepen wordt? Afgeronde hoeken of schuiven over een scherm is iets wat je anders kunt regelen en valt dus niet onder FRAND. Een fabrikant moet in dat geval gewoon iets maken wat daar niet op lijkt of niet gebruik van maakt van die schuifbeweging.
Bij FRAND patenten zoals 3G patenten, kun je niet om dat patent heen en kan je dus anders geen 3G apparaat maken. Dat is essentiele techniek en valt onder FRAND.
De hoofdprijs vragen kan dus niet, al probeert men het nu wel en daarom is dat een antitrust zaak. Motorola/Google heeft zelfs specifiek een brief gestuurd aan Qualcomm dat de door Qualcomm aangeschafte 3G licentie op een zeker moment niet meer voor Apple zou gelden en dat klopt natuurlijk van geen kanten. Qualcomm heeft ook laten weten daar niet op in te gaan. Er worden dus vreemde spelletjes gespeeld door Motorola/Google.
Lees fosspatents blog maar. -
@143 Ik denk dat jij zelf helemaal niet naar school bent geweest want je kunt niet eens lezen !
@130 heeft het ook over een percentage en pleit voor een hoger door Apple te betalen percentage.
Wie zit hier nu niet op te letten ?
Of is jouw enige taak hier om flame en haat te plaatsten ? -
@147 Je weet klaarblijkelijk niet alleen niet wat percentage inhoudt, begrijpend lezen kun je ook al niet. Daarnaast beticht je mij van flamen terwijl jij diegene bent die hier ordinair aan het schelden is. Maar goed, dat is logisch, ik begrijp nu dat je op diverse vlakken op de basisschoolleeftijd bent blijven hangen.
-
appel moet zich bezich houden met maken en updates en maken van apps en niet rechtszaken beginnen
-
Ik dacht dat Apple steeds zelf dingen bedacht die nog niemand anders had bedacht?
Dat ze innovatief waren en de andere producenten alles van Apple kopieerden en nadeden?
Nou blijkbaar niet.
Anders liepen ze niet te janken dat ze niet gebruik kunnen maken van andermans techniek. -
Dan kunnen ze meteen even kijken naar Apple's patenten en hoe ze daar mee omgaan.
-
@95: Het gaat in dit geval nog wel een stapje verder. Apple gebruikt niet alleen technologie van anderen zonder ervoor te betalen, maar ze bestokende concurrenten van wie ze technologie gejat hebben ook nog eens met onzinrechtzaken over ronde hoeken en patenten op aantallen vingers die tegelijk gebruikt worden. Ik kan me goed voorstellen dat bedrijven als Samsung en Motorola kotsmisselijk worden van het gedrag van Apple.
-
@150: Als u dat dacht heeft de marketingafdeling van Apple iets te veel vat op u gehad. Appel was vroeger enorm innovatief en heeft heel dingen bedacht, geïntroduceerd en verfijnd. Dingen waar we dagelijks gebruik van maken. De afgelopen jaren is Apple echter verworden tot een bedrijf dat technologie van anderen samenvoegt, laat assembleren, koppelt aan allerlei restrictieve en dure diensten en met een forse marge verkoopt.
Voor de aandeelhouders van Apple is dat leuk, want juist aan die diensten is enorm veel te verdienen. Voor de consument die erg vatbaar is voor marketingpraatjes (zeg maar de mensen die BOSE producten kopen en denken dat ze heel goed zijn) ook, want hij krijgt een gelikt uitziend apparaat dat duur was en waar veel reclame voor is gemaakt, dus het zal ook wel heel goed zijn. Voor de consument die op zoek is naar goede technologie en veel mogelijkheden is het minder, omdat Apple zelf niet meer op die behoefte inspeelt, maar wel met allerlei rechtzaken de producten van concurrenten die dat wel doen duurder maakt.
Stijgers in Tech & Gadgets
Waar staat de S voor bij iPhone 4S?
Tijdens de D10 Conferentie sprak Apple CEO...
12 uur 5 minuten geleden door TouchReviews.nl
Eerste test-iTV’s rollen van de band
Apple is begonnen met de productie van de...
1 dag 8 uur geleden door JasperKusters
Review: Galaxy S III op bijna elk vlak...
De Galaxy S III van Samsung moet de...
1 dag 13 uur geleden door stefanasselt
Facebook komt met eigen mobiel?
Volgens the New York Times hebben 'bronnen...
2 dagen geleden door TouchReviews.nl
Geheime backdoor in Chinese hardware ontdekt
De bewering van veel inlichtingendiensten...
2 dagen geleden door Groninger Marxist
Best gewaardeerd
Sir Jonathan Ive, de man die Apple smoel...
Jonathan Ive. Of eigenlijk Sir Jonathan...
5 dagen geleden door Nader tot U
LG-scherm 'beter' dan Retinascherm van Apple
LG heeft een scherm in handen met een...
1 dag 13 uur geleden door ronuitzaandam
'Ondersteuning Windows XP vijf keer...
De jaarlijkse ondersteuningskosten...
3 dagen geleden door zwart/wit
Draw Something top 10 week 22
We hebben weer de beste Draw...
1 dag 10 uur geleden door TouchReviews.nl

