Af en toe roken is slechter voor de gezondheid dan blowen. Dat schrijven Amerikaanse artsen deze week in JAMA.
Sorteer op:
-
Goh, af en toe blowen is niet slecht voor de gezondheid... Gewoon een jointje kopen in de supermarkt zoals je dat met alcohol (harddrugs) kan doen zou nog eens leuk zijn.
-
Maar de vraag is natuurlijk ook of het de hersenfunctie aantast.
-
goh , proberen ze ons nu te laten blowen..............
-
In een joint zit net zo goed tabac, dus is het niet minder slecht dan een sigaret.
-
Stom onderzoek.
-
legalize it
-
@6: Dat zou dan weer een prima plan zijn!
-
@4 Ik denk dat ze bedoelen als je het puur rook.
-
@9: Dat doen maar weinig mensen.
-
@9 ik bedoel @8
-
@4 @8 beter is nog bakken.. cake :)
-
@4 maar als je het in een waterpijp of hasjpijp flikkert is schuilt er dus geen kwaad in (voor de longen)
"Het gebruik van de drug heeft positieve effecten op pijn, eetgedrag en humeur,” stelt een van de auteurs."
Goh, dat had ik ook al proefondervindelijk vastgesteld -
amerikanen roken altijd pure wiet..puur omdat hun wiet hier nog niet op straat verkocht zou worden(bij wijze van spreke) omdat het hier zoveel sterker is..
-
@11: Komt het wel ineens heel anders aan!
@12: Klopt, ik ben ook zeker niet tegen cannabis! -
@12 Mensen die baat hebben bij de effecten van o.a. mediwiet gebruiken ook vaak een zogenaamde "verdamper", hierbij wordt de wiet dus ook zonder tabak geconsumeerd. Persoonlijk draai ik er liever een blow van :P
-
@16: Kopje thee zetten kan ook goed helpen, zeker bij pijnklachten!
-
@6 Geef die troep vrij en hef er belasting op. Lijkt me beter dan het verbieden.
-
oud nieuws.
-
Smoke weed everyday!
-
Dit Amerikaans onderzoek gaat denk ik niet over ónze white widow.
-
@17: Een kopje thee met hierin een topje bedoelde ik dan!
-
Af en toe roken is slechter voor de gezondheid dan blowen.
Wie rookt er nou weer af en toe? Over het algemeen rook je, of je rookt niet... -
Wow weten zij dit nu pas?
-
Vuile troep , ik heb erg lang geblowd. En rook die troep nu al een jaar of 5 helemaal niet meer.En dat is 1 van de beste beslissingen in mn leven geweest.Als ik blowde stelde ik alles maar uit . Na mn werk meteen een drang om te roken en daarna uitgeteld op de bank..... Nu ben ik weer stukken actiever en fitter.Heb nog wel lang last van een behoefte om te gaan blowen gehad maar ook dat gaat weg.( dat is een tip voor de verstokte blowers) Dus als je eventueel wil stoppen met die troep .....als je doorzet dan lukt het ook
-
@25: Mee eens hoor, je kan je ook suf blowen! Hier en daar een jointje voor de liefhebber of dit als medicijn gebruiken vind ik dan weer prima. Mensen die gevoelig zijn voor depressies of psychoses zou ik het afraden.
-
Wel belangrijk om dus even aan te merken dat het hier gaat om het roken van pure wiet, dus niet zoals gebruikelijk in Nederland in combinatie met tabak. Wat sowieso een beetje eigenaardige combinatie is eigenlijk. Puur in een bong is veel fijner!
-
@23 Een collega van mij rookt 2 of 3 sigaretjes per dag maximaal. Een vriend van me is een gezelligheid roker... Alleen tijdens feestjes.
En wiet met bong = geen tabak -
2910 januari 2012 22:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@25 Nee ga ik niet doen !! Heerlijk om 's avonds met mijn schatje op de bank onder het genot van een jointje onderuit te liggen en een fimpje te kijken. En dit 3 x per week. De ander 4 dagen zatjes haha nee blowen is een prima genotsmiddel.
-
@30
Daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen , ik zou zeggen geniet er met volle teugen van......Voor mij was het geen relaxte manier van leven meer. -
@11 Bakken is inderdaad lekker. Een pak simpele brownie mix van dokter oetker. 100gr roomboter in een kom boven kokend water laten smelten. 1.5 gr hasj en/of fijn gemalen wiet erin. 20 minueten laten trekken. poedermix en 100ml water erbij. goed mixen en dan 40 minuten op 175 graden. In 6 blokken snijden en eten. 1 blok werkt na 45 minuten en je hebt drie uur space. Het is echter wel een zwaarder gevoel als met een jointje. Ik persoonlijk vind half om half het lekkerst.
-
3310 januari 2012 23:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
3410 januari 2012 23:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Gaan ze ons dan eindelijk eens correct informeren?!
-
@33
Goed gezegd zo is het . -
@23
Er zijn personen die alleen tijdens vakantiedagen roken. -
3810 januari 2012 23:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Mee eens.
-
We accepteren te snel met z'n allen dat dingen (wiet, vuurwerk) illegaal wordt. Ieder lekker zijn eigen keus en eigen verantwoordelijkheid! Vrije samenleving!
-
@33 Ik sport regelmatig en rook al jaren meerdere malen per week een jointje op een dag. Ik heb power genoeg en nooit suf of wat dan ook.
-
Dat is voor mij toch ook wel heel erg mooi nieuws om te lezen.
Ik gebruik het al een aantal jaar als medicinaal als pijnstillend middel, en het viel mij ook al op, dat ik nog zoveel longvolume over heb.
Naast mijn uitstekende humeur en eetgedrag ondanks mijn reumatische ziekte die een verstijving van de borstkas veroorzaakt heeft die minder longvolume tot gevolg heeft gehad, en waarvoor ik maximaal 1 joint per dag rook.
"Opvallend was echter dat het longvolume en de capaciteit bij blowers juist vooruit ging bij gebruik van maximaal 1 joint per dag."
Met die maximale dosering hou ik het wel uit met mijn longvolume tot mijn honderdste. -
Voor mij is het ook de beste keuze geweest die ik ooit gemaakt heb. Ik heb ongeveer 16 jaar geblowed de eerste helft zwaar en de andere helft ongeveer een joint per dag. Ik kon niet slapen als ik geen joint had en als ik er een had gerookt had er weer een innerlijk conflict. Er zit een coffeeshop 5 min lopen van mijn huis en het was heel moeilijk om er vanaf te komen. Uiteindelijk kreeg ik veel koppijn van die rotzooi en kreeg ik zelden nog een fijn gevoel. Het onderdrukte mijn ambities en voerde na het roken weinig uit. Het enige is dat ik er een creatieve geest voor de rest werd ik er depri van en kreeg ik soms paniekaanvallen. Nu voelt het als een verlossing om het te kunnen laten en presteer ik veel beter in het leven. Mijn advies blijf er niet te lang in hangen als je meer uit het leven wil halen.
-
@12 Een waterpijp schijnt nog slechter te zijn dan roken. Stond volgens mij ook op NU.
-
nu moet er nog een amerikaans onderzoek komen dat wiet minder slecht, gevaarlijk en verslavend is dan alcohol.
-
Goed om eens de mening van exblowers te horen.
-
@44 Maar dan alleen als je het met dezelfde intensiteit qua inhalering rookt als met een sigaret. en dat schijnt dan weer nauwelijks te gebeuren.
-
Na 7 jaar blowen kan ik zeggen dat mijn geheugen in ieder geval WEL aangetast is.
-
@48 Met welke intensiteit blowde jij? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik heb meerdere mensen in mijn omgeving die daar last van hebben, maar ook mensen die er geen hinder qua geheugen van ondervinden.
Ik blow nu ruim 10 jaar en ben nog steeds een kei in Memory om het zo maar te zeggen. Ik heb nooit meer dan één pure joint per keer gerookt en dat 3 á 4 keer per week. -
@48
Hoe oud was jij toen je ermee begon?
Te jong er mee beginnen, en er dan veel te langdurig mee doorgaan, dat schijnt wel de werking van het korte termijn geheugen in de hersenen in de groei, en het lange termijn geheugen nog nadelig te kunnen beinvloedden.Het is dan ook niet geschikt voor jonge kinderen.
Heb ik eens ergens gelezen. -
@4 niet als je een puur wiet joint rookt.
