Het gaat nog jaren duren voordat iedereen gebruikmaakt van de nieuwe soort applicaties in Windows 8. De huidige Win32-applicaties voor Windows zullen de komende 10 jaar nog massaal gebruikt worden.
Sorteer op:
-
gaaAAAaaapp
-
Iedereen??? Sorry, hoor. Maar ik ben allang afgehaakt van MS! Voor mij alleen nog maar Linux (Ubuntu op pc's) en Android (smartphones/tablets). Werkt allemaal goed samen, zonder restricties!
Nier dat ik tegen MS ben. Maar ik bepaal liever zelf wat ik hoe doe. -
Kansloze microsoft missie.
-
MS is marktleider in zakelijke omgevingen, logisch dat dat remt. Overstappen kost miljoenen. Leuk dat MS nu ook ein-de-lijk een app store krijgt, net als OSX eerder en Linux al jaren.
-
Mijn werkgever heeft nog steeds XP op mijn computer staan. Ik vier dit jaar het 10-jarig jubileum van XP. MS Office versie 2003 en exchange server uit hetzelfde bouwjaar. lijkt hier wel een Museum.
Ik stap (thuis) volgende maand in een paar minuten over naar Mountain Lion...... -
Lekkere vergelijking, zakelijk netwerk en je thuis pc'tjes :S
-
Dus MS volgt de zelfde strategie als het onderwijs, liefst elk jaar iets nieuws bedenken zodat toekomstige generaties vooral NIET kunnen samenwerken.
Verdeel en heers. Stelletje debielen. -
heerlijk tegensprekend dit stuk. de metro interface is gericht op tablets. maar we moeten er toch mee werken op de desktop pc haal je uit dit stuk. nee dit gaat hem echt worden dit metro interface. geef mij maar gewoon het oude vertrouwde startmenu
-
tsja..ik ben benieuwd hoe een programmeeromgeving er uitziet in de metro interface:)
-
En over 10 jaar worden alle applicaties via de browser gerund. Alles in de cloud.
-
@6 Ja dat klopt, maar 10 jaar oud in de gewone wereld betekend prehistorisch in de computer wereld.
Mijn pc (op het werk; machine zelf is nog geen 2 jaar oud) heeft een kwartier nodig om te booten........ -
2 redenen waarom metro niet alle huidige toepassingen gaat vervangen:
- omgevingen als CAD zal altijd een groot desktop scherm nodig houden, dat soort werk ga je niet op een tablet doen. En metro is puur gericht op een tablet i.e. zonder verplaatsbare windows.
- softwaremakers moeten betalen aan microsoft om metro applicaties te verspreiden. Die monopoly positie is niet acceptabel.
-
@10, Of iets totaal anders dat we ons nu nog voor kunnen stellen. Ben benieuwd!
-
@10 Waarom via de browser? Cloud kan ook best buiten de browser. Het betekend puur dat iets via internet gebeurd en internet != browser.
En daarnaast geloof ik niet in de cloud. Dat betekend vertrouwen op services van 3e. Mensen hebben liever alles zelf in de hand. -
@11
heeft niets met de leeftijd te maken maar alles met het vervuilen van het profiel door de gebruiker -
@11, als je pc echt een kwartier bezig is met booten dan zou ik vandaag nog de systeembeheerder ontslaan. Wat een onwaarschijnlijke prutser moet dat zijn.
-
@3, misschien, maar wel noodzakelijk. Microsoft ziet in dat een verouderde OS zoals Windows die draait op verouderde techniek niet kan meekomen met Android en iOS. Waarom zou men een zware OS zoals Windows aanschaffen dat op zware processors van Intel? Alleen werk en game computers hebben hier baat bij.
Microsoft ziet dus in dat over 10 jaar de gehele consumenten markt zal zijn afgestapt van Windows. Daarom dus nu de moderne OS ''Windows RT'' die licht draait en zelfs moderner is dan Android en iOS. Natuurlijk zal deze omschakeling niet makkelijk gaan daarom dus ook Windows 8 dat niet zo licht is als Windows RT maar wel compatibel is met alle oude applicaties en apparatuur.
Microsoft stapt nu over na de moderne computerwereld van Apple en Google. Sommige mensen vinden dit onnodig, andere vinden het juist te laat. Misschien licht de waarheid wel in het midden. Hoe dan ook, het gaat nu gebeuren. Daarnaast zal ook Apple op een dag moeten kiezen tussen de OSX, iOS en of een combinatie. Ook bij deze overstap zullen negatieve gevolgen verbonden zijn. -
Aaah en nu kunnen bedrijven meteen overstappen op een ander softwaresysteem - als ze toch al moeten overstappen. En dit geeft overige softwareontwikkelaars de kans om in te stappen.
-
@11. XP kan veel sneller opstarten hoor. Ik denk eerder dat dat aan het netwerk ligt. XP opstarten op een 2 jaar oude computer zou met een verse installatie na 2 min of sneller klaar moeten zijn. Maar bij ons op het werk precies hetzelfde verhaal en dit ligt zeker aan het netwerk en de account setup.
-
@12 Ik denk dat het artikel correct is m.b.t. de duur, voordat alles omgezet is. Je 2 punten ben ik echter niet mee eens.
1) Een CAD applicatie kan prima als Metro applicatie geschreven worden en dan op een PC gedraaid worden. Metro is niet per definitie alleen voor een tablad.
2) Een devoloper betaald slechts enkele tientjes om applicaties op de markt te mogen zetten. Dit is een miniscuul bedrag voor een groot bedrijf. -
@12 Onjuist, je hoeft niet te betalen om metro applicaties te verspreiden, sterker nog itt tot Apple en Google stelt Microsoft te wél in staat om je eigen verdienmodel te implementeren. Microsoft biedt een out-of-the box betalingsmodule die je kunt gebruiken, als je dat doet draag je ook iets af ja maar het blijft dan je eigen keuze.
-
Dit OS wordt het einde van MS Windows. Ik ken werkelijk waar geen enkele zakelijke gebruiker die hierop zit te wachten. En daar zit toch echt het meeste geld. Zeker nu MS ook de eerste stappen naar het model van Apple aan het zetten is (eigen hardware) zullen hardware boeren op ten duur ook de brij er aan geven en met Linux aan de gang gaan terzijnertijd. Windows 8 net zo'n flop als Windows Phone 7.
-
@2
Citaat: "Sorry, hoor. Maar ik ben allang afgehaakt van MS! Voor mij alleen nog maar Linux (Ubuntu op pc's) en Android (smartphones/tablets)."
Super heel goed van je... applaus.... driewerf hoera!!!
Wat voor reactie verwacht je nu eigenlijk als je zegt dat jij Linux gebruikt?
MOet nu iedereen hier gaan zeggen welk OS hij/zij gebruikt?
@7
Citaat: "liefst elk jaar iets nieuws bedenken"
Uhm... Zoveel is er sinds Windows95 qua user experiance mbt de GUI niet veranderd? Pas in XP werd het start-menu aangepast en opzichte van voorgaande versies (maar je had/hebt nog steeds de mogelijkheid om deze op classic in te stellen). En sinds XP t/m 7 is er ook niet veel veranderd op het feit na, dat je in 7 apps, aan je startbalk kan pinnen.
Wat betreft de GUI dus twee minor changes in 17 jaar tijd. Als deze twee kleine changes al problemen opleveren tussen jou en collega's.... Dan moet je zeker niet overstappen:
Tussen Android 4 en de aankomende versie 5 zit een jaar tijd.
De betaalde upgrades van OS X (zouden dus major versies moeten zijn).
13-09-2000 OS X Kodiak
24-03-2001 OS X Cheetah
21-09-2001 OS X Puma
24-08-2002 OS X Jaguar
24-10-2003 OS X Panther
29-04-2005 OS X Tiger
26-10-2007 OS X Leopard
28-08-2009 OS X Snow Leopard
20-07-2011 OS X Lion
xx-07-2012 OS X Mountain Lion -
Jammer, je kan de metro interface niet uitzetten..
dus je moet wel wennen, meteen. -
Over 10 jaar ??? Bestaat Windows dan nog? Lijkt mij sterk
-
@25 Want?
-
@24 Je kunt gewoon kiezen; Metro of Desktop. Enige punt is dat je (waarschijnlijk) de desktop vanuit Metro moet benaderen.
-
@9
Citaat: "ik ben benieuwd hoe een programmeeromgeving er uitziet in de metro interface"
Je kan de consumer preview van W8 downloaden, en ook een beta van visual studio express 2012. Je kan het dus uitproberen.
@10
Ja, prima, maar je moet wel bij die cloud kunnen komen. Je bent in bepaalde mate dus altijd applicaties nodig.
En wat jij zegt komt wel overeen met de Metro interface. Bijv. een tile met het weer of verkeers info op je desktop, en de info wordt rechtstreeks van internet gehaald. Net zoiets als wat veel mensen nu dus al met desktop apps doen.
