"In Nederland zijn er minstens 7.400 mensen die niet weten dat ze hiv hebben"
en hoe komen ze aan die cijfers ? als ze zelf niet weten ..
Sorteer op:
-
Lees het volgende artikel eens van Kleintje muurkrant. Hoe erg worden wij bedonderd !
Niet aids maar ondervoeding
Strijd tegen de verkeerde vijand
Het is dat we bij het woord aids tegenwoordig veelal aan de armen van deze wereld denken, anders zou het - met in Nederland nog geen vijftig doden per jaar - niet te verdedigen zijn dat het medisch establishment er wereldwijd tegen wordt gemobiliseerd. Wat is er waar van de veronderstelde aidsepidemie in Afrikaanse en andere arme landen? Waar baseert men de stelling op dat men er bij miljoenen aan sterft?
door Ton Geurtsen
Er was nog niemand die had gehoord van hiv of aids, toen in het Westen al werd gesproken over het "afgeschreven" continent Afrika. Het deel beneden de Sahara was niet alleen het strijdtoneel van gruwelijke oorlogen, maar ging ook gebukt onder extreme armoede, gebrekkige voorzieningen voor gezondheidszorg, het ontbreken van schoon drinkwater, besmettelijke ziektes en bovenal: ondervoeding. Deze situatie is sindsdien alleen maar in ernst toegenomen. Verhoging van ontwikkelingsgelden, het kwijtschelden van schulden, het afschaffen van bepaalde invoerrechten, grote inzamelingsacties: het heeft allemaal niet mogen baten. In de woorden van de econoom John Perkins: "De verhouding tussen het inkomen van het vijfde deel van de wereldbevolking in de rijkste landen en dat van het vijfde deel in de armste landen is verschoven van 30 tegen 1 in 1960 naar 74 tegen 1 in 1995. Dat logenstraft de beweringen van organisaties als de Wereldbank en vertegenwoordigers van commerciële conglomeraten als zou in die periode de kloof tussen rijk en arm zijn geslonken." (1)
Vervolgens noemt hij twee cijfers: 24.000 doden per dag door honger en 30.000 kinderen per dag die sterven aan behandelbare ziektes. De Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO) schatte voor de periode 2000-2002 het aantal ondervoede mensen wereldwijd op ruim 850 miljoen, van wie meer dan 95 procent buiten de rijke landen en het voormalige oostblok. Wanneer ook gekeken wordt naar tekorten aan vitaminen en mineralen, bedraagt dit aantal bijna twee miljard.
Het door groeiende ongelijkheid gekenmerkte economisch wereldsysteem is het kader waarbinnen we het ondervoedingsprobleem een plaats moeten geven. En het is precies dit probleem dat men tegenwoordig aanduidt als aids. Om dat te verduidelijken, is het nodig aandacht te besteden aan het menselijk immuunsysteem.
het immuunsysteem
Aids duidt op een aangetast immuunsysteem dat een mens vatbaar maakt voor een groot aantal ziekteverschijnselen. Terwijl leefstijl - in het bijzonder drugsgebruik - een belangrijke rol speelt in het rijkere deel van de wereld, hebben de problemen van de armen alles te maken met hun uitzichtloze situatie die structureel en internationaal van aard is. Alleen al om deze reden is het buitengewoon misleidend om aids in noord en zuid als een zelfde verschijnsel te zien. Bovendien worden de armen door heel andere aandoeningen van de aidslijst getroffen dan slachtoffers in het Westen (2). Voorwaar een fabelachtige prestatie van het virus hiv dat voor aids verantwoordelijk wordt gesteld: het kiest, afhankelijk van de risicogroep waartoe je behoort, andere ziektes voor je uit.
Sinds het verlaten van het denken in termen van risicogroepen heet het officieel dat 'iedereen' gevaar loopt aids te krijgen, maar dat is toch wel een merkwaardig adagium als we bedenken dat er na meer dan 25 jaar nergens in de welvarende wereld een epidemie is uitgebroken. Waar men zich aan vastklampt, is dat in arme, vooral Afrikaanse landen wèl sprake is van een massaal sterven dat het gevolg zou zijn van hiv. Dit virus is namelijk zò geraffineerd dat het, met het oversteken van de Europees-Afrikaanse grenzen, zich plotsklaps van zijn slechtste kant toont, van de weeromstuit heteroseksueel van aard wordt en zich representatief over de bevolking begint te verspreiden. Als we niet in science fiction willen geloven, ligt een eenvoudige gedachte voor de hand: wat men aids noemt treft specifieke risicogroepen om verschillende redenen en één van die groepen - de ondervoeden - is van een enorme omvang. Met hiv heeft dit alles niets van doen.
Het is niet moeilijk in te zien dat men in het arme deel van de wereld kampt met een veelal dramatisch slecht werkend afweersysteem. Ondervoeding maakt op zichzelf al snel ziek, maar is tevens wereldwijd verreweg de belangrijkste oorzaak van een zwakke immuniteit (3), zodat ziektes sneller en krachtiger toeslaan. Ons wordt verteld dat de ellende nu van heel andere aard is dan vroeger en aids moet heten. Maar aids betekent een verzwakking van het immuunsysteem dat al sinds jaar en dag ontstaat door ondervoeding.
de definitie van Bangui
We dienen vooral de eenvoudige vraag te stellen: hoe denkt men eigenlijk te weten dat de zieken in arme landen aids hebben?
Wat weinigen weten is dat al sinds 1985 het onaantastbare dogma van het aidsestablishment - hiv leidt tot aids - door haarzelf met voeten getreden wordt. In dat jaar spraken wetenschappers wereldwijd de zogeheten definitie van Bangui af, genoemd naar de hoofdstad van de Centraal Afrikaanse Republiek waar zij bijeenkwamen. Daar besloten zij dat voor het stellen van een aidsdiagnose géén hiv-test vereist is. Terwijl volgens deze wetenschappers hiv en niets anders dan hiv aids veroorzaakt, menen zij dat aidsdiagnoses kunnen worden gesteld zònder te weten of er sprake is van hiv. Dat zou nog te begrijpen zijn vanuit de redenering dat door de gebrekkige infrastructuur in arme landen het praktisch ondoenlijk is om op grote schaal met tests te werken en men daarom beter naar de aandoeningen zelf kan kijken. Maar deze wetenschappers weten maar al te goed dat ze nog nooit een 'aidspatiënt' zijn tegengekomen met symptomen die specifiek zijn voor aids. Aids is namelijk, anders dan vaak te lezen valt, geen ziekte maar een analytische term die het gemeenschappelijke kenmerk aangeeft van in totaal 29 ziektes die sinds de definitieherziening van 1993 tot aids worden gerekend. Al deze ziektes stammen van (ver) voor het aidstijdperk, treffen ook allemaal seronegatieven, het ziektebeeld is hetzelfde als dat vroeger was en de symptomen ook. Het zijn deze symptomen die tot de conclusie leiden dat de betreffende personen aids hebben. Omdat deze echter altijd al voorkwamen, zijn ze per definitie ook symptomen van ondervoeding of andere reeds lang bestaande verschijnselen als vervuild water.
In Bangui maakte men onderscheid tussen hoofdsymptomen en bijkomende symptomen. Iemand krijgt een aidsdiagnose als deze twee hoofdsymptomen en één bijkomend symptoom heeft. Er zijn drie belangrijke hoofdsymptomen: gewichtsverlies, chronische diarree en chronische koorts. Tot de bijkomende symptomen behoren onder meer aanhoudend hoesten en algehele jeuk. Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat een persoon die hoest, koorts en diarree heeft, een aidsdiagnose krijgt. Een wel heel vergaande conclusie uit zulke alledaagse, zij het ernstige verschijnselen. De volgende voorbeelden kunnen illustreren wat dit betekent (4):
- Minder dan 50 procent van de Afrikaanse bevolking beneden de Sahara heeft toegang tot schoon drinkwater en meer dan 60 procent beschikt niet over sanitaire voorzieningen. De meeste Afrikaanse dorpen kennen geen rioleringssysteem, zodat menselijke en dierlijke uitwerpselen zich met het water mengen. Als mensen dit water drinken, krijgen zij besmettelijke parasieten en bacteriën binnen. Daardoor krijgen zij diarree, met bloed in de ontlasting - ofwel dysenterie. De aanwezigheid van deze parasieten en bacteriën leidt doorgaans tot koorts. Door de veelal chronische diarree worden vloeistoffen, zouten, mineralen en voedingsstoffen uit het lichaam afgevoerd, zodat de immuniteit drastisch verzwakt. Bovendien leidt chronische diarree tot gewichtsverlies. De hoofdsymptomen uit de definitie van Bangui die op aids zouden wijzen, zijn hier dus geheel verklaarbaar door het waterprobleem.
- Een ander voorbeeld is tuberculose, een ziekte die volgens cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in 2004 wereldwijd 1,7 miljoen doden veroorzaakte en die in Afrika wijd verbreid is. Deze bacteriële infectie die de longen aanvalt en zeer besmettelijk is, wordt door hoesten verspreid. De belangrijkste symptomen zijn koorts, gewichtsverlies (a) en hoesten (b). Dat voldoet precies aan de aidsdefinitie van twee hoofdsymptomen (a) en één bijkomend symptoom (b).
- Jaarlijks overlijden zo'n één miljoen mensen aan malaria, een ziekte die wordt veroorzaakt door een parasiet die door muggen wordt overgebracht. Meer dan 90 procent van de slachtoffers valt in Afrika beneden de Sahara en verreweg de meeste van hen zijn kinderen onder de vijf jaar. De symptomen zijn onder meer koorts, gewichtsverlies en vermoeidheid. Iemand die malaria heeft, voldoet al aan de twee hoofdsymptomen (koorts en gewichtsverlies) en één bijkomend symptoom volstaat voor een aidsdiagnose.
- Ook bij verscheidene andere ziektes kunnen gemakkelijk overlappingen ontstaan met symptomen die aan aids worden toegeschreven. Zo is ernstige diarree (aidshoofdsymptoom) met een daarop volgende verzwakking van het immuunsysteem (de betekenis van de term aids) het belangrijkste kenmerk van de bacteriële infectieziekte cholera. Schistosomiasis (bilharzia), overgebracht door een parasitaire worm, heeft als symptomen onder meer koorts, hoest, gewichtsverlies, diarree en dysenterie - die geheel voldoen aan de aidscriteria. Er zijn wereldwijd zo'n 200 miljoen mensen mee geïnfecteerd, van wie meer dan 80 procent in Afrika beneden de Sahara leeft.
Het kan nog erger, want in enkele landen, zoals Tanzania, kan de diagnose al worden gesteld wanneer iemand één hoofdsymptoom vertoont (5). Het hebben van òf diarree òf koorts òf gewichtsverlies betekent dan aids.
De aidspolitiek ten aanzien van de Derde Wereld is dan ook geheel op drijfzand gebaseerd. Een test is niet nodig voor een aidsdiagnose en de uitingsvormen van aids maken een dergelijke diagnose onmogelijk.
hiv-raadsels
Het voorgaande wil niet zeggen dat er nooit getest zou worden, maar een positieve uitslag hoeft niet te betekenen dat men 'hiv' heeft. Tot op de dag van vandaag blijft het namelijk twijfelachtig of dit virus wel bestaat. Wetenschappelijk staat dat alleen vast als het virus volgens de daartoe geëigende methode in zuivere vorm is geïsoleerd. De meest rechthebbende om hier een oordeel over te geven, is de Franse viroloog Luc Montagnier. Hij en niet de Amerikaanse wetenschapper en beroepsoplichter (6) Robert Gallo, wiens lijn van denken binnen het aidsestablishment werd gevolgd, was de werkelijke 'uitvinder' van datgene wat men hiv ging noemen. In 1997 verklaarde hij echter: "Natuurlijk zochten we ernaar [naar hiv]. (...) Wij zagen een aantal partikels maar deze hadden niet de vorm die typisch is voor retrovirussen [waar hiv toe gerekend wordt]. (...) Ik herhaal: we zuiverden het niet." (7) Minstens zo twijfelachtig is de betekenis van een positieve test. Ook als we er vanuit gaan dat hiv gewoon bestaat, betekent dat nog niet dat men het virus ook met de daarvoor beschikbare tests kan detecteren. Deze zijn namelijk niet specifiek, maar reageren op vele lichamelijke condities. De medische literatuur onthult talloze van dergelijke factoren die bij het afnemen van een test tot een seropositieve uitslag leiden (8). Volgens de stand van zaken per april 2006 geldt dat voor 63 verschillende invloeden. Dat zijn neutrale zoals de natuurlijke aanmaak van anti-stoffen, positieve als zwangerschap, negatieve als het hebben doorlopen van een griep en levensbedreigende factoren als bepaalde tumoren. Voor de Derde Wereld is van belang dat een positieve uitslag onder meer het resultaat kan zijn van het hebben van malaria of tuberculose - samen verantwoordelijk voor tussen de twee en drie miljoen doden per jaar. Een en ander wordt bevestigd door de bijsluiters van bedrijven die de tests ontwikkelden. Zoals die van het bedrijf Abbott Labs, dat in 1985 als eerste met een dergelijke test kwam: "There is no recognized standard for establishing the presence or absence of HIV antibody in human blood" (1997).
