De enige overgebleven optie voor het PvdA. Tenminste één partij die de rug recht houdt. Het CDA heeft één keer teveel het afgesproken kabinetsbeleid getergd...
Sorteer op:
-
TS En zo is het maar net!
-
Bijzonder netjes van Bos dat hij niet vermeld wat een gore streek Maximientje heeft uitgehaald door zonder overleg met JP en Bos de Navo te vragen een verzoekbrief in te sturen
-
Lovende woorden.
Het is trouwens wel toevallig dat de PvdA nu opeens zo'n principieel een standpunt inneemt op het moment dat ze zo laag in de peilingen scoren.
Neemt niet weg dat het een gerechtvaardigde en goede actie was van de PvdA. -
@2 Onzin. Sterker nog: Bos heeft zelf meegeschreven aan die brief, een proces van maanden.
Het zijn niet anders dan vieze spelletjes waarbij het partijbelang meer waarde heeft dan het landsbelang. -
Nederland in een diepe crises en Bos trek de stekker eruit,het is maar goed dat deze draaikont het veld ruimt, laten we hopen dat het voor het electoraat niets uitmaakt,want dat is de enige ware reden om dit kabinet te laten vallen.
Als je nu een kabinet laat vallen dan ben je alle realitijd kwijt en ben je het niet waard om nog minister te zijn.
Er waren optie`s genoeg om verder te gaan. -
De crisis hebben we aan het CDA te danken, omdat ze al sinds Balkenende 1 als een soort Japie Krekel, zichzelf en hun vriendjes hebben zitten voeren, met voedsel dat eigenlijk voor het volk was bedoeld.
Nu staat het volk in rijen voor de voedselbanken...
En dan zouden we Balkenende voor zijn falend beleid in inmiddels 4 gevallen kabinetten ng moeten gaan bedanken??? -
@4
Heeft Bos meegeschreven aan een brief van de Navo?
Dat is knap, hé??
Schei toch uit, probeer nou even na te denken, al zal het zo te zien niet meevallen. -
@4
Natuurlijk heeft Bos niet meegeschreven aan die brief. Word wakker. Dat was een onderonsje van Verhagen en de Hoop Scheffers. -
@4: "zelf meegeschreven aan een brief afkomstig van de NAVO?" kun je dat onderbouwen?
-
Maxime heeft zijn hand overspeeld
-
Het zou een schijnvertoning zijn om het verzoek van de NAVO als optie open te houden terwijl de PVDA dat toch niet wil.
-
Een brief van de NAVO wordt niet eerder dan NA uitgebreid overleg met het desbetreffende land geschreven. Er is maanden overleg geweest met de NAVO over de inhoud van de brief VOOR deze werd verzonden. En het PVDA heeft VOORAF ingestemd met de inhoud van deze brief.
Een blamage. Helaas.
Wat mij betreft had het kabinet moeten vallen over Iraq. Niet over Uruzgan. Dit schaadt het landsbelang op heel veel manieren. -
De Judas van den Haag!!!
-
@13 Inderdaad. En als je de reakties hier leest trapt men er nog in ook.
Mensen, laat je aub informeren VOOR je met open ogen in deze propaganda trapt. Jammer, jammer, jammer. -
@12
Er is maar EEN belang en dat is geloofwaardigheid. Het CDA lapt de tweede kamer aan zijn laars waar al twee jaar een aangenomen motie ligt om eind 2010 uit Uruzgan weg te zijn. Balkie en Verhagen, de bekende schoothondjes van Amerika en de Navo proberen weer wat in het gevlei te komen en proberen ons dus weer een oor aan te naaien. Nou, nee dus. Als Bos dit had geslikt was hem draaikonterij verweten, nu wordt hem (door sommigen) verweten dat hij zijn poot stijf houdt. Nou, we zullen het strakjes zien als "blondie" mag gaan meeregeren met Bakellende 5 , waar hij al jaren tegen loopt te schoppen. Over draaikonterij gesproken! Ik wens u wijsheid en sterkte! -
@15 Alhoewel ik het voor een groot deel met je eens ben wil ik er toch nogmaals opwijzen dat Bos hiervan volledig (en al maanden) op de hoogte was. Het trappen tegen Verhagen heeft dan ook geen stand gehouden. Het is niets anders dan vuile tactiek van dhr Bos om het zo te spelen. En daar zullen we met z'n allen de wrange vruchten van plukken.
De bezuinigingen zullen de inzet zijn van de komende verkiezingen. Precies wat het PVDA wil.