@17
Citaat: "ziet in dat een verouderde OS zoals Windows die draait op verouderde techniek niet kan meekomen met Android en iOS"
Wat een onzin... Android (en ook ChromeOS) gebruiken de Linux kernel, en dragen dus 30 jaar en legacy mee (de goede kanten, maar ook de negatieve kanten van de legacy). En bij Windows is dit niet anders.
@18
Citaat: "Aaah en nu kunnen bedrijven meteen overstappen op een ander softwaresysteem"
Theoretisch kan dit altijd. Je vergeet alleen dat je dan ook data moet overzetten/converteren, en dat gebruikers moeten wennen. Bij de overgang naar Metro zal de database van je backend systemen niet wijzigen.... Kleine kans dus dat bedrijven dit moment zullen aangrijpen om op andere systemen over te gaan. -
Metro is echt heel erg toegespitst op touchscreen en met een muis werkt dat dus niet altijd even prettig. Voor zover het zakelijk betreft verwacht ik dus ook niet dat men opeens zal overspringen. Voor een hoop dingen heb je ook geen touchscreen nodig.
Ik denk eerder dat men een splitsing krijgt tussen mobiel/thuis en zakelijk, waarbij zakelijk gewoon bij de oude "droge" interface met muis blijft. -
Ik dacht het nooit te zullen zeggen na eerder pogingen, maar dan wordt het straks toch Linux. Ik zie niet in hoe ik met een de metro-baby-interface ontwikkelontwerk moet doen. Vond zeker W7 een mooie balans tussen simpel gebruik, en toch professioneel. Maar Metro zie ik daar niet toe in staat. En al die andere speelgoed tablet OS-sen, ach......
-
@26 als ik alleen al de procesindustrie zie , daar stapt men massaal af van besturingssystemen gelinkt aan Windows , en de prive gebruiker kiest steeds meer voor Apple of andere alternatieven, dus als Windows geen mega ommezwaai maakt zie ik weinig toekomst , lijkt mij ....
-
Met Linux kan met virtual machine draaien, daarin kan men dan Windows, of welk systeem dan ook draaien. Wanneer men dus gewoon zakelijk bezig is, volstaat een Linux (Ubuntu) prima. En gratis. Enkel jammer dat sommige zakelijke en gaming dingen nog niet draaien, maar dat is dus te ondervangen.
-
@321 "de prive gebruiker kiest steeds meer voor Apple of andere alternatieven"
Niet echt. Ze kiezen steeds vaker alternatieven, waaronder die van Apple, voor gebruik naast de conventionele PC. Ik denk dat als jij 10 mensen vindt die een iPad hebben, er minstens 8 of 9 ook nog een of meerdere PC's hebben staan.
Precies daarom schakelt Microsoft over op een hybride OS, zodat mensen zo eenvoudig mogelijk een desktop/laptop, tablet of beide kunnen gebruiken zonder telkens te hoeven switchen.
Dat is nu juist de hele strategie achter Windows 8.Waarom zou dat geen toekomst kunnen hebben volgens jou? -
Wat Windows, Apple of die andere gratis meuk?! Wij werken nog met klei!
-
@33 Het toekomstloze zit hem erin dat het in ieder geval sterk lijst dat MS de 'oude' omgeving uitkleedt, en er zeker niet meer in investeert. Niemand wil en kan zijn toekomst inrichten met een dood product.
-
@24 je kunt metro uitschakelen door het explorer.exe proces te killen
je moet dan wel een alternatieve shell opstarten... daar werk ik aan...
-
heb een testje gedaan met de probeer versie en heb het er binnen 1 dag weer vanaf mn pc gedonderd. waardeloos en wat mij betreft een totale afgang voor MS.
wat dat aangaat hebben ze wel gelijk dat het jaaaaren zal duren voor ik mn win7 niet meer ga gebruiken.........
Win8 is toegespitst op tablets en aanraak schermen, laat ik daar nu net niet op zitten te wachten. een touchscreen komt er bij mij niet in en voor mn tablet draai ik androit. jammer MS, weer een gemiste kans1 -
@30 je kunt toch Windows 7 blijven gebruiken?
Er zijn nog genoeg xp gebruikers die nog niet naar Windows 7 zijn gegaan dus dat geldt ook voor Windows 7 als Windows 8 zijn intrede doet. -
@35 Ja, en jij verklaart een product al dood voor het überhaupt op de markt is. Conservatief is prima maar dit is gewoon onzin.
Had je anders liever gehad dat Microsoft bij DOS was gebleven? Windows NT was zeker ook 'toekomstloos'? -
@30
Citaat: "zie niet in hoe ik met een de metro-baby-interface ontwikkelontwerk"
Dus stap je over op Ubuntu met Unity als interface.... Inderdaad... Logisch....
@32
Citaat: "Met Linux kan met virtual machine draaien, daarin kan men dan Windows, of welk systeem dan ook draaien"
Gefeliciteerd.... Dat kunnen gebruikers van OS X en Windows ook. Je kan dus hetzelfde als mensen die een ander OS gebruiken. (klinkt een beetje sarcastisch, maar zo is het eigenlijk ook wel bedoeld.... Veel Linux adepten lijken het nodig te vinden om te vertellen dat ze dezelfde dingen kunnen doen als de gemiddelde Windows gebruikers (en intussen gebruiken ze allemaal WINE, of ze hebben een dualboot met Windows, of ze hebben een virtuele pc met Windows)).
Ik zeg NIET dan Windows beter is dan Linux (of het omgekeerde). Maar het zou fijn zijn dat er eens verteld worden wat jullie meer kunnen dan Windows gebruikers. -
@40 Het grote voordeel van Linux is dat je onafhankelijk kan werken zonder een OS dat alleen voor het grote geld gaat. Want waarom komt er anders steeds zwaarde hardware op de markt? Omdat de gebruikers dat nodig (denken te) hebben? Natuurlijk niet! Dat wordt ze wijs gemaakt.
Persoonlijk werk ik op een "eeuwen-oud" pc'tje. Het is heel oud en heel traag maar doet gewoon wat het moet doen. Ik speel geen 3D-spelletjes en bewerk geen videobeelden. Waarom zou ik dan ieder jaar een nieuwe kopen? -
De Chinees op de hoek draait al eeuwen op DOS. werkt nog perfect die 386 met 200kHz peocessor. Waarom zouden ze overstappen?
-
@42 Omdat 99,99% van de mensen graag wat meer met zijn PC wil doen dan drie-cijferige menu codes met gekoppelde gerechten aan de keuken door te sturen ;-)
Onze Chinezen werken overigens ook allemaal met DOS inderdaad. Blijft grappig om te zien. -
@42 die 386 zal eerder draaien op tenminste 20MHz, lager gingen ze niet
of is het soms een 286? Daar draait DOS ook prima op
-
Ik vraag me af of het wel zo lang gaat duren. Als je alleen al kijkt naar hoe snel smartphones en tablets door de consumenten worden omarmt. Daarbij komt dat in het begin van de jaren 90 veel minder mensen een computer hadden als nu. Dit onderzoeksbureau zou er wel eens aardig naast kunnen zitten. Voor wat betreft platforms, gebruik wat jij lekker vind werken en laat mensen die iets anders fijner vinden vooral in hun waarde.
-
@41
Citaat: "Het grote voordeel van Linux is dat je onafhankelijk kan werken zonder een OS dat alleen voor het grote geld gaat."
Het verdienmodel is anders. Maar Canonical is echt geen filantropisch instelling.
Citaat: "Want waarom komt er anders steeds zwaarde hardware op de markt? Omdat de gebruikers dat nodig (denken te) hebben? Natuurlijk niet! Dat wordt ze wijs gemaakt."
Dat is bij Linux niet anders. Mijn eerste Linux distro paste op zes 3,5ich diskettes. Dat hoef je met de huidige distro's niet te proberen. Ik heb niet gekeken hoe groot mijn laatste Ubuntu 10.x distro was. Maar de laatste SuSe distro (dat was distro 6.x in de jaren 90) die stond op 7 cd-rom's of 1 DVD. De Linux kernel bestaat uit een paar miljoen regels code.
Het groter worden van het OS, en zwaardere hardware nodig zijn, telt voor Linux dus net zo goed als voor Windows. -
Ben ook linux-minded maar ben wel erg benieuwd naar de nieuwe windows. Zal natuurlijk net als Linux zijn plussen en minnen hebben. Vaak is het ook een kwestie van wennen hoor. Ik ben een RHEL gebruiker en moest ook even aan ubuntu wennen.
@19 Waarschijnlijk worden er pre-boot scripts en groepsbeleiden toegepast op jouw computer. Daarom start het wat langer op. Zo houd de systeembeheerder de stabiliteit van het netwerk in de hand wat ten koste kan gaan van de performance. -
@40 inderdaad op de interface Unity die gebruikt wordt in Ubuntu. Het is productiever op een desktop dan Metro.