Er is ten aanzien van hiv nog meer twijfel, die het hart van de officiële theorie raakt. Er is namelijk, anders dan heilig wordt geloofd, geen bewijs dat hiv - aannemende dat het bestaat - ook seksueel overdraagbaar is. Er zijn diverse studies die lijken aan te tonen dat die overdracht helemaal niet plaatsvindt. De bekendste is de zogeheten Padian-study uit 1997. Deze betrof een tien jaar durende observatie van seksueel actieve paren die allen erkenden in deze periode seks te hebben gehad zonder een condoom te gebruiken. Het resultaat was dat niet één van de niet-geïnfecteerden in tien jaar tijd hiv opliep. Minder bekend is dat er ook in de Derde Wereld onderzoek is gedaan dat ondersteuning biedt aan de opvatting dat hiv niet via seksueel contact wordt overgedragen. Zo werden in 2003 de resultaten gepubliceerd van een onderzoek (9) onder 15.000 mensen in de Masaka regio in Oeganda, die werden voorgelicht over 'veilig vrijen' en aan wie condooms werden verschaft. De campagne leidde uiteindelijk tot een duidelijke afname van het aantal seksuele partners en een aanzienlijke vermindering van het aantal seksueel overdraagbare aandoeningen als syfilis en gonorroe. Het aantal nieuwe hiv-infecties daalde echter niet, hetgeen opnieuw wijst op de waarschijnlijkheid dat een positieve testuitslag geen verband houdt met seksueel gedrag. Anders gezegd: er bestaat dan niet zoiets als 'hiv-positief'.
armoede, ondervoeding en seks
Laten we de officiële aidsopvatting het voordeel van de twijfel geven. Vooruit: hiv bestaat, is detecteerbaar en seksueel overdraagbaar. Dan nog gaat men met de opvatting dat het massaal ziek worden en sterven in de Derde Wereld door 'onveilige seks' wordt veroorzaakt, compleet de mist in.
Ongeveer 90 procent van diegenen die wereldwijd zouden lijden aan aids, leeft in ontwikkelingslanden. Voor alleen de Afrikaanse landen beneden de Sahara ligt dit percentage rond de 75 procent. De voor de hand liggende vraag is, hoe dat komt. Als aids wordt veroorzaakt door een seksueel overdraagbaar virus, dan moet men er wel van uitgaan dat de armen, in het bijzonder de zwarten in Zuidelijk Afrika, geen zelfbeheersing kennen: de mannen zijn erg promiscue en willen niet aan het condoom. Dit blijkt echter in het geheel niet op feiten te berusten: wetenschappelijke publikaties laten zien dat de hele redenering over de viriele Afrikaan een mythe is.
Het door UNAIDS, het officiële VN-aidsprogramma, geschatte aantal aidsdoden bedroeg in 2005 wereldwijd 2,8 miljoen (10). Van hen kwamen er 2,0 miljoen uit Afrika beneden de Sahara, dat wil zeggen ongeveer 71 procent. We kunnen, ondanks het ten onrechte op één hoop gooien van hiv en aids, ook kijken naar het percentage van de bevolking dat volgens de officiële terminologie 'hiv/aids' heeft. In Afrika beneden de Sahara wordt dat percentage geschat op 6,1 procent van de bevolking, op zéér verre afstand gevolgd door het Caribisch gebied (1,6 procent). De rest van de wereld zit onder de 1 procent.
Om het immense verschil met welvarender gebieden in de wereld te verklaren, moet men wel een bovenmenselijk actief seksueel gedrag in de Afrikaanse regio veronderstellen. Zelfs als het waar zou zijn dat men in dit gebied veel vaker onbeschermde seks heeft, is het verschil in aantallen slachtoffers menselijkerwijs véél te groot om door dit 'onveilig vrijen' verklaard te kunnen worden. Maar het is nog veel sterker dan dat: in werkelijkheid ligt het aantal seksuele contacten in dit armste deel van de wereld lager dan in de meeste andere landen. En de frequentie van deze contacten is een graadmeter voor de veronderstelde kans op besmetting waardoor een 'aidsepidemie' zou zijn ontstaan.
In een van de beschikbare overzichten uit de literatuur (11) wordt aangegeven hoeveel procent van de (ongetrouwde) jongeren van beide geslachten in de leeftijdscategorie van vijftien tot negentien jaar 'seksuele gemeenschap' heeft gehad. De cijfers stammen uit de periode 1991-1995, waarbij achter elk land het percentage van de jongens respectievelijk meiden wordt genoemd.
Groot-Brittannië (1991) 62 - 49
Brazilië (1996) 61 - 16
Verenigde Staten (1995) 55 - 42
Dominicaanse Republiek (1996) 45 - 4
Haïti (1994-1995) 44 - 12
Tanzania (1996) 38 - 24
Mali (1995-1996) 32 - 16
Ghana (1993) 31 - 37
Zimbabwe (1994) 31 - 9
Deze gegevens laten zien dat men er in de rijkere landen duidelijk sneller bij is dan in arme landen, ook de Afrikaanse. Andere cijfers, zoals van de gemiddelde leeftijd waarop men de eerste seksuele ervaring opdoet, bevestigen dit beeld. In een omvangrijker onderzoek van november 2006 dat werd gepubliceerd in het medische tijdschrift The Lancet (12), werd eenzelfde conclusie getrokken. Uit gegevens van 59 landen bleek dat de meeste mensen het laatste jaar één seksuele partner hadden. Het aantal personen dat aangaf meerdere seksuele partners te hebben gehad, lag echter veel hoger in de welvarende landen dan in Afrikaanse landen. Van diegenen zonder vaste partner meldde in Afrika tweederde recentelijk seks te hebben gehad, maar in de rijkere landen lag dat op driekwart. De associatie tussen veelvuldige onbeschermde seks en het krijgen van aids wordt hier totaal onderuit gehaald, want op basis van de cijfers zou men verwachten dat het massale sterven niet in de Derde Wereld, maar in onze contreien zou plaatsvinden. Het is echter wel de grondslag voor de hele aidspolitiek ten aanzien van de Derde Wereld. Een veel plausibeler verklaring ligt dan ook in de relatie tussen wat men aids noemt en de enorme armoede in het zuidelijke deel van de wereld. Het is een onomstreden feit dat Afrika beneden de Sahara het op afstand armste gebied ter wereld is en het massaal sterven van de honger verreweg het meest in dit werelddeel voorkomt. In de zogeheten Human Development Index (HDI) van de VN komen juist deze landen er slecht af. Aan de hand van criteria als armoede, analfabetisme, onderwijs en levensverwachting wordt jaarlijks een ranglijst opgesteld. Van de minst ontwikkelde 25 landen lagen er in 2005 24 in Afrika beneden de Sahara (13) en van de negentien hongersnoden die de wereld kende in de periode 1975-1998 deden achttien zich voor in Afrika (14).
toename van ziekte en sterfte
We zijn tegenwoordig zo gewend om bij de Derde Wereld aan hiv en aids te denken, dat het voor velen niet meer voorstelbaar lijkt dat andere oorzaken ten grondslag liggen aan toenemende ziekte- en sterftecijfers. Zo kunnen we regelmatig horen over het groeiend aantal 'aidswezen', een nieuwe categorie slachtoffers waarmee de indruk wordt gewekt dat er vòòr het aidstijdperk nièt een groot aantal kinderen zonder ouders zou zijn geweest. Ook zouden er omgekeerd steeds meer kinderen aan aids sterven, alsof massale kindersterfte een nièuw verschijnsel zou zijn. Deze oude verschijnselen zijn eenvoudigweg her-geïnterpreteerd onder de paraplu-naam aids. De toename ervan kan echter evenzeer verklaard worden aan de hand van reeds lang bekende oorzaken voor een ingestort immuunsysteem. Een aantal van deze factoren wordt nu besproken (15).
Allereerst moet met nadruk worden gewezen op het chronische probleem van de overbevolking. Het aantal inwoners op deze planeet is binnen de laatste 45 jaar verdubbeld. Cijfers over absolute aantallen aidsslachtoffers, zoals die meestal in de media worden gegeven, verhullen dan ook het voor de hand liggende feit dat met een sterk groeiende bevolking de aantallen slachtoffers vanzelf toenemen. Eerlijkheidshalve moet daar wel aan worden toegevoegd dat ook de toegenomen sterfte door ondervoeding in die zin geflatteerd is, omdat deze eveneens in relatie moet worden gezien tot de groei van de bevolking. Desondanks geven de cijfers van de jaren zeventig tot negentig van de vorige eeuw aan dat er in absolute termen sprake is van achteruitgang.
In de jaren tachtig, het decennium waarin de veronderstelde aidsepidemie vooral Afrika beneden de Sahara in haar greep kreeg, was in dit gebied sprake van een afnemende voedselproductie per hoofd van de bevolking. Daarin speelde onder meer de droogte een rol, die de bevolkingen met uithongering bedreigde en haar oorsprong vond eind jaren zestig. De droogte periode duurde veel langer dan daarvoor het geval was, namelijk zo'n zeventien jaar. De voedselproductie herstelde zich in de loop van de jaren negentig, maar het niveau per capita lag in 1997 nog altijd 1,5 procent lager dan in 1970. In deze periode daalde de dagelijkse beschikbaarheid per hoofd aan calorieën en eiwitten met meer dan 4 procent. Daar komt bij dat in de eerste helft van de jaren tachtig ook de uitgaven voor gezondheidszorg daalden in de helft van het aantal Afrikaanse landen waarvan gegevens beschikbaar zijn.
Tussen 1988 en 1992 daalde het bruto binnenlands product (bbp) met ongeveer 1 procent per jaar en daalde de consumptie per hoofd van de bevolking in 23 van de 41 Afrikaanse landen beneden de Sahara. In 2001 was in 24 van deze landen het inkomen per hoofd lager dan het in de jaren zeventig en tachtig was. Voorts nam de frequentie van potentieel levensbedreigende ziektes toe. Dat geldt voor het aantal gevallen van tuberculose, terwijl parasitaire ziektes - naast schistosomiasis ook filariasis en slaapziekte - eveneens vaker voor kwamen.
slot
Ondervoeding is het sleutelbegrip in het functioneren van het immuunsysteem omdat ze leidt tot ziekteverschijnselen op grote schaal. Omdat de symptomen daarvan geheel samenvallen met wat men aids noemt, vervalt elke noodzaak om 'aids' te lijf te gaan. Door ondervoeding aan te pakken, herwint het immuunsysteem zijn normale kracht en kunnen ziektes daadwerkelijk bestreden worden. Dan kan ook de toestand van 'aids', dat wil zeggen een ondermijnd immuunsysteem, overwonnen worden.
Het bewijs dat met eenvoudige maatregelen de ondervoeding bestreden kan worden, is overtuigend geleverd (16). Vooral onder kinderen zijn de resultaten indrukwekkend, zoals kan blijken uit de campagne van het Kinderfonds van de Verenigde Naties, Unicef (1)7 (dat overigens het officiële aidsstandpunt volgt). Bijna een miljoen kinderen kon in de periode 1998-2001 het leven worden gered door het verrijken van voedingsmiddelen of de distributie van voedingssupplementen. Voorbeelden zijn het toevoegen van jodium aan zout of het suppleren van vitamine A of het mineraal ijzer. Deze maatregelen zijn gemakkelijk toepasbaar en goedkoop. Zo kost een vitamine A-capsule 0,02 dollar, waarmee een effectief antwoord wordt gegeven op de dood van een miljoen kinderen per jaar als rechtstreeks gevolg van een tekort aan deze vitamine. Uit financieel-economisch oogpunt zijn dergelijke voedingsmaatregelen nauwelijks interessant. Het is een schril contrast met de lucratieve miljardenhandel die rond hiv-remmers is opgezet. Zoals het in 2006 overleden hoofd van het departement gezondheidszorg van de Medische Universiteit van Zuid-Afrika Sam Mhlongo het formuleerde: "De link tussen HIV en Aids is niet bewezen. Ik zou willen dat de 'orthodoxe' wetenschappers erkenden dat er in Afrika 29 (...) ziektes voorkomen die lijken te wijzen op aids, maar die gerelateerd zijn aan armoede. Maar zij zullen dit niet accepteren omdat armoede geen grote geldsommen voor hen genereert."
noten:
1. NRC-Handelsblad, 25 maart 2006.
2. Bijvoorbeeld: Kaposi's sarcoma kwam veel voor onder homoseksuelen (en wordt veelal in verband gebracht met intensief poppersgebruik), niet onder hemofiliepatiënten. Homo's hadden weer niet te lijden van tuberculose dat juist de intraveneuze drugsgebruikers trof. Deze laatste ziekte doet zich in de Derde Wereld op epidemische schaal voor, maar niemand zal beweren dat die miljoenen mensen het door geïnjecteerde drugs hebben gekregen.
3. "On a global scale, probably the leading cause of increased host susceptibility to infection is malnutrition", zo schrijven J. Glenn Morris, Jr. and Morris Potter in 'Emergence of New Pathogens as a Function of Changes in Host Susceptibility', Emerging Infectious Diseases vol. 3 nr. 4. Te lezen op www.cdc.gov/ncidod/eid/vol3no4/morris.htm
4. Hier is gebruik gemaakt van informatie uit het interview dat journalist Liam Scheff hield met aidsonderzoeker Rodney Richards en met Christian Fiala, een specialist verloskunde en gynaecologie die werkte in Oeganda en Thailand: "Treating Poverty with Toxic Drugs" (4 juni 2003) op www.trinicenter.com/modules.php?name=News&file=...
