AMSTERDAM – Nu de komst van de iPad 2 officieel is, proberen honderden mensen via Marktplaats van hun ‘oude’ iPad af te komen.
Sorteer op:
-
...wat een onzin, waarschijnlijk stonden er altijd al veel te koop op Marktplaats. Je kunt er ook een krijgen bij een tel. abonnement ofzo en er dan gewoon van af willen. Echt weer typisch dit.
-
@1
Nou, ik keek net even op MP, maar ik zie er toch echt wel tientallen..
Ik heb ook een "oude" ipad, maar ik vind het wel prima, ik hoef niet zo nodig een paar camera's erbij.. -
iPhone, iPad.... iZooi! Altijd weer die gehypte rommel van Apple. Dat mensen nu nog niet door hebben dat het enige wat Steve Jobs c.s. doen is de mensen opzwepen om telkens nieuwe gadgets te kopen, waarvan de omloopsnelheid steeds hoger wordt. Lekker voor het milieu, met al die zeldzame metalen die er in verwerkt worden. Duurzaam produceren en Apple? Water en vuur!
-
ja, dat krijg je als je zó 'gadgetgeil' bent en geen beetje geduld hebt.
-
Grappig eigenlijk, dit zou wel eens een signaal kunnen zijn dat de tablet markt helemaal niet zo groot is.
Overigens ben ik het wel met Nu.nl eens, er zijn meer plaatsen waar 2e hands Apple spul aangeboden word. Sinds de eerste geruchten over de iPad2 werden daar steeds meer iPads aangeboden. -
....vroeger kon je een nieuwe processor kopen en maakte je van je 386-er een 486-er, probeer dat maar eens bij een iPad :-)
-
Ik wacht wel op de iPad 3. De iPhone 1 & 2 waren immers ook ruk
-
Hahaha, typisch voor de kerkgangers van Apple, die willoze slachtoffers van de gadgetdictator, die kritiekloze consumenten die als PacMan alle Apple-rotzooi voor zich wegcrunchen...
Na hysterische keynotes door de voorganger rent men hysterisch te hoop om zo'n ding te kopen en nu wordt er massaal geleurd met het ding omdat de gadgetdictator heeft gezegd dat je nu hysterisch een iPad 2 moet kopen.
Apple-fans? Voer voor psychologen. Seriously. -
@3 ja inderdaad! en dan te bedenken dat de EU wat wil doen aan het milieu door een standaard in te voeren voor telefoon-opladers. Als ze apple nou zouden verplichten om de ipads universeel programmeerbaar te maken (net als een pc dus), zonder rooten, dan zouden de ipads heel wat langer meegaan, en zouden er heel wat meer mensen plezier aan kunnen beleven. Maar ja, het is nu gewoon crippled zooi.
-
Pas op: Hip zijn kost geld
Los van het feit dat ik absoluut niet onder de indruk ben van of iemand veel gadgets heeft of niet. Leuk apparaat, dat wel, maar voor die prijs kan je een hoop andere leuke dingen doen. Maar zoals altijd geldt ook hier: Wat de gek er voor geeft. En met Apple is dat relatief veel. -
De I-pad 3 krijgt eindelijk Flash.
massaal I-pad 2 verkopen. -
En inderdaad, deze Amerikaanse gek Jobs, die jullie Apple-fans het koopgedrag dicteert omdat jullie willoze koopinstrumenten zijn, trapt op het milieu, de aarde en het nageslacht. Te meerdere glorie van hemzelf schijt hij letterlijk op het milieu.
Meneer Gates daarentegen, heeft er een dagtaak aan om zijn miljarden aan goede doelen weg te geven. Dat wil ik hier even dringend memoreren omdat er niks aan af te dingen valt. Heerlijk. -
Inderdaad. Wat mooi gezegd: het is "crippled zooi." Het feit dat de Apple-volgelingen dit maar niet willen inzien is het intrinsieke bewijs van hun mentale blind- en doofheid. Of noem het gewoon "oerdom."
-
Oh ja, en denk maar niet dat je oude ipad nog lang mee gaat. apple gaat straks het OS updaten, en na een paar updates zal je oude ipad gewoon zo traag zijn als dikke stront. Zo gaat dat gewoon in de commerciele wereld. Maar ja, dat vinden de apple kerkgangers niet erg, want die hebben liever een dienst, in plaats van een bezit, ze weten het alleen niet.
-
Mooi dat ik even gewacht heb, en jammer voor mijn vriendjes die afgelopen maand zo'n ding kochten. Doe het OF meteen, of wacht er een jaar mee, maar ga niet een half jaar twijfelen om er dan een veel te duur aan te schaffen.
-
@10 je bent niet hip met een apple, want iedereen denkt: ha, daar heb je weer zo'n meeloper zonder hersenen. Apple spullen zijn de nieuwe zwarte-kousen.
-
Hahahaa, twop begrijpt het helemaal en verwoordt het erg prachtig, vind ik.
-
@14 Overigens zal de oude heus nog wel lang meegaan, de iPhone 3G van mijn vrouw doet het na een kleine 3 jaar ook nog uitstekend. En updaten is een keuze, geen verplichting. Net als met computers kun je misschien niet de laatste applicaties gebruiken, maar hij blijft het zeker goed doen hoor.
@6 Verkeerde vergelijking. Probeer maar eens een processor te vervangen in een telefoon, lukt je ook niet. Draagbaar moet klein zijn. Desktop moet juist flexibel zijn. Zie daar het verschil. -
@16 Het enige 'probleem' met Apple is de prijs lijkt me. Dus als je het goedkoop weet te bemachtigen is er toch niets mis mee. Zoals jij het verwoord ben je net zo erg als de fanboys. Jij bevestigt de hype alleen maar. Ik kijk naar de inhoud.
-
@19 lees mijn andere commentaar in deze thread maar eens. (#9,#14)
-
wie is er nu zo gek om een ipad 1 te kopen als hij over een maand een ipad 2 kan kopen voor zo'n 100 euro meer.
ik vind de prijzen op marktplaats nog erg hoog. dat noem ik geen uitverkoop. -
@18 De G3 van jouw vrouw mag dan al 3 jaar oud zijn, er zijn ook mensen die anderhalf jaar geleden een 3G kochten vlak voordat de 3GS uitkwam.
Dan heb je een telefoon die nu dus al als vintage de boeken in kan want reken er maar op dat om allerlei redenen van downwards compatabilty geen sprake zal zijn. Apps zullen aangepast worden aan de laatste iOS versie en dan zul je zien dat je al snel geen apps meer kunt kopen.
Aangezien Apple ook de enige toegangspoort is tot die Apps zou het mij niet verbazen als ze onder het mom van " de beste ervaring" App bouwers gaan dwingen te upgraden.
Ja tuurlijk , je telefoon blijft gewoon werken maar je koopt hem natuurlijk niet met de wetenschap dat je hem binnen 2 jaar af moet schrijven omdat er dan weer iets nieuws is en jouw apparaat in de steek gelaten worden als het gaat om Apps en andere ondersteuning.
Hetzelfde lijkt ook te gaan gelden voor de nieuwe versie van OSX die nu ook een aantal van de Intel Macs tot het niveau vintage zullen verlagen. Leuk voor de mensen die zo moedig waren te geloven in de stap naar Intel en een Intel Mac kochten met alle overgangsprobleme op de koop toenamen.
Die first movers zouden wel eens wat anders kunnen gaan kopen dan Apple en dan is Appl evan zijn sexyness af, wie wil er dan nog met zo'n gestroomlijnd ding rondlopen ?
Overigens maakt Nokia die fout volgens mij ook door over te stappen op WIn7 mobile en onderhand Meego en ^3 al af te schrijven.
Geen ontwikkelaar gaat daar natuurlijk nog iets voor ontwikkelen.
Als Android straks het enige besturingssyteem is dat zxorgt voor lange compatabliteit zonder nieuwe ontwikkelingen (teveel) tegen te werken dan voorzie ik dat Android straks de dominante marktpartij gaat worden en Apple en andere eigenwijzen zullen degraderen tot randverschijnsel. -
Allemaal de iPad afzeiken veelal op basis van emotie, jaloezie?!
Ik denk dat de iPad 2 een verbetering is maar functioneel gezien is er geen reden om de iPad 1 te ditchen voor iPad 2 (tenzij je ermee gamed). Dat sommigen de laatste gadgets willen hebben is overigens wel hun goed recht.
Apple producten staan er ook om bekend heel milieu vriendelijk te zijn. Het milieu verbeteren we niet door producten allemaal de standaardiseren (communisme) daarmee stopt alle innovatie en met die mindset waren we nog steeds naakte oermensen zonder gereedschappen geweest. Juist door te innoveren en producten 100% recyclebaar te maken kan de vooruitgang door gaan zonder de aarde uit wonen.
