Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft burgers gewaarschuwd voor een huis-aan-huis folder die mensen adviseert het burgerservicenummer (BSN) op de linkerarm te laten tatoeëren.
..als je maar gek bent om het te laten doen ...
Sorteer op:
-
#196
Juist die mensen voor wie dit kwetsend over kan komen zouden beter moeten weten en er vierkant achter moeten staan. -
Ik vind (mening) dit een goed initiatief; om middels zo'n folder mensen bewust te maken van het steeds verder ontwikkelende BigBrother.
Maar ik weet ook dat de overheid die controlemiddelen voor niks invoert:
Ze kunnen niet eens een TBS-er op verlof in de gaten houden! -
Doet me aan een clipje denken:
http://www.nujij.nl/big-d-big-d-schudt-je-wakke... -
Super actie ; vaker doen van die yesman dingen.
-
Geweldige actie. Ik heb de petitie meteen even ondertekend.
Ik stel voor dat de overheid ook meteen alle smakeloze wetten weer intrekt.
Ook mensen die niets te verbergen hebben, hebben wat te verbergen. -
doe mij vaker van dit soort voorlichting !
petitie gelijk getekend ook natuurlijk ! -
De inititatiefnemers verdienen grote waardering en dank voor het feit dat ze met deze actie hun nek hebben uitgestoken. In dit inmiddels niet meer zo vrije land. Het tekent de overheid dat ze niet inhoudelijk reageert maar een zwak verhaal over het doen van aangifte begint. En juist de bevolkingsgroep die klaagt over de associatie met de tweede wereldoorlog zou gezien haar verleden juist blij moeten zijn met deze actie. De reactie van de overheid bewijst juist het belang van deze actie. Ik hoop dat we als bevolking de trend nog kunnen keren.
-
zag in een actualiteitenprogramma gisteren dat je je vingertoppen met ontharingsmiddel moet behandelen, voor je je vingerafdruk laat maken.
Daardoor verdwijnt (tijdelijk) de profilering van je vingertop. Dan hebben die nazi's er niks aan. -
dit nummer http://www.youtube.com/watch?v=zzsP2QVzNoQ&feat...
slaat de spijkjer op de kop zou het graag op radio 538 horen!!! -
Het is de eigen schuld van het huidige neostalinistische godsdienstwaanzinnige griezelkabinet dat zo'n folder tegenwoordig geloofwaardig is. Zie 'Tatoeagefolder te geloofwaardig' op http://www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=2191 .
-
Ik zag in een actualiteitenprogramma dat arm tatoeages zich het best lieten verwijderen met witte phosphor. Wellicht een idee voor degenen die zich hiertoe lieten verleiden...
-
Kikke zeg, wat een goeie aktie !!!
-
De overheid is nu nog verbaast over de tatoeage van het burger service nummer op de arm, maar zoiets klinkt waarschijnlijk voor hun als muziek in de oren.
Het is een kwestie van tijd, dat zij er zelf wel wat in zien. -
@200
ik protesteer al jaren, en ben ook al jaren bezig mensen bewust te maken van de mogelijke gevolgen als dit mis gaat, maar blijkbaar moet het eerst echt mis gaan voordat de meeste mensen hier van doordrongen worden...
ik weiger dus ook een idbewijs met vingerafdrukken, en heb vlak voor invoer nog een nieuwe gehaald, en over 5 jaar zie ik wel weer, maar levend krijgen ze mijn afdrukken iig niet :)
net zoals ik weiger een ausweis bij me te dragen, en de advocaat is al ingelicht hoor, dus pak me maar op, ik weet wat mijn recht is, het enige probleem is genoeg geld om de rechtszaak te kunnen betalen helaas... -
Goed initiatief.
De gemiddelde Nl-er heeft geen idee van wat hem of haar uit het oogmerk van "veiligheid" allemaal nog boven het hoofd hangt.
Ikzelf zie niet zoveel verschil tussen een nummer op je arm en een vingerafdruk in een centrale database of het "kastje van Eurlings"
Tenzij je niks te verbergen hebt natuurlijk......................... -
Initiatiefnemers
• Annemarie Sprokkereef (professor in de rechten)
• Bart de Koning (redacteur van HP/De Tijd)
• Bob Fosko aka Geert Timmers (acteur)
• Dorien Rose (naaktmodel)
• Frederique Spigt (zangeres)
• Gikkels aka Gideon Everduin (rapper)
• Henk Schiffmacher (tattoo artist)
• Jeroen van Merwijk (kunstschilder en liedjesschrijver)
• Karin Spaink (Columniste voor het Parool)
• Maarten van Roozendaal (zanger en liedjesschrijver)
• Martin Koolhoven (filmmaker)
• RotJoch (BNN presentator)
• Thomas Verbogt (columnist bij De Gelderlander)
• Titus Muizelaar (acteur)
• Tom Trago (DJ) -
Het CIDI staat er natuurlijk ook niet echt om bekend dat ze enig gevoel voor nuance en relativering en plaatsing in de tijd hebben. Op een of andere manier, al snap ik het wel denk ik, wordt en moet alles afgemeten worden ten opzichte van de Holocaust. Deze folderactie was waarschijnlijk helemaal niet bedoeld met dat als voorbeeld.
-
^^
-
Pepetitie teken.
Je naam en je e-mailadres geven??.
Ook staat er nergens wat ze met die gegevens doen of niet doen.
Je heb geen garantie dat deze worden gebruikt voor spam of erger inreken in je computer en alles op straat gooien..
Mocht het mis gaan kan je nergens op sterugvallen alleen op je domheid dat je blind had getekend. -
@ToSki
zou het tovh maar tekenen!!!
want geloof me de overheid weet het toch al.
of ben jij VOOR deze registratie??? -
@Tacitus
de kans dat het cidi word terug gefloten door hun eigen achterben is niet ondenkbaar...
want die achterban kan misschien wel beter dan iederereen van ions herkennen wat de gelijkenis is van het totalitaire van hitler vs de vinger afdruk in het paspoort en de opslag van al onze gegevens!!!
Dus het cidi heeft geen recht meer van spreken als zelf hun eigen achterban deze atie "wardeerd" -
Dat de overheid het weet betekend niet dat de rest van de wereld het ook moet weten om misbruik te maken.
Wie zegt dat ze geen misbruikmaken. staat nergens. Dus ze kunnen het gebruiken voor kwaaie doel einden. -
ik denk niet dat mensen die al de moeite hebben genomen om zo'n actie op poten te zetten, zin en tijd hebben om in je pc in te breken, en trouwens daar heb je hele goeie gratis programmaatjes voor;)
-
@ToSki
wel als je er iets DUIDELIJK mee maakt!!