5. Christian Fiala, "Aids In Africa. The Ugandan example" (1998) op www.virusmyth.net/aids/data/chrfafrica.htm
6. John Crewdson, "Science Fictions: A Scientific Mystery, a Massive Cover-up, and the Dark Legacy of Robert Gallo" (Boston 2002).
7. Djamel Tahi, "Did Luc Montagnier Discover HIV?" (interview) in: Continuum Winter 1997.
8. Christine Johnson, "Whose Antibodies are they anyway? Factors Known to Cause False Positive HIV Antibody Test Results" in: Continuum Sept./Oct. 1996; Roberto A. Giraldo en Etienne de Harven, "Hiv tests cannot diagnose hiv infection" op www.reviewingaids.org/awiki/images/6/62/HivTest...
9. Zie sandiego.indymedia.org/en/2003/04/5203.shtml
10. UNAIDS, Report on the global AIDS epidemic 2006. Zie www.unaids.org/en/HIV_data/2006GlobalReport/def... hoofdstuk 2, figuur 2.3 (p. 13).
11. Eileen Stillwaggon, "Aids and the Ecology of Poverty" (New York 2006), p. 21-22.
12. The Lancet 2006; 368:1706-1728.
13. Op plaats 25 van onderen volgt Haïti. Terzijde zij opgemerkt dat het nu juist immigranten vanuit dit land waren die oorspronkelijk als risicogroep voor aids werden beschouwd. Het is toch ook hier bepaald fantasievol om niet te denken aan armoede en ondervoeding, maar aan seks.
14. Stillwaggon (2006), p. 72.
15. Een aantal gegeven cijfers zijn ontleend aan Stillwaggon (2006), p. 71-78.
16. Zie Kleintje Muurkrant numer 393: "Vitaminen-mineralentekort. Massale sterfte in Derde Wereld". Een lichtend voorbeeld is de medische zorg die in Zuid-Afrika wordt verleend door de Nederlandse verpleegkundige Tine v.d. Maas (www.youtube.com/profile_videos?user=Alunine&p=r). Er zijn talloze onderzoeken die laten zien dat voeding of voedingsuppletie de kans op wat aids wordt genoemd drastisch verlagen. Zie bijvoorbeeld: "Vitamins may delay development of AIDS" in The Associated Press, 30 juni 2004. Een lange lijst van onderzoeken is onder meer te vinden op groups.msn.com/aidsmythexposed/general.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=13560&LastModified=4675525689679349070 (bericht 45).
17. "Unicef/The Micronutrient Initiative, Vitamin & Mineral Deficiency. A global progress report". New York/Ottawa, 2004 -
Wat weinig mensen weten is dat veel mensen, en dan voornamelijk blanke Europeanen, een natuurlijke immuniteit voor de ziekte hebben. Natuurlijk wordt dit uit de media gehouden om seksuele losbandigheid niet in de hand te werken. Een kennis van me is ook immuun. Zij had 10 jaar een relatie met een Afrikaan, heeft zich vier keer laten testen en had niets. Ook hun zoon had een natuurlijk immuunsysteem.
Gewoon een wetenswaardigheid. -
Werkelijk een vreemde uitkomst als mensen het zelf niet weten en ook geen test hebben laten doen dat men hiv heeft.
Een duidelijk geval van gissen, maar dit kan opgelost worden. Bij de meeste mensen wordt er wel eens bloed afnomen voor een dokters onderzoek, wel nu bij dit onderzoek verplicht stellen dat er direct ook een hiv test wordt uitgevoerd, veel mensen komen bij de tromboze dienst net een goede kans om je bloed eens per jaar te laten controleren op afwijkingen zoals, eiwit, staal, suiker, griep virus, en nog veel meer. Ook de huisartsen die wel eens een bloedtest laten doen van een patient zouden hier de oplossing zijn, gewoon wettelijk verplicht stellen of door de ziekenkoste verzekering laten opvoeren met een premie vermindering. -
Moet je wel eerst ff de hoogst aanvullende verzekering afsluiten, want als je eenmaal met hiv staat geregistreerd en je bent maar basis, neemt geen enkele verzekering je nog aan.
Dat gezemel hierboven lees ik ff niet, da's veel te lang. Beperk je aub tot de essentie en plaats een link. -
@burgervanmaternesse
Een interessant stuk. Maar wist je ook dat AIDS voortkomt uit een WHO poliovaccinatieprogramma met apenserum in de Congo?
http://www.lrb.co.uk/v25/n07/hoop01_.html
Aids and the Polio Vaccine
Edward Hooper finds new evidence -
Ik weet nie of ik HIV heb, ik weet nie of ik kanker heb, ik weet niet of ik morgen een ongeluk krijg, ik weet nie of ik iets aan me hart heb, ik weet nie of ik botontkalking heb, ik weet nie of ik alzheimer heb (ondanks dat ik de naam van mijn huisarts niet ken).
Wat ik wel weet is dat ik een heerlijk onbezorgd leventje leid en dat wil ik graag zo houden ....
Fonds nr.34325, ga wat nuttigs doen! -
@sam cash, dit is slechts een theorie en niet 100% bewezen, er zijn meer theorien die zeer waarschijnlijk zijn.
Wat mij betreft een wettelijke regeling voor ziektekosten- en levensverzekering zodat mensen op basis van HIV niet geweigerd mogen worden en vervolgens ieder jaar een verplichte test. Er heerst nog steeds zoveel taboe rond het testen dat een groot deel van de bevolking het om die reden niet doet. Bovendien bestaat de kans dat HIV zich op termijn anders gaat verspreiden, daar wil je wel op tijd bij zijn. -
Niet ondervoeding, maar geloof (condoom verbod) en gebrek aan vrede en voorlichting.
Daarnaast zorgt de enorme corruptie dat er vrijwel niets aankomt. Alles gaat in eigen zak.
In de westerse wereld is Aids is momenteel zeer goed, snel, en vaak gratis testbaar. -
@ Ereshkigal 2:
In Afrika kennen ze nog meer van die fabeltjes: als je met een maagd slaapt, ben je genezen, van een condoom wordt je impotent, een drankje van de medicijnman en het is weer ok ,even onder de douche enz enz.Ben jij ook van die categorie? En de artsen maar proberen het er uit te krijgen.En ondertussen sterven ze als ratten.
@elninjo 4:
Iedereen is toch verzekerd ga ik van uit. Zo niet is dat knap stom. En het kan gewoon uit de basisverzekering. -
@ Janet
Cola als anticonceptiemiddel.......
Ik heb dit persoonlijk meegemaakt. -
@ Ereshkigal
Nu doe je net of elke Afrikaan Hiv heeft dat is natuurlijk niet zo. Die afrikaan had gewoon geen aids -
@janet: iedereen is basis verzekerd, maar als je echt iets gaat mankeren ga je het missen als je niet aanvullend verzekerd bent en als eenmaal bekend is dat je iets mankeert wat geld kost, dan neemt de verzekering je niet meer aan in de aanvullende
Overigens de oplossing voor Afrika lijkt me anticonceptie/sterilisatie: ondervoeding los je niet op door nog meer mensen bij te fokken. -
De natuur lost de overbevolking op, meer is er niet aan de hand.
-
@burgervanmaternesse #1
In die (veel te grote, volgende keer een linkje?) lap tekst staat ergens: "Tot op de dag van vandaag blijft het namelijk twijfelachtig of dit virus wel bestaat."
Daar geloof ik geen zak van. Het virus is al lang en breed geisoleerd en onderzocht. -
Precies Groenedraak!
Stel toch voor dat de kinderen die nu aan behandelbare ziektes sterven (volgens die lange lap tekst), in leven worden gehouden, dan zal de honger alleen maar toenemen omdat er nóg meer monden zijn om te voeden.
Ongeneeslijke ziektes, natuurrampen etc. zijn nodig om de overbevolking een beetje in te dammen. -
'Veel mensen'
Sinds wanneer is 0,04625% (7.400 op 16.000.000) veel ? -
1827 mei 2008 08:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Je kunt je beter laten testen vóór je probeert zwanger te worden (ook op andere en erfelijke ziektes). Als je al zwanger bent is het een beetje mosterd na de maaltijd en zadel je je kind op met jouw ziekte(s) als je iets blijkt te mankeren.
-
2027 mei 2008 09:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wij hebben het aidsfonds niet nodig; Het volgende; Veel Nederlanders weten niet dat ze aids hebben. 18.500 HIV personen in Nederland, waarvan 40% niet op de hoogte is. Slechts 30% van de homoseksuelen heeft zich laten testen. Maar sommige etnische minderheden geldt dat diagnose te laat wordt gesteld. Homo is risicogroep.= homoziekte. Weten ze daar nog te rekenen!! Dit riekt naar discriminatie van etnischegroepen en homoseksuelen. Ik vind het jammer dat deze mensen geen wetenschappers zijn. Hoogste tijd. Tevens zouden ze per kwartaal financielecontrole moeten krijgen naast de vele donaties en subsidies. Geef eens duidelijk aan wat uw daadwerkelijke bijdrage is eetsfonds
-
Iedereen verplicht laten testen en dan de aidstesttax invoeren! Zomaar een idee voor onze kutregering.
-
@7 NuHarry
Het is als met de evolutie theorie. Heb jij een betere?
De eerste uitbraken kwamen exact overeen met de dorpen die waren gevaccineerd. Wel eens de stempelproef gedaan met bacterien in petri-schaaltjes?
Het vaccinatiemateriaal om de theorie te kunnen bewijzen of ontzenuwen is nooit beschikbaar gesteld.
Als je belangstelling hebt moet je hier eens verder lezen:
http://www.uow.edu.au/arts/sts/bmartin/dissent/...
Polio vaccines and the origin of AIDS: some key writings -
@ 20:
Shocking!!!!!!!! Je zou dus gewoon dat kind op de wereld zetten ondanks dat je zou weten dat het hiv heeft????
Ongelooflijk!!!! Verplicht aborteren lijkt me in dat geval beter, zowel voor dat ongeboren kind wat je met een slopende ziekte opzadelt (en dus nooit seks mag hebben als ie die leeftijd al haalt) als voor de maatschappij! -
Daar wordt een potentieel subsidie potje aangesproken.
http://nl.youtube.com/watch?v=gLOrRxs2LzA -
Kent iemand de term Rodeo-sex?
-
Hem er van achter inschuiven.....goed vasthouden.....en dan zeggen dat je aids hebt.
Probeer dan nog maar eens te blijven zitten!
....LOL -
2827 mei 2008 09:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
En jij denkt dat als je een kind met hiv hebt, dat hij/zij dan braaf met condooms te werk gaat in the heat of the moment? Voorkomen is altijd nog beter dan genezen.
En zelfs al besmet je hem/haar niet, dan nog heeft ie een moeder die met 'n tijdbom rondloopt. -
@16
Wacht maar tot je zelf het slachtoffer wordt van zo'n geïntroduceerde ziekte. -
Kortom: ik vind het egoistisch dat je zulke risico's zou willen nemen omdat je zonodig een kind moet hebben. Dat zie ik echt niet als moederliefde, maar als puur egoisme.
-
3227 mei 2008 09:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
3327 mei 2008 09:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@elninjoo
je bent erg naief. Koppels met HIV die weten dat ze het virus hebben weten heel goed wanneer het risico het laagst is. Zelfs bij ouders die níet weten dat ze HIV hebben is de kans 25% dat het virus overgedragen wordt. Bij medicijngebruik, keizersnede etc is dat terug te dringen naar minder dan 1%.
Waar ik me vooral aan stoor hedendaags is hoe makkelijk leeftijdsgenoten (en jonger) onveilige sex hebben. Zelfs bij nieuwe relaties. Ga verdomme toch gewoon eerste langs de GGD: Het is gratis, een plasje, wat bloed en binnen 2 weken weet je of je iets hebt.
@ nus
Het neigt helemaal niet naar discriminatie. Men benoemt een risicogroep omdat het eenmaal de waarheid is: zij lopen een groter risico het virus over te brengen/ te krijgen. -
@32/33:
Het is inderdaad goed je elke keer te laten testen, maar indien je positief test vind ik abortus een betere oplossing dan de gok wagen.
Dat de ziekte beter onder controle te houden is ben ik met je eens, maar de ziekte is toch nog steeds ernstig genoeg om te voorkomen dat je het kan doorgeven. -
Testen doe je niet voor jezelf.....maar voor de ander.
-
een "behandelbare" ziekte...die ik toch héél graag NIET heb.....!!
-
Een relatiegeschenk.
-
@Anders:
Precies! En die je al helemaal niet gunt aan de mensen die je dierbaar zijn. En ik neem aan dat je kinderen daar ook toe behoren. -
Eigen bult, dikke schuld.
-
elninjoo, de kans dat je als hiv+ moeder je kind besmet is klein. Lijkt me geen reden om dan geen kinderen meer te mogen krijgen.
HIV/AIDS stellen als ondervoeding is zooo achterhaald. Dat het afrika treft heeft weldegelijk met het feit dat het een ontwikkelingsgebied is te maken. Dat kun je zelf ook bedenken. Weinig geld, wens van veel kinderen voor oude dag, gebrekkige voorlichting, geen voorbehoedsmiddelen, fabeltjes omtrent aids... Denk eens simpel na.