-
Zo hey.... Quote van Armand "En nu is het tijd voor een BLOW"
-
Het gebruik van een vaporizer a.k.a een verdamper is zowiezo nog 'gezonder' omdat je wiet niet verbrandt, maar verdampt. Ik zal het niet ontkennen.. de wiet van de shops tegenwoordig is echt kkzooi. Het is commerciel geteelt om zoveel mogelijk kilo's (en geld) te pakken. Naar mijn inziens is dat compleet de verkeerde intentie. Als iedereen nou ze eigen plantje thuis had, kun je zelf kiezen wat voor soort ( veel of weinig THC of meer CBD (medicinaal gebruik vooral) en ook gewoon biologisch growen.. laat die natuur haar werk doen! ehjj mazzell
-
@50 als het kortetermijn geheugen wordt aangetast wordt het langetermijn ook automatisch minder, je slaat namelijk eerst alles op je kortetermijn op waarna op het langetermijn.
Ze zeggen in het artikel dat af en toe roken slechter is, maar hoeveel is af en toe? -
@49 vanaf 15e eerste jointje, onregelmatig paar keer per jaar, vanaf studententijd rond m'n 19e tot 26e ongeveer elke dag wel. Wat kan ik zeggen, het is erg lastig om korte termijn dingen op te slaan in m'n lange termijn helaas.
-
....en ik weet echt heel weinig meer van voor m'n 20e.
-
@56 Als je onder invloed bent maakt je de raarste random dingen mee, waar je meestal compleet stuk om gaat op het moment.. maar je vergeet ze ook weer =/
-
@11 word je wel weer dik van.. zitten we straks met een obesitas-epidemie ^^. Stamppotje anyone?
-
One joint a day, Keep the docters away !
-
Geweldig. De longinhoud blijft prima, men vergeet er alleen even bij te vermelden dat het wel je hersencappaciteit aantast
-
@60 Ook van 1 j per dag? dit ligt nogal aan je eigen genen, sommige mensen zullen een slecht geheugen krijgen idd. En bovendien is dat het korte termijn geheugen, wanneer je als gebruiker stopt zal dat binnen 1 maand gaan herstellen. En het verschil in wiet kwa vroeger en nu zal hierbij ook zeker een rol spelen
-
@29 Decriminalisering van cannabis maakt de teelt niet duurder, maar juist goedkoper. Men kan dan namelijk allerlei kosten besparen, niet in de laatste plaats, omdat er dan biologisch onder zonlicht geteeld kan worden, in plaats van in dure panden en onder dure apparatuur. Bijkomend voordeel is een verminderde schadelijkheid van het middel. Economische voordelen zijn er volop, zoals het inperken van de schaduweconomie en het besparen van handhavingskosten.
-
@Alle mensen met slechte ervaringen.
Tja het is maar hoe je het gebruikt. Als je er idd in blijft hangen en dagelijks blowt is het zeker niet goed voor je. Maar als je max 2 keer per week een jointje opsteekt (en bijna nooit puur) gaat het prima. Zelf rook ik voornamelijk hasj, en als ik echt zin heb om te blowen dan rook ik ook maar een derde of de helft, en de rest bewaar ik. En dit hou ik nu al een tijdje prima vol, zo lang ik maar op blijf letten. -
Mensen die véél te veel blowen, zijn te vergelijken met mensen die te veel drinken. Niet iedereen die gaat blowen schiet hierin door, net zo min als iedereen die wel een drankje lust meteen een alcoholist zal worden.
Alles waar in dit opzicht "te" voorkomt, is niet goed. Maar gelukkig weten de meeste mensen te blowen (of drinken) met mate! -
voorkomt = vóór komt
-
@63 Absoluut waar. Discipline is van belang, maar dat is zo in de meeste asoecten van het leven.
Het is jammer om vaak te moeten constateren dat mensen zichzelf neerzetten als slachtoffer van cannabis, om zo de eigen verantwoordelijkheid te kunnen obtlopen. -
Handig, zo'n smartphone toetsenbordje. Ik bedoelde 'aspecten' en 'ontlopen'.
-
Hoe bedoel je verdraaien van de werkelijkheid. Dus omdat 1 joint per dag minder schadelijk voor je longen is als 10 sigaretten per dag, is dit positief nieuws? Dat mensen ernstige stemmingswisselingen kunnen krijgen en zelfs psychoses kunnen ontwikkelen, lijkt me toch erg genoeg om niet over iets positiefs aan het elke dag 1 joint blowen te spreken.
-
@63 Helemaal waar. Rond mijn 23ste ben ik gestopt met blowen omdat ik gewoon erg gevoelig reageer. Na een hijs was ik al knetter stoned (wel erg gelachen ook) en ik merkte dat ik angstiger werd. Blowen (en andere drugs) is gewoon niet voor iedereen. Alcohol ben ik nooit aan begonnen aangezien ik nogal wat alcoholisten in de familie heb dus dat vond ik een risico (plus vind ik het eigenlijk ook niet lekker) Ik ken genoeg mensen die vrij regelmatig blowen en die lopen nu tegen de 50. Die functioneren prima en vinden het ontspannend.
Helaas rook ik wel en daar kom ik, ondanks vele stoppogingen, maar niet vanaf. -
Mooi zo!
-
Blowen minder slecht dan roken. En een joint rook je zeker niet op? Dan is gematigd crack gebruik zeker ook minder slecht dan roken...
-
Legaliseren die hap, kan 25 % van de politie en OM tenminste weer nuttig werk gaan doen!
-
Verbieden maakt dat enkele criminelen juist veel geld eraan verdienen...
-
Reguleer het zaakje, net als die andere drug, nl alcohol!
-
Peace man!
-
Lekker allemaal blowen. Kunnen we nu tenminste ook eens legaal wiet gaan verbouwen.?
-
Ik denk toch dat niet blowen altijd nog beter is dan wel blowen. Als je het medicinaal gebruikt is wiet wel beter dan de meeste gangbare pijnstillers.
-
Van de koningskaars van die bladeren wat roken doet een mens zelf goed.
Gratis tabak gewoon uit de natuur strooi het zaad in je tuintje en hoppa goedkoper kunnen wij het niet maken. De smaak verschilt maar een klein beetje met die echte tabak -
Het ligt er gewoon aan hoe je er zelf mee omgaat. Er is niks mis met een jointje roken als je maar weet waarom je het doet zodat het niet je leven gaat beïnvloeden. Daar worstelen veel blowers mee.
ik blow bijvoorbeeld alleen als ik weet dat ik de volgende dag geen verplichtingen (privéleven) heb en als ik niet hoef te werken.
Ik wil niet met een suffe kop op de werkvloer staan. Daarnaast haal ik altijd een joint die is voorgedraaid. Als die op is dan is het ook op en kun je niet verder blowen. Zo vermijd ik die welbekende sleur (blowers weten wat ik bedoel)
Het moet speciaal blijven net als bijvoorbeeld af en toe een lekker wijntje of biertje. Zo zie ik het. -
Studies hebben uitgewezen dat marihuana minder verslavend is dan koffie. KOFFIE! Bovendien zijn de nadelen van koffie groter dan dat van blowen. Wetenschappers hebben eigenlijk nog nooit een reden gevonden om marihuanna als slecht te bestempelen. Net als dat een glaasje alcahol per dag je lever actief houd, maar in hogere consumptie je lever juist verwoesten, kan een jointje per dag je ook positief beïnvloeden. Niet iedere blower is een verslaafde. Net als dat iemand die elke dag één biertje drinkt geen alcaholist is of wordt. Mensen die geen mate kunnen houden met het ene middel, hoeven niet persee ook gevoelig te zijn voor een andere. het is vaak persoongebonden. Als iemand geen mate kan houden met wiet... dan is het verstandig dat die persoon daar mee stopt, via proffesionele hulp, motivatie en steun van zijn omgeving. Zelfde geldt voor iemand die gevoelig is voor alcahol, of andere substancies.
Beoordeel mensen niet als een geheel, of een als een sociale groepering. "De blowers", of "De stoners" bijvoorbeeld. Ieder is een individu. De één blowt voor ontspanning, de ander voor creatieve doeleinden (zoals vele muzikanten hebben bewezen dat dat hen creaties ten goede komt), de ander blowt omdat hij er mentaal aan is verslaafd. Je moet gevallen apart bekijken. -
Wij van WC-eend zeggen:
'Blowen tast longfunctie niet aan'
Af en toe roken is slechter voor de gezondheid dan blowen.
Deze WC-eend stelt::
Geen van beiden doen is nog steeds gezonder maar zie graag van de (ongetwijfeld komende) minners de bewijsvoering van het tegendeel tegemoet... -
Gwn niet te veel punt!
-
@2 Nope. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van cannabis de hersenen niet aantast. In tegenstelling tot wat vaak aangenomen werd dat blowen de hersencellen zou vertragen is gebleken dat de hersenen juist gingen groeien. De gevolgen van alcohol daarentegen zijn zeer schadelijk en breekt hersencellen af die nooit meer terugkomen.