Bovendien zullen al deze iPad 1's snel een andere eigenaar vinden en dus niet bij het vuilnis belanden zoals zoveel pc gadgets! De markt wordt dus groter ipv kleiner. Ook is de iPad vaak een pc vervanger, dat betekend dat er minder logge pc's nodig zijn en bovendien zijn de iPad zeer energiezuinig (25 watt/pu) -
@20 Gelezen, maar toch bestrijd ik dat (op zijn minst ten dele). Die universele oplader, tja, ik hoor er veel over, maar toch heb ik thuis nog een indrukwekkende collectie telefoonopladers, ik zou een tentoonstelling kunnen houden.
Daarnaast denk ik dat er massa's consumenten zijn die helemaal geen programmeerbare systemen willen hebben. Ze willen iets hebben wat werkt en wat over een paar jaar gerecycled mag worden.
Dacht je dat mijn eerste computer, een 2x86 lang mee ging? Natuurlijk kon ik die updaten, maar tegen de tijd dat ik dat kon/wilde waren nieuwere en betere systemen veel goedkoper. Zo zal het hiermee ook gaan. Koop zo'n ding, speel er lekker mee, drie jaar (economische levensduur) zullen ze wel meegaan (zelfs de telefoons redden dat en die worden wel iets harder misbruikt vermoed ik) en daarna neem je een nieuwe. -
Als ik mijn iPad 1 niet van mijn werkgever had gekregen dan had ik 'm niet gehad, te duur. Maar nu ik 'm heb is ie eigenlijk toch wel heel erg handig. Niet iedereen wil zijn eigen touchpad kunnen programmeren, de grote meerderheid wil graag een simpel te bedienen werkend produkt en daar voldoen de Apples prima aan. Dit maakt ze voor grote groepen mensen erg aantrekkelijk.
Ik zie met het uitkomen van de iPad 2 geen reden om mijn iPad 1 te vervangen maar als er apps voor komen die de 2x zo grote snelheid, danwel de 9x zo grote grafische snelheid, nodig hebben dan sluit ik niet uit dat ik toch de nieuwe iPad zal overwegen, ondanks de prijs. -
@23: meeste computermateriaal is inmiddels grotendeels recyclebaar.
Dat iPads een nieuwe eigenaar vinden ben ik niet bang voor, maar noem eens een pc gadget die de vuilnis in gaat? De iPad is zeker GEEN pc vervanger. Je kunt er lang niet zo veel mee, lang niet zo snel en een stuk onhandiger. Het is een extra naast de pc en de smartphone. -
@22
Je vergeet dat zelfs de 3 jaar oude iPhone 3G nog steeds niet is geëvenaard door de concurrentie. In gebruiksgemak. Het gaat helemaal niet om de hardware maar om de software. Ik heb zelf nog de 3GS en heb destijds geen behoefte gehad om naar de iPhone 4 over te stappen omdat het verschil voor mij niet groot genoeg was. Hetzelfde heb ik met de iPad 2, ik blijf nog even vasthouden aan mijn iPad 1.
En voor de Apple bashers hier. Doe ajb niet zo zielig. Als je iets niet kunt betalen is dat nog geen reden om het product dan maar af te zeiken met valse argumenten waarmee je jezelf probeert te overtuigen dat het niets voor jou is. -
@22 Devils Advocate. Ik wil nog wel wat verder gaan: Ik schrijf een computer af in drie jaar (conform richtlijn belastingdienst) en een telefoon in 2. Bovendien heb je je toestel al lang afbetaald in die twee jaar.
Ik gaf eerder al aan dat het inderdaad niet slim is om eerst een jaar te twijfelen en dan voor het oude systeem te gaan voor de nieuwprijs, maar nu een iPad voor €250 lijkt mij een goede deal die best de realiseren is.
Ik bel zelf nog met een Nokia 6210 maar hiervoor heb ik altijd een Windows Smartphone gehad, die ellende wil ik in ieder geval niet meer meemaken. Welk OS zal domineren blijft de vraag maar de overigen zullen niet zo snel degraderen tot randverschijnselen zoals je aangeeft, dat kun je zelf ook niet menen. -
@26
Mijn 1Ghz iPad is sneller dan mijn 3Ghz PC met Windows XP - in vrijwel alles wat ik ermee doe behalve lange berekeningen maken. Dat komt door de software want in theorie zou mijn PC natuurlijk 3x zo snel moeten zijn, of juist 6 keer omdat het een dual core is. -
Hahaha, we we hebben er weer een: een jaloezieroeper!
Jaloezieroepers zijn mindere denkers die altijd onmiddellijk naar deze verklaring grijpen omdat deze de enige herkenbare verklaring binnen het eigen, kleine referentiekader is.
Koddig. Dat dan weer wel. -
Ik geniet nog steeds van mijn ipad en over 3 jaar kijk ik indien nodig naar een vervanging. Mijn huidige gaat dan naar een liefhebber!
-
@27 De Iphone 4 is al lang geëvenaard, het is alleen dat jij een Appel lover bent, waardoor er volgens jou niets beters is.
Omdat mensen geen Apple producten hebben, wil dat niet zeggen dat ze het niet kunnen betalen, maar niet iedereen WIL het hebben. Valse argumenten? k heb geen valse argumenten gezien. Jij bent te veel een Appel lover, waardoor je niks slechts over je product wil horen. -
Consumeer. Consumeer. Consumeer. Consumeer. Consumeer. Etc.
-
Sommige mensen zijn echt zielig hiero, Apple is gewoon een goed product, mijn bedrijf gebruikt volledig apple, iPhone's, iMac's, AppleAirport, iPads. dit zijn gewoon perfecte systeemen voor de grafische mens. Dus al dat gezeik met AppleFan boy is totalen BULLSHIT, hoeveel mensen hebben thuis een Windows machine en een Windowsmobile phone en een Windows Media center bijvoorbeeld, waarom noemen ze die figuren dan geen WindowsFan boy ????
-
@28
Ik ben van een Windows mobile destijds (horror!) overgestapt naar een iPhone. Dat was een complete revolutie. Ik ben de eerste maanden vooral verbaasd geweest dat alles gewoon werkte en het allemaal zo simpel was, ook zonder de telefoon wekelijks of zelfs dagelijks te moeten herstarten werkte alles gewoon.
Android is trouwens ook goed op weg, dat heeft als kern Linux (iPhone heeft als kern Unix) en dat verklaard ook de stabiliteit. Maar helaas is Android wat gebruikersinterface betreft nogal gefragmenteerd, net als Linux op de desktop. Hierdoor is het gebruiksgemak wat minder maar de potentie is er zeker. -
@20 en @17, hebben jullie zelf al eens een iPhone of iPad in handen gehad? Volgens mij niet want het is het gemakkelijkst bedienbare apparaat sinds tijden. Als Apple er niet was geweest, dan weet ik zeker dat Android ook niet in deze vorm had bestaan. Innovatie heet zoiets @23: Idd! Afzeiken op basis van emotie of jaloezie dat zal het wel zijn. Als het aan @20 en @17 had gelegen hadden we nog steeds met onze Nokia 5110 rondgelopen.. Open je ogen, tijden veranderen en productinnovaties volgen elkaar alleen nog maar sneller en sneller op. Sommige mensen kunnen dit blijkbaar niet bijhouden en gaan dan maar zeuren en klagen dat alles wat nieuw is allemaal kl%te is en dat mensen die dit kopen oerdomme mensen zijn die zonder nadenken een gadgetdictator nalopen... Get a life...
-
Tja, ik heb mijn vader ook altijd wel een beetje uitgelachen. Hij had de eerste mobiele telefoon van destijds 5000 gulden, je weet wel, zo'n koelkast met een standby tijd van een paar uur.
De eerste CD-speler van Philips, de bovenlader, het ding doet het overigens nog perfect en wordt zowaar geld waard voor liefhebbers. De eerste portable CD-speler waar 6 penlights in gingen en je net 1 cd op kon afspelen. Ook heb ik als peuter eind '70 op zijn IBM Snake leren spelen. Die man is altijd een fortuin kwijt geweest aan het nieuwste van het nieuwste, maar ach, wie het kan missen... Ik ben zelf meestal de eerste (of vierde) volger en kan vaak van betere technologie voor minder geld gebruik maken. Ik heb een MacBook Pro 17" aan mijn vrouw gegeven, demo-model van een jaar oud, 40% off. Zelf heb ik alleen Windows, maar ik zat al bewust uit te kijken naar iPad2. Mijn wachten wordt beloond en eerder dan gedacht. Zakelijk zal ik hem goed kunnen gebruiken.
Ik heb iPad1 goed kunnen testen en ik denk dat iPad2 zakelijk zeker de moeite waard is. Privé zou ik nu voor een gebruikte iPad1 gaan.
Telefoon ben ik nog niet uit. Ik vind de Blackberry ook wel wat, maar inzake compatibiliteit met MacBook Pro en iPad is iPhone in de toekomst ook wel aardig. Ach, misschien heb ik wel voldoende aan Skype op de iPad2, wie weet. -
@29: dat kan niet, want op jouw iPad draaien niet dezelfde programma's als op je pc. Waarom niet? Omdat de iPad dat niet aankan. Maar goed leef jij maar lekker in je Appeldroomwereld.