Ubuntu is van de grond af aan gebouwd met de veiligheid in gedachte. Bij windows was dit anders. Bij windows ging gebruiksgemak boven veiligheid.
Linux is de allergrootste in de servermarkt. Omdat er zoveel Linux varianten zijn, is er veel keus voor je server. De een wil een volledige server met toeters en bellen. En de ander wil een zeer kleine server met basisfunctionaliteiten. Deze flexibiliteit heb je niet bij windows. -
Och het heeft allemaal zijn voors en tegens , maar lieve mensen , ga eens kijken wat de gemiddelde mens doet op zijn thuis pc , tab , phone het merendeel is browsen en chatten, daarnaast gamen en overige zken , hoe zwaar moet het zijn... voor thuis gebruik is het bewerken van een videotje en gamen lijkt mij het zwaarste dus voor de rest is niet zoveel nodig. Vraag jezelf maar af wat je op je tablet doet en je pc en kijk naar de verschillen en wat het je waard is, danwel wat je nodig hebt opwelke machine. pas dan heb je de systemen die je echt wilt en waar je graag voor betaald. en een beetje diversiteit kan geen kwaad
-
@10: de cloud is slechts een tussenstap. Net als dat terminals dat waren. Als men gewoon overal vandaan bij zijn eigen gegevens thuis kan en al zijn/haar apparaten gekoppeld zijn is het gedaan met "de cloud". De cloud lost 1 probleem op het overal beschikbaar hebben van je data, het levert echter een ander probleem ... je moet je prive data bij derden plaatsen. En of men nou echt graag hun slaapkamer foto's en video's ;-) bij derden wil plaatsen ... ik betwijfel het.
-
@48 Beetje ongenuanceerd.
Linux naast een OS-familie ook een kernel. Het draait daarom ook embedded op verschrikkelijk veel apparaten die geen volwaardig OS kunnen draaien.
Bij Enterprise is Windows juist in veel grotere mate aanwezig dan de Linux-familie, in veel gevallen is het zelfs een hybride Linux-Windows omgeving.
-
@46
Ubuntu is nog steeds gratis (inc. alle programma's). Voor MS moet ik grof geld neertellen. Ook als ik de Windows over wil zetten op mijn nieuwe pc en mijn oude pc, waar Windows op stond vernietig.
Linux draait op VEEL oudere pc's als waar Windows vlotjes op zou draaien. Zegt ook weinig over de distro-grootte. -
@48: idd Ubuntu is gebouwd met veiligheid in gedachten ... het is qua interface alleen voor een groot deel gejat van Windows en OSX en het is zo inconsistent als de pest en heeft vele vreemde kleine bugs (de reden voor mij om af te haken, laatst nog v12 2 dagen geprobeerd). Ben nu over op OSX en mij zul je waarschijnlijk nooit meer Ubuntu of welke versie van Linux nog zien draaien.
-
@50 Waarom krijgt de gebruiker dan geen eigen keus? Ik vertrouw die clouds gewoon niet! Vooral als je de voorwaarden gaat doorlezen!!
-
Sorry microsoft, echt werk moet op een desktopmodus met fatsoenlijke multitasking (bijvoobeeld 2 excell sheets een een website naast elkaar). NIEMAND die een computer gebruikt om geld te verdienen zit te wachten op teletubbiemodus.
-
@55 En daarom zit de standaard desktop-interface ook nog gewoon in Windows 8.
-
@56 gelukkig wel, maar Microsoft laat in het artikel zien dat ze er uiteindelijk vanaf willen :S
-
@57 Ja dat is wel zo, maar tegen die tijd zal het "nieuwe" Windows al weer zo lang op de markt zijn dat daar al lang en breed een oplossing voor is gevonden. Windows 8 is zogezegd een eerste stap in een nieuwe richting, je hoeft niet te verwachten dat het daar bij blijft de komende 10 jaar :)
-
"Het is in Windows 8 mogelijk om te wisselen tussen de nieuwe Metro-interface en de vertrouwde omgeving vergelijkbaar met Windows 7."
Uh. Nee. Alle previews en goede recensies (met name ars technica en c't) geven aan dat de 'oude omgeving' in Windows 8 allesbehalve vertrouwd overkomt. Mede daardoor wordt Windows 8 voor de desktop vermoed ik een heel lang traject. Diezelfde previews noemen het een revolutie voor de tablet; maar ja... die markt is al geheel ingenomen door de iPad op dit moment.
Hoe neem je die markt dan over? Betere, goedkopere hardware en killer-apps. Dat beter en goedkoper wordt moeilijk; dan zou je beneden kostprijs moeten gaan verkopen want niemand kan de inkoopprijs lager krijgen dan Apple met hun volume. Overigens niet uitgesloten dat dit gaat gebeuren met de surface tablet; Microsoft heeft het immers eerder gedan met de Xbox.
En killer-apps? Ik weet er wel een: MS-Office! Reken maar dat dat in de zakelijke markt op de tablet, mits voorzien van een goed toetsenbord een succes zou kunnen worden. En wie verkoopt MS-Office? Juist ja!
Overigens wederom een staaltje religie hier. Je kan er op wachten; in welke media dan ook, als er iets geschreven wordt over Microsoft komen de Linux en Mac fanboys met hun domme kreten.
Linux, MacOS en Windows; net zoals alle andere besturingssystemen gewoon prima bruikbaar voor de meeste toepassingen. Gebruik wat je leuk vindt, kunt betalen of zakelijk voorgeschreven krijgt. Maar als een soort dominee je religie gaan verkondigen en zieltjes winnen met domme kreten over de superieuriteit van jouw keuze is niet bijster intelligent.
Ik gebruik al die genoemde besturingssystemen en *allemaal* hebben ze last van fouten, hang-ups, security issues, gebruikersproblemen etc. etc., het is niet anders. Het is software en dat barst nu eenmaal van de fouten. Ook Linux, ook OS/390 en ook Windows. Als je kijkt naar de CERT meldingen van security issues staan Microsoft producten niet bovenaan. (Adobe en Apple daarentegen wel!)
Just my EUR 0,02
-
@58 Laten we het hopen :P
-
@48
Citaat: "Ubuntu is van de grond af aan gebouwd met de veiligheid in gedachte. Bij windows was dit anders"
Met je eens. Maar kan mij niet herinneren dat ik in XP en 7 last heb gehad van virussen/malware. In 7 werkt het UAC ook een stuk prettiger dan in Vista (MS heeft hier echt wel grote vooruitgang geboekt).
Denk dat er 1 belangrijk probleem is dat de beveiliging van geen enkel OS kan tegenhouden... En dat is de gebruiker. Je kan een heel veilig OS hebben, maar zolang gebruikers bij alles maar op ja/ok blijven klikken....
Citaat: "Linux is de allergrootste in de servermarkt. Omdat er zoveel Linux varianten zijn, is er veel keus voor je server"
Uhm, ja, maar zoveel keus is ook een nadeel... Veel mensen vinden het keizen uit 4 Windows varianten al lastig.
@51
citaat: "Linux naast een OS-familie ook een kernel. Het draait daarom ook embedded op verschrikkelijk veel apparaten die geen volwaardig OS kunnen draaien"
Zo draaien windows 3.1 en CE ook nog in heel veel apparaten.
@52
citaat: "oor MS moet ik grof geld neertellen"
Zoveel kost een preïnstalled Windows niet. En al die overige programma's kan je ook prima voor Windows downloaden.
citaat: "Ubuntu is nog steeds gratis"
Ja, maar dat is niet omdat Canonical zo aardig is. Dat komt omdat dit in de GNU voorwaarden van Linux staat. Maar hoeveel vraagt Canonical voor support aan bedrijven? Hoeveel moeten bedrijven betalen om hun software in de repository van Ubuntu te krijgen.
Ubuntu is even gratis als Google.... -
@53 Sorry 53 je praat nu net zoals Skydrive. In the Sky dus (:
Wat heeft Ubuntu 12.04 LTS gejat van windows en mac osx? Microsoft probeert met windows 8 te innoveren met Metro. Dit is voor tablets waarschijnlijk wel gelukt, alleen is het nu niet meer bruikbaar op desktopts.
Wat versta je onder vreemde kleine bugs?
Apple innoveert niet veel met de OSX interface. Apple gebruikt al jaren dezelfde uiterlijk. Dus standaard een boven en onderbalk.
Alhoewel het lastig is om voor Mac virussen en spyware etc te maken, is de opzet niet veiliger dan die van Ubuntu. Apple software is closedsource, wat betekend dat een beperkt aantal medewerkers naar de codes mogen kijken en gaten ontdekken in de software. Net zoals het geval bij windows.
En Apple is relatief langzaam met het uitbrengen van updates en geeft niet graag toe dat het systeem niet 100% 'virusvrij' is. -
@10,
Nee hoor, browserapplicaties zullen weer afnemen, die zijn slechts een tussenoplossing geweest die maar zelden een echt goede gebruikerservaring boden. Terwijl de desktop steeds meer webbased applicaties kreeg, wat begrijpelijk is omdat dat gemakkelijker was met updates, beheersbaareid etc, bewogen smartphones en tablets juist naar dedicated apps voor elke afzonderlijke taak.