1x per week een pure weedjoint zuivert de longblaasjes. -
dus er is een geneesmiddel tegen longkanker ,want het is aangetoond van roken krijg je longkanker ,maar uit deze onderzoek suggereert men het roken van een joint gezond is en niet slecht voor de longen
Hoe dom ben je als je dit soort onzin geloof -
@81 Zou graag de bewijsvoering van u willen lezen.
-
@85
Dus u vraagt om bewijsvoering dat niet roken en blowen gezonder is dan wel roken en blowen?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat alleen de vraagstelling blijkbaar al aantoont dat geestelijke vermogens erdoor flink achteruit gaan... -
@84 Correctie: hoe dom ben je als je zo'n gedachtensprong maakt.
Een joint is minder slecht dan een sigaret, dus kan een joint longkanker genezen?
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen... -
Ze hebben het ook over MAXIMAAL 1 joint per dag. Ik vraag me af of ze ook rokers hebben getest die maar 1 sigaret per dag roken. Volgens mij bestaan die niet eens.
@83 Niet helemaal waar. 1 keer per week is inderdaad niet schadelijk. 5 keer per dag wel degelijk. -
Anti mensen zullen anti blijven. Ongeacht welke feiten of argumenten ze voor hun neus geschoteld krijgen. Oogkleppen.. omdat 'Drugs are bad m'kay'.
Dom, kortzichtig en vooral erg conservatief.
Ja, dus de meeste VVD, CDA en PVV stemmers. -
"Volgens de onderzoekers gaat bij vaker gebruik de longfunctie wel achteruit"
Dan is de kop van het artikel in ieder geval suggestief...., mijns inziens.
@83 Niet iedere deskundige is het daar mee eens blijkbaar.....
'Blowen maakt schizofreen'
Laatste update: 25 oktober 2011 23:28 info.
Blowen zorgt voor gedragsstoornissen die doen denken aan schizofrenie. Dat concluderen neurologen aan de Universiteit van Bristol.........
Artikel is onlangs verschenen (onder het bovenstaande staat het genoemd). En ik ben geneigd om dit te geloven, want ik ken een aantal mensen dat langere tijd blowt en die n i e t meer uit een bepaalde cirkel komt en neigt naar schizofrenie...... -
@90 Lees dat artikel waar je naar verwijst eens goed, er staat letterlijk dat muizen tijdens de space schizofrene trekjes krijgen. Je wordt dus absoluut niet schizofreen van blowen
-
mooie verhalen allemaal. Wat ik me dan wel afvraag hoe moet die joint dan gerookt worden ? de regel in NL is toch wel dat deze met Tabak wordt gerookt nietwaar ?
Daarbij iedere dag een joint roken. Dat is voor niemand goed. En dat weet ik uit mijn eigen 20 jarig onderzoek. 20 jaar lang iedere dag een joint gerookt en het fokt met je geest. Beste idee dat ik in jaren gehad heb om hiermee op te houden. In ene heb ik lol in mn werk, een mooie vrouw en kost alles me 10x minder moeite. Veel veel veel meer rust in m'n hoofd.
Als medicijn ben ik er helemaal voor, maar het moet niet uit de context getrokken worden. Het blijft gewoon DRUGS ! -
Heb al een vriend en neef verloren aan dat spul. Schizofreen als wat. Zij blowden wel elke dag. En ik ken maar weinigen die dat doen, gelukkig, maar dat zet je wel aan het denken. Van de 4 personen die ik ken, die elke dag blowden, is er 1 zeer agressief geworden en aan de drank geraakt, 2 schizofreen, waarvan er nog maar 1 leeft. En de laatste is gelukkig normaal, ook al heeft hij in zijn leven al heel wat nagelaten te doen, omdat ie gewoon te suf was.
Leuk man, dat blowen... -
@26 Precies.. Daarom blow ik ook niet iedere dag. Maar gewoon simpel heel af en toe.. Ik heb voor laatst geblowd was ongeveer 3 jaar geleden. Ik gebruik alleen wanneer nodig is en anders is het niet nodig.
Vooral je moet niet suf gaan roken. Vooral dan wordt niet de kettingblower ipv kettingroker . -
De drugslobby is weer lekker bezig. Lees de honderden andere onderzoeken die het tegendele bewijzen.
Ook al was eht niet schadelijk voor de longen bij een dergelijke hoeveelheid. Dat is niet de enige plek waar het schade doet. Het doet ook veel schade aan de hersenen (en die groeien niet meer bij/aan) en wat te denken van de verslaving. Ik heb veel de afgrond zien ingaan, die begonnen met 1 jointje per week. Laat staan wat 1 per dag met je gaat doen.
Drugs gewoon niet aan beginnen. -
Super onderzoek. alleen jammer dat ze dit op jamaica en in landen en stammen waar blowen al vanaf het stenen tijdperk gebeurt al lang weten. de rastafari noemen het niet voor niks the herb of god.
en blowen is goed voor de wereld vrede. laat de wereld leiders een week lang een blow sessie houden en we zijn een stuk opgeschoten. probleem is dat ze allemaal aan de coke zitten bij de VN en daar word je opgefokt van he.
een blow in de morgen is een dag zonder zorgen.
peace man. -
@4 Een normale joint rook je puur, zonder tabak hoor.
-
@13 Dat is iets uit de verleden tijd hoor. Ik rook regelmatig wiet als ik in de VS ben, en die wiet kan gewoon meekomen met wat er in Nederland wordt gerookt hoor.
-
@25 het is inderdaad bewezen dat er een kans is op psychologische stoornissen als daar al genetisch (of op een andere manier)aanleg voor is. Ook kan het je geestelijk afhankelijk maken (zogenaamde psychologische verslaving). Ben je echter in goede mentale gezondheid dan kan het niet veel kwaad.
-
De hennepplant is zeer gezond en hennep(hasj-)olie helpt zelfs tegen kanker. In die zin is het niet zo verbazingwekkend dat blowen veel minder ongezond is dan roken. Voor het lichaam althans. Geestelijk is blowen wel ongezond en sterk af te raden.
-
@ Lets smoke ALL the weed!
-
@96 Ze nemen coke omdat ze teveel dingen moeten doen. Als je (in jou geval DENK IK) niet in het bedrijfsleven zit, en gewoon je straatje erin legt of je tuinhuisje in elkaar timmert, kan het prima.
-
@102 je zou best eens gelijk kunnen hebben over die coke.en gelukig niet in het bedrijfsleven en gematigd blower. mischien moeten ze dan zo nu en dan blowtje doen. straatjes en tuinhuisjes doe ik trouwens ook niet haha. klussen gaat over het algemeen niet zo soepel bij mij als ik in de wolken ben haha.
-
"Opvallend was echter dat het longvolume en de capaciteit bij blowers juist vooruit ging bij gebruik van maximaal 1 joint per dag."
Cannabis heeft overigens ook protectieve effecten tegen longkanker, als het puur gerookt wordt. -
“Nu gematigd gebruik geen negatieve invloed lijkt te hebben op longfunctioneren, is het belangrijk de gezondheidsinformatie van marihuana aan te passen.”
WHAHAHAHA....wat een onvoorstelbaar stomme opmerking.
Nu gebleken is dat snel voor een aanstormende trein oversteken niet schadelijk is voor de haargroei kan de gezondheidsinformatie van deze hobby worden aangepast. -
@100
Dat voor het geestelijke gedeelte van een mens blowen ongezond kan zijn heeft eerder te maken met de genetische aanleg die sommige mensen vanaf de geboorte al hebben om bepaalde geestenziektes te kunnen ontwikkelen.
Niet iedereen heeft die aanleg in het genenpakket zitten.
Door het blowen worden die geestenziektes veel eerder getriggerd op de cannabinoïdereceptoren receptoren in de hersenen.
Wat zich bij die mensen eerder kan uitten in psychotisch gedrag en het voorkomen van schizofrenie, dan dat het de cannabinoïdereceptoren in de hersenen bij mensen die deze aanleg niet hebben temperd op de receptoren en die daardoor lichamelijk pijnstillend en longvolume verhogend getriggerd worden door de werkzame stof.
Zo hecht THC zich aan een receptor, die bekend staat als de cannabinoïdereceptor.
En vaak slaan die mensen met een aanleg voor geestenziektes door in overmatig veel blowen, omdat ze juist geen maat weten te houden, en daarnaast ook nog zeer gevoelig kunnen zijn voor meerdere vormen van verslavingen die ook nog zwaar lichamelijk verslavend kunnen zijn. -
@1 Slecht vergelijk: in de super kan je bier en wijn (5 á 8 Vol%) kopen, geen lekkere wiskey (40 vol%) . Ik hoef geen veredeldgras te roken hoor!