-
@32
Welke telefoon evenaart volgens jou de iPhone 4? Of kijk jij alleen naar de technische specificaties, de getalletjes en afkortingen? Ja, dan was de originele iPhone al overtroffen op de dag dat deze uitkwam.
Apple producten iZooi of troep noemen is een vals argument.
Ik ben geen Apple lover per definitie, maar wel een software ontwikkelaar die onder andere voor iPhone en iPad ontwikkeld. Ik ben uitermate kritisch en juist daarom kan ik me goed vinden in iOS. Ik ontwikkel voor 75% nog voor Windows en daar zal je mij weinig goeds over horen zeggen, zeker sinds ik door iOS en OSX weet dat het ook anders kan.
Apple = Kwaliteit = Duur. Je zal geen iPhone of iPad gebruiker kunnen vinden die zegt dat het spul troep is. Vraag hetzelfde eens aan Windows Mobile gebruikers....... -
@38 Het gaat de gebruiker om het resultaat, niet om de hardware of software die dat voor elkaar brengt.
Wanneer ik thuis een systeem op wil starten om een online profiel te updaten dan zijn daar geschiktere middelen voor dat mijn Windows desktop.
Appels met peren vergelijken? Aan de ene kant wel, maar vanuit de gebruiker gezien niet. Men heeft een doel voor ogen en wil dat bereiken. In vele opzichten voldoen een telefoon, nettop of tablet hierin beter. In andere opzichten niet. -
@allemaal,
wat ik niet snap is dat mensen die geen apple producten hebben/willen altijd weer zo moeten afzeiken op mensen die dat wel kopen. Als je er niets mee hebt dan is dat ieders goedrecht maar als iemand veel geld uit wil geven aan een apple product laat ze dan lekker... Een audi/BMW/Mercedes is ook veel duurder dan een Kia/Seat/etc... laat mensen gewoon lekker zelf kiezen waar ze hun geld aan uit geven... Als je het zo afzeikt lijkt het bijna of je jaloers bent ;-)
Ik heb zelf de iPad en vind het een geweldig product, ben ook zeker niet van plan om nu de iPad 2 te kopen. Je koopt ook niet elk jaar een nieuwe laptop :-) Vind de smart cover wel een enorm slimme oplossing. Ik hoop op wat nieuwe features in de ipad 3 en ga daar dan wel voor ;-) Dus als iemand rond die tijd nog een iPad 1 zoekt :P -
@41 aanvullend op #37 Ik rijd dan ook altijd in een 'duurdere' auto, maar dan van 6 jaar oud, voor een habbekrats dus. Wees nou dankbaar dat er mensen zijn die het geld er voor neerleggen, dan kunnen wij namelijk leuke dingen tweedehands kopen.
-
@38
Internet browser, email, MP3 speler, tekstverwerker etc. Dat dus is juist mijn punt, het zijn niet dezelfde programma's. Dus Apple weet software te schrijven dat tenminste 3x zo snel is dan de software wat Microsoft maakt. Als in bijvoorbeeld outlook zou kunnen draaien op een iPad dan degradeert deze qua snelheid tot een 386-PC uit de spreekwoordelijke pre-history.
Jij denkt alleen aan specificaties, getalletjes en afkortingen. Jij denkt dat de hardware het belangrijkste is. Efficiënte software is het belangrijkst, en Apple begrijpt dat. Jij nog niet. Je hebt waarschijnlijk liever een PC van 3Ghz met Windows die 2 keer zo traag is dan een PC van 2,4Mhz met een ander OS. Dan kun je lekker opscheppen tegen je vriendjes dat je een snelle processor hebt - die dan wel onnodig belast wordt maar ja, weet jij veel. -
Vreemde ideeen heeft men hier over de iPad. De oude iPads blijven volgende maand nog gewoon werken hoor. Je kan er dan nog steeds gewoon nieuwe apps op zetten.
Als de iPhones iets van een indicatie bieden dan blijft een iPad langer actueel dan veel concurrenten. Update support van de iPhone 3G is nu pas gestopt. Hoeveel andere telefoons van 2,5 jaar oud kregen nog regelmatig software updates?
Laptops het zelfde verhaal. Mijn macbook doet het nog goed. Dat is balen, ik wil eigelijk wel een macbook air. Maar anders dan Windows machines blijven Apple computers gewoon nog lang goed functioneren, zonder dat een clean install of zo nodig is.
Maar dat gezegd hebbende: Steve Jobs verplicht je niet tot het kopen van Apple producten. Als je blij bent met wat je hebt is dat prima, even goede vrienden. Alleen niet zo mopperen dan. -
@13
hee zwoerdkop.. dat jij geen apple wilt hebben is verder prima hoor.
maar het is nogal typerend om de mensen die er wel eentje willen te gaan uitschelden.. dat zegt mij meer over jou dan over de apple gebruiker. -
@39: Ik noem een Samsung Galaxy S of een Samsung Nexus S (Google Nexus S). Alleen a het feit dat je daar veel meer vrijheid op hebt t.o.v. Apple.
Nee, ik ken geen mensen die zeggen dat het troep is, maar 5 collega's van mij hebben gekozen voor een iPhone4 als bedrijfsmobiel en 4 daarvan hebben spijt en hadden liever een ander toestel. -
Op de markt(plaats) is je Ipad (g)een daalder waard...
-
Echt lachen, sommige mensen bieden op marktplaats hun 1 week oude iPad al aan omdat de nieuwe eraan zit te komen. Hoezo kapitaalvernietiging?
Ik heb mijn iPad nu een dik half jaar denk ik, en voor wat ik er mee doe bevalt die nog prima. Ik ga dat ding echt niet in een moment van verstandsverbijstering op marktplaats dumpen omdat er een nieuw model aan zit te komen en dan 50% of meer afschrijven op de nieuwprijs van de oude. Mensen die hun oude iPad nu al zo snel wegdoen hebben hem destijds gewoon om de verkeerde reden gekocht, lijkt mij. -
@38
ik hoef ook niet dezelfde software op mijn apple als een pc.
juist daarom ben ik overgegaan op apple.. de software van apple is op veel fronten gebruiksvriendelijker en heeft een sneller en beter resultaat.
veel apple gebruikers die ik ken zijn juist geen diehard apple fans van het eerste uur maar mensen die geswitched zijn van pc naar apple..en de overgrote meerderheid komt nooit meer terug op die beslissing.. -
@48 Mee eens, maar voor de aspirant-kopers natuurlijk een mooie ontwikkeling.
-
@27 die afschrijvingstermijnen ken ik maar dat vind ik nog geen reden voor fabrikanten om nieuwe ontwikkelingen er op een dusdanige manier doorheen te drukken dan 'oude' apparatuur technisch afgeschreven moeten worden terwijl de hardware nog wel even mee kan.
Iedereen inclusief de fabrikanten hebben de bek vol over duurzaamheid en het behoud van de natuur. Onderhand zijn het diezelfde fabrikanten die producten in de markt zetten waar soms binnen enkele jaren al geen onderdelen meer voor te krijgen zijn. ook software moet steeds sneller geupgrade worden, met de App store van de MAC zelf gaat het ook al die kant op.
Je wordt verplicht de laatste versie afnemen terwijl je soms om verschillende redenen een oudere versie wil hebben.
Ik noem dat gewoon crimineel gedrag en wat mij betreft mogen bestuursvoorzitters een jaartje of 10 in een Siberische cel gezet worden simpelweg omdat ik deze manier van handelen respectloos vind. -
@46
"Alleen a het feit dat je daar veel meer vrijheid op hebt t.o.v. Apple"
veel meer vrijheid in wat dan..? -
@46 Je moet gewoon nadenken over wat je met een apparaat wil. Ik heb zelf een iPad, een iMac en een iPad, bewust voor gekozen en pracht-apparaten. Maar de iPhone heb ik bewust niét genomen omdat die op een aantal -voor mij- essentiële punten tekortschoot. Als telefoon heb ik ook de Samsung Galaxy S.
-
@46 Ik heb een iPhone 3G en een vriend heeft de Galaxy S. Ik ben best onder de indruk van die Samsung, maar hij wil er alweer vanaf...
Ben nog heel blij met mijn iPhone van 2,5 jaar oud. Doet het nog prima op het oude besturingssysteem.
Ik heb geen iPad omdat ik de toegevoegde waarde er nog niet van in zie, al is het wel een leuk hebbeding.
Het is trouwens niet zo heel handig om het eerste type van een nieuw product te kopen. Er zitten vaak toch wel beperkingen in/op in vergelijking tot latere versies. De modellen worden zo snel vernieuwd dat even wachten vaak loont. -
@50 Inderdaad, mijn partner wilde volgens mij nog ook een iPad hebben. Ik denk dat hij zijn slag nu wel zal slaan en voor een prikkie een iPad1 gaat kopen :)
-
@43:
Je valt een beetje in de herhaling met je getalletjes specificaties enz. maar goed.