Met de app stores van Apple, Google, Microsoft en RIM is er een beheersbaar distributiekanaal voor dedicated apps dat er voor zal zorgen dat ook op de laptop en desktop weer richting dedicated apps in plaats van web apps zullen gaan bewegen.
Cloud zal wel meer toenemen, maar dat kan ook met apps die niet in de browser draaien. Zie bijvoorbeeld de SkyDrive App voor Windows 7.
Wat ik wel zie is dat bedrijven terughoudend zijn om hun content aan de cloud toe te vertrouwen. Zeker met het oog op de Patriot Act zullen banken en verzekeraars niet heel happig zijn om hun data bij bijvoorbeeld Microsoft onder te brengen.
Benieuwd of de aanbieders daar iets op weten te bedenken of dat lokale bedrijven tussenoplossingen gaan bieden, wat nu ook al wel gebeurt. -
@45. Het gaat er niet om of consumenten het omarmen, die omarmen het automatisch en ongevraagd bij aanschaf van een nieuwe PC. Het gaat om bedrijven die veel geld hebben gestoken in software die niet volgens de metro principes van grote roze tegels gebouwd zijn.
@46. Mijn god wat heb ik een hekel aan dat woord: verdienmodel. Moet je dat echt in iedere post gebruiken? Inhoudelijk: Canonical is geen eigenaar van Linux, wel van Ubuntu. En Canonical is wel degelijk een filantropische instelling.
@50. Ook dat is een cloud oplossing, genaamd een private cloud.
-
1 Bedrijf op de hele aarde dat alle computers op de aarde wil controleren, waar hebben we zoiets eerder gezien?
Microsoft is nog communistischer dan Marx en Lenin bij elkaar, ik moet die Microcrap niet. Zoek maar eens op hoeveel Fallungong leden Microsoft heeft uitgeleverd aan de chinese regering, of hoe Microsoft Russia helpt te infiltreren bij Russische dissidenten. -
Nou ik ben maanden geleden al omgeschakeld, op Ubuntu Linux wel te verstaan. Geen Windows meer voor mij ;).
-
Cloud: Dom idee: veroorzaakt onnodig een enorm dataverkeer en belasting van netwerken.
Apps: Ik vraag me af wat iedereen hier zo geweldig aan vindt. Behalve dat het er leuk uit ziet levert het vooral de fabrikanten en software-uitgevers wat op: namelijk veel geld, voor elke scheet moet je betalen en krijg je een app op je achtergrond. Mijn desktop met 50 pictogrammen is er niks bij.
Fuck Apple, fuck apps en fuck Windows als het zonodig een Apptreksel van dat noobplatform wil worden.. -
@65
Ik weet niet wat jij gesnoven hebt, maar ik heb het idee dat het nogal sterk spul is geweest ;). -
Tja de oude desktop is een app in windows 9, net als de het dosscherm was in windows 95. Het mooie is dat je beide omgevingen kan gebruiken. Je oude apps in de oude omgeving en de nieuwe apps in de nieuwe. Dat het 10 jaar gaat duren, geldt voor de business. Die gaan niet elk jaar hun software of os aanpassen. Voor consumenten gaat dat vrij snel. Nieuwe pc of tablet met nieuwe os en nieuwe apps uit de store. De oude apps kan je nog gewoon gebruiken, lijkt me geen probleem. Ik moet zeggen dat de nieuwe interface erg goed werkt op grote beeldschermen zegge 50 inch. Nu nog een goede metro app ter vervanging van mediacenter.
-
@69 windows 9 moet natuurlijk 8 zijn
-
@8: Je kunt met toetsenbord, page up page down, pijltjes toetsen, home en end toetsten etc. de Metro interface ook besturen.
Ook kun je scrollen met de mousewheel en sleepen met de muis om de interface te besturen.
Zo slecht zal het dus niet gaan zonder touch screen, maar of het echt wat toevoegen zal is een tweede. -
@65 Wacht heel even, pas op de plaats: Microsoft communistisch?
Volgens mij begrijp je niet zo goed wat Communisme inhoudt (of Marxisme, Leninisme, Trotskisme, Stalinisme enzovoorts wat dat betreft).
Microsoft is in- en in kapitalistisch, zoals vrijwel ieder bedrijf op deze aarde, inclusief die in landen als China. Ik zou zeggen, lees eens een boek. Of een encyclopedie. Of wikipedia.
@67 Het is geen onnodige belasting van netwerken, net zo min als web 2.0 dat bijvoorbeeld was. De hele IT-wereld is langzaam aan het verschuiven naar een (hybride-)cloud omgeving en ik merk dat die verschuiving al lang en breed in gang is gezet. Je wil niet weten hoeveel servers wij verschepen richting klanten die met VM en Cloud willen gaan werken.
-
@69: Dat is misschien wat ze je willen doen geloven, maar dat is helemaal niet zo.
Het verschil is vele malen oppervlakkiger en dat weet ik uit eerste hand naar aanleiding van wat prototype software wat ik geschreven heb voor Windows 8 beta. Mij zul je niet horen zeggen dat het slecht is, maar een dermate dramatische verandering t.o.v. MSDos naar Windows NT is het gewoon niet (waarbij ook bedacht moet worden dat Windows XP niet de eerste poging was om daar te komen). -
MAAK GEWOON EEN W8 TABLET VERSIE EN OOK EEN AANGEPASTE VERSIE VOOR LAPTOP/DESKTOP E.D. WAAROM ALTIJD ZO MOEILIJL DOEN?
-
@66 Verstandig!
-
7626 juni 2012 15:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
7726 juni 2012 15:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@71 touchpad waarbij je vingers ook geregistreerd worden als ze boven de touchpad hangen zou een geweldig input device zijn voor je desktop. Nou heeft microsoft die technologie in handen, dus wie weet komen ze nog wel met zon apparaat.
skip naar 5:20 voor een demo van deze technologie in microsofts edison lab
http://www.youtube.com/watch?v=rJ1p5SD3sOM&l … -
7926 juni 2012 15:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het bedrijfsleven zal zeker niet overstappen naar Windows 8.
-
Backwards compatibility was HET verkoop argument voor Windows. Als je dan straks toch nieuwe applicaties en een nieuw besturingssysteem nodig hebt voor het "echte Windows 8 gevoel", ga dan gewoon lekker over op Linux. Alles installeren via het internet, gratis en zo robuust als ik weet niet wat. Van niks en niemand afhankelijk (lees: geen Steve Jobs of Bil Gates meeloperij).
-
@81 Zolang ontwikkelaars hun software gewoon een update geven voor Windows 8 (al dan niet met Metro-interface) en mensen hun oude software nog een tijdje daarnaast kunnen draaien, dan is er toch niets aan de hand? Even afgezien van de discussie of Linux wel of geen goed alternatief is?
-
8326 juni 2012 16:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
8426 juni 2012 16:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@83 en daarmee de ondergang van apple ingeluid.
-
8626 juni 2012 16:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@74 Doen ze ook..
-
Ik heb een pc uit december 2006. Micro XP erop, werkt als een trein. Browser: chrome, Officepakket: MS-Office 97, al die nieuwe zooi is alleen maar trager geworden en onduidelijker. Omdat ik geen Battlefield 3 wil spelen hoef ik geen geld te besteden aan iets nieuws, en het resultaat is mijn computer het snelst is van iedereen die ik ken, haha...
Totdat ik weer es een keer een foto moet bewerken, dan moet ik toch helaas mijn meerdere erkennen in de 67234,39247 ziljard Gigahertz quadrupelhexaoctacore met GeForce Gtx 8345870934 computers van mijn vrienden die je tegenwoordig nodig hebt om Notepad te draaien. -
Vooruitgang is achteruitgang!
-
Ja ja windows 8 en 10 jaar , welke zot gelooft dat nou eigenlijk..... over een paar jaar komt alweer 9. 8 mogen ze houden , ik wens een besturingssysteem voor een computer niet voor een tablet , daar zijn er meer van dan tablets microsoft. Als jullie niet leveren wordt het een ander iemand !!
-
nou geweldig. als ik dus ooit nog directx gebaseerde spelletjes wil maken ben ik dus sowieso de sjaak.
-
Ben al een paar jaar van Windows afgestapt. En ik zal het waarschijnlijk over 10 jaar nog niet gebruiken. Dus maak daar maar eeuwig van.
-
@89 als iedereen zo dacht leefden we nog in grotten.
Ik denk dat dit een paar jaren nodig heeft om geoptimaliseerd te worden, zie de veranderingen en fouten bij Windows 2000 & Vista. De volgende versies heeft bijna iedereen erop staan (Windows XP en 7). -
Echt wat een domme reacties weer haha, en dat over een product dat nog niet eens uit is. Ook is het nog niet duidelijke hoe de definitieve versie eruit gaat zien.