Ik heb meer vertrouwen in deze mensen dan in DE OVERHEID...
jij blijkbaar niet!
ben je voor de vingerafdruk in het paspoort?
http://www.youtube.com/watch?v=zzsP2QVzNoQ&feat... -
Aan wie gaan ze deze gegevens aanbieden???
I
Inderdaad de overheid. -
@ToSki
dus daaro mnaar bang en stil blijveN???
want dan hebben ze ibnderdaad al gewonen!!!
DUS....... tekenen! -
@Toski / 220
Dit moet toch wel de meest achterlijke opmerking zijn in al deze comments. Sorry. -
@ToSki
Ga jij het je kuinderen vertellen dat je je mond heb dicht gehouden?????
http://www.youtube.com/watch?v=zzsP2QVzNoQ&feat...
want dat zingen ze ook he....
dus... wat loop je slap te lullen gast.
volgens mij ben jij er een van de overheid zelf die wil dat we voral NIET tekenen. -
de overheid is onze grootste vijand.
-
De overheid weet de gegevens al. Tercht gekregen of niet daar gelaten
Als je via deze pepetitie de zelfde je gegevens ook geeft geef je toestemming om deze gegevens te gebruiken..
Je probeert de database te stoppen, maar op deze manier wordt er ook een database aangemaakt. waar 'ook' geen controle op heeft.
Bang?? Nu kan ik het nog zelfs een tijd tegen houden om bezwaar te tekeken (net zo als de patientendosier). -
ajoh, gewoon tekenen en als je bang bent voor troep in je pc, doe je een keer ccleaner, een rondje ad-aware en alle rommel is verdwenen, en trouwens, wat maakt het uit of de overheid het weet? het is niet strafbaar om een petitie te tekenen hoor:)
maargoed je moet t' zelf weten..... -
@ToSki
Nee , juist door te reageren stopt het...
als je bang word (want dat willen ze) dan hebben ze gewonnen...
als morgen iederen de kentekenplaat van de auto haalt is de overheid machteloos...
en kunnen ze niks doen
juist door jouw in je hokje te houden houd de overheid macht over je...
dus het lijkt erop dat ze bij jouw al hebben gewonnen. -
Wie zegt dat de gegevens vijlig zijn als ik teken?????
Als men weet dat het op deze manier werkt om gegevens van mensen te krijgen krijg je allemaal oproepen om pepetitie te tekenen tegen de overheid.
De overheid mag het niet weten, maar de rest van de wereld is geen probleem.
Niet de hele wereld hoef mijn gegevens te weten. -
# 323 De pepetietie gaat erom dat de overheid niet je gegevens krijgt/ heeft en jij zegt het volgende
{quote] en trouwens, wat maakt het uit of de overheid het weet?[/qoute] -
gaan ze nog aangifte doen ook. de regering zelf heeft niet eens door dat ze de marionetten poppen zijn van de echte machtshebbers. het spel is bijna afgelopen voor hen. nog even en wij als burgers zullen ons recht behalen.
-
@235 hoe kun je anders de overheid laten weten dat je het niet met ze eens bent? dan is het toch logish dat ze het weten....
van mij mogen ze best weten dat ik het niet met ze eens ben, en zoiets kun je dus o.a. laten zien met een petitie, daar zijn die dingen voor......
je kunt ook je onvrede op een nette manier laten merken door de overheid een email te sturen, doe ik ook, en zit nog steeds gewoon in m'n huis hoor, en m'n pc is ook nog niet gekraakt, dus relax een beetje, en anders teken je toch niet? -
Zet voor de lol de afkorting van het Burger-Service-Nummer eens in een andere volgorde......
Als mijn opa van 86 mij al waarschuwd dat t de verkeede kant op gaat met die registratiezucht van de regering.....
Dan is er volgens mij meer aan de hand dan dat de regering toe wil geven.
Trouwens...is er al iemand op het idee gekomen om de folder naar CNN en FOX te sturen met een begeleidend schrijven? -
@220 toski
dan kun je iig niet zeggen dat je niks gedaan hebt.....net als al die mensen die ooit zeiden: wir haben es nicht gewust!! -
@238 vind ik een goed idee , die hele registratie is wel doorgeschoten.
laten we het wereldwijd laten horen -
Met alleen je naam zal al voldoende moeten zijn net als vroeger op papier.
een pepetitie is goed. Maar moet daar dan ook mijn e-nmail adres bij?? -
@ToSki
Ja en jij bent bang , jouw hebben ze al.....
want angst is de beste manier to keep you in the box of control....
en wat jij doet is angst en verdeeldheid zaaien net als de overheid....
ik vind http://www.hetnieuwerijk.nl een prima site..
en als je wil weten waarom je in actie moet komen http://www.youtube.com/watch?v=zzsP2QVzNoQ&feat...
En verder wie zwijgt stemt toe..
en daaruit kan ik dus oordelen dat jij voor de totale controle van de overheuid bent....
en dat is zeer kwalijk!!! -
Ik BANG?? Ik onder teken niet omdat ik voor ben. Juist om dat ik tegen ben. Totale controle van de overheid ., maar dan totale controle door de smaneleving wel toe te juichen wil ik ook niet.
Dat KAN gebreuren als je gegevens zo maar geeft voor wat dan ook -
Hmmm, binnenkort een afdruk van je voorhuid afgeven, je zou eens kunnen gaan swaffelen....
-
@ToSki
Ze hebben je PRECIES waar ze je willen hebben!
In je HOK em kom er NIET UIT WANT DAN ZWAAIT ER WAT!!!!!!!
want wat willen ze gaan doen als we allemaal tekenen....
wat willen ze gaan toen als we morgen besluiten niet meer mee te werken...
dan is het 16.000.000 tegen 1000 man???
en dat is precies hoe ze jouw in bedwang houden.
door je te laten BEPERKEN door je EIGEN angst!!!!! :-D -
@ 26. Hey mensen. Een slopende, onverwacht chaotische en drukke dag welke mijn stressbestendigheid op de proef gesteld heeft.
Morgen kan je op Gebroken Pennen zien wat er vandaag zoal gebeurd is en door wie ik, onder andere EditieNL, ben benaderd en op welke manier...
Bedank voor de verwijzing 26! -
@233 prdv_
"..als morgen iederen de kentekenplaat van de auto haalt is de overheid machteloos... "
Dat zou een strakke actie zijn! -
@ gebrokenmens(pen)
Je hebt het spelletje mooi meegespeeld :)
Hopen dat je rust in de kop kan krijgen en lekker slapen straks -
Mijn vader moet een vooruitziende blik hebben gehad, denk ik nu vaak. De beste man is al 20 jaar dood. Maar hij prentte mij als heel jong kind al in: praat nooit over politiek, praat nooit over geld, en geef NEVER aan welke godsdienst je getuigt. Vooral niet op papier.