@nus: het aantal nieuwe hiv-gevallen is onder hetero's inmiddels groter momenteel. dus wat nou risicogroep... -
Het is ze weer gelukt heh... Nederland in paniek om een bullshit artikel dat kant nog wal slaat...
Volgende week zorgpremies dan maar weer omhoog schroeven? -
Elninjoo,
klopt helemal.
Brad,
ben het niet met je eens! Als er een touwtje wordt aangetroffen in een zakje chips wordt de hele voorraad vernietigd. Om ieder risico uit te sluiten. Het risico voor een a.s. kind van een HIV-moeder is vele malen groter en dus NOT DONE! -
4427 mei 2008 10:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
met fatsoenlijk interventie, wat hier in het westen gelukkig mogelijk is is de kans terug te brengen tot 1-2%. Mensen met een kind met het syndroom van Down hebben ook een herhalingsrisico van 1%. Mogen die dan ook geen nieuwe kinderen krijgen? En wie ben jij trouwens om te oordelen dat iets NOT DONE is voor anderen?
-
Mijn overgroot vader had HIV, mijn vader had HIV, ik heb HIV en straks wil mijn zoontje ook HIV.
-
Brad,
als het risico ZO GROOT is voor je eventuele kinderen is het inderdaad NOT DONE. Voor mij geen punt van discussie!! -
anders,
jammer, had de discussie graag aan willen gaan, maar dat is onmogelijk. Have fun in your ivory tower -
Ziektes zijn vreselijk, elk mens wilt gezondheid.
Stel je eens voor....dat er geen ziektes meer waren.....dan hadden alle mensen op aarde slechts een staanplaats dan leefden we als sardientjes in een blikje.
het meest trieste vind ik, dat er kinderen geboren worden met AIDS!
Volwassenen kunnen wel voor zichzelf zorgen...maar een baby met aangeboren AIDS....is zeer triest. -
Brad,
we verschillen kennelijk héél sterk van mening en dan heeft een discussie inderdaad geen zin! -
Anders -
Een discussie lijkt mij weer geen zin te hebben als je het juist wél met elkaar eens bent. -
Brolin,
ik bedoel dat onze meningen té ver uit elkaar lijken te liggen...! Dan is een constructieve discussie niet mogelijk! -
Brolin, helemaal mee eens. Jammer, weer een discussie misgelopen ;-)
-
# 40 correctie: eigen schuld dikke bult.
-
inderdaad, dit soort berichtgeving is typisch gevalletje van bangmakerij.
"Er is een eng virus maar WIJ komen u redden" ... sure hahaha ... -
@ estida, nr. 54
Vaak zijn mensen die niet weten dat ze HIV hebben getrouwd en lopen er al een aantal jaren mee rond door een bijvoorbeeld een buitenechtelijke affaire of ervaring. Stel nou dat jij getrouwd bent, jouw man is 10 jaar geleden een keer vreemdgegaan en jij vertrouwde hem al die tijd... kans is aanwezig dat jij het dan ook hebt. Zonder dat je het weet.
Dit komt niet weinig voor Estida, dus gelieve een beetje te temperen; sommigen kunnen erecht niets aan doen! -
reclame pharma mafia ???
http://www.youtube.com/watch?v=ST_DJmoyhNg
Lezing door prof. Peter Duesberg (+/- 9.30 min)
sja wat moet je hier dan van denken ??
Als dit waar is wat moer je dan denken van VN en aids medicijnen naar africa ??
Al die orginsatie s die ermee wapperen ??
Zou je toch denken dat het een keer doorbroken moet worden, door het bijv. in de politiek aan de kaak te stellen. -
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/articl...
Het word al lang vermoed dat de lagere besmettingsgraad en mortaliteit door aids onder groepen westerlingen word veroorzaakt door een geërfde immuniteit tegen de builenpest. Mensen afkomstig uit landen waar deze ziekte zwaar heeft toegeslagen in het verleden hebben een veel hogere weerstand tegen dit beestje.
Immuniteit is een groot woord maar westerlingen schijnen inderdaad minder gevoelig te zijn. Als je naar de verspreiding van de grote builenpest epidemie kijkt ( http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Bubonic_plag... ) zie je dat Oost Europa en Rusland toen voor een groot deel de dans zijn ontsprongen. Dat zijn nu de gebieden in Europa waar aids het hardste toeslaat.
Let wel, immuniteit is niet gegarandeerd, er gaan nog steeds westerlingen dood door deze ziekte. Medicijnen en een goede gezondheidszorg spelen een grote rol spelen bij de lagere mortaliteit in het westen maar dan nog is deze ziekte geen pretje.
Don't be silly, but a rubber on your willy!! -
het begin van de lap over afrika deugt al niet. afrika is booming, al een poosje , toevallig deze week no op t journaal.
dat malaria misschien nog steeds een grotere moordenaar is betekent niet dat er aan aids niks gedaan hoeft te worden lijkt me.
en
@elninjoo... als t aan jou ligt bepaal jij even wie mag leven, wie niet en waarom.
who do you think you are?? -
Quote Brad #41:
"HIV/AIDS stellen als ondervoeding is zooo achterhaald. Denk eens simpel na"
Ik ga liever af op de argumenten uit #1 aangezien het hier duidelijk geen simpel probleem betreft!
Probeer het eens te lezen, goeie post burgervanmaternesse!
Een lang artikel over de HIV/AIDS en kanker theorien van de (eens) gerenommeerde voor de geinteresseerden: http://discovermagazine.com/2008/jun/15-aids-di... -
Voorkomen begint met goede voorlichting. Je kop in het zand steken en denken dat het allemaal wel los zal lopen helpt zeker niet. Het overkomt niet altijd alleen maar een ander!
@Buuv, plusje voor jou!
Stigma en taboe zijn o.a. oorzaken waardoor hiv (ook hier in het westen) zich verder kan verspreiden. -
@gambrinus
het is een goeie post want het artikel deugt niet. -
@winky: ik bepaal niets, de natuur mag van mij bepalen ipv dat mensen voor god gaan lopen spelen en allerlei zieken en zwakken in leven proberen te houden in kansloze landen
-
"Ignorance is the mother of devotion" - Confusius.
Ik weet lekker ook niet hoe ik ervoor sta, heerlijk!! -
Misschien handig als jullie je hier ook eens inlezen.
http://zapruder.nl/portal/artikel/duizenden_heb... -
HIV verspreidt zich door onwetendheid. Mensen die HIV-besmet zijn en niet willen weten van zichzelf dát ze het hebben, vormen de risicogroep, dus los van sexuele geaardheid. En als ik even mag inhaken op de te vroeg ingestorte discussie tussen 'Brad' en 'Anders'...........de kans dat een besmette moeder HIV overdraagt aan haar kind is idd relatief klein, mits de moeder medicijnen inneemt. Doet ze dat niet dan is de kans ongeveer 1 op 4 dat het kind óók besmet raakt.
Tegenwoordig - sinds een paar jaar - worden zwangere vrouwen automatisch getest op HIV. -
6727 mei 2008 11:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
6827 mei 2008 11:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Heb nog nooit zon test gehad als zwangere moeder en ik hoef hem ook niet te hebben.
Waarom niet? Als ik het zou hebben ikzeg ALS dan had ik het allang gemerkt en gevoelt.
HIV bestaat niet.
Ben trouwens blij dat ik niet getest bent de stempel die je op je krijgt en de troep die je moet gaan gebruiken om je lichaam af te laten takelen.
Kijk nou eens naar de mensen van vroeger die hadden ook ziektes maar kregen niet al die troep die hadden gewoon een tuintje achter hun huis en plukje wat er uit en werden daar beter van.
Waarom we dat nu niet meer doen? Ik denk dat iedereen het antwoord al weet die medicijnen die troep van de pharmas zit niet veel bijzonders in maar het kost ons toch een berg met geld en plantjes zijn veel goedkoper dus daar kun je niet veel mee verdienen. -
En als je het hebt? Het is nog steeds een emotioneel zware last vanwege alle vooroordelen die er zijn. Probeer nog maar eens te veranderen van verzekeraar of een hypotheek af te sluiten. Feitelijk mogen ze je niet weigeren, maar als ze ook maar 1 uitweg vinden, waarbij ze het woord HIV niet in de mond hoeven te nemen... Om maar niet te spreken van werkgevers...Je mag en kan er je mond natuurlijk over houden, maar dit is niet bepaald gemakkelijk volgens mij. Het is niet verstandig om je niet te laten testen, maar ik kan me er dus ook wel iets bij voorstellen dat je het gewoonweg niet wilt weten.
-
§§§§§ -
Ik weet niet hoe oud jouw peuter is, maar volgens mij is die verplichte test in 2006 ingegaan. -
Ik zal eens vragen op zapruder of er iemand die er letterlijk mee te maken heeft gehad heeft , een artikel wil schrijven of jullie vragen wil beantwoorden.
dat zou misschien voor heel veel mensen verhelderend kunnen zijn, lijkt me. -
@saved! "HIV bestaat niet". Dus daarom gaan er zoveel mensen dood aan aids?
Er zijn hardnekkige virussen en bacterieën zijn die je echt niet met eten uit eigen tuin kan wegkrijgen...
Als jij weet welke kruiden uit je tuin aids kan genezen zou ik maar zo gauw mogelijk dat aan de wereld bekend gaan maken!!! -
Mijn peuter is er oud genoeg voor.
Waarom zou ik die test gaan doen? Lees eerst dit eens http://zapruder.nl/portal/artikel/duizenden_heb...
Wat zijn nu de verschijnselen van HIV? Waarom is het nu in eens in het nieuws? -
poppekindje -
Dus jij stelt jouw eigen belang (niet dat gezeur willen hebben met verzekeraars of hypotheek) boven het belang om een ander niet te besmetten? -
Ok ik weet niet of jullie de moeite hebben genomen om via mijn bovenstaande link meer informatie te krijgen.
Hieronder zal ik een deel van de tekst plaatsen als het interessant is hebben jullie misschien de interesse om op zapruder de rest van de tekst te lezen. Onderaan de tekst zal ik nogmaal de link plaatsen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------HIV kan niet worden gemeten, er bestaan geen tests voor HIV. Wat gemeten wordt, is seropositiviteit en dat is wat anders.
Als iemand seropositief test, betekent dat dat zijn bloed heeft gereageerd op bepaalde stoffen waarvan wordt aangenomen dat ze iets met HIV te maken hebben. Maar dat is nog nooit bewezen. Daarom staat er ook op de testkits dat het geen HIV-tests zijn. Seropositiviteit hoeft ook helemaal niet besmettelijk te zijn, het kan heel goed zijn dat het wordt geactiveerd in iemand zonder dat er iets wordt doorgegeven. Er zijn vele tientallen factoren die zorgen voor een positieve uitslag zonder dat ze iets met HIV te maken hebben. Zwangerschap, griep, anale sex, enzovoort. Mede daarom moeten de tests ook worden geinterpreteerd met in het achterhoofd jouw huidige gezondheid én jouw sociale omstandigheden. De interpretaties en grenswaarden verschillen van land tot land. Ben je in het éne land seropositief en verdoemd tot de dood en chemokuur, ben je het in het andere land niet. Echt heel wetenschappelijk. NOT.
Zelfs de beste HIV-test die ze hebben, de PCR-test, is onbruikbaar. Nog even los van feit dat niemand weet wat ze er daadwerkelijk mee meten. Als je de geslachtziekte Syfillis hebt, meten ze ineens ook enorme hoeveelheden ‘HIV’. Als je Syfillis weer over is, is de ‘HIV’ op raadselachtige wijze ook weer weg. De uitvinder van de test, Karry Mullis, die er een Nobelprijs voor kreeg, zegt ook niet voor niets dat zijn test niet geschikt is om HIV mee te meten. Hij zegt zelfs dat AIDS niet besmettelijk is.
Helemaal schandalig is het dat deze meneer Wolf adviseert HIV-besmetting te laten behandelen. Er bestaat namelijk geen behandeling. Waarschijnlijk bedoelt deze meneer dat mensen waarvan hij zegt dat ze HIV hebben één of andere HAART-kuur moeten gaan nemen van één van de fabrikanten die hem sponsoren. HAART, ofwel AIDS-remmers, veroorzaken in gezonde mensen exact dezelfde verschijnselen en ziekten die het AIDS syndroom defnieren. Het is niet overdreven te stellen dat je van hun medicijnen dus AIDS krijgt. Niet gek, want het is gewoon chemokuur.
............................
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://zapruder.nl/portal/artikel/duizenden_heb... -
Ik zal het nog sterker vertellen: mijn buurman is een keer seropositief bevonden op basis van zijn sexuele verkeer. Hij moest een aantal vragen beantwoorden, en mede daarmee is de diagnose gesteld, samen met een bloedtest. Of hij veel van partner wisselde, met of zonder condoom, je weetwel. Het oordeel was seropositief.
Hij twijfelde sterk, en deed de test tweemaal over met een vragenlijst die heilige maria deed verbleken, en wat denk je;
Hij was GEZOND verklaard!!!!