Verder is dit weer zo'n draadje van mensen die zich af horen te vragen wat zo horen! Want het feit dat je een klok hoort luiden, betekent niet dat je weet wat een klepel is. -
Ik ben er 12 jaar geleden mee gestopt . Ik blowde meerdere keren per dag en deed helemaal niets meer. Ik voelde me depressief en sliep slecht en het gaat nu beter met m'n astma dan toen. De slechtste relatiebeslissingen heb ik ook toen gemaakt. Toen ik stopte had ik een paar maanden slaapproblemen en heftige dromen maar ik voelde me daarna 100 x beter! Ze vergeten erbij te vermelden dat het synapsverbindingen afbreekt die je hebt aangemaakt bij het ervaren van geluk, waardoor het ervaren van geluk dus letterlijk afneemt als je blowt. Ofwel, mensen: sporten is ook goed voor je longen, maar voor heel veel andere dingen ook!!
-
@106
Dat is wel een hele simpele weergave van de werking van THC. Het heeft enorme invloed op diverse hersengebieden zoals het cerebellum, (vandaar de waggelende gang na cannabisgebruik), de hersenschors, wat weer verwarring en defragmentatie van gedachten veroorzaakt en en problemen met associëren. de hippocampus, waardoor geheugenstoornissen ontstaan maar nog belangrijker nemen ze inderdaad de plaats in van de vergelijkbare lichamelijke stoffen zoals anandamiide die zouen moeten hechten aan de receptoren. En het gevaarlijke daarvan is dat het lichaam ontwent zelf deze cannabisachtige stoffen aan te maken waardoor er bij het stoppen problemen ontstaan.
Bovendien is uit studie aangetoond dat cannabisgebruik twee maal zoveelkans geeft op schizofrenie.
Je hebt wel gelijk dat er flink verschil is tussen personen omdat de genetische aanleg verschillend is.
Zo ongevaarlijk is cannabis en dan met name THC niet. -
@107
"Ik hoef geen veredeldgras te roken hoor!"
Maar ik wel, want ik drink geen sterk gedestilleerde harddrugs dranken die je bij de slijterij kan kopen of andere soorten harddrugs alcohol die je bij de supermarkt kan kopen.
En dan het liefst met mate gedoseerd in een hele kleine minimale dosering van dat veredelde gedroogde softdrugs gras met een minimale gedroogde dosering harddrugs tabaksplant per dag.Maximaal 1 per dag, of helemaal niet op pijnloze dagen.
Als je niet weet waar je het over hebt, onthoudt je dan van een dergelijke reactie. -
Maar wie rookt er nog puur, dat zijn er niet zoveel. De meeste blowers roken de hele dag, dus naast hash/weed ook sigaretten/shag.
-
Het is schitterend om te ik lezen wat voor pro-argumenten de blowers hier naar voren brengen, om vervolgens daarmee het tegendeel te bewijzen door expliciet aan te tonen wat dope met hun geestelijke vermogens gedaan heeft...
Hoe mooi kan een stelling zijn eigen tegendeel aantonen... -
@109
Het is ook een simpele weergave van de werking van THC.Want die stof doet nog zoveel meer bij mensen wat nog totaal niet ontdekt is.
Maar er zijn wel bepaalde ziektes zoals bijvoorbeeld bij mijn eigen vorm van reuma, waarbij de hersenen niet meer in staat zijn om deze cannabisachtige stoffen zelf aan te kunnen maken voor afdoende pijnstilling.
Waardoor er bij het langdurig stoppen dezelfde lichamelijke zware pijnklachten in bijna alle gewrichten in het lichaam terugkeren, die er ook al waren voordat het lichaam aan de werkzame stof THC gewend was.
De werkzame stof in marihuana, THC, bootst de werking van anandamine na. Ook in chocola komen drie stoffen voor die sterk op anandamine lijken. Tevens zitten er stoffen in die de afbraak van anandamine tegengaan (de zogenaamde N-acylethanolamines). De stoffen uit chocola werken anders dan die uit marihuana; het eten van chocola is minder ingrijpend dan het roken van een joint.
En chocola werkt ook niet afdoende bij reumatische pijnen maar veroorzaakt/ triggert juist migraine. -
@111 Bron graag ?
-
Hahaha die blowers willen zo graag doen alsof het gezond is. Nou jongens, lekker diep inhaleren hoor, hoe meer je blowt des te beter je longen worden.Kuch kuch.
-
@ 113
WIET-CHOCOLADE-CAKE is 'n OPTIE
of wordt je daar te dikkig van.
vind een dubbele 111 erboven ook wel leuk, had zelf laatst een dubbele 21,
zou toch niet moeten kunnen hè ! -
@113
Tsja, reuma. Wat een klote ziekte zeg. Sterkte ermee. -
@115
Je hebt het artikel zeker niet gelezen?
Hoe meer je blowt hoe slechter je longvolume kan worden op de langere duur met als gevolg ernstige benauwdheid en waarschijnlijk wel hoesten e.d.
Hou je het stikt genomen bij maximaal 1 per dag ,dan bevorderd het juist je longvolume alleen merk je er zelf bijna niets van, behalve dan dat je bijna nooit meer ziek of zelfs verkouden bent.
Dat is gebleken uit de door artsen geanalyseerde gegevens van een 20-jaar lang lopend onderzoek waarin meer dan 5000 mensen werden gevolgd. -
@117
Dank je wel.Maar gelukkig heb ik naast de natuurlijke pijnstiller sinds een aantal weken een heel erg duur farmaseutisch geneesmiddel (TNF-blokker) wat wel in staat is gebleken om bij mijzelf de pijnlijke verstijvingen en de pijnlijke ontstekingen in veel van mijn gewrichten die nog niet aangetast zijn, volledig af te remmen zodat mijn eigen vooruitzichten erg gunstig zijn als ik dat medicijn daarnaast ook maar blijf inspuiten een maal in de 14 dagen. -
@115 Aanstellerij? rook eens een joint je hebt het hard nodig.
-
Blowen wordt door blowers altijd vergeleken met andere schadelijke gewoonten zoals bijvoorbeeld alcohol.
Het schijnt moeilijk te zijn om te concluderen dat blowen opzich, feitelijk niet bevorderlijk is voor de gezondheid. -
@13 niet helemaal waar, in californie hebben ze mischien nog wel betere stuff dan hier.. het is meer van een gewoonte daar, ze vinden het zonde om te vermengen met tabak.. maar dat kan natuurlijk uit gierige en minder ontwikkelde tijden komen
-
@121 Maar dat is de discussie ook helemaal niet. Die vergelijking laait vanzelf op, wanneer men het over de wettelijke status heeft. Maar dan verwijs ik graag naar dit rapport: http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001...
-
@121
Heb je daar ook een bron van waarmee je de schadelijke gevolgen van het blowen voor de gezondheid kan aantonen? -
Na een anderhalf jaar lang zo'n gemiddeld 4 jointjes per dag gerookt te hebben, nu eindelijk er van af. Om precies te zijn is dit dag 11 dat ik gestopt ben. En na één week me vreselijk gevoeld te hebben vanwege de afkickverschijnselen, begin ik me nu eindelijk weer goed te voelen. Merk dat mijn energie weer toe neemt en ik weer helder kan nadenken. Ik vind het rotzooi en wil er nooit meer wat van hebben. Op het moment van gebruik denk je je lekker te voelen maar de dag erna was voor mij een ramp. Kon niet uit me nest komen, hing maar wat op de bank en stelde alles uit. Nee ik ben er van af, ook al is het pas dag 11. Ik raad het iedereen af. Het begint met 1 jointje en je eindigt met 4, 5 of meer jointjes op een dag. Helaas heb ik voor mijn gevoel anderhalf jaar van mijn leven gemist door deze rotzooi. Het tast niet alleen de hersens aan maar ook je bankrekening, het gaat je leven beheersen. Wees verstandig en STOP ermee. Voor mij is de joint verleden tijd, nu alleen de sigaretten nog.
-
@32 wel als je zeker bent,dat je geen afspraken meer hebt o.i.d. niet weg met de auto.kan nl. als een donderslag op je nederdalen,afhankelijk van de kwaliteit of vermoeidheid van jezelf.En anders als bij het roken kan je het niet meer doseren.Dus gewoon lekker thuis op de bank.
-
@125 meeste mensen hebben helemaal geen tijd om 5 jointjes op een dag te roken, tenzij je werkeloos bent.. maar dan heb je weer geen geld om 5 jointjes te roken, in andere woorden je bent gewoon een luie donder :P
-
Allemaal bekend!