-
Zelfs de mensen ZELF slachtoffer zijn geweest steunen deze actie!!!!
http://www.hetnieuwerijk.nl/reacties.php
"Goeie zaak om dit eens even aan de kaak te gaan stellen. Ik ben van mening dat onze privacy op bijna wekelijkse basis door onze overheid wordt versjachert (om eens een toepasselijke term te gebruiken.) Eerst het Electronisch Patienten Dossier, Nu die vingerafdruk en straks het rekeningrijden. Wie garandeert mij dat al deze gegevens veilig worden opgeslagen en slechts daarvoor gebruikt worden waarvoor ze bedoelt zijn? Niemand die ik vertrouw in ieder geval.
Ik ben zelf werkzaam in de ICT en voel me daarom ook regelmatig advocaat van de duivel als het om dit soort zaken gaat. Sommigen in onze samenleving zijn er namelijk van overtuigt dat je alle informatie moet verzamelen omdat je overal over wilt kunnen rapporteren. Dit vind ik een ongeloofelijk onhandige vergissing en een compleet verkeerd denkbeeld. ICT gaat namelijk niet over alles opslaan en registreren, maar ICT gaat over informatie die je echt nodig bent in de juiste banen leiden en beschikbaar maken voor slechts hen die iets met deze informatie te maken hebben. En het is wat mij betreft meer dan duidelijk dat onze overheid dit niet lijkt te willen snappen.
Ik hoop dat dit initiatief resultaat oplevert. Dan hoef ik niet voor (datum) 2011 een andere nationaliteit te nemen of politiek asiel aan te vragen in het buitenland. (Op (datum) 2011 loopt de geldigheid van mijn paspoort af.)"
"Beste mensen,
Uitstekend initiatief en prima die vergelijking naar feiten uit onze geschiedenis. Het mocht nooit meer gebeuren en potverdikke, we maken weer dezelfde fout. De overheid zit al in de knijp en is bang dat de mensen gaan inzien dat het heel dichtbij komt. Persoonlijk hoop ik dat dit schok effect zich als een olie vlek gaat verspreiden.
Met vriendelijke groeten,
De heer ........ ( 65+++ )"
Zelfs de mensen ZELF slachtoffer zijn geweest steunen deze actie!!!!
http://www.hetnieuwerijk.nl/reacties.php -
Hoezo waarschuwen!! Goede actie om mensen bewust te maken van fascistische maatregelen.
Stelletje jankers bij het ministerie. -
November 18.00 uur
We hebben begrepen dat staatssecretaris Bijleveld aangifte doet. Naar de mening van Het Nieuwe Rijk is dit volstrekt kansloos, omdat het hier duidelijk een persiflage betreft. Deze reactie laat bovendien zien dat het niet goed gesteld is met de vrijheid van meningsuiting in Nederland. Het feit dat deze folder bestempeld wordt als een uitgave die van de overheid afkomstig kan zijn, bewijst dat het mischien niet zo ver van de werkelijkheid ligt.
We zijn ons er van bewust dat deze actie aan gevoeligheden raakt, maar dit was nodig om een grote publieke discussie te starten. We creëren nu in Nederland dezelfde voorwaarden en middelen waardoor het eerder al eens helemaal mis heeft kunnen gaan. Gezien de geschiedenis hopen wij juist op sympathie van slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. En dat ook zij zich uitspreken tegen de opslag van vingerafdrukken en andere gevoelige persoonlijke informatie. Het aanleggen van dergelijke databases is een vrijwel onomkeerbaar proces en het is onmogelijk om te zeggen wie hier in de toekomst toegang tot zal hebben.
De centrale database is er nog niet, druist in tegen onze grondrechten en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Bovendien maakt het Nederland niet perse veiliger. Wij vragen de Nederlandse bevolking daarom om via de online petitie onze regering op te roepen deze wet terug te draaien.
http://www.hetnieuwerijk.nl/persberichten.php -
Tijdens WO2 waren de Hollanders roomser dan de paus, meer duits dan de duitser en ambtelijker dan de ambtenaar. De administratie van Nederland was voor de nazi's een goudmijn.
En nu? EPD, EKD, Vingerafdrukregistratie. OV Chipcard. Verplichte 'slimme' energiemeter, Identiteitsplicht. a.s. Kilometerheffing via GPS.
De reactie van Binnenlandse Zaken spreekt boekdelen. Verontwaardiging over datgene wat je eigenlijk zelf had willen verzinnen. En het eigen beleid verdedigen met de dooddoener: als je niets te verbergen hebt....
Ik heb wel degelijk wat te verbergen: nml m'n privacy! -
Dat Nederland al een hele tijd keihard de verkeerde kant op gaat was mij al duidelijk bij de invoering van de identificatieplicht. De vingerafdruk in het paspoort is de volgende maatregel die ook al eerder door Nazi Duitsland werd ingevoerd.
Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat de tweede kamer (en eerste kamer) zo lichtvaardig omgaan met burgerrechten die in een democratie normaal zouden moeten zijn, zoals privacy. Niet alleen respectloos tegenover de burger, maar ook tegenover de democratie.
Gelukkig zie ik dat een steeds groter wordende groep mensen (ook hier op nujij.nl) zich wel degelijk druk maakt om deze zaken. Een actie als deze mag ik dan ook zien als een goed voorbeeld om de overheid te wijzen op de fouten die ze momenteel maakt.
Wat ik me serieus afvraag is of politici in een dermate sterk vacuüm opereren dat ze dit als normale maatregelen zien, of dat ze de burger met z'n (zeik)rechten eigenlijk maar een lastig fenomeen vinden dat bij voorkeur zo veel mogelijk beperkt moet worden in z'n vrijheden. Welke van de twee het ook moge zijn, het is een treurig gegeven. -
Het is wel de kei harden waarheid in deze tijd zullen wij geen tatoeage krijgen maar chip en ken je wel roepen ik heb niks teverbergen waar om verbergt den haag zo veel dingen voor ons wij wilde niet bij eu en geen euro den haag wil teveel weten en wij krijgen niks tehoren van den haag
-
Kwetsend? Lachwekkend zal je bedoelen.
Altijd handig om de wereldoorlog erbij te halen om mensen met een goed punt te stigmatiseren.
Ja leuke woordspeling in deze.
Ik zeg: TEKEN DE PETITIE -
LOL De overheid legt zelf de vinger precies op de zere plek!!!
http://www.hetnieuwerijk.nl
bron :http://denhaagtekijk.blog-city.com/eye_opener_t...