Ik heb hier PC's die alles supersnel opstarten. De reden dat een gemiddelde pc traag is komt omdat er een HDD inzit i.p.v. een SSD. Ik heb PC's met redelijke onderdelen erin en een SSD waar Win7 opstaat. Supersnel opstarten van besturing en progs, niks geen problemen. Heeft niks met efficiëntie van software te maken. Maar ja, weet jij veel.
Gelukkig kun jij tegen je vriendjes nog lekker opscheppen over je "supersnelle" appels. -
En technisch zullen producten ook heus niet zo snel uitgefaseerd worden.
Mijn VCC videorecorder heeft het nog lang volgehouden nadat VHS de winnaar bleek. Overigens was VCC uiteraard veruit technisch de betere, maar dat terzijde. -
@56
en wat zit jij nou te doen dan met je .. ik heb een supersnelle dit en dat..
je zit net zo op te scheppen man, heb je dat niet door? -
@56 Mijn volgende systeem krijgt ook definetly een SSD. Vroeger kon ik zo'n ding nog wel zelf in elkaar klussen, dat levert echt het beste resultaat. Maar mijn kennis loopt inmiddels achter, ben er minder handig in. Nu wil ik gewoon een kant-en-klaar systeem dat werkt.
-
@58: Nee hoor. Ik zeg niet dat mijn PC snel is, alleen dat een SSD je snelheid omhoogkrikt. de HDD is gewoon veeeeeeel te traag voor de huidige PC's.
-
@60 wat dat betreft: voor aspirantkopers van een MacBook Pro of wat dan ook: Vergeet de rest, maar ga voor die SSD! En zo heel veel opslagruimte heb je niet eens nodig, ruim je rommel maar op achter je en parkeer de rest in de Cloud.
-
Sinds de eerste iPod begin 21e eeuw is het de ene na de andere voltreffer voor Apple. Het product is klaarblijkelijk goed genoeg om een tevreden achterban te creeëren en die te behouden.
Om dat dan maar af te doen als domme blinde devotie lijkt mij op zijn minst een beetje kortzichtig. -
Volgens mij is het maar net wat je nodig hebt, maar het gros koopt het voor het 'hebben'
-
@60
"Nee hoor. Ik zeg niet dat mijn PC snel is"
jawel hoor.. -
Al dat gezeik over Apple kerkgangers hier. De meeste mensen die een Apple produkt hebben zijn helemaal niet pro-Apple of anti-Windows. Men vind het blijkbaar mooie, goede produkten, dat kan toch? Dan ben je toch zeker geen fanaat?
We hebben het hier over enkele honderden mensen die blijkbaar wel fanatiek zijn of simpelweg geld genoeg hebben. Laat ze toch. Zag er trouwens eentje op marktplaats die 525E vraagt voor een 32GB. Hahaha, daar kun je een nieuwe voor kopen. Sommige mensen.... -
Ik zal even een berichtje op MP zetten... iPad 1 gevraagd.. max 50 euro.
-
@64: ok dan wel.... bla bla bla
-
@44
"Maar anders dan Windows machines blijven Apple computers gewoon nog lang goed functioneren"
vreemd dat ik voor mijn werk dan ook wel apple producten opnieuw moet installeren :)
(waarbij de gebruiker ipv het OS meestal de boosdoener is, de meeste windows pc's worden ook opnieuw geherinstalleerd omdat men los gaat met limewire en vergelijkbare meuk) -
gewoon een verkoop techniek.
-
Idioterie in optima forma!
Nog kort geleden moesten deze mensen zo nodig zo'n apparaat hebben, omdat ze zo geweldig waren. Nu willen ze alweer meer.
Mensen:
Laat je toch niet zo opfokken door de commercie!
Wees eens een keer tevreden met wat je hebt! -
Ik heb een Ipod-touch en ik zie de Ipad meer als een vergote versie van de Ipod-touch. Nou zeg, wat kun je er veel mee, wat internetten en spelletjes spelen. That's it!
-
Het probleem dat niemand ziet is dat Apple een tax invoert op content. Dit is op zich geen probleem, behalve dan dat Apple in zijn voorwaarden in zijn app-store zegt dat als men iets verkoopt in die store, dat de prijs van dezelfde content buiten de store ook minstens net zo hoog moet zijn. Apple drijft dus de prijs op. En de consument zorgt hier dus zelf voor, door voor Apple te kiezen. Dit is ook een van de redenen dat de anti-Apple fananten zo fel zijn op de fanboys. Heus niet omdat ze het zo akelig vinden dat de fanboys hun geld weggooien.
-
ik heb net zo lief een netbookje, met een grotere hd.
-
"Op Marktplaats al vanaf EUR 275.-" en via Apple een ongebruikte vanaf EUR 379.-. Ik vrees dat al die honderden iPad1's dan voorlopig nog wel op Marktplaats blijven staan.
Overigens ben ik zelf nog niet overtuigd van de noodzaak van de aanschaf van zo'n Pad. Ik heb thuis een PC op tafel staan, een HTC Android in de binnenzak, moet ik dan ook nog een tussenmaat in een tas mee gaan sjouwen?
Dan stop ik mijn centjes liever in aandelen van Apple, die worden tenminste meer waard (hoewel resultaten uit het verleden etc). -
@3
Apple is zeker wel duurzaam bezig ze maken maar 1 toestel per jaar en moet je kijken naar nokia samsung en andere merken daar worden er wel tig van gemaakt elke maand weer een nieuw toestel maar daar hoor je de mensen niet over -
De oude ipad gaat nu over de toonbank voor dik 120 euries minder over de toonbank en de nieuwe gaat het zelfde kosten als toen de oude
Dan voel je je eigen toch gen......... -
@76 bij pc's gaat die ontwikkeling nog veel sneller en daar hoor je niemand over?
-
...
Ennuh bedankt voor het omhoogjagen van de prijzen door dit soort media exposure heb ik de laatste 4 voor 100Euro duurder kunnen verkopen dan ik ze eerst al op marktplaats.nl had staan :)
lekker hoor ! -
@60
Als je je pc echt snel wilt maken installeer dan eens een Hackintosch OSX versie. Dit is de software en OS dat normaal op een iMac draait en met wat truukjes ook op bijvoorbeeld een Dell laptop is te runnen. Zo heb ik een afgeschreven laptop van 2 GHz nog nieuw leven in kunnen blazen.
Windows eraf, Linux of OSX erop en je PC is weer als nieuw, en bloedsnel.
Als jij beweerd dat Windows t.o.v. OSX een efficiënt OS is dan heb je geen verstand van zaken. Bij bovengenoemde laptop heb ik trouwens metingen gedaan. Met Windows startte hij op in 48 seconden en kon ik 35 seconden later de site nu.nl bekijken. Met OSX startte dezelfde laptop op in 28 seconden en kon ik 5 seconde later de site nu.nl bekijken. En dan was de Windows installatie ook nog een getweakt op snelheid door niet onnodig processen of drivers te laden, iets wat OSX blijkbaar al uit zichzelf efficiënt doet.
Maar ja, dit alles is parels voor de zwijnen aangezien jij nog nooit een iPhone, iPad of iMac hebt gebruikt, en dat ook nooit wenst te gaan doen vanwege je -bijna religieus fanatieke- vooringenomenheid. -
@76: In 1983 was er eens een jongen die een C-64 wilde kopen voor zijn verjaardag. Kostte toen NLG 1599.-. Dus geld vragen aan familie en bekenden. Twee maanden voor zijn verjaardag was de C-64 tijdelijk in de aanbieding voor NLG 1399.-. De jongen benaderde de geldschieters met dit bericht omdat het nog twee maanden zou duren voordat hij daadwerkelijk jarig zou zijn en hij kreeg het geld nog tijdens de looptijd van de aanbieding. Grote vreugde. Toen de jongen was kostte een C-64 NLG 999.-. Diepe droefenis.
Aan dit tragische geval is overigens destijds door de dealer in samenwerking met Commodore wel een mouw gepast.
Maar, heer Ton, u hoeft zich in dit soort gevallen niet gen..... te voelen, het is al decennia lang gebruikelijk in de technologische sector. En gelukkig maar dat de prijzen dalen, ik moet er niet aan denken wat een 1 terabyte HD zou kosten in geheugenopslagprijzen van 1983. En producenten/leveranciers zijn ook wel eens de klos, als ze te grote voorraden hebben. We leven in een liberale transparante economie, dus zelf nadenken en zelf op de blaren zitten. -
@71
En documenten schrijven en beheren. Boeken, tijdschriften en kranten lezen. En dat allemaal samen omvat ongeveer 99% van alles wat de doorsnee computer gebruiker met zijn of haar computer doet. Echt briljant van Apple.