Dat een bedrijf dan al denkt te weten hoelang het gaat duren voordat iedereen het adopteerd baseren ze volledig op het verleden.
Wellicht komt de zin : "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst"
Heerlijk speculatief weer, een of ander bedrijf heeft een onderzoek gedaan naar een systeem wat pas over een aantal maanden uit komt haha.
Neem een voorbeeld aan tweakers.net die houden tech nieuws tenminste objectief :-) erg jammer want verder is nu.nl een top site!
just my € 0,02 -
dus gewoon blijven bij het oude pent 4..gigah lekker met windows home edit opstarten met floppy die dingen worden nog geld waardt upgrade xp professional ultimate daarover upgrade win 7 werkt perfect
-
9626 juni 2012 17:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
9726 juni 2012 18:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Windows 8 is slechts zo'n tussenversie die ik niet ga gebruiken (ik het net vorig jaar W7 gekocht). En als de daarop volgende versies ook geen normale desktop meer hebben, stap ik over op een ander OS. Alternatieven genoeg, dacht ik zo. Maar de eerste 10 jaar blijf ik nog wel bij W7.
-
Zal deze Windows ook backwards compatible zijn met alle virussen?
-
Over tien jaar wordt hier gevraagd wat Windows was
-
10 jaar securityupdates en lucratieve foute aanbestedingen...
-
Geen sprake van dat ik ooit nog terugschakel naar Windows nu ik eindelijk het genoegen van een echt OS heb mogen smaken.
-
ik heb een paar keer Ubuntu geinstalleerd.. ook 12.04.. maar ik krijg toch te vaak foutmeldingen.. ook grafisch vindt ik het ver beneden pijl.. daarbij heb ik nog een probleem, dat veel windows-programma's onder het WINE-programma op Ubuntu niet draaien.. deze progjes heb ik wel elke dag nodig.. indien dat wél het gevoel zou zijn, was ik ook allang over gestapt naar Ubuntu.. tevens kan ik onder Ubuntu géén muziek en video streamen.. ook een uitgebreid programma om websites te maken, is bij ubuntu niet te vinden.. werk zelf met Studio Webdesign Pro 5, Dreamweaver, Photoshop, InDesign en Illustrator.. indien iemand mij kan vertellen waar ik de uitgebreide ubuntu kan uithalen, die DVD versie met alle extra's en effecten, en hoe ik op een andere manier mijn windows-programma's onder ubuntu kan draaien, wil ik het nog wel eens proberen.
-
@102 Veel plezier ermee. Ik blijf (ondanks ruime ervaring op zowel Mac als Linux) lekker bij Windows. Dat vind ik een "echt OS". Ieder zijn ding, niet waar?
-
@104: Wat bedoel je met "echt OS"?
-
Ten eerste moet ik zeggen dat deze discussie niet nieuw is sinds Windows 95 is er iedere keer een discussie ontstaan of mensen moesten overstappen op de volgende versie. In het begin werd die discussie meestal gevoerd in computerbladen en tegenwoordig op het internet. Het antwoord bij al die discussies is ook altijd het zelfde gebleven, tenzij je gebruik wilt maken van de nieuwe mogelijkheden is het niet direct nodig om over te stappen. Wat ook altijd hetzelfde was, was het grote percentage sceptici die beweerde over te zullen stappen naar Linux. Als je echter in de geschiedenis ging kijken van die gebruikers dan bleek vaak dat ze al heel lang Linux gebruikte. Echte Linux fanatici kunnen het namelijk niet nalaten om in nieuwsitems over Windows Linux te pushen.
Vroeger kon ik nog wel iets begrijpen van die discussies. Tot Windows Vista had je namelijk iedere keer een zwaardere PC nodig om de opvolger te kunnen draaien. Tegenwoordig gaat de discussie over een verandering in de interface die onoverkomelijk zou zijn. Om een applicatie te starten die niet op je desktop of taakbalk stond ga je in Windows 7 namelijk met je muis naar de linker onderhoek en klikt daar. In windows 8 ga met je muis naar de linker onderhoek en klikt daar. In Windows 7 ga je naar programs en selecteer je het programma of je typt de naam van het programma in het zoekveld. In Windows 8 selecteer je de tile van het programma of je typed de naam van het programma. Om Louis van Gaal te quoten, “Ben ik nou degene die zo slim is of zijn jullie nou zo dom.” Dat is toch geen hogere wiskunde dat mensen dat niet kunnen volgen.
En het klopt dat deze verandering voor de 100% desktop gebruiker weinig toegevoegde waarde heeft. Het opent echter wel mogelijkheden voor mensen die een hybride apparaat als de Surface kopen. Die hebben namelijk ineens een apparaat waarmee ze zakelijk veel meer kunnen. Ze kunnen native in Office hun documenten openen direct vanaf een netwerkschijf. Ze kunnen in een meeting aantekening maken met digitale inkt in hun documenten. Ze kunnen iedere bedrijfsapplicatie openen direct op hun tablet. Hun Surface kan direct beheerd worden door systeembeheer zonder dat systeembeheer hiervoor allerlei extra software moet aanschaffen.
Waar het om gaat is dat de wereld veranderd. Mensen willen niet meer gedwongen zijn om achter een computer te gaan zitten als ze een computer nodig hebben. Apple heeft dat heel goed gezien met hun iPad. Waar Apple echter te kort schiet is hun gesloten systeem. Je kan je programma’s er niet op draaien en je kan veel moeilijker bij je bestanden.
-
Eigenlijk moet ik hier mijn handen niet aan vuil maken. Maar alle popiejopies die hier OSx verheerlijken of linuxlovers en mensen die roepen dat Windows allang dood zal zijn. Weten jullie uberhaupt waar je het over hebtben. Heb je de consumerpreview geprobeert, met de nuance dat het een beta is?
Persoonlijk ben ik iemand die veel probeert en ik ben echt onder de indruk van windows 8! De metro interface op desktop voegt niet zo veel toe. Maar met touch werkt t echt top! Wat ik weet van WP7 dat i,k 3 weken heb getest. Oordeel pas wanneer je iets hebt geprobeerd, of zeg dat je het niet weet! -
10826 juni 2012 19:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
10926 juni 2012 19:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Tijd om bedrijfsapps over te zetten naar een unix of linux lijkt me, als je toch moet gaat porten naar een nieuw systeem :P
Overigens zie je in het bedrijfsleven al een trend naar steeds meer platformonafhankelijkheid en minder lock-ins en beperkingen, enige probleem daarbij is de grote groep windows "experts" in nederland die deze trend natuurlijk probeert te keren.
-
@108 De reden dat sommige mensen Microsoft beu zijn is omdat ze niet bereid zijn te investeren in goede hardware. Het komt regelmatig voor dat mensen gewend zijn om hooguit 500 Euro neer te leggen voor een windows laptop en dan klagen ze dat het apparaat niet lekker vlot loopt. Vervolgens kopen ze voor meer dan 1000 euro een Apple en dan loopt het wel lekker. Gek he! Over het algemeen zijn de Windows gebruikers die fatsoenlijke hardware kopen dik tevreden. En met een marktaandeel van meer dan 90% vind ik het nogal voorbarig om Windows af te schrijven.
Daar komt nog eens bij dat Microsoft lastig te vergelijken is met Apple. Microsoft is 90% software voor de zakelijke markt. Apple is voor 90% gadgets voor consumenten gebruik. Ik zie al enige tijd dat in bedrijven iPads worden gebruikt met Microsoft software. Die bedrijven zullen straks waarschijnlijk voor een groot deel overstappen op Windows 8 tablets omdat ze daar veel makkelijker hun bedrijfssoftware op kunnen draaien. -
11226 juni 2012 20:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Metro is al in volle gang bezig zijn opkomst te maken:
- Eerst een stille opkomst in zune van Metro
- WM6.5 wordt vervangen door WP7 met Metro UI
- XBOX360 krijgt firmware update met Metro
- Windows 8 alpha en beta previews
- MS Office 15 previews
- Hotmail krijgt Metro UI (moet nog komen)
(verwacht)
- Skype krijgt Metro, Skype is namelijk overgenomen door MS
- MSN krijgt Metro
verder is aero in windows 8 er al uit en dat past ook wel bij Metro vind ik
Metro is er en we zullen er de komende 20 jaar ofzo nog wel mee zitten,
maar opzich is het niet zo heel erg want het werkt wel snel en het oogt fris.
Ookal flopt Windows 8, MS heeft zat geld om het door te pushen.
We zullen wel zien waar het schip strand -
11426 juni 2012 20:33 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Da ze ut uutzoeke eej. Me zu wè zie eej!!!! Bin trouwens niet zo op dn oogte van a dien computer dingen oor! Dus neem mien nie a tu ard an eej! Za we meer tiet worre da me we ens as vroeger gewoon buute ginge spele eej. Vooral dien kinders!!! Ze bin 10 jear oud en loppe a mie un pooke rond! Das a tu danke an dien computer peuke!!!!! Bedankt eej!!!! Groete
-
@110 "...enige probleem daarbij is de grote groep windows "experts" in nederland die deze trend natuurlijk probeert te keren."