Eye opener tattoofolder duikt op in Den Haag
Het zal duidelijk zijn dat onze overheid hartstikke blij is met al die afkeurende geluiden. Juist door te focussen op het feit dat met die folder associaties met de Holocaust worden opgeroepen, leggen ze zelf de vinger op de zere plek.
Vreemd dat men het heeft over een misleidende folder.
U mag er van denken wat u wilt, maar bedenk wel dat we nog maar een heel klein stukje van een totalitaire staat verwijderd zijn. Het is en blijft een slechte zaak dat de overheid inspeelt op angstgevoelens, zelfs de aanjager van die angst is en met dat soort drogredenen onze privacy te grabbel gooit. Want zolang we nog Tonino’s hebben die hun pc bij het vuilnis leggen, usb sticks en andere datadragers regelmatig verloren raken en men daar niet op afgerekend wordt en geen afdoende maatregelen worden getroffen om herhaling te voorkomen, is er geen enkele reden om te vertrouwen op die overheid.
Die folder mag dan niet echt chique zijn, maar ga eens na wat er inmiddels over ons heen is gekomen.
De zogenaamde "interventieteams" die overal in het land huiszoekingen doen. Aufmachen!!!
Diezelfde "interventieteams" die razzias op straat uitvoeren en iedereen zonder echte reden fouilleren, ondervragen, legitimeren. Pure staatsintimidatie.
Dataretentiewet telefonie / internet, alle traffic bewaren voor minimaal 1 jaar.
Overheid houdt actief alle NAW gegevens van alle ISP's plus IP adressen bij. Alle tel#, mobiel en vast en van de mobiele telefoons ook de logs aan wanneer aan welke vaste steunzender je aangemeld was. (Allemaal geregistreerd bij het CIOT), 3 augustus 2004 in: Besluit vorderen gegevens telecommunicatie.
Overheid heeft inzage in alle financiele transacties (2004, Wet Vorderen Gegevens Financiële Sector)
Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten; De AIVD mag alle gegevensbestanden binnen overheid en bedrijfsleven opvragen en daarop datamining (patronen zoeken) toepassen. Alle grote databases, reisgegevens, verzekering, Airmiles, bonuskaart, spaarkaarten, etc, etc, etc, moeten allemaal in kopie naar moedertje overheid. Dit is al jaren aan de gang.
OV chipkaart, alle ov-reisgegevens die bewaard worden. Inmiddels al bewezen dat deze gegevens in het belang van de "veiligheid" misbruikt worden.
Vingerafdrukken database, zogenaamd om een paspoort authentiek te maken.
EKD - een enorme set van zeer persoonlijke gegevens van een kind + ouders die geregistreerd worden. Het is zelfs niet eens mogelijk dit te weigeren, dan wel de data aan te passen mocht het onjuist zijn.
EPD in aantocht. Inmiddels is het EPD al verplicht bij psychische patienten. De behandelend artsen krijgen geen gage wanneer zij niet in het EPD de gespreksverslagen opnemen (consultrapportage). Dit gaat natuurlijk ook gelden voor alle andere medische handelingen bij het live zijn van een landelijk dekkend EPD.
Kentekenscanners overal, voor vele doeleinden.
Rekeningrijden voorstel met permanente logging van waar je auto zich bevind. Privacy beschermd is absolute flauwekul, de techniek maakt dat onmogelijk. De logfiles gaan permanent naar het CJIB, hoe moelijk is het om de rest niet ook even op te sturen. Verder lijdt manipulatie tot exorbitante boetes of gevangenisstraf.
Het verplicht zijn van slimme meters in nieuwe woningen - het weigeren lijdt tot exorbitante boetes of gevangenisstraf.
De wet legitimatieplicht die steeds meer en meer bevoegdheden biedt aan politie en andere gezagdragers. Het gebrek aan evaluatie van de gevolgen zijn schokkend.
Uitbreiding van het cameratoezicht overal in Nederland onder de noemer van terrorisme bestrijding. Inclusief steeds geavanceerder wordende gezichtsherkenning.
De foto van uw recente paspoort/rijbewijs of ID-kaart is inmiddels ook keurig digitaal opgeslagen.
De bibliotheken houden bij wat je leent en die database is beschikbaar voor opsporingsinstanties.
Elektronisch Medicatie Dossier: Alle gegevens over gebruikte medicijnen worden per persoon vastgelegd.
Telecomwet en andere wetten die het telefoon/internettappen mogelijk maken zonder gerechtelijk bevel te tappen. De uitwassen zijn inmiddels duidelijk met ruim 26.000 taps per jaar.
Wet Structuur Uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen en BSN; Alle bestanden van uitvoeringsorganisaties moeten op persoon (nu middels Burger Service Nummer) gekoppeld worden, de verplichte koppeling aan een persoonsnummer.
Belastingwetgeving die het mogelijk maakt voor de belastingdienst om zonder tussenkomst van de rechter loonbeslag of ander beslag te leggen.
Private stichtingen die internetblokkades willen (Brein) en daarop aansluitend dat het CDA in juli dan maar gelijk een vorm van content Polizei voorstelt.
Doorzenden van allerlei gevoelige informatie naar andere landen (vooral USA): passasiersgegevens, bank transacties (SWIFT).
Wet rondom registratie van delinquenten. Actieve registratie en database vormingvan zeer veel persoonlijke kenmerken. Deze registratie vind al plaats voor veroordeling, dus op het moment dat je verdachte bent en nog niet schuldig bevonden door een rechter. vb. Deze registratie, inclusief je DNA, kan al plaats vinden wanneer je wordt aangehouden omdat je je niet kan of wilt legitimeren.
Er zijn gemeentes die het gebruik van huisvuil containers registreren met een keycard.
Het stelselmatig ontkennen door de overheden van deze maatregelen en hun effect op de samenleving. Waarbij privacyvoorvechters ook nog worden gedemoniseerd en de lobby "wie niets te verbergen heeft, hoeft ook niets te vrezen....."
Het complete gebrek aan weerwoord vanuit het hele politieke spectrum tegen de privacy schendingen die er over ons heen worden gestrooid. Zowel vanuit links, rechts of midden lijkt iedereen het ermee eens. (even het politieke opportunisme rondom het rekening rijden uitgezonderd dan, daar zijn de argumenten ook niet privacy gerelateerd). -
Die folder is 'spot on'!
Er kómt een Nieuw Rijk aan.
En nu wordt alvast, met een beroep op veiligheid, fraudebestendigheid en misdaadbestrijding, de infrastructuur aangelegd.
Wanneer het te laat is zul je ervan versteld staan hoe snel een 'democratie' heeft kunnen omslaan in een fascistische tirannie.
Geloof het of niet. -
Liever een `Nieuw Rijk´ met paspoort met vingerafdruk en irisscan dan een DDR Stasi heilstaat waarin de ene helft van de bevolking de andere helft in de gaten houdt (om vingerafdrukken en irirsscans te verzamelen).