Dus als ze je wat vragen bij zo'n test...weet je wat je moet antwoorden. -
Je moet niet iets gaan vinden tegen aids, je moet iets gaan vinden tegen de verschijnselen
-
Heel typisch ja. Zo heb je HIV en zo ineens niet meer
Bestaat het eigenlijk wel? -
@saved
Wat een stomme en domme redenering! Waarom denk je dat er zo veel mensen besmet zijn met HIV. Je merkt er nauwelijks wat van en het kan jaren duren voor het zich openbaart, juist omdat we over het algemeen een goede weerstand hebben, doordat we goed eten. Om deze reden sterven drugsgebruikers ook sneller aan een dergelijk virus dan een gewoon gezonde personen. En weet je zeker dat jouw man nooit vreemd gaat en geen risico loopt? Sorry, maar ik trap daar echt niet meer in. Mijn God! Hoeveel ik er daarvan al ben tegengekomen... Je mag echt wel eerst wat doen aan jouw naïeviteit voordat je een kind op de wereld zet en deze opvoed met zulke ideeen. Alsof een kruidje als kamille is opgewassen tegen een virus... In de middeleeuwen en ver daarna stierven er duizenden tegelijk aan de Pest en jij denkt een beetje kruiden uit de tuin en het probleem is opgelost... -
@ Saved
Wat bedoel je? tegen haaruitval, roos, huidschilfers, misselijkheid, braken, wat bedoel je? -
Ik ben blij dat je dat artikel er bij hebt geplaatst Srega, ik heb er al vaak discussies over gehad en we komen er steeds op neer HIV bestaat niet.
-
Heb je ooit wel eens de moeite genomen om een kriuid tegen een bepaalde ziekte te nemen?
-
@saved
he? Dat is nou net de kritiek van jouw mede pharma haters. Je moet nou net NIET de symptomen alleen bestrijden maar de OORZAAK aanpakken. Volgens mij was je even in de war. -
@brolin
Er bestaat nog zoiets als condooms en save sex....en het gaat hier niet om mezelf. Ik ben getest, maar wachten op de uitslag is bijna killing... -
@poppekindje
Waar heb jij al die informatie eigenlijk vandaan?
Lijkt wel tekst uit reguliere media
Handig om je via meer bronnen te laten informeren misschien. -
ps ben zo gezond als een vis.
-
@ Saved
Of je gaat te veel naar de kerk ....dat kan ook nog natuurlijk! -
saved! -
Quote »» "Heb nog nooit zon test gehad als zwangere moeder en ik hoef hem ook niet te hebben.
Waarom niet? Als ik het zou hebben ikzeg ALS dan had ik het allang gemerkt en gevoelt.
HIV bestaat niet"
Jij hebt het niet, ga je tenminste van uit, dus HIV bestaat niet (?)
Mensen zoals jij vormen de grootste risicogroep. -
@ saved
Ik ben ook bang dat het niet bestaat.
Ik hoop ook dat mensen zich beter willen laten informeren. Internet is nu nog een open bron. Je kan er echt veel vinden als je maar wil.
Helaas laten de meeste mensen zich alles wijsmaken door de reuliere media.
Je zou echt eens op zapruder.nl moeten gaan kijken
Verder is nog interessant http://www.docsatthedocks.nl/
Dinsdag 26 augustus een onderwerp over aids -
Wie weet een goede bron om van je ziekte te genezen de kerk, nou ja niet de kerk maar het woord, nou ja ook niet het woord, maar diegene waar het het meest over gaat in de bijbel
-
Ik ben veel ziek heb een heel slecht immum systeem maar ik weet heeeeel zeker dat ik geen HIV heb en ben blij dat ik er nuchter over na kan denken doordat ik al veel gelezen heb over HIV en vele discussies heb gevoerd
-
Welke informatie? Ik geef geen informatie. Ik baseer me op het feit dat het voor mensen met een langdurige ziekte als kanker, diabetes en bijvoorbeeld hartafwijkingen soms moeite kost om door dat soort molens heen te komen. Dat is gewoon de droge waarheid. Wij hebben daar helaas in onze familie al leuk kennis mee gemaakt. Laat staan als je HIV besmet zou zijn met alle daarbij horende vooroordelen van anderen.
-
Jezus, nou die weer. Vroeg me al af wanneer die erbij kwam. Denk dat je met safe sex verder komt dan met bidden saved.
ow, trouwens ooit van incubatie periode gehoord? -
ow saved, een slecht immuunsysteem en hiv/aids zijn niet hetzelfde. Er is een aardige lijst met immuunstoornissen...
-
Ik ben volgens een bloedtest trouwens ook seropositief... Maar dan gelukkig niet voor HIV! Maar voor Borrelia, de bacterie die de ziekte van Lyme kan veroorzaken (via tekenbeten gekregen). Net als met hiv worden dan antilichamen gemeten en (zeker bij Lyme) is het echt niet zeker dat je de ziekte krijgt of de ziekteverwekker nog hebt.
Misschien zijn er wel mensen die HIV hebben maar niet ziek worden. Maar het is wel erg kinderachtig om dan te zeggen dat HIV niet bestaat...
Omdat heel veel mensen zich niet laten testen is het ook wel logisch dat ze niet weten dat ze een bepaalde ziekteverwekker dragen. Hoewel het natuurlijk triest is als sommige mensen uiteindelijk aids krijgen, verbaast dit bericht me dus ook niet echt.
Grote kans dat sommigen van jullie ook de borrelia bacterie dragen! Als je weleens gebeten bent door een teek kan het maar zo. Veel Franse boswerkers schijnen het ook te hebben zonder er ziek van te worden. Maar dan ga je toch ook niet ontkennen dat er geen bacterie is die de ziekte van Lyme veroorzaakt?
Voor degenen die er wel ziek van worden is het een groot probleem. -
Maar kan iemand dan even het hiv virus laten zien?
Er wordt namelijk een 1000.000 $ voor gegeven... -
Ik zeg ook niet dat je alleen met een slecht immum systeem al HIV zult hebben En ja ik haalde Jezus er bij niet om er mee rond te slaan maar om te laten zien dat er meer is en ja met bidden kom je al heeeel ver. En gebruik Jezus niet als scheld naam hou jij ook niet van als ik jou naam misbruik.
"Listening to both sides of a story will convince you that there is more to a story than both sides" -
Jawel saved!
Op
http://en.wikipedia.org/wiki/Hiv
staat een plaatje. Ze zijn te klein om met een normale microscoop te kunnen zien. Ja zo geniepig zijn ze wel... Maar via een wat geavanceerdere microscoop kunnen ze het toch echt vinden. -
Hoewel ik wel moet toegeven dat zo'n plaatje ook gewoon vervalst kan worden...
-
lees voor wat achtergrond commentaar http://zapruder.nl/portal/artikel/duizenden_heb...
-
Saved! -
Behalve veel bidden helpt het ook om een uurtje per dag piano te gaan spelen, gras te eten en door hoepels te gaan springen. -
A $1,000,000 Reward for Scientific Proof of HIV
http://articlesofhealth.blogspot.com/2007/05/ph...
Je kan meteen cashen hier! -
10527 mei 2008 12:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
de club die met hiv/aids de informatie-kar trekt is dezelfde cub die de poen van de testen en 'behandeling' opstrijkt .... komt lekker betrouwbaar over ....
-
dat is een leuke site: als je je alkaliniseert kom je van elke ziekte af. Hoera :D
-
@Brolin
Pianospelen lijkt me heerlijk om te kunnen. Gras eten is dat goed voor je? Dieren doen dat toch wanneer ze iets verkeerds gegeten hebben? En door hoepels springen klinkt ook leuk. -
Ik ga er liever niet aan ziekte denken. Ik verkeer nog in gezondheid en daar geniet ik liever van het leven zolang het nu nog kan. Dus ik ga liefst niet aan zwartgalligheid kijken.
Wees dus verstandig met je gezondheid om dan gebeurt je ook niet gauw. En gewoon goed voorjezelf te zorgen. Dat is alles ! -
een koe eet gras voor jou
-
Quote van saved:
Wie weet een goede bron om van je ziekte te genezen de kerk, nou ja niet de kerk maar het woord, nou ja ook niet het woord, maar diegene waar het het meest over gaat in de bijbel
nou ja niet, nou ja niet? Wat wil je nou eigenlijk zeggen man? -
en ja een hond en een kat eet gras omdat ze zich niet lekker voelen dus.............
-
dait je niet in de kerk kunt gaan zitten om genezen te worden dat je niet zomaar de bijbel kunt gaan lezen om genezen te worden.
Je hebt geloof nodig -
ik geloof dat er laatst een draadje was over een ouderpaar dat hun kind wilde genezen via bidden. Die ouders geloofden echt heilig, maar kind is gestorven. Helaas. Of geloofden ze misschien niet goed genoeg?
-
@Saved. Met alle respect Saved maar je hebt geen idee waar je over praat. Je basseert je op zeer dubieuze of ronduit foute informatie. HIV is waarschijnlijk het meest bestudeerde virus ter wereld en al heel vaak geisoleerd. Het (verassend eenvoudige) genoom is uitvoerig bestudeerd. Je hele idee dat wat kruiden en bidden zouden helpen is niet alleen naief maar ronduit gevaarlijk. HeT hele dedain waarmee je over virologie praat is stuitend. ik herinner je aan ziektes als de pokken (wereldwijd) en polio (in het westen) die door de inspanningen van virologen tot het verleden horen.
-
Misschien geloven die ouders nu dat het goed zo was dat God hun kunt heeft weg genomen dat God daar een doel mee heeft
-
dat is de makkelijkste uitweg altijd. God heeft het zo gewild... Fijn dat jij daarin gelooft, maar zo'n god heeft zich bij mij daarmee behoorlijk ongeloofwaardig gemaakt.
en verder: goed verwoord Wittgenstein!!! -
Ik zeg helemaal niet dat kruiden zullen helpen bij HIV maar ik geloof niet dat HIV bestaat en er is veel over gestudeerd maar zie jij dat er een uitkomst is? Ik geloof dat er veel kruiden zijn die mensen kunnen helpen te genezen tegen bepaalde ziektes.
Vroeger hadden ze nog geen medicijnen maar wel kruiden. -
Saved -
Je klinkt een beetje als een moeder Theresa.
Die hield de Afrikaners ook sussend voor dat HIV en/ of AIDS niet bestond, terwijl de vroom biddende toehoorders massaal stierven door een "ondefinieerbare" ziekte.
Maar misschien heb je wel gelijk en kregen ze gewoon hun verdiende loon omdat het arme en onwetend gepeupel niet hard genoeg bidde. -
En jij zegt dat moeder Theresa door bidden geen mensen heeft geholpen?
Heb je het mis je wil niet weten hoeveel mensen er door gebed genezen ook mensen met HIV dat heeft niet te maken met genoeg bidden maar dat heeft te maken met GELOOF -
de behandeling van HIV is nu beter en mensen kunnen een redelijk normaal bestaan leiden. Ehhh, noem mij maar gek, maar dat lijkt me een fraaie uitkomst tot op heden. En er zijn inderdaad kruiden die tegen ziekten werken. Zo wordt taxus gebruikt in de behandeling tegen borstkanker (Taxol). En ga zo maar door... Wat is je punt daarin?
-
moeder theresa heeft veel goed gedaan, maar als het om AIDS patienten ging had ze de plank een beetje misgeslagen. Die waren de moeite niet waard...
-
@Saved. Vroeger crepperden mensen rond hun 40ste aan allerlei onnozele ziektes waartegen we tegenwoordig medicijnen en vaccins hebben die onze levenskwaliteit verbeteren en onze levens verlengen.Vooruitgang heet dat..... Vroeger was echt niet zo relaxed als jij hier wilt doen voorkomen.
-
Ik ben blij dat iemand het met me eens is er zijn zeker kruiden die mensen kunnen helpen.
Hoe deden mensen vroeger het dan?
Toen bestonden er nog geen medicijnen maar wel kruiden. -
kijk nou eens naar oudere mensen die een griep vactinatie krijgen.
Die mensen woden soms vaker ziek dan ik zonder griep vactinatie. -
misschien komt dat omdat jij jonger bent en een actiever immuunsysteem? Ze vormen niet voor niks de RISICO groep...
-
nee dat komt omdat die vactinatie niet altijd hoef te werken en ik zit ook wat dat betreft in de risico groep
-
een vaccinatie is ook geen garantie, slechts een risicoreductie. Maar het staat jou vrij die niet te nemen natuurlijk
-
zeropositief is geen probleem maar een natuurlijke toestand van het lichaam
dus
geen kruiden nodig
zeker geen giftige HAART cocktails -
24/7 minnen is bemind worden, dat weet je toch he ;-)
-
daar heb je gelijk in maar veel mensen denken dat als je een vacctinatie hebt gehad dat je dan ook gelijk de ziekte niet meer kunt krijgen.
Terwijl er vaak bij een griep vaccinatie juist de griep heviger is -
veel mensen weten te weinig van vaccinaties af en kunnen daar inderdaad nogal onnozel over doen, helemaal mee eens. Griepvirus komt elk jaar in verschillende vormen. Alleen de meest voorkomende worden in het vaccin verwerkt. Maar dat betekent niet dat je niet getroffen kunt worden door een andere vorm
-
Saved! - 120 -
Quote »» "En jij zegt dat moeder Theresa door bidden geen mensen heeft geholpen?
Heb je het mis je wil niet weten hoeveel mensen er door gebed genezen ook mensen met HIV"
Wat krijgen we nou, HIV bestond toch helemaal niet volgens jou? -
ik hoopte al dat daar geen reactie op zou komen. Dat was min of meer een foutje van mijzelf.