Ik denk dat de groep Windows "experts" daar niet zo heel veel mee te maken heeft. Je kan niet verwachten dat een Windows expert Linux gaat leren. Ik zou het ook gewoon aan Linux collega's overlaten om een dergelijk project te leiden.
Ik zie overigens in de kantoor automatisering eerder een trend naar Windows dan naar Linux. Ik werk bij een ICT bedrijf en de laatste tijd is er steeds minder werk voor mijn Linux collega's. Het zijn eerste klas ICT'ers maar ze komen gewoon niet aan opdrachten. Recent zijn er nog twee gaan werken bij Tom Tom. Als ik kijk waar we op het ogenblik behoefte aan hebben dan zijn het Netwerk specialisten en storage specialisten. -
Het lijkt erop dat ms dingen aan het combineren is gegaan die je niet moet combineren.
Voordeel touchscreen geldt voor tablet
Voordeel apps is simpele installatie software
Voordeel desktop in windows 8 is backwards compatible tov windows 7
Dus het kan alles, maar het lijkt mi wel een gedrocht te worden. Het lijkt wel of ms niet kan of durft te kiezen.
Tip: maak twee windows versies, windows tablet (identiek aan windows mobile, vergelijk android) en windows desktop.
Maak de apps beschikbaar voor beide windows versies.
Maak de windows desktops apps ook als 'app' installeerbaar zodat software distributie op windows makkelijker gaat en de gemiddelde nono ook software kan installeren in windows desktop. De zakelijke markt kan bij desktop blijven. De consument is tevreden met een tablet.
Alles in 1 ais volgens mij geen succes.
-
11826 juni 2012 20:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@117 En als je dan op je tablet Windows software wil openen dan gaat dat niet. Nee, dat is lekker praktisch. Straks kan alles met 1 apparaat.
-
12026 juni 2012 21:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@118 Ik ben niet objectief, maar als jij de eerste objectieve persoon tegenkomt dan mag je je gelukkig wanen denk ik want ik ben in mijn hele leven nog nooit een 100% objectief persoon tegen gekomen.
Ik ben overigens niet voor 100% afhankelijk van Microsoft omdat ik ook prima overweg kan met Cisco en VMWare. Ik geef echter onmiddellijk toe dat Microsoft producten voor een groot gedeelte mijn werkterrein zijn. Daar is ook niets mis mee. Ik ben niet geheel objectief, maar aan de andere kant ken ik weer veel onderdelen van Windows die een normale gebruiker niet kent en waarvan ik weet dat ze onontbeerlijk zijn in een bedrijfsomgeving. Voor een normale gebruiker klinkt het heel eenvoudig om even een bedrijf om te zetten naar een ander OS, in de praktijk is het echter een hele grote klus waarvan ik het idee heb dat het vaker fout gaat dan dat het slaagt. Het is de natte droom van ieder ICT bedrijf als een politieke hotemetoot besluit dat een gemeente over gaat naar Linux. Het is een project dat je oneindig kan blijven uitmelken met extra werk zonder dat je veel voortgang boekt. -
Stel je hebt Windows XP (Pro) en Office 2010. Wat is dan de meerwaarde om over te stappen naar Windows 8?
-
12326 juni 2012 21:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@122 Dat hangt zeer sterk af waarvoor je jouw computer gebruikt en welke hardware je wilt gebruiken.
-
@122 meen je dit nu serieus? Windows 8 heeft veel minder recources nodig om even snel te zijn, windows 8 ondersteunt directx 11.1, het heeft een heel andere look en feel (metro UI namelijk), en zo nog veel meer kleine dingen die niet in XP zitten.
Misschien ook belangrijk om te weten is dat de support voor XP over een paar jaar afloopt. -
@123 Je beschuldigd mij dat ik niet objectief ben maar bij de laatste alinia kwam de aap uit de mouw. Je bent een tegenstander van de manier waarop Microsoft zaken doet en daarom vind je ook maar gelijk dat Windows 8 een slecht product is. Laat me raden, Linux gebruiker? Of ga je me vertellen dat je tegen machtsmisbruik bent van grote bedrijven en daarom voor Apple hebt gekozen want dan kom ik echt niet meer bij van het lachen.
-
@125 "Misschien ook belangrijk om te weten is dat de support voor XP over een paar jaar afloopt."
Kleine correctie. De support loopt binnen een jaar af. -
12826 juni 2012 22:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@11
Ja, dat is kenmerkend voor Windozen die niet drie maandelijks worden geherinstalleerd.
Over tien jaar zou er best eens geen Windows meer kunnen zijn. Tien jaar geleden was Apple bijvoorbeeld een krabbelaartje op de achtergond, nu het meest invloedrijke, rijkste en meest gewaardeerde bedrijf ter wereld - al enkele jaren op een rij.
Zo snel kunnen de dingen veranderen. Microsoft houdt krampachtig vast aan concepten uit eind jaren 90. Dat gaat niet goed komen, dat kan niet anders. -
Er zijn te veel redenen om een hekel te hebben aan Microsoft.
-
@129 Windows Azure is op dit moment het paradepaartje van Microsoft. Ik geloof niet dat dat een concept is uit de jaren 90.
-
13226 juni 2012 22:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@125 (en @124): Ik gebruik de computer voor documenten te schrijven en presentaties te maken, internetten, gamen (niet de nieuwste, zeg maar tot 2010 ofso), muziek luisteren (niet componeren), programmeren en foto's bewerken. Ik doe er dus behoorlijk veel mee.
-
OSX, Windows, Linux, lekker veel keus. Wees blij dat je wat te kiezen hebt...
-
@133 Ik zie niet direct een reden om over te stappen op Windows 8. Uiteraard heb je straks (in mei) het probleem dat Windows XP niet meer officieel ondersteund wordt. Dit houd in dat beveiligingsupdates niet meer worden uitgebracht voor Windows XP. Als je je computer echter niet direct aan het Internet hangt en er een router tussenzit dan is de kans op ongelukken relatief klein.
Als je nu tevreden bent met Windows XP dan zou ik gewoon Windows XP blijven gebruiken tot je een nieuwe computer koopt en dan een computer nemen die een besturingssysteem heeft dat bij de hardware van de computer past.
Als ik moet aangeven wat je nu vooral mist dan is het waarschijnlijk de verbeterde desktop die in Windows 7 zit. Kleine handige trucs zoals een verbeterde taakbalk maken de user interface van Windows 7 net wat prettiger. (naar mijn mening uiteraard). Deze userinterface zit overigens ook in Windows 8.
Uiteraard is de hardware ondersteuning van Windows 7 & 8 wat moderner. Betere ondersteuning voor bijvoorbeeld SSD's. Je huidige OS ondersteund ook maximaal 4 GB RAM. Dat is genoeg voor de taken die jij uitvoert maar zal bijvoorbeeld wat mager zijn voor mensen die HD films bewerken. Zoals #125 al aangaf mis je Direct X 11.1, maar dat is alleen een gemis als je daarvoor ook de hardware en de games gebruikt die daar van profiteren.
Er zijn uiteraard honderden, zo niet duizenden kleine verbeteringen. Veel van deze verbeteringen zijn voornamelijk bedoeld voor de zakelijke gebruiker in een kantooromgeving. Op zich is geen van deze kleine updates een upgrade van je OS waard maar alles bij elkaar kan je besluiten om uiteindelijk te upgraden. -
@113
Vergeet dit ook niet: Windows Phone 7 word vervangen met Windows 8 Phone. -
"... voordat IEDEREEN gebruikmaakt van de nieuwe soort apps in Windows 8"
Ja dat gaat nog HEEEEEEEEL LANG duren, Nu.nl
HEEL HEEL HEEL lang nog
;-)
-
De consument is allang om. iOS, Linux, oudere Windows... de consument denkt gelukkig al helemaal OS-vrij.
Bedrijven kunnen beter niet weer de fout maken van het verleden.
Nu je gaan inwerken en investeren in een nieuw, gesloten OS als Win8 zou dom zijn. Nu nog 1 malig zo'n investering richting Linux en je bent klaar. Forever. -
Wat consumenten betreft: eerlijk gezegd geloof ik dat mensen in het algemeen een beetje moe worden van alweer een nieuw systeem. Zijn ze net weer een beetje gewend aan W7, komt W8 er al weer aan. Is ook de reden dat veel mensen nog steeds XP gebruiken. Ze kunnen er prima mee doen wat ze willen, surfen, mailen, social media, vakantiefoto's bekijken....
Zakelijk: op dit moment zit geen enkele ondernemer te wachten op weer een nieuw systeem. Door de band genomen kost het gewoon geld om over te schakelen... en dat ligt niet voor het oprapen.