Ook u veel wijsheid en sterkte gewenst! -
Is er nu niemand die ziet dat JP als een soort mix van Mussolini en Berlusconi door het leven gaat? Die man duld geen tegenspraak, kruipt en kronkelt om maar op die stoel te blijven zitten.Zijn hele lichaamstaal getuigd hiervan. En hij durft normen en waarden in de mond te nemen? Lachen. Sinds de kabinetten met JP is in heel de overheid het graaien en zakkenvullen een feit geworden, met JP voorop. Het feit dat hij in Vancouver was ipv in Nl in moeilijke tijden geeft al aan wat het landsbelang voor hem inhoud
-
Zowel Bos, Balkenende en Rouvoet wisten van te voren hoe dit af zou lopen. Bos was het werken met zijn vriendjes al een poosje zat en de anderen eigenlijk ook, tijd voor een nieuwe uitdaging dus. Wanneer je de heren observeert zie je dat ze een spelletje spelen. Boosheid, verontwaardiging, lachen, al de emoties zijn gespeeld. Het is schandalig dat ze uit onze zakken hun salaris opstrijken. Ik vind hun schaamteloze houding (narcistische persoonlijkheden?), een belediging naar het Nederlandse volk dat hun het vertrouwen schonk. Het gaat hier alleen om macht. Het verdeel en heers systeem. Griepepidemie, Grijze Golf (zijn hier niet de statistieken gemanipuleerd?), klimaatcrisis (statistiek!), terrorisme fobie, economische crisis etc. Breng het volk in verwarring, verpest het onderwijs, zet iedereen onder druk om hard te werken en veel te presteren, probeer opvoeding in overheidshanden te krijgen en je hebt de macht in handen. Leven we echt in een vrij land? Ik denk dat we de Regententijd nog niet voorbij zijn. Velen, zowel links als rechts in onze regering, kenden elkaar van de Vrije Universiteit. Werd hier de basis van het VU regentschap gelegd? Het feit dat ook een aantal politici eerst bij een linkse partij in de keuken keek en daarna naar rechts ging, maakt dat ik denk dat het geen bal uitmaakt op wie je stemt. Zie de grijnzende koppen van de rollebollende regeringselite, die respectloos voor hun macht en de knikkers gaat ten koste van het landsbelang.
-
PvdA heeft laten zien dat de rug recht houden belangrijker is dan regeren.
10 punten voor Bos! -
Mwah .. vind nou niet echt dat PvdA goed heeft gehandeld. Na 3 jaar is de hele situatie daar veranderd, hoe kun je dan nu zo zeggen. Dat is de afspraak en daar gaan we ons aan houden. Had om z'n minst alle opties even besproken en dan had je alsnog de conclusie kunnen trekken dat weggaan het beste was. Dan was er een weloverwogen beslissing geweest, dit gaan nergens over.
-
Dat deze kabinet gevallen is, is wel te voorzien daar hoef je geen expert voor te zijn. Maar wat ik erger vind, is dat politici alleen maar partij politiek bedrijven. Als je in de politiek gaat dan vind ik dat het een roeping moet zijn om je land en volk te dienen. Daarom bestaat de democratie in Nederland uit de gratie van domheid.
-
Hr. Bos. Uiterst moedig maar vooral tonen van integriteit richting het gehele Nederlandse volk. Integriteit die we bij Balkenellende/Verhagen en Rouvoet nooit hebben aangetroffen.
Hopelijk laten de kiezers dat ook bij de Gemeenteraadsverkiezingen merken.
Tenslotte, eerlijkheid is de enige basis voor stabiliteit, continuiteit en vooruitgang. -
Het is blijkbaar onverteerbaar voor deze gristenen indien Bos zowel naar de NAVO alsmede naar de burgers toont dat hij zich aan zijn belofte houdt.!
De enige aantoonbare leidersfiguur van het gevallen kabinet bevolkt met CDA ministers met slappe ruggen en achterbakse methoden waarmee zij de burgers meenden te kunnen belazeren.
Laat Wouter Bos maar onze nieuwe minister-president worden!! -
@12,
Je citeert nu de blaaskaak Rita Verdonk.
Bos gaf duidelijk aan NOOIT aan een brief mee te werken waar hij bij voorbaat NEE tegen zegt.
In de 2de kamer heeft hij nog eens duidelijk aangegeven vooraf NIETS van de brief af te weten die Verhagen d.m.v valse informatie aan Rasmussen heeft los gepeuterd. -
"Met de kennis van nu" ....
had de PvdA waarschijnlijk drie jaar gelden ''nee'' gezegd om deel uit te maken van de club van JP. Er waren partijen toen, die al geen trek hadden in de JP club.
Blij dat dit kabinet gevallen is, genoeg leugens gehoord... Tijd voor wat anders..
Pluim voor de PvdA dat ze hun rug recht hielden, maar dat is het dan ook. Ik hoop voor de PvdA dat ze nu eens een keertje WEL geleerd hebben, dat regeren met CDA gewoon niet werkt. -
Wat een farizeeër, totaaaaaaal onbetrouwbaar, maanden mee vergaderen over een vervolg missie en dan de stekker eruit trekken, typisch........
-
@12 en zo is het gewoon, brief is uitkomst van overleg met een kabinet waar de pvda onderdeel van uitmaakte en dus medeverantwoordelijk was.......raar woord, verantwoordelijk......
-
Met het CDA kan maar 1 partij regeren, en dat is het CDA zelf. Nu maar een regering zonder CDA en zonder PvdA, die mogen eerst op een cursus, hoe ze samen kunnen "werken en leven". Een motto waar ze blijkbaar zelf niets van begrepen.
op naar de verkiezingen...! -
Schandalige vertoning in een tijd waarin leiderschap is vereist. Uitsluitend uit electoraal belang wordt nu voortdurend verwezen naar een beslissing van twee jaar geleden. Alsof de wereld en specifiek de situatie in Afghanistan niet veranderd is. Politiek vertoon is al vaak niet vertrouwingwekkend maar deze keer wel helemaal niet. Nationale en internationale belangen worden opgeofferd en ondergeschikt gemaakt aan partij-politieke afwegingen. Je wordt er kotsmisselijk van.