Marijuana - Kills Cancer cells finds UCLA research and others:
http://www.youtube.com/watch?v=IzJVT38pgFE&list... -
@125
ohw man.... wat overdrijf je toch weer... omdat jij waarschijnlijk niet gezond met jezelf bezig bent had je enorm veel last van de cannabis. Zelf eet en leef ik zeer gezond en blow ik elke dag 2 jointjes al zo'n 4 jaar lang. Ik werk ook en heb sinds een half jaar een eigen bedrijf en de laatste jaar ben ik veel gezonder gaan eten en leven, op de jointjes na dan... en ik merk dat ik VEEL beter voel en dat de cannabis praktisch geen lichamelijk of geestelijk effect meer heeft op mij... je moet bewust zijn van het feit dat cannabis vitamines onttrekt uit je lichaam en dus als je slecht eet of ongezond leeft dat je dan ook een STUK slechter voelt.
Zo zijn meer vrienden van mij ook gezonder gaan leven en die merken ook net als ik dat je PRIMA gezond door het leven kan gaan en elke dag cannabis kan roken. Trouwens 4-5 joints op een dag... dan rook jij ook overdag neem ik aan want in de avond 4-5 joints roken vind ik zelfs overdreven....
Trouwens ik weet niet waarom jij blowde maar iedereen rookt wiet als symptoom bestrijding... dus ik weet niet welk symptoom jij wilde bestrijden? -
@125 AFKICKVERSCHIJNSLEN?NIET VAN CANNABIS. ZIE: www.uitjebol.net en op deze site vindt je wat een bepaald soort drugs met je doet en de gezondheidsrisico,s.Eindelijk erkenning wat cannabis betreft want je kunt het iemand dagelijks vertellen dat tabak slechter is als cannabis maar je wordt steeds maar voor gek verklaart.Wel ik rook het puur dus die tabak mag de regering zelf oproken.En als je afkick verschijnslelen had was dit waarschijnlijk van een ander produkt zoiets als alcohol maar lig niet te zwammen,dat dit komt door cannabis.En je gaat het nog zwaar krijgen want dat stoppen met tabak dan gaan je Afkickverschijnselen pas goed opspelen.En die tabak plundert je bankrekening net zo goed.
-
@127 Je hebt helemaal gelijk. Was inderdaad werkeloos (helaas met een goede rede) en werd uiteindelijk ook een luie donder. Maar die tijd is nu gelukkig voorbij ;)
-
@125
Hou vol he?Na dag 11 komt dag 12 ect,ect.Je zal het hele geestelijke proces zelf verder moeten doorlopen.En dat gaat je lukken zo te lezen.Respect hoor !
En dat weet ik doordat ikzelf ook allang een keer afgekickt ben geweest van de THC gedurende ongeveer een jaar.
Ook weet ik heel zeker dat het jou wel gaat lukken om er vanaf te kunnen blijven.
Zo moeilijk is het niet om ermee te stoppen als je dat zelf maar wil en als je geestelijk heel sterk in je schoenen staat.
Dan kan je je geld weer uitgeven aan andere dingen, en de werking van je hersenen dat komt ook wel weer goed uiteindelijk.Alleen het gemiste deel ben je dan wel kwijt helaas.
Want gemiddeld 4 per dag, gedurende anderhalf jaar lang zeker op jouw leeftijd, dat is mijns inziens veel teveel aan THC inname per dag om nog enigsinds normaal (zonder al te veel lichamelijke pijn) te kunnen functioneren. -
@130 er zijn wel degelijk een soort van verschijnselen, slapen zal bijvoorbeeld moeilijker gaan, en het verbannen van de gewoonte is gewoon lastig.. maar niet zo lastig als gewoon roken
-
@125 Was maar nooit met cannabis in joints gaan roken had je nu je tabaksprobleem niet gehad of gekregen.Want clean ben je nog steeds niet.En had wat hasj in een pijpje gerookt en je had massa,s geld bespaard.En nu nog steeds ben je een massa geld kwijt voor wat tabak of sigaretten.Ik lach me het apezuur als je ziet wat een tabaksroker er aan geld doorjaagt en ik met mijn hasjpijpje zo verrekt weinig.Een piepklein korreltje en je bent 3 uur stoned en in het begin zelfs High.Dus zwijg maar over het geld wat je er zelf zonodig zonder nadenken doorheen jast.
-
@132
het belangrijkste is om goed te kunnen stoppen met blowen is om erachter te komen bij je zelf waarom je bent begonnen met blowen.... IEDEREEN heeft een bepaalde reden waarom hij blowt en sommige mensen weten het zelf niet eens maar meestal doen mensen het om iets te 'onderdrukken' en ze blowen niet omdat ze verslaafd zijn.... ik kan ook prima de hele dag zonder wiet... en om dan na het eten in de avond rustig een jointje te roken.... ik doe het om de dag door midden te breken en rustig en relaxed te ontspannen, daarnaast vind ik het ook lekker om te roken en is het een sociaal iets binnen mijn kring.
Ik zeg niet dat ik mijn hele leven lang elke dag ga blowen maar uiteindelijk zal het wel elk weekend zijn.... heerlijk ontspannen en even 'de week vergeten'.... heel belangrijk in het leven, dingen vergeten....
Anyway wanneer je erachter komt waarom je blowt en je wilt stoppen dan zou je toch als eerste 'het probleem' moeten oplossen... -
@125 Sterkte.
Het is vooral de geestelijke verslaving en het accepteren van al die verloren tijd tot nu toe die je op de proef zullen stellen. Pas op voor medeblowers, die bagatelliseren het en zullen je beslist niet steunen. Ik heb vroeger zelf jarenlang geblowd en ken alle ins en outs en alle valkuilen en goedpraterij. Bij mij was het op een gegeven moment gewoon niet meer nodig. Toen merkte ik dat het me eigenlijk meer in de weg zat dan dat het iets zinvols toevoegde. Op de keper beschouwd was het heel soms leuk en meestal gewoon dom en zonde van het geld. Het maakt lamlendig en ongeconcentreerd en minder empathisch. Het vlakt je af.
Als ik je mag adviseren : wacht nog eventjes met stoppen met tabak roken tot je geen moeite meer hebt met niet blowen. Anders wil je teveel ineens en gaat het zeker mis. Dan voel je schuldig en slap en daar schiet niemand wat mee op.
Succes maat ! -
@133 Ja en dat zit tussen de oortjes.Neem een paracetamol zonder coffeine en je slaapt heerlijk.Maar aan afkickverschijnselen als zweten en rillen en stotteren zoals bij alcohol?Komt bij cannabis gewoon simpel weg niet voor.En een man met karakter lacht om het niet krijgen van cannabis.Ik rook het dagelijks, moest plots naar het ziekenhuis en heb daar 6 weken gelegen, maar een afkickverschijnsel heb ik niet waargenomen.terwijl de tabaksrokers naar de rookafdeling gingen met een infuusstang aan de hand.Dat is vreemd???
-
@136 De bloemen groeien meters hoog in de tuinen van mijn geest als ik een pijpje heb gerookt, en merk van dat afvlakken niets omdat mijn zintuigen versterkt worden door de hasj.www.uitjebol.net Muziek wordt tien keer mooier elk instrument kun je van de andere scheiden.Soms zie ik kleurtjes om de mensen spetters van kerstbomen om me heen.Iedereen kijkt mij aan en je denkt, die heeft het door dat je iets gerookt hebt, maar na een tijdje kom je erachter dat je in de geest van de ander kunt kruipen en kunt meevoelen.De concentratie neemt toe als dit noodzakelijk is, zelfs tijdens examens.Het versterkt mijn IK zijn.Soms voel ik mij in staat de uiteinden van het heelal aan te raken die volgens mij fluweel zacht zijn.M.A.W.Iedereen moet zelf weten wat ie doet maar ik wil en verwacht hetzelfde van de ander maar zie en hoor dit niet.Met het vermanende vingertje wietje slecht??Wel die hebben in mijn ogen dan lekker pech.Bemoei zieke hap.
-
@135
Daar heb je gelijk in.Je moet wel weten waarom je het spul eigenlijk rookt en wat je ermee wil onderdrukken.
Ik ben er zelf ook maar bij toeval achter gekomen dat het roken van minimale hoeveelheden THC per dag uitstekend werkt als een uitstekende pijnstiller bij mijn eigen reumatische klachten.Alleen 's avonds en altijd pas na achten.
Ik rook het ook niet om te kunnen ontsnappen aan de werkelijkheid of om te ontspannen en relaxen, maar wel om er de lichamelijke pijn in mijn verstijfde gewrichten aan het eind van de dag mee te kunnen onderdrukken op een vrij simpele, en voor mij goedkope manier omdat ik niet zo heel veel THC rook.
Zodat ik niet al om 8 uur 's avonds afgfikt ben.
Ook sigaretten rook ik niet zo heel veel meer sinds ik dagelijks blow opvallend genoeg.En dat is ook een fikse kostenbesparing op mijn eigen gezondheids budget.
Alleen heeft elk pijnstillend geneesmiddel bijwerkingen, en de bijwerking van THC als een natuurlijk pijnstillend geneesmiddel is dat je er op de momenten van inname nogal behoorlijk vergeetachtig van kan worden.