Die tien jaar, daar kan ik me wel iets bij voorstellen...al geloof ik eerder in 5-7 jaar. -
@137 Lol :-)
-
@135
Het is niet zo dat Windows 8, een 1 en al ellende is...
Maar het Metro vloekt en is onnodig. Waarschijnlijk heb je ook geen optie om het uit te schakelen. Of standaard naar desktop omgeving te switchen.
Maar ja, ik zal nog steeds Windows 8 boven XP/Vista kiezen. En eigenlijk ook Windows 7. Maar jammer van dat Metro interface in Win8. -
@137 Het gaat nog VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL langer duren voordat men gebruik maakt van linux. Na 100 jaar is het desktop aandeel, jawel nog steeds < 1 %. Zelfs de c64 werd meer gebruikt. Ok ga nou maar weer met je distrootje spelen.
-
@139 Wat betreft consumenten kan ik aardig meekomen met jouw gedachte. Voor ondernemers ligt het iets anders. Voor ondernemers is de licentie van Windows een relatief kleine uitgave op het ICT budget. Efficiënter werken is voor een ondernemer veel belangrijker. Als een computer een minuutje sneller opstart dan kan dat al de investering compenseren. Tel daarbij een lagere energierekening op en je hebt al een goede reden om te upgraden. Een ondernemer kijkt naar de totale kosten en niet alleen naar de licentie, tenminste een goede ondernemer doet dat.
-
14426 juni 2012 23:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
14526 juni 2012 23:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@141 Ik heb wel kleine scriptjes gezien (1 regel) die je kan gebruiken om direct naar de desktop te gaan. Als je er voor zorgt dat daar alle programma's die je gebruikt in je taakbalk of op je desktop staan dan zal je heel weinig met Metro in aanraking komen.
-
@103
Wat voor hardware en specs heb je?
Grafisch beneden pijl? Heb je de menu's in windows 8 metro al gezien? Dat vindt ik pas zeer beneden pijl.
WINE is enkel een softwarepakket om windows programma's te emuleren. (Ik weet wat de naam wine inhoud) Het is geen volledig windows besturingssysteem. WINE wordt steeds beter, alleen het blijft geen echt volledig alternatief voor grote applicaties.
Welke softwarepakketten heb je dan dagelijks nodig?.. Ik heb bijna alles wat ik nodig heb. Het enige wat ik nog mis voor Ubuntu is Autodesk Inventor.
Jij kan geen muziek streamen? Appart.... Canonical heeft een eigen webwinkel en streamdienst..
http://www.ubuntu.com/ubuntu/features/music-and- …
Geen programma's om websites te maken? Hieronder een dozijn aan info:
http://tips.webdesign10.com/using-linux-for-web- …
Waarom zou je een Ubuntu versie willen met extra's en effecten? Wil je zulke effecten? ;) http://www.youtube.com/watch?v=YXBQeR5S7V0
En hierbij de link naar de DVD versie waar je naar vroeg:
http://cdimage.ubuntu.com/releases/12.04/release/
Wanneer je een pc hebt met ongeveer deze specs: 3Ghz 4Gb RAM 512MB videokaart dan kan je gebruik maken van VirtualBox. https://www.virtualbox.org/
VirtualBox emuleert windows volledig. Dus niet gedeeltelijk zoals WINE. Ik gebruik VirtualBox met een gestripte windows 7 om gebruik te kunnen maken van Autodesk Inventor. Omdat Autodesk Inventor geen Linux versie heeft uitgebracht. -
@142
"voordat MEN gebruik maakt van linux".... HAHAHAHA.... Valt me mee dat jij al het internet hebt ontdekt! HAHAHA...
Maar jij zal wel als 1 van de laatsten nog met MS-IE webben. De rest is ALLANG verder: IE is in europa inmiddels al door 2 browsers (beide open source) ingehaald.
http://gs.statcounter.com/#browser-eu-monthly-20 …
Uiteindelijk wint open-bron. Voor browsers is dit al gebeurd. Voor servers ook. En voor de desktop zal dat ook gebeuren, wen er maar aan.
Dell en Asus leveren mondjesmaat al systemen aan eindklanten met Linux voorgeinstalleerd. Zoals dit mooie apparaat:
http://www.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1225C/#ove …
Gemeengoed als een OS zal het gesloten niet volhouden.
http://www.ubuntu.com/ubuntu/why-is-it-free
-
@127
kleine correctie. De support verloopt op 8 april 2014
En voor Windows XP embedded tot 12 januari 2016 -
Je kunt niet anders
-
Je kunt niet anders
-
15226 juni 2012 23:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@149 Thanks. Ik ging al heel lang uit van mei 2013. Is dat uitgesteld zover jij weet? Ik meende mei 2013 van een collega gehoord te hebben.
-
@152 Android wordt inderdaad veel gebruikt. Maar zelfs Skydrive gebruikt Linux. Wanneer je iets zoekt met Google of iets opzoekt op Wikipedia maak je al gebruik van Linux servers...
-
@142
Behalve op server-vlak, is linux inmiddels inderdaad ook het grootst op mobiel:
http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly- …
Detail: windows wordt niet eens genoemd HAHAHAHA
Nergens.
En nog iets leuks, om het af te maken:
http://www.standaard.be/mobilia/profiel/bart-van …
Hahaha... O o o... Ze hebben in die presentatie welgeteld 5 x van computer moeten wisselen. hahaha -
15626 juni 2012 23:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@53 graag gedaan,
De exacte datums staan op de eigen website van Microsoft:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/produ … -
@142 Als je niet uitkijkt zit er al Linux in een koffiezet apparaat. Ik weet dat er Linux op mijn mediaspeler zit en op mijn e-reader. Verder heb ik geloof ik geen Linux in huis maar het zou bijvoorbeeld ook in mijn TV kunnen zitten of setupbox. Het wordt inderdaad lastig om Linux buiten de deur te houden. Is ook niet nodig want het is op zich een prima OS. Voor mijn desktop, laptop en server gebruik ik liever Windows omdat ik dat begrijp.
-
15926 juni 2012 23:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
16026 juni 2012 23:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@157 Ik had ze inderdaad even opgezocht.
-
16226 juni 2012 23:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@160 #volledig offtopic
Wat dacht je van een sticker met de logo van RDM? Een stortbak is hetzelfde principe als de RoyalDoser+ ;) ;)
http://www.royaldutchmechatronics.tk/ -
En toch is het linux desktop aandeel < 1% muhuhahahahahaha Windows rules
-
die linux boys toch :-) lekker lullen op een windows draadje en je nog steeds ergeren aan het alweer door windows opzij gezetten linux distrootje. Nee je ubuntululu is niet geschikt voor tablets. Nee het is niet geschikt voor office. Doe mij maar windows 8
-
Ubuntu heeft standaard Office
Windows niet -
@160 en een filmpje voor de duidelijkheid. De site moet nog ge-update worden.
http://ubuntuone.com/16IKbAJ0LZ8hvay4XUZtcP -
Verwijderd door redactie
-
Deze versie van MS gaat aanschuiven aan de tafel van Windows ME en Windows Vista want spijtig gezegd draait deze nieuwe versie wederom Windows 32 bestanden en onder de motorkap zit nog steeds stoffige zooi zoals rondsligerende stuurprogramma's en niet te vergeten het alsmaar voller rakende register.
-
In 79 werkte men in bedrijven achter een keyboard en monitor. In 2012 ook nog. Daar komt de komende 40 jaar geen verandering in, dat snapt microshit niet. Ik begin met grijs en groen te ergeren aan de arrogantie waarmee ze van alles door je strot duwen. voorbeelden te over: ribbons', zoeken op files genaamd *.xxx in windows 7 verkenner (lukt me zelfs niet eens meer), het maken van een nieuw bestand in explorer wat niet eens meer lukt zonder de pull down menus weer aan te zetten, zoeken op sender in outlook, Het zoeken naar links in je word document wat ze default gedisabled hebben nu in 2010, het invoegen van een Microsoft word picture OLE object kan niet meer in office 2010 enz enz. Erger de Erger. Wat is het toch een klote tent.
-
@169
Inderdaad. Een nieuwe PC met Windows loopt nog steeds binnen 3 jaar helemaal dicht en is dan niet meer vooruit te branden. Dat heeft OSX en Linux veel beter voor elkaar. Die zijn na 15 jaar nog even snel op dezelfde computer. -
Alweer een nieuw systeem? Ben nog niet gewend aan XP hoor. Pff. Dit is beter? Dat betekent toch dat het vorige slecht was?
-
@173
Ben jij die gebruiker?
-
17527 juni 2012 08:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wel grappig hoe mensen maar in linux blijven geloven, na 30 jaar!! zijn ze amper een stap verder gekomen met hun verspreiding als het gaat om desktop OS. Al stijgt hun aandeel met 500%, dan zijn ze nog nergens. Windows backend omgeving is superieur aan die van linux, en Apple verslaat elke desktop omgeving, dus zie niet in waar linux in de plaatje gaat voorkomen. (tenzij je apple onder linux gaat rekenen).