-
Ik wou dat Bos zo principieel was geweest met zijn belofte 65 blijft 65. De ruggegraatloze draaier probeert te redden wat er te redden valt aangezien de pevedeA bij de komende gemeenteraads verkiezingen weggevaagd zal worden in tal van (grote) gemeenten. En dat er dus minder baantjes te verdelen zijn. Overigens ben ik wel van mening dat het een goede zaak is om uit Uruzgan weg te gaan.
-
@1sajonnie #5
quote
Nederland in een diepe crises en Bos trek de stekker eruit,
het is maar goed dat deze draaikont het veld ruimt
Als je nu een kabinet laat vallen dan ben je alle realitijd kwijt en ben je het niet waard om nog minister te zijn.
Er waren optie`s genoeg om verder te gaan.
unquote
ach so...
over draaikonten gesproken
1sajonnie gisteren over de mogelijke val kabinet
bericht 13
quote
Mijn grootste vrees dat ze er toch uitkomen!
unquote
http://www.nujij.nl/kabinetsberaad-uruzgan-gaat... -
Wat een leugenaar. Als er een ongeloofwaardig was dan was hij het wel. Hij heeft de economie naar de knoppen geholpen en gaat nu over de rug van hardwerkende militairen proberen om zijn partij hoger in de peilingen te krijgen. De PVDA heeft altijd al partijpolitiek voor landsbelang laten gaan. Hij moest zich de ogen uit het hoofd schamen.
-
@5
Gisteren had U een andere mening Foei Wat laag bij de grond -
Goed gedaan Bos! Je hebt je rug rechtgehouden, is maar goed ook anders was er echt weinig van de PvdA overgebleven.
Helaas voor mij niet goed genoeg om op zijn partij te stemmen. -
Dankzij die principes van Bos zit Nederland nu zonder regering. Bedankt, Bos!
-
Die Bos en hamer kutje wouden nog wel een trainingsmissie. Op mij komt dat een beetje over als een drol een kaassoufle noemen
-
Ben geen pvda-fan, maar hier hebben ze volkomen correct gehandeld.
Bah, de ratten van het gristelijk destructief appel. -
Hulde aan meneer Bos!
-
Eindresultaat binnenkort:
-Bos krijgt baan in europees bankenkartel;
-Balkenende blijft braaf Bilderberger;
-Nederlandse militairen blijven geofferd worden voor oliegeld;
-Kilometerheffing wordt door een nieuw kabinet doorgedrukt;
Tel uit uw winst.
Vergeet uw aangifte niet mensen vóór 1 april in te leveren. ;-) -
@37
75 % van de ned bevolking wilt een einde aan uruzgan Het volk besist zo hoort het -
Van mijn leven zal ik geen PvdA stemmen en wat onder Kok al was ingezet is onder Bos verder gegaan, de PvdA is een "keurige" centrumpartij geworden die helaas veel van haar principes heeft opgeofferd.
Op zich dus niet zo vreemd dat het CDA dacht dat Bos zich wel weer lioet piepelen, maar waar Verhagen en Balkenende even geen rekening mee hielden is dat zelfs voor centrum partij als PvdA-nieuw er grenzen zijn. Terecht heeft Bos zijn hakken in het zand gezet, en daar waar het CDA heeft laten blijken maling te hebben aan de meerderheid van de 2e Kamer én de meerderheid van de bevolking (nergens is meer een meerderheid te vinden die in Uruzgan wil blijven) en arrogant de eigen wil probeerde door te drijven bleef Bos standvastig.
Nee, ook nu zal de PvdA mijn stem niet krijgen, wel hoop ik dat andere partijen de PvdA weer naar links kunnen trekken zodat met de PvdA een zo links mogelijke regering kan worden gevormd dat gezicht geeft aan een menselijk en sociaal Nederland. -
Ach ja... Harry Potter is dood, lang leve Harry Potter!!
-
Nou goed hoor je rug rechthouden de flapdrol die Bos...soms moet je om op koers te blijven bij sturen..... en niet een kut smoesje verzinnen om er uit te stappen om maar stemmen te proberen te trekken en Nederland laten zien wat voor grote (jongen) eikel je bent omdat jij je rug recht hebt gehouden........ over een standpunt die een paar jaar geleden is genomen. Wetten worden toch ook herzien en bijgesteld?
Die jongens willen daar ook blijven, en wij hebben makkelijk lullen hier in een land waar geen oorlog is, de mensen daar rekenen op onze militairen, die betaalt worden van onze belastinggeld. Dus ook echt mogen werken voor hun geld, en nu niet schrijven maar ze kunnen daar doodgaan, dat weet je als vrijwillig het leger in gaat. Nee Bos is een flapdrol. -
@46
Hoezo Het is een man van stavast die naar het volk luistert. 75% wil dat de uitzending gestopt wordt.Die jongens daar hebben maar te luisteren wat hier democratisch vastgesteld wordt.Wij betalen hen. -
Ja hoor, Bos is een man van stavast. De AOW leeftijd blijft 65 jaar, stond er in het PvdA program. En, wat Europa betreft, wij zullen de mening van het volk respecteren, sprak Wouter Bos met zijn PvdA. Ja, Bos is een man van stavast. Precies zoals Kok dat ook altijd was.