Voor al die taken gebruik ik dus de iPad zodat ik mij ouderwetse laptop niet meer hoef op te starten. Ik had voordat ik de iPad kocht een Asus netbook gekocht met (nu) Windows 7 maar die heb ik sinds 11 maanden nog maar één keer gebruikt. Een iPad maakt wel degelijk laptops overbodig tenzij je meer speciale zaken doet zoals programmeren, autocar design of grafische werkzaamheden. Wat dat laatste betreft timmert Apple ook goed aan de weg, met de iPad 2 is het al geen probleem om volledige films te bewerken.
En daarbij, een iPad is zo eenvoudig in het gebruik dat zelfs een kind van 2 of een bejaarde van 90 en zonder hulp mee aan de slag kan. Mijn moeder van 77 kan de iPad die ik haar gaf gebruiken zonder mij steeds te bellen met vragen of problemen. Ze zegt zelf dat de iPad eenvoudiger te bedienen is dan de afstandsbediening van haar digitale televisie ontvanger..... daar belt ze nog wel eens over maar internetten, emailen, twitteren, uitzending gemist, spelletjes, krant lezen, boek lezen, brief schrijven.....dat alles doet ze in een handomdraai op de iPad. En dan belt ze op om te vragen hoe ze ook weer een een programma kan opnemen met haar digitale ontvanger. Wat een contrast. -
Ik zou niet weten wat ik met zo'n onding zou moeten beginnen. Voor m'n werk heb ik er niets aan -- ik ben tekstschrijver en wat zou ik dus aanmoeten met een computer zonder toetsenbord? Trouwens, wat zou wie dan ook ermee aanmoeten?
Ermee lezen is het enige dat ik kan bedenken, maar als e-reader is 'ie onpraktisch (en onder sommige omstandigheden regelrecht onbruikbaar) met dat backlightscherm.
Veelzeggend: onlangs zag ik bij de plaatselijke elektronicaboer beschermmapjes voor I-pads liggen met een draadloos toetsenbordje er in. -
@81: "En daarbij, een iPad is zo eenvoudig in het gebruik dat zelfs een kind van 2 of een bejaarde van 90 en zonder hulp mee aan de slag kan.", schrijft u.
Kennelijk zeer geschikt voor kinderen met een leerachterstand en dementerenden.
Volledig compatible met het imago van de DAF dus. -
Als je ziet hoeveel geld er omgaat in dit soort gadgets dan is toch triest dat diezelfde mensen geen cent uitgeven aan muziek en films maar het allemaal down-rukken van het web.
De generatie-IK. -
@82
De iPad heeft wel een toetsenbord. Ik schrijf al mijn berichtjes hier met de iPad. Maar jij bedoeld vast een toetsenbord met harde vaste knoppen. En waar is dat voor nodig als ik vragen mag? Gewenning? Nostalgie?
Ik moet bekennen dat ik zelf wel een extern Apple Bluetooth keyboard voor de iPad heb gekocht maar deze heb ik na de eerste dag eigenlijk niet echt meer gebruikt. Deze doet nu dienst als keyboard voor de PS3 (ook overbodig maar ja). Ik schrijf zeer veel op de iPad en dat gaat beduidend sneller dan met een vast toetsenbord. Pagina opmaak en andere settings in Pages is wel even wennen met een touchschreen zonder muis.
Over 25 jaar lachen onze kinderen en kleinkinderen ons uit als we zeggen dat we vroeger met een toetsenbord met echte knopjes werkten en een kastje daarnaast waarmee we een pijltje op het scherm konden besturen - in plaats van rechtstreeks aanraken wat je wilde. Tja, vroeger. -
i-wat?
Gelukkig heb ik die plastic rommel niet nodig. De rest van de wereld ook niet, maar die menen van wel ;-)
Voor mij kan dat i-spul niks wat spullen van andere fabrikanten al 10 jaar eerder konden alleen geen "design" (lees: karakterloos) uiterlijk hebben -
Heerlijk die flamewars op nujij. Je hebt dr niets aan en iedereen zeikt elkaar gewoon af. Heb eens wat meer respect voor een ander zn mening. Als iemand helemaal hoteldebotel is van de iphone,ipad,android,windows of wat dan ook. Laat diegene dan gewoon!
Ik heb een ipod touch, een samsung galaxy s en een windows laptop. Ik ben een tweaker in hart en nieren en heb van alles graag iets. Waarom? Omdat ik in alles iets goeds zie.
Windows is bijvoorbeeld compatibel met bijna alles, dit is slimme marketing geweest en inmiddels een reden voor mij om windows te gebruiken. Zo loopt mijn schoolsoftware niet op een macbook.
Ipod is voor mij een fijne keuze omdat ik graag mijn mp3-speler van mijn telefoon gescheiden houdt ivm batterij gebruik. Vandaar dat een iphone voor mij geen oplossing zou zijn, omdat ik mijn telefoon niet wil belasten met het batterijgebruik van mijn mp3 speler (zelfs al is dat bij de iPhone nog best goed op orde).
Android is verder een super OS voor mobiele telefoons als je zelf wat wilt tweaken. Als je gewoon de functionaliteit wil en standaard wil dat alles werkt en er liever niet veel naar omkijkt zou ik eerder een iPhone aanraden aangezien deze gewoon bijna altijd werkt. Maar voor mensen zoals ik is het gewoon niet geschikt.
Dat was even lekker offtopic, want het ging hier om de IPAD jongens. Dus niet over Windows, Android, iPod, of ander geneuzel.
@OnTopic: Nieuwswaarde is 0,0 naar mijn mening, aangezien marktplaats altijd volstaat met de oude versie van een apparaat als de nieuwe versie is aangekondigd. Nu het de iPad 2 betreft zetten we het opeens op de voorpagina van nu.nl? Nou nou, wat een nieuws jongens. (even opgezocht; de Samsung Galaxy S is voor 140 euro te kopen, door de aankondiging van de nieuwe versie) -
@hupseflups, #85
Als jij vlotter kunt typen op een touchscreen dan op een keyboard heb je mijn oprechte en onverdeelde bewondering. Ik typ grotendeels blind met mijn blik op het scherm gevestigd en ik zou echt niet weten hoe ik dat moest doen als ik alleen maar een glad oppervlak heb voor de orientatie van de vingertoppen. Ik wil het trouwens ook helemaal niet kunnen. Waarom zou ik?
Je hebt tegenwoordig ook desktop-PC's met touchscreens, maar ook daar heb ik nooit heil in gezien. Ze zijn hooguit handig voor informatievoorziening in openbare ruimtes, zoals de hotellobby of de bibliotheek. Als ik er alleen al aan denk dat ik serieus met zo'n krengement zou moeten werken, krijg ik al pijn in m'n schouders. Ze zijn nog duur ook.
Je opmerking over "onze kinderen en kleinkinderen, die ons over 25 jaar uitlachen" doet me denken aan een vergelijkbaar onzinnig toekomstvisioen uit de jaren '70. Toen had iedereen die verstand van automatisering had (of meende te hebben) plotseling de mond vol over "het papierloze kantoor". Die voorspelling is dus nooit uitgekomen. -
Al komt er een Ipad100 uit, ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet bij deze gadgetgeilhad pas. Blijkbaar heeft iedereen die 'm nu snel weer wegdoet 'm niet gekocht voor de bruikbaarheid, maar voor de heb, om te laten zien wat ze zich kunnen veroorloven en om een beetje mee te kunnen doen met 'de rest'.
Ik vraag me af in hoeverre mensen echt nog blij kunnen zijn met een aankoop. -
@86 Jawel hoor, ik had een kleine 10 jaar geleden al wel zo'n tablet PC (Compaq TC1000). Daarbij had je een magneetpen als aanwijzer, nu gaat dat allemaal veel makkelijker met de vingers. En oh ja, multitrack bestond ook niet.
Er is in die tijd dus wel degelijk veel veranderd.
Maar goed, uw opmerking was uiteraard sarcastisch. -
wat is 3g op de nieuwe i pad?
-
@28 "Ik wil nog wel wat verder gaan: Ik schrijf een computer af in drie jaar (conform richtlijn belastingdienst)"
Afschrijving computers is al sinds 2007 over minimaal 5jr ipv voorheen 3jr. 't is maar dat je het weet. -
@92 Fuck, ik wordt oud... Mijn boekhoudster weet dat vast wel, ik loop het wel even na. Dank.
Toegegeven, mijn laatste desktop draait nu al zo'n 5 jaar, ruim 5 zelfs. Dus dat is ook wel weer logisch. Het wordt binnenkort wel weer tijd voor wat nieuws. -
@88 inderdaad! In 1970 dachten zo al dat in de jaren '90 toch wel alles automatisch zou zijn...
anno 2011 werkt nog steeds niks fatsoenlijk en elk apparaat lijkt op het voorgaande -
Ik werk ook al tien jaar idealistisch aan het 'paperless office' Sinds kort krijg ik eindelijk wind in de rug van een overheid die elektronische facturen eindelijk accepteert!