Ik bedoelde de vele zieken die er toen waren (mensen denken dat het HIV is ) -
Saved, je geeft aan je eraan te storen dat men mensen de naam van Jezus ijdel gebruiken (#99). Is het wel eens tot je doorgedrongen dat jouw pedante mening over het niet bestaan van een ziekte waaraan jaarlijks heel veel mensen doodgaan (vaak op een niet erg fijne manier) misschien ook wel een ietsie pietse kwetsend kon zijn voor die lijders aan die ziekte en hun nabestaanden?? Dat jij niet in het bestaan van een virus gelooft dat lang bewezen is (en de bewijslast in de wetenschap gaat iets verder dan je te beroepen of iets als geloof) is prima maar bespaar ons je zalvende zelfgenoegzame toontje.
Brad#117 thanks for the compliment, jij komt zelf ook goed beslagen ten ijs overigens! -
@Wittgenstein: Je bent toch geen lid van de vereniging tegen de kwakzalverij he?!
-
"Is het wel eens tot je doorgedrongen dat jouw pedante mening over het niet bestaan van een ziekte waaraan jaarlijks heel veel mensen doodgaan (vaak op een niet erg fijne manier) misschien ook wel een ietsie pietse kwetsend kon zijn voor die lijders aan die ziekte en hun nabestaanden??"
Het geeft wel te denken, dat er ondanks dit mensen zijn die aan HIV/AIDS durven te twijfelen! Wat zou nou het doel zijn van de mensen die zeggen dat HIV niet bestaat? -
@saved. Nope. maar gezien mijn posts hier zal het niet als een verrassing komen dat ik wel een uitgesproken mening heb over het zgn alternatieve circuit.
-
@Saved #138. Ik ken mensen die twijfelen aan het feit dat de aarde rond is..geeft te denken ja..over de mate waarin die mensen geinformeerd zijn !
-
Saved.
Please geen schijnheiligheid praatje. Er is geen GOD !!!
God is een geinterpreteerde woordje dat door volwassen hebben verzonnen.
Het is ook bewezen dat het zo is !!
Ik luister niet naar schijnheilige mensen ! -
Wittgenstein, ook werkzaam in het reguliere circuit?
Wat zou nou het doel zijn van de mensen die zeggen dat HIV niet bestaat?
Daar ben ik dus ook heeeeeel benieuwd naar -
Ereshkigal # 2 Klopt als een bus. Europeanen die voorouders hadden die pestepedemieen hebben overleefd hadden dit gen, men noemt het ook wel het "pestgen". Een inmuniteit voor deze ondermijnende ziekte. Men kan echter wel drager zijn van HIV, maar het zal zich nooit ontwikkelen tot AIDS.
Wat veel mensen niet weten is dat er een ander virus onder de mensen zit dat vele malen schadelijker is dan AIDS. Een ander afweersysteem ondermijnend virus genaamd: Mycoplasma Fermentans Incognitus.
Dit is een laboratorium variant van de ziekte die in de jaren 20/30 onder hoefdieren enorm huishield. De ziekte wordt beschreven als een middel om de vijand " to waste", te laten aftakelen en alle levenslust te ontnemen. Een non die ik er ooit over sprak noemde het hetwerk van de duivel, wij kennen het als biologische oorlogsvoering waar iedereen al lang geleden een verdrag over heeft ondertekend. Nederland incluis. De burger betaald nu de prijs van de leugens vna de overheid. Het patent op de "Mycoplasma Fermentans Incognitus" is in handen van het Amerikaanse leger. (dit patent is via internet op te zoeken, zelf Googelen)
De bacterie is een bacterie zonder celwand, weaardoor deze in gezonde cellen kruipt en daarop parasiteerd. Alleen op DNA niveau is deze te vinden, niet volgens de huidige methoden. De Amerikaanse regering heeft ondertussen budgetten vrijgemaakt om deze ziekte te bestrijden die men ooit Gulf War Syndrome noemde, omdat hele gezinnnen in de VS eraan kapot gingen. Hier ontkent de Nederlandse regering dat het uberhaupt bestaasd en men heeft onderzoek door de Universiteit van Amsterdam verboden op straffe van uitsluiting voor de betrokkenen. Die bal is ook aan het terugkomen!
De eerste test als Biologisch wapen was in de Korea oorlog, en daarna is geexperimenteerd met sproeisystemen in Canada (officieele klacht van Canadese regering is terug te vinden op internet) en Belgie en Nederland.
De laatste keer dat het in oorlogs situatie is getest was in de Balkanoorlog in Bosnie.
De laatste keer dat we er buiten oorlogsgebied mee te maken hebben gehad was op 4 october 1992 toen een ELAL vliegtuig met onder andere dit goedje neerstortte in de Bijlmer. Onze parlementaire enquete heeft hier zijn verwarring en toedekfunctie goed gedaan, helaas is daardoor de juiste medische hulp voor de slachtoffers onbereikbaar geworden via het Nederlandse "gezondheidsstelsel".
Sam Cash #5 Ik ken het verhaal van de Apen aids, er is vreemd genoeg voor het eerst een uitbraak van AIDS gekomen in Haiti onder gevangenen. In de VS werden in de jaren 50/60/70 gevangenen gebruikt voor experimenten, al dan niet met medeweten van deze gevangenen. Als de mens zijn / haar energie zou steken in het beter maken van anderen in plaats het vernietigen na te streven zou het een stuk makkelijker worden op de wereld.
V&V voor een beter en normaal Nederland , voor een toekomst als mensen onder de mensen. www.vrijenvooruitstrevend.nl -
@ Brad. Nee, wel een echte beta.
Tja motieven van HIV ontkenners..goede vraag ik weet niet wat hen drijft. Het beangstigt me wel soms de omvang van de groep mensen die elke vorm van ratio afwijzen en evidente waarheden glashard ontkennen. Het probleem is; virologie is een lastig en complex vak, het kost tijd en moeite je je de grondbeginselen ervan eigen te maken. Het is makkelijker om je te beroepen op een onzichtbare god. -
@143. Wat heeft de Mycoplasma Fermentans Incognitus er nou ineens mee te maken? Ik dacht dat het over hiv ging hier...
-
@Burgervanmeternesse. Je spreekt enerzijds over een virus en even later noem je het een bacterie? Dat is nogal een onderscheid, dat besef je? Bovendien zitten er veel inconsistenties en complottheorie in je verhaal, kan er niet veel mee.
-
er zitten veel inconsistenties in de officiele hiv=>aids theorie, is je dat wel eens opgevallen?
Moet je wel kritisch durven te kijken -
Revo said: Please geen schijnheiligheid praatje. Er is geen GOD !!!
God is een geinterpreteerde woordje dat door volwassen hebben verzonnen.
Het is ook bewezen dat het zo is !!
Ik luister niet naar schijnheilige mensen !
Fijn dat je daar zo zeker over bent fijn dat je daar andere mensen ook in respecteerd.
Ik hoop dat je er ook nog eens achter kom en je bewijs kan laten zien -
hoe serieus ben je te nemen als je het verschil tussen virus en bacterie niet weet eigenlijk?
-
saved, geloof heet niet voor niks geloof. De een gelooft en ik geloof er op mijn beurt niks van. Ik sta uiteraard open voor bewijzen
-
daarom laten we het dan gewoon weer bij het onderwerp HIV houden.
-
Wittengein #146: Voor mij is een bacterie de oorzaak van een virus.
Brad: HIV is een autoimuunziekte die we kennen en voor allerlie doeleinden wordt gebruikt, het aantal mensen in Nederland met de Mycoplasma F.I. is groter en doordat het niet wordt erkend blijven die mensen van goede hulp verstoken. Mycoplasma F.I. is ook een autoimuunziekte en zou AIDS 2 mogen heten, het komt op hetzelfde neerr.
De Mycoplasma kan alleen beter toeslaan dan AIDS, een ziekte zoals Pheiffer is voldoende om iemand plat te gooien.
Het tweede probleem is bloedtransfusie. Het filteren van bloed is tot 20/22 micron mogelijk bij de Bloedbank in Amsterdam, de Mycoplasma is kleiner.
Door de Mycoplasma F.I. te ontkennen terwijl de rapporten er wel degelijk zijn speelt men een heel smerig spel. De Bijlmerramp was een ramp met een ladig waaronder biologische wapens van Amerika via Nederland naar Israel. Nu heeft Nederlanbd een verdrag getekend. Als men moet toegeven het verdrag niet na te leven kan dit op alles worden toegepast. Daarom ontkent de Nederlandse regering het bestaan van de bacterie, omdat men dan vragen krijgt hoe het komt dat we verdragen niet naleven en onze bevolking blootstellen aan biologische wapens. Daarom.
Het is echter een kwestie van tijd voor men ook daar rekenschap over moet afleggen, alleenzal een deel van de bevolking dan al te ziek zijn om nog te kunnen worden geholpen. Dat is in mijn optiek misdadig. Ontkennen ook. Zelfs de VS geeft het bestaan toe en betaald voor onderzoek en behandeling, hier nog geen fruitmandje! -
@ Saved Kan zijn dat ik het gemist heb maar leg mij nog eens uit waarom HIV dan niet bestaat volgens jou? Al die wetenschappers over de hele wereld hebben het fout en jij weet het beter of wat? Vind ik best vreemd, mensen die wetenschap verketteren en zeggen dat "vroeger"de dingen beter en gezonder waren. Intussen zit jij wel achter een op natuurkundige principes ontworpen PC je verhaal te schrijven, je hebt vast een mobiele telefoon (natuurkunde !!). Zelfs de door jou zo geprezen "kruiden" werken volgens pricipes van de door jouw zo verfoeide chemie. De uiterste consequentie van je reductionistische denkwijze is het afzweren van onze westerse levenswijze en in een klooster met een moesuin gaan wonen.
-
@Burgervanmeternesse. Vind je het heel erg als ik niet op je verhaal inga? Met alle repect voor jou maar er staan echt zo veel maffe rare onjuiste dingen in dat ik uit puur tijdgebrek die discussie even niet kan aangaan.
Zie je bij een andere discussie en met meer tijd graag terug om de degens te kruisen. .:-) -
Voor de "beterweters" onder ons;
Een artikel van Siegfried Willem Bok
AIDS : een mannenprobleem waar de vrouw de dupe van werd?
Naar aanleiding van het VPRO programma over het geruchtmakende boek van onderzoeksjournalist Edward Hooper met bestsellerboek "The River" wordt de Amerikaanse documentaire "the origins of aids" a.s. 23 mei uitgezonden.
Laat mij met de deur in huis vallen door te zeggen dat Edward Hooper het gelijk voor de volle 100 % aan zijn zijde heeft, maar dat er achter zijn vermeende "daarom!" nog een diepere daarom schuil gaat, die zijn keiharde bewijzen ombuigen in het tegendeel.
En dat tegendeel is dat de vrouw en alleen de vrouw schuldig is aan AIDS bij de man!
Dit alles nog dáárgelaten dat Amerika het aidsvirus in de 70-er jaren als biologisch wapen testte en het vervolgens in voormalig Congo dumpte om de bevolking daat te decimeren en zodoende grip te krijgen op de bodemschatten van dat continent. [zie aldaar]
Ik schreef dit artikel tevens in mijn eigen volkskrantweblog, omdat het complot Medische Maffia en Regeringen om der wille van bewaren van de goede vrede alles wat waarheid heet angstig verbergt en tevens omdat aan die leugen nog steeds - net zoals de journalistieke wereld - goed goud verdient wordt.
Maar...
Als ik dit schrijf besef ik mij ook dat dit nog slechts het topje van de welbekende ijsberg is, daar hierachter the invisible en untouchable zogenaamde Nieuwe Wereld Orde schuil gaat.
Dat hier totaal niets, maar dan ook totaal niets tegen te ondernemen valt, is iedere gebrainwashte slaaf van het verkankerde Westen meer dan bekend.
Maar dat de man nu "bestsellerig" tot slachtoffer wordt gemaakt van AIDS op onjuiste gronden, gaat mij wel net te ver.
Ik moet wel lachen dat ik onderwijl - op verzoek van een gedupeerde ouder, die door "vermeende malpraxis van een Universitair ziekenhuis zijn pasgeboren zoon verloor" - bezig ben met een artikel "Van huilbabies tot wiegedood". Dit is zeker geen toeval en heeft mijn oude pijn weer bovengehaald om dit artikel te kunnen schrijven.
Het was allemaal onderzoek naar de oorsprong van ons lijden in mijn hoop verantwoord te kunnen dokteren, maar wat helaas tot een algemene verkettering van Medische Stand en Regering leidde.
Het is allemaal simpel samen te vatten onder de Bijbelse voorzegging "zondeval".
Het is allemaal eenvoudig samen te vatten onder de noemer "niet meer opeten van de placenta", waardoor de mensheid in Aplacentar of letterlijk in onbehagen van ziekten en oorlogen verviel!
Voor U - onwetenden - lijkt het misschien een waanzinnige stap, maar helaas is het tegendeel meer dan waar.
Wereldwijd weigert de Medisch Orde hierover ook maar iets te publiseren, daar het "de rijkdom van een kankercel" aantast.