Blijkbaar bezit de PvdA aanhang niet meer dan 100 kB korte termijn RAM geheugen, na de nachtelijke slaap is het kaartje daarboven in hun rode koppies weer helemaal leeggelopen. -
Verwijderd door redactie
-
@49 Een coalitie aangaan is geven en nemen.Maar de PvdA moest voor de goede vrede alleen maar geven.Op een gegeven moment gaat het te ver Vooral als je door iedereen als draaikont wordt weggezet De SP had dat door en hield zijn poot stijf
-
@47
75% van wie of wat? van het volk? of de rest van die klote regering die Wij ook betalen. Van het volk tja wat hebben wij nou in te brengen net wat 49 zegt ze beloven wat AOW 65 jaar en ja hoor daar gaan we weer...voorlopig kunnen we 2 jaar langer door werken ....net zoals ik zeg dat kunnen ze wel bijstellen.
En dat die jongens maar te luisteren hebben is logisch jij moet toch ook luisteren naar de werkgever die jou betaalt. Zoals ik zei laat ze lekker hun werk daar doen. En die rooie rakker van een Bos een andere smoes verzinnen. -
@52
Goed lezen En lees @51 maar.Wie zegt dat Bos een rakker is.U bent een van de 25 % U weet het de meerderheid bepaalt -
@53
Ik lees goed en ik ben niet één van die 25% die voor stemt, ik ben namelijk iemand die zich irriteer aan het feit dat de sommige mensen (zoals die flapdrol van een rooie rakker van een Bos met zijn draaikont) wanneer het hun niet uitkomt niet willen bijstellen, en je moet niet komen met geven en nemen omdat ze in een coalitie zitten, de Pvda (toen)met het paarse kabinet heeft genoeg van ons genomen en daar plukken we nu nog de vruchten (schulden) van. -
Verwijderd door redactie
-
Bos, je hebt het geweldig gedaan. Complimenten!!!!
Afghanistan bestond eeuwen voordat een gestoorde newborn christen uit het Westen zich mee gingen bemoeien. Wat mij ook verbaast, dat als het om Moslims gaat, dat het CDA altijd vooraan loopt.
Die gestoorde newborn Bush laat meer dan een miljoen Irakezen slachten, maar spijt heeft hij helemaal niet. De wereld stond erbij en keek ernaar.
Geen wonder, Jezus was ook een rebel, Verzoening kwam bij hem niet in het woordenboek voor. Hij vocht tegen de Farizeers. Judas was de wapensleverancier. En nu de Arrogante CDA de oppositie in. De houding van Verhagen was een van, Stumpers, ik ben de weg. -
@55
Paars is al 8 jaar geleden. En daar maakte Bos geen deel vanuit Wel de VVD en D66 U bent zo blind dat als er iets niet gaat zoals U het wilt Alleen de PvdA de schuld geeft.Wie stelde voor AOW op 65 jaar, Wie wilde de WW periode verkorten wie wilde geen enquette over Irak Dat waren geen voorstellen van de PvdA En wat heeft eigenlijk het paarse kabinet genomen Onder Paars is de nederlandse schuld geslonken. Vraag maar aan Zalm Dus wat is Uw probleem Als U wat roept moet U dat eerst eens onderbouwen -
Maar de grootste gotspe blijft toch dat de PvdA in casu Bos een belofte aan de kiezers wilde inlossen. Ongelofelijk, en hij wordt er nog voor gefeliciteerd ook.
-
@55
U bent ook een ROOIE RAKKER want volgens U zoals ik lees heeft iedereen schuld CDA CU (Paars VVD en D66) behalve de Pvda tja hoe blind kan je zijn als je bevooroordeld bent en Zalm is de grootste schoft van allemaal die heeft zijn zakken goed gevuld. -
In feite hebben de mensen van het CDA dit aan hun zelf te wijten, Balkenende verweet Bos een draaikont te zijn. Bos kon nu moeilijk zijn standpunt nog veranderen, zeker nu net voor verkiezingen, waarin de meerderheid van Nederland tegen verlenging van de missie is.
Ik krijg de indruk dat Balkenende weinig vat heeft op Verhagen. Deze probeerde via allerlei truukjes (losse opmerkingen, brief van de Navo), een verlenging van de missie erdoor te drukken. Ik kan me niet voorstellen dat Balkenende daar blij mee moet zijn geweest. Een meerderheid van de CDA-ers is tenslotte ook tegen een verdere verlenging van de missie. -
@60
Klopt ik ben rood en daar ben ik trots op.SP stemmer Maar ik ben geen rakker.Ik hoop dat men mij sociaal voelend vinden.Ik steel en vloek niet ik belazer mijn vrouw niet en betaal trouw mijn belastingen.
Ik heb nergens gezegd dat de PvdA geen schuld heeft maar U geeft voor alle problemen alleen de PvdA de schuld en dat vind ik een blinde reactie.