Dat is bij mijzelf niet altijd wenselijk, die vergeetachtigheid, en daarom zou ik het zelf overdag juist niet willen roken vanwege die voor mijzelf vervelende bijwerking. -
@138 Ik zal jou niets verbieden of kunnen verbieden. Ik ben helemaal niet voor een verbod. Al lig jij van 's morgensvroeg tot 's avondslaat apestoned in bed. Het zal mij een worst wezen. Maar omdat ik de nuchtere werkelijkheid hoger acht dan jouw stoonde werkelijkheid zal ik iedereen steunen die ermee op wil houden.
-
@139 In werkelijkheid wordt je niet vergeetachtig maar ben je dit tijdelijk, omdat je hersenen gewoon simpelweg met andere dingen bezig zijn, die op dat moment je interresse heeft.Tip: schrijf dingen gewoon op.Ik rook mijn pijpje ook omdat ik medicijnen krijg tegen K.Maar ik geniet ervan bovendien.En hoe!!
-
@140 Wie op wil houden krijgt mijn steun net zo goed, en ik bied een ander nooit iets aan.Dan moet men het mij maar vragen en anders niet.
-
@140 Ik ben s,morgens rond 7 uur uit bed en stap er niet eerder weer in dan 11 uur.En de werkelijkheid veranderd niet als je stoned bent, maar blijft werkelijkheid alleen leef ik per 60 minuten, 3uren.Gevoelsmatig ben ik drie keer langer hier op aarde dan U.Mooi toch?
-
Pffff wat een gezeur zeg over dat blowen.teneerste is het niet verslavend dus hoef je ook niet aftekicken,ten tweede het wordt wel eens medisch voor geschreven voor mensen met reuma of wat dan ook .als ik moest kiezen tussen blowen en alcohol dan kies ik dus voor blowen. Om de reden dat blowen ook een sociaal iets is ,ik heb namelijk nooit iemand z'n biertje zien delen en dat doe je met gezelschap blowen wel. Ik heb namelijk inplaats van antidepriepillen blowen als medicatie advies gekregen en dat doet een huisarts niet omdat blowen verslavend is hahah.voor de gene die er net van af is moet zich dan maar gauw gaan aanmelden bij een afkickcentrum
-
@140
Dat doe ik ook jandeharingboer.Mensen met mijn nuchtere werkelijkheid steunen die wel van de THC af willen.Vooral de mensen die overmatig THC roken.
Maar er zijn ook nog mensen die THC puur medicinaal, en het zelfs op advies van artsen roken, en ik zou het wel fijn vinden als men die groep mensen niet over dezelfde kam scheert als mensen die van 's morgenvroeg tot 's avondslaat apenstoned in bed liggen om redenen die niet met lichamelijke pijn of lichamelijke ziektes van doen hebben.Maar die eerder van een geestelijke oorzaak zijn, die onder de verslavingszorg vallen. -
@145
cannabis is iets ruimer dan THC hoor :-) In jouw geval zou je juist cannabis moeten roken met een hoog CBD gehalte.... THC werkt voornamelijk op de hersenen en je geestelijke toestand en CBD werkt voornamelijk lichamelijk... tegen pijn. Jij zou dus eigenlijk indica's moeten roken, ik weet niet voor een soortjes je zelf rookt en in hoeverre je hier bewust van bent...? -
@146
Ik rook zelf maar een soort cannabis, de white widdow, en daarin zit kennelijk zowel THC, alsmede een erg hoog gehalte aan CBD in.
Mijn cannabis soort komt wel uit de shop vandaan op aanraden van een arts, en niet van de apotheek.Waarom die cannabis nou beter van kwaliteit qua zeer hoge CBD gehaltes is weet ik zelf ook niet, en die betreffende arts wist het mij ook helaas niet te vertellen.Maar ik kreeg wel zo ongeveer het advies om de apotheek cannabis maar te laten voor wat het is. -
@129: Ik ben geheel met je eens. Gezonde levenstijl met blowen bestaat.
@130: cannabis veroorzaakt inderdaad geen afkickverschijnselen. Tenminste niet lichamelijk dan want geestelijk krijg je natuurlijk wel afkickverschijnselen. Al is het alleen al dat je niet of nauwelijks slaapt de eerste week(en).
Verder wil ik zeggen dat blowen me juist de volgende dag actiever maakt. Raar?... Nou ik ben begonnen met blowen door slaap problemen waardoor ik overdag altijd moe was. Maar toen ik begon met blowen kon ik zomaar wel slapen. Ik kan me de volgende dag na mijn eerste jointje nog als de dag van gister herinneren. Wat was dat een fijne dag zeg ! Na jaren slechte nachten gehad te hebben zomaar een volledige nacht slapen, hmmm.
Ik rook gemiddeld 2 jointjes op een dag maar de mensen om mij heen vinden mij nog steeds een hyperactief persoon. Werk veel,Sport veel, heb veel hobbys enz. Meer dan een gemiddeld mens. Ik rook niet overdag want dan heb ik wel dat ik geen reet meer uitvoer maar heerlijk een stickie na het eten is en blijft een groot genot. Ik doe dit al +- 12 jaar en bevalt me nog steeds !! -
@147
Ja, je dokter heeft inderdaad gelijk, white widow is zeker wel een goed soortje om te roken maar ik zou als ik jou was voor de grap is wat gaan combineren... kan nooit kwaad om is een grammetje van een ander soortje te roken. Wie weet kom je erachter dat een Jack Herrer/Power Plant/Cheese/Chocolope ook een zeer goed effect hebben op jouw klachten, misschien nog wel beter dan een white widow... :-) -
Beetje misleidend dit. Weer en onderzoek van niks. Één joint per dag maximaal vergelijken net rokers (rokers roken over het algemeen (veel) meer dan één sigaret per dag) is een vergelijking van niks. Tevens zit er in een joint ook tabak mits niet puur gedraaid.
-
Ik wil even melden dat zij die zeggen dat ze alles maar uitstelde en niks meer deden (bvb @25) dat dit JOU probleem is/was. JIJ heb de discipline niet om je prioriteiten te stellen en deze te volgen, en elke verstandig persoon weet dat wiet niet je prio 1 hoort te zijn. En dat zeg ik als veelvoudig gebruiker.
Ga dus niet wiet de schuld geven van jou tekortkoming.. Je hebt geen idee wat het plantje kan doen voor zoveel mensen die ziek zijn, of die niet ziek zijn..
En voor zij die zich afvragen wat voor effect het heeft voor je hersenen?
Je korte termijn geheugen gaat TIJDELIJK achteruit en je creative gedeelte gaat tijdelijk vooruit omdat je out-the-box denkt en je niet houd aan de maatschappelijke/sociale limieten en gedachtes. Daarom zeggen veel gebruikers dat het je open-minded maakt.
En hersencellen breken niet af, ze worden juist gestimuleerd erdoor(in een positieve zin).
Doe aub je huiswerk voordat je iets wilt afkraken, anders klink je zo dom. Er zijn zoveel onderzoeken geweest die aantonen hoeveel grote en vele voordelen het plantje heeft en dat zowat alle nadelen en slechte effecten van vroeger kwamen uit onderzoeken die express zo gemanipuleerd werden zodat er negatieve rapporten uit komen.
Zoek anders eventueel de oorsprong op van het verbod. Hint: Harry J. Anslinger -
@149
Ik heb daarnet even een vegelijkend wiet warenonderzoekje online gedaan en ik ben er achter gekomen dat de meeste soorten cannabis die in shops verkocht worden in Nederland een kruising zijn van de sativia en de indica.
Wat het vrij hoge gehalte aan THC en CDB tegelijk zou kunnen verklaren in de door mij gebruikte White Widdow.
Waarvan de meest populaire verkochte soorten o.a. White Widdow,Thai, Haze, Skunk, Northern Light, Shaman, Orange Bud, Afghaan zijn.
En mijn eigen ervaring is altijd als een voorgeschreven medicijn eenmaal goed pijnstillend werkt, dan moet je zeker niet voor de grap gaan rommelen en zelf gaan experimenteren met het voorgeschreven middel en de voorgeschreven doseringen.
http://www.wiet-info.nl/soorten-wiet.html -
@152
Excuses het moet zijn CBD. -
Het plantje opzich is niet erg om te roken.Maar die metaal poeders of bakpoeder die ze er door heen gooien om het zwaarder te maken vind ik wel verontrustend.
Of dat nou zo gezond is weet ik niet. -
@105 Compleet irrelevante vergelijking en dus op zichzelf een veel dommere opmerking dan die waarop jij reageert.
-
#124 Zegt de naam Sander V. je iets?
-
@156 Nee?
-
Had ik niet gedacht!