-
bericht voor twitter ?
Dutch government oblige permanently social security number in RFID implant at januari 1st 2010
en dan wereldwijd verspreiden -
Bron????????????????
-
@261 waarom denk je dat dat vraagteken erbij staat?
Maar nogmaals mijn complimenten voor degene die het plan uitgevoerd hebben.
Het is op alle neiuwszenders geweest.
En een heleboel mensen heb ik horen zeggen: ik denk dat ik toch maar eens wat meer op ga letten op mijn privacy en wat er gaande is.
@TS + gebrokenpennen
misschien is het een idee om de buitenlandse zenders (+Brussel) ook in te lichten?
(HINT: www gebrokenpennen.nl geeft een melding weer: Your location has been identified as part of a reported spam network. Comments have been disabled to prevent spam.
via onderliggende link kun je wel op de site komen: http://www.gebrokenpennen.nl/2009/11/privacy-ge... ) -
@259 De DDR zou jaloers zijn op onze regering:
http://kliklijn.startpagina.nl/
http://kliklijn.info-pagina.com/
Dus die Stasi heilstaat is er al lang, alleen mag het niet die naam hebben, want brengt negatieve associaties met zich mee.
Word wakker aub. -
Goed initiatief. Ik heb petitie meteen getekend en ben bij vrienden en bekenden aan het lobbyen om dit ook te doen.
-
@Peter (#259) Je vergeet te specificeren wat er ná de vingerafdruk en irisscan nog komen. De Stasi luisterde lang niet zoveel telefoongesprekken af als de nederlandse politie. Slechts een voorbeeldje. Je moet gewoon wat verder kijken dan je neus lang is, dan zie je wel wat er aankomt.
-
Als de tweede wereldoorlog 1 ding geleerd moet hebben: Het is in belang van de mens dat identiteitsbewijzen ten alle tijde heel makkelijk vervalst moeten kunnen worden.
Prima actie. -
Er zijn in dit land geen problemen! O ja, EEN. Deze regering, dat is ons allergrootste probleem!
-
Wat als je nu geen vingers hebt?
-
@268...dan mag je altijd nog kiezen tussen de tattoo of de ondehuidse chip.....
-
are... wat kan ik er nou aandoen i.p.v. een petitie tekenen? Politicie luisteren niet naar iemand zoals ik... (niet extreem rijk, machtig, gevaarlijk of bekend en dan ook nog eens jong...)
-
@268 Dan heb je mazzel ??
-
25 jaar geleden hadden de lieden die ons nu regeren PvdA, CDA, de GEREFORMEERDEN terecht de mond vol van het verderfelijke systeem van de toenmalige DDR.
Want in de DDR moest je je overal kunnen legitimeren, je werd er afgeluisterd, en er waren camera s in overheids gebouwen, je leesgedrag werd genoteerd, je reis gedrag werd vastgelegd, SCHANDE.
Nederland doet nu exact het zelfde.
Dit Nederland heeft de toenmalige DDR links ingehaald, zelf in DDR zat er geen vingerafdruk op het paspoort bij ons wel.
En als extra toetje wordt je door deze regering bewaakt door op het vastleggen van je internet verkeer, het vastleggen van je telefoon verkeer (is wat anders dan afluisteren)het vastleggen van je rij gedrag met de auto, het ov chipkaart gebruik wordt vastgelegd, al je bankgegevens worden opgeslagen en vastgelegd en uitgewisseld met Amerika, camera bewaking op vreemdste plekken,
NEDERLAND WORDT WAKKER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
kan iemand mij het verschil uitleggen van het verschil tussen het verplicht bij je dragen van legitimatie en een tattoo op je arm van je bsn-nummer behalve dat je bij de tweede even een paar minuten een prikkend gevoel op je arm hebt?
-
@curva (#273) Volgens mij is het injecteren van een kleine RFID chip veel eenvoudiger dat tatoeage. Dus, binnenkort allemaal in de rij voor die prik. Samen met het griepvaccin. Geen RFID? Dan ook geen vaccinatie.
Je moet 't gewoon willen :) -
@273 ik kan er voor kiezen om mijn id niet bij me te hebben, das een beetje lastig met een tatoo ;-)
-
@273 heb je wel eens gehoord van de holocaust?
-
@276
ja, wat is je punt? -
@Ivy
zelfs slachtoffers van de kampen steunen deze actie.
waarom , heel simpel omdat het nooit meer zou gebeuren.
toch gebeurd het weer!
http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/image...
Zelfs de symbolen van de onderdruker zijn vrijwel gelijk!
nooit meer onderdrukking , en das precies wat er nu WEL aan het gebeuren is.
Kortom deze mensen hebben voor NIKS gezeten , want als men nu niks doet heeft men NIKS geleerd.
en waren alle deze slachtoffers voor niks. -
@277 je begrijpt de associatie niet die mensen dan hebben met een tattoo met hun nummer?
-
@lvy
lees @278 denk dat hij beter begrijpt dan jij. -
Oproep!
Steun "Het Nieuwe Rijk" en maak deze tering regering met de grond gelijk!!!!! -
@278 ik weet niet in welk nieuwsbericht jij hebt gezien dat slachtoffers van concentratiekampen dit een goede actie vinden hoor, ik heb hele andere berichten gezien. Dit heeft niets te maken met 'dit mag nooit meer gebeuren'!
Overigens was dit natuurlijk satirisch bedoeld van degenen die dit verspreid hebben, maar ik vind het gewoon misplaatst en walgelijk. -
ik denk dat voormalig slachtoffers van regimes ala ddr ook het verplicht dragen van id belachelijk en misplaatst vinden maar helaas is dat nu wel realiteit en geen satire.
-
Tuurlijk joh. Vingerafdruk in je paspoort = je gaat de gaskamer in.
-
@283 dat is wel iets heel anders natuurlijk. In andere landen in Europa is het al jaren heel normaal dat je altijd je ID bij je hebt (Spanje, België, Frankrijk etc) daar is niets raars aan. Niet zo paranoide doen hoor.
-
@Squawk1 (#284) Wélke gaskamer?
-
@284 ik hoop!! dat je dit sarcastisch bedoelt
-
@286 Dat is het misselijke van deze actie: met de tatoeages wordt er een link gelegd met de tweede wereldoorlog, waar de Duitsers hun administratie bijhielden met jodensterren en tatoeages.
Vandaar mijn cynische bijdrage. Hitler cs. wordt tegenwoordig te pas en te onpas van stal gehaald. -
@282 mijn familie(o.a. opa en oma) heeft de kampen overleefd en die zijn het wel met de actie eens.