En waarom is Zalm een schoft hoe weet U dat hij zijn zakken heeft gevuld U moet op Uw woorden passen. -
Jammer van het omgevallen kabinet! Met dank aan Wouter Bos! En al die mensen die het goed vinden! Wat hebben we nu? Een SP met Agnes Kant of een Pvda met Wouter Bos als minister president, nee dat zou nooit kunnen! Dat is slecht voor Nederland!
-
jammer meneer bos
-
De afspraken waren in 2007 al gemaakt. En daar heeft Bos zich aan vast gehouden.
Netjes. Daar horen politicie ook een woord in te houden.
@ 62 ? Er komen gewoon weer nieuwe verkiezingen, waar je nog net zo goed op alle partijen kan stemmen?
Dan stem je toch gewoon weer CDA?
Kom op zeg, Bos heeft zich doodgewoon aan een afspraak gehouden, van een paar jaar geleden.
Balkenende daarentegen, draait de verkeerde richting uit, hoe schijnheilig wil je het hebben?
Gewoon de nieuwe verkiezingen afwachten..... -
Volgens mij kon de Heer Bos het niet hebben dat hij 2e viool moest spelen.
Wie heeft het "laatste woord"Balkende of Ik "
En hij had het ! Hopelijk was dat zijn laatste politieke optreden en krijgt hij een leuk betaald baantje ergens in de provincie waar hij verder geen kwaad kan doen.
Misschien een aardige man en een goede huisvader maar wat mij betreft een slechte bestuurder die zelfs niet in de schaduw kan staan van zijn grote leermeester de VVD er Zalm.
Hij kan zijn stropdas wel weer af doen en regeren overlaten aan professionals.
Wil je dat dit land wordt geregeerd? dan is er maar 1 partij om op te stemmen:
de VVD!!!!
Hoe groter de VVD hoe meer welvaart. Socialisten willen alleen maar delen van een ander en zo werkt het nu eenmaal niet in de wereld. Eerst verdienen en dan uitgeven. Kijk naar de Chinezen.
Op dit moment al de economische wereldmacht. Een chinees verdient 1 euro en geeft 50 cent uit. de rest spaart hij. Een Amerikaan verdient 1 dollar en geeft er 2 uit ( ook al vast die van morgen) . Wij hebben veel te veel naar de Amerikanen gekeken en hun gewoontes overgenomen..
Fout.... Sinterklaas bestaat niet! Nederland wordt eens wakker !!!!!! -
Ik hoop dat jullie allen eens een keertje inzien dat het niet de politici zijn die het land leiden, maar de bankiers.. De politici liegen de mensen voor, om vertrouwen te geven en winnen aan de gemaigde stemmer, die net het verschil tussen links en rechts kent..
Da hele links/rechts paradigma houdt de mensen bezig, met elk woordje wat verkeerd is gezegd, zodat de mensen onderling ruzie maken over kleine dingetjes, die er eigenlijk helemaal niet toe doen.. Het is een illusie, en mensen stinken er steeds in, zeggende dat de politiek het wel op zal lossen..
8 jaar Paars heeft niet geholpen en mensen waren destijds ook niet blij met hoe dingen geregeerd werden.. En wat is er nu gebeurd? Mensen zijn weer in slaap gesust, nadat wijlen Pim Fortuyn z'n intrede deed..
Heb je het gevoel dat je als kiezer genegeerd word en dat er toch niet geluisterd word naar jou?, stem dan gewoon blanco.. Dat is een zware klap voor de zittende partijen en de bankiers.. Daarmee laat je zien da je nie mee eens bent in wat er in Den Haag besloten word.. Er is geen een politieke partij die aan z'n woord houdt.. NU is het tijd voor een vredige revolutie..
Ik hoop dat jullie allen wakker genoeg zijn om te beseffen dat het allemaal SHOW is wat die politici opvoeren.. Meeste besluiten zijn al op voorhand gemaakt, zoals de Euro, of de Europese grondwet wat door ons keelgat is geschoven.. -
@65
Fout, sinterklaas bestaat wel, in de 2e kamer zitten ze aan de linkerkant.
http://www.youtube.com/watch?v=-uklNgbQUrM -
weg met draaikonten PvdA
-
@68
Draaikonten? Het is de enige regeringspartij die de afspraken nakomt die over de terugtrekking van de troepen in 2010 met de coalitie zijn gemaakt.
Kennelijk gelden afspraken die je maakt met het CDA alleen voor het moment. Als het later beter in hun straat past om de afspraken niet na te komen (bv Balk en Verhagen lopen bij het afblazen van de missie mooie baantjes mis) dan komt men altijd weer op de afspraken terug.
Dat maakt van het CDA DRAAIKONTEN en de PvdA bewijst een partij te zijn met ballen!
De kiezer zal binnenkort oordelen -
ze draaiden allemaal ook bos ! ook balkan ! Ze hebben allemaal wanprestaties afgeleverd in het vorige kabinet ! Wel goede actie van bos, was een beetje laat na 3 jaar
-
Is het Verhagen, de gluiperd van het CDA, die het kabinet doelbewust heeft laten struikelen en zijn zinnen heeft gezet op een afgang van zijn partij bij de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen, om daarna Jan Peter alsnog terzijde te kunnen schuiven en als redder van de partij de volgende parlementsverkiezingen in te kunnen gaan?