-
@89 en de rest, wat zoek je hier op een ipad nieuws item als je toch vind dat het een rot apparaat is? Ik heb het al eerder gemeld en zal het nog 1 keer zeggen... laat iedereen nou toch gewoon zijn ding doen. Als je de samsung galaxy tab een geweldig apparaat vind... koop het... als je de ipad geweldig vind koop hem dan lekker. Heb je de ipad 1 en wil je nu de ipad 2 ga je gang...
mensen roepen de laatste tijd alleen maar wat. Ik heb jarenlang met windows gewerkt en doe dat zakelijk gezien nog steeds. Ik heb geen moeite met het werken op windows omdat het ook gewoon een goed product is. Ik vind het Mac OS echter beter en vind iOS ook fijner dan bijvoorbeeld android. Maar als ik een nieuws item zie over android / Windows ga ik niet meteen aanloggen om iedereen uit te lachen die dat platform gebruikt... waarom niet? Ik heb wel wat beters te doen.
Daarnaast kun je echt wel wat meer doen met een iPad (of andere tablets). Maar ik heb zat vrienden die ongeveer 1x per week een keer achter hun pc zitten, voor hen zal de ipad waarschijnlijk dan ook zeker geen toegevoegde waarde zijn. Maar ik ben bijvoorbeeld geen klusser, als ik zie dat iemand een boor van 200 euro koopt ga ik toch ook niet zeggen dat je er niets aan hebt... je kunt hooguit zeggen dat je er zelf niets aan hebt, maar ga niet voor anderen praten...
Zucht... sorry dit moest ik even kwijt :-) -
Ik heb er ook één maar dacht al na een uur; is dit het nou?
Waarschijnlijk niet maar heb 'm verder niet meer gebruikt. -
De media is een kei....in het opblazen en uitvergroten van details.
Laat me niet lachen nu.nl! -
Leuk speeltej , mijn collega had er 1 , en die heeft hij na 1 maand weer verkocht , zelfde met de iphone , hij heeft nu een HTC
Gadgetwaarde is hoog , praktische waarde nihil.. -
@89 nog zo een die klakkeloos gelooft wat er in de media verteld wordt!
-
@14 Je hebt duidelijk geen ervaring met Apple producten. Apple heeft na 2001 (het jaar van de introductie van Mac OS X 10.0) diverse updates uitgebracht voor hun computerbesturingssysteem. Met elke update werd mijn zèlfde computer telkens snèller, en zeker niet langzamer. Dat werd pas anders bij Mac OS X 10.5. Dat betekent dat er vier versies na de originele uit zijn gekomen waarbij computers sneller gingen werken. Niet slecht, toch? Waarom zou een iPad ontzettend veel langzamer gaan werken na een software update? Kennelijk heb je ervaring met systemen waarbij dit inderdaad het geval is. Laat me raden, Windows? Of wellicht Android? (Over dat laatste systeem kan ik niet meepraten, overigens, dat is een wilde gok.) Echter, met Windows is het vaak zeker wel zo geweest dat nieuwere versies steeds meer de prestaties van eenzelfde computer drukten.
Ik weet zelf niet eens meer waarom ik op je opmerking wilde reageren. Laat maar, het is het ook eigenlijk niet eens waard... -
Al kreeg ik geld toe, ik moet ze niet hebben!
-
@27 ik ben het met je eens dat alle apple tegenstanders hier hun kans grijpen om flink tegen apple aan te schoppen. Maar jouw opmerking dat er anno nu nog steeds geen toestel is dat qua gebruikersgemak aan de oude
I-phone kan tippen is natuurlijk heel erg onterecht. Er zijn genoeg toestellen die dat wel kunnen en zelfs beter zijn dan de I-Phone4! Aplle heeft de trend gezet dat is waar maar Er zijn inmiddels echte betere. Ik heb er zelff een, ik beloof je dat de I-phone 4 daarbij verbleekt op het gebied van kracht, beeldkwaliteit en gemak.
Terug ontopic: Die I-pad 2 is best goed als je naar de specs kijkt, zeker voor de prijs van € 499,- Ik moet nog zien waar de concurenten mee komen. -
Beste jongens (en meiden). We kunnen eindeloos over de technische details en prestaties van de verschillende (besturings)systemen of apparaten discussiëren, maar komt het niet uiteindelijk op de bruikbaarheid van de apps, de geboden content en de inhoud van je eigen boodschappen aan?
Als ik een jonge meid, vóór mij in de tram, met haar dure gadget het thuisfront zie inlichten dat de bloemkolen bij Albert Heijn in de aanbeiding zijn of dat ze bijna bij de eindhalte van lijn 3is knapt er iets bij me. Dan hebben we ons toch werkelijk iets aan laten praten. -
mensen die alleen maar negatief praten over apple zijn jaloers.
ik heb een iphone 3gs,iphone4g,ipad,mac pro ,en pc mac pro ,alles werkt goed nooit een storing apple osx is veel stabieler dan windows.daar hou ik het bij -
@102 Als jij geld toe krijgt: Houd jij het geld, doe mij die iPad ;-)
-
@40 Apples met peren vergelijken
-
@105 Ik denk niet dat Windows-volgers jaloers zijn op Apple-volgers (maar dat is slechts mijn persoonlijke waarneming). Het zijn beide mensen die opteren voor een bepaald systeem. Vaak om om redenen van bekendheid (vertrouwdheid), betaalbaarheid of ondersteuning. Vaak irrationeel, maar aan ieder de vrije keus.
Waar ik mij over verwonder is dat de techniek die ons geboden wordt zo slecht gebruikt lijkt te worden. Alsof je met een 200 pk SUV over een landweggetje rijdt.. -
@34,
Als jij in je hele bedrijf apple gebruikt, ben je lekker kosten efficient bezig, NOT.
Er is 0,0% verschil voor grafische mensen mbt welk systeem ze gebruiken. Onwetende blijven dat wellicht denken. -
@108 Geheel mee eens. Maar je moest eens weten hoeveel SUV's en echte 4x4's er rondrijden over onze geplaveide wegen.
Mijn vrouw weet geloof ik ook slechts 3% van de functionaliteit van haar iPhone te benutten. Maar ik leer haar de trucjes van het vak wel, ze wordt beter!
Ik vind het zelf eigenlijk wel prettig om verstand te hebben van meerdere besturingssystemen, dat houd je scherp en vergroot je kennis en flexibiliteit. -
Apple is gewoon goed, mensen die het rommel vinden weten niet waar ze het over hebben. Een laptop van Apple die 3 jaar oud is kost nog minimaal 400 euro de andere merken kan je bij de sloop gratis halen.
-
@109 Nou.... je wil niet weten hoe lang ik de afgelopen jaren met mijn systeembeheerder aan de telefoon heb gehangen. Zeer kostbare productiviteit gaat daarbij verloren.
-
@112
fout zit tussen de keyboard en de stoel... -
Ben ooit 2 maanden in bezit geweest van een iPad..... na 2 maanden ging dat ding weer met een hoge boog de deur uit in ruil voor iets dat in het dagelijks leven werkelijk een meerwaarde betekende.
Nu werk ik met een "vingervet-vrij" 10" beeldschermpje, een redelijk toetsenbord en alle leuke dingen als een camera en microfoons zijn ook aanwezig. 10 uur buiten in het zonnetje zitten
Ja ik heb het over een Asus "nettopje" van, hier in Duitsland" rond €250 waar dan voor een handje vol geld de HDD door een SSD is vervangen.
Besturingssystem: Suse Linux met KDE user interface en door de emulator "Wine" draaien de meeste Microsoft programma's ook. Skype, gewoon (handsfree) telefoneren is geen probleem en in de auto word het ding met een gps stick ook nog eens voor navigatie gebruikt.
Opstarten van het systeem duurt ongeveer 15 sekonden (door de SSD)
en een bijkomend voordeel is dat ik mijn persoonlijke data alleen maar op een SD kaartje heb staan en niet in de computer zelf zijn opgeslagen (goed bij diefstal of verkoop). Het Suse Linux is absoluut snel, stabiel en gebruikersvriendelijk.
Nee.... ik hoef echt geen Apple Apps te kopen want alles wat ik nodig heb is toch echt gratis op het www aanwezig zodat er na de aanschaf geen verdere kosten ontstaan.
Veel dingen die een iPad niet kan en na enkele maanden gebruik van deze kleine nettop: De PC draait nog maar een of twee keer per week (als backup voor data) en de gewone laptop wordt, ook voor het werk, bijna niet meer gebruikt.
Ja, na een goed jaar ga ik ook deze nettop nu inruilen..... zelfde formaat maar gewoon iets sneller en een nog beter toetsenbord. Maar ook met een grotere SSD kom ik nog niet aan de prijs van een iPad2! -
@113 Fair enough. Vraag blijft altijd: Welk keyboard en welke stoel. In een geval was de systeembeheerder vergeten een update uit te voeren. Ander geval was een probleem met mijn draadloos router, terwijl de MBP van mijn vrouw nooit één probleem daarmee vertoonde.