-
@289 Dat er mensen zijn met een dergelijke tatoeage die de actie steunen doet niets af aan de misplaatstheid ervan.
-
@282 Overigens was dit natuurlijk satirisch bedoeld van degenen die dit verspreid hebben, maar ik vind het gewoon misplaatst en walgelijk.
Dat vind ik jou ook! -
@289 met alle respect maar het is niet eens een echte actie! Het is alleen bedoeld om te shockeren, nou, dat is gelukt
-
@292 Het is wel een actie:
http://www.hetnieuwerijk.nl/
petitie tegen vingerafdrukken in legitimatie bewijs. -
@91 bedankt dat je t op de persoon gaat spelen.
Dat zegt meer over jou dan over mij ;-)
@292 mee eens, dat is ze zeker gelukt. -
@288 Hitler cs. wordt tegenwoordig te pas en te onpas van stal gehaald.
Dat komt omdat onze Balkie er wel iets van weg heeft. Alleen het snorretje ontbreekt nog! -
@294 @91 moet @291 zijn
-
Briljante actie, blijkbaar is er een schokeffect nodig om de Nederlander duidelijk te maken dat onze privacy te grabbel wordt gegooit.
Biometrische database
rifd-chips
OVchipkaart
kilometerheffing.
De overheid weet straks werkelijk alles van u als de de verschillende databases gaan koppelen. -
@272 E.vdLand <<Dit Nederland heeft de toenmalige DDR links ingehaald, zelf in DDR zat er geen vingerafdruk op het paspoort bij ons wel>>
Een belangrijk verschil tussen de huidige Nederlandse `Heilstaat´ en de toenamalige Oost-Duitse is de Wet Openbaarheid van Bestuur.
Deze wet geeft burgers het recht inzage te krijgen in alle informatie die bij de overheid beschikbaar is en die gebruikt wordt voor het uitvoeren van beleid. Uitgezonderd Staatsgeheim. Dat geeft de burger de mogelijkheid om alle informatie die over hem beschikbaar is in te zien, te controleren en indien gewenst te wijzigen.
In Oost-Duitsland was er geen Wet Openbaarheid van Bestuur. Informatie over burgers werden door spionerende medeburgers verzameld zonder controle op waarheid van de feiten. Met het opengaan van de Stasi-archieven zijn de meest fantasierijke dossiers over in de gaten gehouden burgers teruggevonden. Niet zelden werden persoonlijke vetes via `lekken´ aan de Stasi uitgevochten zonder dat de persoon in kwestie er ooit van af heeft geweten. Tot de val van de Muur dan.
Met zijn `glasnost-politiek´, zijn politiek van `openheid´ zette Gorbatsjov de bijl in de geheimzinnigheid die de Oost-Duitse Heilstaat kenmerkte. Van een dergelijke geheimzinnigheid is in Nederland geenszins sprake. -
Het gaat er telkens om wat er zou kunnen gebeuren. Alleen maar doem scenario's. Zijn er ook voorbeelden waarbij het al eens helemaal mis is gegaan in Nederland? mijn identiteit ligt namelijk al volledig op straat en ik merk er nooit wat van.
En dan ook graag een betere oplossing voor paspoort fraude en identiteits-diefstal. -
@298
De opslagwoede is gelijk aan die van de DDR of zelfs erger.
verder word de WOB aan alle kanten beperkt , door het onder het kopje (staatsgehim) te plaatsen ,,,
http://www.nu.nl/algemeen/2100820/aivd-mag-tele...
Dat de echter er een stokje voor gestoken heeft is mooi maar de overheid zal altijd proberen de wet te veranderen zodat ze het een volgende keer wel kunnen doen.
of een totalitair controle systeem vanuit (links) DDR of recht (PVV) komt het maakt niet uit het is allebij even verwepelijk! -
@Squawk1
het heefgt nooit over jouw veiligheid gegaan.
het ging om de controle over de massa.
Dit soort sytemen maken het voor de burger de boel aleen maar onveiliger.
dat er dus onschuldige slachtoffers vallen doet er voor de regering niet toe.
wanty dat word gewoon ontkent , en omdat de database zegt dat je het hebt gedaan heeft de burger geen poot om op te staan!
En dat is precis waarom je deze patitie moet steunen!
het gaat om de vrijheid en veiligheid van ons allemaal! -
De vrijheid van de één is de onveiligheid van de ander. Dat geldt voor elk systeem, anarchistisch, totalitair en zelfs in de jungle.
Maar wat is nu de oplossing voor fraude met paspoorten? -
@296,
Ik dacht dat dit richting Brrrrr @282 ilvy geplaatst was. Of spreek je nu met een dubbele tong? -
@304 De opmerking: bedankt dat je t op de persoon gaat spelen.
Dat zegt meer over jou dan over mij ;-)
Was wel degelijk voor @291 bedoeld -
@305...alleen had ik het bericht verkeerd gelezen
-
@Squawk1
In de jungle ben je helemaal vrij.
en is het niet onveilig omdat je vrij bent je te verplaatsen en ergens te gaan zitten waar je beiden geen last van mekaar hebt...
dus die stelling klopt niet.
maar goed de oplossing van het paspoort is er niet behalve terug draaien van alles.
net als wat ze met de stemcomputers hebben gedaan.
de chip myfairclassic is fundamenteel onveilig...
het is de zelfde chiop als de ov chipcard , elke chip is te kraken omdat de chip onder een electronen microscoop is te leggen en je daarmee letterlijk de bytes van de chip kan ZIEN liggen dus ook letterlijk het programme en de intracties in de chip kan bloot leggen.
http://www.theregister.co.uk/2008/03/12/mifare_...
dus nee het KAN niet veilig....
door het feit dat een chip bestaat uit materie kun je de chip altijd uit elkaar halen net als een oude transistor radio , en als je dat voorzichtig genoeg doet kun je ALTIJD achter halen wat er in zit en hoe het werkt! -
@298 In Oost-Duitsland was er geen Wet Openbaarheid van Bestuur. Informatie over burgers werden door spionerende medeburgers verzameld zonder controle op waarheid van de feiten.
Oh, Maar dat gaat bij ons ook gebeuren hoor en verder vind ik dat je aardig uit je nek zit te lullen! Je neemt het nog voor dit gajes (overheid!) op ook! -
Grote waardering voor de initiatiefnemers.
Die link met de tweede wereldoorlog is terecht. Ook toen werd er drukwerk verspreid wat schadelijk was voor de volksverraders die de baas waren. -
@298
KWOOT
Een belangrijk verschil tussen de huidige Nederlandse `Heilstaat´ en de toenamalige Oost-Duitse is de Wet Openbaarheid van Bestuur.