De genen - onze genetische code wordt vervormd en/of misvormd door emotionele spanningen. Dit zijn electrische ladingen die zich vastzetten op de instabiele RNA keten om daarna bij celdeling de DNA keten als fotopositief blijvend te beschadigen. (zie "attractieve en repulsieve emotie")
Deze afwijkingen bleken bij klinisch medisch onderzoek repercussies te hebben op bepaalde organen en afhankelijk van de soort emotie.
Met andere woorden : die electromagnetische emoties zijn orgaan gebonden gekleurd, waardoor de mens met der tijd het karakter van hartelijk, milt, zeikerig of gallig etc. ontwikkelde.
Ik ga hier als vlugschrift zeker niet dieper op in, maar…
Voor de grootste emotie rond sex geldt exact hetzelfde en het zal U dan ook niet verbazen dat deze emotie direct gelieerd is met X en Y chromosomen en indirect zijn repercussies heeft op de geslachtsorganen.
De man ontwikkelde [men noemt dat evolutie] na de zondeval een extreme attractieve emotie rond de sex en de vrouw een extreme repulsieve emotie.
Inderdaad, zoals Hooper als onderzoeksjournalist vaststelde worden door deze genetische veranderingen bij de man de sexorganen extreem verzwakt… en waardoor het als eerste door het HIV virus wordt aangetast .
Hij zal dan ook het eerst als drager van dit virus worden aangewezen en… terecht!
Maar!
Het is wel "de zondevallige vrouw", die hiervoor primair verantwoordelijk moet worden gesteld.
Het is danook niet voor niets dat aan het einde van de hoogconjuctuur in het oude Egypte SIDA woedde: een ziekte die indentiek is aan AIDS. -
@152, jij leeft nogal met het idee dat alles wat jij hebt geleerd van sites ontkend wordt door medici. Die mycoplasma bestaat en is volgens mij ook makkelijk terug te vinden in de literatuur, Alleen als het om de bijlmerramp gaat voel ik toch weer een complot opkomen. Virus is een gevolg van een bacterie? Dat is een bijzondere theorie.
AIDS is geen auto-immuun ziekte. Hoe je daarbij komt... -
#155 Te bizar voor woorden..sorry maar met dit soort verhalen kan ik helemaal niks.Ik snap ook eigenlijk totaal niet wat de kern van dit verhaal is of waar je naartoe wil. Beetje TE zweverig voor mij.
-
http://www.duesberg.com/
Welcome to Peter Duesberg's HIV/AIDS research web site.
Peter H. Duesberg, Ph.D. is a professor of Molecular and Cell Biology at the University of California, Berkeley. Biographical Sketch -
@ Saved. Bedankt voor de link
Ik ken ook wetenschappers die de relativiteitstheorie van Einstein betwijfelen of biologen die de evolutietheorie ter sprake stellen. Waar het echter om gaat is dat er binnen de wetenschap wereldwijd algemene consesus bestaat omtrent de relatie tussen HIV en AIDS. Om dat paradigma om te werpen zul je met meer moeten komen dan een enkele afvallige wetenschapper. Bovendien verbaast het me dat je toch met een medicus op de proppen komt waar je je eerder beriep op "divine intervention"? -
Er zijn genoeg wetenschappers die er aan twijfelen hoor! O.a. nobelprijswinnaars.
Bovendien verbaast het me dat je toch met een medicus op de proppen komt waar je je eerder beriep op "divine intervention"?
Voor een wetenschapper zijn wetenschappers betere argumenten dan geloof.
Ook al geloof ik in God en jij in wetenschap.
weet je trouwens wat 'peer-review" is? -
@Saved. Ja ik weet wat peer review is. Je beledigt me bijna door dat te vragen...:-)
Met de Nobelprijswinnaar refereer je aan Karry Mullis. Da's een grote naam in de wereld van de genetica en DNA onderzoek. Alleen heb je hem liever niet in je kamp als je dingen overtuigend wil aantonen, geloof me. Hij heeft een reputatie van notoire""dwarsligger just for the sake of it"
Nogmaals, dwarsliggers zijn er in iedere discipline, maar enkele roependen in de woestijn (om het maar eens bijbels te zeggen) gooien geen gefundeerde theorie omver. Daarvoor is de relatie HIV AIDS gewoon te evident. A propos..jij beweert dat HIV niet bestaat, deze website zegt dat er geen VERBAND is tussen HIV en AIDS. Hoewel ik beide theses nonsens vind, zijn het wel 2 verschillende zaken. -
zo is dat.
Peer review is het mechanisme wat beoogt kwalitiet te waarborgen, maar in de praktijk werkt het als censuur .... -
@ saved deze link http://articlesofhealth.blogspot.com/2007/05/ph... zegt overigens niet dat HIV niet bestaat maar dat er geen test is die HIV 100% zeker kan aanwijzen, ze twijfelen er niet aan dat HIV bestaat ze willen alleen een test hebben die HIV 100% kan aantonen. Overigens erg grappig dat iemand die in iets (god) geloof wat niet is aan te tonen vraagt om het HIV virus aan te tonen omdat je het niet kunt zien. Blijkbaar geloof je toch net zoveel in de wetenschap als in god ;-)
-
sorry wilde je niet beledigen. Had kunnen weten dat jij als wetenschapper dat zou weten!
Maar vaak gaan er dingen niet eerlijk als er veel geld mee gemoeid is. En de AIDSindustrie is hoeveel waard?
Aan het begin van dit jaar geloofde ik ook nog in het bestaan van hiv. Ik kon me niet voorstellen dat zoveel mensen sterven aan een ziekte die niet bestaat. Nu weet ik wel beter na een serie artikelen op o.a. zapruder.nl te hebben gelezen.
Dat ik in vele ogen geloof in een onwaarschijnlijke God, betekend niet automatisch dat ik alles geloof, of alles afwijs... -
Leuk om jullie discussie te lezen.. Ik zie goede punten genoemd worden door zowel Wittgenstein et al. en door saved! et al. Het belangrijkste lijkt me dat er een open discussie mogelijk waarbij wetenschappelijke studies gebruikt worden ter argumentatie. Dat saved! in Gog gelooft maakt het gebruik van wetenschappelijke argenten niet ongeloofwaardig. Er zijn veel voorbeelden van goede religieuze wetenschappers en de soort gelovige die de evolutie"theorie" afdoet als slechts een theorie zou zich volgens mij niet mengen in deze discussie. Ik hoop dat ik je hiermee geen woorden in de mond leg, saved.
Vanuit gemeenschappelijk belang is verder onderzoek naar HIV en AIDS alleen maar te prijzen. Het zou in mijn ogen bekrompen zijn een dergelijk kritisch onderzoek (o.a. Duesberg) niet te financieren vanuit de gedachte dat er toch niets gevonden wordt en dat al lang duidelijk is dat HIV de oorzaak van AIDS is. Het zal slechts een fractie van het toale HIV onderzoeksgeld zijn en het kan een volgende stap zijn op weg naar bewijs wat dan wel exact het verband tussen beide zaken is. En dat de bewijsvoering duidelijker kan, dat wordt wel duidelijk door alle (al dan niet terecht) geplaatste vraagtekens.
Hier valt nog een boel over te zeggen maar ik ben nog benieuwd wat jullie vinden van de vragen die gesteld worden na het klikken op een van de buttons van het aids-fonds op nu.nl. -
Ah, het persbericht gaat samen met een heuse mediacampagne! Had ik niet gezien omdat ik advertentieblokker aan heb staan.
Ook wel opmerkelijk dat ze nu al de aanloop nemen voor wereldaidsdag. -
HIVtest voor zwangeren is niet verplicht, anno 2008 is de test nog steeds vrijwillig.
Zelf enkele weken laten testen, er werd aangegeven dat de test ook gewoon mocht weigeren door alleen een vinkje op het aanvraagformulier voor het bloedonderzoek te zetten. -
Dus anders was je op hiv getest als je dat formulier niet goed had gelezen?
-
Ja, en ik ben dan ook gewoon getest. Ik vond het onzin om het niet te doen, moest toch al geprikt worden voor allerlei andere dingen en in de hoeveelheid buizen maakte het niets uit.
Maar je hebt dus als zwangere nog steeds de vrije keuze om het niet te laten testen. -
Het is een beetje raar dat ze zwangere vrouwen teste als je het stuk leest http://zapruder.nl/portal/artikel/duizenden_heb...
en meerdere artikelen dat als je zwanger bent de seropositiviteit in je bloed hoger is dan normaal en dat je dan positief getest kan worden -
Van zapruder.nl :
Er zijn vele tientallen factoren die zorgen voor een positieve uitslag zonder dat ze iets met HIV te maken hebben. Zwangerschap, griep, anale sex, enzovoort. Mede daarom moeten de tests ook worden geinterpreteerd met in het achterhoofd jouw huidige gezondheid én jouw sociale omstandigheden. -
Die van mij was negatief, dus ok.
-
HIV, dat is toch dat virus waarvan ze zeggen dat je 'het hebt' als je anti-stoffen er tegen in je bloed hebt? Dus er inmiddels immuun voor bent?
Zo werkt dat toch met een virus? Eerst krijg je het, dan bouw je immuniteit ertegen op, en dan kun je aan het bloed zien dat je 't hebt gehad.
Dan komt de dokter met z'n test, zegt dat je 'het' hebt, geeft je allerlei 'medicijnen' die je afweersysteem vernietigen, waardoor je allerlei klachten hebt, en vervolgens zeggen ze dat het 'van de AIDS' komt.
Hmmm, ik heb het allemaal nog niet zo goed begrepen denk ik... -
IK ga dit onderwerp afsluiten met een een simpele hoop dat dit soort ziekten in de toekomst kunnen worden genezen en dat ondertussen mensen die het hebben worden geholpen. Voor wie het heeft is het leven niet meer hetzelfde, en schuld of zonde is een berg gelul. Niemand kiest voor ziek zijn, en niemand heeft het recht te oordelen en/of te veroordelen op basis van iemands sexuele voorkeur. Die achterlijke redennatatie komt uit gosdienstige hypocriete hoek en is helaas een van de vele zieke gedachten die blijven doorleven. Laat mensen in hun waarde.
-
@Wittgenstein
"#155 Te bizar voor woorden..sorry maar met dit soort verhalen kan ik helemaal niks"
Wat is het als je zegt; "ik kan er niks mee"
We zitten rechtlijnig en analystisch te zoeken naar een oplossing (wat een beheersing van het probleem is)!
Lees verder eens wat stukken van Siegfried Willem Bok.....en je ziet, dat je er geen moer mee kan! -
@ Saved #165. Ben niet beledigd joh...:-)
Tja, op het gevaar af dat ik menigeen hier tegen het hoofd stoot maar ik vind de zapruder website vol larie en apenkool staan. Ik wil best een inhoudelijke discussie voeren over de relatie HIV vs AIDS en je proberen uit te leggen waarom die relatie er duidelijk is.
Maar jouw uitgangspunt om glashard te ontkennen dat HIV bestaat is me iets te gortig.
Overigens ben ik geen "wetenschapper"wel een WO opleiding gehad maar inmiddels loonslaaf van het bedrijfsleven..:-)
#176 Sorry teveel maffe sh*t voor mij. Ben daar iets te rationeel voor ingesteld. Laten we het erop houden dat dat mijn tekortkoming is.
Tabé voor heden luitjes. -
Geen van de heilige boeken zegt volgens mij "Gij zult uw verstand op nul zetten" of iets van dien aard. Ook staat er niets als "Gij zult de onzin van zapruder citeren" e.d.
-
Lijkt me logisch dat veel Nederlanders HIV hebben zonder dat ze het weten. Het lijkt me logisch wanneer grote gedeelte van Nederlandse bevolking zich graag van achteren laat nemen, dat je ook grotere kans hebt op HIV. 1+1=2
-
wat niet weet, wat niet deert
-
AIDS is niet besmettelijk en wordt zeker niet veroorzaakt door HIV.
Komen er overmorgen weer op terug... -
... AIDS zou niet veroorzaakt worden door een ziekte, maar door 'een levensstijl'.
Daar kan ik inkomen, als het gaat om hartfalen. Ik ben recent twee vrienden verloren daardoor. De ene was 49 en de ander 44. Ik heb een 'vriend', die is 60 en 20 jaar geleden, waren we al bang, dat 'ie het loodje zou leggen. Als er iemand 'spontaan' AIDS had moeten krijgen, is hij het wel. Constant drinken, roken, 'meer' en uitgaan. Ongehoord ...
Nee, AIDS is een virus. 'Matig' besmettelijk en vooral bij veelvuldig contact met nieuwe besmettingen [lees : veel sex], is de kans, dat het virus 'aanslaat' groter. Zapruder.nl is soms een beetje bezig als kwakzalver ... die gelooft niet in een AIDS-virus. Erg gevaarlijk. -
bewijs het maar, van dat virus
enne ... algemene consensus is geen bewijs -
Ik denk wat ook een probleem is voor mensen die zich willen laten testen is dat je in nederland niet binnen een uur de uitslag hebt van de GGD maar meer dan een week moet wachten. Tegen die tijd ben je zenuw patient.
-
Krek #180
Je kop in ´t zand steken en andere besmetten ? -
Als het maar geen Sahara zand is !!
-
@247 Postulaten van Koch. Elementaire virologie.
Maareh..je mag je ook een paar cc geisoleerd virus in je bloedbaan laten spuiten als je HEEL overtuigend bewijs wilt. -
@estida 40 beetje te gemakkelijk Je hoeft maar toevallig 1 x sex hebben gehad met iemand die het toevallig had. Of een ongelukje hebben gehad tijdens de sex. gescheurd condoom of zo.