-
@151
Hey jonge rook er nog 1 en ga es slapen -
@154 daar is in nederland geen sprake van hoor, anders kunnen ze het aan de straatstenen niet slijten hier.. iedereen is hier goede kwaliteit gewend, zou wel opvallen als er ineens allemaal troep tussen zou zitten.. in engeland enzo heb je wel dit soort problemen
-
16112 januari 2012 07:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@159
Wat is dat nou voor een onzin reactie? Kan je niks zeggen met toegevoegde waarde?
Het valt me op dat als wiet gebruikers met argumenten komen, de tegenhangers altijd met domme reacties komen en nooit met argumenten een normale discussie kunnen starten. Nu krijg ik de indruk dat jullie gewoon dom zijn en geen normale discussie kunnen starten omdat jullie geen kennis van zaken hebben. En vooral niet de moeite nemen om zelf wat onderzoek te doen zoals de heer van @152, welk een wietgebruiker is.
Zijn jullie soms bang dat als je wat onderzoek verricht dat je zo alvertrouwde mening ineens verkeerd kan zijn?
@156 Beste Geert, toevallig zag ik je bericht en was nieuwsgierig geraakt naar wat je bedoelde. Dit heb ik even opgezocht en Sander V. is een moord verdachte maar er wordt niks vertelt over schadelijke gevolgen voor de gebruiker van cannabis? Of heb ik iets gemist?
Tenzij je natuurlijk bedoelde dat hij wiet rookt en daarom dat moord heeft gepleegd maar dat klopt ook niet want wiet werkt niet op die manier. Het is hetzelfde als zeggen, Sander eet bananen! En de banaan heeft hem zo beinvloed dat hij dat moord heeft gepleegd. Wiet en moord is niet antithesis. -
Nee, natuurlijk is blowen niet slecht voor je longen.
Drinken is ook goed voor je lever en lekker vet eten is ook uitstekend voor je hart en bloedvaten. -
@162
Jij zit softdrugs hier gewoon te promoten terwijl er heel veel mensen in problemen komen door het gebruik van softdrugs. Zowel geestelijk danwel financieel alsook strafrechtelijk of wil je dat soms ontkennen ? Kijk voor jou is gebruik misschien niet nadelig maar voor vele anderen wel....Dus nogmaals ga die troep hier niet liggen goedpraten. Want het is echt geen onschuldig goedje -
#164, precies. Gewoon elke dag een krat bier en fles jonkie en een half pakje Brandaris :)
-
#151, "Je korte termijn geheugen gaat TIJDELIJK achteruit en je creative gedeelte gaat tijdelijk vooruit omdat je out-the-box denkt en je niet houd aan de maatschappelijke/sociale limieten en gedachtes. Daarom zeggen veel gebruikers dat het je open-minded maakt."
En dat is de doodzonde dus. Daarom mogen verdovende middelen als alcohol en tabak wel, terwijl over de verruimende middelen compleet hysterisch wordt gedaan. -
@152
haha het is geen chemische medicijn waarbij je je lichaam kan ontwrichten als je een ander soort probeert :D Kijk je kan online wel een 'onderzoekje' doen maar dat zegt nog helemaal niks over de realiteit om eerlijk te zijn. Elke soort werkt weer net iets anders op jou als persoon en dit is per persoon ook weer verschillend. Daarnaast kan ik dokter je wel adviseren om WW te nemen maar sinds wanneer is een dokter een cannabis expert geworden ?!
Echt jij kan zonder enig probleem 4-5 jointjes van een andere soort proberen, heb je überhaupt wel is geprobeerd om iets anders te roken? Gewoon uit nieuwsgierigheid? Het is een natuurproduct he, zoveel schade kan het niet brengen hoor....
@163
Verzadigd vet is inderdaad erg goed voor de hart en bloedvaten.... plantaardig vet is een STUK minder gezond voor je....
maar dit gaat waarschijnlijk ook al veel te ver voor jou :D maakt niet uit hoor, er zijn hier heel veel onwetend over.
@166
Wat is er precies doodzonde? Wist je dat alcohol het tegenovergestelde doet.... minder sociaal, meer egoïstisch, agressie en vooral niet meer goed kunnen nadenken.... -
#167, bewustzijnsverruiming is de doodzonde.
Alcohol verdooft en agressie kan autoriteiten noch kerk 'n barst schelen, zoals u weet. Volksgezondheid laat overheden ook steenkoud. Maar o wee als je wat inzicht zou kunnen verwerven - metéén de Bloedraad erop! -
@167
Dat weet ik dat het geen chemisch medicijn is.
En ik heb ook wel eens in het verleden andere soorten wiet uitgeprobeerd maar die soorten waren voor mij niet sterk genoeg, zodat ik er dan wel heel veel van zou moeten gaan roken.
En dat wil ik niet zoveel wiet gaan roken om het pijnstillende effect te kunnen krijgen.
Ook heb ik wel eens een eenmalige kweek uit mijn eigen achtertuin van een paar planten opgerookt, van een voor mij helaas onbekende soort en onbekende afkomst omdat ik ze van iemand gekregen had, en die nederwietachtige soort was ook heel erg sterk en afdoende pijnstillend.
En de arts die werkzaam is in een ziekenhuis waarvan ik zelf het advies heb gekregen om cannabis te gaan roken heeft mij niet verteld dat ik specifiek de White Widdow zou moeten gaan gebruiken.
Dus die arts is volgens mij ook geen cannabis expert maar meer een arts/ervaringsdeskundige op het gebied van pijnstillende middelen.
Ook vertelde hij aan mij dat hij van meerdere patiënten van hem had vernomen dat zij allemaal betere ervaringen hadden met de wiet uit de shop, dan met de mediwiet uit de apotheek.
En de vriendelijke verkoper in de shop waarin ik vervolgens kwam, adviseerde mij vervolgens om de White Widdow te nemen, omdat ook hij had gehoord van meerdere van zijn eigen klanten dat de soort White Widdow specifiek zeer goed werkt bij chronische pijn patiënten. -
@169 De ontwikkeling in soortjes houdt nooit op en White Widdow bestaat al een behoorlijk tijdje. Deze soort heeft de cannabis cub gewonnen ergens rond 1994 a 1995 dus is echt wel wat verouderd.Eens wat anders proberen lijkt mij toch niet zo verkeerd.
Je moet wel sowieso de Indica's soortjes proberen vanwege de aanwezigheid van hogere CBD niveau's. -
@170
Bedankt voor je advies.Ik zal de volgende keer als ik cannabis ga halen eens informeren naar de Indica soorten, en het dan gaan uitproberen of het nou daadwerkelijk verschil maakt voor mij of niet. -
swag
-
Verdovende middelen zijn nooit goed voor je als je ze teveel gebruikt.
Het woord teveel is relatief, dat dient ieder mens die ervoor kiest dit te gebruiken zelf achter te komen, waarom zou je er anders voor kiezen om het te gebruiken.
Ik heb tijden gekend dat ik dagelijks wiet gebruikte, voor mij is dat niet bevorderlijk. Ik word er dan lax en duf van, zoals ik hier wel meer lees.
Nu doe ik het vrij weinig, net zoals ik vrij weinig alcohol drink.
Het gaat nu erg goed voor me.
Verdovende middelen blijven verdovende middelen, deze zijn niet bedoelt om veel te gebruiken omdat je er zogenaamd een goed gevoel van krijgt.
Dat goede gevoel bereik je op een gegeven moment niet meer, dat is ook het moment om er mee te kappen.
Leer in godsnaam je grenzen kennen en doe er wat aan.
Al die sneue verhalen over mensen die JAREN dagelijks gebruiken.
Alleen al als ik dat lees dan denk ik, WAAAR WAS JIJ MET JE HOOFD??!!?!?!?
Niks is goed als je het dagelijks doet behalve eten (normaal eten), drinken (normaal drinken) en poepen/pissen. -
kan opzich wel kloppen, vrienden van me blowen erg veel maar zijn echte topsporters
-
Erg fijn om de reacties te lezen van ex-blowers.
Ik blow nu zo'n 5/6 jaar waarvan 4 jaar elke dag.
Ben een keer 3 maanden gestopt, wat me vooral de eerste week toen heel veel moeite kosten omdat het vooral geestelijk moeilijk bleek afstand te behouden van de coffeeshop.
Nu denk ik wel dat de verhoudingen niet helemaal kloppen.
Tegenwoordig lijkt een kind van 12 al zorgeloos aan zijn ouders te kunnen vertellen dat hij zich klemgezopen heeft zonder gevolgen. Maar als er een jaap gerookt wordt door iemand die voor de wet volwassen is denken veel ouders en mensen in de omgeving dat er sprake is van een junk.