Deze wet geeft burgers het recht inzage te krijgen in alle informatie die bij de overheid beschikbaar is
UNKWOOT
Deze wet geeft burgers het recht inzage te krijgen in alle informatie .. als het verzoek ONTVANKELIJK wordt verklaard.
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=wob+nie... -
waar kan ik die petitie tekenen ? druppel voor druppel worden we politiestaat. langzaam zodat niemand het merkt...
-
@312 thanks. misschien neem ik die tattoo ook wel. mooi protest. met een barcode of zo
-
Goed zaak dat dit aan de kaak wordt gesteld en dan die diep verontwaardigde
Ank Bijleveld was duidelijk geschrokken van deze folder ze werdt namelijk met de neus op de feiten geduwd dat we in al die registraties geen zin hebben .
ook kroes op haar nieuwe post in de EU is een steunpoot van de overheid om je nog te controleren .
het is te hopen dat over een paar weken velen burers deze petitie getekend hebben. dus www.hetnieuwerijk.nl -
De Schijtlijster heeft nog niet getekend maar de WC eend wel,ook schijnt De haring nog niet getekend te hebben maar de Zalm ook nog niet,Ja er schijnen bepaalde vissoorten niet te deugen er schijnt een vis bij de DSB bank uit het aqarium gesprongen te zijn en die schijnt toen weer bij de ABN AMRO door het riool binnen gedrongen te zijn,En heeft daar een baantje gekregen voor een prijsje waar met z,n alle harimng van kunnen eten de eerste jaren van de crisis,Maar wie mijn bsn nummer wil hebben kan op mijn arm kijken,zelf vind ik het zo handig want er word tegenwoordig zo dikwijls om gevraagd nou dan laat ik gewoon mijn arm zien,ja ook mijn andere nummer staat er nog wel op dat van het kamp maar dat nummer schijnt nu verouderd te zijn.Ik heb het al jaren met ERE gedragen,maar ja de klad komt overal in maar het zal over honderd jaar wel weer over zijn.
-
@316 wat heb jij geslikt??
-
@317
eerste poging van de regering om via het lichaam van een willekeurige burger te communiceren... -
@318 lol
-
bron : http://weblogs.nrc.nl/dag/2009/11/25/het-nieuwe...
Het Nieuwe Rijk
Een persiflage is geslaagd als je bij de eerste aanblik erin gelooft en pas na grondiger bestudering beseft dat je in de maling genomen wordt. Mijn petje dan ook af voor de bedenkers van de folder Nieuw reisdocument aangevraagd?, waarmee veel burgers gisteren aan het ontbijt werden verrast. Menigeen zal zich in zijn beschuitje hagelslag hebben verslikt.
Voor wie de folder niet heeft gekregen: daarin werd de burger op de mogelijkheid gewezen kosteloos zijn burgerservicenummer op zijn linkerarm te laten tatoeëren. Het kon ook op de rechterarm „indien het voor u fysiek onmogelijk is om de tatoeage op uw linkerarm te laten plaatsen’’. Dat was een geloofwaardige toevoeging, zoals het van de bedenkers ook slim was om de tatoeage ‘kosteloos’ te laten verrichten – daar zijn Nederlanders altijd gevoelig voor.
In menige huiskamer zal hierop de volgende dialoog zijn ontstaan.
„Moet je nou ’s kijken.”
„Hmmm…”
„We moeten ons nou ook al laten tatoeëren. Met het burgerservicenummer.”
„Moeten of mogen?”
„Even kijken…nou, voorlopig mógen.”
„Zijn ze helemáál…”
Ik wist pas zeker dat het een persiflage op de officiële folder Nieuw reisdocument nodig? was toen ik het logo aan de voorkant ontdekte: „Het Nieuwe Rijk gaat verder dan u denkt.” Een harde grap, maar een persiflage mag best hard zijn. Dat staatssecretaris Ank Bijleveld van Binnenlandse Zaken nu aangifte doet tegen de verspreiders van de folder, wijst op een bijna griezelig gebrek aan gevoel voor humor. Ze lijken bij het CDA vooral allergisch voor persiflages, Balkenende heeft er ook al zo’n hekel aan.
Heeft Bijleveld wel enig idee wat de gevolgen zijn als justitie op basis van zo’n aangifte tot vervolging zou overgaan? Dan durft niemand in Nederland in het openbaar nog enige grap over de overheid te maken. Onze grappen gaan dan ondergronds, zoals in dictatoriaal geregeerde landen.
Bijleveld zou zich beter kunnen afvragen waarom zo’n persiflage een gevoelige snaar raakt. We beginnen kennelijk zó gewend te raken aan kliklijnen, telefoontaps, winkelcentrumcamera’s, verplichte identiteitskaarten, elektronische patiëntendossiers en andere bedreigingen van onze privacy dat we met álles rekening houden: what’s next? Volgens Bijleveld is de folder vooral smakeloos omdat hij associaties oproept met de Holocaust, toen gevangenen in Auschwitz een identificatienummer kregen ingebrand. Wie persifleert overdrijft, maar het is helemaal niet zo’n gekke gedachte in dit verband te herinneren aan de Tweede Wereldoorlog, toen de bezetter bij zijn jacht op verdachte burgers geholpen werd door een bijna onontkoombare persoonsregistratie, ontworpen door een al te ijverige overheid.
„De baliemedewerkers hebben een apparaat waarmee zij vier vingerafdrukken elektronisch opnemen. Alle opgenomen vingerafdrukken worden opgenomen in de reisdocumentenadministratie.”
„Ten behoeve van de nationale veiligheid worden uw vingerafdrukken tevens opgeslagen in een centrale database, welke toegankelijk is voor politie, justitie en andere opsporingsdiensten.”
Het ene citaat is uit de persiflage, het andere uit het origineel.
Welk is echt?
Dat het antwoord daarop niet zo voor de hand ligt, bewijst de kracht van de persiflage. -
Dit is weleens waar een grap, maar het ligt niet ver van de waarheid.
De waarheid die hier verborgen blijft. -
@248 Lees de reactie nu pas. Is best aardig gelukt, om vier uur s'nachts lag ik erin. hehe. Nu weer een latertje, morgen gewoon weer naar school. Het leven gaat gewoon door hé...
-
@ ToSki
Je maakt een tijdelijk e-mail adres aan ( 1 uur geldig) je wacht 45 minuten, je benaderd voe een proxy scrambler de site (zo kunnen ze je IP adres niet achter halen)
Je vult de petitie in.
Het enige wat ze dan van je hebben is je voornaam, en een e-mail adres wat is aangemaakt vanaf een anonieme site, met een anoniem IP adres.
Heel makkelijk hoor. -
@257. kunt u uw bron erbij vermelden? Of is dit gewoon gekopieerd van een andere nujij gebruiker in andere topics?