Laat ik het dan zo brengen:
Windows is more prone to human error.
Overigens, ALS het bij de MacBook Pro mis zou gaan dan zou ik er ook wel meer moeite mee hebben om het op te lossen. -
@115
Computers doen het altijd goed en mensen ook, samen zijn ze soms een ramp :) -
@114
jailbreaken dan kan je weer alles je ASUS doet het in 3 jaar niet meer die Ipad die je hebt verkocht werkt na 5 jaar nog steeds. -
@117 Dat laatste is een theorie (die overigens wel gebacked wordt door de iPhone).
Toch zijn juist de Apps wel handig. Mijn vrouw zit in de muziek en zo kan ze opnemen, bewerken, stemmen, pitchen, weergeven, delen.
Met name dat pitchen (transponeren) is erg handig. Never nooit dat haar dat zou zijn gelukt op een PC. -
@115, wat heeft dat te maken met het wel of niet hebben van een apple?
Als een systeembeheerder een update vergeet door te voeren kan dat net zo goed in een situatie gebeuren waarbij een mac systeem in gebruik is. -
@117.... op die iPad zat hier in Duitsland 2 jaar volledige garantie.... op de Asus 4 jaar.
-
@119 Mee eens, ik schets alleen de situatie dat ik altijd hommeles heb met mijn apparatuur (om wat voor reden dan ook) en het bij mijn vrouw gewoon werkt.
-
Schapen.
-
Ben zo blij dat ik al sinds december een ipad heb, nee geen camera, maar wel leuke apps. Trouwens bellen via skype met de ipad zonder camera gaat ook prima, net als een gewone telefoon.
-
Nog even, dan hebben die iDingen de vorm van een opblaaspop en kun je je p*k er in steken...
-
De I-pad 3 krijgt eindelijk Flash.
massaal I-pad 2 verkopen.
Wat heb je er eigenlijk aan zonder Flash.
Veel websites zijn niet te zien.
USB ook niet aanwezig.
Ga toch naar het Samsung tablet als je zo een ding wilt aanschaffen.
Rotte appels pak je toch ook niet van de schaal om te eten. -
@125 je slaat de spijker op de kop!
Vergis je niet, Apple maakt zeer fraaie en gebruiksvriendelijke producten. Overigens gebruik ik ze niet, maar zou best eens een iPad kunnen halen. Heb er wel een paar keer mee mogen spelen, echter Flash is een MUST voor het surfen!
Verder lijkt me de iPad 2 een fantastisch apparaat, zodra ze flash toevoegen sta ik vooraan in de rij voor een exemplaar.
Nog wat anders, het is altijd zo en zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven; strijd tussen Ajax, Feijenoord en PSV; Mercedes, BMW en Audi; Nikon en Canon; en dus ook APPLE en MICROSOFT.
Laat iedereen in zijn/haar waarde en gebruik wat je wilt!!! -
@114
Wat omslachtig allemaal :') -
Ik hoef de oude rommel van een ander niet.
-
Er komt nog een nieuwere versie aan (binnenkort,ja zeer binnenkort)
-
@88
Ik typ niet met het tien vinger systeem en ik kan mijn voorstellen dat een dergelijke methode niet goed uit de verf komt op een touchscreen. De reden dat ik sneller op de iPad typ is dat ik geen toetsen hoeft in te drukken maar het slechts hoef aan te raken.
Je vergelijking met het papierloze kantoor gaat mank. Papier is nooit overbodig geweest. Tegen de tijd dat deze generatie en de volgende gewend is aan het gebruik van touchscreen keyboards is de hardware keyboard net zo overbodig als de typemachine op dit moment is. Natuurlijk zal een fysiek keyboard altijd wel een bepaald voordeel houden tov een touchscreen keyboard, net als dat de typemachine het voordeel heeft dat alles wat je intypt direct "geprint" wordt.
De touchscreen is een revolutie, net als het modem en internet destijds. Toen ik in 1982 een modem had en de werking aan vrienden uitlegde - dat je ermee met andere computers in verbinding kon staat - werd er alom gelachen om zo'n duidelijk overbodige functie. Een database was nog sneller op floppies van Rotterdam naar Amsterdam te brengen dan dat het te downloaden was. Het kwam gewoon niet in ze op dat de download snelheid verhoogd kon worden en van internet had destijds bijna niemand nog gehoord. Innovatie begint niet bij het vasthouden aan oude gewoontes.
Out of the box thinking, dat is was Apple doet en wat ze zo succesvol maakt. Apple was tenslotte ook de uitvinder van de laptop. Ik hoor nu ook niemand meer zeggen dat een laptop een zinloos apparaat is omdat desktops veel sneller zijn. -
@130
Zeer goed gesproken. -
@92 Simon1234
Ik kijk het na en krijg deze respons via de belastingdienst:
"Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%."
Het mag dus wel nog in 3. -
"Vroeger" kon het ene apparaat nog daadwerkelijk veel meer dan het andere..
In mijn beleving kunnen ze tegenwoordig allemaal hetzelfde.. Voor 200 euro heb je een netbookje die ALLES kan.. Het enige waarom je nog meer geld zou willen neerleggen is voor het spelen van computerspellen of videoedditing.. Maar in alle andere gevallen voldoet elke goedkope pc/laptop. -
@126
Flash is een must? Waarom dan? Om die flash reclame te kunnen zien? Voor filmpjes zal je het niet bedoelen, want daar was flash nooit voor bedoeld en eigenlijk ongeschikt voor. YouTube en anderen zijn inmiddels al lang overgestapt naar HTML5 en dat werkt prima op mobiele apparaten zonder dat je batterij wordt leeg gezogen.
Flash is een oude, inefficiënte techniek en als je een iPad hebt dan kom je tot de ontdekking dat je het eigenlijk niet nodig hebt. Flash games zijn sowieso niet te doen op een touchscreen apparaat. Apple verdient een grote pluim dat ze de druk weten te weerstaan om flash support te leveren. Mochten ze het ooit toch doen, wat ik niet geloof, dan hoop ik op een optie om het te kunnen uitschakelen. Op mijn iMac en PC gebruik ik firefox met flashblock. Dus als ik op een gewone computer er al niets van moet hebben dan vraag ik mij af wat ik ermee op een tablet zou moeten.
Flash is ooit een succes geworden mede door YouTube die deze techniek misbruikte om video's te kunnen tonen omdat vrijwel iedereen destijds de flashplugin al geïnstalleerd had. Bij gebrek aan een betere methode dus. Ik heb mij, als software ontwikkelaar, destijds hogelijk verbaasd over deze keuze. Alsof je een tekenprogramma gebruik om video's mee te beperken. Video via flash was, en is, een hack.
En geloof me, op dit moment worden geen websites meer gebouwd die gebaseerd zijn op flash, en als je over 5 jaar een flash website wilt bezoeken die sinds 2003 niet meer is bijgewerkt dan denk ik niet dat je daarvoor je oude pentium PC voor van de zolder gaat halen. -
@134
Op dit moment is flash (voor mij althans) een must, HTML5 is idd een mooi alternatief en ik hoop dat alle websites hier straks compatibel mee zijn, tot die tijd heb ik flash nodig. Wellicht heeft de iPad 3 geen flash maar zijn alle websites al wel op HTML5, in dat geval is dat ook oke, ook dan gaarne een iPad voor mij.
Op dit moment kijk ik alles even aan tot de ontwikkelingen elkaar wat langzamer opvolgen.
Over het geloven, ik weet niet en jij ook niet wat er over 5 jaar allemaal al mogelijk is, dus daar ga ik maar niet op in :P -
Ik ben toch niet van plan om een ipad aan te schaffen. Mijn laptop uit 2005 werkt nog prima
-
@135
De techniek wat over 5 jaar mainstream is wordt op dit moment ontwikkeld en gebruikt. Aangezien ik zelf softwareontwikkelaar bent meen ik wel enig idee te hebben wat de toekomst de consument gaat brengen. -
zo leuk he? Afgeven op apple en apple freakjes?
Maar, waar maak je je eigenlijk druk om?
Het zit in jezelf. -
@137 niemand heeft een idee hoe over 5 jaar de consument zijn communicatie en media zal lezen/voeren
-
#49
gebruiksvriendelijk??????
Probeer zonder internet te raadplegen eens iin aperture een batch rezise te doen wedden dat je daar uren mee bezig bent.....
Ik ben ook over van Windows naar Apple en wat een opluchting is dat zeg.
Ook zo iPad gekocht omdat ik niet wist wat ik met al mijn geld moest doen en wat een heerlijk ding is dat zeg lekker op de bank liggend de krant lezen even een spelletje doen als ik een uur op de wc zit. Het is aanzetten en werken kan je.