Als een groep jongeren een blow rookt, zullen ze misschien iets raars bedenken maar het uitvoeren....daar zullen ze te lui voor zijn. En hoort u weleens iets over jongeren die (na uitsluitend gebruik van thc) vandalisme plegen of vechten? Ik niet in ieder geval, en nu blijkt dat het ook medisch minder schadelijk als verwacht is het misschien eens tijd het over een andere boeg te gooien. Thc is minder schadelijk voor de mens en voor de maatschappij dan alcohol, wanneer gaat dit ook op deze manier behandeld worden? Maar dan nog blijft, te veel van iets is nooit goed! -
@32 Thanks voor het recept... ben gek op brownies
-
@164
Waar zie je dat ik wiet(ga geen softdrugs noemen want ik ben hier specifiek aan het praten) zit te promoten?
Weet je wat promoten betekend? "reclame maken voor of de verkoop bevorderen van", kan jij uit mijn bericht de zin quoten waarin ik reclame maak en niet gewoon feiten opnoem?
En zij die financieel en geestelijk in problemen komen, denk je dat dat sowieso niet zou gebeuren? Wat denk je dat er bij alcoholisten gebeurt? Hebben zij geen financiele, geestelijke en strafrechtelijke problemen? Maar alsnog wordt daar overheen gekeken want alcohol is goed? Iedereen accepteert de type harddrugs toch?
En als het voor mij niet nadelig is(wat je zelf zegt) betekend dit dan niet dat cannabis zelf niet nadelig is maar pas in het geval van individuelen? Individuelen die voor hetzelfde geldt alcohol hadden gedronken en dat hun trigger maakte voor al hun problemen? Net als gokken.
En jij bent zo een typisch mannetje zie ik, die ervan houd om de woorden van anderen mensen om te draaien. Ik praat niks goed, ik noem slechts feiten op. Op basis van die feiten mogen mensen zelf beslissen wat ze van iets vinden. Ik ken de gevolgen van cannabis maar al te goed(ervaring spreekt hier, heb jij die?) en weet precies wat ik wel en niet kan hebben. Dit heet je grenzen kennen, en als je dat niet kent is dat JOU fout en niet van de drugs.
Wat gebeurt er als een gemiddel cannabis gebruiker zijn grenzen niet kent en te veel rookt? Hij gaat bewusteloos. Wat gebeurt er bij alcohol? Ik ga dit nu niet uitleggen(teveel) want anders is je kennis niveau te laag om een discussie mee te voeren.
@166
Zei je zojuist serieus dat open-minded denken doodzonde is? Dat creativiteit doodzonde is? Dat innovatie dus doodzonde is? Ben ik ff blij dat jij niet kan beslissen wat goed voor ons is :)
@167
Nou.. dat het een natuurproduct is wilt niet veel zeggen, nachtschade is ook natuur ;) Maar ben het wel met je eens dat ze gewoon ook andere takken kan proberen, het effect is niet zoveel verschillend als bij een chemische medicijn. Trouwens is ook White Widow mijn keuze, het is een heel populair keuze om zijn effect, het is lekker sterk waardoor je niet teveel hoeft te gebruiken en je wordt er niet te stoned van(althans ik dan) dus kan ik ook productief zijn als ik dat wil. Af en toe in de avond lekker stoned programmeren(ben developer van beroep) zodat ik ruimer denk.
@173
"Al die sneue verhalen over mensen die JAREN dagelijks gebruiken.
Alleen al als ik dat lees dan denk ik, WAAAR WAS JIJ MET JE HOOFD??!!?!?!?"
Op het moment dat ze beginnen met cannabis met het doel hun problemen te vergeten, zijn ze hun verstand al kwijtgeraakt. Cannabis lost je problemen niet op, het verschuift het :) Problemen moet je zelf oplossen, hier is elk individu zelf verantwoordelijk voor maar niemand neemt tegenwoordig verantwoordelijkheid voor zijn eigen daden en zoeken iets om de schuld te geven. En door de geschiedenis is Cannabis een makkelijk doelwit geworden.
@175
Het idee dat Cannabis zorgt voor vandalisme en geweld is in de wereld gebracht door diegene die het juist nooit gedaan hebben. Dit kan ELKE gebruiker vertellen, je hoeft het maar 1 keer(zonder tegenzin) mee te maken.
"en nu blijkt dat het ook medisch minder schadelijk als verwacht is"
Precies wat ik probeerde uit te leggen, maar de heer van @164 is zo een typisch mannetje die woorden gaat omdraaien om correct te klinken dus blijkbaar maak ik reclame als ik dat zeg.
Feiten mensen, zoek het op. -
@169 Zoek op youtube naar "The Union - The Business Behind Getting High"
Er wordt veel uitgelegd over het proces en er zijn redelijk wat (bekende) sprekers. Ook doktoren en professors doen hun zegje. -
de hersenen wel !!
-
@vrouwtje bol op hol...probeer eens de k2...of de pp.4
gegarandeerd dat dat helpt,maar...
aan de andere kant...wanneer de ww goed voor je werkt,:...hou t dan daarbij. -
@179
Wortels tasten ogen aan.
Wees eens duidelijk zodat er misverstanden worden voorkomen. Als je zo een uitspraak durf te maken neem ik aan dat je ook weet op welke manieren de hersenen worden aangetast? Enlighten us.
Ik weet het trouwens al, ik heb genoeg videotjes gezien en onderzoeken gelezen. Maar als jij dat uitspraak durft te maken zonder uitleg en Cannabis in een kwaad daglicht wilt zetten, heb ik het drang om mensen te tonen wat voor persoon jij bent :) -
Het is idd. zo dat wiet je problemen niet oplossen maar je verschuift ze ermee.
Na een avond stoned op de bank te hebben gezeten val je lekker in slaap maar de volgende dag zijn ze er nog steeds dus verval je (kun je vervallen) in weer hetzelfde ritueel. Problemen kun je niet met wiet oplossen ! Maar er is niks mis mee als je ervoor kiest al dan niet alleen om eens lekker stoned te worden naar mijn mening.
Slapen doe ik er in ieder geval goed op. -
@177 je hebt een heel "verhaal"geschreven maar je hebt wel een punt. +++
-
@177
"Op het moment dat ze beginnen met cannabis met het doel hun problemen te vergeten, zijn ze hun verstand al kwijtgeraakt. Cannabis lost je problemen niet op, het verschuift het :) Problemen moet je zelf oplossen, hier is elk individu zelf verantwoordelijk voor maar niemand neemt tegenwoordig verantwoordelijkheid voor zijn eigen daden en zoeken iets om de schuld te geven. En door de geschiedenis is Cannabis een makkelijk doelwit geworden."
Heel mooi gezegd.
Ik heb ook wel een mindere periode gehad rond mijn 18e en ging toen wiet als een oplossing zien want dat zorgde voor wat rust in mijn hoofd.
Dat is echter wel het enige voordeel want ik kwam steeds verder in de shit. Alleen kwam ik daar na een paar weken al achter waarna ik besloot maar is te kappen met wiet tot ik mijn zaakjes weer op orde had.
Daarom snap ik de mensen ook niet die zich dit JAREN lang aandoen. Dat heeft niks met wiet te maken eerder met de persoon zelf. -
Wiet is geen oplossing voor problemen, is gewoon een genotsmiddel, voor de lekker, ik vind teveel wiet niet lekker, maar een paar trekjes wel. Rook bijna iedere avond (een klein beetje). Heb gewoon een leven, met werk, vrouw en kinderen. Het is niet de wiet die je inactief maakt, het is hoe je het gebruikt. Verder wordt ik op het werk geroemd om mijn geheugen, en is stoppen m.i. geen probleem, heb vaak perioden niet gerookt, als ik daar even geen trek in had.
Stijgers in Wetenschap
Waarom een liedje in ons hoofd blijft zitten
Het komt vaak voor dat we een liedje of een...
1 dag 17 uur geleden door Redactie Mootz
Richard Leakey: Debat over evolutie is...
Richard Leakey verwacht dat scepticisme...
1 dag 17 uur geleden door shakey
'Zwakke man bedacht monogamie'
AMSTERDAM – Een vaste relatie als...
1 dag 17 uur geleden door BosmanJ
Aliens willen ons helemaal niet opeten..
Buitenaards leven heeft helemaal geen...
2 dagen geleden door shakey
Best gewaardeerd
Plastic Planet: kunststofarchipel en...
Elk stukje plastic dat we ooit gebruikten,...
3 dagen geleden door vindje
Homo-pinguïns adopteren ei
Twee mannen pinguïns broeden aangenomen ei uit
6 dagen geleden door mvdmeulen
Vrije energie: Waar blijft die Yildiz...
Ik heb vandaag even de 2e studium generale...
6 dagen geleden door doesnormaal!
Geheim tomatensmaak ontrafeld
Niet de meest aanwezige, maar de subtielere...
5 dagen geleden door Atheistus