-
@257. ik ben er uit: u gebruikt een quote van gebruiker "hotje" zie post @67.
Dat is niet zo netjes. U kunt op zijn minst aan bronvermelding doen. -
5474 tot nu toe, dat hadden er 5 miljoen kunnen zijn!
Ik roep iedereen op die niet zijn kop in het zand heeft de petitie te tekenen op:
http://www.hetnieuwerijk.nl
weltrusten -
@ #201 Ja maar... aber.... wir haben es doch nicht gewüst ?
-
@324 http://sargasso.nl/archief/2008/02/15/volksopst...
met onderliggende links naar de betreffende maatregelen. Veel leesplezier. -
hun actie heeft blijkbaar wel wat goed gedaan. :p
-
tekenen die petitie...wat een geweldige actie
-
["Met zijn `glasnost-politiek´, zijn politiek van `openheid´ zette Gorbatsjov de bijl in de geheimzinnigheid die de Oost-Duitse Heilstaat kenmerkte. Van een dergelijke geheimzinnigheid is in Nederland geenszins sprake."]
Sorry...? Geen parlementaire enquete Irak ?
9/11 - Afghanistan link ?
Ga toch... -
heb natuurlijk niet alles gelezen maar ik snap de verontwaardiging van de overheid niet , we moeten toch overal ons legitimeren altijd een persoonsbewijs bij je hebben enzo komt ook ergens vandaan en is weer ingevoerd onder het mom van veiligheid ? Nou ik ben er niet koud of warm van geworden leek me eerder een logische gevolgtrekking van het inleveren van normaale burgelijke vrijheid.
-
Hadden ze een half jaar eerder mee moeten komen. Die vingerafdruk in het paspoort is er zonder veel ruchtbaarheid gewoon gekomen!
En ik verbaas me er nog steeds over dat zo weinig Nederlanders de petitie hebben getekend tegen de vingerafdruk in het paspoort.... -
Als je dat gedaan hebt ben je zo stom dat het misschien maar het beste is zo.
-
Idee om heel groots protest aan te voeren: bij alle komende verkiezingen NIEMAND naar de stembus opkomst 0,0%
-
@335 als niemand gaat stemmen, blijft het zoals het is, dat moet je toch niet willen...zo kom je nooit van het cda af.......;)
gewoon massaal niet meer op het cda stemmen, dat zou al een hoop schelen. -
we hebben jarenlang gelachen om Oost Duitsland waar camera's op straat hingen en iedereen overal gevolgd kon worden......en zie.......iedereen weet alles van je
-
Bijleveld vindt de aktie smakeloos omdat het asociaties oproept met de holocaust. Wat een hypokriet geneuzel, alsof het verplicht afgeven van vingerafdrukken dat niet doet: een verplichting die sinds de oorlog eigenlijk alleen was weggelegd voor criminelen.
Maar goed, wij zullen geen tatoe's meer krijgen; over een tiental jaar krijgen we allemaal een chip - "zo handig, je kan er ook je beltegoed en NS-kortingskaart op laten zetten". Al vind ik ons gedweeë 'koeienvolk' eigenlijk meer geschikt voor grote gele flappen aan de oren. -
Het laten tatoeeren van je BSN gaat wel erg ver maar persoonsbewijzen met een vingerafdruk zijn ook geintroduceerd toen de nazi's Nederland binnen vielen..
Nu wordt het door "onze" eigen regering gedaan..
Ze zoeken het maar uit maar ik ga geen vingerafdruk afgeven, dan maar geen ausweis. -
@338
En daar ligt het probleem van vandaag:
associaties met nazi-praktijken worden meer gevreesd dan herhaling van nazi-praktijken.
Het zal in de toekomst dus makkelijker zijn om nazi-praktijken uit te voeren dan om het zichtbaar te maken en te veroordelen.
en dat vindt ik heel eng! -
Wat pas echt smakeloos is alle privacybedreigende wetgeving die door deze overheid (en dan vooral het CDA onder "bezielende"leiding van Hirsch Ballin en Donner) de afgelopen jaren is doorgevoerd. Het kenmerkt het failliet van de politiek dat men alleen over het doen van aangifte begint in plaats van de zorgen van burgers serieus te nemen. Kom in actie, nu kan het nog.
www.hetnieuwerijk.nl
www.vrijbit.nl
http://www.redonzeprivacy.nl/ -
Superactie en uiteraard heb ik getekend. Heb dus wel net zo'n eng ding, met afdruk moeten laten maken. Ik had geen keus want sinds ik baanloos ben, moet ik geregeld naar uitzendbureaus en dergelijke. Ik moet toch weer aan het werk en dan kom je niet zover zonder legitimatiebewijs. Helaas... Maar ik voel me er erg onprettig bij. En ik snap best dat er mensen zijn die wenkbrauwen optrekken, maar zoals zovelen op dit draadje al hebben opgemerkt: Dat is er dus nodig om Nederland wakker te schudden...
-
Bij de geboorte al DNA afnemen , scheelt later een hoop speur werk.
Als je je normaal gedraagt heb je niets te vrezen. -
Domdomdomdom
Heb ik het net op mijn rechterarm laten doen........ -
Politici zijn echt meesters in het verdraaien. Iedereen begrijpt wel dat deze folder cynisch bedoelt is. maar wat doet de politiek. zij maken van een mug een olifant en richten de media-aandacht op een heel andere kant van deze actie. Blazen het op, verfoeien het. En zeggen dat zij niet willen waar zij zich eigenlijk wél schuldig aan maken.
Stijgers in Algemeen
Dode Zeerollen naar Nederland
Het is Mladen Popovic gelukt misschien wel...
2 uur 14 minuten geleden door loekipoeki
Wiettaxi's rukken op in Zuid-Nederland
De dorpen in de regio Eindhoven-Helmond...
4 uur 53 minuten geleden door Matthijs85
EC aan Nederland: maak haast met hervormingen
De Europese Commissie maant Nederland om de...
5 uur 3 minuten geleden door TT supporter
Foutje legt nederzetting van 5000 jaar bloot
ODOORN - In de gemeente Borger-Odoorn...
5 uur 11 minuten geleden door neforce
Onderzoek naar botsveiligheid treinen
De Onderzoeksraad voor Veiligheid bekijkt...
5 uur 54 minuten geleden door marivi
Best gewaardeerd
Kinderen in Palestina worden ziek van het...
Omdat Israel alle waterbronnen in de...
2 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
7 dagen geleden door Pugovka
Doodstraf voor zes mensen wegens dansen op...
In Pakistan zijn zes mensen - vier vrouwen...
1 dag 6 uur geleden door Don2
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
7 dagen geleden door Moskowfiets
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
5 dagen geleden door 101st airborne