Gister moest ik even bij een buurvrouw helpen met haar Windows machine wat een drame is en blijft dat toch alles duurt uren en maar herstarten en maar van die blauwe schermen ...ohoh wat ben ik blij dat ik overgestapt ben en nu gewoon aan het wk kan zonder dat er ook maar iets fout gaat met het systeem nou ja bijna dan want soms is het bij Apple wel aller Jezus onduidelijk hoe je iest moet doen maar ja dat is zelden.
En mensen koop zo ding nu maar gewoon je zal zien dat er een wereld voor je open gaat -
Schrijf je nou veel af op zo'n ding, in een jaar tijd?
-
Teveel #141
-
@142
Altijd nog te weinig ;-) -
Wat een hoop gehaat op apple zeg.
Sinds ik een macbook heb wil ik niet anders, iphone zag ik het nut niet van in.
Maar t feit is dat m'n macbook in 2 jaar tijd geen reet langzamer is geworden, nog nooooit is vastgelopen spreekt boekdelen. Dan kan je van een windows gedrocht niet zeggen. En ik heb het laatste jaren gebruikt van 3.11 tot windows 7. Apple maakt gewoon goede spullen die fijn werken, overzichtelijk zijn en de gebruiker centraal zetten. Niks geen Applefanboy..maar een kritische consument -
En voor de gemiddele consument zal de een ipad een hebbedingetje zijn. Toch zijn er ontwikkelingen gaande die revolutionair te noemen zijn. Wat dacht men van het onderwijs? Geen leerlingen meer met volgepropte verouderde boeken..maar netjes 1 tablet met alle lesstof. Geen herdruk meer nodig maar slechts een update. Toetsen kunnen af genomen worden, geen aanschaf rekenmachines meer etc. Zeer milieu vriendelijk als je het mij vraagt en dan spreek ik niet eens over de effectiviteit!
En nee, ik heb geen ipad omdat het voor nog geen meerwaarde heeft. -
@133
Er is wel degelijk een hoop verschil tussen een netbook en een iPad.
Ik ben niet zozeer een Apple fan. En ik heb zelf ook geen iPad.
Maar je stelling dat je met een netbook van 200 euro ook alles kan is niet echt een argument voor of tegen de koop van een iPad.
Dat is zoiets als stellen dat het kopen van een bijvoorbeeld een Mazda onzin is omdat een Opel je ook van A naar B brengt.
De iPad is wel gewoon een heel mooi apparaat. Waarbij Apple keuzes heeft gemaakt waar je wel of niet blij mee kan zijn. Maar die keuze moet ieder voor zichzelf maken.
Om terug te komen op mijn voorbeeld met de auto's: de ene wil vooral een ruime auto die je overal voor kunt gebruiken. De ander kiest een tweezitter met een -naar zijn/haar mening- betere rijbeleving. -
Voor alle haters... User Experience! daar gaat het om ;)
-
Inruilen bij de apple store ?
-
Rare marketing. Alleen de nerds blijven deze trend volgen; ieder jaar een nieuwe ipad. Ondertussen voelen de normale consumenten zich onderhand aardig bekocht. In nog geen jaar tijd ruim 200 euro van de nieuwwaarde eraf van de ipad 1. Ga zo door Apple en graaf je eigen graf. Het bewijs dat deze apparaten vanaf t begin veel te hoog geprijsd zijn is nu geleverd. Nu moet dit alleen nog doordringen bij de grote massa. Keep on buying loosers.
-
@140 "Gister moest ik even bij een buurvrouw helpen met haar Windows machine wat een drame is en blijft dat toch alles duurt uren en maar herstarten en maar van die blauwe schermen"
Wees blij dat ze een Windows machine heeft. Anders zou ze je niet meer nodig hebben. Er hierbij even van uitgaande dat je een leuke buurvrouw hebt. -
@149 Is de eerste generatie te hoog geprijsd geweest? De iPad was in zekere zin een nieuw product. Natuurlijk, er bestonden al tablets c.q. slates, maar de iPad was de eerste in deze categoriegroep die zo succesvol was. Apple heeft veel moeten investeren in de ontwikkeling ervan. Dat vertaalt zich bij de eerste versie dan terug in een ietwat hoge kostprijs. Inmiddels hebben ze ervaring opgebouwd en hebben ze kanalen aangeboord via welke ze efficiënt en relatief goedkoop componenten kunnen laten fabriceren en kunnen inkopen. Dus nu wordt de iPad – om te maken, althans – wellicht inderdaad iets goedkoper. Zo werkt het nu eenmaal met nieuw ontwikkelde producten. De eerste iPad was volgens jou dus te duur? Nogal boude uitspraak, gezien het feit dat vrijwel geen enkele concurrent de prijs van een iPad kon benaderen. Ik durf juist te stellen dat deze nieuwe, tweede generatie iPad ontzettend goedkoop is. En nee, dat is niet hetzelfde.
-
@149 Waarom zou je ieder jaar een nieuwe willen? Ok het kan en mag als je het geld er voor over hebt, maar de meesten zullen dat niet doen.
Mijn eerste PC uit begin '90 was ook al verouderd op het moment dat ik het besturingssysteem running had. En vervolgens raakte het ieder jaar weer verder verwijderd van de BAT (Best available technology) Toch heeft die het tot '95 volgehouden (wat in die tijd lang was). Niemand doet er moeilijk over dat er ieder jaar (of 5 x per jaar destijds geloof ik) verbeterde versies op de markt komen. Waarom zou je daar nu wel moeilijk over doen? -
hoezo kuddedieren?
-
Stelletje afgunstige paupers! :-)
-
En maar knarsetanden. Van jalousie?
Waarom doen Apple bezitters dat eigenlijk niet, zo hysterisch reageren op andersmans pleziertjes??? -
iemand???
-
iedereen i pad 1 aan het verkopen!?? Ja dat heb je met hebben hebben hebben HEBBEN!!!!
-
ik wil de Ipad 4 die dit jaar ook uitkomt
-
Typisch Apple.
Heel duur nooit compleet. -
Wat een zure druiven hier, zooo afgunstig, omdat ze zelf geen iPad hebben...
-
@155 Jalousie? Wat is dat? Soms voel ik me een schoolmeester hier, wanneer ik mensen op ontzettend jammerlijke spel- en taalfouten wijs. Nog jammerlijker is het dat het vaak simpelweg nodig is. Lieve mensen, ook internet is een medium waarbinnen je gebruik mag maken van je basale schoolkennis, hoor.
-
@159 Ha ha! Erg grappig commentaar, in het licht van de uitlatingen van de grote baas van Samsung over de binnenkort uit te komen Galaxy Tab 10.1.
-
Beste mensen.
Afgelopen week was ik met twaalf vrienden skien. Er waren 2 Ipads en 1 Galaxy. De algehele conclusie van de overige negen vrienden (kwasi objectief) was dat het verschil helemaal niet zo groot was. De apple was een tikkeltje sneller. Het formaat van de samsung werd als heel prettig ervaren. Velen verbaasden zich dat de apple geen GPS en Camera en SDslot heeft. Ik zag dat de apps van apple over het algemeen iets gelikter zijn. Ik denk dat ik voor een galaxy zou gaan. Mn door het handzamere formaat en de gps. Daar waren hele coole en handige apps om heen gemaakt. -
@112
Heeft die systeembeheerder het nooit over een "ideehonderd T" probleem gehad ?
ID100T ... lees het maar.... IDIOOT -
@112 @164, het is natuurlijk niet persoonlijk bedoeld, maar meer een grap als aansluiting op @113
Stijgers in Tech & Gadgets
Zet toch een robot surrogaat op je schouder
Gaan Facebook en Twitter niet ver genoeg...
10 uur 59 minuten geleden door Nieuwe Nieuws
Draw Something top 10 week 22
We hebben weer de beste Draw...
1 dag 9 uur geleden door TouchReviews.nl
Lumia 900 volgende week te koop in Nederland
De Lumia 900 van Nokia is vanaf volgende...
1 dag 10 uur geleden door degeneratie
ASUS toont teaser voor nieuwe Transformer...
Nu al nieuwe Transformer Pad tablets of...
2 dagen geleden door Tablets Magazine
'Ondersteuning Windows XP vijf keer...
De jaarlijkse ondersteuningskosten...
3 dagen geleden door zwart/wit
Best gewaardeerd
Lumia 900 volgende week te koop in Nederland
De Lumia 900 van Nokia is vanaf volgende...
1 dag 10 uur geleden door degeneratie
Sir Jonathan Ive, de man die Apple smoel...
Jonathan Ive. Of eigenlijk Sir Jonathan...
5 dagen geleden door Nader tot U
'Ondersteuning Windows XP vijf keer...
De jaarlijkse ondersteuningskosten...
3 dagen geleden door zwart/wit
Grootste uitverkoop apps en games van 2012...
Om Memorial Day (Amerikaanse...
4 dagen geleden door TouchReviews.nl
Record 22.000 megawatt zonne-energie...
Vanwege de hoge fotovoltaïsche capaciteit...
4 dagen geleden door tienkamp