-
hiv volgt nu juist NIET de elementaire regels der virologie
aan postulaten koch is niet voldaan -
ik laat me natuurlijk niet injecteren met een of andere vage geisoleerde stof .. stel je voor dat ik er ziek van wordt ....
-
Door Klaasede #188
"Je hoeft maar toevallig 1 x sex hebben gehad met iemand die het toevallig had."
Nee, uiteraard kan het direct aanslaan, maar HIV is niet zo besmettelijk, dat je perse, na de eerste keer sex met een besmet iemand, zelf ook besmet raakt. Het virus is 'matig' besmettelijk. En dat van die levensstijl is je reinste kul. Hemofilie-patienten, die niet roken, drinken en vroeg naar bed gaan, krijgen AIDS van een bloedtransfusie.
... ra ra ... -
Sinds het verlaten van het denken in termen van risicogroepen heet het officieel dat 'iedereen' gevaar loopt aids te krijgen, maar dat is toch wel een merkwaardig adagium als we bedenken dat er na meer dan 25 jaar nergens in de welvarende wereld een epidemie is uitgebroken.
Waar men zich aan vastklampt, is dat in arme, vooral Afrikaanse landen wèl sprake is van een massaal sterven dat het gevolg zou zijn van hiv. Dit virus is namelijk zò geraffineerd dat het, met het oversteken van de Europees-Afrikaanse grenzen, zich plotsklaps van zijn slechtste kant toont, van de weeromstuit heteroseksueel van aard wordt en zich representatief over de bevolking begint te verspreiden.
Als we niet in science fiction willen geloven, ligt een eenvoudige gedachte voor de hand: wat men aids noemt treft specifieke risicogroepen om verschillende redenen en één van die groepen - de ondervoeden - is van een enorme omvang. Met hiv heeft dit alles NIETS van doen. -
@24/7 #193. Jij gelooft in complot-sprookjes.
Ten eerste krijgen hemofilie-patienten via een bloedtransfusie AIDS. Hoe kan dat dan ?
Ten tweede, is er wel een epidemie geweest, maar die is onderdrukt; door voorlichting.
Ten derde, is de levenstijl en hygiene in Afrika onvergelijkbaar; ze hebben daar 'bijvrouwen'. -
1e aids is een diagnose gebaseerd op een test. hemofilie patienten kregen altijd al immuunaandoeningen, die tegenwoordig allemaal aids heten
meer hierover: http://www.rethinkingaids.com/quotes/transmissi...
2e alle geslachtsziekten nemen toe, behalve aids, er wordt meer onveilig geneukt dan ooit
3e jaja, eigen schuld van die vieze afrikanen ... vuile racist! -
in afriaka diagnostiseren ze zelfs aids zonder test.
de definitie van Bangui
We dienen vooral de eenvoudige vraag te stellen: hoe denkt men eigenlijk te weten dat de zieken in arme landen aids hebben?
Wat weinigen weten is dat al sinds 1985 het onaantastbare dogma van het aidsestablishment - hiv leidt tot aids - door haarzelf met voeten getreden wordt. In dat jaar spraken wetenschappers wereldwijd de zogeheten definitie van Bangui af, genoemd naar de hoofdstad van de Centraal Afrikaanse Republiek waar zij bijeenkwamen. Daar besloten zij dat voor het stellen van een aidsdiagnose géén hiv-test vereist is. Terwijl volgens deze wetenschappers hiv en niets anders dan hiv aids veroorzaakt, menen zij dat aidsdiagnoses kunnen worden gesteld zònder te weten of er sprake is van hiv. Dat zou nog te begrijpen zijn vanuit de redenering dat door de gebrekkige infrastructuur in arme landen het praktisch ondoenlijk is om op grote schaal met tests te werken en men daarom beter naar de aandoeningen zelf kan kijken.
In Bangui maakte men onderscheid tussen hoofdsymptomen en bijkomende symptomen. Iemand krijgt een aidsdiagnose als deze twee hoofdsymptomen en één bijkomend symptoom heeft. Er zijn drie belangrijke hoofdsymptomen: gewichtsverlies, chronische diarree en chronische koorts. Tot de bijkomende symptomen behoren onder meer aanhoudend hoesten en algehele jeuk.
Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat een persoon die hoest, koorts en diarree heeft, een aidsdiagnose krijgt. Een wel heel vergaande conclusie uit zulke alledaagse, zij het ernstige verschijnselen.
De volgende voorbeelden kunnen illustreren wat dit betekent (4):
Hygiene
- Minder dan 50 procent van de Afrikaanse bevolking beneden de Sahara heeft toegang tot schoon drinkwater en meer dan 60 procent beschikt niet over sanitaire voorzieningen. De meeste Afrikaanse dorpen kennen geen rioleringssysteem, zodat menselijke en dierlijke uitwerpselen zich met het water mengen. Als mensen dit water drinken, krijgen zij besmettelijke parasieten en bacteriën binnen. Daardoor krijgen zij diarree, met bloed in de ontlasting - ofwel dysenterie. De aanwezigheid van deze parasieten en bacteriën leidt doorgaans tot koorts. Door de veelal chronische diarree worden vloeistoffen, zouten, mineralen en voedingsstoffen uit het lichaam afgevoerd, zodat de immuniteit drastisch verzwakt. Bovendien leidt chronische diarree tot gewichtsverlies. De hoofdsymptomen uit de definitie van Bangui die op aids zouden wijzen, zijn hier dus geheel verklaarbaar door het waterprobleem.
Tuberculose
- Een ander voorbeeld is tuberculose, een ziekte die volgens cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in 2004 wereldwijd 1,7 miljoen doden veroorzaakte en die in Afrika wijd verbreid is. Deze bacteriële infectie die de longen aanvalt en zeer besmettelijk is, wordt door hoesten verspreid. De belangrijkste symptomen zijn koorts, gewichtsverlies (a) en hoesten (b). Dat voldoet precies aan de aidsdefinitie van twee hoofdsymptomen (a) en één bijkomend symptoom (b).
Malaria
- Jaarlijks overlijden zo'n één miljoen mensen aan malaria, een ziekte die wordt veroorzaakt door een parasiet die door muggen wordt overgebracht. Meer dan 90 procent van de slachtoffers valt in Afrika beneden de Sahara en verreweg de meeste van hen zijn kinderen onder de vijf jaar. De symptomen zijn onder meer koorts, gewichtsverlies en vermoeidheid. Iemand die malaria heeft, voldoet al aan de twee hoofdsymptomen (koorts en gewichtsverlies) en één bijkomend symptoom volstaat voor een aidsdiagnose.
De aidspolitiek ten aanzien van de Derde Wereld is dan ook geheel op drijfzand gebaseerd. Een test is niet nodig voor een aidsdiagnose en de uitingsvormen van aids maken een dergelijke diagnose onmogelijk.
Afrikanen geen zelfbeheersing?
Ongeveer 90 procent van diegenen die wereldwijd zouden lijden aan aids, leeft in ontwikkelingslanden. Voor alleen de Afrikaanse landen beneden de Sahara ligt dit percentage rond de 75 procent. De voor de hand liggende vraag is, hoe dat komt. Als aids wordt veroorzaakt door een seksueel overdraagbaar virus, dan moet men er wel van uitgaan dat de armen, in het bijzonder de zwarten in Zuidelijk Afrika, geen zelfbeheersing kennen: de mannen zijn erg promiscue en willen niet aan het condoom. Dit blijkt echter in het geheel niet op feiten te berusten: wetenschappelijke publikaties laten zien dat de hele redenering over de viriele Afrikaan een mythe is.
Het door UNAIDS, het officiële VN-aidsprogramma, geschatte aantal aidsdoden bedroeg in 2005 wereldwijd 2,8 miljoen (10). Van hen kwamen er 2,0 miljoen uit Afrika beneden de Sahara, dat wil zeggen ongeveer 71 procent. We kunnen, ondanks het ten onrechte op één hoop gooien van hiv en aids, ook kijken naar het percentage van de bevolking dat volgens de officiële terminologie 'hiv/aids' heeft. In Afrika beneden de Sahara wordt dat percentage geschat op 6,1 procent van de bevolking, op zéér verre afstand gevolgd door het Caribisch gebied (1,6 procent). De rest van de wereld zit onder de 1 procent.
Om het immense verschil met welvarender gebieden in de wereld te verklaren, moet men wel een bovenmenselijk actief seksueel gedrag in de Afrikaanse regio veronderstellen. Zelfs als het waar zou zijn dat men in dit gebied veel vaker onbeschermde seks heeft, is het verschil in aantallen slachtoffers menselijkerwijs véél te groot om door dit 'onveilig vrijen' verklaard te kunnen worden
Cijfers
Een tabel met hoeveel procent van de (ongetrouwde) jongeren van beide geslachten in de leeftijdscategorie van 15 tot 19 jaar 'seksuele gemeenschap' heeft gehad. De cijfers stammen uit de periode 1991-1995, waarbij achter elk land het percentage van de jongens respectievelijk meiden wordt genoemd.
Groot-Brittannië (1991) 62 - 49
Brazilië (1996) 61 - 16
Verenigde Staten (1995) 55 - 42
Dominicaanse Republiek (1996) 45 - 4
Haïti (1994-1995) 44 - 12
Tanzania (1996) 38 - 24
Mali (1995-1996) 32 - 16
Ghana (1993) 31 - 37
Zimbabwe (1994) 31 - 9
uit: Eileen Stillwaggon, "Aids and the Ecology of Poverty" (New York 2006), p. 21-22.
Dit liegt er niet om, kom maar op met je minnetjes!! -
Hier een artikel welke beschrijft wat AIDS en HIV nou precies zijn...
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/153... -
haha wat een angstzaaierij/propaganda .. enige quotes
==
Dit risico wordt natuurlijk groter naarmate risicovol contact vaker plaatsvindt. Maar ook een eenmalig contact kan FATAAL zijn.
=>help
=
Uiteindelijk gaat de patiént onherroepelijk dood. Niet aan het HIV op zich, maar aan de bijkomende ziekten waartegen hij niet meer voldoende afweer heeft.
=>help
====
Onderzocht wordt of hiermee het ontstaan van aids vertraagd wordt of welfs voorkomen kan worden. Tot nu toe worden hiermee opvallend goede resultaten bereikt.
=>gelukkig ... er wordt goed voor mij gezorgd ... not ...
http://zapruder.nl/portal/artikel/code_red/
==
Tot voor kort was het niet mogelijk om het aids-virus zelf aan te tonen. De aids-tests die nu nog steeds het meest worden gebruikt, tonen aan of er antilichamen tegen het virus in het bloed voorkomen. Omdat iedereen die besmet is deze antilichamen uiteindelijk ontwikkelt, is het aantonen hiervan in principe ook voldoende.
=>beetje vreemd toch .... normaalgesproken tonen antistoffen immuniteit aan .... behalve bij dit GRIEZELIGE virus
==
Sinds enige tijd is het mogelijk om de aanwezigheid van HIV in het bloed aan te tonen.
Deze test wordt vooral gebruikt om het effect van een behandeling te meten: hoe minder virus, des te beter de therapie is aangeslagen.
=>klopt. Bij behandeling zijn deze testjes bepalend voor het etiket 'succesvolle behandeling' .... dat de patient zich ondertussen vaak alleen maar beroerder voelt vanwege de cocktails lijkt geen enkele rol te spelen ... beetje vreemd toch
==
Omdat het seropositief-zijn tot voor kort weinig of geen gevolgen had voor de behandeling, werd meestal een terughoudend beleid gevoerd inzake het testen op aids. Daarin is nu verandering gekomen: de nieuwe medicijnen lijken een vroege behandeling zinvol te maken. Dit betekent dat mensen die besmet zijn, in een zo vroeg mogelijk stadium herkend en behandeld zouden moeten worden.
=>Help!!!! We worden uitgeleverd aan testuitslagen!!!! ...... Hoe we ons voelen speelt straks geen enkele rol meer.
.. maar wat test die test nu eigenlijk?
zie http://zapruder.nl/portal/artikel/de_ene_hiv_te...
=================
check voor het hele verhaal van de andere kant van aids deze documantaire
http://video.google.com/videoplay?docid=-903228...
Stijgers in Algemeen
De Jager:oordeel EC waarschuwing
Brussel blaft bevelen zoals Berlijn dat...
7 uur 32 minuten geleden door degenaaideburger
Minder hartstilstanden na rookverbod
Het aantal gevallen van acute hartstilstand...
9 uur 19 minuten geleden door Old News
Griekse radicaal-linksen het grootst in...
De radicaal-linkse partij Syriza in...
10 uur 54 minuten geleden door Kevin1507
Eindelijk verbod op het fokken met zieke...
40% van de 750.000 rashonden is erfelijk...
13 uur 51 minuten geleden door Evans
Privédetectives willen graaien in...
"Particuliere detectivebureaus willen...
14 uur 54 minuten geleden door blak7
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
4 dagen geleden door MrFuzzyfun
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
4 dagen geleden door Moskowfiets
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
6 dagen geleden door turtle63
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
5 dagen geleden door tineke1
Assange moet worden uitgeleverd aan Zweden
Julian Assange, oprichter van...
18 uur 44 minuten geleden door Ik heb een mening net...