-
Als de PvdA ECHT een partij was van een rechte rug, dan had de PvdA al veel eerder uit dit slechtste kabinet ooit moeten stappen. Nu heeft het alle schijn van verkiezingsopportunisme, dus strategisch denken kunnen ze bij de PvdA ook al niet meer.
We moeten gewoon blij zijn dat het minder valide clubje in staat was dit kabinet de nek om te draaien. Dat is waarschijnlijk ook het enige goede wat ze gedaan hebben.
Bereid u maar voor op de PVV-stoomwals. -
@58 yanyans
"Paars is al 8 jaar geleden. En daar maakte Bos geen deel vanuit..."
" Onder Paars is de nederlandse schuld geslonken."
Wouter Bos was staatssecretaris van financiën in paarsII .
Ondanks dat het wereldwijd goed ging en het geld binnen stroomde , is de staatsschuld niet verlaagd maar is dat geld over de balk gesmeten.
Toen Wim Kok riep dat het fantastisch ging met nederland , vroeg Pim Fortuyn verbaasd hoe hij daar in godsnaam bijkwam .
Even later bleek dat er 19miljard bezuinigd moest worden.
De staatsschuld is inmiddels 371miljard euro .....22.000 euro per inwoner. (!!!) -
@74
Ik had moeten zeggen onder paars is de staatsschuld het minst gestegen, Pardon mijn excuse's. De staats schuld is het meest gestegen onder rechtse regime's. Kabinet CDA, VVD Kijk maar na Vanaf 1970 tot 1992 is het gigantisch uit de hand gelopen.Daarom vind ik het vreemd dat de PvdA daar de schuld van krijgt, eveneens met het binnenhalen van gastarbeiders zij waren b.v. onder dhr den Uil daar tegen.Maar dat wordt door iedereen vergeten -
@34
onzin. Sterker nog, het is eerder het tegenovergestelde. Tot mijn grote verrassing was Bos een bijzonder goede minister van financiën. Dat moet je m meegeven. -
@73 Inquisitra.
Ach kind.
Laat wilders maar komen.
Laat hem daar maar ff zitten.
Hij blij.
Na vier maanden valt dat kabinet en is het einde oefening.
Want als wildersmans blijft zitten moet hij, net als Bos, braaf doen wat Balkenende zegt en verliest hij zijn voltallige achterban.
Laat maar komen dan. -
In 2007 word besloten deze foute oorlog die zoveel onnodige burgerdoden heeft opgeleverd te verlengen, tot *uiterlijk* 2010, ook Maxime Verhagen stemt daar mee in, en ondertekend dat besluit.
[q]
19 december 2007: *Verhagen*, Van Middelkoop en Koenders bevestigen in het debat dat de missie eind 2010 zou zijn afgelopen.
[/q]
Maar zoals zo vaak, wil het CDA de nederlandse wapenindustrie niet in de we lopen, want anders krijgen de bewindspersonen niet de gedroomde baantjes als commissaris bij Thales, dus maakt Maxime Verhagen net als Jaap de Hoop Scheffer een 180° graden draai...
[q]
11 januari 2009: Verhagen sluit niet uit dat er ook na december 2010 Nederlandse militairen in Uruzgan zullen blijven.
[/q]
Ik begrijp dus niet dat er ooknog maar iemand is die niet ziet wie er de oorzaak van is dat dit Kabinet (net als de vorige kabinetten Balkenende) gevallen is...
Telkens weer blijken de afspraken gemaakt met het CDA niet nagekomen te worden door de onbetrouwbare topfiguren als Maxime Verhagen, Balkenende, en niet te vergeten Jaap de Hoop Scheffer, die ooit uit D66 moest vertrekken, omdat ie perse oorlog in Irak wilde...
Ik hoop van ganser harte dat de mensen dit nu eindelijk eens doorkrijgen, en dat een stem voor het CDA, een stem voor wetteloze Oorlog is...
Over de oorlogszuchtige topman De Hoop Scheffer die ons al die oorlogen ingerommeld heeft:
Van 1979 tot 1982 was hij lid van D66.
Voor deze partij richtte hij in Brussel een plaatselijke afdeling op. Daarna stapte hij over naar het CDA na een meningsverschil met D66 over de plaatsing van kruisraketten op Nederlands grondgebied.
In 1986 trad hij toe tot de kamerfractie van het CDA, waarvan hij tussen 1997 en 2001 fractievoorzitter was. Tegen de tijd dat de kandidatenlijst voor 2002 moest worden opgesteld, kwam zijn positie onder druk te staan. Er ontstond een machtsstrijd, waarbij partijvoorzitter Marnix van Rij stevige kritiek had op De Hoop Scheffer en voor zichzelf een hoge plaats op de kandidatenlijst opeiste\
Op 22 juli 2002 trad het kabinet-Balkenende I aan, met De Hoop Scheffer als Minister van Buitenlandse Zaken, een functie die hij een jaar later ook in het kabinet-Balkenende II zou vervullen. Als minister was De Hoop Scheffer overtuigd van de aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak.