Ook grappig is om te zien dat Andriod wel als linux systeem word bestempelt als het gaat om aantallen, maar zodra je over veiligheid, etc begint het ineens geen linux meer is....
Microsoft heeft het lef een hele andere weg in te slaan en een keer niet alles luk raak van de concurrent over te kopiëren. Tja het is een gewaagde stap en de wereld is waarschijnlijk nog niet klaar voor de metro interface, bij Windows 9 zijn de kinderziektes eruit en is het waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld om in de metro interface te werken. -
Wat een onzin dit artikel... het zijn de gebruikers zelf die de vooruitgang tegenhouden. Mensen houden van routine en alles wat maar een beetje afwijkt ontwijkt men graag. Daarbij wil niemand ook maar even de tijd nemen om het te leren...tsja...dan geef je het product dus ook niet de kans. Het grappige is dat Apple ff wat nieuws had en 'hype' is...en dan kan men het opeens wel.
Iedereen is MS aan het 'dissen', maar heeft het nog niet kunnen gebruiken/ervaren, dus waar gaat dit over??? En of het 10 jaar gaat duren...dat moet maar blijken, aangezien technologie nu zo snel gaat en iedereen zich er sneller aan kan aanpassen. Overigens lijkt mij die metro interface best functioneel, maar het valt dus allemaal nog te bezien.
Wanneer alle pc makers overstappen op het EFI protocol, dan betekend dit dat alle hardware die door MS wordt ondersteund, waarschijnlijk ook door Ubuntu kan worden ondersteund. Daar kijk ik zelf wel naar uit. Via een vriend Ubuntu kunnen checken en dat vond ik een erg mooi systeem...en open source! Wat ik persoonlijk een goede zaak vind.
Anyway...bla bla bla, veel speculaties, marketing gedoe, merk dissers, maar het komt neer op dit feit: we weten niet hoe het gaat lopen, dus alles wat er over wordt geschreven is nu nog BS.
-
@147 bedankt voor de info, maar die progjes die je voorlegt, zijn niet wat ik gewent ben.
ik werk niet dagelijks, maar wel vrij regelmatig met illustrator, indesign, dreamweaver, photoshop en studio webdesign pro 5.
ja, zulke effecten bedoel ik.. dat maakt het wat vrolijker, anders vindt het best saai.. ubuntu is goed, maar kaal opgezet.
films streamen doe ik met dyyno broadcaster in combinatie met Justin.tv .. muziek streamen doe ik met SAM Broadcaster 4.9 .. windows onder ubuntu draaien met virtualbox zou idd een opplossing zijn, zodat ik deze windows-progs nog kan gebruiken.. mijn systeem is trouwens een All-In-One Pc .. een HP Touchsmart 600 .. 1,5 Tb harddisk, 8 gig geheugen, 1 Gb videokaart.. en toch krijg ik regelmatig foutmeldingen in Ubuntu.. dat is voor mij ook de reden, dat ik momenteel lekker bij mijn windows 7 blijf.
-
@90, In de biografie van Steve Jobs staat een leuk citaat van een ijshockeyer: Je moet schaatsen naar waar de puck heen gaat, niet waar hij geweest is.
Dat is wat Apple sinds het begin doet en Microsoft nu aan het leren is.
De desktopcomputers van de toekomst (de eersten zijn er al) hebben zowel een touchscreen als een toetsenbord en muis. -
@178 Uiteraard is het niet hetzelfde wat je gewend bent. Bijna alles is anders. Net zoals je overstapt van Windows naar Mac OSX, moet je ook nieuwe dingen voor leren om het effectief te gebruiken.
Het is inderdaad opgezet met minder effecten. Dit oogt professioneler en werkbaarder. Ik vindt wanneer ik aan het werk ben de effecten alleen maar irritant.
Qua specs zou je makkelijk virtualbox kunnen gebruiken. Het kan zijn dat je hardware niet ondersteund wordt door de leverancier. Omdat sommige OEM's zeer slechte tot geen drivers leveren.
Ik raad je bovendien af om Ubuntu te gebruiken op je HP 600. In deze link kan je zien dat er erg veel mis is met de HP 600 linux support.
https://www.ebower.com/docs/ubuntu-touchsmart/
Dell is de beste OEM als het gaat om Linux support. Dell begint met Ubuntu te verkopen in India. Zo zijn er nu 350 winkels die een Dell verkopen met Ubuntu. http://www.omgubuntu.co.uk/2012/06/ubuntu-dell-l … -
@180
Asus heeft sinds kort ook een lijn netbooks uitgerold met Ubuntu ;). http://www.omgubuntu.co.uk/2012/06/asus-quietly- … -
@180 ik moet eerlijk bekennen, dat ik géén problemen heb zoals beschreven staat in je eerste link.
bij mij werkt het internet op de normale manier, zowel bekabeld als wifi.
ook het geluid is niks mis mee.
alleen krijg ik bij ubuntu niet de volledige internetsnelheid.
hier zit ik altijd op een paar 100 kb/s terwijl ik bij windows een downloadsnelheid heb tussen de 2900 en 3100 kb/s.. het lijkt dus alsof ubuntu de kraan dichtdraaid.
dat is voor mij één van de redenen, waarom ik ubuntu eraf heb gehaald.
de tweede reden is, omdat ik mijn all-in-one printer (canon MG5250) niet krijg geinstalleerd bij ubuntu.. niet draadloos als netwerkprinter en niet bekabeld.. hier kan ik ook geen drivers voor vinden, of ik kijk niet goed, hahahaha.
tevens krijg ik vaker het bootscreen niet te zien, het beeld komt pas op het moment dat ik moet inloggen.
de derde reden is, dat ik vaak foutmeldingen krijg bij het downloaden uit het softwarecenter die bij ubuntu geleverd is.. veel dingen kan hij niet vinden.
dat is de reden dat ik bij windows 7 blijf.
indien mijn computer ooit een keer kapot gaat en ik zou het geld ervoor hebben, dan zal ik sowieso overstappen naar een iMac 27".
hoop dat ze ooit eens goedkoper worden, want als je naar de hardware kijkt van een iMac, zit er niet veel speciaals in.
daarom vraag ik me ook af, waarom deze zo onbeschoft duur moeten zijn.
lijkt er sterk op, dat je merendeel voor de naam en het logootje betaald.
maar in elk geval bedankt voor de informatie.
-
@119
22 uur geleden door RazorBlade72
@117 En als je dan op je tablet Windows software wil openen dan gaat dat niet. Nee, dat is lekker praktisch. Straks kan alles met 1 apparaat.
Zakelijke software die niet als app kan draaien zul je al nooit op je tablet gaan draaien... bv prof. CAD software,photobewerking, videobewerking etc... Simpelweg omdat de besturing (touchscreen) voor een tablet niet werkt, -
@182
Kan je misschien zien welke netwerkkaart je hebt? Wanneer je dit niet weet, kan je een handig programma downloaden. Je tikt in de 'ubuntu softwarecentrum' Systeem profilering en prestaties. In dit programma kan je uitgebreid zien wat voor hardware je hebt.
Hierbij de link naar jouw benodigde driver:
http://software.canon-europe.com/products/001088 …
Je zou deze missende driver kunnen vergelijken met een installatie-cd van de leverancier van de hardware.
Dat je de 'splash screen' later op je beeld te zien krijgt heeft te maken met je videokaartdriver. Omdat de driver van de leverancier niet snel genoeg laad, daarom zie je de splash screen pas laat. Alhoewel je dit 'probleem' handmatig op kunt lossen raad ik het je af. Omdat het je opstarttijd vertraagd.
Wanneer je een die-hard bent, en het wachten toch al gewend bent zoals bij windows, is hieronder de oplossing die je moet intikken in de Terminal.
gksu gedit /etc/initramfs-tools/conf.d/splash
Dan voeg je bij het geopende document toe:
FRAMEBUFFER=y
Sla het bestand op en dan :
sudo update-initramfs -u -k all
http://askubuntu.com/questions/96616/purple-star …
Wat voor 'dingen' kan hij dan niet vinden in de softwarecentrum?
Ik verwacht niet dat ze goedkoper worden. Omdat Apple deze prijzen zo hoog houd, blijft de prijs na een aantal jaar in 'balans'. Het is een van de marketingstrategieën van Apple, wat ze bijzonder goed doen. Want vele kopen Apple apparaten voor een hoge prijs. -
ubuntululu de os die het net niet is
-
@185 windowowowows het os dat het net niet is
En nee windows 7 is ook niet perfect. Het heeft zelfs teveel 'features'. Zoals de functie dat je de balk naar boven of de zijkanten kan plaatsen. Dan zie je al snel dat er design fouten naar boven komen!
Skydrive ik wil best een discussie voeren maar dan wel graag met inhoud..