Op 22 september 2003 werd bekend dat De Hoop Scheffer zou worden benoemd tot secretaris-generaal van de NAVO. Hij trad aan als secretaris-generaal bij de NAVO op 1 januari 2004.
Wil je meer weten over de Kruisridder van het CDA en z'n "Vrienden" hier een ontluisterend stuk:
http://www.vn.nl/Archief/Politiek/Artikel-Polit... -
@ 78 Volgens mij is men 1940-45 vergeten toen men onderdrukt werd door de duitsers,
Ik ben helemaal geen voorstander van oorlog, maar ik vind het makkelijk om te zeggen laten we daar maar weg gaan. Wat als de amerikanen en britten toen het zelfde hadden gedacht, dan liepen we hier allemaal met een snorretje en hakenkruis op ons voorhoofd. Voorlopig vieren we hier nog elke jaar bevrijdingsdag, hoop dat die mensen daar ook nog eens zo'n dag mogen krijgen. -
Wat een bulschit zij die Wouter Bos in Nova, letterlijk zij hij dat hij vrijdagnacht er niet mee kon instemmen met de verlenging omdat er toch geen meerderheid in de tweede kamer er voor was om de missie te verlengen ?
Volgens mij wekt het zo dat als de pvda er wel voor zou stemmen er toch wel een meerderheid zou zijn geweest!!!.
Als Bos had gewild had hij zijn fractie wel kunnen laten instemmen een aangepast verblijf in afganistan.
Er worden toch wel meer besluiten genomen door een kabinet waar de kamer tegen is.
Uiteindelijk is hij alleen maar gegaan voor electoraal gewin bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Maar deze stap die hij nu gemaakt heeft zal zich nog eens tegen hem keren in de toekomst, zeker ook wat betreft de geloofwaardigheid van de sociaal democraten in het buitenland en bij toekomstige benoemingen van pvda politici voor belangrijke functies , zowel nationaal als internationaal. -
@37 Paaps
Goddank wel!!
Bedankt Bos!!
Eindelijk die enge grefo even uit de weg. -
@79
Geen vergelijk. Nederland was veroverd. Afganistan niet.Zij worden alleen geregeerd door de Taliban (welke door de Amerikanen geschoold zijn ) Wat naar onze begrippen een middeleeuws regime is en niet luistert naar het Westen.Ik vraag mij nog steeds af wat wij daar te zoeken hebben. -
@79
Pietje Peen
Dat is inmiddels al wel bijna 70 jaar geleden hé?
Daarbij komt dat Amerika NOOIT op het idee was gekomen ons te gaan helpen, wanneer Pearl Harbour niet was aangevallen.
En wie kreeg het hoogste bedrag aan Marshall-hulp??
Juist
De Moffen.
Amerika wilde ons( Europa dus) als afzetgebied voor hun industrie behouden INCLUSIEF Duitsland.
De bevrijding van Europa was voornamelijk uit economisch oogpunt noodzakelijk.
Alleen de Engelsen, die vochten écht met oprechte bedoelingen, die lagen zelf ook onder V2 spervuur. -
@80 Gisteren zeker niet het interview met Louis Tobback gezien, hé??
Tobback vond dat het in de eerste plaats de schuld van de NAVO was, daarna van de VS(Die héél goed wisten hoe de zaak er hier bij stond), en vervolgens was een grote rottruc van Verhage en Balkenende, om eisen te gaan stellen waar Bos onmogelijk tegemoet kon komen, zodat Bos moest breken en zij hem daar lekker de schuld van konden geven.
Tobback zei ook dat zulke grote rottrucs typerend zijn voor de politieke stijl van het CDA
Wie is Tobback, zul je denken:
Voormalig premier en eresenator-van staat van Belgie, die Verhage en Balkenende uit hoofde van zijn functie héél goed kent. -
@ 83
dat het bijna 70 jaar geleden is ok, maar waar het om gaat is dat er daar mensen zijn die het wel waarderen wij hebben makkelijk praten hier je zo eens met vluchtelingen moeten gaan praten, die zijn maar wat blij als hun land hulp krijgen van buitenaf. @ 82 ze worden niet geregeerd maar onderdrukt door de Taliban. -
Effe wat anders. De PVDA heeft zijn ontslag aangeboden! Prima!! Er was beslist geen basis meer om samen door te gaan. Maar worden de dames en heren nu gewoon doorbetaald?? Als ik ontslag neem ben ik zwaar de LUL!! Niets WW, en waarschijnlijk ook geen bijstand. Maar dit geld dus niet voor het kabinet?? Krijgen gewoon wachtgeld of hun oorspronkelijk salaris doorbetaald...
Zo zie je maar weer. Die kleine niets zeggende man of vrouw zonder macht gewoon keihard aanpakken, maar zelf wel zorgen dat dezelfde regels en wetten niet van toepassing zijn op je eigen toko!! Bah !! Over rechtvaardigheid, normen en waarden gesproken...Mag ik effe een emmer.. -
zo zo, veel PVDA fanaten hier. Wat een lovende woorden voor die ene keer dat de PVDA voorman z'n rug recht houdt. Wat mij betreft wordt deze partij opgeheven. Kost de maatschappij bakken met geld en is niets meer dan een marketing concept.
-
@83
Een andere reden voor de Amerikanen om West-Europa flink te steunen, was de angst van de VS dat de Europeanen voor het communisme/socialisme zouden gaan en/of anderszins in handen van de Russen zouden vallen. -
Absoluut een stunt van de PVDA om de gemeenteverkiezingen te redden anders hadden ze echt weggevaagd geworden. Lage streek om partijbelang boven landsbelang te plaatsen. Hoewel ik het persoonlijk wel mee eens ben dat we niets te zoeken hebben in Afghanistan en dat in dit geval de CDA a la Bos had moeten draaikonten.
-
Ga lekker wachtgeld vangen WOUTER BUSH
Weglopen voor verantwoordelijkehden
Geboefte is het
Socialisme = Diefstal -
9023 februari 2010 16:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Valt me op dat de tegenstanders van Bos zonder feitelijke argumenten alleen maar lopen zeiken.....
Hoe kun je nou aan je coalitie genoot de optie van het vertrekken uit Uruzgan, wat je samen hebt afgesproken, verbieden om vol te houden als je hier al vanaf 2007 aan vast houd? Ja, eindelijk is de PvdA gestopt met het buigen voor de CDA die hun voor draaikonten omdat ze met hun meegaan voor de goede liefde.
@86: ik begrijp dat jij niet zo'n democratisch man bent om een partij op te laten heffen waar je het niet mee eens bent? -
Bedankt Wouter, voor het laten vallen van het kabinet midden in een crisis, echt goed hoor, applaus! Als het land de regering het hardst nodig heeft gaan wij de politiek ook in een staat van crisis brengen. Dit is echt ongelooflijk.. Denk vooral niet aan alle mensen die door de crisis getroffen zijn.
Ik houd Wouter Bos persoonlijk verantwoordelijk voor het vallen van het kabinet. En oh ja, de militairen die gevochten hebben in Afganistan zullen je ook dankbaar zijn, NOT!
Belangrijk partijpunt of niet, dit is complete waanzin. Mensen, denk goed na waar je op gaat stemmen in Juni, willen we dit nogmaals mee maken? -
CDA heeft het kabinet laten vallen, CDA had zich neer kunnen leggen bij de meerderheid van de kamer, bij de meerderheid van het volk en bij al eerder genomen besluiten en gewoon weg kunnen gaan uit Afghanistan dan was er niets mis geweest en hadden we nog een regering.
Nééééé, CDA wou persé tegen de mening van het volk en van de kamer en tegen eerdere besluiten in Afghanistan blijven.
De PvdA stond laag in de peilingen en CDA dacht de PvdA een crisis niet zou aandurven en chanteerden daarmee de PvdA.
Bovendien zag de CDA al wel de mogelijkheid tot doorregeren met PVV, VVD en CU
PvdA moest stemmen vóór blijven of een crisis.
Stemt de PvdA voor blijven is het goed voor het CDA en als ze tegen stemt is het goed voor de CDA, want dan gaat ze evrder met PVV,VVD en CU
Een win/win situatie dus.
Vragen aan PvdA om ook tegen de wil van het volk, tweede kamer en eerdere afspraken te stemmen is natuurlijk waanzin, dus crisis.
Crisis dus door het CDA en de PvdA lijkt nu even te winnen, maar de lachende laatste is het CDA die nu al standpunten overneemt van Wilders en straks verder gaat met het meest rechtse kabinet ooit, CDA+PVV+VVD+CU -
weg met die oplichter van Bos want door hem zitten we financieel aan de grond echt een smer ... rooie rakker, let op straks is ie directeur van een bank en lacht hij ons allemaal uit, graaien maar ..........net als Kok en vele andere van zgn linkse signatuur
Stijgers in Politiek
Orthodox-Joodse wijk Mea Sjearim: Alleen...
In de wijk Mea Shearim in Jeruzalem slaat...
9 uur 16 minuten geleden door Disturbia
Jaap Smit (CNV) : Loonmatiging maar dan...
Nu zijn werkgevers aan zet!
'Het CNV...
14 uur 40 minuten geleden door Doris Dé
David Icke: "Wat gebeurt hier?"
"Het is zeer belangrijk dat men begrijpt...
15 uur 3 minuten geleden door Billy Hunt
Nederland heeft hoogste verkeersboetes van...
Nederland is het duurste boeteland van...
15 uur 17 minuten geleden door Doris Dé
Oud-ambassadeur Nikolaos van Dam pleit...
Het Westen pakt de zaken in Syrië verkeerd...
15 uur 55 minuten geleden door mrkoko
Best gewaardeerd
Rutte sluit uitbreiding 'Kunduz' zonder...
Premier Mark Rutte noemt een uitbreiding...
1 dag 19 uur geleden door Leopard2A6
25 gemeenteraden steunen kinderpardon
Inmiddels 25 gemeenteraden steunen het...
6 dagen geleden door Jooppublic
Botsing tussen PvdA en PVV
Een flinke botsing vanavond tussen...
1 dag 15 uur geleden door dutchoyibo
PVV wil Elfstedentocht als nationale feestdag
Als het aan de PVV ligt wordt de dag dat de...
5 dagen geleden door g.zeur

